• Weremos

    Ahoj,

    přicházím na vás s dotazem.Od listopadu jezdím nového Epicona X1 v podstatě bez problémů,až do včerejška.Poslední 2 tréninky mi vychází z vidlice nepříjemné cvakání.Není to vracení vidle ze zdvihu a není to tichý zvuk.Taky se mi stalo,že jsem jel a najednou se vidlice sama od sebe zamkla,po chvilce zase odemkla.Sundal jsem vidlici,jde to nahlas slyšet i když s vidlicí pokývu nastranu nebo když ji nakloním,pak je to jako „předmět“ jezdící uvnitř vidlice.Ještě bych dodal,že tento zvuk vychází z pravé nohy vidlice,pod lockem.

    Teď je tu otázka co to může být.Moje podezření původně bylo na hlávko,uvolnění lock,což se oboje vyloučilo,nebo taky na poškozenou tlumící patronu.Je to možné?

    Jak to tedy řešit?Reklamací nebo ji mám rozebrat a podívat se?Nechce se mi v ní hrabat,abych ji pak zase složil zpátky.Případně bych rád poprosil o návod(sice je na stránkách vela,ale na starší modely) či nákres vnitřní stavby vidlice.

    Díky za pomoc,

    Weremos

    0 0
    • Sup7  

      Cvakání v X1 při pružení jsem nedávno řešil. Docela snadno se dá odstranit. Jde o klepání ventilu komprese. Jak popisuješ svůj problém, tak to vypadá na vážnější poruchu patrony. Díly do nové patrony patrně neseženeš, proto doporučuju reklamovat.

      0 0
    • Kupko  

      Je to problem reklamoval jsem uz tak 3 EPICONY vyrobni vada vzdy vymenena nova patrona v zaruce pak vse v pohode.Posli to na reklamaci bylo mi receno nejaka spatna serie model 2012 :-(

      0 0
    • petr0x  

      Mě Epicon X1 2012 přestal zamykat, myslím, že na reklamaci mám nárok oprávněně. Jak to vidíte vy? BTW vidlici mám ve spodní části dost poškrabanou od převozu (několik milimetrů do hliníku), nebude to vadit? Nějaké zkušenosti s reklamacemi?

      0 0
    • jirkact  

      Před pár dny sem při mazání silikonovým olejem vnitřních noh omylem zamknul epicona X1 a při propružení na místě ve vidli cvaklo a zamykací páčka se začla voně protáčet. Štelování odskoku i tlumení ale pořád fungovalo, tak sem se rozhodl že opravu nechám až po rychlebkách(tento týden). V neděli ovšem přestalo fungovat úplně všechno a vidle si skákala jen tak na vzduchu. Když sem ji teda dneska rozdělal, z vnějších noh na mě vychrstl tlumící olej(polil mi celej stůl) a patrona byla napůl rozšroubovaná, tak si myslím, že asi tudy ten olej vytekl. To je ještě snad v pohodě.Jen nevim, kolik toho oleje tam mám nalít kudy to tam budu lít, když je patrona uzavřená.

      Tak žádám místní experty o rady a tipy

      0 0
      • jirkact  

        tady je teda expertů…

        0 0
        • roman 3D  

          největší expert na Epicony už sem nechodí bo byla popřena teorie stvoření nejlepší vidlice BF a celého vesmíru:-), a co se týká neupraveného epicona tak ten novej se jim asi moc nepovedl na to kolik je reklamací a problémů

          0 0
      • Sidewinder  

        Znam tlumici patronu 2011 – tam staci nalit olej tak, aby byla spodni komora plna a horni skoro prazdna – tedy do horni komory jen trochu sprknout :-)

        0 0
        • jirkact  

          no, já mám právě upravenej z TT a je to patrona 2012 , čili X1

          0 0
          • Vilém  

            Tak proc se nezeptas Milana?

            0 0
            • maajkee  

              Přesně tak.

              0 0
            • jirkact  

              NO, bo sem chtěl jet na rychlebky tento týden. Asi pojedu tak do…

              0 0
            • jirkact  

              A taky je na dovolené. Zkusim to nějak vykoumat sám, ono to vevnitř není zas tak složitý

              0 0
              • maajkee  

                No já myslím, že právě ta patrona u X1 Epicona už není tak jednoduchá, vzhledem k tomu, že je tam i štelování komprese a co jsme se bavil s dodavatelem, tak mi neradil patronu vůbec rozebírat protože je tam natlakovanej dusík, takže ten bych tam pak nazpátek nijak nedostal.

                Každopádně nová patrona stojí tuším něco přes 1500 což není tak hrozný.

                0 0
                • jirkact  

                  Dusík? No tak teď už tam rozhodně nebude. Zkusim jak to pojede bez toho a pak poreferuju.

                  Holt z toho bude zase otevřená lázeň, no

                  0 0
                  • jirkact  

                    Tak sem dnes složil, nefunguje mi lock, pomala komprese taky nereaguje.Jen odskok funguje. možná sem nalil řídkej olej(7,5).Přitom když sem zkoušel patronu v ruce, všechno jelo bez problémů.

                    No,nevadí,stejně sem moc nezamykal a na kompresi sem šáhnul jen kvůli vyzkoušení.

                    Po sezoně asi koupím novou patronu, nebo abych udělal radost odpůrcům suntouru tak jinou vidli

                    0 0
                    • jirkact  

                      Omyl!

                      Předchozí přispěvek sem napsal jen po propružení na dvoře, ovšem teď proběhla zkouška v terénu a vše jede na jedničku!

                      Navíc je vidle po vyčištění a promazání znovu úžasně citlivá.

                      Takže samodomo opravy X1čky směle doporučuju!

                      Pro majkeeho: ten dusík tam asi nebude zas tak moc potřeba…

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Ten dusík možná poznáš když dáš vidli pokouřit a patrona se zahřeje.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          imho tech 20% neceho jineho nic moc neudela…spise bych to videl jako a) marketingovy tah, b) ochranu proti oxidaci (pleje, duralu, tesneni)…

                          0 0
                • roman 3D  

                  škoda že si těch 1500 Kč nepřidal hned za pořádnou vidlici:-)

                  0 0
                  • jirkact  

                    Např.?

                    0 0
                  • maajkee  

                    Epicon X1 je už v základu, bez tuningu, stačí pouze nalít místo vazelíny olej, což zvládne i cvičená opice, hodně dobrá vidlice s opravdu dobrou citlivostí a chodem. Navíc je i o něco tužší než třeba Reba a když ji člověk sežene za pěkný peníze, tak je to prostě bez konkurence.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      abychom nepřechválili, absence seřizování negativky a větší progresivita mají svoje negativa.

                      Já bych spíš řekl, že za ty prachy je to slušná vidle. Nicméně je na každým jestli tohle nebo našetřit na lepší. S tou tuhostí to bude ± stejný, tady spíš záleží na ročníku obou.

                      0 0
                      • jirkact  

                        Já když jel rebu, tak si mohla jít s citlivostí oproti epiconu co mám, leda dát pár facek za roh

                        0 0
                      • maajkee  

                        Jak píše jirka, X1 s olejem se mi zdá mnohem citlivější než SID 2013 co mám teď. A co se týče progresivity, tak mám za to, že je naopak míň progresivní než Reba/Sid. Alespoň u X1 jsem využíval celej zdvih celkem hladce, dostat SIDa na doraz to chce opravdu ohromnou ránu.

                        Jediný to seřizování negativky, to může býr problém, ale prod lidi cca 75–90kg myslím je to bezproblému.

                        0 0
                        • McBlacky  

                          to jsme si nerozuměli právě, u epicona mi vadí, že když se to na něm trochu vyhrotí tak jsi pořád hodně ve zdvihu nebo na dorazu u RS využiješ ten zdvih líp. Při turistice ale epicon chodí víc to jo.

                          obecně reby dual jsou ciltivější než sid. máme doma dvě a dva sidy a je to jasně poznat

                          0 0
                          • maajkee  

                            Při turistice nevím. Já právě mám lineární chod radši v terénu a klidně ať chodím na doraz. Reba a její progresivita je spíš vhodná na závodní ježdění, kdy velký zanořování není žádoucí. To je ale spíš otázka co si kdo představuje pod pojmem turistika :)

                            S tou citlivostí Reba VS Sid těžko porovnat, Rebu jsem měl 2011 a 2012 oboje na 120mm a Sida mám 2013 na 100mm, projev mi příjde dosti podobnej. Abych ho přinutil chodit v celým zdvihu, musím nastavit stejně jako u Reby alespoň 30% SAG. Při Sagu 20% ho dostat na doraz se mi povede snad jedině při nějakým skoku a dopadu na přední.

                            Každopádně těžko říct co je lepší, oboje mi příjde má svoje plus a s klidným srdcem bych si místo slavnýho Sida dal na kolo Epicona X1.

                            0 0
                    • pendergast  

                      Nooo, ehm, akobysomtolen­povedal.

                      Zháňam cvičenú opicu!

                      0 0
                      • maajkee  

                        Jestli nedokážeš povolit dva šroubky, vytřít hadříkem zevnitř nohy, nalít tam olej a zašroubovat, tak jsi buď ženská nebo velkej nešika a chlap nepoužitelnej do domácnosti :)

                        0 0
                        • pendergast  

                          Uvedené činnosti zvládam, len neviem, ktoré skrutky mám povoliť. Hore je uzamykanie vidlice, dolu nastavovanie odskoku, a ja nemám potuchy, ako to funguje a ako sa to demontuje. Videonávody som našiel len bez štelovania odskoku, prípadne v nedostatočnej kvalite.

                          Tak ale nikto nevie všetko a domácnosť zvládam k všeobecnej spokojnosti.

                          0 0
                          • Vilém  

                            Staci dva spodni srouby.

                            0 0
                            • maajkee  

                              Tak tak, jen ty dva spodní. ZE štelovátka odskoku sundáš akorát to kroutítko, to jde jen rukou. Pak povolíš inbusem šroub na jedný noze a na druhý, přes inbusovej klíč do nich trochu bouchneš aby zalezly dovnitř a pak už jen sundáš spodní nohy. Vytřeš tu trochu vazelíny, nasadíš nohy, otvorama pro šrouby naleješ do každý nohy cca 10ml mazacího oleje, dorazíš nohy, šrouby zašroubuješ, nasadíš kroutítko odskoku a hotovo. :)

                              0 0
                              • pendergast  

                                Díky obom.

                                Sorry za príspevok nižšie, neaktualizoval som stránku včas.

                                0 0
                            • pendergast  

                              Ako píšem, dolu mi zavadzia štelovanie odskoku a nechcem na vidlici v záruke naslepo skúšať, akým spôsobom je to uchytené ;)

                              0 0
                              • Vilém  

                                Viz maajkee. Jinak se staci podivat do manualu a tam vyndani toho stelovatka je popsane. Prestavbu na olej doporucuje sam vyrobce jako tuning tip.

                                0 0
                                • alinceb  

                                  Fakt nechápu, proč to teda sám výrobce nedělá rovnou…

                                  0 0
                                  • Vilém  

                                    Netusim, zrejme je pro ne jednodussi to vsechno mastit vazelinou.

                                    0 0
                                  • maajkee  

                                    Asi protože široká veřejnost neprahne po vidlici s citlivým chodem :)

                                    Jo vidíš, ty jsi mi včera volal, jsem na to zapomněl.

                                    0 0
                                  • obda  

                                    Tipl bych si, ze takto na vazeline je s vidlici mene problemu, potazmo reklamaci. Navic je asi i vice „bezudrzbova“.

                                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.