• spesl48

    zdravím,

    existuje i nejaká jiná pumpa než (Air Tool Blast Tubeless Tire Setter od specialized) co si nafouknete napred nádobu a až pak bezdušák ?

    díky za radu

    • Dejv94  

      Třeba Topeak

    • novas752  

      Ano – napr. Topeak Joeblow Booster. A existuji i samostatne tlakove lahve, ktere pumpou nebo kompresorem nahustis.

    • tomxxx  

      A existuje nějaká taková pumpa, která nestojí jako pěknej kompresor?

      • spesl48  

        Na kompresor musíš mít vzdušník.

        • tomxxx  

          Nemusi byt velky. Existuji kompresory, ktere jsou velky jako kufr na vrtacku, ale jsou drazsi nez s velkym vzdusnikem.

    • mischel  

      Tohle si udelej a usetris hromadu penez. Taky to pouzivam.

      https://m.youtube.com/results?…

      • lumyr  

        Dobrej modelář

        • Floki  

          Pěkný video ale nebylo by jednoduší to udělat z kanystru odpovídajícího objemu ?

      • spesl48  

        Dík za tip udělal jsem ještě jsem teda nezkusil ale vypadá že bude fungovat

      • Dejv94  

        Sice dražší než petka, ale řekl bych, mnohem lepší řešení…

        • doubleingram  

          Hasicak mam ve sklepe taky na predelani ale zatim nebyl time, naky tipy na vyrobu? Richter+Frenzel?

          Dik

          • Dejv94  

            Reseni na foto neni moje, ale realizoval bych stejne, vrtnul bych diru a dal bezdusovej ventilek. Pak jen dal nejakou hadici s koncovkou na foukani a hotovo, vzduch vypustis klasicky packou hasicaku.

            • PAFIRA  

              Už na tom pracuji taky,ale řešení bude jiný a nic vrtat nebudu.Až to bude hotové,dám foto.

              • lukas aka mitro  

                Jooo…da se treba vyhodit pretlakovy ventil nebo manometr a prdnout ventilek misto nej…

                • kolond  

                  Foukám normálně přes vyustění hasičáku. I když ho používám k jiným účelům.

                  Díky manometru vím, jaký tam mám tlak, kompresor mám z ledničky.

      • Lamer  

        S timhle jsem si taky hrál, ale nepřipadlo mi to uplně „bezpečný“, tak jsem hledal různý tlakový lahve, jenže k těm je třeba ještě šroubení a to by vyšlo skoro na 2 tis. Kč, takže jsem zustal u velký pumpy a hodně mýdlový vody na patky. Mimochodem doporučuju to nedělat z kanystru na destilku, ten moc nevydrží.

      • Vilém  

        Tak kdyz uz jste u toho kutilstvi, tak ja to resil takto.

      • Tehu  

        kolik by to melo vydrzet tlak? aby vpohode naskocil plast ???

        • Dejv94  

          Zalezi na objemu lahve, rekl bych, ze u cca litr a pul lahve staci tak 10 bar a nahodis asi vsechno.

        • Ricci  

          Pri 2L flasi a 4 baroch v pohode nahodim 26×2,25

      • lukas aka mitro  

        Taky se pochlubím :)

      • DoomHammer  

        používám, funguje na většinu toho, co nenahodím jenom pumpou.

        nešlo mi akorát FRM 29 SL + Conti Cyclocross Speed.

    • Ricci  

      Kolkokrat za rok nahadzujes plast? Myslim ze pri tych malo pouzitiach staci aj niekolko CO2 bombiciek, skoda prachov za pumpu.

      • spesl48  

        Právě že často měním pláště podle trati.

        Ale vyrobil jsem z petky a funguje dobře.

    • mpIII  

      Vytáhnu starší vlákno.

      Nejdříve jsem chtěl pořídit Bontrager TLR Flash Charger , ale teď přemýšlím, jestli spíš nevzít Schwalbe Tire Booster a k tomu nějakou pumpu (momentálně doma žádnou nemám).

      Co byste doporučili? All-in-one řešení nebo kombinaci flaška + pumpa? Pokud varianta č. 2, tak jakou pumpu?

      Předem říkám, že na výrobu z hasičáku nemám ani dílnu, ani díly, ani čas.

      Díky moc za rady.

      • Ricci  

        konecne flaska za rozumnejsiu cenu,dik za tip.

        siel by som do samostatneho riesenia,dokonca by vyslo aj lacnejsie…Pumpa staci nejaka od SKS,mam uz niekolko rokov a spokojnost

        http://www.koloshop.cz/…ometrem.html

      • Tencovozikmin  

        To je dobry,zajimalo by me na kolik to natlakujes,jestli je to jen na nahozeni a pak musis kola dofouknout,nebo jestli to dokaze i jen dofouknout do pozadovaneho tlaku?

        • LM  

          Můžeš to natlakovat up to 11 bar / 159psi a je to nejspíš jen na nahození pláště. Už usazený plášť bude snažší dofouknout normálně pumpou než tímto :-)

          Detaily viz bikeradar

      • p@X  

        Není jednodušší pořídit si TR ráfy a gumy s kterýma to půjde obyč. dílenskou pumpou?

        • tomxxx  

          Rozhodně neni

          • p@X  

            Prosím vysvětlit…

            • tomxxx  

              Protože někdy to pumpou jde a někdy to pumpou nejde a dost záleží i jak je ta guma stará a záleží na kombinaci ráfek/guma. Když náhodou musíš sundat jetou a chceš jí znova nahodit, si pumpou v haji a nebo s tim musíš laborovat jak kokot. Kompresorem foukneš a jedeš. Takže je lepší mít kompresor a pak si koupit co ti vyhovuje.

              • p@X  

                Já jsem tedy rád, že období lítání po benzinkách mám doufám za sebou. A nemám problém s kroskou ani fullem s dílenskou obyč. pumpou.

              • Mr.Duck  

                Ja teda vubec nemam takovou zkusenost. Jestli je guma jeta nebo ne mi prijde ze nema skoro zadny vliv pri nahazovani. Jedine kdyz je guma s kevlarovou patkou poskladana a ja ji rozbalim a hned nahazuju, nekdy je to vetsi ojeb, tam je pak naopak jeta i jednodussi.

                Nicmene rozhodne souhlasim s p@X, ze nejpodstatnejsi je dobry TLR rafek, a az na druhem miste bych dal prave mit aspon maly kompresor, zivot to dost zprijemni. A je to prijemnej bonus, kdyz mas 265/70/15 gumy a chces si dofoukat, pumpou je to dost exercise :D

                • capo  

                  Kevlarová patka podléhá časem natahování. Čím starší plášť, tím lépe se nandavá na ráfek rukou. Tohle pak má samozřejmě vliv i na nahazování.

                  Já měl na MTB naopak zkušenost že pláště které jsem provozoval nějaký čas s duší jsem potom už bez duší ani používat nemohl, patka byla tak roztažená že normálně vyskakovala z ráfku. Ale snad to byl jen nějaký extremní případ který jindy nenastane :)

                  • tonik666  

                    Zaklad jenpriprava plaste na rafku, od doby co jsem se naucil roztahovat plast na rafek jsem nahodil vse pumpou, i to co neslo predtim ani kompresorem.

                    • capo  

                      Na MTB dobrý, ale na silničním pokud na to nemáš speciálně uzpůsobený ráfky dost bez šance :)

                    • MlokCZ  

                      Když si s tím budu déle hrát, tak nahodím také většinu i bez kompresoru. Když u nového pláště nejprve nahodím s duší, nechám pár hodin na vyšším tlaku ať chytí tvar. Následně jednu patku nechám už nahozenou, druhou namažu tmelem a nahodím na 2/3 obvodu ráfku a případně tu jednu patku v té nenahozené 1/3 někdo při pumpování trochu podrží.

                      Tak takhle jde skoro vše, samozřejmě tohle vše za předpokladu, že je vhodný ráfek, kde to drží nahozené v patce.

                      Ovšem proč bych to všechno dělal? Je to zbytečná práce navíc. S kompresorem nejdřív zkusím jestli se to nechytí hned nasucho (což někdy už rovnou ano). A když ne, tak jen namažu patku tmelem (to mi trvá cca 15s jedna patka). A pak už se chytí téměř vždy.

                      A až pouze pokud je to nějaká problematická kombinace, tak začnu nahazovat patku ručně z 2/3 obvodu.

                      • tonik666  

                        Já naleju mlíko, usadím patky (tak 60s u obyčejných maxxisů) a nafukuju a většinou se chytne. Jen teď u Double Down castingu u maxxise aggressora byly boky dost nepodajné, tak natahování směrem k patkám trvalo o pár minut déle. A bylo potřeba plášť přidržmáčknout u ventilku. Ale pak se taky chytnul.

                        Takže to není velký proces, a myslím, že toho maxxise s double down bys bez přípravy nedal ani kompresorem. Prostě byl tak nepoddajný že s ním vzduch ani nehnul.

                        • MlokCZ  

                          Ono to natahování patek také není vždy jen tak. Hodně záleží na konkrétním ráfku. Někde to jde snadno, někde hůře. Ale hlavně u některých ráfků je potřeba hodně opatrně. U některých ráfků není problém i jen při natahování plastovou montpákou poškodit povrchovku (dělají to jen některé ráfky).

                          A pak když je blbý ráfek (takové já tedy nejezdím, na bezduše jsou obecně méně vhodné), tak to v patkách nedrží vůbec a metoda je zcela nepoužitelná.

                          A souhlasím, že některé kombinace nedáš ani kompresorem bez přípravy. Ale je to o tom, že s kompresorem stačí té přípravy vždy o něco méně než bez něj. Tedy vždy nějaký ten čas ušetříš.

                          Teď už mám nahozených doma plášťů o něco méně, ale míval jsem jich opravdu hodně. Míval jsem dlouho 3 celá svoje kola (+ 2 ženy) a k tomu ještě třeba další 1–2 páry samostatných kol. Takže když jsem to nahazoval často, tak jsem vždy rád, že to je co nejrychleji.

                          • tonik666  

                            Natahování dělám ručně – prostě vezmu za boky a tahám do strany.

                            • lukas aka mitro  

                              No…a timhle zpusobem natahnes obe patky, jo?:))

                              • wilda81  

                                nejde, nejde, nejde, nejde, se naštveš, zezelenáš a je to :))

                              • tonik666  

                                Jo. Neusazuju patku pláště to do patky ráfku, to vůbec ne. Jen to natáhnu patku pláště na tu plochu mezi patkou ráfku a žlábkem, aby patka pláště dosedla na ráfek a zamezil jsem úniku vzduchu mezi patkou a ráfkem.

                                • lukas aka mitro  

                                  A druha patka co?

                                • MlokCZ  

                                  Taková plocha na dost ráfkách není. Třeba zrovna na UST není.

                                  Tam máž hluboký středový žlábek a z něho to musíš dostat přes výstupek bránící vyskočení z patek rovnou do patek ráfku.

                                  Hezky vidět na profilu ráfku na obrázku

                                  https://www.bikerumor.com/…ssmax-SL.jpg

                                  Rukou mi to tedy vůbec nejde. Nedje mi ani první patka, natož druhá (shodil bych si první).

                                  Montpákou ale dokážu dostat na UST ráfku patku pláště až do patky ráfku po cca 2/3 obvodu.

                                  A zvlášť u UST ráfků starších s vnitřní šířkou jen 19mm. Ty nemají z vnitřního žlábku ten pozvolný náběh k té pojistné hrance jako na obrázku, ale mají tam skok, takže tam se patce ze žlábku už vůbec nechce a rukou bez šance.

                          • mpIII  

                            Co jsou ty „blbé“ ráfky?

                            • lukas aka mitro  

                              Rafek, ktery ma uzkou plochu mezi stredovym zlabkem a patkou…

                                • lukas aka mitro  

                                  Muze a nemusi…tu ti do toho vstoupi i guma:)

                                  Ale vypada ze by mohl byt ok:)

                                • MlokCZ  

                                  Ty mají velkou tu krajní rovnou plochu a k tomu nemají ten pojistný výstupek jako UST ráfky, takže tam půjdou cpát snáze i rukou. Zase ten pojistný výstupek je super, že brání plášti se dostat zpět do žlábku, takže zvyšuje bezpečnost za jízdy. Takové profily mám nejdraději (kromě UST ráfků mají třeba WTB ráfky a i pár dalších).

                                • scret  

                                  nandaval jsem na to maxxisy a v pohode… Pomohl jsem si trochu plast.montpakama…

                            • MlokCZ  

                              Ilustrativní ukázka špatného tvaru pro bezduše (obrázke je jen ilustrativní, tohle je asi nějaký silniční ráfek, jen jsem rychle hledal názorný obrázek).

                              http://www.shop-q2cycling.com/…04_62146.jpg

                              Plášť pak samovolně klouže do středu ráfku. Je to blbé jak pro nahození, tak i pro samotnou jízdu (mnohem větší riziko podfouknutí a případně i svléknutí z ráfku).

                              • jonti  

                                Tohle zas vubec nevypada jako bezdusovy rafek. Blby je, ze treba i karbonove rovaly takhle bez tlaku nedrzi a plast pada z patek, i kdyz tvar vypada na prvni pohled ok.

                                • MlokCZ  

                                  Tak opravdu největší jistota je ráfek s UST profilem, tedy i s tím pojistným výstupkem proti padání zpět do středového žlábku.

                                  Jak už jsem tu někde v historii psal, tak na takovém profilu už se mi stalo, že jsem nahozený plášť nemohl dostat z patek ráfku do žlábku a po půl hodiny boje jsem byl nucený na to vzít dva šroubováky (ani s jendím to nešlo) a dostat to dolu jen za cenu, že jsem nepatrně ráfek škrábnul.

                                  Zase za jízdy je tohle zcela ideální stav, tam to potom s tlakem v plášti navíc drží jak přibité.

                                  • ememem1  

                                    to ale plati pri kombinacii ust rafik + ust plast co je dnes uz bohuzial pase. naopak nahadzovanie ne-ust plasta t.j. toho co sa dnes nazyva „tubeless“ na ust plast je asi najvacsia pakaren a bez bomby to moc nejde.

                                    • MlokCZ  

                                      Nepsal jsem nic o nahazování, ale o tom, jak to potom funguje (tzn. riziko podfouknutí v extrémnější situaci, apod.). A funguje nejlépe právě TLR plášť (za předpokladu dobrých TLR patek a správných tolerancí, tzn. např. Schwalbe ano a Contíky už hůře) + UST ráfek (nebo TLR ráfek se stejným profilem a pojistným výstupkem). TLR pláště fungují lépe než UST, protože patka je o malinku užší a celá zaskočí za pojistný výstupek. U UST plášťů se celá patka za pojistný výstupek nevešla a nebyla tam tedy „zacvaknutá“.

                                      Ale když jsme u toho nahazování:

                                      TLR pláště (ve 29" nikdy žádné UST pláště neexistovaly, takže tam jsem byl vždy na TLR pláštích, u 26" jen pár posledních let), tak to jde sice hůře, ale když se snažím, tak nahodím 99% také bez kompresoru.

                                      Je to celé jen o tom, jak moc se chci snažit a kolik použiju pomocných metod. Pokud nejdříve plášť nahodím s duší a nechám pár hodin chytit tvar. Následně tím je jedna patka již nahozená. Druhou patku celou pořádně natřu tmelem (slouží jak pro snížení tření, tedy místo třeba mýdlové vody, tak i rovnou lehce pomůže snížit počáteční utíkání vzduchu kolem patky) + nahodím ručně v maximální délce (tzn. cca 2/3+ obvodu). Zůstává tak pouze 1/3 jedné patky (která je dobře namazaná tmelem), kde to při nahazování může utíkat a chytí se to tak téměř vždy ručně. Tu 1/3 patky je možné ještě navíc tlačit směrem ven a minimalizovat (nebo zcela zabránit) úniku vzduchu.

                                      Jenže proč bych si s tím dával tolik práce (přeci jen celé popsané je už poměrně dost času navíc), když to můžu nahodit kompresorem. S kompresorem tak polovina kusů se chytí hned na sucho a druhé polovině pomůžu namazáním patek pláště (nejrychlejší pomocná metoda, namazáno mám do minuty obě patky). A ještě se mi nestalo, aby se mi s kompresoem nechytla namazaná patka (s vyšrboubovanou vložkou ventilku) a musel bych použít ještě nějakou další pomocnou metodu.

                                      A pak také dost záleží na kterém UST ráfku. Nejhůře jdou 19mm UST, které mají ze středového žlábku „kolmý schod“ přes který to do patky ráfku hůře leze. Širší UST ráfky mají pozvolnější náběh, kde to leze lépe.

                                      • ememem1  

                                        s kompresorom samozrejme neni o com

                                        • MlokCZ  

                                          Ve střední části příspěvku jsem popisoval, jak nahodím 99% TLR plášťů na UST ráfek bez kompresoru, akorát to bude zbytečně moc práce (a tedy raději použiju kompresor).

                  • MlokCZ  

                    To dobrá kombinace plášť vs ráfek nedělá. Tedy i když každá patka se napatrně vytáhne, tak současné slušné TLR pláště nemívají ani po delším ježdění moc volné patky. Samozřejmě pokud se to dá na nějaký nevhodný ráfek, tak je to hned.

                    Třeba ale Contíky (protection) mají patky horší než TLE Schwalbe. Ne, že by se mi stávalo, že na ráfku nedrží, ale po nějakém čase, když je v plášti málo tmelu, tak přestávají dobře těsnit. Tohle Schwalbe patky nedělají, ty těsní dobře pořád i když v plášti dávno žádný tmel není.

                    • capo  

                      No nevím jak pak poznat tu dobrou kombinaci. Ze své zkušenosti mluvím o 26" Schwalbe NN s TLR patkou a UST Fulcrum RM1XL, cca 2 roky zpět. Ten plášť se v patce tolik vytahal že použití bez duše bylo nereálné.

                      • MlokCZ  

                        Co to bylo za ročník a typ NN? Ráfek určitě je vhodný.

                        Ze začátku Schwalbe u TLR plášťů ještě patky moc dobré nemělo. Neřešila se menší tolerance k ráfku a asi docházelo i více k vytahávání.

                        Od té doby, co jsou TLE (teď si nejsem úplně jistý, jestli to je od 2015 nebo už 2014), tak jsem u Schwalbe nic takového neviděl, že by se vytáhla patka nějak příliš, aby nefungoval bez duší. Naopak jsem už opakovaně řešil problém, že patky byly tak těsné, že je při sundání pláště nešlo pořádně dostat z patek ráfku do vnitřního žlábku (právě na UST ráfkách a zrovna i na UST 26" Fulcrumech).

                        Ale samozřejmě nikdy nelze vyloučit vadný kus, který měl patku už moc volnou od začátku a drobné vytažení to už zabilo úplně.

                        Z takových 30+ kusů TLE se mi to ale nestalo u žádného kusu.

                        Když už jsem narazil na mírně volnější patky, tak to bylo u protection Contíků (bez duší ale pořád fungoval).

                        • MlokCZ  

                          Ještě mi napadá foukání extrémně vysoký tlaků (tím myslím tak 3 bary+). Tam zkušenosti nemám jak se chovají patky po více letech foukání vysokých tlaků.

                          Já ani nikdo v okolí takové tlaky nevozí, takže nemohu vyloučit, že by docházelo dlouhodobě k většímu vytáhnutí patek.

                          • capo  

                            Ročník si nepamatuji, ale zřejmě kolem 2013. Tlaky tam určitě nijak vysoké nebyly, když jsem výjimečně používal duši, tak jsem stejně vozil max 2,5.

                            No myslím že k tomu žádné další konkrétní informace nedohledáme, tak bych z toho nevyvozoval nějaké dalekosáhlejší závěry :). Ono je třeba možné že jsem mězitím měnil nějak kola a že se to vytahalo na jiném ráfku.....

        • mpIII  

          TR guma nešla pumpou ani na UST ráfku.

          • MlokCZ  

            Kombinace protection Contíky nebo TLE Schwalbe potřebují aspoň trošku přípravy na UST ráfku i s kompresorem, to je pravda.

            Ale jak řešíme výše, když tomu přípravou pomůžeš více, tak to jde většinou i bez kompresoru. Ale jak píšu, tak je potřeba daleko více přípravy než s kompresorem.

        • MlokCZ  

          Nikdy nemáš pro žádnou kombinaci jistotu, že to půjde dílenskou pumpou (ani u vyzkoušené kombinace plášť vs ráfek která běžně jde se to s jiným kusem stejného typu pláště nemusí podařit).

          I když to jde jen dílenskou pumpou, tak je často potřeba přidat více pomocných metod a je to akorát více práce.

          Mám doma kompresor s pořádným vzdušníkem a o tom Schwalbe Tire Boosteru stejně uvažuju (na vození sebou třeba na dovolenou kam kompresor určitě nepotáhnu), ta cena už se dá. Doma se mi nic bastlit nechce.

          • p@X  

            Se divím, že nikdo nepřišel s „uzavřeným“ systémem, něco jako plášťovka, klidně i s vlastní atypickou patkou vč. ráfu…

              • p@X  

                Ale to jsou dva nespojený pláště a ještě duša ne? Z mýho pohledu překombinovaný…

                • kubad  

                  jj

                  smysl je udržet patky v ráfku i při nízkém tlaku v pneu, a pak samo jednoduché nahození

              • tomxxx  

                A vozí tohle vůbec někdo? :D

            • tomxxx  

              Protože neni problém to nahodit kompresorem a s tou tvojí plášťovkou by to dost možná bylo problematický ohledně procvakávání o ráfek při nízkejch tlacích…

              Na silnici to máš něco jiného, tak ty plášťovky smysl maj.

              • p@X  

                „Cvaklý“ plášť jsem ještě neviděl. Každopádně to Tufo zkoušelo: http://www.bajk.cz/data/clanek.asp?…

                • tomxxx  

                  Papírovej plášť cvakneš jak nic, stačí jedna chyba a nízkej tlak.

                • doubleingram  

                  Maxxis Ardent Exo letos cvaklej uz asi 3×, jak prd.

                • Dejv94  

                  Tyjo, proc si dobrovolne davat na kolo takovej nesmysl? Hustit do terenu 2–6baru? Sirka rafku 17–19mm? To je tak na trekace dobry, ale na bika vubec, proc mit z obou svetu to horsi?

                  • p@X  

                    V době vzniku článku ta šířka XC ráfu imho běžná věc, nyní rozšiřování proniklo i na silnici.

                • scret  

                  nevidel jsi cvakly plast? asi jezdis pod sve moznosti:)

                  • p@X  

                    Řízlý jo, cvaklou jsem viděl jen duši :)

                    • scret  

                      prijed, ukazu ti par procvaklych plastu:)

                      Dokonce se mi podarilo proseknout i 800g UST Contik:) odnesl to bohuzel i rafek za trojku:(

                      • capo  

                        Tak tomu už se snad nedá ani říkat cvaknutí, to musela být hrozná rána…

                      • wilda81  

                        Hmm, sušné :)) Já zvládl cvaknout jen RaR – ráfek naštěstí tenkrát přežil, ale patka ohnutá byla.

                        • scret  

                          ten Conti byla moje blbost, spatne doskocenej obrubnik:) CMax ST rafek ohnuty patky… Mozna by to slo srovnat, ale nechtel jsem riskovat, tak jsem ho vymenil…

                          Ten Ardent v Saalbachu byl zse pekne naskocenej ostrej kamen v bordelu no…:) rafek CMax SX jen lehce neznatelne tuknutej… Kdo o tom nevi, nepozna… Mliko po nejaky dobe dotesnilo a druhej den jsem jezdil zas dal…Takze zadna skoda… Ardenta mam doted:)

                        • lukas aka mitro  

                          Ja cvaknul hans dampfa..rafek bez poskozeni ale cvaknuri u patky mliko nezatahlo ano za kokot…

                    • tomxxx  

                      Já mám doma na skladě dva nový a na bezduše jsou k hovnu. cvaklý je to hned u patky, takže to neděsní a nejde to orpavit.

                      • scret  

                        cvaknul jsem takhle v Saalbachu Ardenta TR EXO a mliko mi to normalne dalo a na plasti jezdim porad… Ale proseknuti neni tak velky samozrejme…

                        • tomxxx  

                          Já zkoušel všechno možný, ale nepovedlo se s tim nic.

                          Teď sem se vrátil k XK protectionu a zase pokoj. Potřeboval bych pláště s odolností protectionu a vzorkem a směsí Ikonu, páč ten maxxis mi seděl, ale jezdim jak kokot. Bohužel EXO verze sice váží jak Protection, ale zdaleka neni tak odolná.

                          • scret  

                            Mam Ikona 29 TR EXO a mel jsem XK 26 RS… Dle myho jely ty XK hooodne slusne… ale Protect. budou urcite trochu pomalejsi… Nicmene nedokazu uplne porovnat, prtze jsem to jezdil na ruz.prumerech kol a samozrejme ruzny verze… k RS verzi to chce srovnavat asi s 3C maxxspeed…

    • wetapg  

      Já teď objednal tohle

    • brundibar  

      Ja pouzivam http://www.trekbikes.com/…ump/p/11881/ a nedam na ni dopustit. Porizovaci cena na pumpu celkem masakr, ale mam ji vsude sebou a nic neresim a nic me neomezuje.

      • wetapg  

        Mám dojem, že už taky lehce zlevnila. Když jsem ji viděl naposled, stala místo 5000,– jen 4000,– :)

    • Ricci  

      Tak a zazrak v akcii za 1099.- z koloshopu je doma,ide sa fukat :-)))

      • orm  

        Doslo mne to uz vcera. Zkousel jsem to na silnicnich bezdusich, tam to slo bez problemu pres ventilek, ale silnicni bezduse nafouknu i normalni pumpou. MTB jsem zkousel jen 26" s nahozenou jednou stranou a to slo jen s vysroubovanym ventilkem.

        • Ricci  

          s tym samozrejme pocitam ze na MTB to pojde len s vybratym ventilkom,je to logicke pri objeme plasta

          • orm  

            S co2 pumpickou to slo i s ventilkem :-). Problem to bude u kombinaci plaste a rafku, kde plast nezustane zaskoceny po vypusteni. Za mne by to chtelo o neco vetsi objem te nadoby.

            • Ricci  

              mne to s CO2 s ventilkom neslo :-)

              objem tej nadoby je 1L,nahadzoval som predtym plast s 2L PET flaskou natlakovanou na 60 PSI tak ked do tejto fuknem 160 psov tak by mohla stacit

          • ememem1  

            tak to je teda dobre nahovno, to by som si tipol ze maju odladen, som to aj chcel kupit ale toto ma dost odradza.

            zo svojou pet flaskou teda obcas tiez musim vysrobovat ventilok ale za 40E by som im to vratil. to je porste nedoriesene, prtava co2 to zvlada v pohode.

      • MlokCZ  

        Už ho mají zpátky v nabídce za 1399 (cena bez přihlášení bez případné slevy pro daný účet). Já už ho mám také doma za těch pěkných 1099, ale ještě jsem ho nezkoušel.

        • mpIII  

          Taky tak. Zatím jsem ho jenom zkoušel nafoukat. Na maximálních 160PSI jsem během chvilky (při odpojování pumpy je to super prda :0)) ), ale doporučují tam foukat jenom maximální tlak pro plášť, tak jsem zvědavý, jak to bude celé fungovat.

          • MlokCZ  

            Používat maximální tlak pro plášť je úplný nesmysl, to si akorát komplikuješ nahození. To se zase jen Schwalbe jistí, aby plášť někomu nebouchnul.

            Je jasné, že pokud se někomu plášť chytí okamžitě (tedy ztráta vzduchu minimální) a pustí tam všechno při počátečním nafoukání na 160psi, tak by u nějakého hodně hubeného pláště (typu trekové, cyklokrosové) mohl mít problém.

            U hodně objemného to vůbec nehrozí, tam mají pláště přes 4 litry objemu. A tedy pokud bys neměl žádnou ztrátu tlaku při nahození, tak v plášti budeš pořád jen někde kolem 40psi.

            Z kompresoru s velkým vzdušníkem také vždy používám maximální tlak 8 barů. Je to sice o něco méně než ten Schwalbe Tire Booster, ale vzdušních mám 23l. Takže vzdušník bez problémů může přefouknout plášť.

            Jakmile ve vzdušníku je výrazně menší tlak (a stačí třeba i pod 6 barů), tak už jde nahození mnohem hůře a to vzdušník aspoň ten tlak hned neztratí jako ta nádoba.

            Jenže ono ani z toho vzdušníku to není vůbec tak moc rychlé ani s vyšroubovanou vložkou ventilku. Takže zcela v klidu zavřeš včas přívod vzduchu.

            A s našroubovanou vložkou ventilku je to ještě pomalejší, tam už to i trvá třeba i 10s i ze vzdušníku než to nafoukáš na trošku větší tlak (třeba 40–50psi), který pro test na začátku vždy dávám (a pak před jízdou tlak snížím).

            Rozhodně budu používat maximální tlak. Maximálně nižší tlak v případě, že nebudu mít po ruce pumpu, kterou bych to tolik nafoukal.

            Třeba s objemovou Joe blow mountain tam maximální tlak téměř jistě nedostanu.

            • doubleingram  

              Akorat bacha na rafky, ty maj taky max tlaky. Asi to nejde jen tak zkurvit a vydrzi to vic nez pisou, hlavne kdyz se na tom nejede ale nektery jedinci jsou chopny vsecho, zmarit kolo za 10k bych nechtel.

              • MlokCZ  

                Jistě, vždy je nutné hlídat ráfky i pláště.

                Já mám aktuálně všude UST ráfky, které mají limit srovnatelný s plášti, takže mi nelimitují níže než je limit pláště. U některých ale může být znatelně níže, třeba NoTubes ráfky.

                • mpIII  

                  U Arch MK3 uvádějí:

                  Max Pressure with 2.5" Tire: 36psi

                  Max Pressure with 2.25" Tire: 39psi

                  Takže pořád dávat maximální tlak?

                  • MlokCZ  

                    Prostě to vyzkoušej. Nejdříve můžeš zkusit o něco menší tlak než maximum a uvidíš jak rychle se to nahodí a jeslti stíháš případně uzavřít přívod vzduchu.

                    A kolik tam po nahzení budeš mít tlak.

                    Když pracuju s kompresorem, tak nemám žádný problém si pohlídat při prvotním nahození, abych nepřekročil třeba ani 30psi.

                    Předpokládám, že to bude podobné.

            • Ricci  

              v teste na webe u Airshot flase pisali, ze absolutne staci fukat do 100 PSI na nahodenie plasta, vobec nepotrebovali fukat viac

              • MlokCZ  

                Jako vždy tohle nelze zobecňovat.

                Když se budu snažit (použiju více pomocných metod), tak skoro cokoliv nahodím i ruční pumpou. A naopak když se snažit nebudu vůbec, tak se rovnou nechytí ani některé kombinace s 23l vzdušníkem na 8 barech (tzn. 116psi).

                Na UST ráfky třeba TLE Schwalbe ani proteciton Contíky bez jakékoliv pomoci (tzn. na sucho jen nahodit do středového žlábku a foukat) popsaným vzdušníkem nenahodím téměř nikdy.

                Takže tohle nemá šanci s tím litrem od Schwalbe ani při maximálním tlaku.

                A nafoukat tu nádobu na maximální tlak je méně práce než většina pomocných metod.

                Takže je to vždy o tom si vyhodnotit co bude nejméně práce pro danou kombinaci.

                • Ricci  

                  to je pravda,ze tych kombinacii pneu a rafikov je fat nekonecne a vsade to funguje inak…

          • Ricci  

            s maximalnym tlakom pre plast to nenahodis vzhladom na to ze to ma objem len 1L, ja som plaste ledva nahadzoval s 2L flasou na 60 PSI

        • Ricci  

          S Premium uctom za 1315, vzdy podstatne lepsie ako na KK :-)

      • wilda81  

        Taky už na mě čeká na poště. Tak dlouho jsem odolával nákupu originálu, ale za tuhle cenu už jsem nevydržel :)

        • mpIII  

          On to je prakticky originál – je to na té flašce napsaný, vytvořeno s Airshot.

          • tonik666  

            Jo, Airshot to pro ně dělá. Mimo barvy to taky vypadá jako originál, jestli se nepletu.

            • Ricci  

              je to evidentne Airshot s nalepkou Schwalbe :-)

              • wetapg  

                Taky jsem si objednal os Schwalbe. Ale nemůžu si pomoct. Vypadá jako reklamní předmět. Design je hrozně hnusnej. Ale co. Stejně se to poškrábe při tranportech v kufru auta atd. :)

              • ememem1  

                pokial viem je to nejkay startup co schwalbe kupilo.

                • Ricci  

                  priamo je tam uvedene ze je to vyrobene v spolupracii s Airshot

      • wetapg  

        Taky jsem dneska čekal až se nedočkal. V koloshopu asi pomíchali dvě objednávky a za skoro ti litry mi přišel Jinej Oval než jsem chtěl a a Tire Booster tam nebyl vůbec. Tak snad se to nějak vysvětlí.

        • lukas aka mitro  

          Musis trvat na opakovani ceremonialu…ob­jednavku mas potvrzenou, at se snazi:)

          • wetapg  

            A ještě jsem zjistil že Ovál byl úplně jinej. Nicméně faktura seděla :)

            • wetapg  

              Tak vše se v dobré zvrátilo :) Ovál vymění a Tire Booster doposlou :)

    • wetapg  

      Kdyby někdo chtel? Daruji.

      • Simpi  

        na kolik jsi to foukal? akorát si stavím svojí, tak abych měl představu :)

        a čím zavíráš hadičku? koukal jsem na nějakym videu, že tam měli takovej skřipec, ale nevím kde to koupit.

        • Ricci  

          mam doma tiez rovnaku DYI a fukal som na 60–70 psov,teraz uz Schwalbe Booster fukam na 160 :-)))

          • PAFIRA  

            Jak je ten Booster velký?

            • Ricci  

              1L nadoba

              • PAFIRA  

                Můžeš napsat nějaký rozměry? Diky.

                • mpIII  

                  Stačí pro představu takto? Výška v centimetrech je cca 37 cm po ventilek.

                  • scret  

                    na kolik se to da foukat? resp. neni uz pak vetsi tlak trochu vic namahavy nafunet? diky..

                    • BB  

                      maximální tlak je 160 PSI

                      • scret  

                        jak se to fouka dilenskou pumpou rekneme nad 80PSI?

                        • MlokCZ  

                          To záleží jakou. Velkoobjemové typu JoeBlow mountain na to vhodné nejsou.

                        • BB  

                          Tak jsem to teď zkusil a pumpou Topeak JoeBlow Sprint jsem tam dal 140 PSI, odhaduji tak 40–50 šťouchů. A do 130 to šlo naprosto v pohodě, poslední dva už šly na fest. Zatím jsem nezkoušel nahazovat, ale odhaduji, že 140 PSI by bohatě stačilo.

                          • Martinson  

                            Foukám to PARK TOOL PT-PFP-4 , konec jde víc ztuha, ale tlak rychle přibývá.

                          • scret  

                            diky

                            • Ricci  

                              odporucam ist az na tych 160 psov,ta litrova flasa ma co robit aby nahodila plast do patiek…

                              • ememem1  

                                to jako myslis vazne? a este treba jak pises vysrobovat ventilok? kua mam to objednane na odkliknutie ale ked to tu tak citam tak sa mi kliknut moc nechce.

                                • Ricci  

                                  je to tak ale ja s tym problem nemam, funguje je to tak ako ma, nahadzujem plaste ktore doslova lietaju na rafiku ako hovno na palici…

                        • Ricci  

                          od 120 psi je to uz celkom makacka :-)

                    • MlokCZ  

                      160psi, takže to chce vysokotlakou nožní pumpu.

                    • mpIII  

                      Kupoval jsem k tomu SKS Rennkompressor (právě kvůli tomu vysokému tlaku a navíc v 11% slevě na koloshopu vyšla na super peníze) a na maximální tlak 160 PSI to nafoukám za 52 s (65 šťouchů).

        • tomxxx  

          skřipec z odvzdušňovací sady na avidy.

          nebo zde

        • DoomHammer  

          já hadičku zaškrtím pomocí kolíku na prádlo :) zatím pohoda

      • ememem1  

        len tak mimochodom ta paska je ciste psychologicka zalezitost, ver mi :-)

    • wetapg  

      Ahoj, víc jak 120psu jsem si netroufnul. A jinak používám kuchyňského skřipec z IKEA asi za 5kc

    • alinceb  

      Přidám svůj výtvor.

      Je to původně 2kg práškový hasičák. Pákový mechanismus (ventil) je odstraněný a místo něj je vyříznuté 1/4" palcové šroubení a na něm redukční ventil a samice bajonetové rychlospojky. Na hlavici zůstal kontrolní tlakoměr a plnicí autoventil.

      Tlakovat jde bezpečně v pohodě kolem 20bar (to ale ani nemám čím nafouknout). Foukám to buď kompresorem (pomocí propojky samec-samec) nebo pumpou. Jde na to nasadit jakákoliv pistole na stlačený vzduch nebo hadice s koncovkou SKS. Ještě mám v plánu jeden díl hadice s plnicí mikropistolí (místo kulového kohoutu).

      Cena je odhadem na polovině ceny Schwalbe v akci. Hmotnost lahve je cca. 2kg.

      • doubleingram  

        Nice, to taky planuju ale zatim se vali ve sklepe. Pro dily do Richter & Frenzel nebo kam?

        • alinceb  

          Pro díly někam, kde mají komponenty pro rozvod stlačeného vzduchu. Něco ma třeba Bauhaus, ale málo a drahé. Zkus nějakou dobrou speciálku na nářadí nebo tlakové hadice…

      • lukas aka mitro  

        Hezke, ani jsi do flasky nemusel vrtat diru jako ja…ale zase prerezavat zavit-nenasla se vhodna prechodka?

        • alinceb  

          Tenhle hasičák neměl hadici ani na výústku šroubení. Celý vrch pákového ventilu je uříznutý a vnitřek vykuchaný. Uvnitř je jen vyriznutý závit (sice mám sadu zavitníků z Lidlu, ale tohle jsem si nechal udělat v lépe vybavené dílně).

      • mpIII  

        Moc pěkné. :0) A kolik času jsi s tím strávil, když jsme u té cenové kalkulace?

        • alinceb  

          Kdybych to dělal znovu, nebylo by to tak hrozné. Řezání závitu mi zařídil tchán ve školní dílně TUL a jinak to zabere pár minut ma kompletaci.

          Horší je ježdění po obchodech s materiálem…

          • mpIII  

            No právě. To je to, co mne od toho odradilo. Navíc na tohle ani nemám vybavení, ani znalosti. Je to se mnou smutné, já vím. :0( Smekám klobouk před každým, kdo něco takového dokáže sám udělat. Pravděpodobně to ale nebude nic až tak složitého, když víš co a jak.

            • scret  

              jj, to je to, co mne taky stve.

              Ani nevim, kde bych co shanel, pak to objizdet, kutit atd.

              moc drahe a casove narocne…:(

              • lukas aka mitro  

                Je to konicek jakp treba kolo;) pri staveni nebo servisu ti neni lito casu straveneho na netu hledanim komponentu, sestavovanim a tak?:))

                • mpIII  

                  Ne, to je něco jiného. Přirovnej to spíš k tomu, že bych si v rámci koníčku ten rám nebo vidlici vyrobil. Sežralo by to spoustu času, bylo by hodně slepých uliček a výsledek by byl horší, než kdybych to svěřil profíkům a jen to zacvakal.

                  Jako můj plánovaný Auron. Mohl bych ho koupit kdekoliv a pak nějak předělat na olejové mazání, následně se v tom pořád vrtat a ladit, kupovat negativky atd. Ano, měl bych asi lepší pocit, že jsem něco dokázal, ale raději koupím už vyladěný produkt od Tuning-testu, který bude mít negativku na mojí váhu, vyladěnou expanzi atd.

                  S tím AirShotem je to stejné. Než složitě vyrábět hasičák, tak raději za dvojnásobek AirShot. Protože nejen že mám určitou záruku, že mi to nebouchne do xichtu, ale dřív než seženu díly a vyrobím to, tak ty peníze vydelám. :0)

                  Skládání kola z dílů je pro mě jako lego. S počítačem jsem to měl stejně – drahé lego. :0)

                  • doubleingram  

                    Ale Airshot je litr a pry to na plny nafuceni nahodi tak jedno kolo. Muj hasicak ma 2l, takze by to mohlo nahazovat lip, teoreticky.

                  • lukas aka mitro  

                    Podle mne je to uplne to same, ale nez bych se slozite rozepisoval, tak to napisu strucne. Vzdycky je to o tom, co chces a co za ses ochoten dat.

                    • PAFIRA  

                      Každopádně to má větší obsah a to se mi právě zamlouvá

                      • MlokCZ  

                        1l nebo 2l je téměř fuk. Oboje je pořád malý objem na delší foukání. Tzn. je potřeba aby se to chytilo hned (a pro takový případ ten litr na 160psi bohatě stačí) a na to si plášť připravit případně nějakou pomocnou metodou když se to nechytí hned samo.

                        Na nějaké delší zkoušení stylu nechám to foukat a začnu někde přitlačovat patky je stejně potřeba už objem daleko větší typu 8–10l+.

                        Ono to ale stejně většinou moc nejde když se to nechytí hned (ověřeno mnoha pokusy z praxe z 23l vzdušníkem), takže ten velký objem to většinou stejně nezachrání.

                        • doubleingram  

                          To asi jo no. Skoda, ze Airshot neni levnejsi.

                        • alinceb  

                          Složitý kombinace budu dál nahazovat v garáži kompresorem. Tohle mám jen na cesty, když bych někde prorazil nebo žvýkl gumu a potřeboval přezout. Nebo jako letos na RS, kde jsem bouchnul patku ráfku a musel zout gumu, abych ho srovnal. To jsem ale naštěstí nahodil dobrou dílenskou pumpou…

                          • MlokCZ  

                            Proti 1l nebo 2l nádobě nic nemám, sám jsem ho koupil (i jsem to v tomhle vláknu psal). Jen jsem chtěl upřesnit, že jestli 1l nebo 2l, že to je fuk.

                            Já jsem teď odtáhnul kompresor z předsíně na balkón, tak jsem zvědav co použiju příště. To bude dileme, jestli je více práce dohavoat prodlužku na balkón a dělat to tam v menším prostoru (případně zase přenášet kompresor, který je hodně těžký) nebo nafoukat ručně tu 1,15l nádobu.

                            Ono jak jsem tu psal, dílenskou pumpou jde nahodit skoro všechno, když tomu hodně pomůžeš. Jde pouze o to, co je pak méně práce. Připravit více pomocných metod už nějaký čas trvá.

                            • mpIII  

                              To bych asi raději natáhl prodlužku. :0)

                              • lukas aka mitro  

                                Ja bych vrtnul diru at tu prodluzku nemusim natahovat 2×:)))

                                • mpIII  

                                  Je fakt, že řešit pracnost natažení prodlužky už je docela legrační. :0)

                                  • lukas aka mitro  

                                    Spise bych resil, ze mi bude na balkone kosa. Nicmene v byte to muze znamenat tahat kabel pres celou mistnost…pak hledani dlouhe prodluzky a jeji nasledne ukllizeni. Poholdnost je sfina.

                                  • MlokCZ  

                                    To muze znamenat 5+ minut nez nejakou najdu, ani si nejsem jisty ze mam na to dost dlouhoy. Pak ji musim zase dukladne schovat pred detmi. Dale tam mam min mista a vetsi zimu a nakonec tam nosit kola pres dva koberce misto vse resit v predsini na linu.

                                    Oproti tomu premistit kompresor je do 1 minuty, jen je to opruz ze je dost tezky.

                                    Variante balkon davam sanci nejmene.

                                    Do ted jsem mel variantu kompresor je trvale v predsini. Ale musel jsem ho kvuli malemu dat zase pryc.

                                    • mpIII  

                                      Je to jednoduché – máš malý byt. :0)

                                      Jinak chápu. Já tady nemám místo ani uskladnění kola, takže stavět budu muset nouzově v kuchyni. :0(

                                      • MlokCZ  

                                        Zas tak malý není, máme 4+1 90m2. Ale když jsou už děti…

                                        Na kola naštěstí máme samostatnou komoru hned za vstupními dveřmi (takže není problém tam narvat i zas..né kolo).

                • scret  

                  pri servisu je mi lito casu, prtze bych mohl misto toho jezdit… jenze… vzhledem k tomu, ze jsem uchyl na perfektni fungovani biku a sebemensi vrzani apod. mi dokaze zkazit vyjizdku, tak je servis spis nutne zlo…

                  POkud by mi vzdycky nekdo perfektne bike pripravil a ja jen jezdil, tak bych to taky prezil:)))

                  Ale nepopiram, ze mne driv servis i bavil…

    • PAFIRA  

      Taky nevypadá špatně

      https://www.giant-bicycles.com/cz/control-tank

      • Ricci  

        hmmm a ma to objem 1,45 L,lepsie ako Schwalbe

        • doubleingram  

          Ale na pumpe se neco vysere a muzetre to vyhodit, ty samost. nadoby mi v tom prijdou lepsi.

          • LM  

            Kde tam vidíš pumpu? To je taky jenom tlaková nádoba (ale má držadlo a delší hadici takže to vypadá jako kdyby to i foukalo :-)).

            → Easy to use and recharge via a standard floor pump

      • ememem1  

        vidim dobre ze ten napustny ventil je autoventil?

    • jonti  

      Tak první zkušenost s Tire Boosterem od Schwalbe, při 140 PSI se vyboulilo těsnění s celé to vyfouklo. Po prozkoumání jsem zjistil, že to nebylo moc utažené a hrdlo láhve, které se opírá o těsnění má asi 4mm dlouhou 0,5mm hlubokou nerovnost.

      Tak zvažuji jestli reklamovat a dát tomu ještě šanci, nebo to rovnou vrátit.

      Taky by mě zajímalo, jestli je možné vyměnit presta ventil na pumpu, který není rozebíratelný. Zevnitř to tam nedokážu poznat, jestli je tam našroubovaný nebo nějak nepevno. Vypadá to tak, že tam je něco jako bezdušový ventil, ale s výrazně větší spodní gumovou částí.

      • lukas aka mitro  

        fotky, fotky, fotky:)

        • jonti  

          Tady je krásně vidět, jak to je naražené.

          • PAFIRA  

            Vyreklamovalbych to

          • lukas aka mitro  

            Hmm..to nekomu spadlo na zem:(

            Srovnat to pujde obtizne..pokud vubec. Jestli se ti s tim nechce srat, tak bych to reklamoval a nechla si poslat novou…jinak oprit o spalik, dohlepat do roviny, zahladit pilnickem, dorovnat celo, aby po utazeni bylo tesneni scovane pod ventilem a melo by to drzet vpohode.

          • tomxxx  

            Vyreklamuj nebo vrat, bych se s tim nepatlal.

            Ja jsem rad, ze jsem nevyrabel/nekupoval nejakou luxusni verzi a udelal tu z petky. Neni to zas takovej zazrak. Cekal jsem od toho vic.

            • jonti  

              Prave se rozhoduju, jestli to reklamovat a chtit novou, nebo to rovnou vratit. Nelibi se mi moc kvalita zpracovani ani ten ventil, ktery bude asi slozite v pripade poskozeni vymenit.

              • tomxxx  

                Nafotim co jsem vyrobil. Pridal jsem i uzaver, kterym se da upostet plynule a rychle zavrit. Taky jsem o schwalbe uvazoval, ale kolikrat to pouziju…na doma mam kompresor. Tisicovka neni moc, ale je to dalsi kram…

                • jonti  

                  Nafot. Ja to vratim a budu dal vsechno resit jen obycejnou pumpou. Doufam, ze rafky na novem kole pujdou dobre nahazovat.

              • jonti  

                Nakonec to vypada, ze byla chyba jen v utazeni, poprve to bylo skoro uplne volne. Ted po utazeni to drzelo do 140PSI, vic jsem nezkousel.

                Kazdopadne to ale vratim, uz tomu neverim.

                Jako uplne me dorazilo, kdyz jsem nahazoval dnes gumy – na poprve mi na rafek ZTR Crest MK2 nenahodilo jety Specialized Fasttrack. Zkousel jsem jeste pumpou, kde je problem, byla tam nejaka dira z boku, kterou by to mohlo zatesnit. Pridrzel jsem tam prst a asi pri 1,3 bar mi vyletel plast z patek. Tak plast do kose a druhy pokus se skoro nejetym Rocket Ron. Nahozeni v pohode, ale nechtela zaskocit patka, Tam bych si teda stejne uz tim Boosterem nepomohl.

                Jako reseni vidim, ze budu proste vozit plaste, co jdou dobre nahazovat, a stejne asi moc casu meneni plastu mit nebudu.

              • jonti  

                Nakonec to vypada, ze byla chyba jen v utazeni, poprve to bylo skoro uplne volne. Ted po utazeni to drzelo do 140PSI, vic jsem nezkousel.

                Kazdopadne to ale vratim, uz tomu neverim.

                Jako uplne me dorazilo, kdyz jsem nahazoval dnes gumy – na poprve mi na rafek ZTR Crest MK2 nenahodilo jety Specialized Fasttrack. Zkousel jsem jeste pumpou, kde je problem, byla tam nejaka dira z boku, kterou by to mohlo zatesnit. Pridrzel jsem tam prst a asi pri 1,3 bar mi vyletel plast z patek. Tak plast do kose a druhy pokus se skoro nejetym Rocket Ron. Nahozeni v pohode, ale nechtela zaskocit patka, Tam bych si teda stejne uz tim Boosterem nepomohl.

                Jako reseni vidim, ze budu proste vozit plaste, co jdou dobre nahazovat, a stejne asi moc casu meneni plastu mit nebudu.

                • tomxxx  

                  Skrtici kolik je jako pojistka. Uzaver je z ali za 2usd, cekal sem, ze nebude tesnit vubec, ale funguje, uchazi jako hodne pomalej defekt, takze v klidu pouzitelne. Rezervoar je klasicky petka obalena tessou.

                  • Ricci  

                    tiez som to tak mal ale vzdy som sa bal tej PETky ze vybuchne, radsej som kupil Tire Booster,plech je plech :-)))

                    • tomxxx  

                      Viděl jsem nějaký test na YT a petky tam vydržely 150PSI a než bouchly, tak se znatelně nafoukly, takže rezerva je velká. Nicméně tomu taky úplně nevěřim, ale nebezpečné to zas tak neni, jen ti to urve uši…

                      • Ricci  

                        super :-)))

                      • lukas aka mitro  

                        Nooo…o usi bych se bal hlavne v nejake mistnosti…PETku jsme pouzil nekolikrat, ale predelany hasicak mi konecne prinesl klid…

                      • tonik666  

                        limitujici budou plastove dily. plech vydrzi radove vic

                      • ememem1  

                        jato od isteho momentu robim uz len s nasadenymi okuliarmi. a asi by som si ich dal aj pri tej plechovej nadobe

                        • MlokCZ  

                          Tak brýle se hodí vždy. Nemusí být problém s nádobou vzduchu (ať je jakákoliv), ale stačí natrefit na vadný plášť, kterému vyletí patka z ráfku. Stalo se mi sice jen jednou a byla to vadná série UST Schwalbe před mnoha lety, ale stačilo. Brýle jsem měl, takže dobrý.

                          Na bílé zdi/stropu naštěstí tmel není moc vidět a bylo to v předsíni :-)

                    • kolond  

                      Není to plech, ale hliník.

                      Technical specifications:

                      Dimensions (LxWxH): 39.5 × 11 × 8 cm

                      Material Cylinder: Aluminium

                      Volume: 1,15l

                      maximum pressure: 11 bar (160psi)

                      Weight: 439g

                      EAN: 4026495805902

                      PETku bych při tlakování dal do kýble s pískem a vodou.

                  • tomxxx  

                    přidávám kde jsem sehnal díly:

                    uzávěr

                    kolík

      • Ricci  

        fuuu tak to nastastie ten moj Tire Booster slape bez problemov…

    • PAFIRA  

      Tak už to mám hotové,tak se taky pochlubím

      • Carloss  

        hustý

        • PAFIRA  

          Dík

          • ememem1  

            ten zavit do flase tam je alebo si robil?

          • tonik666  

            Myslim, ze je na case zabudovat nejaky pojistny ventil, ktery zamezi prefouknuti pneu, neco co zacne treba pri 35psi upoustet vzduch.

            Jinak uz vidim jak nafunis hasicak na 160PSI, plast se chytne hned, a dostane tolik PSI ze to neudrzi a praskne.

            • MlokCZ  

              A stalo se ti někdy něco takového z velkoobjemové tlakové nádoby? Mně tedy nikdy.

              To by musel být někdo hodně nešikovný a nechat to foukat déle.

              Sice to bude při 160psi trochu rychlejší než při 120psi (co mám na kompresoru), ale zas takový rozdíl to nebude.

              Pokud není vyndaná vložka ventilku, tak to na větší tlak trvá dost dlouho (beru nahozené patky, tedy už bez žádný ztrát), že vyloženě už čekám (třeba 15s).

              S vyšroubovanou vložkou je to rychlejší, ale také žádný problém. Když se plášť chytí hned, tak pořád je to několik jednotek sekund než je tam větší tlak.

              Není žádný problém to zavřít hned jak se to chytí a mít v plášti třeba jen 20psi. Většinou to tedy naopak zavřu moc brzo a musím ještě jednou ventil otevřít a přifouknout, aby byl dostatečný tlak na zaskočení patek.

              • tonik666  

                Jo, nějak jsem si neuvědomil, že tam má ventil a může to utnout :)

            • lukas aka mitro  

              Vis, zakladem je mit umyte ruce. Pak je vse vpohode.

      • lukas aka mitro  

        Tyvole to je konstrukce:)))

      • MlokCZ  

        Místo kompresoru super.

        Tahat bych to ale už nikam moc nechtěl (proto jsem kupoval lehoučký a poměrně malý Schwalbe tire booster jen na cesty, doma mám kompresor s pořádným vzdušníkem).

        • PAFIRA  

          Nevím kolik váží booster,ale tohle je taky lehoučký i když porovnám materiál na hasičáku a na booster,tak to asi budeš mít lehčí

          • MlokCZ  

            Zrovna ho tu mám po ruce a váhu taky → 439g

            Spíš mi šlo o objem, aby to nebylo moc velké. Dle fotky ale nepoznám, jaký má ten hasičák objem, třeba je menší než na první pohled na fotce vypadá.

            • lukas aka mitro  

              V aute se misto najde dycky:)

            • PAFIRA  

              Myslí,.že to je 6kg hasičák.Dám potom fotopro porovnání.

              • MlokCZ  

                Na chodbě jsem tu našel ± stejný (také 6kg práškový), takže už mám představu. To je tedy o hodně větší než ten tire booster.

                • PAFIRA  

                  No to bude určitě.....znáš to,víc proužků,víc adidas :-)

                  • MlokCZ  

                    Spíš více šťouchů pumpou, schválně pak napiš, jak dlouho to foukáš.

      • alinceb  

        No, je to velice podobné mému řešení, ale vidím tam jeden podstatný problém. 6kg hasičák budeš pekelně dlouho foukat, abys do něj dostal nějakej rozumnej tlak. Navíc už to není úplně skladná záležitost. To byl důvod, proč jsem to udělal z 2kg hasičáku.

        Za sebe ještě doporučím pořídit plnící mikropistoli s kouskem hadice a napojením na rychlospojku. Bude se ti s tím líp regulovat průtok…;)

        Já si objednávám tuhle.

      • PAFIRA  

        Takhle je to komplet :-)

    • XC-biker1  

      Já jsem si vyrobil todle. Ale moje stávající Hans Dampf pláště s klasickou patkou tim stejně nenahodim. Tak jsem objednal Ardeny v TR verzi, tak jsem zvedavy.

      Jinak Festo spojky, 10mm hadice, autoventilek, a 2.5l lahev od Mirindy 

      • alinceb  

        Ty vypadá jako bytelný řešení hadice. Hadici mezi rozdvojkou a víčkem bych udělal delší a flašku vždycky radši zavřel do kumbálu…:)

      • PAFIRA  

        taky dobrý

    • MI.KU  

      Bude v pohodě na silniční bezdušáky? Případně myslíte že by s tím šlo nahodit i MTB? Jelikož má užší píst než MTB pumpy.

      http://www.lezyne.com/…lassicY9.php#…

      A ze zvědavosti zkoušel někdo tohle?

      http://www.lezyne.com/…ovrdrive.php#…

      • jonti  

        Kdyz mas dobrou kombinaci, tak to s tim nahodit pujde. Mam ted taky pumpu vhodnou spis na silnicku a jde to o neco malo hur, ale jde taky.

        • MI.KU  

          Jj dík – já se tedy na mtb nějak moc vracet nehodlám ale když už koupím novou pumpu tak sem si říkal zda to s tou silniční půjde případně nahodit.

          Jinak to bude primárně pro ziletku – tam ty bezdusaky snad půjdou v pohodě.

    • mpIII  

      Tak dnes jsem zkoušel nahodit NN 2.35 Snake Skin TLE na ráfek Arch MK3, a s Tire Boosterem naprosto v pohodě – napoprvé, bez tmelu, jen patky lehce namazané mýdlovou vodou. Takže naprostá spokojenost. :0) Jediné co se mi nepodařilo – zarovnat nápisy na plášti s nápisy na ráfku… :0(

    • nostro66  

      Giant Control Tank – nejake skusenosti?

      • Milan  

        Jojo, zatím první test.

        Zdá se to dost bytelný, celkem velký. Hmotnost 2,1kg, na výšku to má 54cm. Objem odhaduji 2 litry. Uni hlavice vypadá slušně. Do garáže a auta OK,

        Fouknul jsem na 140 PSI a na 29×2,25 konečnej tlak 35PSI v gumě. Zkoušel jsem rovnou přes odstroubovanej ventilek a líznutý patky. Fachá to nebetyčně líp než kompresory u pump.

        Dá se to nabušit až na 200PSI a pak by to mělo upustit pojistným ventilem. Zavřít se to dá v průběhu foukání pákou.

        Za mne spokojenost.

        • Milan  

          A potvrzuji po testu že začne zlehka hvizdotem upouštět někde kolem 190 PSI.

    • alinceb  

      Pokud někdo ještě nezaznamenal, tak je nová varianta Tire Boosteru od Beto – CJA-001S

      • jopny  

        Hezká cena a povedený design.

      • Radek Broz  

        To vypadá säkra lip něž ty hasičáky:) Ale stejně asi koupím nějakou s pumpu v jednom.

        • alinceb  

          Je fakt, že hasičák není tak „učesané“ řešení, ale zase je variabilnější, má větší objem, lepší regulaci foukání a možnost většího tlaku. Já to mám naschvál udělané tak, aby to šlo plnit dílenským kompresorem (můj umí 8bar) a pak to můžu dílenskou pumpou dofoukat klidně na dvojnásobek (když pořídím SKS Rennkompressor).

          Pumpa v jednom je taky fajn řešení – má to kamarád, ale stojí to celkem randál.

      • rdx  

        Poridil jsem ji pred tydnem.

        Naprosto bezproblemove funkcni, stabilni a celkem festovne udelana.

        Cvicne jsem sni nahodil schw RaR a Spec Fast Track 29. Musim ji nabusit na 120psu – na 100psu naskocil jen RaR. Foukam ji klasickou velkou pumpou.

        Bohuzel Roval pasky po roce pouzivani dusi jsou asi nepouzitelne a vsechno do minuty uteklo pod ventilkem. Snad pomuze vymena pasky.

        • Dejv0  

          Nemáš problém s foukáním ventilku bez těsnění? Po pár nafouknutích mi začala blbnout ta duální hlava pro auto/galuskový ventilek, když foukám prázdný plášť, vzduch uniká i skrz druhou díru. Pokud foukám s těsněním, problém odpadá, ale to je zase bez šance nahodit plášť do patek. Jinak jsem s tím naprosto spokojen, ale ta duální hlava je nesmysl. :(

          Takže buď to vrátím nebo nějaký tip na kvalitní hlavu pouze pro galuskový ventil? Díky

          • Ricci  

            staci zapchat prstom dieru pre galuskovy ventil,fuknut a prepne sa ti na galuskac, potom uz fukas v pohode

            • LM  

              Záleží na konkrétní hlavici. Mam tu Pro-T pumpu s „automatickým“ přepínáním, kde výchozí je autoventil.

              Pokud s tím zkusíš nahodit bezduši, tak dáš prst, přepneš na galuskáč, dáš na ventilek, párkrát foukneš a přepne se to zpět na autoventil (protože při nahazování ještě netěšní patky). Minule málem letěla z balkónu a koupil jsem si jinou kde to přepínám manuálně…

      • Carloss  

        8 bar je celkem málo

        • ememem1  

          co je malo? do 2l pet-ky tlacim bezne 5 barov a bezproblemov nahadzujem mtb aj silnicku. na dofukanie pisu ze 160 psi co by som povedal ke uplne dost.

    • nostro66  

      Nakoniec som kupil Lezyne Digital Pressure Over Drive Pump. Prevedenie naozaj kvalitka. Maximalna spokojnost.

      • ememem1  

        lezyne je fajn, az na tu cenu, za to je v baumaxe maly kompresor zo vzdusnikom.

    • capo  

      Kdyby to úplně náhodou někoho zaujalo, odešel mi kompresor a nevyplatí se mi ho opravit, prodávám ho tedy na ND nebo jako tlakovou láhev . Koukněte na bazos. Rozumné domluvě se nebráním.

      • Johnnyxjr  

        podobnou jsem posledně udal za čokoládu

        • lukas aka mitro  

          Zase k tomu mas vsechny stelungy…

        • capo  

          No to já bych měl asi lepší čokoládu protože jsem ji opravdu prodal za těch 800,– a to jsem měl i víc zájemců :)

          • lukas aka mitro  

            Uz si to nevybavuju, to byl ten cinsky kompresor s jenom zadrenym pistem…a prodaval jsi vzdusnik a heblata, ne?

            Jak jinak jsi s tim merglem byl spokojeny?

            • alinceb  

              Já mám možná ten samý (Steppach HC54) a na domácí v použití je celkem v pohodě. Používám to teda hlavně na ofuk, foukání kol a gum na autech a nově ještě na domácí myčku, ale na nějaké menší lakování by to taky mohlo být asi v pohodě…

              • lukas aka mitro  

                Kompreor na domaci mycku? Jako na cisteni?

                Ja trochu pokuju po dvouvalcove variante a 100l vzdusnik…ale to uz je docela raketa a je to na hrane s nejakym starsim orlikem na 3f…

                • alinceb  

                  jj. Mám v garáži udělaný takový menší rozvod stlačeného vzduchu. Mám vývod na ponk a pak jeden u vrat.

                  K tomu jsem si koupil z Ali pistoli na rozprašovaní saponátu . V garáži nemám vodu, takže si ji nosím z domu v 5L kanystrech. Nemá to takovou sílu jako wapka, ale to je spíš dobře, protože se nedostane tak dobře do ložisek. Ale zas je to o dost silnější a účinnější, než zahradní postřikovač, který jsem používal do teď. Taky to nemusím ručně pumpovat…:)

                  Jedním 5L kanystrem imho v klidu umyju 1 nebo možná i 2 kola.

                  • lukas aka mitro  

                    Zajimava pistolka…to by se dalo pouzit na tu kurvu, zavijece zimostrazoveho, ale asi zustanu u zahradniho postrikovace:)

            • capo  

              čínský jsou všechny :). Byl to Scheppach HC25 a byl super (já ho kupoval jetej a bohužel už téměř po smrti, což mi prodávající jaksi neřekl. On ho ale evidentně měl v nonstop provozu.) Na domácí použití je podle mě super. Já ho použiju tak max párkrát do měsíce… Teď mám nějakej jinej stejný kategorie, je to všechno dost podobný.

              Jediný co mě u toho Scheppachu překvapilo, je to, že už se šetří i na mědi – vinutí motoru byl hliník jen potaženej mědí, takže oprava = komplet nový vinutí.

              • lukas aka mitro  

                Jo…o vinuti jsem cetl. Stejne jako o tom, ze se ma vpodstate hned po koupi vymenit olej a po zajeti radeji jeste jednou…

                Vzhledem k tomu, ze mam docela misto, tak bych radeji vetsi vzdusnik – kompresor bude schovany pod regalem. At nejede kazdou chvili. Taky obcas prijde pripojit na razovy utahovak nebo plasmu…ale asi na to ta cina bude stacit…

    • MikeK  

      Poridil jsem Bontranger TLR Flash Charger , je to sice dost penez, ale naprosta spokojenost, nepotrebuju elektrinu a nahodim snad cokoliv. A narozdil od prace s kompresorem si u toho jeste trosku zaposiluju :D

    • PAFIRA  

      Kdyby někdo chtěl pořádný kompresor,tak kámoš za dvojku prodává :-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.