Bazarová kultura a co mě štve

185 nepřečtených
  • bezdratova.sprcha

    <rant>

    Skoro každý koníček má i svoji bazarovou kulturu. Ať už skládáte kola nebo stavíte počítače. No a vždycky lze narazit na věci, které člověka úplně vytočí. A nemyslím špatný nebo nepovedený obchod, či podvodníky, nýbrž naprostou demenci která se v bazarech vyskytuje s chirurgicky spolehlivou pravidelností.

    Nesnáším inzeráty bez ceny. Pochopím, že třeba někdo nezná hodnotu toho co prodává, a doufá, že mu někdo nabídne hodně. A nebo si říká, že nebude psát kolik za to chce, kdyby náhodou někoho napadlo dát víc. Ale pak je vtipné když se vzteká, že jste mu nabídli málo a že má o ceně úplně jinou představu. Pokud máš o ceně nějakou představu, tak ji sakra napiš! Nejsi jediný člověk co chce něco prodat, tak s tím nedělej scénky jak patnáctka s panenstvím.

    Co ale úplně nesnáším a za co bych banoval, jsou inzeráty ve kterých vysloveně stojí „na cenu se ptejte na mailu“. Co to jako má být? To je cena dané věci národní tajemství? Nejabsurdnější je to na Facebookových bazarech, kde se padesát lidí ptá na cenu, a autor inzerátu každému z nich zvlášť píše cenu do soukromé zprávy a pak se rozčiluje, když někdo cenu napíše do komentáře aby ostatním ušetřil čas.

    Zrovna tak bych banoval všechny, kteří do políčka ceny napíšou 1Kč a skutečnou cenu napíšou v textu. Buďto tam napsat reálnou cenu, nebo sakra nepsat vůbec nic >:( Absolutně se tím znehodnotí filtr, protože prvních deset stránek jsou inzeráty za 1Kč. Zamknout a zahodit klíč!

    Další věc, co mě vytáčí, jsou jedinci kteří nejsou schopni inzerát dát do odstavců a veškeré vlastnosti, parametry a funkce vepíšou do jednoho bloku nepřehledného prasotextu. Člověk tak stráví několik minut luštěním co to vlastně všechno má. Samozřejmě je to pořád lepší než umělci, kteří o dané věci nenapíšou zhola nic, nebo jenom napíšou generickou hlášku typu „slušný stav“. A nejhorší jsou sebecentrická individua s nekonečným pocitem důležitosti, která uvedou „detailní informace a fotky pouze na vyžádání, jen vážným zájemcům“. Jak mám vědět jestli mám vážný zájem, pokud nevím o co mám zájem? Dementus maximus!

    K typům uživatelů… Pokud si někam vystavím inzerát, je nutné na sebe uvést kontakt. Někteří jedinci absolutně nechápou koncept rychlé domluvy a buďto nereagují na telefon, nebo uvedli fake číslo a domlouvají se čistě po mailu. Takže to pak vypadá tak, že stojím v cílovém městě a čekám až mi dotyčný po mailu sdělí, kam mám vlastně přesně dojít a pak se dozvím „sorry, byl jsem mimo wifi“. No ale nejkouzelnější jsou ti, kteří se na mail dívají doslova jen jednou za den a odpoví přesně na jeden a pouze jeden mail. Takže s takovým šnekem člověk řeší banální věc celý podělaný týden. Pokud nemáš čas psát, tak si snad zavolejme, ne?

    Jo a pokud někdo napíše „spěchá“ a poté, co mu napíšu že mám okamžitě zájem, mu trvá den než odepíše, a pak že by to mohl odeslat příští týden… AAAAAARGH!!!!!

    </rant>

    Ušetřit peníze se může někdy pekelně prodražit na času a nervech.

    0 0
    • Martin  

      A co kupující?

      Miluju odpovědi Dam 200, posli my postou.

      Ještě raději mám lidi, co přestanou komunikovat po prvním mailu. Slušností je aspoň napsat „to je moc, sorry“.

      0 0
      • Delkim  

        klasika :)))

        A super exoti jsou ti, co to berou okamžitě, sedají do auta a za 30 minut mají dorazit...... nedorazí, nezavolají, nezvedají telefon..... A za týden zavolají, jestli to ještě mám :)))

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          No to zavolání po týdnu je super, zvlášť když jsou pak nasraní, že s tím počítali a jestli by fakt byl takový problém to nechat pár dní rezervované.

          Osobně proto se snažím levnější věci dávat opravdu levně, aby když už se najde někdo kdo má zájem, aby nepřemýšlel jestli to nevzít od někoho jíného.

          0 0
          • iron.hide  

            Prve pravidlo bazaroveho predaja znie: Nic nerezervovat!

            Vec ma ten clovek, ktory sa jasne a ako prvy vyjadril ze ju ihned bere.

            0 0
            • alinceb  

              Imho blbost. Bazary docela sleduju (je to takový „sport“) a kamarádi to vědí, takže občas něco „hlídám“ i pro ně. Pak obvykle využiju rezervace na přesně danou dobu (třeba „do večera“), abych věc prokonzultoval s tím, kdo ji shání.

              Naposled jsem tady takhle rezervoval bika od uživatele Lachtis a vše proběhlo tak, jak jsme se dohodli.

              0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Když mi borec slušným způsobem napíše, že má zájem a vzal by hned po výplatě, nemám problém odložit. Je však potřeba se domluvit přesně do kdy mu to odložené nechám.

              Jistota je nechat inzerát vystavený a napsat tam něco jako „dočasná rezervace“. A nebo v případě věci, na kterou se ti neozývá pět lidí týdně, to prostě nechat vystavené a případnému zájemci se omluvit, že do toho a toho data je to rezervované a že dáš vědět jestli to dotyčný vezme nebo nebo to dostane on.

              0 0
            • jIrI___  

              +1. Rezervace jsou cesta do pekla, mezi lidmi je bohužel většina neseriózních (čest výjimkám). Když už rezervaci, tak jen lidem tady z B-F, kteří tu jsou dlouhodobě aktivní.

              0 0
            • oddie  

              Naposledy jsem něco rezervoval člověku z Brna, který vystupoval velmi slušně, ale pro věc, o kterou byl jasný sakra zájem, byl schopen přijet až za tejden. Řekl jsem mu, že rezervace není problém, ale proti záloze na účet. Měl zájem, takže zálohu okamžitě poslal.

              0 0
              • felix.org  

                Asi tak. Prodáváme kočárek, ozvala se paní, že by se další den podívala, ale hned pak jede na dovolenou, tak jestli počkáme s prodejem a předáním až se vrátí. Neměli jsme problém, ale byl celkem zájem, tak jsme si řekli o zálohu, kterou paní obratem poslala na účet a kočárek na ni čeká.

                0 0
      • TeryPV  

        Jo no, prodáváš nějakou věc a oni Ti nabídnou o třetinu méně… Takových tu na B-F je spousta…

        0 0
        •  

          A nejen na BF bazaru ale snad vsude :-)

          0 0
          • TeryPV  

            to jo, ale já si prostě vzpomněl na pár lidí na BF :)

            0 0
      • Tomcat  

        To je ještě v klidu některý děti na pouze osobní předání, pak opakovaně píšou nadávky protože oni to chtějí na dobírku.....

        0 0
    • Tencovozikmin  

      A ty ses rozhodl to zmenit,nebo co?

      0 0
    • milan.v  

      Co je RANT?

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Volně vysvětleno a přeloženo, když si někdo zanadává od plic.

        Ostatní, berte s nadsázkou. Pokud vám to nedochází ze způsobu psaní, je tak pojatý i celý post. Neříkejte, že jste se sami nikdy v bazarech s někým pěkně nevztekli.

        0 0
    • michomin  

      Co je chirurgicky spolehlivá pravidelnost (kromě toho, že to je pitomost)?

      0 0
    • kubad  

      KOUPÍM: Různá kola, 29boost přední, 27,5" zadní

      Sháním dvě různá kola, přední a zadní, obě kulatá a točící. Do konce roku se chystám pořídit nová v celkové ceně zhruba 12 tisíc, pokud by však někdo měl dobrý deal ještě než zmáčknu spoušť, tak ho zvážím.

      Přední kolo 29" ráfek, 28 nebo 32 drátů. Pevná osa 110×15. Vnitřní šířka ráfku ideálně 23–25mm. Může být pro XC i AM využití. Náboj celkem jedno dokud bude boost a nebude to úplný zmetek.

      Zadní kolo 27,5", 28 nebo 32 drátů. Pevná osa 142×12, ořech Shimano 10,11, Vnitřní šířka ráfku nejlépe 25mm. Pro AM využití. Na tomto kole nechci náboje typu Novatech nebo Force.

      U obou kol nosnost minimálně 100kg. Nemám zájem o celý set stejných kol. Nemusí být úplně nová, ale taky bych nechtěl kola z endura s nájezdem 5000km a dvakrát rovnaným ráfkem :) Rychloupínáky nepotřebuju. Kotoučovky preferuji 6 děr, ale na centerlock jsou redukce, takže může být i ten.

      Pokud by se našel někdo, kdo nabízí, dejte prosím i vědět vaši cenu. U prodejců typu „nabídněte cenu“ automaticky očekávám prodej za 3,50Kč.

      inzerát vložen 31.8.17

      co dodat vyčerpávající inteligentní inzerát

      0 0
      • Smazaný účet  

        :D

        0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Kritika? V čem přesně je problém? Popsal jsem myslím si celkem dobře co sháním.

        Už jsem tam měl podnět že někoho mate to, že pevná osa má taky rychloupínák.

        0 0
      • Tacmud  

        Tak jsem si myslel, že to jsou ukázky asi z pěti inzerátů a teprve na konci jsem pochopil že to je jen jeden.

        Stejně jsem nepochopil, jestli chce přední a zadní zapletené kolo a každé s jinou velikostí, nebo chce dvě jízdní kola s jinak velkejma kolama.

        Pochopil jsem ale, že kdo mu to nabídne měl by uvést cenu nabídky.

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Stejně jsem nepochopil, jestli chce přední a zadní zapletené kolo a každé s jinou velikostí, nebo chce dvě jízdní kola s jinak velkejma kolama.

          Nepochopit toto na inzerátu co je v sekci zapletená kola a v jehož textu se výslovně zmiňuje o předním a zadním kole, je podnět k zamyšlení se nad vlastní inteligencí. Nic ve zlém, ale toto mi nepřijde jako raketová věda. A nemyslím si, že by na tom inzerátu bylo něco nesrozumitelného. Je tam celkem přesně popsáno co potřebuji.

          0 0
          • JakeF  

            Že přijde pochopitelný tobě, není tak úplně argument, když jsi to sám napsal…

            Chceš dělat obchody, tak musí být na první dobrou jasný, co se snažíš koupit. Tady by byla dobrá cesta založit dva inzeráty – jeden na přední 29 a druhej na zadní 27,5. Stejně to s největší pravděpodobností nebudeš kupovat od jednoho člověka.

            0 0
          • snas89  

            Ste tapouch!

            0 0
            • Martin  

              setapouch! sobý hnusec!

              0 0
              • kandik psi zub  

                nedolovím! NEDOLOVÍM!

                0 0
                • Martin  

                  nedolomím, říkal nedolomím

                  0 0
                  • HonzaRez  

                    Někteří lidé mají horší sluch spojený s horším vnímáním věcí okolo sebe, takže pak si dokážou zafixovat něco chybného a pak to celý život používají…

                    Výsledkem toho je, že jsou tu teď dokonce 2 lidé, kteří něco citují (ač je ten citát trochu složitější) a nevědí, že je to špatně…

                    0 0
                    • Martin  

                      máš pravdu, já ten film viděl několikrát a vždycky jsem tam slyšel „nedolomím“, ovšem jsem se tomu nevěnoval a takto si to zafixoval

                      knížku jsem četl už kdysi dávno a už si nevybavuji, zda tam vůbec byla tato scéna foneticky popsaná

                      0 0
                      • oddie  

                        V knížce bylo „Setapouch“, „Stapouch“ a „sobý hnusec“ ;)

                        0 0
                        • Martin  

                          dík, já budu muset zase někdy Jirotku vylovit

                          0 0
                  • Martin  

                    nedolím, nedolovím :)

                    https://www.youtube.com/watch?…

                    (knížku nemám po ruce, takže tím mým sobý si nejsem jistý, vycházím ze zkomolení hnusný :))

                    0 0
    • Ricci  

      podla dlzky a obsahu prispevku usudzujem, ze sa nemas doma s kym porozpravat …

      0 0
    • Fran7  

      Tak to já nesnáším, když něco prodávám tak zájemce první na co se ptá je „sleva by šla?“ nebo „já bych to vzal o litr levněji, co ty na to?“

      Nedávno jsem zde na bazaru kupoval řidítka, bylo tam nabídněte cenu, ani jsem se nekouk na to kolik stojí nové a hned jsem nabídl cenu a za tři dny jsem to měl doma a až pak jsem mrknul na nové a i tak jsem se trefil 50% sleva za sundání z nového kola, to jde, takže ne vždy to značí šmejda co chce na tom jen a jen vydělat.

      Mě na bazaru štvou ti co to prodávají za normální ceny, to podle mě už není bazar.

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Na bazarech jsem prodal a koupil hodně věcí a v drtivé většině případů nebyl absolutně problém. Ale s cenou nabídněte mívám hodně často problém. Řekněme že sháním nějakou levnou sedlovku (příklad) na náhradní kolo a v okolí má pět lidí inzeráty „nabídněte cenu“ a já musím všech pět lidí obepsat a pak čekat dva až tři dny než se všichni z nich ozvou (a to i na SMS) a pak všem ještě odpovídat jestli mám nebo nemám zájem, nebo že jsem vzal od borca co se mi jako jediný ozval první den, je to opruz. A když je inzerátů na to co hledám opravdu hodně, inzeráty „nabídněte“ jednoduše přeskakuju. V tomto je prodejce sám proti sobě.

        0 0
        • Martin  

          No vidíš, já zas velmi často nevím, co za starou věc chtít, tak napíšu „nabídněte“ a čekám.

          0 0
          • bezdratova.sprcha  

            Pokud nevíš co prodáváš, mrkni na podobné inzeráty. Pokud víš co prodáváš, uvaž kolik bys za to dal ty sám :)

            Pokud neprodáváš nějakou úplnou tuctovku, tak to je šumák. Třeba u výše zmiňovaných řidítek to chápu a zvlášť jestli pak borec souhlasil s první nabídnutou cenou, tak je to dobrý obchod. Ale muset si psát o cenu obyčejných plastových pedálů, nebo se dozvědět že 70Kč je za ně moc a 150 je minimální cena, což je za kolik se to prodává v obchodě… no tě pic :D

            0 0
          • marttoni  

            Já tohle vůbec nedokážu pochopit, jak někdo neví jakou nasadit cenu a dokonce na to je zde vlákno. V drtivé většině když jsem něco prodával, prodávám do pár minut. Pokud by se nikdo neozval ten den, cena je z mé strany špatně. Chci prodat, ne prodávat a starat se či postrkovat inzerát někam dopředu bůhví jak dlouho.

            0 0
            • alinceb  

              Vždycky záleží, co prodáváš. Jsou věci, které při dobré ceně prodáš obratem (obvykle aktuálně prodávané komponenty) a pak jsou, které mají určitou hodnotu, ale nemají tak velkou množinu potenciálních kupců (třeba retro komponenty, specialitky a tak). Tam se vyplatí dát cenu a čekat.

              Já takhle jednou hodil na bazar tlumič Float RP23 Kashima a čekal jsem skoro měsíc. Nakonec se prodal za moji inzerovanou cenu.

              0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Věci jako přesmykače nebo převodníky (málo vyměňované díly) a pak drahé věci ti ale zůstanou ležet delší dobu. Zrovna tak jeté kazety málokdo bere (zvlášť když si za ně dotyčný účtuje a pár stovek nižší cenu než za novou). Ono je taky potřeba sehnat někoho, kdo tu věc potřebuje v takové specifikaci jako máš ty.

              Když mám něco, za co bych rád dostal větší částku a nespěchám na to, tak si tam nastavím tu větší částku, vystavím a čekám třeba dva týdny až měsíc. A pak každý týden nebo dva snižuju cenu třeba o 300–500 Kč, dokud se nedostanu na cenu za kterou to mám chuť koupit sám od sebe.

              0 0
              • marttoni  

                Ty drobnosti a jeté spotřební díly by mne ani nenapadlo dávat na bazar, já osobně bych si je ani sám nikdy nekoupil. To by musela být věc, která se už nevyrábí a neexistuje nic, čím bych jí mohl ze současné produkce nahradit. Tak každý to máme nastavené jinak a věřím, že spousta lidí v tom vidí i zalíbení dostat tu nejvyšší možnou částku. Já to mám spíš naopak.

                0 0
                • bezdratova.sprcha  

                  Tak třeba koupit mírně jetou 10sp kazetu za 200Kč abys ji rozložil blátem během podzimu není úplně marný kauf, zvlášť pokud už stejně dojíždíš tu z léta.

                  Přesmykače hodně lidí prodává sundané z nového kola a i za fajn ceny.

                  No a když skládáš kolo na vyšší řadě, tak koupit takto smyk, hazku, páčky a kliky posundávané z nových kol nebo jen minimálně jeté ti klidně uvolní jeden až dva tisíce v rozpočtu. Je to prostě něco za něco. Ztratíš pocit toho, že máš úplně novou věc, ale zase buďto ušetříš nebo budeš moct ty peníze narvat do něčeho jiného.

                  0 0
                  • marttoni  

                    Ale jo chápu to a rozumím ti. Jen to mám v hlavě nastavené trošku jinak:-)

                    0 0
    • alinceb  

      Nesnáším inzeráty typu: Prodám kolo…bla, bla, bla (naprosto detailní popis na celou stránku), kde ale není uvedená velikost.

      A pak taky nesnáším, když musím prodávajícího přesvědčovat, že fakt nechci dobírku a že mu pošlu peníze předem na účet. A taky na předchozí diskuzi navazující, že za drobnost, která se vejde do obálky (doporučeně) opravdu nehodlám platit poštovné 150Kč…

      0 0
    • kandik psi zub  

      naprosto nesnasim inzeraty bez uvedeni rozmeru /standartu. Kurwa trochu ucty k nam zpatecnickejm jezevcum, dopiče:) Jo, existujou jeste lidi co umej jezdit na deviti kvaltech, 26palc kolech, umej zavrit rychloupinak, a nebojej se 1–1/8 sloupku.

      0 0
      • krabica  

        Někteří borci ani neuvádějí velikost u kola, to je pak těžké… :-D

        0 0
    • cosmo  

      No pro me aktualni tema: Za posledni 4 inzeraty co jsem poptaval jsem mel 100 chuti si podat do cyklobazaru inzerat tohoto zneni: Vy vsichni co neco nabizite, je slusnosti cloveku alespon odpovedet emailem nebo odepsat na sms, a ti co nekolikrat volam, treba zjistit kdo a proc mi vola?…Psal jsem borcovi na zaplety email – zadna odpoved, do dneska tam kola visi, psal jsem druhemu sms – zadna odpoved, volal jsem borcovi a pak psal sms na 2plaste co nabizi, zadna odpoved, inzerat stale visi…a na finale jsem psal sms na kazetu do dneska jsem se take odpovedi nedockal…Jinak je to otazka poptavky a nabidky, kdyz chci prodat tak se dohodnu, kdyz nekdo slusne napise nebo zavola jsem ochoten ke vzajemne spokojenosti slevit…na cyklobazaru jsem jen letos prodal kolo a asi 10veci a nakoupil asi dalsich 10 ruznych…vetsinou vse vpohode, az na jednoho cloveka, ktery se dusoval, ze vec odesle okamzite, nebot jsem jen na hory na kolo, a druhy den mi jen oznamil, ze nemel cas a ze to dal na postu az dnes…takze vyse zminene 4pripady ze srpna, kdyz jsem nedostal ani jednu odpoved…to bych fakt zabijel…volove:-)

      0 0
      • oddie  

        Na email odpovídám, pokud je napsaný slušně, má oslovení, podpis, a neobsahuje naprosto nesmysnou nabídku. Na SMS podobně, ale ten filtr je mnohem kritičtější. Poku píše vyložený debil, za odpověď mi fakt nestojí – viz debilové, co mi do 5min po vystavení inzeratu na Beltera posílali nabídky na 5–6tis, když cena byla 9.

        0 0
        • milan.v  

          Přesně tak, viz. co jsem psal předtím …

          0 0
        • Fran7  

          Přesně tohle jsem zažil taky, vystavím kolo s cenou po 4letech provozu za 45% původní ceny tedy za 15tis a první nabídky na odkup byly 10tis. NECHÁPU módu – chci slevu hned, ikdyž už je sleva dána.

          0 0
          • kubad  

            tak jak ty máš na bazaru právo dát si cenu podle uvážení, tak ti múže zájemce nabídnout svou cenu, svůj pohled na zboží – pak už je to jen na vaší dohodě.

            nic špatného na tom nevidím jako na principu

            jinak taky takové nabídky posílám někam :D nebo ani nereaguju

            0 0
          • bezdratova.sprcha  

            Ber to tak, že třeba bys to danému člověku neprodal za 15000, ale třeba bys mu to prodal za 12500, pokud bys odpověděl. Je na tobě zvážit, zda-li se ti chce čekat na dalšího zájemce, nebo se zkusíš domluvit. Neber to jako urážku, pokud nemáš zájem, dej jen vědět že nemáš zájem. Pokud nemáš zájem v žádném případě zájem zlevnit, doporučuji ke konci inzerátu uvést, že cena je pevná. Takovýmto nabídkám se tak vyhneš. Jinak lidé zkouší smlouvat docela často, pokud o něco mají zájem, ale chtěli by za to dát méně.

            0 0
            • milan.v  

              Nemysli si, že jestli uvedeš do inzerátu, že cena je pevná, že by se ti tito jedinci vůbec neozvali …

              0 0
          • felix.org  

            Vystavil jsem teď auto za cenu X k jednání. Za pět minut přijde mail, dám Y (42 % ceny k jednání). To už je odvážný jednání :-D

            0 0
        • cosmo  

          promin, ale vse o cem pises me emaily splnuji…opravdu bych se tady nezapojil, kdybych byl jen z tech…dam 10, prodas?

          0 0
          • Fran7  

            promiň, ale je-li to narážka na mě, pak když napíšu prodám za 15tis a ty odpovíš dám 10, prodáš, pak ti určitě neodpovím neb výchozí nabídka je dána a jak je známo, každé zboží má svého kupce, a někdo se vždy najde kdo je ochoten cenu akceptovat, tak proč ji prodat hned pod cenu. U nového kola (věci) je vždy možnost slevy, ale u bazaru je obvykle cena za kterou je ochoten to prodat a až když se to táhne pochopí, že přestřelil a až pak začne slevňovat, ne?

            0 0
          • oddie  

            No vidíš, tak to bych ti asi i odepsal :)

            0 0
    • Tina  

      Najradšej mám reakcie na inzerát, keď predávam novú vec za napr. 10.000,– Kč, nikde sa nepredáva pod túto cenu a príde mi správa „mám záujem o nabízený tovar za 5.000,– Kč“.

      0 0
    • blackboy007  

      Já jenom v bazarech prodávám a vždy to jsou věci 100% funkčí a ještě je může kupující dlouho používat jeté pláště, destičky, brzdové kotouče, kazety nebo řetězy nedávám vůbec měl jsem taky problémy s kupujícími ale v 95% to dopadne dobře ale stejně mám nejraději z ruky do ruky tzv osobní předání třeba tady jsem prodal nové sedlo sundané z mého kola během týdne

      0 0
    • lukasmcl  

      Ještě si přidej do seznamu místní překupníčky z Ali..

      0 0
      • marttoni  

        Si myslím, že oni ničemu neškodí, většina BF si u Číňanů nakoupit umí.

        0 0
      • jIrI___  

        Proč ti to vadí? Drží ti snad někdo nůž u krku a nutí tě si danou věc koupit? :) Osobně na tom nevidím nic špatného. Chci mít danou věc za 2 dny doma – nakoupím u překupníků s menší či větší přirážkou, chci čekat měsíc a více – nakoupím na ali.

        0 0
        • mr.antik  

          Mně to vadí protože to zasírá bazar…

          0 0
          • alinceb  

            +1

            0 0
          • Japhy  

            Mně ještě víc vadí ty překupníčci co to ani nemají doma, ale teprve když si u nich někdo něco objedná a hlavně zaplatí jim, objednávají na Ali.

            0 0
            • Smazaný účet  

              To mě sere na aukru, powerbanka od Xiaomi za 500KČ, tak že jí vemu. Dodání do 2 dnů. Čekal jsem 3 týdny ale borec se postavil čelem a poslal mi nabíječku do zapalování.

              0 0
        • TeryPV  

          Mě vadí, že tam není uvedeno, že je to fake, ale že se to tváří jako originál…

          0 0
    • milan.v  

      Nabízím na jiném místě rám, přijdou mi nabídky za 3/4, 80% ceny, nechápu, neodpovídám… Když jinému napíšu, že když přidá něco navíc a zrealizujeme to rychle, dohodneme se, neodpoví… Tomu říkám neseriózní prasárna dnešního světa internetu…

      0 0
      • Vilém  

        Tak ono taky zalezi, za kolik nabizis, ze vsichni nabizeji min a ty se ani neuracis odpovedet.

        0 0
        • milan.v  

          Že ty jsi psal? ;)

          0 0
          • Vilém  

            To zcela urcite ne. Vubec netusim, co a kde, nabizis.

            0 0
            • milan.v  

              Nesmíš se na svět tak mračit, občas nějaký vtip neuškodí … I ten na svou osobu pak lépe pobereš a třeba se i někdy zasměješ …

              0 0
    • Smazaný účet  

      Většina mých zkušeností s prodejem či nákupem zde je pozitivních, ale nějaký ten úlet se občas najde.

      Klasika – „A nešlo by to poštovné zdarma?“ Co vím, tak nešlo a ani by mě nenapadlo se na to na poště ptát. Navíc je třeba si uvědomit, že poslat znamená zabalit, měřit cestu na poštu (a zpátky) a v neposlední řadě zaplatit.

      Jedna spíše ojedinělá – Na všem se s kupujícím domluvím, předáme si adresu a údaje k platbě a pak z něj vypadne, jestli by to nešlo o stovku levněji.

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        „A nešlo by to poštovné zdarma?“ Co vím, tak nešlo a ani by mě nenapadlo se na to na poště ptát. “

        Luxusní odpověď. Mě ještě nenapadlo.

        Tady v bazaru jsem zatím koupil jedinou věc a zrovna mi padl úplně v pohodě borec. Domluvení jsme byli během cca hodiny včetně dohody o platbě, záloze, o poštovném, a poslání nějakých bližších fotek. Přitom to zrovna byla položka za 11 litrů a domluva rychlejší než u malých krámů za pár stovek.

        0 0
    • random  

      O čem to je? Někdo?

      0 0
    • Val  

      Tohle je prave dobrej indikator inzeratu na ktere nema cenu reagovat.

      0 0
    •  

      já to mám jednoduchý-vím čeho se chci zbavit, vím , co za to chci…a zájemcům dám jasný hranice! Kdo dřív přijde, ten dřív mele!

      0 0
      • mikš  

        Světloslav zatím nepřidal žádný inzerát

        0 0
        • mikš  

          chtěl jsem se jen podívat jak to je správně

          0 0
        •  

          no sem na bazar ne..naposled jsem se zbavoval galusek a galuskových ráfků…a to už je pár let zpátky!

          a raději něco daruji s tím, že to bude sloužit než čekat na zájemce jen kvůli pár stovkám…

          0 0
    • vrawer  

      Vadí mi zde staré inzeráty, které nikdo nemaže ani když je věc prodaná již několik měsíců, ne li dokonce více než rok, zbytečně potom někomu píši nebo volám, aby mi sdělil, že věc je již dávko pryč, kde je problém, aby se inzerát cca po měsíci nebo po nějaké jiné stanovené době bez potvrzení o platnosti vymazal, nebo zneaktivnil, na jiných fórech a inzercích to funguje zcela běžně.

      0 0
      • Martin  

        moc práce pro vývojáře

        0 0
    • scota  

      Občas se vyskytně nějaký taky zájemce co nechápe, že když něco prodávám za cca 250–400 Kč nemám náladu si s ním psát více než 4–5 mailů a řešit jeho další a další požadavky. Téměr vždy to stejně končí tím, že nejprve prověřit kompatibilitu, pak rezervaci na min. týden, no a nakonec slevu a dopravu zdarma ;-) Pokud je zájemce solidní a požaduje nějaké spešl podmínky tak si zavolá.

      0 0
    • DaD  

      Já jen nechápu, proč někdo napíše po prodeji předmětu do inzerátu „prodáno“, místo toho aby to celé smazal. To nám jako oznamuje " heč, už jsem to prodal" nebo co si o tom myslet? Má k tomu někdo nějakou smysluplnější teorii?

      0 0
      • kubad  

        ne je to debil

        0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Jediné co mě napadá, že to tam napíše v době kdy se mu někdo ozve že to chce, ale ještě neproběhlo doručení předmětu ani peněz. Tj. kdyby se něco podělalo, aby nemusel inzerát psát znovu, ale taky nechce, aby mu na inzerát mezitím někdo psal. Jednou jsem takový inzerát měl asi tři dny v záložkách, kdyby se náhodou něco měnilo a po třech dnech se dívám a inzerát smazaný.

        0 0
        • LM  

          To se na B-F bazaru krásně řeší tlačítkem Pozastav.

          0 0
          • bezdratova.sprcha  

            Já to nemyslel jenom tady na bazaru, ale třeba Bazoš. Ne každý ví, že tam smazané inzeráty jdou obnovit.

            0 0
        • DaD  

          V tomto případě bych pochopil spíše „rezervováno“ než to, že už je to prodané.

          0 0
          • bezdratova.sprcha  

            Dělám v prodeji a službách a jestli bych měl vyzdvihnout něco ze svých zkušeností, tak to, že je zbytečné se snažit pochopit proč někteří dělají co dělají, ale je nutné se smířit s tím, že to tak dělají. A pomáhá si jednou za čas na to pořádně zanadávat s kolegy nad pivem :)

            0 0
      • cosmo  

        debil…

        0 0
    • ma.cech  

      Mluvíš mi úplně z duše, některé inzeráty jsou fakt katastrofa. Já ještě přihodím jednu věc, co mě sere. Prodávám nějakou věc a nenapíšu její nejdůležitější vlastnost, naprosto klíčovou vlastnost která když není splněna, i kdyby byla věc zadarmo, koupě stejně padá. Například: prodávám boty a nenapíšu velikost. No co jiného chce kupující u bot vědět, než velikost? Když neví velikost, je mu veškerý ostatní zevrubný popis úplně na nic. Když ji prodávající nenapíše do kolonky pro velikost, znehodnocuje se filtr. Tak teda inzerát bez velikosti znechucen rozkliknu a ani tam není velikost napsaná v textu. Ale přecejen prodávající není úplný blb a velikost nakonec uvedl. A víte kde? Na úplně poslední fotce vyfotil štítek na krabici, kde ta velikost je napsaná. A nebo vyfotil štítek v botě, kde je velikost napsaná. Demence!

      0 0
      • LM  

        Ehm, upravil jsem jeden inzerát kde ta velikost byla jen na fotce a jdu si dát máslo na hlavu :-)

        0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Poznamenám teď, že nemluvím jen o místním bazaru. Když se dívám na věci u kterých je důležitý parametr velikost nebo počet něčeho (boty, převodníky, řidítka atd), tak mě třeba štve že lidi nenapadne tento údaj napsat do nadpisu a zahrabou ho někde do popisu, takže ty inzeráty musím všechny otvírat.

        Ale toto už se dostávám k tématu „co mě štve na internetových obchodech“ :D

        Vybírám boty. Listuju dvacet minut a najdu ty jediné pravé, které fakt chci. Rozkliknu a prásk, mají jen jedinou velikost a není moje. Vlezu do sekce „náboje a ráfky“. Prásk! Žádné filtry a třicet stránek produktů.

        0 0
        • ma.cech  

          Když už ses dostal k tomu „co mě štve na internetových obchodech“, tak přihodím co mě štve.

          Chci koupit nějakou věc, pravděpodobně k tomu využiju Heureku nebo podobné vyhledávače. Mám tam 30 obchodů a teď hledám který to má nejlevněji a který by zároveň umožňoval osobní vyzvednutí nebo měl alespoň možnost zaslání na uloženku nebo měl levné poštovné (některé srovnávače cen sice filtrují i místa, to ale nefunguje moc spolehlivě). Tak procházím postupně obchody a na každém obchodě hledám „kontakty“. Někde je to hned (některé obchody mají alespoň trochu podobnou logiku webu), někdy do toho hledím a vůbec nemůžu najít kde ten obchod proboha sídlí. Když chci zjistit výši poštovného, hledám něco jako „možnosti dopravy“, nebo to bývá někdy v kontaktech, někdy v obchodních podmíkách, no a někdy když už to tam fakt nikde není, udělám objednávku s tím, že se teda podívám co nabízí za dopravu, no ale ono to chce prvně vyplnit všechny údaje (nejlépe ještě zaregistrovat), a až úplně nakonec mi to ukáže dopravu, takže po absolvování tohoto zjišťuji, že se obchod nachází na druhé straně republiky a poštovné mají za 2 kila. Děkuji nechci, zkusím tedy další obchod a zase hledám kdepak tady na tomto obchodu mají ukryty možnosti dopravy, zda použili nějakou standardní grafiku a mají „kontakty“ na viditelném místě a nebo se jim to podařilo ukrýt tak, aby to nikdo nikdy nenašel.

          0 0
          • bezdratova.sprcha  

            +1 Toto naprosto důvěrně znám. Neprůhlednost některých obchodů ohledně možností a ceny doručení/převzetí je velmi frustrující. Zrovna tak mě docela štve, že obchodníci většinou nejsou ochotni malinkaté součástky poslat jako dopis, ale je potřeba poslat jako balík s poštovným stejným jako hodnota předmětu.

            0 0
            • Martin  

              to jo, s těmi malými věcmi je to na palici…

              0 0
            • atty  

              Obchodníci nejsou ochotni posílat malé věci v obálkách a nedoporučeně jednoduše proto, že třeba česká pošta za „dopisní“ zásilky nebere žádnou odpovědnost, nemá žádnou jejich evidenci (nejde je nijak sledovat) a nemá ani zpětnou vazbu, zda je zásilka doručena = případný spor obchod/zákazník – obchod nemůže dokázat že zásilku poslal, zákazník nemůže dokázat, že zásilku přijal/nepřijal.

              Typicky pak nastává problém – obchod zásilku pošle, vychcanej zákazník (ač zásilku převezme) klidně volá/komunikuje, že mu nic nedošlo a obchod to pak radši pošle podruhé = 2× poslaná věc, 2× zaplacená pošta.

              Nebo samozřejmě obráceně – pošleš mi peníze na účet (jako obchodu), já řeknu, že jsem zásilku poslal a nepošlu nic.

              Je dobré, se na určitě věci podívat vždy z různých úhlů pohledu…

              0 0
              • Martin  

                doporučená zásilka nic?

                0 0
                • Singlespeed  

                  Je jen doporučené psaní nebo doporučený balíček. Termín „doporučená zásilka“ u ČP toho času neexistuje.

                  0 0
                • atty  

                  Existuje už jen psaní nebo balík a jakmile je to doporučeně, už je to sledované (dá se sledovat pohyb zásilky, dá se reklamovat služba, pokud proběhne nějak nestandardně), nicméně cena začíná na cca 50,– korunách.

                  Pokud se k tomu použije bezodkladová dobírka a ještě třeba nějaké avízo SMS nebo emailem, je pak nejnižší cena takové zásilky kolem 90–100korun.

                  Dnes se většina lidí diví, jak mají obchody drahou poštu, přičemž reálné ceny pošty jsou většinou ještě vyšší a obchody obvykle dopravné „dotují“.

                  Na zboží v hodnotě 30,– Kč, kde je zisk obchodníka třeba 5,– Kč, se logicky moc dotovat nechce nikomu, protože ta objednávka je s dotovaným poštovným celkem za prodělek…

                  Tohle si mohou dovolit obchody velikosti a typu Alzy apod., které mají vlastní smluvní přepravy, mají na přepravu úplně jiné ceny a hlavně mají jisté, že za jeden 5ti korunovej prodělek maj dalších 100 objednávek s luxusním ziskem.

                  Konec přednášky :)

                  0 0
                  • Martin  

                    jasně. ale pořád je lepší obálka za 60 než klasická pošta za 130, byť to jde pomaleji.

                    0 0
                    • atty  

                      To je, ale musí být hrazená předem (na účet, kartou, PayPal atd.), nebo následně po dohodě (to si zase dovolí spíše specializované e-shopy u stálých a osvědčených zákazníků). Při běžném prodeji si málokterý obchod novému zákazníkovi dovolí poslat něco a teprve čekat platbu – to je pro obchod docela loterie :).

                      Cena položky „bezodkladová dobírka“ je u české pošty cca. 30,– korun, jakékoliv „nadstandardní“ avízo (klasická doporučená zásilka zdarma myslím žádné nemá) je cca. 6–8 korun za položku. Takže nejlevněji pak takováto zásilka vyjde na cca. 90–100,– Kč (ještě podle váhy a velikosti).

                      V rychlosti moc problém není – balíky na poštu nebo do ruky maj chodit do 24h (na 90% to tak je), doporučené i obyčejné zásilky chodí do 24h tak na 70%, pokud jsou podány třeba ještě dopoledne.

                      Balík na poštu a do ruky maj výhody v tom, že se dají dobře pojistit i na hodně velké částky a „v ceně“ mají e-mailové a SMS avízo o doručování zásilky. Nicméně ty začínají opravdu někde na cca. 140 korunách bez dobírky, s dobírkou nejlevněji přes 170,– korun.

                      0 0
                      • xtonda  

                        Tak bavíme se o věcech kde poštovné zvedne cenu o 50%, tedy položky za pár stovek, řekněme do pětikila, tisícovky max. Tam základní odpovědnost v ceně služby stačí a taky nebudu mít problém zaplatit předem a ani nebudu za tu úsporu trvat na nadstandardním avizování, stačí když mi pošlou podací číslo a já si budu moci sledovat na webu. Doporučený dopis stojí podle váhy 38 – 60 Kč, balík do ruky je za 128 Kč, to je celkem rozdíl.

                        0 0
                        • atty  

                          Ano, rozdíl to je a chápu to, že lidé volí levnější způsob pošty, pokud je možný (to je logické).

                          Ještě je tam jedno hledisko – pojištění zásilky – u nedoporučené není žádné, u doporučené nepřipojištěné je to asi 520,– korun a i těch 520 korun se mi z pošty nikdy nepodařilo dostat (reklamoval jsem asi 3× – po každé mi šéf pošty řekl, že je to jasné, že když se zásilka ztratila, tak jednoznačně – po měsíci jsem musel dokladovat, co tam bylo a v jaké hodnotě, sešla se na to nějaká komise a dostal jsem nějak daleko méně, po druhé to někdo „rozšlápnul“ a komise „zjistila“, že jsem to měl určitě špatně zabalené (zkusil jsem stejnou věc mými tehdy 100kg rozšlápnout a nepovedlo se mi to, ani když jsem na tom skákal atd.). Oproti tomu ztracený balík do ruky s udanou cenou cca. 1800,– vyplatili myslím do koruny a bez problému. Takže pro e-shop/obchodníka je i tohle hledisko na zamyšlení, když ví, že za obyčejnou doporučenou zásilku obvykle nemá šanci dostat adekvátní náhradu. A že se jich pár ročně ztratí/rozbije je docela jasné.

                          0 0
                          • Barak  

                            Jedno hledisko jeste nezaznělo. Pro bezne baliky si prijede postak do firmy, zatimco s obalkou musi nekdo z firmy bezet na postu, coz malokdo udela kvuli veci za par korun. Spis male shopy nebo garazisti.

                            0 0
                            • atty  

                              Ano, taky fakt – poštovní svoz nabírá jen balíky/psaní doporučené, nedoporučené se musí „zanášet“ na poštu po svých – další důvod a vysvětlení, proč se do tohoto „levného“ způsobu dopravy obchody moc nehrnou…

                              Z vlastní zkušenosti vím, že prostě používat pro obchod nedoporučené zásilky, bez jakékoliv kontroly pohybu/doruče­ní/reklamace je vždy ztrátové (pokud ten princip obchodu nespočívá v tom, že se těch levných objednávek neposílá 100 kusů denně). Takže poslat něco tímto způsobem si člověk dovolí jen občas a nějakému stálému a ověřenému zákazníkovi, se kterým má dobré zkušenosti a ví, že se s ním vždycky dohodne. Na „běžný“ prodej dražších (300+) položek pro „neznámé“ zákazníky to vždy znamená možný problém (zásilka se ztratí, nedoručí, zákazník tvrdí, že nebyla doručena, shop nemůže potvrdit, že jí odeslal atd. atd.) – odezva v těchto případech od pošty naprosto žádná, protože pošta u těchto zásilek negarantuje naprosto vůbec nic.

                              Když si člověk přečte smluvní podmínky k takovýmto „listovním“ zásilkám, zjistí, že sice zaplatí za službu třeba 20–30 korun, ale pokud dojde ke ztrátě nebo zničení zásilky, pošta v podstatě vůbec negarantuje úspěšné doručení adresátovi, prakticky nemá doručovací termín a je tak v podstatě s podivem, že cca. 90% těchto zásilek dorazí v pořádku a správně k adresátům do pár dní od podání :)

                              0 0
                          • ma.cech  

                            Mám s reklamací na poště opačnou zkušenost. Posílal jsem reklamaci do jednoho eshopu a pošta mi ten balík ztratila. Posílal jsem to normálním doporučeným balíkem (který není pojistitelný) pouze těch nějakých 760Kč paušálně co píšeš. Po 4 dnech nedoručení jsem šel zásilku reklamovat na přepážku, něco se mnou sepsali. Za měsíc se mi ozvali, že zásilka vyšla z evidence a že mi zaplatí peníze. Následně chtěli abych se dostavil osobně a chtěli vědět co je v té zásilce. A že mi peníze zašlou na účet a musím přijít osobně. Tak jsem jim napsal poněkud ostřejší mail, kde jsem jim vysvětlil, že situace je trochu opačná než si oni myslí, že já jsem jim zaplatil za službu a nejsem to já kdo něco posral, ale oni, takže nemají co po mě momentálně chtít, teďka chci něco já. Odmítl jsem jim sdělit co v balíku je, že po tom jim nic není (napsal jsem jim doslova, že jestli si potřebují vyplnit kolonku ve formuláři, tak ať tak napíšou, že tam bylo seno nebo piliny), a že v žádném případě nepůjdu na poštu osobně kvůli tomu aby mi to poslali na účet, že na to nemám čas a že kvůli ztrátě té zásilky jsem už obětoval dost času. Za týden jsem měl bez dalších řečí na účtu těch 760Kč nebo kolik to deklarují (náhrada za ztrátu obsahu) + nějakých 70Kč jako vrácení poštovného. Mimochodem, hodnota toho obsahu byla 250 Kč.

                            Myslel jsem si, že ztratili balík, zaplatili mi náhradu a tím to končí, tak jsem to považoval za vyřešené. A byl jsem v šoku, když asi za 14 dní se mi ozvali z toho eshopu kam jsem tu věc posílal na reklamaci, že reklamace byla uznána a vrátí mi peníze za zboží a to včetně poštovného. Tak já jsem se jich ptal, jak je možné že jim to přišlo, no a oni vůbec nevěděli, jen mi napsali ať jim pošlu číslo účtu.

                            Už si můžu jen domýšlet, kdo měl máslo na hlavě. Možná to pošta doručila, jen pošťačka podělala doručenku, tak to nebylo zadáno do systému. Nebo to pošta nedoručila a eshop v tom měl asi taky slušný bordel, tak se leknul že po měsíci to někde ztratil a radši reklamaci uznal bez toho aniž by kdy měl předmět v ruce.

                            0 0
              • gerrard  

                Ted jsem kupoval vec za 30 Kc a pokousel jsem se mermomoci domluvit osobni prevzeti, abych neplatil drahou postu. K memu udivo me poslali po zaplaceni predem zbozi postou zdarma. Ano je tam jiste riziko, ale kdyz neni ani jedna ze stran kreten, tak to jde.

                0 0
              • alinceb  

                No, naštěstí existují výjimky – obchodníci, kteří v dnešním posraném světe pořád ještě věří ve slušnost a poctivost.

                Jeden příklad za všechny:

                Nakupuju ložiska do kol od TOBEXu – mají slušný výběr ložisek v cyklistických rozměrech a zpravidla ve 2 standardech (levná polská/česká a drahá japonská). Objednám, oni ještě ten den (zaváží na poštu 2× denně), nebo hned dopoledne druhý den, odvezou zásilku na poštu, a druhý (nebo třetí) den ji mám u sebe. V zásilce je přibalená složenka, podle které následně ložiska uhradím. Poštovné a balné na malé věcí účtují 70Kč. Prostě TOP e-shop.

                0 0
                • jIrI___  

                  Tobex je fajn. Jeden z mála eshopů, kde jsou schopni obratem a kvalitně poradit, příp. sehnat něco co vůbec nemají na eshopu.

                  0 0
              • bezdratova.sprcha  

                Nemyslim uplne obycejny dopis, ale ten co jde pojistit i sledovat. Je tam rozmerovy a vahovy limit a stoji to cca 50kc.

                0 0
              • bezdratova.sprcha  

                Kdyz je rec o eshopech a komunikaci. Zkouseli jste nekdy nekdo zavolat na Kupkolo.cz? :D

                To je strasny narez. Domlouval jsem se s nima po mailu ohledne jineho parametru zbozi. Na mail reaguji rychle, ale bylo tesne pred odesilaci dobou tak jsem si rekl ze to urychlim. Dve minuty jsem s vyvalenyma ocima poslouchal co vsechno ma jejich zaznamnik na srdci a snazil se navigovat v jejich menu. Kdyz jsem se konecne dostal k prepojeni na lidskou bytost, zaznamnik spustil nekolik poucek ohledne objednavek poucek a hovoru, na par vterin se odmlcel a pak ze jsou vsichni na prestavce. Mezitim mi odpovedeli na mail

                0 0
                • Martin  

                  A to buďme rádi, že na maily na kupkole odpovídá rozumný člověk. Kdysi to dělal Kuk a to byl strašný masakr :D

                  0 0
                  • Vilém  

                    On uz to nedela? Mas pravdu, ze nad jeho maily jsem vzdy kroutil hlavou, jestli se dela prdel, nebo jako fakt.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Buďto Kuk razantně změnil svůj styl vyjadřování nebo k tomu posadil někoho komunikačně obratnějšího. Osobně tipuju spíš tu druhou variantu :)

                      0 0
                      • Martin  

                        nevím jak teď, ale pokud si dobře vzpomínám, tak kdysi byl pod maily podepsaný někdo jiný než Kuk :)

                        0 0
                    • bezdratova.sprcha  

                      :D nemate nekdo nejakou ochutnavku? Kdyz ho pamatuje vic lidi tak to muselo byt vyzivne.

                      0 0
            • Spock lone wolf  

              Ono kdo do toho nevidí, tak si proces přípravy a odesílání objednávek může představovat různě, pokud už má ale eshop nějaký objem objednávek, je většina toho automatizovaná a cokoliv z té automatizace vypadne, je extra práce navíc (kterou navíc objednávka za 50 Kč nezaplatí, proto se do toho nikdo nepohrne). Typicky pokud má eshop smlouvu s poštou na balík do ruky, nemá obvykle smlouvu na RR – doporučené zásilky. Takže jednoduché poslání součástky v obálce znamená, že místo toho, aby se při hromadném přenosu dat do podání na jeden klik vytvořila zásilka a vytisknul štítek, který se plácne na balík, někdo bude muset ručně vytisknout adresu, podací lístek a ještě s tím jít na poštu a vystát půl hodiny frontu, protože není smlouva a svoz to nevezme. Tohle udělá někdo kdo začíná a honí každého zákazníka a stejně na tu poštu chodí, ne zavedený eshop.

              další věc je, že i ty doporučené zásilky přestávají být extra výhodné; já třeba posílám hodně drobných věcí, takže je nabízím, ale cena 60/110 Kč (bez dobírky / s dobírkou) už je v podstatě dotovaná u více než 50% zásilek (protože prodávající musí připočítat k ceně pošty DPH a případně nějaký obalový materiál) a u přemýšlení jestli cenu zvýšit se najednou dostáváme k tomu, že to by za chvíli skoro bylo lepší doporučené zrušit a nahradit je balíky s množstevní slevou…

              0 0
            • TeryPV  

              Tak jako, ne že bych dělal reklamu, ale zrovna třeba koloshop je v tomto velice vstřícný. Vždycky když jsem potřeboval třeba destičky a podobně, tak mi to poslali v bublinkové obálce. Jen jim vždycky napíšu předem a není problém.

              0 0
    • oddie  

      Pár drobností k tématu. Protože jsem se kdysi docela zabýval auty a hodně inzeroval různé díly, poměrně záhy jsem přišel na to, že je na tyto účely potřeba mít extra číslo, prostě „odpadový“ telefon, a stejně tak mail. V telefonu jsem pak měl během pár měsíců pár čísel uložených pod jménem BLB, zpravidla od těch, co volali, „okamžitě sedali“ do auta, ale nějakou záhadou nedojeli, zato za tejden volali kvůli něčemu jinému. Volajícímu s přiřazeným jménem BLB jsem pak zcela zásadně říkal, že danou věc nemám, i když jsem toho měl plnou garáž. Stejně by nepřijel… Telefon jsem na noc vypínal – asi byste nevěřili, kolik lidí je schopno na inzerát zavolat ve dvě ráno, protože se zrovna nudí na noční šichtě :D tomto ohledu jsou inzeráty na kolocetky ještě docela zlaté ;)

      Extra číslo (předplacenku) ale zcela obecně doporučuju pořídit při prodeji jakékoliv zajímavější hodnotnější věci, kde hrozí otravování překupníků – auto, nemovitost atd. Ušetří to dost nervů ;)

      0 0
      • nitraq  

        Záleží, jaký auto prodáváš. Když jsem nabízel Mazdu 6, tak se z autobazarů se ozvali dvakrát ESA a AAA, jednou nějakej menší bazar a pak už jen tři zájemci, naštěstí žádný bombardování se nekonalo.

        0 0
    • exupery  

      Musím taky přispět do diskuze a krátce popíšu dvě poslední hořké zkušenosti.

      Prodával jsem Gameboy a pár her. Kupující se našel a jestli bych ho mohl poslat na dobírku. Řekl jsem si dobře, nikdy jsem to nedělal, tak to poprvé zkusím. Po cca 10ti dnech stále nepřišli peníze, tak mu píši, kdy si zásilku vyzvedne a co neodepsal? Že si zásilku nevyzvedne, že si poté všiml, že jsou hry falešné a že je to vlastně moje chyba, že jsem to neuvedl (hry jsou samozřejmě právé – poznámka redaktora). Ponaučení…na dobírku NIKDY.

      Dále jsem prodával akvárium. Ozvala se mi nějaká žena, vše jsme domluvili a prý, že si pro akvárium přijede manžel. Ten přijel, ihned mi cpal peníze, naložili jsme, odjel. Za pár hodin sms…že bylo akvárium hezky nafoceno, ale realita je jiná. Ptal jsem se o co jde, a že prý vypádá úplně jinak než na fotkách a že je vlastně ošklivé. WTF?? Tak si pro to měla přijet sama a nedělat si z manžela prostředníka.

      Tím nechci hanit i ostatní, 95% lidí jsou vpořádku, ale těch zbylích 5% vydá za 1000%.

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Na dobírku klidně posílej, ale trvej na záloze na účet. V případě levnější věci hodnotu poštovné, v případě drahé věci částečnou hodnotu předmětu V drtivé většině případů se domluvíš.

        0 0
      • Fran7  

        Dobírku taky nechápu, 100% věcí co si já objednám taky zaplatím a ze 100 lidí co jsem dříve posílal přes aukro, mi 99 zásilku na dobírku vyzvedlo a jeden **** ne a to si to vyžádal znovu s příplatkem za další dobírečné a zase si to nevyzvedl, ale i tak dobírka OK. Jinak jak říkáme v práci „o zmrda nezakopneš“

        0 0
        • doktor Kubák  

          Stejná zkušenost – zajímalo by mě, jestli to byl stejnej zm*d. Poslal jsem mu zapletený kola na dobírku – nevyzvednuto. V ten den, kdy to pošta vracela zpátky, se zm*d s ozval s výmluvou, že to nechal na poslední chvíli a na poštu údajně přišel tři minuty po zavíračce, ať ty kola obratem pošlu zpátky. Což jsem teda udělal a kola se samozřejmě vrátily i podruhý. Suma sumárum: třikrát cesta autem na poštu a zpátky (dvakrát odeslání, jedno finální vyzvednutí), vyplňování složenky, celkem asi hodina ve frontě, minus 300 Kč.

          0 0
          • kubad  

            Při novém posílání, poštovné předem. Jinak s dobírkou taky bez problémů

            0 0
    • Martin  

      tenhle sem hezky zapadne:

      http://www.bike-forum.cz/…hi-oltre-xr1

      cenu nesdělil, zároveň se však předem vzteká jak bylo kolo drahý a že nechce vidět nesmyslné nabídky

      a korunu tomu všemu nasadil informací o slevě při rychlém jednání

      takže sleva tedy z čeho? a proč nenapíše cenu, když ví, jaké nabídky ho urazí?

      jo a samozřejmě klasika – najel na tom 200 kilometrů

      mamlas

      0 0
      • Martin  

        to láká napsat tam „dam 15tisic kdyz my ho dovezes“

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          :D Prdel by byla kdyby ho fakt dovezl.

          0 0
          • Martin  

            15 kolíků bych měl, sice připravených na upgrade štěrkoletu, nicméně sranda musí být :D

            0 0
        • Martin  

          no asi bys ho tím navztekal „jak Křemílek s Vochomůrkou kunu Dórinku…“

          0 0
    • Effa  

      Dneska sem nabídnul 300 kc za kolo inzerentovi, ktery píse: cenu nabidnete. Přišlo mu to málo a ptal se zda to neni vtip. No tak nevim, kdyz se boji napsat cenu za kterou to je ochoten prodat tak se nemůže divit ne? Dokonce je ten inzerát tady v bazaru.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • nomecz  

      MirekNick

      Kalouskova účelovka na prodej fake hadrů z aliexpresu

      0 0
    • kyl  

      Já zas nemám rád takový ten styl,kdy je v inzerátu uvedena cena a panáček jen čeká,kolik se ozve zájemců,aby tu cenu mohl začít zvedat.

      0 0
    • Martin  

      Kudla…

      inzerát v bazaru, ozve se zájemce, jestli je to ještě aktuální. Píšu, že jo… a borec se už neozval. Ti lidi jsou mrdlí…

      0 0
      • Singlespeed  

        Co se ti nezdá? Jen potřeboval vědě, zda je inzerát aktuální, nic víc :-).

        0 0
      • mr.antik  

        tak slušně se zeptal, ty jsi slušně odpověděl… nebo jsi ho žádal aby se ještě ozval?

        0 0
      • oddie  

        Takovejch je…

        0 0
      • oddie  

        Na inzerát se mi ozve průměrně tak 5 lidí. Z toho většina je přesně takových – zpravidla bez pozdravu: „je ještě inzerát aktuální?“. Odpovím „ano, je“, a tím to v polovině případů hasne. Zbytečné se tím zabývat. Další část pak napíše, nebo případně napíše rovnou „beru za xxx“, přičemž xxx je polovina až dvě třetiny inzerované ceny. Tím je taky zcela zbytečné se zabývat. Prostě takové případy ignoruješ a počkáš na normálního zájemce. Easy.

        0 0
        • Martin  

          to je beztak karma za ten můj grammanacizmus

          0 0
          • oddie  

            Ještě je taky vtipný, když ti někdo napíše takovej dotaz, pak se na tejden spláchne, mezitím to prodáš někomu jinému a tenhle se následně ozve, že to teda bere (nebo případně teprv začne smlouvat). Napíšeš mu, že už jde s křížkem po funuse, a on se začne vztekat, že přeci napsal první a že to má mít on :D

            Kdepak, tak jeden z 5 je normální, kterej to fakt chce koupit a koupí, třeba si i normálně dohodne nějakou slevou, s kterou se tak nějak počítá, ale koupí. A zbytek jsou podivíni, kteří se tím asi jen baví…

            0 0
    • Auditor  

      Zkraje roku jsem našel na jednom jiném serveru nabídku chráničů na kolena. Člověk reagoval sice s cca denním zpožděním, ale oka, ne každej sedí u majlu nebo má chytrej tel že.

      Nakonec dohoda, že si je přvezmu, že bude cca 20km od mého bydliště. Sed jsem tedy do auta, naložil malýho a jeli jsme na výlet. Díky tomu že na druhém autě nemám dálniční známku, tak po okreskách … cca 38 km do místa předání.

      Tam volám a volám … a člověk nic, tel nebere.. na smsm nereaguje.. tak jsem to po 15minutách a asi 20 pokusech o volání a asi 10sms zpráv zvdal a jel domu.

      Napsal jsem pak večer majl – dodnes bez odezvy.

      Chrániče byly v bazaru co konce února cca, pak zmizely.

      Co si o tom pak má člověk myslet.

      0 0
    • Bender382  

      Letos jsem měl zatím asi nejvíc inzerátů na směs různých věcí (dělal jsem pořádek v přebytečných věcech a vyklízeli jsme jeden dům)

      Nemůžu si stěžovat, většinou jsme se dohodli rychle, platba vždy předem nebo osobní předání.

      Celkem bych řekl na asi 30 inzerátů tak 3 debilové. Jeden si přijel pro starou plečku skoro zadarmo, prohlédl, projel, a pak otravoval po telefonu že ho servis stál 1000,– Kč v cykloservisu. Další mě nasral tak že jsem mu nic neprodal, ale to je na delší dobu. Emaily typu „máte to ještě?“ aniž by napsal na co odpovídá nepočítám.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.