• indoorajn

    Prosím o radu moudrých a zkušených.

    Přední kolo zvedlo kámen a ten prorazil spodní rámovou trubku 5cm nad středem, je tam trhlina skrz cca 1cm a kolem důlek – viz foto.

    Jelikož to není prasklina chybou materiálu nebo dokonce sváru, řeším jestli to mám takhle nechat co to bude dělat nebo rovnou nechat zavařit, jestli to pak nebude psíš praskat kolem sváru.

    Je to Rock Machine Lanslide 2002, ALU 7005.

    Dík za info, pokud máte někdo podobnou zkušenost, jak dlouho to může vydržet, zda to vůbec má smysl. Je to zimáka, tak do toho nechci zbytečně investovat, na druhou stranu tomu dávám docela záhul. Vážím 65kg. Díky moc.

    0 0
    • Vilém  

      pokud je to zimak, tak byt to zaplacnul zvykackou a jezdil dal.

      0 0
    • Jenda  

      vyprd bych se na to a pravidelne to kontroloval

      0 0
    • juli  

      Jenom bych zavrtal konce praskliny vrtákem o průměru 1.2–1.5mm, aby se trhliny nešířily a přelepil samolepkou, aby do rámu nevnikaly nečistoty a dal se stav trhliny kontrolovat. Tohle víc opravovat nemá smysl.

      0 0
      • jose  

        souhlas, možná bych ještě fouknul montážní pěnu dovnitř…a samozřejmě průběžně kontrolovat…sva­řovat to asi nemá význam

        0 0
        • drtyc  

          odlakovat at vidis kam az vrtat.

          0 0
        •  

          pánové sorry, ale já se svýma 95kg bych na takto poškozenej rám nevlezl, prostě bych tomu nevěřil, když se mi tohle někdy stane, tak tady takhle poškozenej rám věnuju zadarmo.

          0 0
          • juli  

            Chce to na zimáka, nechce do toho investovat, váží 65kg. Navíc tady nikdo netvrdí, že je to oprava na věky – viz. kontrolovat, zda se prasklina nešíří. Rám je vzhledem ke svému stáří už stejně po smrti. Prostě s tím musí počítat, že dřív nebo později to lupne.

            Tohle svařovat vzhledem ke všem okolnostem nemá smysl bo je tady velká pravděpodobnost prasklin v okolí nového sváru.

            0 0
      • rasto  

        rasto

        0 0
    • crom  

      cece kde ty jezdis?si zase nekde vyzvaril,porid si sjezdaka:-)

      0 0
      • indoorajn  

        ani nevim přesně kde se to stalo, bylo to v sobotu, možná štěkací pes. To spíš jsem to prubnul nevědomky v neděli s Bullem jsme něco dali a závěr kazínská skála, zjistil jsem to až pak večer, zatím to vydržel…

        0 0
    • teepeex  

      ses hroznej pirat:)

      neco takovyho jsem dostal pred rokem do holene, malina

      ale vrtat jsem nemusel, jenom lepit;)

      0 0
      • indoorajn  

        :) no když jsem slyšel tu ránu a další když šutr dopad vedle na zem, tak mi hned blesko, co kdybych to chytli do holeně (malina:)

        0 0
    • Michalno.5  

      Obrousil bych lak a nechal to pro jistotu zavařit. Bude to stát do 2 stovek.

      0 0
      • JSt  

        …ale nejspis to praskne :-)

        0 0
        • juli  

          přesně :-)

          0 0
        • TinkTink  

          Mas se svarovanim zkusenosti? :-) Ja jenom ze todle vubec nemusi byt pravda, zalezi na tom kdo to udela, jak to umi, jak to udela, jak si s tim pohraje…vubec bych se toho nebal…

          0 0
          • teepeex  

            nema to cenu proste

            0 0
          • JSt  

            vsimni si slovicka nejspis. to jako neni urcite ;-).

            ne. se svarovanim nemam zkusenosti. ale vim o par varenych ramech, kery praskly po case znova u svaru. tohle nevypada tak fatalne, aby se muselo varit. tak bych zbytecne nespekuloval ;-).

            0 0
            • TinkTink  

              Mno ja ho videl, ale nejsem si jisty jak ho pochopit :-)

              Mam dobryho svarece, kazdy rok mi svaruje 1–2 ramy minimalne a pohoda. Posledni co varil byl Nomad. Nicmene je nutny priznat, ze musis mit velmi zkuseneho a velmi kvalitniho svarece :-)

              0 0
              • juli  

                Tinku, tady přece nikdo nezpochybňuje, že se al rám nedá opravit svařením. Jenom je nesmysl tímhle způsobem opravovat starý vyšisovaný rám, kde není jistota, že to po pár hodinách provozu nebude horší, než je to teď.

                Jinak samozřejmě souhlas s tím, že skutečný odborník, může dát hezky do kupy i to, co se jeví neopravitelně.

                0 0
                • TinkTink  

                  Ja si prave myslim, ze to takovy nesmysl byt nemusi, ono jde o to, ze to je taky moznost jak to vyresit a nechci o tom automaticky prohlasit, ze to je nesmysl. Spise to vnimam jako alternativu, ktera muze fungovat a nechci to tak pausalne odmitnout jako Vy tu nademnou – ja osobne bych to klidne nechal zavarit.

                  0 0
                  • juli  

                    Máme na to prostě rozdílný pohled :-)

                    Mi nepřipadá investice do opravy starého, vyžitého rámu jako rozumná, když si dneska můžu pořídit nový v téhle kategorii za 1500–2000 korun. Leda by to byla nějaká srdcovka.

                    0 0
                    • TinkTink  

                      JJ a o tom to je. Muzes, nemusis…proste je to moznost, ta investice neni ani nijak velika, zimak ma jiny podminky provozu…i kdyz uz par hodin teda premyslim nad tim, ze osobne zimaka provozuju v mistech, kde se mi nema sanci todle stat…kde se mi todle muze stat, tak tam zimaka fakt netaham :-)))

                      0 0
                      • indoorajn  

                        no on to není úplně zimák, jezdím na něm celoročne a spíš drsnější věci na kterých je první kolo škoda ničit, pak je ještě zimní MTB silniční speciál :)

                        0 0
                      • K2  

                        Vařil jsem ráfek na moto Enduru, MTB rám u obyč zkušeného svářeče (v RB fakt nědělá) a nikdy znova nic neprasklo. Začal bych odvrtáním a pozorováním a v případě problémů bych to zavařil. Teoretiků je tady spousta, ale má někdo z vás zavařený rám (nebo jeho kámoš)?

                        0 0
                        • Vilém  

                          Mam dva varene Al ramy. Oba uz nejakej rok po zavareni jezdi dal. Jsou to klasicke, neztencovane, XC HT ramy.

                          0 0
                        • KAPLIS  

                          Já bych se taky vaření nebál. Odvrtat, zakápnout a jezdit. A než se vyplní jeden s těch katastrofických scénářů budeš už dávno mít „nový“ rám na zimáka.

                          0 0
      • drtyc  

        a kde by si dal svar, aby tam neprivaril pnuti, ktery bude mit tendence ti kroutit tu trubku a unavovat material okolo.

        ted muzu machrovat, ze sem predevcirem nasel welding secrets nebo tips nebo jak se to jmenovalo a zmaknul jsem tri kapitoly. jedna z nich s historkou jak borec privaril vyztuhy na koncich a ne po stranach a dostal pojeb a druha o built-in stress a treti uz nevim co.

        0 0
    • indoorajn  

      Dík všem za názory. Hlavně na to vrtání jsem si nevzpoměl (zároveň sundám pár gramů:). Zatím to vařit nebudu. Možná pomůže i ten důlek v rámu, přeci jen tam asi dojde k nějakému rozkladu sil. Pokud to povolí, tak tady budu referovat – doufám!

      0 0
    • flegmaa  

      Touto tvou neblahou zkušeností se mi jen potvrzuje můj názor, že spodní tah lanek je na prd a nikdy bych ho už nechtěl i když tady na BF to plno borců vychvaluje prý je to jenodušší provedení a míň váží, než pod horní rámovou trubkou :-))

      0 0
      • Vilém  

        A co by se tomu jako stalo? Pomackalo by se lanko? Nebo nedejboze znicilo? Takhle jak to trefil by se akorat rozjely od sebe. Proste argument jak noha.

        0 0
      • crom  

        jediny co muzu vytknout spodnimu vedeni lanek je,ze v zime zamrzaj

        0 0
      • Chiron  

        Na bajku mám spodní tah, jediná nevýhoda je, že jak lanko vedené ze spodní strany mufny, tak dostává celkem zabrat od bahna v té vodící drážce a v zimě to občas přituhne. Ale vůbec bych se nebál, že šutr to lanko přesekne, maximálně ho roztřepí, tak ho vyměním, otázka pár korun. Jinak v tom vidím samé pozitiva.

        No a co se týká tématu, já bych to odvrtal a zavařil, protože bych to měl gratis. Pokud máš možnost to někde zavařit po známosti, tak bych to nechal spravit je jezdil dál. Ale kdyb po tobě chtěli někde v servisu nějaké větší peníze, tak to asi už nemá cenu…

        Jinak jednou se mi stalo, že šutr takhle odstřelil od předního kola a přímo do holeně. Bolelo to jen chvilku, ale zato se trefil tak dobře, že sem měl krev až v botě, protože sem to neměl čím obvázat. Ale tak to sou maličkosti, jak sou kosti celé, tak je to dobré :)

        0 0
      • juli  

        :-))) to je argument. Já si myslel, že lanka tam jsou proto, aby to schytala jako první a nedošlo k poškození rámu.

        0 0
        • McBlacky  

          nj ale když pak prosekneš vedení hydry :(

          to vedení spodem inženýrům u S docela zazlívám…

          0 0
          • juli  

            Kdybych vzal variantu, že mi vedení hydry zachrání rám, tak to raději budu měnit hadice. Stejně si nějak nevybavuju, které rámy mají vedení k brzdě spodem. Moc jich asi nebude. S je Scott, Sup…?

            0 0
    • McBlacky  

      podařilo se mi to podobně s tím rozdílem, že promáčklina byla cca 2× taková, ale neprasklo to. Přestože se jednalo o 3× zeslabený rám s váhou 1450gr.

      jezdil jsem to závodně ještě půl sezony a drželo to. V tom místě to totiž až tak namáhaný není /myslím/. Kdybych rám nezničil jinak, jezdil bych ho dál.

      kdybys chtěl mít klid, šlo by to zavařit a přes to navařit výstuhu.

      0 0
    • raceman  

      ještě ti to tu nikdo nenapsal, ale máš moc podložek pod miskama…

      správně má být 1 vlevo a 2 u převodníků.. ;-)

      0 0
      • Bumerangista  

        Jsi si tím jistý? Já jsem myslel, že to záleží na daném kolu, že se to seřizuje podle toho, jak je kazeta daleko od středu zadního kola?

        0 0
        • MlokCZ  

          Je si tím jistý. 3 podložky jsou tam z následujících důvodů, aby nemuseli dělat více rozměrů klik:

          • 73mm domeček + etype přesmyk se montuje bez podložek
          • 73mm domeček + klasický přesmyk = jedna podložka u převodníků místotoho etypu přesmyku
          • 68mm domeček = jedna podložka na každou stranu za ten menší domeček atedy bez etype přesmyku to jsou dvě u převodníků a jedna na druhéstraně.

          Takhle máš levý pedál o 0,5cm dál od rámu než pravý.

          0 0
          • Bumerangista  

            Tenhle návod jsem také četl, to máš pravdu. Ale jak tedy seřídíš linku řetězu? To je standardní vdálenost kazety od středu zadního kola? Nebo předložka před kazetou?

            0 0
            • MlokCZ  

              Řetězová linka se u HT II nijak seřídit nedá, bude vždy vepředu 50mm a u náboje je 47,5mm, takže ideální nikdy nebude, smůla.

              Ovšem ono to v praxi ničemu nevadí, já takhle řetězovou linku mám dokonce radši (hodně využívám střední pilu i s nejmenšími pastorky a tohle se kříží o trošku méně díky té divné řetězové lince).

              0 0
      • indoorajn  

        OK, mám to obráceně, úmyslně viz Mlok, ale víc podložek tam není, pod převodníkem je jenom jedna, tam mate ten odřený lak

        0 0
    • indoorajn  

      díry jsem vyvrtal nakonec 3, protože je to roztržený do trojúhelníku :( a hlavně další gramy dolů :)

      0 0
    • venabch  

      Ahoj

      Hlavně to nevař nebo ten rám prdne hned za svárem , tam co to máš proražený je ta trubka uz zeslabená a stejně to pořádně nezavařej . Jediný co se osvědčilo tak je to pořadně očistit od barvy , odvrtat ty koncentrátory napětí (špičatý konce díry) . Potom to olaminovat nebo okarbonovat , je to minimalní přírůstek váhy a když to dobře uděláš tak to tam nikdý nepraskne .

      0 0
    • indoorajn  

      sundal jsem izolačku, tady je aktuální foto

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.