Zdravím chcem sa opýtať ohladom kompresie na vidlici Rock shox Lyrik, ako sa vlastne nastavuje kompresia, je dobré to mať stále otvorene ako sa hovorý alebo nastaviť pár cvaknutí (neprekáza to vidlici?)
Zdravím chcem sa opýtať ohladom kompresie na vidlici Rock shox Lyrik, ako sa vlastne nastavuje kompresia, je dobré to mať stále otvorene ako sa hovorý alebo nastaviť pár cvaknutí (neprekáza to vidlici?)
Co myslíš tim „neprekáza to vidlici“? Jinak kdyby bylo dobré to mít stále otevřený (kdo hovorí, že to tak je?), tak by tam to nastavení nebylo.
Asi se ptá, jestli tam může přiškrtit kopmresi, klidně dejme tomu na půlku a hulákat to z kopce na skocích :-) … (sám nevím … ale jezdím to přiškrcený)
Komprese neni pevnej lockout, jehož proražení vidlici zničí, vidle se dá normálně vozit při jejim nastavení na libovolný místo rozsahu, od toho tam to nastavení je:)
Taky si to myslím, takže to samé platí i pro tenhle tlumič Monarch Plus RC3 … chápu-li to dobře?
Nebo to je už něco jiného … je to komprese, ale uvádí tam i slovíčko LOCK …
3-position compression (Open, Pedal, Lock)
Netroufám si to říct najisto, když sem to neviděl zevnitř, ale nepředpokládám, že to bude absolutně uzavřenej lock, jenom hodně utažená komprese, popř. tam bude nějakej přepouštěcí systém pro velký nárazy. Jinak by to lidi rozbíjeli pokaždý, když by to v terénu zapomněli zamčený.
Rozumím … já se u toho tlumiče domnívám, že to je klasika dělaná nato, aby se jezdilo z kopce a na skocích v poloze OPEN. U vidlice v tom vidím rozdíl, bo tam je krokování po zoubcích …
Njn … uvidíme, poptám se v servisu, až to budu dávat na repas :).
Jízdu na Lock režim to určitě přežije, ale ideální to pro ten tlumič moc nebude a hlavně pak nechápu, proč tam tlumič mít, když někdo chce jezdit z kopce na Lock… :-) Od toho tam jsou ty dvě další polohy.
Tak podle toho jak jezdis.. ja mam treba na dirtu kompresi utazenou skoro na max a u XCčka ji mam zas otevrenou uplne.. jde o to co mas za narazy.. obecne je dobry to vozit na pulce a priotocit si to, kam se ti to hodi :) rychla komprese je dle me dobra na nerovnosti jako koreny a kde dostavas vic ran zasebou… a pomalejsi kompresi treba na cistsi lajnu s jednodussim a nebo technickym terenem… a na polety :) ale kazdymu vyhovuje neco jinyho
Skoro, jako bys mluvil o odskoku? …
Nene.. odskok ale funguje taky tak pozobne.. :)
a otevřená komprese je + nebo – ?
Otevrena je minus na max.. a do plusu delaš mensi a mensi prutok oleje tzn, že ta vidle jde ztouž.. :) a u odskoku je minus ze se ti vraci rychle zpatky do zdvihu a plus zas nizsi prutok oleje, tak se vraci nahoru do zdvihu pomalejc :) ale nekdy to je naopak
To poznas lehce pres krajni polohy. Pri jemnym stlaceni je utazena komprese dost stabilni a vidlice se nenori do zdvihu, pri jizde pak nepobira male nerovnosti. Kazdej vyrobce si to znaci podle sebe.
Jakej výrobce značí plusem otevřenou kompresi?
Nevim, ale kazdej to muze mit jinak, nezkousel jsem vsechny vidlice. Dulezity je plne otevrit a postupne doladovat na trailu. :-)
Asi by chtelo napsat jakej lyrik. Nejspis ale tam mas Charge, kde mas tri pozice (Open, Pedal, Lock) s tim ze v Open muzes nastavovat i Low Speed Compression. A tam je doporucene zacit na vytocene poloze (-), jezdit stejny trail a ladit to tak, aby se vidlice zbytecne nenorila do zdvihu, ale zaroven zehlila male nerovnosti.
Dotaz na Lyrik RC, 170mm:
jak moc nákladné je udělat z toho 180mm ?
mělo by stačit vyměnit air shaft: https://www.koloshop.cz/…--180mm.html
Může mi to někdo s jistotou potvrdit? Bo tohle by byla velmi dobrá zpráva :)
Otázkou je, jestli nemá kratší vnitřní nohy. Zvláště, pokud je to nějaký montážní OEM model.
To se dá jednoduše zjistit. Kolik je na stupnici? Je tam stupnice i pro 180mm? Pochybuju že by dělali nějakou kratší verzi. Zbytečné komplikace při výrobě.
+1
Jo, na stupnici mám 170 i 180, takže stačí ten bazmek z odkazu? :)
odšroubuj vzduchovou nohu a vytáhni vidli o 1cm nahoru, pokud to půjde bezproblému, tak stačí vyměnit jen air shaft
Jo, tim myslis asi vypustit vzduch a pak jen povolit tocitko pro Rebound – diky tomu to pujde povytahnout. A cesta zpet bude – jen trochu stlacit vidli, tycka vyjede a nasroubuju tam zase tocitko Reboundu…?
Na rebound se ani nedívej… Vypusť luft, povol vzduchový plunžr a pokud půjde vidlice vysunout na 180 mm, tak máš vyhráno a stačí ti dokoupit jenom ten air shaft.
ááá tak to je fajné ;)…
jen technická – tuhle hantýrku neznám „vzduchový plunžr“ ? Jen mě nakopni co to je, ať se teda nevrtám jinde ;), díky
víko vzduchový komory
tzn jako bych tam chtěl dát token ?
Na to se vykašli. To můžeš nechat teoreticky i natlakované, ať ti to pak jde zpátky pěkně zašroubovat. Nebo jenom vypusť luft.
To je ten Air Shaft… ;-) Drží spodní a horní nohy dohromady.
Edit: Tedy abych neplácal blbosti, bo Soloair jsem rozebraný nikdy neměl, ale předpokládám, že to je ten Air Shaft. Prostě povol šroub na spodních noze kde je Soloair a vysuň vidlici pokud to půjde. Pokud ji vysuneš až na 180 mm, tak by měla být dostatečně dlouhá i tlumicí patrona.
Jo popletl jsem si Rebound (je na druhý straně) viz můj původní "postup.
Leč koukal jsem na video – a pokud povolím šroub v levý noze (ze zdola), což by logicky mělo být ono, asi mi bude chcát olej ven?
Takže dělat to vzhůru nohama, jedině …
Jo vyteče mazací olej, takže buď vzhůru nohama, nebo pak doplnit nový olej. Beztak by si nový mazací zasloužila… :-)
No, dostala ho při výměně před 3 týdny, ale měl jsem kolo v servisu… takže jsem to nedělal já a tím pádem ho ani nemám.
Takže ještě preventivně musím vygooglit kolik oleje a jakého (pochytil jsem 15ml do levé a 5ml do pravé/kterou neřeším teď, ale při výměně budu) a asi 30W … akorát to bylo myslím u Piku :).
Každopádně díky moc ;)
10ml do každný nohy 0W-30
volba W je asi jedno hadam… tak dam srabacky 15W
Diky ;)
Ne, předepsaný je 0W-30
Tady máš manuál https://drive.google.com/…ZXr6PXf/view?…
Patří tam přesně toto
cena lidová…
:-)))
se z toho snad nestřílí, když s tím udělaš 6× servis na vidlici
Diky, jsem to spatne pochopil ;)
Vykašlal bych se na „echtorig“ oleje a vzal kvalitní Motorex
v tomhle případě 2,5W hádám, to je nejblíž té 0W-30…
no to hádáš blbě
aha?
Staci jakejkoliv motorovej olej. Je to to samy jen obarveny.
pozná ta vidle rozdíl 0W-30 vs 2,5W? Hádám, že IMHO ne? Cena stejná, jako olej kterj můžu vzít v AutoKelly co mám u baráku, tak bych vzal Motorex 2,5W rovnou z Koloshopu a nemusím běhat dvakrát.. ale nechám si poradit ;-) …
Míňěno v auto Kelly můžu vzít 0W-30 Longlife nebo na koloshopu 2,5w Motorex :) rozdíl cca 10kč – neřeším
Motorak sezenes litr za 250. :)
Ja mam nejakej Castrol 10w40 plne syntetickej.
2,5W je ale tlumičový olej, ten do vnějších nohou nelej
pokud tam chceš lejt za každou cenuz něco jinýho než Rock Shox, nejlevnější varianta v Kellyně je olej pod kódem NA LL-1
Cenu zase tak nehrotím – pokud to má „smysl“ dám originál ;), ale pokud je to taková klasika, že se ten olej zase tolik neliší a prostě stačí 0W-30 (případně i jiná hodnota) pak tam trochu vidím smysl v tom, když ušetřím 3/4 vůči množství.
Takže to neberte, jakože chci nutně ušetřit, ptám se, zda má smysl orignál ;)…
Neliší, RockShoxu oleje vyrábí Maxima a na mazání vzduch komor Deluxů přímo nějakej syntetickej motorák doporučujou.
Mám ten muj Castrol nalitej i v Pikovi a chodí to stejně, ne-li líp než před prvnim servisem (klasika, oleje bylo v nohách poskrovnu).
https://www.motoretezy.cz/…x-25-1l.html
Tlumicovy olej do spodnich nohou jakozto olej mazaci rozhodne prijit muze. Viz vidlice v otevrene lazni.
Tak, udělám ze sebe blba na druhou ;) :
Provedl jsem povolení šroubu na levé noze (předtím vypustil vzduch).
Předpokládám, že vnitřní nohy ze spodních nohou vyskočit ani nemohly ⇒ bo jsem pravou nohu měl stále zašroubovanou. Tím pádem je tlumící patorna „prověřena“ a já můžu bez problému koupit air shaft pro 180mm. Kdybych měl tlumící patronu „krátkou“ (to se předpokládám testovalo), tak bych to rukou nebyl schopnej roztáhnout na těch cca 185mm. Dál jsem neměl odvahu tahat, nebyl jsem si jistý, jestli to nelze vytáhnout zcela (aby mi nezačal vytékat olej…)
Vrtám se v tom prvně, tak to píšu jako trotl, omluvte mne ;-).
Správný postup, víc by si to nevytáhl.
Uvaha dobra, vysledek dobry, nezbyva nez utratit prachy!
poprvé je člověk vždy trošku nesvůj ;), dík
Hlavni je nevymeknout!
Víš jak, moje úspěšnost servisních zásahů „prvotin“ je mnohem vyšší, když si o tom něco nastuduju – tvrdě na blind se mi to párkrát prodražilo, anebo zbytečně odrbalo ;)…
Na druhou stranu na tom defako nic není, tak proč to někam dávat.
Rozebrat a složit Lyrika je fakt easy, dělal jsem preventivní servis nedávno, už jsem teda pár vidlic rozebranejch měl…
Jo a ještě budeš potřebovat kleště na ségrovky aby si vyndal tu tyčku s pístkem až jí budeš měnit
Řekl bych že jo. Budou to vědět chlapi z BoxxerServis.cz
jestli tam je 180mm stupnice, tak stačí ten delší pístek
By ses divil, co jim někdy stojí za námahu při výrobě, aby ušetřili pár grošů… :-)
Jo ale to by na to někde upozorňovali, zrovna RockShox mi přijde že je k uživatelskému servisu celkem nakloněný – stačí se podivat na jejich servisní manuály podle kterých to zvládne skoro každý.
Podle mě stačí vyměnit airshaft pro 180mm, nic jiného.
Asi jo, ale tuším i RS dával do některých Piků kratší plunžry v tlumicí patrone, takže nová patrona. To, jestli je něco servisovatelné nemá nic společného s tím, jestli je to jde překopat. Nemyslím si, že to bude případ tohohle Lyriku, ale prostě bych si to nejdřív ověřil, když to není moc práce.
No Lyrik má rozsah zdvihů 150–160–170 a 180, takže když už, tak bych čekal že 170 a 180 budou stejné, dost možná všechny zdvihy budou mít patrony stejné.
No zkusí a uvidí.
Kdyz uz se tu resi ten Lyrik https://www.sram.com/…cts/lyik-rc2#…
Tož dotaz k Lyrikovi RC 2018 170 mm. Vůbec nefunguje nastaven Reboundu a je celou dobu rychlý, až nadskakuje přední kolo (ale do rukou úplně nekope). Stalo se to někomu? 5íkám si, jestli se třeba nepovolil/neodšroboval píst v odskokové patroně (víceméně stejná věc se mně stala kdysi na Totemovi).
Vyndej patronu a otestuj . Pokud ti při stlačení a pak roztažení bude srkat tak je zavzdušněná blader se nebude vůbec nafukovat . Nevím jakou tam máš patronu jestli starý model nebo již model 2019 čevená matka. Tak pokud bude potřeba repas tak na patronu 2019 zatím není repasovací sada číslo dílu 00.4318.025.020 lyrik c1 pike b2 . No každopádně je v patroně málo oleje a vzduch se dostal do okruhu odskoku no každopádně by neměla fungovat ani komprese . Mě nefungovala pouze komprese odskok šel patrona 2019 .Vyřešeno výměnou oleje a hlavně pořádným odvzdušňením jednoduchá kontrola po stlačení pístnice vyjede sama zpět . No patrona je vcelku jednoduše servisovatelná doma pokud je kit na repas . Ať se daří při řešení tohoto problému .
komprese funguje normálně, vzduch v oleji to nebude. Sundal jsem čudl pro nastavení odskoku a když jsem ho dal zpět, tak konec rozsahu pro „otevřeno“/ryclý odskok naklikám, čudl se zastaví. Kdežto točíce na druhou stranu, tedy pro pomalejší odskok/„přivřeno“, tak můžu točit nekonečně dlouho a nic. Ono přivíráním se jehla uvnitř vidle, do které je čudl zasunutý 6-ti hranem, posouvá nahoru. Tak to na mně dělá dojem, že se jehla z 6-ti hranu čudlu vysune, jako by byla ta 6-ti hranná tyčinka z čudlu krátká. …a nebo je stržený závit pro posun jehly.
No a když to zkusíš imbusem tak to jde nebo né . No pokut to bude krátký šestihran tak ho nahradíš uříznutým imbusem . Dělal jsem to na Raidonu ale pokud bude v háji závit tak je to na novou pístnici ale spíše to bude krátký stržený závit by asi nechodil vůbec . Zkus ten imbus a bude jasno hned .
mám stejný názor. Prošmejdil jsem byt, ale adekvátní imbus nemám. Budu muset sehnat…
na druhou stranu je mne zahadou, ze to predtim od dorazu do dorazu natocit slo, po sundani cudlu uz ne
…kazdopadne blbe se to chovalo furt
No a nezajel víc šestihran do ovladače . Jsou to někdy blbosti a když pak na to člověk přijde tak kroutí hlavou .
Sundal jsem spodní nohy, z pod soloairu vykapalo jen pár kapek čirého/nažloutlého oleje. Z nohy s patronou vyteklo poměrně dost červeného oleje, takže soudím, že patrona vychcala do spodních noh. Zas na druhou stranu mně toho oleje nepřišlo dost na naplnění celé patrony. Takže buď mrtvé těsnění, nebo děravý bladder. Musím vyšroubovat patronu z šavlí. Je tam zapotřebí dvanáctihran, tvářící se dost podobně, jako dvanáctihran na sundávání kazety. Lze použít ten, nebo je to spešl rozměr/tvar?
Myslím, že to stejný je. Ale zatím jsem patronu nedemontoval
Je stejný jak na kazetu . A v té patroně oleje moc není cc 60 ml neměřil jsem to . Spíš odešlo spodní těsnění než blader . Víš co je to za patronu rok .
lyrik rc 2018 170 mm. Jinak toho oleje bylo tak cca 50–100 ml mohlo byt
Když tak sleduji tu diskuzi, tak jsi vyměnil Formuli za Lyrika?
Zatim ne, ale je tady moznost. Opravim Lyrika, otestuju a uvidim :)
blader se tvari vpoho, patrona uplne prazdna. Takze spodni tesneni. Ciste nahodou netusis, jestli to nekde neprodavaji zvlast?
Bude potřeba sehnat celý tenhle „seal head“. Ale kupovat celou „service“ sadu za víc než litr se mně moc nechce.
To by mělo být ono
není, to cos postoval je pro charger první generace, pro charger 2 je v té hlavě ještě odvzdušňovací ventil (i na tom mojem obrázku jde vidět onen šroubeček). Podle infa co jsem vygooglil a borec i v boxxerservisu mně to psal, tak pro charger 2 patronu se seal head zvlášť nedodává, je třeba vzít celou tu servisní sadu, která je teda pěkně drahá (1350,– )
Tyhle servisní sady u RS (a ne jen u nich) mě pěkně vytáčí. Ale co naplat…jiné to asi nebude. Nebo snad existuje nějaká značka, která dodává nebo montuje nějaké standardizované díly?
No tak ono ty sady existovaly od pradávna a je to celkem logické. Jsou určené pro servisy a tam se to prostě přetěsní celé. Těžko bude servisák hledat, na kterém těsnění to zrovna teče a zároveň musí dát nějakou záruku, takže se to mění komplet. Nad tím bych se nepozastavoval. Ovšem cena 1350 už tak lidová není. Na 36 mě kdysi sada stála 400…
Jasný, kdyby to bylo za cenu odpovídající materiálu, tak neřeším…ale takhle je to vždycky ranec za nic. Ale tak to prostě je s lze se s tím akorát tak smířit.
Hoď foto patrony ale pokud tam je ta nejnovější která má odvzdušňení ve spodním díle tak je to kit 00.4318.025.020 stojí 2300, kč je to kit jak na vzduch tak na tlumení a hlavně zatím není bude v březnu mám ji také objednanou.
Nebo zkusit koupit ten spodek za 280 , kč a opatrně demontovat to gufero třeba za cenu rozříznutí a nalisovat do nového . V novém spodku je ještě kluzné pouzdro a proto je ta matka tak dlouhá .
to mně taky napadlo, ale bude to ******** s nejistým výsledkem. Navíc je tam tak titěrná segrovka(bo jak se jmenuje ten vinutý plíšek zaseklý do boku té hlavy, ale je bez dírek, které má klasická segrovka), že se mně do toho moc nechce tuplem
Tak tato segrovka jde velice dobře sundat . Stačí jehla vyšoupneš a už jenom vytočit lepší než klasika segrovka .
Chci se zeptat jestli někdo náhodou už neřešil snížení zdvihu u debon air u rock shox (konkrétně ze 180mm na 170mm), tak aby byla cesta zpět k původnímu zdvihu.
Oficiálně se má měnit celá vzduchová část, ale údajně by to mělo jít i jinak.
Jestli to jde nějak za pomocí přidání spacerů do té části a vidlice potom nebude tolik vyjíždět?
Díky za tipy
?
jo, na tohle by ti měly stačit spacery, jestli se ale takové ofiko vyrábějí, tak to nevím.
Jinak co máš za ročník? Mám loňský na 170 mm, tak bychom eventuelně mohli vyměnit air-shaft.
Dělají se je to vyřízlé z obrázku celé sady co prodávají(li), ale nevím jestli by to sedělo na průměr Air shaft v debonu.
Jedná se taky o loňský model 180mm.
Diky za nabídku, ale chci těm nechat ten původní pokud to bude možné. Jde mi o experimenty a chci mít návrat zpět :-)
Třeba tady to mají
https://www.tredz.co.uk/…r-_69823.htm
Myslím, že postačí cokoliv rozumného na podložení.
Ale raději sbírám ještě informace pokud už má někdo zkušenosti ;-)
A kdyz tu patronu vymenis, tak nemuzes dat zpet tu puvodni? :) Podle me (aspon tu u nas) je cela debonair sada dost levna na to aby se mi nevyplatilo spekulovat nad nejakym samodomo systemem a radsi tam dam patricnou patronu :) A kdyz se rozhodnes, muzes jednu prodat :)
OK, beru, že 900cca není moc,ale když s tím chci experimentovat, tak potřebuji 160mm, 170mm a mám 180mm, takže až si vyhraju, tak mi dvě sady zbydou… Jak říkáš můžu prodat. Když tam dám spacer za 00 nic, dojdu konečného výsledku, tak potom o tom můžu uvažovat :-)
nechci nic říkat, ale spacerem pohneš s velikostí negativky, to může a nemusí být problém
Tak nevím kde je pravda v tom případě… Mluvil jsem s kluky ze servisu KGBIKE, SHOCKTHERAPY a říkali, že to je řešení vymezit to spacery.
V podstatě nebude tolik vyjíždět ten airshaft a tím bude nižší zdvih…
proboha nakreslete si to,je to soloair s drážkou,která je pevně danná :))
Drážku máš na mysli ve vnitřní noze kde je segerka která drží Air Head debonu?
no já si to kreslit nebudu, vím to proboha :-)
ten spacer se nedává do negativky, ale až pod ní …co si tak pamatuju
Ta redukce by musela být na pístnici ve spodních nohách .
Pravdu díš. Měl jsem na mysli pod celý ten „set“ air-shaft pístu. On totiž na tom obrázku výš chtěl cpát ten spacer doprostřed celé té pístové sestavy.
Nechtěl cpát… Jen jsem se ptal odborníků jestli třeba takto.
Jo můžeš to vyzkoušet právě omezením pístnice ale bude potřeba přidat token do pozitivní komory pro ochranu dorazu nebo přidat tlak v komoře ale na vyzkoušení to půjde .
Mám debobon airshaft na 170mm 27,5" z 2018 modelu. nikdy nejetý. Nechám ho za pár jestli chceš.
Jestli ho ještě máš, tak bych tě ho zbavil. :)
Díky.
Napiš mi sz
Když se tu řeší Lyrik, předělat z DPA na klasiku nejde? Nějak to nevyužívám. Navíc jsem to jednou zapomněl snížený po pumptracku a rozbil si hubu, jak se mi předek zapíchl :D
jde, ale musíš vyměnit vnitřní nohy s korunkou :-) nemáš v dpa přepouštěcí zásek z pozitivky do negativky
tak to aspoň mají v RVL dpa
také pak air shaft samo
Takže dojezdit :) Co se dá dělat. Zítra jí dám za uši :)
Určitě to půjde, ale budeš muset vyměnit zjevně celou vzduchovou část.
Z DPA SE DA RELATIVNE LEHCE UDELAT DUAL AIR, TIM ZE NENI PREPUSTAK, DODELA SE VENTILEK ZESPODU A MUZES FOUKAT POZITIV A NEGATIV NEZAVISLE…
Je potřeba koupit novy shaft a asi i vicko s ventilkem pozitivky..