RADA - přehazovačka "gravel" kola

37 nepřečtených
  • bbelo

    Ahoj, koupil jsem pro přítelkyni rám tzv. „gravel“ kola (foto http://bit.ly/2qxCWvd ) a teď řeším přehazovačku. Chtěl bych tam dát něco jednoduššího, s jedním převodníkem a přehazovačkou­/kazetou co zvládne i stoupání s plně naloženým kolem. Řazení si ideálně představuju páčkou na konci řídítek (beranů). Brzdy, klasické V-brakes. Napadá vás, prosím, tip na model/sadu co by splňovala výše uvedené? Děkuji

    • jecnak  

      Na jednoprevodnik a jezdeni s plne nalozenym kolem zapomen. Chybi tam rozsah. Pro pohodlne razeni urcite dualy. Znacku dle preferenci ve zpusobu razeni a velikosti ruky.

    • Libores  

      výhledově plánuju něco obdobného s řazením na koncích řídítek. Došel jsem k 2×10 Shimanu XT, ale hodně to ovlivnila kompatibilita s druhým kolem a taky setup Joshe Kato, vítěze Tour Divide, ikdyž ten jezdí 3×9. 1×11 se vyhni, jestli to „plný naložení“ myslíš výžně.

      • Vilém  

        A razeni tam hodlas dat jaky?

        • Libores  

          microSHIFT Bs-m10, nebo Dura Ace SL-BS79. Nejsem si ale jistej jestli bude ta Dura kompatibilní.

          • Singlespeed  

            Takové páčky nejsou pro jízdu ženy s naloženým gravelbajkem úplně nejvhodnější, neboť při jakémkoliv řazení musí jednou rukou pustit řídítka.

            • jecnak  

              Presne tak. Image je jedna vec ale realita jina. Vracet se do praveku pacek na ramu/dole na riditkach mi fakt nedava nejmensi smysl. Zvlast pro nevyjezdenou zenu/divku je razeni na ramu fakt pro zlost.

          • Singlespeed  

            Dura bude kompatiibilní jen se starými 9-speed mtb přehazovačkami Shimano.

            • Máca  

              Takže jestli tomu dobře rozumím, když dám 10sp Ultegru řazení a např Deore MTB 9 sp přehazku tak to bude fungovat?

              Takže převod. poměr řazení je 2:1 tak jako u klasickýho 9 sp MTB?

          • Vilém  

            Ten microshift by sel, shimano viz singlespeed.

            • Libores  

              počkej, ta Dura je 2×10, proč nebude fungovat s 10s XT? Silniční dualy fungují s mtb hazkami normálně ne? Tyhle páčky chci taky kvůli ceně a přijde mi to spolehlivější než dual, pojedu daleko a do poměrně odlehlých oblastí.

              • Singlespeed  

                Nefunguje to. Desítkové mtb šaltry jsou dělané na delší krok lanka (pantograf má jiné přepákování).

              • jecnak  

                Treba Sram dualy jsou uvnitr uplne jednoduchy. Obcas praskaji packy. Shimano obcas lame bowden, ale obecne je spolehlive. Campa totez a navic prakticky bezproblemova (jen prehazky nemaji dost rozsahu na velkou kazetu).

                • Libores  

                  Starou 9ps Campu na jednou kole mám, je výborná. Mám i Shimano 105, ale tomu právě moc nevěřím, že když to někde vyválím v blátě, tak to bude ještě spolehlivě fungovat. Sram vůbec neznám, ale je fakt, že třeba Salsy Fargo se Sramem dost osazují. Právě takový adventure bajk jako ta Salsa plánuju. Čím bys to osadi,l v nějaký rozumný cenový relaci?

                  • jecnak  

                    Jestli pojedete opravdu nekam uplne mimo civilizaci, tak klidne 10sp Sram dualy na obe kola a k nim opravny kit na pravou packu. Prevodniky 46/34 nebo 44/34 podle toho, co pojedete a dozadu MTB kazetu 11–34 prehazovackou s wi-fli raminkem (11–34 spolehlive zvladne – vyzkouseno). Osobne bych se po vybornych zkusenostech vykaslal na Vcka nebo Canti brzdy a sel do mechanickych kotoucu Avid BB5 nebo radeji BB7 ve verzi road – snadno opravitelne, desky vydrzi a brzdi spolehlive i v blate a desti. Taktez jsem vozil.

                    Pristupovat k tomu problemu se da ruzne, ale kdyz clovek jednou zkusi neco pohodlneho, vracet se mu zpet ke klasicke pacce nekde dole a klasickym rafkovym brzdam uplne nechce. Navic spolehlivost je stejna a opravitelnost plusminus taky. Spis bych venoval maximalni pozornost zapletenym kolum – kvalitni naby, vyplet a tlr rafky. Podle uvazovaneho terenu taky odpovidajici plaste – s bagazi radsi co nejsirsi mozne. Dlouhe kvalitni blatniky, kvalitni brasny atd.

                    • Singlespeed  

                      K 10-speed dualům od Sramu je na gravelbiking ideální dát bajkový šaltr. Zvládne s rezervou i 36 zubovou kazetu a odbourává největší nevýhodu silničního Sramu – obří oblouk bovdenu u přehazovačky.

                      • jecnak  

                        To mas pravdu. My to resili na klasickou CX a nakonec skoncili kvuli cene a vaze u klasicky silnicni 10sp s wi-fli raminkem.

    • bbelo  

      Jak to myslíte s tou pohodlností řazení/rozsahem? Ne že bych tomu nevěřil, ale přece.

      • jecnak  

        Na jednopřevodník se dělá nejvíce 10–42 a i to má menší rozsah jak třeba 11–36 + 34–50 (lepší spíš dát 34–44). Realita je taková, že naložené kolo do kopce neutáhne a bude tlačit. Pokud budete jezdit v Polabí a jen nějaké menší kopce, pak ano, ale nedává mi to smysl. Při 11–36 vzadu je rozsah dostatečný na roviny a do prudkého kopce prostě přeřadí na menší převodník. Vezmi si Excel nebo nějakou online kalkulačku převodů a počítej.

        • bbelo  

          No ale co kdybych jí tam nechal jen ten menší převodník? Na Nexus od shimano jsem teď viděl kliky s převodníkem s 33 zuby. Prostě nepojede rychle, no…stejně má strach.

          • novas752  

            Naklikej si tady kombinace a prohlídni si to. Dole je tabulka min a max rychlostí, pro začátečníka počítej kadenci (otáčky klik za minutu) okolo 50–70rpm, pro trochu vyježděnýho člověka 60–80(90)

            Jednoplacka jde samozřejmě velikostí převodníku vyladit tak, aby stačila v kopcích, ale zase nemusí stačit převody do rychla (jízda po větru nebo táhlé dlouhé sjezdy), ale to by nemuselo vadit tolik, jako horší odstupňování (skoky mezi jednotlivými převody), u těch větších kazet bývá mizerné, skoky jsou docela velké a při monotónní jízdě (např. dlouhá rovinka nebo táhlý kopec), kdy jeden převod je najednou moc těžký a druhý moc lehký docela vadí, buď musíš šlapat trošku víc, než je ti v tu chvíli příjemné a nebo motáš trošku naprázdno a to vyjde nastejno.

            Z toho důvodu je za mě lepší víc převodníků (klidně s většim skokem okolo 10, 12z) v kombinaci s menší, jemněji odstupňovanou kazetou. Při jízdě po lepších cestách stejně přesmykač nepoužíváš tak často (kopec = malá placka, rovina a sjezd = velká, to je vše) a hmotnost tolik neřešíš.

          • jecnak  

            To samozrejme muzes, ale z kopce a po rovine bude slapat jak? Fakt nech image stranou. Nebo si to aspon zkus u sebe a pak si uvedom, ze holka pojede rozumne s cca o 1/3 mensim vykonem. Do kopce s nalozenym kolem je to obrovsky rozdil.

        • t29  

          FSA dělá 46/30

          http://www.supshop.cz/…72-5mm-2017/

    • DoomHammer  

      Máte někdo zkušenosti s „prasidlem“ od JTek?

      https://www.sjscycles.co.uk/…shiftmate-8/ – mělo by to umět 11s systém a desítkovou kazetu od Shimana.

      • p@X  

        Co vyméšlíš za pitchoviny, prostě přejdi komplet na 11s ;)

        • Vilém  

          A bude stejne resit rozsah kazety, takze se tem mixum nevyhne.

          • p@X  

            Já myslím, že pořídil Sh. hydro dualy…

            • DoomHammer  

              11s hydro páky jsou v plánu

              jenže moje ořechy nevezmou 11s silniční kazetu, bajkové kazety zas nepobere 11s silniční šaltr a 11s bajkové šaltry neběhají s 11s dualy :)

              10s hydrauliky jsem měl v ruce a vadí mi tam jedna hrana

    • Jarax  

      SRAM Rival to splnuje dokonale ,dava se tam 42×11–42 ,podporuje to aji hydrauliku ale je to celkem drahy,nevim kolik stal ram

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.