Reálné chování systému Talas

70 nepřečtených
  • milan1

    Protože jsem byl dost zvláštním způsobem konfrontován s představami o reálném chování systému Talas a protože se to začíná objevovat i u dalších stejně informovaných jezdců, dal jsem si práci a ověřil jak se ten systém vlastně chová reálně. když se budou hlídat milimetry zdvihu.

    Berte to jako námět pro zkoumání své vlastní případně pro upřesnění, jak že tpo ten Váš systém vlastně chodí.

    Nejdřív musím začít s tím, jak se systém chová.

    Řídící jehla, kterou ovládám páčkou na korunce mě vlastně uvolňuje průtok mezi komorami a to v přesně nastavených pozicích. Páčkou ovlivňuju posun do některé ze třech pevně nastavených přepouštěcích pozic. Já, ani nikdo jiný tyto pozice nezměníme a nepřevrtáme dírky na jiné místo, vše je dané a pevné. Těmito cestami se tlak přepouští z pozitivní prbní komory, do negativní.  To ovšem neznamená, že se to jako takhle pevné a přesné také chová v reálném provozu.

    Problém první jsou přepouštěcí otvory, jsou opravdu titěrné a k přepuštěníé nedochází tím pádem ihned rychle a skokově. Ustálit správnou pozici znamená trochu trpělivosti a systémem zapumpovat na místě několikráta  také řádně uvolnit, potom se stabilizuje na té správné hodnotě. Přesně toto se děje v jízdě. Tato hodnota je ovlivněn již jenom huštěním a jestliže systém přepouští korektně do všech komor, tak už nic, než tlak výsledek neovlivní. Ještě nejspíš odpory a konkrétní přepumpovaný výsledek, jsou jediné veličiny, které jsou proměnné. Otvory nejsou proměnné a ty výsledek nemohou nijak ovlivnit, jsou stále stejné a ve stejných pozicích na všech vidlicích Talas se stejným zdvihem.

    První problém, který se dělá je ten, že se vidlice jednou jedinkrát stlačí a očekává se přesný výsledek.To je celkem  jednoduché vysvětlit.

    To, že může být ovlivněn výsledek i reálným pulzováníma a ztížením systému, které bude rozdílné při jízdě z kopce a do kopce je již složitější ale myslím, že ne nepochopitelné. Tohle na místě přesně nenasimulujeme, je to většinou v síle a uvolňování, kterým se snažíme napodobit jízdu.

    Proč ale takovéhle složité výklady a proč vše takto zkoumat? No protože se začíná objevovat hledání problémů, tím, že se hlídají milimetry v dosahovaném zdvihu a hlídají se především vidlice upravené, nikoliv originály.

    Protože to samozřejmě nebyl jediný případ a vše se nejspíš rozebíralo se i zde, tak mě to vede k tomuto vysvětlení a pobídce aby si každý ověřil na svých vidlicích obdobný výsledek.

    Třeba to pomůže i lepší informovanosti.

    Já jsem jeden takový výsledek ověřil na vidlici, která mě přišla a nebyla u ní poznánka, že by systém nefungoval.

    Naměřené hodnoty by uvedly do šoku každého, kdo se zaměřil na milimetry hlídaného zdvihu.

    Podotýkám, že jsem měřil vidlici korektně, tak, jak popisuju a to tímto způsobem.

    1. páčku nastavím na nejnižší zdvih a s vidlicí delší dobu provádím stlačování a uvolňování v maximálním rozsahu, co jde na místě. Změřím dosažený zdvih ( měřím reálný zdvih, tedy hodnotu kam max dobíhají stíráky, což je 5 mm před korunku.
    2. páčku nastavím na zdvih střední (120 mm) dojde k pohybu ale změřím opět teprve po náležitém propumpování.
    3. páčka nastavena na 140 mm a stejný postup, měření až po propumpování.
     

    Pohyb zpět kontroluju tak, že nastavím na 120 mm a opět pumpování a 100 mm a opět stejné pumpování před měření.

    Tohle jsou korektní postupy, které přesně simulují podmínky jízdy za kterých systém pracuje. Stlačování a uvolňování musí být dodrženo, pokud se mají vidlice takto zkoumat na místě.

    A samozřejmě už mám i reálně změřeno to, co mě sem přichází a nestčím se divit, do této doby jsem to nezkoumal.

    Hodnoty takto změřené při uvolňování jsou 105– 113 127

    Při pokusu o zpětné stlačování se hodnota středního zdvihu nefixuje ( změna je minimální cca 3 mm) a 105 je dosaženo obdobně, tam se nic nemění.

    Tyto hodnoty dávám do protikladu, co je ode men třeba požadováno. Hodnoty změřené 140 – 125 –100 bych měl zkusit ještě upravit. (Hodnota 125 není korktních 120 mm)

    Protože to není možné nějak ještě upravit a protože informace předávané mimo mě začínají nabývat na intenzitě, tak, tak proto jsem napsal tento článek.

    Systém Talas odvádí své služby dobře, nemusí a nedokáže být ovšem vždy a za všech okolností přesný na milimetry a problém nastane v okamžiku, kdy někdo takto začne hlídat a požadovat milimetry.

    To nedokáže to splnit originál a také to neplní. na mne však dopadá, že nekorektní chod systému by byl výsledkem úpravy.

    Ověřovat může každý majitel sám.

       
    0 0
    • Fill  

      Jestli se mi podari si kolo vybavene Talasem poridit, rad to premerim. doufamze uz to bude brzy. I kdyz nemyslim ze by u me byly dulezite milimetry zdvihu.

      0 0
    • baboon  

      Zlatej durolux..Tam je nastavování podle mě řešeni mnohem lépe a spolehlivěji…Sice to není tak extrémní hodinářská práce a má to jen 2 polohy,ale je to spolehlivé..

      A dovolil bych si otázku, když jsme u těch změn zdvihu – zkoušel jsem jezdit i větší kopce a bál jsem se, jak se mi to bude stavět na zadní a tak podobně se 180mm, ale byl jsem příjemně překvapen, nicméně dotaz zní – Jedu do dosti strmého kopce po asfaltě, tedy žádné rušivé vlivy..Vidli mám na 180, kolo jede dopředu velice pěkně..Pustím na 140 – kolo jde o poznání hůře.. Prostě cítím v nohou, že to jede méně.. Dám znovu na 180 a kolo opravdu jede lehčeji…Nejdřív jsem si myslel že to byl jen pocit jeden den.. Zkusil jsem to o týden později na tom samém kopci a to samé.. Nemáte s tím někdo zkušenost?

      0 0
      • Normik  

        Mám, ale myslel jsem si že jsem nějaký divný, raději jsem to dál nepředal.

        Měl jsem XC-Pro 60–140mm seriovou. Běžně ježděná na 110–120mm (odhad).

        Vyjíždím větší kopec – dám doraz (60mm) a kolo ztěžklo, říkám si co mi kde přibrzďuje (toho času BB7), zvednu to zpátky a jede se lehčejí, dám to na 60mm a zase nejede…

        Fakt nevím…

        0 0
        • baboon  

          přesně tak,kolo jakoby celé úplně ztěžklo…Jakobych najednou nešlapal dopředu,ale někam do země..:)

          0 0
          • goofy  

            Stejny pocit u ECC/ETA :-)

            0 0
            • Karlos009  

              S RS Lyrikem to samé. Myslel jsem, že je to jenom pocitové, ale koukám, že asi není. Prostě záhada. :-)

              0 0
              • Jenda  

                jsem na tom stejne s epiconem – po dlouhem rozboru chovani jsem usoudil ze mam v hlave pomerne kvalitni sklonomer a tim jak snizim vidli hlava se prepne do modu jedu min do kopce – mel by byt mensi odpor nez ve skutecnosti je, funguje to i na rovine – hlava usoudi ze jedu z kopce a vono prd:-). Jinak k tematu Talase – taky si rikam ze ten system 2 poloh na SR je skoro lepsi a hlavne packa z riditek je neskutecne rychla kdyz clovek najizdi pod prudkou stojku. Snizovat vidli do tahlyho ale mirnyho stoupani nemam potrebu tedy mezipoloha je mi k nicemu a ale i ta jde nastavit.

                0 0
                • MlokCZ  

                  To mně by tedy 120mm poloha chyběla opravdu hodně, používám ji skoro více než polohu 100mm.

                  0 0
              • ravag3r  

                To samý:D Vyměnil sem Toru, 130mm, za Ruxe se 150mm a jede to do kopce líp. A po rovině jakbysmet (v pomalý rychlosti, pak už je dost cítit odpor vzduchu kvůli vzpřímenýmu posedu) Když sem se ptal lidí, ze kterejma jezdim, tak důvod je prej, že člověk šlape víc pod sebe a to je namáhavější. Jestli to tak opravdu je, netušim. Ovšem, tohle znamená, že snižování zdvihu je teda naprosto zbytečný:D ale pšššt…

                0 0
                • mr.antik  

                  je, dokud nejedeš do opravdickýho koce

                  0 0
                  • kovar  

                    opravdický kopec se pozná tak, že nejde vyjet.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      A kopec který bez snížení nevyjedu a se snížením ano, tak ten je opravdický nebo ještě není? :-)

                      0 0
                • MlokCZ  

                  Problém je v tom, že tohle, co popisuješ je úplně jiná situace, porovnáváš zdvih, který tam máš trvale. A pro trvalou polohu (nebo i pro většinovou polohu), tak kolik šlapeš před sebe nebo pod sebe určuje předozadní posun sedla, který právě musí být nastavený správně.

                  Tedy v tomto případu to znamená jediné, že u Tory jsi měl špatně předozadně nastavené sedlo, jinak by to totiž bylo zcela totožné pro obě vidlice (kdybys to pro obě měl nastavené správně).

                  U snižování zdvihu vidlice to je něco jiného, protože tam si každý nastaví správně předozadně sedlo pro maximální zdvih, na který jezdí po většinu času a pak to snížení zdvihu, pokud není dost prudký kopec, rozhodí.

                  A co se týká zbytečně/nezby­tečné, se sníženou vidlicí vyjedu mnoho kopců, které bych jinak neměl šanci vyjet a tlačil (tohle je ověřená praxe, zkoušel jsem to i bez snížení a ani prd), tohle hovoří jednoznačně o zbytečnosti/nez­bytečnosti. A není to jen o tom, že by se bez snížení příliš zvedalo přední kolo, to třeba někdy jde technikou pořešit. Jenže když je kopec na hranici fyzičky, tak nezbývá síla pro nějaké větší kreace s těžištěm, tedy pomůže to i v kopci, který by bez limitu fyzičky vyjet šel bez snížení také.

                  0 0
          • Kiri83  

            Nie som sám :)

            0 0
        • MlokCZ  

          Pokud se sníží o hodně, tak to změní znatelně posez, tedy úhel trojúhelníku tvořený řídítky, sedlem a středovou osou ve vrcholu v místě sedla se již znatelně změní. A tím se změní jak moc se šlape pod sebe/před sebe.

          Někomu tohle může vadit. Já to na 120mm ještě nevnímám (ono tam to také většinou jen kompenzuje větší sag na tlumiči, tedy ještě k žádné výrazné změně toho úhlu nedojde), na 100mm trochu už ano. Ale nedá se říct, že by to reálně nejelo. Pocitově se to tak sice zdá (také mám ten pocit, zvlášť když to není extrémně prudké a je to pěkný povrch a snížím na 100mm), ale když jsem srovnával tepy x rychlost, tak to bylo téměř stejné. Takže je to celé hlavně o tom pocitu. A v extrémně prudkém výjezdu už to tolik není, i když i tam snížení na 100mm je více než jen kompenzace zvýšení sagu na tlumiče díky kopci.

          V hodně prudkých technických výjezdech už to nestíhám vnímat vůbec, tam plně ocením, že to díky snížení vyjedu.

          Na asfaltových (nebo jiných netechnických výjezdech) ale většinou snižuju jen na 120mm právě kvůli té změně geometrie a tomu pocitu.

          Ze 120mm na 60mm je už opravdu velká změna, tam se není čemu divit.

          0 0
        • Karaya  

          Můj názor je, že je to jen pocit. Měl jsem ho u ETA taky, ale pohled na tachec mne z toho vzdycky vylecil. Proste kolo ma najednou jiny uhel, nez na jaky jsi zvykly a rychlost pocitove neodpovida sklonu. Proste se ti najednou zda, ze jedes do mensiho kopce, to je cely :-)

          0 0
        • BB  

          Naprosto laický názor. Když zmenšíš zdvih, postavíš vidlici více na kolmo a tím by mohlo dojít k tomu, že šutry nebere pod ideálním úhlem a nejde tak hladce. Prostě hůře žehlí a to může způsobovat větší odpor v rozbitém terénu. Fakt je, že na silnici to asi neplatí.

          0 0
          • fousek  

            No a nebo pri vetsim podrazeni (mensim uhlu) se vic pricej vnitrni nohy ve futrech a ted kdo ma pravdu?

            0 0
            • BB  

              presně to, že se mohou příčit kluzáky ve futrech jsme měl na mysli.

              0 0
              • fousek  

                No bud sem to nepochopil ja nebo ty kahzdopadne, Mlok ma pravdu

                0 0
          • MlokCZ  

            Jenže to snížení zdvihu vidlice nejdříve jen kompenzuje zvětšení sagu na tlumiči a zmenšení na vidlici. Tedy když ho jen vykompenzuje, tak je vše stejné (včetně hlavového úhlu) jako na plný zdvih na rovině. Tohle je cca pro 120mm.

            A pro 100mm když už je to snížení k dobru (tedy už navíc nad to kompenzování těch sagů), tak se hlavový úhel trošku zvětší a naopak vidlice žehlí spíše lépe (v malých rychlostech žehlí vidlice s větším hlavovým úhlem vždy lépe).

            V tomhle vlivu to tedy určitě není.

            0 0
      • wartburg  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • milan1  

        Ano, tenhle pocit znám taky.

        Je to ale vždy, když extrémě snížený zdvih jedu na rovině. Do kopce a s odpovídajícím snížením neznám, snížení je zde vždy předností i pocitově.

        Téma zde je trochu jiné a možná by si tohle zasloužilo svůj vlastní thread.

         
        0 0
      • KRAJIC  

        Díky změně výšky vidlice ti bike zarotuje – přičemž střed otáčení je osa zadního kola – tzn., že začneš opravdu šlapat více pod sebe než když máš na vidlici plný zdvih. Pokud máš nějaký konstukční program – můžeš to zkusit nakreslit.

        0 0
      • mr.antik  

        Durolux nejde nastavit do nějaké mezipolohy? Buď 180 nebo 140? To by bylo blbé…

        0 0
        • Vegan  

          ale jiste ze jde

          0 0
        • milan1  

          Tak to asi bude systém 2 step od RS hodně blbý. On umí, jak už název napovídá právě ty dvě polohy.

          0 0
        • baboon  

          Jojo,jde,ale musíš si s tím krapet pohrát a mít citlivou pracku..:) Navíc když šplháš fakt kopec,tak se ti zmenší sag vepředu,teda když to daš na 140, tak je rozdíl mezi tím a 180 na rovině méně než ty 4 cm.. Ale každopádně mezipoloh je prakticky nekonečno,záleží jen na tom, kdy pustíš páčku..

          0 0
    • MlokCZ  

      Doplním jen chováním mojich dvou Talasů. Polohy mi také samozřejmě milimetrově přesně nesedí, zvlášť střední poloha kolísá trošku více. Pokud se měří na místě bez dalšího většího propružení, tak se i dost liší, zda se na 120mm dostalo z vyššího nebo nižšího zdvihu.

      Krajní polohy nejsou pak přesně na hodnotách 100 a 140mm, ale drží si po propružení stále stejnou stabilní hodnotu.

      A konkrétní hodnoty teď z hlavy nevim, maximální zdvih mám na obou myslím někde kolem 138mm, nejnižší kolem 103mm a střední už nevim vůbec, tahle hodnota stejně mírně kolísá.

      V praxi s tím nemám žádný problém, plní to funkci tak je potřeba. Jediné co by mi asi vadilo, což se ale neděje, kdyby maximální zdvih se nevracel pokaždé na stejnou hodnotu (což se ale vrací).

      A pak doplním ještě přibližné kritické tlaky. Pod 50psi v hlavní komoře se vidlice vrací na vyšší zdvih už znatelně hůře a začíná to být problematické. Pro upravenou vidlici tohle není problém, tam asi pod 50psi bude vozit málokdo, ale pro neupravenou a zvlášť 07 model a lehčí váhu jezdce to je hned (tam jsem vozil před úpravou 45psi).

      A možná ještě stojí za to doplnit, co se děje, když není dobře nastaven Talas systém. Pak snižování zdvihu přestává fungovat vůbec a jedním směrem se vidlici pak nechce až tak, že se snížení nebo zvýšení nepodaří vůbec. A pak si myslím, že při správném nastavení by se při návratu na vyšší zdvih po pohnutí páčkou (a samozřejmě když je odlehčená vidlice), tak by se vidlice zpět do vyššího zdvihu měla pohnout okamžitě. Samozřejmě tím se neustálí na přesném zdvihu, to až jak jsi popisoval po několika propruženích, ale kousek pohybu by okamžitý být měl.

      0 0
      • milan1  

        K samotné funkci snižování musím ještě upřesnit.

        Ano, popisuješ to naprosto správně. Bohužel jeden a následně i další zákazník si tvé popisy zde vyložili špatně a hledají dokola problémy tam, kde nejsou.

        Nastavení systému talas umožňuje knoflík, který prostřednictvím závit na korunce se celý systém zasouvá a vysouvá do vidlice. Toto zasouvání a vysouvání musí být správně nastaveno aby byla umožněna funkce přepouštění na vyšší a nižší zdvih. jestliže je funkce nastavena nesprávně pozná se to opravdu velice snadno, jak píšeš. Nepřepustí se na vyšší a nebo nižší zdvih. Vidlice tak funguje jenom ve dvou polohách. Rozsah nastavení je velice malý a je jasně daný všemi rozměry, které nikdo nezmění.

        Rozsah pohybu je dán zachováním funkce a rozsah samotný je velice malý a prostoru příliš nedává. Toto nastavení je možné ho změnit jedině rozebráním spodní aretované části pod ovládací páčkou.

        Ovládací páčka smotná nastavení němění.

        Takže když je vše správně nastavenoa  systém přepouští korektně, není důvod hledat jakýkoliv problém, jestli čistě náhodou potom nezaskočí se správným zvukovým projevem kulička do aretačního otvoru je již opravdu kosmetická záležitost. Bohužel i na takových záležitostech se odvíjejí debaty které je těžké řešit, když je kdosi přesvědčen o své pravdě, že je cosi špatně a že se mu cosi zatajuje.

        Nikoliv, nezatajuje, proto to píšu sem.

         
        0 0
    • kafac  

      Takze ted jsem to zmeril, nastavi se stejne pri snizovani a pri zvysovani a to sice takto:

      Max: 145mm

      Stred: 125mm

      Min: 115mm

      Mereno od horni hrany gufera po hrany korunky…

      0 0
      • MlokCZ  

        Doraz je cca 5–6mm od korunky, takže to se může odečíst.

        0 0
        • vset  

          Taky jsem meril a naprosto stejne vysledky jako mel „kafac“ na vidlici talas 07 po uprave od milana trochu jsem vsak nepochopil prvni prispevek pokud na vidlici s rozsahem 100–140mm realne namerim jen 127mm tak je urcite neco spatne

          0 0
          • milan1  

            Ta vidlice bylo prostě reálné měření vidlice, která mě přišla a na co si majitel nestěžoval.

            Vidlice přicházející si nikdy takhle nekontroluju, to byla vynucená výjimka. A sám jsem se nestačil divit.

            Když vidlice odcházela měla tyto hodnoty. 138 – 125 v obou směrech pohybu a – 103

             
            0 0
            • vset  

              Jo tak uz to chapu majitel si mysli ze po tvoji uprave jsi mu snizil zdvihy nejsem zadny odbornik na vidlice ale u talasu me dost prekvapila presnost namerenych hodnot pri prepinani zdvihu tak jak to popisujes u te vidlice bude tam urcite pretrvavat nejaka zavada i kdyz se hodnoty zlepsili nechodi vidlice normalne  za sebe muzu rict ze po tvoji uprave se me zdvihy nijak nerozhodili a proto verim ze vidlice se zavadou uz prisla to ze je tam zavada ukazuje i hodnota 125mm misto 118mm

              0 0
              • chodec  

                no jak chápu příspěvky Milana1, tak právě přesnost fixace hodnot u talas přepínání není technollogicky dost dobže dosažitelná (nejsou tam žádné tvrdé dorazy nebo zarážky) a pokud u některého Talase budou hodnoty hodně přesné, tak je to spíš náhoda.

                Na druhou stranu ale tato „nepřesnost“ jak to vnímám je relativně omezena na poměrně rozumné rozpětí do kterého systém dokáže po přepnutí vidlici dostat, a které je v praxi a v provozu poměrně v pohodě akceptovatelné – upřímně nevěřím, že by někdo reálně poznal na chování kola bez měření rozdíl mězi 138 a 145 zdvihem nebo mezi 125 a 118, což jsou cca hodnoty, mezi kterými to tak může i u plně funkčních vidlic být (soudě podle předchozích příspěvků). Respektive ani nemám pocit, že by absolutní přesnost nastavení na zrovna 120 (a už ne třeba na 123 nebo na 118) byla k něčemu užitečná nebo přínosná. (Co když bude kopec zrovna o kousek méně nebo více strmý, než na který by ideálně hodnota 120 seděla ? :-) Takže pokud jde o mě, tak mě zajímá maximální zdvih kvůli standardní geometrii, dále minimální zdvih vidlice kvůli rozsahu, který nabízí a pak počet kroků, ve kterých nastavení umožňuje (pozor více není nutně lépe – třeba jeden mezikrok Talase je pro mě až až). Pro mě za mě by ty hodnoty nemusely vůbec být označené 140–120–100, ale třeba MAX-MID-MIN nebo H-M-L něco na ten způsob.

                Sám třeba na Talasu hodnotu 120 používám jen výjimečně (a často spíše omylem), Když sem tam potřebuji snížit zdvih, tak jen v opravdu prudkém výjezdu, kde začínám mít potíže kolo udržet na zemi a tam pak nejčastěji využiju rovnou celé 4 cm ze 140 na 100. A upřímně v takové chvíli nedokážu poznat, zda se mi kolo snížilo na 100 nebo 105 a je mi to celkem fuk.

                0 0
                • milan1  

                  Jo, přesně o tomhle je tohle vlákno, tohle jsem chtěl popsat a doplním, že největší rozdíly do všeho vnáší sám jezdec a jeho hodnocení, proto jsem se zabýval i podrobnějším popisem, jak měřit.

                   
                  0 0
                • Sobi  

                  Přesně tak jak píšeš… normálně 140mm a když už fakt je kopec HC tak snížím rovnou na 100 a jestli je to 100 nebo 102 nebo 103 mi je fakt jedno, důlěžité je že se to sníží o 4cm

                  0 0
                  • JakubG  

                    panove, docela mě překvapuje vaše nastavení talasů. Osobně jezdím Standardně na 100mm

                    a až když přijde sjezdík vidlici zvednu na 140mm. Na těch 140mm bych se do žádnýho kopce nevyškrábal a aj ten posez s vidlou na 100mm je daleko příjemnější.

                    0 0
                    • Sobi  

                      Záleží jaký máš kolo, jak se to chová v celkovém kontextu, třeba dát na mého starýho Matýska ( Matts Sport model 06 ) tak bych jezdil jen 100 a z kopce dal 140. Ale na AM která geometrii vhodnou i na 160, tak to je něco jinýho, při 140 je to krásně živé při 100 už tolik ne. A hlavně když máš na zadku zdvih 130 tak je blbost mít vidli na 100 ne? :-)

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      On se ale taky Talas skoro vždy používá na kola kam patří 140mm vidlice. To co popisuješ vypadá, že máš Talas na kole, kam taková vidlice vůbec nepatří.

                      0 0
                      • JakubG  

                        no, mam to na SJ 07, ale možná jsem to krapet přepískl s velikostí. Je to Sko na mojich 175cm.

                        0 0
                • vset  

                  No me prave prekvapuje ze ta presnost tam je …samozrejme  me je taky naprosto jedno par mm sem nebo tam ale kdyz do servisu vidlice prisla tak tam byl cm a to je uz hodne proto si myslim ze normalni stav to nebude a urcite tam bude nejaka zavada bylo by docela dobry kdyby i ostatni majitele talasu sem dali svoje mereni

                  0 0
                  • milan1  

                    Já to teda ještě zopakuju, protože to zřejmě není stále jasné.

                    Ta konkrétní vidlice kterou jsem měřil před opravou přišla v tomto stavu a majitel si na nic nestěžoval.

                    Ano, nechodilo to správně, co víc dodat? To, že je již vše uvedeno do normálu tady přeci jednoznačně píšu.

                    Zajímavé na tom je jenom to, že to tenhle majitel nepozoroval, neměřil, neřešil.

                    Naproti tomu je ale jiný majitel, který hlídá i při správné funkci milimetry a díky němu to zde vzniklo.

                    0 0
                    • Sobi  

                      Milane, mojí důvěru stále máš! :-) Využiju tohodle vlákna, v budoucnu bych ti chtěl poslat Talase RL 08 na tunning, ale mám trošku opačný problém, využívám zdvihu slušně, jen mi trošku na něm vadí to, že je z počátku necitlivý a připadá mi celkově pomalý. Hmotnost jen mě 95kg, tlak cca 70psi, bike Merida AM 08, je tohle normální u téhle vidle při mé hmotnosti?

                      0 0
                      • milan1  

                        Právě na ověření „necitlivosti“ máš tu váhu.

                        U Talasu musíš ale počítat s tím, že na nejvyšším zdvihu naměříš hodnotu vyšší.

                        Proto aby bylo korektní, musíš zkusit na 120 mm.

                        Na to měření by ale chtělo někoho zkušenějšího u sebe. Přesné hodnoty pod 8 kg se měří velice špatně pro někoho, kdo zkusí poprvé.

                        Zvýšit citlivost jde ale nikdy, ani úpravou se nedosáhne absolutní špičky, to je daň za snižování. Systém float je na tom mnohem lépe.

                        0 0
                        • Sobi  

                          To mi je jasný, vše je jen kompromis. Otázkou jsem se chtěl zeptat zda-li se to dá úpravit aby se to chovalu trochu lépe.

                          0 0
                          • milan1  

                            Já myslím a věřím, že ano ale to, co popisuju, tě navádím aby sis ověřil současný stav, ten neznám.

                            0 0
                            • Sobi  

                              O víkendu provedu pár testů a pak dám sem určitě vědět jak se chová neupravený Talas :-)

                              0 0
                              • milan1  

                                To si nech v paměti a srovnej proti upravenému :-)

                                Až bude na úpravu čas, teď není ale vhodná doba.

                                0 0
                      • milan1  

                        Ještě musím upřesnit tu hodnotu 8 kg.

                        Předpokládám, že ty se budeš pohybovat reálně nad hodnotou 10 kg.

                         
                        0 0
                        • Sobi  

                          Promiň nějak se v tom ztracim, jaký test myslíš? Předpokládám že se jedná o hodnotu odtrhu.

                          0 0
                          • milan1  

                            Samozřejmě

                            0 0
                            • Sobi  

                              A dá se udělat nějaký laický test? Promiň blbě jsem se předtím zeptal. Chtěl jsem se zeptat jaký test jsi měl namysli ( ten co mám dělat s někým zkušenějším :-) )

                              0 0
                              • milan1  

                                Pořád ten odtrh.

                                Tam potřebuješ zkušenosti, jinak naměříš hausnumera.

                                0 0
                            • Sobi  

                              A ještě jedna, byla hmotnost odtrhu naměřená stejná, kdybych jí měřil na otočené vidli? Tedy respektive na otočeném kole, kde bych místo RU dal nějakou pevnou osičku a na ní vak, do kterého bych dával závaží a měřil o kolik zajedou nohy dovnitř? Tohle mne teď napadlo, tak se radši zeptám jestli má tohle smysl?

                              0 0
                    • krokus  

                      Tak teď nějak nevím, který z těch dvou majitelů jsem já:-)

                      0 0
                      • milan1  

                        Žádný ani jeden.

                        0 0
                        • krokus  

                          Tak to pak jo. Včera jsem ti toho svého Talase poslal. Bez průvodního dopisu. Nebyl snad potřeba, vše bude jasné podle odesílatele.

                          0 0
                      • vojta  

                        Jakozto spravny nasledovnik M.D. se cestne priznavam, ze prvnim kverulantem jsem byl ja. Holt chybama se clovek uci .....

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          Kurňa to Zlíňák to tady ostuda. Doufám, že to není Zlínem, ale tím jménem ;-)

                          0 0
                          • vojta  

                            Zlinem urcite ne, jsem pristehovalec, i kdyz jiz relativne letity. A proc jmenem … ?

                            0 0
                          • krokus  

                            No to by mě taky zajímalo, proč jménem…

                            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.