Reálná váha komponentů - že by nám prodejci lhali?!

115 nepřečtených
  • spešl

    Jakou máte zkušenost s reálnou vahou komponentu vs. údaj na stránkách prodejců?

    Dnes mi přišla zásilka věcí od jenoho nejmenovaného českého e-shopu a rozdíly ve váze komponentů jsou celkem velké.

    Např.:

    Udaná váha pláště Rubena Charybdis: 446g s popisem váženo!

    Reálná váha: 502 a 504g.

    Řidítka FSA SL-K: udaný údaj 139g s popisem váženo!

    Reálná váha: 170g.

    Na třech komponentech rozdíl váhy dohromady 145g.

    Jsem celkem zklamaný, neboť jsem vybíral věci i na základě váhy a nakonec jsem o 15dkg těžší než jsem počítal. Jestli to tak půjde dál, tak kolo bude nakonec klidně i o 1kg težší než jsem si spočítal… :-(

    Klamou nás prodejci úmyslně?

    Anketa: Jakou máte zkušenost s reálnou váhou komponentů oproti prodejcem udanému údaji?

    • Azmir  

      Liší se to kus od kusu, moje X-kingy mají mít 490g a měl 454 a 470g.

      • spešl  

        Tak odchylku 20 až 40g do mínusu bych bral hned… Bohužel já měl větší rozdíly a ještě k tomu do plusu :-(

    • xcbike  

      u mě byla větší…:)nejmenovaný shop …kolo.cz :)))

      pláště x-king

    • vasek80  

      Já zase zažil sedlo s popisem 270g a reálně 220g

      • Jakobo  

        Nebyl to ten Ritchey Biomax 2012 co se tu resil letos v lednu? Podle me tu hmotnost jen zpackali, mozna to byla vaha starsiho modelu nebo uplne jineho typu.

    • spešl  

      Tak se mi zdá, že mně chcete asi všichni víc nas.at ne? :-)

    • Foose  

      blbě ti váží váha!

    • Hnoj  

      Upřímně řečeno, už jen to, že prodejce píše „váženo“ s VYKŘIČNÍKEM (případně hned s několika) ve mě vzbuzuje jisté podezření… Je to trošku, jako kdyby sis koupil bulvární plátek, taky samý vykřičník…

    • Georrge  

      mám zkušenosti jak s čím, ale většinou dobré.

      • vidlice od suntouru seděly přesně
      • komponenty od aerozine seděly přesně
      • řidítka od RavX byly o dost těžší
      • gumy od schwalbe všechny o dost těžší
      • sram, truvativ, remerx, spešl a hayes přesně, neboo trochu těžší.
    • psot  

      sedlo FIZIK Arione CX Braided – udávaná váha 169 g

    • siafu  

      obvykle si dám tu práci a snažím se vyhledat na webu foto přímo na váze, pláště jsou kus od kusu /FF 314g a 327g/ – z věcí, co mám teď na kole, mě nepřekvapilo myslím nic, tak asi nejvíc mimo mi přišla hmotnost hořčíkového rámu od Meridy…

    • mastihuba  

      neco je vahovej rozdil z vyroby neco si prikrasli prodejce. Pak by me jeste zajimala odchylka vah, ale na tu moc nesazim.

    • Alibaba  

      Tak že to ustřelí u plášťů se dá celkem předpokládat ale u strojově šitého kovu mě to docela sere. Kupoval jsem teď ráfky 622 a uváděli 520/530g (podle děr), maj 570 a 575g – to je fakt vopruz!

    • McBlacky  

      u pláštů to je často něco za něco. Měl jsem loni jeden extra lehký RaR a taky šel extra rychle pryč :/ nakonec jsem ho rozříznul.

      u negumových komponentů nechápu, že váhy nesedí

      • ememem  

        u plastov jak conti tak schwalbe udavaju rozptyl +/- 8%, samozrejme ze je to vzdy + co konkretne znamena povedzme pri 560g plasti 45g a si razom cez 600g co docela naserie ale je to aspon aj ked malym pismom v katalogu uvedene. zail som uz ale aj horsie anomalie ktore ma docela vytocili – identicky predstavec spesl pro (stredna trieda) bol o par gramov lahsi jak 3.5× nasobne drahsi sworks s titanovymi skrutkami a carbonnovym „predkom“ ci ako tu cast nazvat. podobny for sa mi stal aj pri ritchey pro a wcs(hlavove, bullhorny) no proste co si sam neodvazim tomu uz moc neverim.

    • camlost  

      já jsem navážil tohle:

      řídítka FSA SL-K Carbon OS 2010, 620 mm – 150 g

      gripy ESI grips Chunky – 60 g

      přesmykač SRAM X0 2×10 – 120 g

      sedlovka Pro XCR, 400 mm – 235 g

      Selle Italia SLR (135g) – 150 g

      atd.

      při výběru předpokládám cca 10% nárůst oproti udané hodnotě. čili to víceméně odpovídá předpokladům nebo dokonce udávaným hodnotám. celková hmotnost kola je pak příjemným překvapením :-)

      • Lsdenski  

        rám Klein Attitude velikost S bez navářek na véčka a s patkou váha 1562g

      • xshreck  

        slr carbon fibre okolo 140–142g

      • spešl  

        Tak stejná řidítka mám zvážena i já, kupkolo váženo:136g, tvoje 150g, moje 170g… celkem slušneh rozptyl na tak jednoduchém strojovém komponentu… :-(

        No nic, jsem poučen, že nemám věřit prodejcům a jejich vábničkám… Odteď už jen s váhou do obchodu :-)

        • StuntJ  

          To je jak kdyby jsi věřil najetým kilometrům u auta, taky vábnička :o)

          • spešl  

            To je fakt. To je ještě větší podvod, ale dělají si to bohužel lidi sami, dokud pro ně bude hlavní počet najetých km a ne stav vozu, tak se to bohužel nezmění… Já kupoval auto, když mělo najeto 245tis. a už s ním jezdím třetí rok a pohoda ;-) Ale kupoval jsem podle stavu, ne podle km :-)

    • mastihuba  

      co sem vážil svoji silnici

      název váha katalog váha současná rozdíl

      rám 1050 1117 67

      vidlice 375 407 32

      řidítka – 278 0

      představec116 – 4

      sedlovka 200 205 5

      objímka 10 10,9 0,9

      sedlo 135 138 3

      řazení 368 396,2 28,2

      smyk 125 125 0

      přehazka 227 227,5 0,5

      brzdy 325 326,8 1,8

      kliky 753 761,6 8,6

      misky 72 71 –1

      kazeta 260 287,6 27,6

      řetěz 269,2 269,2 0

      kola 1550 – 0

      rychloupínáky 45 41,3 –3,7

      pláště 390 393 3

      pedály 420 – 0

      omotávka 80 70,9 –9,1

      bovdeny+lanka – 223,7 0

      duše 140 168 28

    • pelhrimov  

      A úplně největší sranda je, že u některých komponent vylhaná váha už tak zlidověla, že se na ni půlka lidí z bike-fora odkazuje :) Existuje i jeden opačný příklad, řazení grip SRAM Attack je to vlastně otočná X0 ve verzi pro Shimano přehazku za pár korun a některé shopy uvádějí téměř dvojnásobnou váhu.

      • juli  

        Attack je X.0 pro šímáno? Kde jsi na to přišel?

        • pelhrimov  

          Jo, svým tahem je Shimano kompatibilní na rozdíl od X0, která má tah 1:1. Prostě ho využívám jako lehké otočné řazení za pár korun k XTR přehazovačce.

          • juli  

            Kompatibilitu nezpochybňuju, ale srovnávat Attack s X.O není šťastné. Kromě 9spd. nemají nic společného, jak chodem, tak ergonomií. konečně i váhou, ta se ovšem liší jen v řádu gramů a není tak podstatná.

    • Pa.T2  

      Tak jako první hlasuji pro: Váha byla stejná jako udaná … a jsem za to rád :D

    • MavasH  

      já sem teď koupil sedlo, který má hmotnost dokonce přímo na sobě (shoduje se s údajem v ešopu) a stejně je ve skutečnosti o 15g težší

    • fousac  

      jako clovek, co sjizdi vesmes low-cost veci, eventualne s overenym priznivym pomerem cena/vykon sem leckdy prijemne prekvapenej… ale zase tolik sem toho nevazil…

      plaste 700×35C:

      conti cyclocross speed – katalog 350g, realne 334 a 337g

      ritchey excavader pro – katalog 360g, realne 348 a 356g

      kolo Spesl Myka HT Sport 2010 15" (basic kolo za 9t)

      papirove 12,7kg, realne 12,8kg – to je skoro zazrak i kdyz je to +vaha

      predstavec Ritchey Comp OS – stejne jako papirove a na kupkole…

      jeste sem vazil asi 6 ruznech schwalbe plastu, ale nemuzu ten camrak najit, i kdyz mam pocit, ze vsechno bylo tezsi, nez se vsude psalo…

      o veskere dalsi poznatky se rad podelim…

    • maros.77  

      Tak jsem si říkal, že si koupím nové pláště a ať jsou trošku lehší oproti stávajícím Wredesteinům (660g), objednal jsem Nobby Nica 27,5"x 2,25 TLE,SS, Pace star, udávaná váha 610 g. Počítal jsem, že budou trošku těžší (tak do 650g),

      ale když jsem je dal na váhu byl jsem celkem v šoku. Otázka co teď s tím, zkusit je u prodejce vyměnit?

      • lukas aka mitro  

        Dvakrat z kopce zabrzdis a budou mit katalogovou vahu.

        • maros.77  

          Jasně, jen mě to trošku zklamalo, řeším to jen z principu, protože 20% rozdíl už je celkem dost. Když je chytnu do ruky, tak boky vypadaj jako by SS bylo ve dvojí vrstvě, takový Double Defense:-D

          Říkal jsem si vyměním ještě lehší přední gumu a budu na váze Comencalu 12,5 kg, ale i tak bude váha na trail kolo s teleskopem v pohodě.

      • Lucase  

        To znám. Často se tu probíraly Funn Fatboy rodla, že mají kolem 265g v šíří 780 a že za cenu 1000 Kč, jsou to v poměru cena/váha dobrá řidítka. Objednal jsem je a jaké bylo moje zděšení, když jsem navážil 340g! Kdybych nechtěl zvednutí 15mm, tak jsem si mohl nechat původní Syntace s 322g.

        • Lamer  

          Taky jsem měl Funn Fatboy v hledáčku, ale podle výrobce maji Fatboy s 15mm zvednutím vážit těch 340g.

          http://www.funnmtb.com/…s_detail.php?…

          Mě zase trošku nepotěšily DT Swiss kola (XM401, DT350, Comp), sice s asi 50g (3%) odchylkou jsou v toleranci DT Swisss kalkulačky, ale měl jsem je zaplatený z Bottica, takže vůbec netušim, kde je ten rozdíl 25g na každym kole. Sice to neni moc, ale předpokládám, že je to spíš odchylka v katalogu/kal­kulačce než rozptyl hmotnosti při výrobě (tedy pravděpodobně i pevnosti a kvality).

      • plzakj  

        Stejna zkusenost.

        26" Schwalbe Nobby Nic kevlar – Performance, kupkolo 520g, moje vaha 555g.

        • maros.77  

          No, jenže rozdíl 35g bych vůbec neřešil, u mě je rozdíl 135g, což už mi přijde jako dobrý úlet.

          Jinak taky objednáno na Kupkole.

          • michomin  

            Pro doplnění, katalogová hmotnost pláště, co píšeš, je 670 g, stejná 2016 i 2017.

            • maros.77  

              Koukal jsem přímo na stránky Schwalbe, kde ty?

              https://www.schwalbetires.com/…by_nic_hs463

              • michomin  

                Já taky: Schwalbe 2017

              • MlokCZ  

                Tohle je US verze stránek, která bývá později aktualizovaná.

                Schwalbe pláště mají jednak velké výkyvy hmotnosti. Ze stejného obchodu a série jsem tu měl např. TB s hmotností 550g a 700g.

                A pak navíc Schwalbe přidalo v poslední době trochu materiálu pro zvýšení odolnosti, proto 2017 katalog má vyšší hmotnosti než bylo dříve.

                A nemáš ani 100g úlet (670g vs 744g), to ještě není u Schwalbe tak hrozné. Ty nejhorší kousky mívají i přes těch 100g úletu.

                Osobně mám raději spíš ty těžší kousky, protože už tak odolnost není žádný zázrak (hlavně na běhounu) a ty kousky s úletem do nižší hmotnosti jsou pak ještě větší papír.

                • 01carbon  

                  Pokud máš pláště z ofiko prodejního kanálu tak kontaktuj dovozce – impexpo. Tolerance je 8% – jsem to dohledal

      • michomin  

        To je jak jiný plášť než píšeš. Divný.

        • maros.77  

          Taky jsem o tom přemýšlel, jestli náhodou nenatiskli na plášť jiné značky, než je skutečná verze.

          • plzakj  

            Hmm. Ten tvuj rozdil je fakt dost. Podle katalogu vyrobce je u myho plaste 550g takze 555g je ok, ale kupkolo to prikrasluje. Zkusil bych jeste jinou vahu.

            • maros.77  

              Vážil jsem ho na dvou různých váhach a na obou úplně stejně. To byla první věc která mě napadla, že mám špatnou váhu, ale tou to opravdu není.

              • Heinrici  

                Nedalo mi to a zvážil jsem oba pláště z nového kola. Schwalbe Racing Ralph 27.5 × 2.25" Performance dle výrobce 585 g. Váženo na obyč Lidl váze, ale několikrát převáženo.

                • ememem1  

                  ja to uz tvrdim dlhsie ze performance rada je super kauf :-), len keby este boli snakeskin.....

          • michomin  

            Nedali ti 29?

      • 01carbon  

        Řešil jsem podobné loni – dovozce uznává reklamace – mají nějakou toleranci – již nevím jestli to bylo 5 nebo 10%. Je třeba porovnat s jejich katalogovou váhou pro daný model, rozměr, provedení..

    • Lanzinho  

      Podle me je to kus od kusu.. a kazdopadne sem rad ze takove problemy nemam

    • pajusb  

      Dost nepříjemná je hmotnost Remerx Fast Disc. Výrobce uvádí 29" 510g a oba ráfky co jsem ( naštěstí) měnil měli kolem 570g. To je oproti WTB Koma co jsem nasazoval +18g a +14g dost úlet.

    • postman79  

      Se to tu moc dle mého názoru prožívá. Pokud si koupí člověk komponent, který není určen pro závody a plnění váhových limitů, tak tam vždy odchylky budou. Chcete přesnou váhu ± pár gramů, nakupujte díly vyráběné na zakázku, nejlépe pro závodní stáje. Jsou prostě výrobky, které není reálné za rozumnou cenu dodržet na méně než určitou odchylku. Si kupte jeden rohlík, pak druhý a rozdíly tam budou. Kupte si jich 100, udělejte průměr váhy a najdete udávanou gramáž.

      • Lišák  

        Rohlík i plášť patrně budou mít nějaké větší tolerance. Ráfek by je měl mít naprosto minimální.

        • postman79  

          A jaké by měly být pro tebe aby jsi byl spokojený? A pro který výrobek?

          • Lišák  

            Přesně vyrobený strojařský díl má mít minimální váhové tolerance. Pokud je má velké, tak není přesný, tudíž je to nepoužitelný zmetek. U rohlíku, nebo pláště ty tolerance patrně nepůjdou ohlídat naprosto minimální a i přesto tam pro použití nebude větší problém.

            Pokud výrobce prodává ráfky, kde je rozptyl 60 g. na cca 500 g, tak je asi někde chyba. Jedině, že by výrobce o jejich skutečné váze podával záměrně zkreslené informace, což si skutečně myslím, že se neděje, neboť v naší rozvinuté kapitalistické společnosti toho není zapotřebí.

            • pajusb  

              +100%

            • postman79  

              Sice jsi mi neodpověděl nebo jsem to alespoň nezaregistroval. Přesto ti zkusím odpovědět. Dle mého názoru vyžaduješ nějakou přesnost (ikdyž nevím jakou a u čeho, ráfek je široký pojem). Asi jsem to špatně přirovnal k rohlíkům, ale když reaguješ na ráfky, tak dají se vyrobit přesné ráfky, za které dáš pár desítek tisíc Kč, anebo ty nejlevnější, které se sekají jak Baťa cvičky, a tam ti hmotnost lítat bude více. Nehledě na to, že stačí přidat nýty a odchylka je hned.

              Ale jinak ano, taky jsem během mého trvání na planetě Zemi postřehl, že lidi se snaží sebe navzájem podrážet a získávat nad druhým určité výhody, jen zrovna hledání rozdílů v gramáži komponentů (pominu li opravdu komponenty pro profi cyklisty) mi přijde úsměvné. Pokud to někdo cítí jinak, vždy se lze soudit a případně se dožadovat kompenzace, ne li opakování ceremoniálu.

              • Lišák  

                Pokud někam přidám nýty, tak už je to jiný výrobek, proto nemohu uvádět váhu bez nýtů.

                A ano, myslím si, že je to klamání spotřebitele. Soudit se nebudu, ceremoniál taky opakovat nemusí, ale potěšen tímto stavem nejsem.

                P.S. O těch ráfcích je to o pár postů výš. Možná jsi tohle vlákno nečetl celé.

                • postman79  

                  Tak nýty byly příklad, někteří prodejci kopírují nějaké info, aniž by vzali v potaz případné dodatečné nýtování.

                  Taky nevím, odkud máš tolerance přesnosti ráfků a plášťů. Z čeho například vycházíš, že ráfek musí splňovat nějaké hmotnostní limity, kdežto plášť nemusí. Ráfek vážící 500g ještě projde, kdežto 600g je zmetek?

                  Raději napiš svou zkušenost, pokud máš, nebo ses nechal unést rozhořčenými příspěvky nade mnou a rozhodl ses reagovat z nějakého důvodu zrovna na moje rohlíky?

                  • Lišák  

                    Zkušenost mám takovou, že se mi ještě nestalo, aby váha cyklokomponentu byla někdy nižší, než udávaná. Občas se stane, že je stejná, v naprosté většině případů vyšší.

                    Dnes končím, dobrou noc.

                    • postman79  

                      Já tedy součástky na kolo ještě nevážil. Kupuju to levnější a je mi jedno kolik váží.

                      Z tvého příspěvku usuzuji, že vážíš častěji. Je to zvláštní, ale pokud píšeš pravdu, tak je to globální problém. Jestli nás tak opravdu šidí, tak zvážím další investice do cyklo odvětví.

                      • Lišák  

                        Když jsem kupoval synovi 24", tak prodejce hlásil 10,1 kg. Skutečnost byla 11,4. To u kola pro děcko skutečně nepotěší. Naposledy jsem kupoval pro sebe řídítka, tam to bylo + cca 45 g. To jsem neřešil, stála 350 Kč. Za tu cenu 680 mm je váha 284 g pro mě akceptovatelná, i když prodejce sliboval 240. ;-)

                        • postman79  

                          Zcela běžná praxe prodejců prodávat kolo bez šlapátek, takže hmotnost o šlapátka ještě naroste.

                          • MI.KU  

                            Tak tady bych se prodejců zastal – pedály se na kola nedávají z důvodu různých systémů pro tretry a každému vyhovuje něco.

                            A pedály neváží zas tolik.

                            • postman79  

                              Obě připomínky vím, byl to jen příklad důvodu nárustu, spiknutí v tom nehledám.

                            • scret  

                              „A pedály neváží zas tolik.“

                              No zakladni pedaly vazej treba 400g, coz neni malo…

                          • Chlebovnik  

                            Mýlíš se, hmotnost kola o šlapátka nenaroste. =)

                          • Lišák  

                            Váha udávaná prodejcem 10,1 kg. Pedály 348 g. 10100 + 348 = 10448.

                            10448 =/= 11440 Tolik k tématu.

                            • Lišák  

                              P.S. Ty pedály na fotce byly dodány společně s kolem.

                              • MI.KU  

                                Tyjo a na tom opravdu někdo jezdí? Nevozis SPD?

                                • Lišák  

                                  Možná sis nevšiml, ale řešíme tohle:

                                  Když jsem kupoval synovi 24", tak prodejce hlásil 10,1 kg. Skutečnost byla 11,4. To u kola pro děcko skutečně nepotěší.

    • Bruca  

      Zda se, že jediný způsob, jak situaci s 15 dkg navíc napravit, je se před každou jízdou pořádně vyčurat. Jiná možnost žel asi nebude.

      Moje pláště mají skoro po 900g a není to žádná tragédie. Aspoň budu mít natrenovane na jaro, až prezuju na „letni“ lehké.

      Teď mám obuté Kendy Klondike.

      • maros.77  

        A jak řeší vyčůrání váhu na kolech, kde se navýšení projevuje nejvíc na jizdních vlastnostech?

        To taky nemusím 2 dny před jízdou žrát a budu o 2 kila lehší, což mi ale bude houby platné.

        • MI.KU  

          Přesně po 2 dnech bez jídla bych se na to kolo ani nevyskrabal ;)

          Pokud takto lítá váha na ráfku pak se asi nejedná o top výrobek který by měl být na desetinku přesný aby měl po celém obvodu stejné vlastnosti.

          Mavic třeba udává 5% toleranci.

        • Bruca  

          prostě je míň nafouká a je to. vzduch taky cosi váží

          upřímně řečeno, to je na tom někdo s fyzičkou tak tragicky, že musí řešit, že mu jeden plášť váží o 50 g víc? potom by ten chudák musel jezdit jen po asfaltu, protože v lese se mu na plášť nabalí bahno a bude v prdeli

    • MI.KU  

      Jo kdyby to tak fungovalo i jinde, ale to si člověk dá obídek a místo 150g stejku je rád když má 100g.

      • Bruca  

        Mám za to, že váha masa bývá v syrovem stavu ;-)

        Ale upřímně, taky by mi to nevadilo. Nebo třeba v masně nebo pekárně by to taky bylo fajn :-)

        • MI.KU  

          Jo já vím, ale když to na rychlo osmahneš 1/3 váhy nestratí – jednou jsem opravdu to jídlo nechal odnést tam bylo na talíři místo 150 tak možná 50 – hned jak mi to donesli tak sem obsluze řekl pokud mi maso nebudou servírovat ještě extra ať si to zas rovnou odnesou.

          • plzakj  

            Jde o princip. Kupujes vyrobek s nejakymy deklarovanymi vlastnostmi a za nejkou cenu. A porovnavas s cenou a vlastnostmi konkurence. Takze pokud deklarovane vlastnosti nesplnuje, je to jista forma podvodu. Treba by vybral jiny plast. Ono to bahno se ti nalepi na lehci i na tezsi. Stejne tak se vymocit muzes u lehciho i u tezsiho. Do 10% bych to asi neresil, ale 150g na 600g mi prijde dost.

            • MI.KU  

              Vždyť Jo mě by to taky sralo – pokud jsou ty komponenty těžší ať to uvedou dle skutečnosti – pokud to vyrábí tak ze je nějaký rozptyl tak na nej zákazník má byt upozorněn.

              Pokud mi jde o váhu komponentu kupuji si takový co tu váhu splňuje a předem se o realne váze a jejím případném rozptylu informuji.

            • Bruca  

              ale tam žádných 150g na 600g není, přečti si to znovu :-))

              ten plášť „má“ vážit 446 g (kdoví v jaké šířce, a stejně se ojede), váží strašlivých 504 g. takže na jednom plášti je to necelých 60g – to jsi o fous přes 10 %, což není taková hrůza. stejně se plášť ojíždí, takže je lehčí a lehčí

              těch 150 g je i s nadváhou řidítek, na které si teď nemůže dát ani blikačku nebo jiné světlo, protože by to kolo potom nevynesl večer do schodů.

              EDIT: takže omlouvám se, já pořád čtu ten první příspěvek a ne ten uprostřed stránky ;-)

              • maros.77  

                Nechápu proč pořád meleš něco navíc? U pláště který jsem objednal měli napsáno 585g, já našel na Schwalbe 610, teď aktuálně(2017) uvádějí 670 a skutečnost je 744, co na tom nechápeš? Je to dodře?

                Nevím, že by to mělo něco společného s blikačkou, blátem, nebo s vychcáním před jízdou!!

              • plzakj  

                Jojo :-) Moje reakce byla na

                maros.77 29.12.2016 12:43 744g vs 610g

    • Espen  

      A teď si vemte, že má člověk novou babu, která tvrdí, že má 50kg a při převážení je to 60kg. Co teď?

    • mpIII  

      Schwalbe Nobby Nic 650b 2,35" TLE SS Trail Star, udávaná váha 720g, reálná 758g (+5,27%)

      Schwalbe Nobby Nic 650b 2,25" TLE SS Pace Star, udávaná váha 670g, reálná 684g (+2,09%)

      Takže spokojenost.

    • plzakj  

      FSA V-Drive 740 flat

      Kupkolo: 245g https://www.kupkolo.cz/…ovna_z91447/

      Vyrobce: 310g http://www.fullspeedahead.com/…rive-flat-2/

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse