• jakubo

    Zdravím dámy a pánové mám svého prvního fulla (focus vice pro) jak je to s nastavovanim tlumiče? Muze se měnit během jízdy ? Mám i teleskopicke sedlo tak ten samy dotaz jako u tlumice, a poslední věc tlak v pneu už se mi stalo ze se proste samovolně když kolo stálo tak se tak se rozervala duše hned jsem s tím jel do servisu obchodu kde jsem to kupoval tak mi to servisak hned vyměnil a po nějaké době bouchlo znovu :D pak tam dal novou duši a říkal ať to o víkendu po jezdím , dnes 38km přes kopce a fakt teren (kameny , blato ,klacky ) sjezdy kolem 50km/h a vše v pohodě ale není tak nafoukane jak předtim (bylo jak beton ) je třeba foukat pumpou s Bárometrem? Díky za rady případně na co si dat pozor u nového fulla

    0 0
    • Smazaný účet  

      Báry meřit nemusíš…ono by dalo dost práce se slečen ptát jak se jmenujou a nemusely by pochopit, co jim chceš měřit:)))

      Na tlumiči můžeš nastavovat co chceš, cílem je aby ti jeho projev vyhovoval – pokud to umožní tlumič, časem tohoto stavu dostaneš. Koukni se po BF jak se nastavuje SAG na tlumiči a vidlici – rozhodně budeš potřebovat pumpičku na tlumak/vidli a ne, obyč pumpa na kolo použít nejde.

      Pokud foukáš kola jako beton, zabijíš 90% vlastností pláště…foukat na beton je *********.

      Pokud ti sama od sebe bouchá duše, bude někde problém.

      Teleskopické sedlo se v většině případů nastavuje do krajních poloh. Pro normální jízdu nahoře, pro jízdu z kopce dole.

      I na fulu je třeba trochu volit stopu a s kolem pracovat…jinak kolo dojebeš – třeba ráfky.

      U nového kola si dej pozor ať ho nedojebeš nebo ti ho někdo neukradne…na zbytek příjdeš časem sám.

      0 0
    • Dados  

      Tak za prvé gratuluji ke koupi prvního fulla :) Nastavením tlumiče myslíš přesně co? A ano, pneu bych foukal na tlaky doporučené výrobcem a povaze terénu, ve kterém se pohybuješ.

      0 0
      • Smazaný účet  

        To jako foukat maximalne na maximum doporucene vyrobcem?

        0 0
        • Dados  

          O maximu nebyla řeč, ale ty můžeš – chceš li… Zakládající psal o tom, že pneu byly jako beton a pokud mu bouchaly, tak asi bylo někde něčeho moc. U někoho, koukám, je zase něčeho jiného málo ;)

          0 0
          • jakubo  

            Beton už byl z obchodu což se mi samotnému nezdálo ale nechal sem tak Myslel sem ze to někdo kontroloval nebo zkoušel ať je to kolo připravené k jízdě :D jinak na tlumiči z vrchu je kolečko (pardon ze tak amatérsky ale jinak to pojmenovat nedokážu :D a na ni je želva a jelen : jelen přpruzi rychle želva pomalu , zajíma mě jestli s tím koleckem lze kroutit i za jízdy nebo je třeba zastavit a naladit dle aktuální jízdy (jsem max spokojen na to co jsem měl HT meridu na 26stkach je tohle nebe )

            0 0
            • pepek  

              kolečkem za jízdy nekroutit, mohl by sis vyrazit zuby

              0 0
            • Soreno  

              Odskok si nastav na co nejrychlejc, tak aby to za jízdy nekopalo. Tzn. na „jelena“ já mám teda zajíce :).

              No možná vyjeď s někým zkušeným a on ti poradí za jízdy.

              0 0
          • Smazaný účet  

            Ja jen, ze vyrobce povetsinou udava maximalni tlak…a ten muze byt vetsi, nez max. tlak co vydrzi rafek…

            0 0
    • Smazaný účet  

      Můžu se zeptat, jak ti na vidlici sektor jde nastavování odskoku? (na pravé vidlici želva/zajíc). Jde odskok plynule nastavovat, nebo jde hodně „ztuha“.?

      0 0
    • Strakááč  

      tlumák bys měl nastavit tak aby když na kolo dřepneš do polohy ve kterej jsi nejčastějš.. byl ve +/- 20% zdvihu pak nastavíš kdyžtak podle toho jak se ti to bude zdát lepší.. odskok jak u tlumáku, tak u vidle bys měl mít jakoby co nejrychlejší ale zároveň aby ti to v terénu nekopalo do rukou.. nejlepší bude když zkusíš otáčet kolečkem na doraz jedním směrem pak počítat kolik otoček uděláš na doraz na druhou stranu.. a pak si to nastavíš na něco mezi.. a od toho „mezi“ nastavíš směrem k rychlejšímu odskoku půl otáčky nebo prostě maličko, tak by to mohlo bejt fajn, a nebo taky ne.. :D to musíš vyzkoušet..

      pumpičku kup skoro jakoukoliv to je fuk.. já mám celokovovou od force.. a nemám s ní nejmenší problém funguje jak má a stála asi pár kaček přes 4 stovky :D

      pláště vypadají na šířku 2,2" tak bych je foukal vepředu na 1,8 – 2 bary podle tvojí váhy.. zadní bych dával 2 – 2,3bary pro začátek.. kdyžtak ubereš nebo přidáš podle toho co s tím budeš jezdit atd atd..

      ptal jsi se i na mazání…

      řetěz bych mazal podle toho v jakých podmínkách jezdíš.. jestli jezdíš často v suchu.. málkody tě přepadne prška a ták.. v pršce, bahnu nevyrážíš, tak bych volil nějakej olej „do sucha“ pokud obráceně.. tak zas „do mokra“ nebo to kombinovat a nebo to neřešit a mazat prostě olejem na řetěz.. já používám od motorexu do sucha..

      vidlici bych mazal silikonovým olejem.. teď jsem koupil olej od brunox (doporučovaný mazadlo značkou Rock Shox) tak to stojí za to.. nanáší se to krásně trubičkou přímo na stíráky a vydrží to dlouho mazadlo vůbec nelepí prach.. a to mám kolo pověšený v prašným postředí a i tak to prostě bordel nelepí vůbec.. silikoňák oproti tomu chytal bordel strašně… :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.