• Ondraj

    Nevím, jestli jsem už úchyl, ale všechny šrouby, které mají tendenci rezivět, tak na kole měním. Nerez, hliník, titan, podle potřeby.

    Většinou se jedná o představce, sedlové objímky, sedlovky, gripy. V lepších případech je orig. šroub ze správného materiálu nebo má alespoň slušnou povrchovou úpravu.

    Řešíte to někdo?

    0 0
    • Kosta  

      Ne.

      0 0
    • JFtryall  

      Ano ja to resim. Nejlepsi jsou rezaty srouby na nejake top silnicce. :-)) to je nejvic. Nerez, titan, alu to je jiny kafe.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Marne tapu v pameti ktery seriove dodavany sroub u cyklokomponentu mi rezavel…

      0 0
      • Ondraj  

        Třeba nemyješ kolo a nejezdíš v deští a mokru :)

        Někdy se začne dělat liška na nekvalitní povrchové úpravě.

        0 0
      • JFtryall  

        Ritchey stribrne a vlastne vsechny leskle stribrne. Nerezove srouby se seriove davaji jen malo a byvaji trosku matnejsi vetsinou. Cernena uprava je v pohode, ta jen trosku sedne. Titan je sazka na jistotu a je to fajn ho dat na pekny kolo. :-)

        0 0
      • Jakobo  

        Pokud jezdis na kole poctive v zime v lete tak je to otazka jednoho dvou roku.

        0 0
    • Ondraj  

      Většinou Shimano u vyšších sad mi originály držej dlouho.

      Taky si ze starších věcí na vyhození většinou dobré osvědčené šrouby nechávám.

      0 0
    • Mereck  

      Mně se dělá malinko rzi akorát uvnitř hlaviček šroubů představce. Je mi to celkem jedno, ale sem tam do nich stříknu trochu silikonu (nebo nějakého oleje) a vytřu vatovou tyčinkou.

      0 0
      • Georrge  

        To bych asi úplně nedělal a raději je vyměnil za pozink (nebo nerez, titan, co kapsa dovolí). Když tam stříkneš olej, tak ten zavzlíná do závitu a šroub je pak náchylnější na samo povolování. Pokud ho víc utáhneš, tak díky tomu oleji v závitu ho se stejným momentem utáhneš víc a pak zase hrozí poškození komponent. Neber to tak, že se zítra zabiješ protože se ti povolí všechny šrouby a zlomí řidítka, ale ideální to není a pokud to chce mít člověk v cajku, tak těch pár šroubů vymění. Pokud ale pracuješ precizně a nikam jinam se ti olej nedostane, než jen dovnitř šestihranu, tak asi výše uvedené nehrozí.

        0 0
        • Mereck  

          Popravdě řečeno, šrouby představce obsesivně kontroluju defakto každý týden. Zkouším je momenťákem, ale žádné povolování nepozoruju. Navíc ten silikon/olej často stříknu na tyčinku, kterou to pak vytřu. Někdy teda stříknu rovnou šrouby, ale jak jsem psal. Cajk.

          0 0
    • Bombos3  

      Opravdu má někdo z místního fóra takový problém? Rezavé šrouby bych čekal spíše na kauflandovém speciálu báby z horní dolní.

      0 0
      • novas752  

        Jo, například šrouby pro košík na lahev nebo šroub ve víčku hlávka rezaví úplně běžně i u kol těžce přes 100k. Uvnitř orezlý šrouby v představci nebo sedlovce taky neni nic ojedinělýho. I třeba na čtvrt roku starym Reverbu mám trochu rzi v šroubechco držej sedlo.

        Šrouby v komponentechy (brzdy, řazení, vidlice atd.) už jsou na tom líp.

        Olej a další mastný věci na to moc nepomáhaj, resp. pomáhaj ale zase se to zanese prachem atd. a to taky nevypadá nijak extra.

        0 0
        • Bombos3  

          Tak mám asi nějaký lepší šrouby a ani o tom nevím. Na silničce mám možná trochu zrezlý šroub představce, ale na ostatních kolech o tom pochybuji – krytka. Šrouby košíku určitě orezlý nejsou na žádném z mých kol zato sedlovka na městském kole opravdu fest, ale tam se to tak nebere.

          0 0
    • Ondraj  

      Hlavičky, které na to trpí častěji, někdy vyplňují vazelínou.

      Bude také záležet na složení vody, kterou se kolo myje. Kola mám uskladněné doma, takže tady není být problém, ani vlhkostí.

      0 0
    • Ondraj  

      Např. 3 týdny stará sedlovka, představec.

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        To bude nějaká Čína, ne?

        0 0
        • Ondraj  

          Čína je dnes skoro všechno. :). Sedlovka je z Felt Nine 2.

          0 0
          • bezdratova.sprcha  

            Mezi čínou a made in china může být propastný rozdíl. Každopádně ty šrouby jsou fakt smutné.

            0 0
            • Jirka24x  

              jezis vy jste paka :D to je normalni poletova rez. muzes mit matros jakej chces ale kdyz ho nechas ve vlhkym prostredi vzdy to udela

              0 0
              • bezdratova.sprcha  

                Kolo jsem si už hodně namočil a nikdy nesušil. Tohle nemám nikde na kole. A po třech týdnech mi to přijde trošku smutné.

                0 0
    • Alhas  

      Na silničce Lapierre jeden imbus na představci Deda,ostatní v pohodě. A to kolo ani jednou nezmoklo.

      0 0
    • dopi  

      Myslím, že kombinace hliníkových závitů a nerez/hlinkových šroubů je vražda..

      0 0
      • JFtryall  

        V cem? :-) kdyz ma nekdo misto ruk pneumaticky utahovaky tak asi ano, ale jinak staci jen lehce maznout a neni problem. Kdyz se clovek o kolo obcas stara, tak zavity nezarostou.

        0 0
      • novas752  

        Proč? Mázneš to troškou vazelíny nebo loclitu a pohoda

        0 0
    • strtom  

      Neřeším rezavím, ale neskutečně mě sere že pro výrobce kol jsem pitka, která si nezaslouží nic jiného než sprostě oškubat. Moje kola ruznych značek v ceně okolo 80tis. a jim neni hanba tam dat nekvalitni šroub místo nerez nebo kvalitní pozink za pár korun. Rezavěly všechny šrouby od představce, sedlovka, něco na Avidech. Jediný kdo zaslouží pochvalu je Shimano tam mi nerezne nic.

      0 0
      • plzakj  

        Tvl, dyt bys na tom kole pak chtel jezdit vecnost, nebo ho, nedej boze, vyhodne prodat. To zadnej ekonomickej rust nestimuluje.

        0 0
      • Martin  

        katování kostů

        0 0
      • jeniiiik  

        Tak zrovna pozinkovane šrouby jsou na kolech za par kaček, to na bajku za 80000,– fakt nechceš. ;-)

        0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Fakt si nevybavuju, kdy mi naposledy nějaký šroub začal na kole rezivět. Pokud by rezivět začal, vyměním ho. Nic víc, nic míň.

      Jsou mnohem lepší způsoby jak vyhazovat zbytečné peníze za cyklokomponenty, než na nějaké extra šrouby. Z fleku mě napadá například pivo nebo tatranky.

      0 0
      • Jakobo  

        Mozna moc nejezdis v desti a zime nebo kupujes hodne kvalitni dily. Srouby u predstavce FSA a sedlovky, prvni rok krasne chromovane jsou po par letech slusne orezle. Teda ne, ze by to necemu vadilo a mne uz vubec ne. Na kole jezdim denne v zime v lete a kolo musi makat.

        Ale neni mi moc jasne, jak jej tak snadno vymenis. Na kolech se vetsinou pouzivaji sruby s imbusem o cislo vetsim nez bezne sruby z zelezarstvi a navic s uzsi hlavickou, o specifickem tvaru ani nemluvim.

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Jezdím všechno počasí kromě povodní a tornád.

          Hmm… No když nad tím přemýšlím z dlouhodobého pohledu, tak málokterý komponent mi na kole vydrží několik let. Obvykle na kole něco porýpu nebo změním a pak s tím měním třeba i představec atp.

          Co se šroubů týče, buďto se mi doma nějaký válí, nebo jdu nějaký vybrat do kovomatu. Ještě se mi nestalo, že bych tam nevybral… I když třeba šroub na představec jsem ještě nepotřeboval – poslední co jsem vyměňovaly byly šrouby na HT kliky. Jediná potíž byla, že šrouby byly trošičku delší, ale funkčně to ničemu nevadilo.

          0 0
    • nomecz  

      Kdyz sme u tech sroubu, mate nekdo zkusenosti s titanovejma sroubama z aliexpresu ?

      0 0
    • Lance  

      Kde koupit šrouby do predstavce?ty boční. Dik

      0 0
      • scota  

        www.nerezka.cz

        0 0
        • hrota  

          Nemáš prosím nějaký konkrétní tip, čím nahradit šrouby z Deore klik?

          Nějak nedorazily, když jsem kliky bral na bazaru a 150 za originál Shimano mi přijde celkem dost, vzhledem k nutnosti platit poštovné :/

          Měl by to být šroub M6×19, nerezka nabízí rozměr M6×20, to by snad nemuselo vadit ne?

          0 0
    • Ondraj  

      U nerez imbus šroubů běžné produkce bývá problém ve větším průměru hlavy, např. v představcích bývají orig. šrouby s užší hlavou. Už jsem to několikrát řešil, šroub upnul do vrtačky a hlavu zbrousil. Není to takto úplně jednoduché, nerez se celkem brání. Kupoval jsem nedávno stejné gripy a jedny měly nerez šrouby (testuji magnetem) a druhé obyč.

      0 0
      • Jakobo  

        Ono hlavne nikdo tady nezminil pevnost nerezi. Nerez je sice super, ale uhlikovka je na tom pevnoste zase lip. Srouby na kole jsou tusim minimalne 880 MPa, snad i 1200 MPA, to nejaka A4 neda ani ve snu.

        Ne, ze by to srub neudrzel, srub sice bude porad jako novy, ale bude omackana hlava a zacne se protacet imbus.

        A taky jsem celkem pravidelne menil praskle A4 sruby pod trvalym napetim nizsim nez max pevnost, proste prdly unavou. Bylo to v takove sverce, dva plochace stahle sruby. Ne na kole. Takze s nerez sruby bych byl opatrny a radeji nenahrazoval puvodni sruby v predstavci nerezovymi.

        0 0
      • Zdyn  

        Jen tak pro info. Jsou i nerez oceli, které jsou magnetické, takže magnet aní jistota.

        0 0
        • Ondraj  

          Ano, ale bývají magnetické alespoň trochu méně.

          0 0
          • Zdyn  

            Těch variant může být hodně. Vůbec to nemusíš poznat.

            0 0
            • Ondraj  

              Tak pak se to pozná tak, že nerezne a není třeba ho měnit. :)

              Ne vážně, jak jsem už psal, třeba šrouby Shimano jsou dost jistota.

              Je to taková spíš estetická záležitost, ale i při případném prodeji kola nejsou rezaté šrouby něco, co by věci pomohlo.

              U Shimana mě tedy v tomto zklamaly pedály 540. Dlouho jsem jezdil A-Comp 2 a tam nebyl žádný problém, 540 jsou taky jak liška. Až teď XTR jsou ok.

              0 0
    • Ondraj  

      Netvrdím, že nemáš pravdu, ale nikdy jsem se s problémem nerez šroubu na kole nesetkal, spíš mám zkušenosti opačné, že vydrží víc než běžné šrouby, stržených ocelových jsem viděl hodně, včetně strženého šestihranu v imbusu. A to se ani nebavíme o tom, kolik lidí dodržuje nějaké momenty, jestli přetažený ocelový šroub je menší zlo než nerez utažený správně. Zkoušel jsem šroub z představce pod pilníkem a bylo to docela máslo, takže asi ne každý je tak pevný. Tady bych viděl potenciální problém v tom, že v případě ocelových šroubů nikdo neví, co tam vlastně má za kvalitu.

      0 0
      • Jakobo  

        Nejsem metalurg a nerad bych rozjizdel diskuzi jak ta potrhla cislovka.

        Mozna je to naopak a je dobre, ze srouby na kole v predstavci a tak jsou mekci. Treba ta pevnost neni az tak dulezita, ty momenty jsou stejne male. Tvrdost obecne jde s nizsi deformaci = praskani. Pak je u predstavce lepsi, pokud se srouby vic deformuji pod napetim. Nevim, to by asi potvrdil nejaky odbornik z tahovek.

        Ty nerez srouby mi praskaly mozna prave kvuli schopnosti mensi deformace nerezi pod napetim, nevim. Kazdopadne osobne bych neexperimentoval s vymenou sroubu v predstavci za titanove, hlinu a tak, na kosik asi dobre, ale tady uhlikovka je vetsi jistota.

        0 0
        • Zdyn  

          No jako obecně je nerez (krom speciálek) méně pevná a je měkčí, než normální oceli (obzvláště pokud se bavíme o materiálech pro šrouby).

          0 0
          • Ondraj  

            Obrábět nerez (vrtat, brousit apod.), ze které se vyrábí spojovací materiál A2, A4 je větší problém, než běžná ocel.

            Zkušenosti mám např. se závitovými tyčemi, kde ty nerez jsou o dost pevnější než ty běžné ocelové. Ohnout nerez závitovku stejného průměru je obtížnější. Zásadní nevýhodu bych viděl v tom, že nerez materiál je křehčí, spíš se zlomí než ohne, to samé platí i o vylámání závitu. Takže hodně záleží na použití, ale tam kde se nepracuje na hraně materiálu to nemůže být problém. V případě použití na kole, zašroubování do hliníku nebo karbonu je otázka, co by povolilo dřív a určitě tyto materiály zmírní případnou destrukci materiálu. Hliníkové šrouby se dají dát reálně tak na košík nebo víčko představce. Na košíku bych to viděl i jako výhodu, protože se při třeba pádu případně ulomí šroub, než poškodí třeba karbonový rám.

            A rozumím tomu, že pokud použiješ nerez na nějaký hodně pevný spoj a ještě dochází k vibracím, že tento materiál nebude to správné. Tam je určitě vhodný pevnostní šroub na úplně jiných parametrech.

            0 0
            • Vilém  

              V praci pouzivam M3-M8 nerez srouby z Fabory. Oproti pozinkovanym je to blato. Obzvlast se to projevuje na sestihranech imbus hlavicek, nebo sroubech s hlavou pro krizovy sroubovak.

              0 0
            • Zdyn  

              psal jsem především o materiálech pro šrouby. Jinak samozžejmě je rozsah materiálových vlastností velice široký.

              Paušalizování křehčí atd je takto obecně nesmysl, pokud se to nevztáhne na konkrétní materiál.

              Dělají se i Al šrouby s vysokou pevností právě do představů a pod.

              Jinak řada nerezových ocelí má výborné únavové vlastnosti.

              S nerezovými ocelemi přicházím do styku velice často (letecká výroba, navrhování), ale jsou to vesměs vysoce jakostní materiály.

              Debata tu byla původně o běžných šroubech.

              0 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • pocestny  

      Hlásím orezlé šrouby u představce Spank Oozy. Skoro bych čekal, že se tomu taková renomovaná značka vyhne, ale bohužel. Neřeším to, je to povrchová záležitost.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.