• palo7

    prosím radu, chci přejít na fulla, jezdím polní a lesní cesty a rozbyté asfaltky, žádná divočina. Jde mně o pohodové ježdení, žádný extrém terén. RB IQ (nebo IQ6) by kvůli ceně muselo být Base a Athem by šel sehnat taky za stejnou cenu.

    0 0
    • swinx  

      No upřímně na lesní cesty a rozbYté :-D asfaltky Ti bohatě stačí i cyklokros, o HT ani nemluvě. Tak prosím Tě o IQ6 ani neuvažuj, zbytečně se nadřeš a nevyužiješ ani třetinu zdvihu.

      Pokud máš možnost sehnat X3 za stejný prachy jako neupravenou verzi IQ Base (cca 32tis), pak bych brala X3 s daleko lepší výbavou ;-)

      0 0
    • tomekusti  

      Jestli Anthem seženeš za stejnou cenu, asi bych uvažoval o něm. Ale RB je mi sympatičtější. Navíc se dá výbava upravit dle aktuálního stavu peněženky a je to český výrobce. To jsou pro mě pozitiva. Navíc údajně jsou to kola poctivě udělaná a opravdu vydrží. Ale osobní zkušenost nemám ani s jedním.

      0 0
    • marapara  

      Raději Anthema. Ale pozor, je to jiná kategorie. Antem je „chrtí“ full 100/100, IQ je trail bike 120/120.

      0 0
    • Mr.Infernal  

      Jestli ti jde o pohodové ježdění tak si klidně fulla kup třeba toho Anthema, přece jen maestro je vymakaný systém.

      0 0
    • KRAJIC  

      Pokud do toho chceš dupat na výkon a sjezdy tě moc neberou tak Anthem. Pokud chceš univerzální kolo jak do kopce tak z kopce s hravější geometrií tak RB.

      0 0
    • ememem  

      ak rozmyslas nad tym ci anthem (cisty chrti full), iq (trail) a iq6 (fr/enduro) tak si najprv rozmysli co chces jazdit. podla toho co pises ti anthem bohate staci hlavne pokial je za rovnake peniaze jak iq base.

      0 0
    • roud  

      Jednoznačně anthem IQ je oproti němu 100let za opicema…

      0 0
      • ememem  

        task to si si dovolil dost :-).

        0 0
      • Danikklotz  

        prosím moc o vysvětlení v čem je RB 100 let za opicema. Moc se v tom nevyznám.

        Děkuju.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • roud  

          jde o systém odpružení ale na to jsou tu jiní aby ti to vysvětlili…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Kubiczech  

            Ve zkratce – jednočep = sto let za opicema, nejde na tom postavit lehké kolo, barvy jako z odpadních trubek, nemá to rychlé pruhy. (:

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • gargamel  

            pokud jde o system, tak v tom případě je na tom stejně jako cannon…

            0 0
            • roud  

              však tvrdím někde že je to jinak ?

              0 0
            • ememem  

              ani bych nepovedal cim nechcem povedat ze ten od rb musi byt nutne horsi.

              0 0
          • Danikklotz  

            no tak to je přeci o pocitu…taky jsezím jednočep, jezdil jsem FSR. zkoušel IQ i IQ6. Gianty taky a že bych trvdil to co ty, to si opravdu netroufnu, ale asi jsi znalec a rozumíš tomu lépe. Klobouk dolů…

            0 0
            • karliner  

              Tady už nezbejvá nic jinýho, než aby to rozsekl Mlok.

              0 0
              • Danikklotz  

                No jo, značku cube tu ještě nikdo nezmínil…

                Ale pozor Mlok se velmi pochvalně vyjádřil o YETI 575, což je přepákovaný jednočep (a já 575 jezdím :))))

                0 0
                • MlokCZ  

                  Taky pokud je to přepákované, tak to není o typu systému, ale o konkrétním provedení.

                  U přepákovaných systémů snad téměř všechny konstrukce umožňují ve velkém rozsahu měnit vlastnosti a jsou tam mnohem větší rozdíly mezi konkréními jednotlivými provedeními (i stejného systému) než mezi systémy.

                  A když se může u stejného systému jen drobnou změnou posunutí čepů velmi změnit celkové chování kola, tak pak bez vyzkoušení nejde téměř hodnotit. A to ještě pro správné srovnání by se vždy mělo srovnávat se stejným tlumičem a to včetně stejného interního nastavení (různé interní nastavení tlumiče může naprosto změnit chování celého kola).

                  0 0
              • MlokCZ  

                Těžko. IQ jsem nejel, takže ho nebude jako celek s ničím srovnávat.

                0 0
      • Vilém  

        …a proto jezdis Cannona:)

        0 0
        • roud  

          Vy jste z toho cannona uplně vyjetý :O)

          0 0
          • Vilém  

            Ani ne, jen mi prijde zabavne, ze RB je 100 let za opicema, pritom Cannon je na tom uplne stejne:)

            0 0
            • roud  

              však já nikde netvrdím opak :O)

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • ememem  

              co je stejne? system zadnej stavby? netvrdim ze jedno je horsie alebo lepsie ale stejne?

              0 0
              • Vilém  

                Ano, myslel jsem system zadni stavby. Mel jsem pocit, ze roud prave na toto narazi pri srovnani Giant x RB.

                0 0
    • Bafoon  

      osobně bych tedy vyřadil RB a dal do výběru něco z tria merida onetwenty,kellys, apache scalp a1 a místo athema dal trace :o)

      0 0
      • orm  

        Apache scalp a1 nedoporucuji.

        0 0
        • Bafoon  

          vždyť ho máš v profilu!? prosím povídej a pokud možno velmi obšírně ;-) dík

          0 0
          • orm  

            No prave ze ho jezdim a kolo jsem si stavel sam, tak mohu za me rici, ze ten ram bych si uz nekoupil. Nebudu se bavit o jizdnich vlastnostech, presel jsem z ht a je to muj prvni full a ze zacatku jsem z toho byl dost rozladeny, ale uz jsem si zvykl. Bavim se o zpracovani ramu, ktere je podle me tragicke, od nekvalitni barvy, ktera nedrzi, po hak, ktery se hybe a dost casto ohyba, barva na mistech, kde by byt nemela, takze jsem musel pred montazi zacistovat, spatne zatesnena loziska a tak dale. Kdyz si v soucasne dobe mel vybrat mezi apache scalp a1 a rb iq, sel bych do rb. Krasny jednoduchy ram, ctyri loziska o proti osmi, zadna preslozitela zadni stavba ktera se tezko cisti, mensi vaha. Na kole chci jezdit a ne neco porad resit. Je pravda, ze uz jsem to celkem vychytal, ale ta pachut tu stale je.

            0 0
            • ememem  

              prihrejem si trocha vlastnu polievocku ale len to potvrdzuje co som sa tu s niekym docela slusne pohadal ze kupovat fully cinske katalogovky(kon­kretne sa jednalo o kellys) su vyhodene peniaze. kazdy kto to skusil to potvrdzuje.

              0 0
              • PatrikL  

                Môžeme pokračovať.

                aha tak apache sa mu nezdá, preto bude aj kellys na riť, že? :)

                0 0
                • ememem  

                  presne, fulla apache, kellys, 4ever a podobne cinske sracky. dalej sa o tom bavit nejdem. komu neni rady tomu neni pomoci. pekny vecer prajem.

                  0 0
            • Bafoon  

              hmm tak ve skrze by mě spíš zajímalo jestli jsi testoval něco jiného? a co říkáš na jejich vpp – to co popisuješ (až na lak) jsou celkem dětské nemoci a u vpp s foxrp23 za cca 15tis kč bych je i docela překous. Hákem myslíš hák přehazky je tak?

              0 0
              • orm  

                Ne, dlouhodobe jsem zadny jiny full nejezdil. Hned na zacatku jsem psal, ze se budu vyjadrovat jen ke zpracovani ramu a to je spatne.

                Co se tyka jizdy na kole, tak jsem na mem letos objel nekolik dlouhych maratonu, salzku, rychlebky. Po prvnich neprijemnych pocitech po prechodu z ht, ze kolo nejede, ze se neda poradne jezdit ve stoje (na to jsem zvyklej ze silnicky), se mi s kolem zacalo jezdit dobre. 100mm v zadu me nijak v terenu nelimitovalo, vetsim limitem byla 100mm vidlice, kterou pristi rok nahradim 120mm.

                Cena, ktera v mem pripade byla jeste o dost pod tech 15KKc, coz byl take duvod proc jsem do toho kola sel. Z meho pohledu to byla chyba, uvazuji o prodeji a rb crr 29.

                0 0
                • Bafoon  

                  jj, já právě z tebe zkouším vydolovat to chování vpp :o) Řeším mnou výše popsané trio kellys/apache/me­rida pro kamaráda a můj favorit je právě apache. Takže jestli to můžu nějak shrnout tak se zpracováním hrubá nespokojenost s funkcí spokojenost – ok?

                  já bych to neprodával – 26 FS a 29er HT je dobrá kombinace ;-) ok, díky za info

                  0 0
                  • orm  

                    Ahoj, ano, shrnul si to presne, kvalita odpovida cene, jizdni vlastnosti jsou dobre. Po urcite dobe jsem fullu prisel na chut, ale jsem silovy jezdet a ze silnicky jsem zvyklej si do mirnych kopcu prislapnout ve stoje a tam mi full vadi, proto na zavody uvazuji o ht 29". Z tech tri moznosti bych volil meridu, tam ta kvalita bude lepsi nez u apache, kellys neznam, ale ve vysledku bude zalezet na cene.

                    26" FS k 29" HT ano, ale vetsi zdvihy nez 100/100, ideal tak 140/140 s jezdivejsi geometrii.

                    0 0
    • Rada81  

      Na rady tady se vykašli. Prostě si ta kola zkus. BF se dělí na fanatické milovníky a odpůrce RB. Já si vybral hned, prostě mi sedlo a už jsem nechtěl dolů. Pro mne je RB nádherné, pro jiné to jsou vodovodní trubky. Obě kola jsou určitě super.

      0 0
      • Danikklotz  

        Maximální souhlas!! Mě RB sedlo taky…i v 29". Prostě to pěkně jelo…HOWG

        0 0
      • soap  

        Něco na tom RB bude,jak se někde objeví tak to tam hned žije :)

        0 0
        • Rada81  

          No jasně že na RB něco je. Můj názor je ten, že vymyslet kolo je v podstatě jednoduché. Problémem jsou pak dostupné technologie výroby. A to je přesně to, proč na RB mnoho lidí plive. Prostě to dělají jednoduché. Já mám kolo pro radost a té mi RB dává hodně. Nikdo tady z těch kecalů nezměří, jaký je objektivní rozdíl v „jde za pedálem“. Daleko větší rozdíl je v tom, jestli si večer před vyjížďkou dám 3 nebo 8 piv a ne jestli je rám o 235g těžší a kolo žere o 5W více.

          0 0
          • mr.antik  

            pro objektivní? Sednu na svoje kolo, nastavené na mých 65kg, frčí to. Sednu na IQ6 nastavené na 85kg, nejede to a přitom je rám asi o půl kila lehčí.

            To je pro mě důležitější než watty.

            0 0
            • Kubiczech  

              To je ale normální. Moje kola taky frčí a jiná ne. Na závodech to používám obráceně. (:

              Bez vtipů – na svém kole máš odježděno kvantum hodin a kolik si toho najel na IQ6? Svoje máš podle svých představ, IQ ne. Spoustu faktorů stojících proti tomu říct „prostě nejede“. Ale celkem to chápu, protože na první dojem taky dost dám.

              0 0
              • mr.antik  

                Málo jsem na tom najel, zkoumal jsem jen jak to šlape (ty ostatní věci se nedaj na rychlo posoudit – jiný řidítka, sedlo, atd…

                0 0
                • Rada81  

                  To je přesně ono. Já už dávno koketoval s 29, protože měřím 200+, ale co jsem se projel, tak to byly neohrabané mrchy. Pak jsem zkusil Bartoszovo IQ29 a sedlo mi to dokonale (i posed). A není to ani tak v typu kola, ale v tom, že zkrátka můj mozek, tělo a kolo zapadli do sebe.

                  0 0
            • Rada81  

              OK, věřím. U vyššího zdvihu už bude rozdíl velký. Pro 100–120mm to nezávodící člověk těžko nějak výrazně pozná. Já to beru jako pohodlné kolo, které nemá výraznou slabinu, ale ani přednost ve funkci.

              0 0
    • palo7  

      tak RB jsem dal do výběru protože se mně líbí a vypadá jednoduše. Giant jen kvůli ceně. Nahoťe klidně jiné fully, jezdím pohodové vyjíždky max. do 50km, polní a lesní cesty+rozbitý asfalt. Teď jsem koupil Trek 6300 a až na to že je to takový drnkavý tak jsem spokojen. Full max. 35kkč, klidně bazar.

      PS: kolik by asi vyšlo poskládat RB aby dobře jelo a bylo na úrovni?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.