radio Wave / Cyklofederace... Auto*mat V. Impérium vrací úder ?

55 nepřečtených
  • Tomcat

    Už delší dobu pozoruji jak Český rozhlas radio Wave dává příležitost různým příspěvkům o cyklistice ve městě .

    To by nebyl problém, kdyby za tím nepáchnul silně ultra levicový odér v čele s „naším“ Auto*matem. A nejednalo se jako vždy o utopistické sny. Sny z měst které jsou urbanisticky odlišné a hlavně ekonomicky jsou podstatně silnější. Takže tento luxus si mohou dovolit.

    Prostě tradiční mlácení slámy a tendenční pindy ale…

    Ale tohle "článek na radiu Wave ":http://www.rozhlas.cz/…iky--1588938 to je teprve síla.

    Takže když už je nikdo nechce poslouchat, tak se nenápadně přejmenují ? Hmm, toto vyřešili, na to nikdo nepřijde. Hlavně je zajímavé že pokud jejich mluvčí v minulosti uvedl, že se za cyklistu nepovažuje co do to furt kafraj. Tedy důvod teplé místo někde na úřadě chápu…

    Jinak do toho s nima jde i novodobá Čemba a to teda palec dolů. Osobně bych čekal, byť tu byly v minulosti spory, kdo, co je ČEMBA, tak budou na celostátní rovině apolitičtí. Bohužel…

    Nechtělo by to aby se konečně už konečně cyklistická veřejnost, nebo významné zájmové subkultury (např MTB cyklisté) už od takových samozvaných politických uskupení distancovali ?

    0 0
    • Jenda  

      už to nehul, nebo vlastně – zahul, bude líp, uvidíš ;-)

      0 0
    • MirosPikos  

      Já se od těch cykloneomarxistů distancuju pravidelně a vytrvale :)

      0 0
    • Petr L2  

      Vidím to jako velmi reálný pokus, jak pumpnout EU.

      Je to taková nemoc naší doby, jakákoliv dobře organizovaná, dostatečně agresivní a mediálně zdatná menšina postupně začne ve jménu dobra, přírody, tolerance a všeho možného diktovat okolí, co a jak a nedejbože když se někdo ohradí, to je hned na stole diskriminace.

      Speciálně Automat je banda netolerantních mesiášů, kteří v Praze dokázali velmi rychle a efektivně nasr.t takové množství řidičů, že se člověk pomalu bojí říct, že jezdí po městě na kole.

      Opravdu by to chtělo, aby ta normálnější a klidnější většina přestala tolerovat agresivní minority a dívat se na ně jako jako na neškodné blázny, ale rázně a jasně se jejich nátlaku postavit. Jinak nám hrozí, že to co se smí a nesmí dělat, jíst, říkat a myslet nám budou diktovat takoví individua jako je mladý Stropnický, parta Automatu, soudruzi anarchisté a další ještě zajímavější exoti.....

      0 0
      • snas89  

        Petr L2: zdravý názor

        +1

        0 0
      • Jenda  

        otázka je, kdo je ta minorita? Jestli to náhodou není těch pár lidí co si myslí že autem se musí dostat vždy a všude a ideálně tam musí mít garantováno parkování, vše samozřejmě zdarma.

        Založ iniciativu Anti-Automat a jdi proti nim nebo se angažuj se v politice, třeba budeš mít úspěch. Zatím ale vypadáš na kecala z fóra.

        0 0
      • jecnak  

        Nevim, ale vetsina lidi, ktere znam a jezdi na kole jen rekreacne, nema o nejakem Automatu ani paru.

        0 0
    • Kubajsu  

      Teď jde o to, jestli by třeba na tak zabedněnou organizaci (taky nikým nevolenou), jako je např. TSK, jakýkoliv mírnější způsob fungoval…

      Fakt je, že lidí na kole v současnosti (zima) na 4 km cestě do práce potkám víc, než před 15-ti lety na 15km cestě do školy v „létě“… Opatření pro jakž takž rozumný pohyb na kole po městě se taky udělala hromada. Sice se mi blokování ostatních cyklojízdama nelíbí, ale pochybuju, že by se bez toho nějaké smysluplné cykloopatření prosadily.

      0 0
      • Petr L2  

        Cyklostezek bylo před zablokováním Prahy Auto matem stejně, jako po něm, jenom těch nasr..ých řidičů bylo méně. Tudy cesta nevede.

        0 0
        • Jenda  

          nebylo, kecáš.

          0 0
          • Petr L2  

            Tak to by mě fakt zajímalo, které stezky vznikly pràvě proto, že ty paka zablokovali Prahu.

            0 0
            • Jenda  

              protisměrka v hybernské, potisměrka Na Příkopech, povedlo se jim prosadit že na každý rekonstruovaný silnici musí být cyklopruh…

              0 0
              • Petr L2  

                A kvúli tomu bylo třeba zablokovat Prahu? Urcitě ne, šlo by to i bez toho a možna za daleko větší podpory necyklistů. O to jde

                0 0
                • Jenda  

                  a můžeš mi na oplátku říct, kdy došlo k zablokování pra­hy?

                  0 0
                  • oddie  

                    Každý všední den ráno, když paka sednou do popelnic s S-kem na značce a jedou do práce :P

                    0 0
                    • Jenda  

                      to jo, oni maj v rodnym listě praha, jenže je z prahy vyštípali moraváci a teď musej dojíždět s eskama :-)

                      0 0
                      • oddie  

                        Ještě jsem zapomněl, naposledy došlo k zablokování Prahy asi před měsícem. Taxikářema.

                        0 0
                  • Mr.Dan  

                    Co třeba poslední velká zmrdojízda, ta legendární, co vedla Blankou. Byl jsem bohužel účastníkem a styděl se, že jsem součástí, navíc ta samá trasa by se snad dala projít rychleji i pěšky, o nějaké jízdě nemohla být vůbec řeč. Takže cyklozmrdi nejen že zablokovali kus magistrály a spousty stovek řidičů, ale zároveň i sebe, což je vrchol trapnosti a ubohosti organizačních „schopností“. Sta­čí?

                    0 0
                    • jecnak  

                      Tak oni jsou dokonce i teroristi. Chteli za tebe nejake vykupne, nebo te pak na konci pustili?

                      0 0
                      • Mr.Dan  

                        Chtěli, abych jim lajknul jejich FB.To jsem neudělal a po průjezdu Blánou strategicky zdrhnul z pelotonu. :)

                        0 0
                        • oddie  

                          To je ale fakt strašný, že jsi tam musel jet, a musel být „bohužel účastníkem“ a „cyklozmrdem“. Co proboha děláš, že máš takové povinnosti, jezdit na takové akce, i když se ti viditelně příčí? Já bych něco takového nechtěl dělat ani za zlaté prase.

                          0 0
                          • Mr.Dan  

                            Tak ono není špatný, pokud člověk něco kritizuje, si to na vlastní kůži ozkoušet. ;) Lákadlem byl tenkrát průjezd tim prokletym tunelem, bohužel zrovna tak i pro ostatní davy. Předtím jsem se toho účastnil někdy v roce 2006, bylo nás asi 100 kol a žádnou ulici jsme tenkrát neblokovali, natož magistrálu. Tehdy šlo opravdu o to se jen tak projet a upozornit na to, že někdo se přepravuje i jinak než autem nebo sockou. Jenže od tý doby se idea „trochu“ změnila a přístup zagresivněl.

                            Ostatně od tý doby poslední blankojízdy zmrdomat prohlašuje, že cyklojízdy už pořádat nebude, že bude zaštiťovat jen různé cyklohappeningy (=cokoliv jinýho než jízda na kole jako taková) apod.

                            0 0
                            • oddie  

                              Aha. No, to je ale divný, že 100 kol žádnou ulici nezablokuje, kdežto 10.000 kol udělá zácpu. To by fakt jeden nečekal. To je skoro tak divný jako u aut, 100 aut je taky prd, kdežto 10.000 aut taky udělá zácpu. Zajímavé téma, skoro by se dalo říct, vhodné pro nějakou studii :D

                              0 0
                              • Mr.Dan  

                                Ok, pošlu to jako návrh na katedru sociální antropologie na FHS UK ;)

                                0 0
      • Tomcat  

        Jenže řeč není cyklistice jen v Praze a né způsob osobní dopravy z místa A do B.

        Je spousta měst kde Čemba ani Autům-mat se nevyskytuje a přesto lidé jezdí víc na kole. Jestli to nebude tím, že třeba před těmi 15ti lety byl použitelná kola a funkční oblečení krapet jinde. A prostě to ekonomicky prosáklo do širších vrstem obyvatelsva. Kolik stojí velo materiál a oblečení tyhle aktivisté opravdu neovlivnují.

        A pak třeba tím že účelové dotace z EU na to jsou i bez ultralevicových aktivistů. Mnohé stezky vznikli již před vznikem Auto*matu a Čemby.

        Spolčit se s Automatem je smlouva s ďáblem. Jim nejde o cyklistiku, natož sportovní, nebo výkonnostní, ale o likvidaci automobilizmu. Kolo je jen prostředek třídního boje, stejně by mohli místo Prahou na kole udělat Prahou pěšky, na bruslích, koloběžce..... …na oslu.

        Jinak souhlas, že tady taky půjde o nějaká hezky zahřátá místečka někde na uřadě. Bohužel „my“ pokud se neozveme, jim budeme „zadarmo“ dělat komparz.

        0 0
        • Petr L2  

          Obyvatelé Vršovic by mohli vyprávět o akcích „intelektuálů“ z okruhu Auto matu, kteří jim pod záminkou kultury blokují ulice a dělají z nich pouť a hospodu .....

          0 0
          • McBlacky  

            Automat považuju za čistě účelovou skupinu na které profituje hrstka zakladatelů a zneužívá k tomu sluníčkáře co to neprokoukli.

            0 0
            • Pavel  

              Já je považuji za kokoty, ale prej to není politicky korektní označení, takže je považuji za nic…

              0 0
            • Jenda  

              Nevím jestli to jsou nebo nejsou kokoti, vnímám ale jejich práci a tu vnímám veskrze pozitivně. Mapa Prahounakole.cz je perfektní nástroj ve chvíli, kdy mám vyrazit do částí Prahy kde to úplně dobře neznám. Cyklisté sobě – další užitečná věc, překvapivě tamní podněty na radnicích některých městských částí sledují. Za ty roky co se pohybuju Prahou na kole v dopravním smyslu vidím, jak se hodně věcí zlepšilo – namátkou cyklopruh na Příkopech, obousměrka v Hybernský, cyklopruh na Milady Horákové, obecně spousta dalších cyklopruhů, ale jsou to i další opatření v legislativě a pod. Netvrdím, že je to všechno práce jen Auto-matu, ale rozhodně k tomu přispěl a na některý témata rozproudil diskusi. Chápu, že pro člověka, kterej nepoužívá kolo jako dopravní prostředek ale jako sportovní náčiní je spousta těch opatření zbytečnejch, někde dokonce kontraproduktiv­ních, pro dopravní cyklistiku (a to je jejich náplň) je to ale často velmi funkční.

              Myslím že jediná fakt kontroverzní akce jsou cyklojízdy, na druhou stranu 2× do roka se nikdo neposere a ten co jo by imho neměl radši řídit ;-)

              0 0
              • snas89  

                +1

                0 0
              • Pavel  

                V Břeclavi žádný „avtomat“ není a přesto se tam budují cyklostezky a podporuje se kolařská infrastruktura. „Cyklojízdy“ se pořádají taky, 1 x za rok se uzavře centrum a prohánějí se tam jen cyklisti (jezdí se městské kritérium a závody fixek) a hlavně tam závodí děti (od odrážedel až po juniory). Vše je legální, s plnou podporou města, policie a místních firem, jsou vyznačeny objízdné trasy. Takže to JDE i bez ječících nátlakových skupin,kterým jde ale jen o dotace pro svou činnost.

                0 0
                • Jenda  

                  sorry, ale cyklojízda je taky naprosto legální, jak moc to má nebo nemá podporu je otázka. Ta hysterie kolem toho je, že se to v Pze dotkne násobně víc lidí než v Břeclavi. Na druhou stranu každý místo je uzavřený cca 15–20 min a ne celej den. Kdybys v Pze zavřel nějakou ulici v centru na celej den, tak se z toho posere víc lidí než má vůbec Břeclav obyvatel ;-)

                  0 0
                  • Pavel  

                    Já psal, že cyklojízda (ta pražská) je nelegální? Rozhodně ale ta břeclavská nikoho neblokuje, nemá žádné „špuntaře“ a podobné pochybné existence (v BV to hlídají hasiči a městská policie)

                    Pokud vím, tak v Pze nějakou ulici v centru zavřeli a udělali tam nějaký „hepening“. Lidi a zejména děti se váleli po zemi, všichni se tvářili hepy a vysmátě (asi dobrý matroš)… ;-)

                    0 0
                    • Jenda  

                      Jasně, jenže srovnávat Břeclav s Prahou je stejný jak Prahu s NYC. Prostě při velikosti Břeclavi a hustotě lidí jde spousta věcí v pohodě a v Pze je to neřešitelnej problém.

                      Jinak s tím že to tlačí město – zace je to výhoda malýho města – někdo má nějakou ideu a má šanci se s ní dostat do komunální politiky a tam to prosazovat, s rostoucí velikostí města je to obtížný, v Praze o to víc že je to defakto kraj, pravomoce jednotlivých částí jsou dost omezený.

                      0 0
                      • Pavel  

                        V Hradci (Královém) cykloinfrastrukura jede na jedničku. A že by se tam pořídaly nějaké blokovací cyklojízdy nevím…

                        0 0
                        • Jenda  

                          zrovna Hradec je uváděnej jako město, kde hlavní motivace nebyla pomoct cyklistům ale dostat je mimo silnice protože není vyřešenej obchvat a je tam i ve městě intenzivní doprava. Osobně to tam moc neznám, co jsem ale viděl, tak je tam spousta míst který by šlo/chtělo zlepšit.

                          Ale jak jsem psal – pokud chce člověk něco změnit má v podstatě dvě cesty – politiku nebo aktivismus. Jít na to přes politiku je v Praze nereálný.

                          0 0
              • McBlacky  

                cyklostezky ti dneska ukáže skvěle i mapy.cz

                mraky míst naopak se rekonstrukcí pro cyklisty staly nebezpečné (viz třeba Vršovická, kde místo pruhu u chodníku, ted jezdíš podle aut a vedle tebe je to svedeno z původních dvou do jednoho pruhu,…) atd.

                argumenty jsou na obou stranách. Mě jen nebaví číst demagogické PR Automatu, zaštitovat se cyklisty a kteří na to kašlou. Pokud píšeš o komunikaci s radnicemi, tak to se jistě obejde i bez „cyklojízd“

                0 0
                • Jezevec70  

                  Jj, třeba moderní ostrůvky uprostřed silnice jsou opravdu zlo. Dost často chtějí řidiči předjíždět, i když je silnice zúžená a není místo.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    třeba zužení a ostrůvky u přechodu které nutí dělat cyklistu i auto kličku – už jsem viděl nepříjemný sejmutí :(

                    0 0
                • jecnak  

                  +1 Tyhle papirove „vitezstvi“ intelektu nad hmotou me vzdycky pobavi.

                  0 0
                • Jenda  

                  nevím, nemám pocit že na mapy.cz by byla i kvalita povrchu a hustota dopravy pro kdejakou uličku. Na biku je to to šumák, na skládačce už sakra řešíš jestli jsou někde dlažky a pod. S těmi kontraproduktivními opatřeními je to sporný – jejich efektivita se výrazně mění mimo jiný podle rychlosti s jakou se pohybuješ, to co je dobrý městskýho cyklistu je na palici pro sportovního a může to být nepoužitelný pro rodiče s dětma. Klasickej příklad je momentální příkaz použít souběžnou cyklostezku. A, možná pro někoho překvapivě, proti tomuhle i lidi z automatu bojujou, chtějí nechat volbu na každém zvlášť.

                  Mimochodem na tý Vršovický – myslíš že ta změna byla iniciována cyklisty? Já bych si spíš tipnul, že to byl tlak na parkovací místa a cyklisti to tradičně odsrali.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    ano a proto by měl Automat řešit právě místa kde to novou upravou pro cyklisty smrdí (další případ – zastávky tram z platforem které nutí vjíždět dopravu na střed) a ne si populisticky honit triko na 100 metrech cyklostezky v Hybernské

                    0 0
                    • Jenda  

                      jenže když nejsi ten kdo rozhoduje, můžeš kritizovat, můžeš proti tomu bojovat ale finální podobu si udělá ten co rozhoduje. + často velmi omezující legislativa. Jako to, že to někde úpravama posrali je fakt, netuším ale, jak to mohl nebo nemohl automat ovlivnit. Občas se taky jako procyklistický opatření uvádí něco, co má zamaskovat právě tvorbu parkovacích míst anebo zklidnit dopravu a pro cyklisty je to na prd či dokonce nebezpečný. Jinak ta Hybernská je pro průjezd centrem dost zásadní ulice ;-)

                      0 0
            • snas89  

              +1

              0 0
            • Petr L2  

              Já bohužel ve svém okolí díky aktivitě Auto matu zaznamenal pouze to, že si lidé, kterým byli cyklisté jedoucí po městě zcela volní, teď každého, kdo jede na kole řadí do stejné party jako pubertální anarchisty a ostatní pakáž, která demonstruje kdykoliv a kdekoliv není po jejich a proto pro aktivity Auto matu nemám moc pochopení.

              Jo a co se týká těch cyklotras, tak v mém okolí je má na svědomí Kraj, město, Progress Cycle a Klub pražských cyklistů, takže se zdá, že to jde i bez těch kašparů, proletářů.....

              0 0
              • Jenda  

                Někdo to na tom kraji či městě inicioval, málokdy to udělá úředník sám od sebe. Ještě mě napadá skandální možnost – sám úředník je proletářský kašpar :-o

                0 0
        • Jenda  

          Je spousta měst kde Čemba ani Autům-mat se nevyskytuje a přesto lidé jezdí víc na kole. jestli to nebude zaměňováním souvislostí, spousta lidí s tím má velký problém;-). Ano, kde není problém, není potřeba jej řešit, nevznikne sdružení který ho chce řešit.

          Ano auto-matu jde o omezení silniční dopravy – nevidím v tom nic negativního. Podívej se na Karlín jak to tam teď vypadá, po tom co tam kurvy sluníčkářský udělaly šílenej systém jednosměrek a do toho navíc cykloobousměrky. Je to skandál, lidi odtud zmizeli, nikdo tam nechce mít firmu natož bydlet.

          0 0
          • McBlacky  

            Na rozvoj Karlína má zásluhy skupina developerů ne Automat. Navíc tam byly jednosměrky už za cikánský ery než to vypláchla povoden a jezdit se tam nedalo už tehdy.

            0 0
      • Pavel  

        V mnohých městech se budují cyklostezky i bez těch opičáren typu blokace všecho a všech. Cykloaktivistům jde jen o jedno – o přissátí se k dotačním cecíkům. Něčím se ty smažky živit musí, prodej drog není ještě stále legální a ěnco jiného kloudného neumí…

        0 0
    • enregistree  

      Moderuje to tu nekdo? Takovyhle zbytecnosti na mym oblibenym foru nechci :)

      Reaguji na cele vlakno, ne na prvni post.

      0 0
      •  

        napiš Ječňákovi a ten uzná zdali máš pravdu a JESTLI JE TO NĚCO PROTI DESATERU

        0 0
      • mr.antik  

        v pravo nahoře je takový tlačítko Blokovat, na to že je to tvé oblíbené forum tak bys to mohl umě trošku ovládat

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.