REBA RL 29 100mm solo-air - Vůle ve vidlici

49 nepřečtených
  • bimjeam

    Zdravím, chcel by som sa poradiť, či je normálne, že v skoro novej vidlici Rock Shox Reba RL solo air (29", 15mm, 100mm) cítiť pri stlačenej prednej brzde a predozadnom pohybe miernu vôľu ??

    Je to chyba vidlice, alebo je to celkovo vlastnosť nových vidlíc Reba solo-air ?

    Maticu kotúča (CL), strmeň aj hlavové zloženie som samozrejme poriadne dotiahol, no vôľa ostala.

    V minulosti som reklamoval týždeň jazdenú fox-u evolution (26",100mm,5mm QR) práve kvôli vôli v ľavom púzdre. Reklamácia bola uznaná, púzdra vymenené a vidlica je odvtedy pekne tuhá, bez vôle, a to aj po dvoch rokoch a 15tis km.

    U 26" dual air reby si nespomínam, že by tam bola nejaká citeľná vôľa v nohách…

    Ďakujem za všetky rozumné postrehy!

    0 0
    • Muf_Bike  

      A ta vule je mezi pouzdrem a kluznici? Nebo hlavko a krk? A neni to jen pocit – vidle dobre reaguje a mirne se zaboruje pri zabrzdenem kole a snaze ho „pretlacit“?

      0 0
    • biker jura  

      asi to už normální dnes je, bohužel.

      stejný problém u úplně nové vidle. Vakl, chvíli jsem s tím jezdil až přestala chodit úplně a jako by narážela o vnitřní futra – uznaná reklamace, kvůli „neopravitelným“ závadám na spodních nohách. Dělají nějakou chybu ve výrobě. Těch nových vidlic s vaklem je strašně moc letos…

      0 0
      • bimjeam  

        To si ma moc nepotešil. Nerád by som reklamoval v čase, kedy mám zaplatené maratóny, dúfam, že to ešte mesiac nejako zvládne

        0 0
    • Pajas04  

      S brzdou to není ono, vůle je v destičkách ve třmeni.

      Zkus to bez brzdy, jednou rukou drž celé kolo, druhou chytni za plášť/ráfek a zkus je odtahovat od sebe a stahovat k sobě ;). Pokud bude vůle i tak, je to hlávko, náboj nebo ta vidle.

      0 0
    • mariotn  

      Nechcem zakladať nové vlákno. Tiež mám podobný problém s REBO-u 2013, taperovaný krk, 15mm os. Pri servise som vymenil guferá, tesnenia (servisný kit). Vidla je v pohode, len má vôlu na začiatku pruženia – pri „zanorovaní, zasúvaní“ do spodných nôh. Vôľa je na začiatku pruženia asi 1mm a potom už normálka. Otázka znie či treba doliať tlmičového oleja do tlmiacej komory, alebo … je to normálne pri týchto RÉBACH. Ďakujem za odpoveď.

      0 0
      • radek01  

        Mám ten samý problém servisák říkal,že je to normál u 29 tak to neřeším. :-)

        0 0
      • allrose  

        jestli zvedneš za rodla a vidle vyjede,pak postavíš na kolo a ona zajede..mrtvý chod na přepouštěcím kanálku(sa)-to je v pořádku ps díky tomuto vláknu jsem zjistil vakl na levé noze ve spodním futru asi 1mm na roční vidli-fakt super,nějaká zkušenost?než jí rozeberu

        0 0
        • novcze  

          díky vaklu mezi spodní nohou a horní trubkou jsem našel tohle vlákno. Mrtvý chod ani vakl někde jinde to není, když chytnu spojení nohy a trubky (kolem stíráku) a se zabržděnou brzdou dělám pohyb dopředu a dozadu, tak to v ruce cítím. Ale nevím jak moc to mám řešit, protože, když sednu na bajk a vidle zajede do sagu, tam tam už vůle cítit není.

          0 0
          • allrose  

            tenkrát to byl mikrovakl,ale zanedbatelný, hlavní vakl byl v hlávku a ten zanedbatelný nebyl :)

            0 0
      • Vilém  

        Normalni stav.

        0 0
      • Ričardo1  

        má stejná problém akorát u mě je to asi 4–5mm měl bych tohle už nějak řešit?

        vyřešil by to základní servis? nebo by aspoň pomohl mrtvý mrtvý chod zmenšit?

        0 0
        • Fidži_CZ  

          Servis vidle tohle určitě vyřeší. Jak se rozebere, tak se hned zjistí, co uvnitř je špatně. ;) Ale to bys měl dělat každý rok.

          0 0
          • Ričardo1  

            jo loni servisována byla protože utíkal vzduch ale předtím mrtvý chod neměla

            0 0
        • allrose  

          Mrtvý chod je dán konstrukcí a je cítit více po "zajetí"vidle (asi 800 km)

          Teoretické zlepšení je použití x těsnícího kroužku (nevím jak se mu říká) oproti o kroužku

          Toto používá fox,ale mrtvý chod je také patrný,jen je menší

          0 0
          • Ričardo1  

            a ty x kroužky použít na všech místech kde je O kroužek ?

            0 0
            • allrose  

              Jenom na pístnici vzduchu

              5mm je hodně,to žlábek nemá,třeba přehání :)

              0 0
              • Ričardo1  

                jo měli jste pravdu. jsou to 3 mm. Předtím jsem měl vidlici hodně měkkou takže když jsem lehoučce zatlačil tak to nebyl jsen ten mrtvý zdvih ale už i trochu toho normálního zdvihu teď jsem to dofouknul a změřil znovu. Tak udělám jí servis a dám X-těsnění a mělo by to být lepší

                0 0
          • Fidži_CZ  

            Jenže mrtvý chod 5mm normální není.

            0 0
    • novcze  

      dal jsem Rebu na repasi s tím, že jsem chtěl taky zkontrolovat stav kluzných pouzder, protože jsem mezi spodníma nohama a vrchní trubkou cítil vůli (jak jsem psal výše), mechanik naznal, že to je ok a po repasi ta vůle cítit není … ale, objevil se mrtvý chod cca 2 – 3 mm a zarazilo mě, že před servisem jsem na 20% SAG foukal 60 PSI a po servisu je to 90 PSI (a o tolik jsem přes vánoce nepřibral :) … má někdo nějaké nápady čím to je? (alespoň je teda vidět, že s tím něco dělal, protože třeba stíráky měněný nejsou, něříkám, že je nutný je měnit, ale jsou v servisním kitu)

      0 0
      • Rubi  

        pokud si platil cely kit a nemas tam nove stiraky, tak bych mu to sel omlatit o hlavu :-)

        0 0
        • novcze  

          tak na účtence je jen položka servis-práce-montáž, samozřejmě je možný, že mají nakoupený O kroužky a servisní kity nepoužívají … já si teda pod pojmem repase, představoval výměnu všeho co právě v servisním kitu je

          0 0
          • tomxxx  

            kolik to stálo. Celkovej repas bez výměny stíráků a kroužků začíná na 800, včetně servisního kitu to bejvá 1500. Je to servis od servisu, obecně to ale nestojí víc jak 2000.

            Jinak k tvýmu problému. Kolik vážíš. 60PSI nefoukám ani já na staré sidce a to mám 55 kg (na dva tokeny sem sidku foukal 78, se 4 tokenama 68psi), takže ta vidle musela být dobře v háji. 90psi je takovej normální tlak pro normální lidi.

            0 0
            • novcze  

              1390,– ale je v tom i centrování kol a zkrácení krku vidlice, asi mu napíšu ať v tom mám jasno :)

              0 0
              • tomxxx  

                tak to si mi pomohl :D zkracování a centrování mě nezajímá

                Ale to bych spíš viděl na základní bez kitu a rozhodně bez stíráku.

                0 0
              • novas752  

                Jestli to nebylo jen vyčištění a přemazání. Centrování bývá 100–250 za kolo, zkrácení krku 50–100.

                0 0
                • novcze  

                  já mu napíšu a zeptám se ho co přesně dělal, protože jsem jasně psal, že to má být kompletní repase vidlice …

                  0 0
                  • novcze  

                    tak jo, je to bez výměny těsnění … už jsme si do souboru kam píšu co se má na bajku dělat napsal, že je nutné výslovně specifikovat výměnu těsnění :D

                    0 0
                    • novas752  

                      To si k tomu můžeš poznamenat i pořízení důkazního videa že byl servis proveden. :)

                      0 0
            • novcze  

              80kg :) … jestli ta vidlice byla v háji, tak už od výroby, protože takhle byla na novým kole.

              0 0
              • tomxxx  

                na 80 kg, 60 psů v sagu 20% noooo to se mi fakt nezdá :D

                Pokud ty stíráky vyčistil a „namazal“, tak bych to zas tak neřešil, nenapočítal ti nic navíc. Těsnění taky neni nutný hned měnit, když to funguje… Za mě cena docela odpovídá.

                A máš rebu solo air nebo dual air?

                0 0
                • novcze  

                  solo air, 4 tokeny

                  já nemám problém s cenou servisu, spíš s tím že chceš kompletní repas a nakonec to tak podle všeho není. Samozřejmě pokud to vydrží rok bez problémů tak ok.

                  p.s. monarch na stejném kole měl vevnitř žmolky gumy z těsnění jak byl suchej, takže je možný, že i vidlice na tom byla podobně :)) … po vyčištění a namazání pak to těsnění fungovalo další rok a něco a výměnu jsem udělal spíš preventivně.

                  0 0
                  • tomxxx  

                    Tak servisní interval celkový repase vidlice je 120 hodin, 50 hodin na spodní nohy. Dělám to zhruba tak a ty spodní nohy to fakt chtěj. Na nový sidce je celkovka posunutá na 200 hodin, což odpovídá, charger damper je méně náchylnej na vykurvení, než motion control.

                    Za mě teda těch 90 psů neni nic divného.

                    0 0
      • tomxxx  

        Mrtvý chod může být víc věcí, cítíš ten mrtvý chod třeba při jízdě do kopce, při zavřené vidlici, nebo při různých vaklech je cítit i když přenášíš kolo bez zatížení…prostě se ta vidle pohybuje jen když zatřešeš kolem, lehce štrejchneš o zem bez zatížení, když máš cit, poznáš to.

        0 0
        • novcze  

          poznatky z terénu zatím nemám když jsem to v pátek donesl ze servisu, ale je to cítit když propružíš a pak zvedneš za řidítka přední kolo ze země tak spodní nohy vyjedou o 2 – 3 mm, když ho dáš na zem a lehce zatlačíš, tak zase zajede o ty 2 –3 mm

          0 0
          • novas752  

            To dělá velká část soloair vidlic už z výroby.

            0 0
          • tomxxx  

            jo tak, to je docela normální no…2–3 mm je nic. Když je nějakej vakl, docela to cejtíš. Projel bych to. Pak můžeš vidli vyfouknout, odfouknout negativku (ventilek je stále pod šroubem schovanej) a znova nafoukat, občas to pomůže…

            0 0
            • novas752  

              Hlavně to za jízdy na xc kole sotva pocítí – děje se tak na začítku zdvihu, takže jen když se kolo odlepí od země a vidlice stihne odskočit na maximum. A i tak je to malé ťuknutí sotva cítit.

              0 0
    • ScottAspect  

      Dá se případná vůle u RS řešit stejně jako u SR? Tedy tak, že se cuknou futra a vymezí se nebo je to sofistikovanější? Budu řešit výměnu nebo spíš doplnění oleje před sezónou, tak bych rád věděl i tohle.

      Mám v plánu vyměnit jen olej, co maže vnitřní nohy. Vidle má za sebou asi jen 3kkm. Bude to stačit? Ptám se proto, jestli náhodou tlumič není schválně naplněn z výroby nějakým ksindlem, který by stál za výměnu. Aby to nebylo jako s mazáním vidle – 1 – 2 ml/noha.

      Díky za poznatky ;-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.