průměr kotoučů a jejich vliv na brždění.

167 nepřečtených
  • Dudys27

    zdravím všechny, chci se zeptat když mám na kolem vepředu 180/160 a dám například 18/180 kotouče poznám to něják rapidně ?

    dále bych se zeptal jestli je úplně jedno jaké kotouče koupím když se budu dívat i na design.

    https://www.kupkolo.cz/…rveny_z1700/

    třeba tyhle se mi designove líbí a šly by i ke kolu ale nevím jak je to s kvalitou oproti shimana.

    jinak sedlám TREK FUEL EX7 letošní rok

    Předem díky

    • Vilém  

      Vlnky, pily atd, nebrat.

      • petrlos  

        proc ne? :)

        nechci to rozporovat, ale nemam rad dogmticke „toto nedelej“, pokud se k tomu nerekne „protoze … “

        • Vilém  

          …protoze to prinasi jen problemy, prevazne v podobe vibrujici vidlice pri brzdeni.

          • petrlos  

            ok díky za vysvětlení :)

          • krabica  

            Mám dotaz, přešel jsem z 180 mm hladkých kotoučů na 203 mm zvlněné a vibruje mi vidlice při dobržďování, co s tím? :-D

            • lukas aka mitro  

              Namazat psim sadlem.

              • KAITEN  

                WD-40 je lepsi!

                • Roxteedy  

                  Jo, WDčko je výborný :) Zmínil jsem při první „garančce“ nového kola divný zvuky ze zadního náboje. Tak prý trochu stříkli „lůžka hlav“ drátů na nábě WDčkem a je to v poho… Je to od nich dost z kopce a pak ostrá zatáčka. Rušná silnice. Stěžovat si na zvuky na předku, tak tu možný nejsem :(

                  Ta brzda skoro nebrzdila. Ale je fakt, že ani náznak vibrací :)

            • danielh  

              203 kotouce na xc 32mm vidle nepatri!! Ty vidlice na tohle nejsou delane a i vyrobci to nekdy pisou v manualu k vidlicim. 203 jsou na FR/DH vidlice.

              • SKYlined  

                A proč ne? Na svojí vozim bez problémů 203ku od Trickstuff, ty 36ky už jsou na to masivní dost.

              • DoomHammer  

                hm, tak proč má moje Reba max. povolený kotouč 210 mm?

                • Světloslav  

                  no to by mě docela taky zajímalo! Takže vidle , které se jezdily s Véčkama toho vydržely více?! jak je to vlastně s namáháním vidle (a výpletu) u kotoučovek a u starých dobrých véček? Už jste nad tím bádali? :-)

                  • novas752  

                    Kotouc pusobi daleoo vetsi silou (paka rafku vuci pace kotouce) a hlavne jen z jedne strany vidlice, takze s ni krouti. U hodne silnych rafkovych brzd (hydraulicky magury) to zase silne roztahovalo vidlici od sebe, ale to se tykalo spis zadni stavby.

              • kubad  

                Aktuálně ze stránek Sramu:

                Specifications for Reba RLT

                TRAVEL 80/100/120mm

                WHEELS 26", 27.5", 29"

                AXLE TO CROWN 493mm – 26"/120mm travel, 507mm – 27.5"/120mm travel, 506mm – 29"/100mm travel

                WEIGHT 1586g – 26" , 1622g – 27.5" , 1662g – 29"

                MAXIMUM ROTOR SIZE 200mm

                takže bych zase nepřeháněl, ale jinak souhlas smysl dávat 200mm kotouč na XC vidle taky moc nevidím, ale vidle to dá :D pokud samo výrobce povoluje

              • krabica  

                Mám 35 mm. :-)

            • Rice  

              Vibroval už jako novej? V létě jsem přendaval jetý Shimano kotouče na jiný záplety a taky začaly při agresivnějšim dobržďování vibrovat/klapat. Předpokládám, že jsem kotouč nenasadil stejně a destičky brzděj mimo původní brzdnou dráhu, tedy přes vybržděnou hranu. Ale stejně už budou pomalu na výměnu…

              • doubleingram  

                Z tovarny mi uchytili na biku trmeny tak, ze se desticky nekryji s kotoucem, a na kraji koutouce jsou asi 2–3 mm prumeru kotouce, mimo drahu desticek.

                Vsiml jsem si toho az po par mesicich.

                Kdyz se prejede pres hranu prechodu, tak se to zda jeste dost maly „schod“.

                Ubrousit adaptery aby byla desticka a koutouc souose a jezdit, dokud se to nesrovna (vyssi cast kotouce nesrovna s obrzdenou)?

                • Vilém  

                  Chapu to dobre, ze vnejsi strana desky je mimo kotouc? Pokud jo, tak jeda to ofrezovani adapteru. Blbe na to je to, ze pri sjizdeni desek muze nastat, ze se desky oprou o sebe a nebrzdi to. Pokud bys adapter upravil, tak bych desky obrousil na rovne desce do roviny.

                  • doubleingram  

                    Jj, vnejsi kus desticky je mimo kotouc. Dik, nechapu, jak to mohli tak zmrvit, resp. vubec nainstalovat, Radon Black Sin 9 2016.

                    • satch  

                      Kdysi jsem to tak měl a jak píše Vilém, když se tam udělá ta hrana a opře se to o sebe, buď vymenis desky nebo bys musel strhnout hranu. Je lepší obrousit adaptér…

                      • doubleingram  

                        Jj, adapter pujde, to zas bude oser :) Dodelej si sam, kolo puvodne za 3,5 k EUR, des.

                        • Mereck  

                          Nemáš mezi adaptérem a prasátkem nějaké podložky? Možná bys to vyřešil odstraněním podložek elegantněji, než pilováním adaptéru.

                          Já mám na vidli 2 podložky pod prasátkem = jednu bych případně mohl zahodit…

                          • Vilém  

                            Tyhle podlozky ale patri pod hlavu sroubu, viz diskuse nize.

                            • Mereck  

                              Tím se mnohé vysvětluje :-) Díky, Viléme.

                              • Vilém  

                                Pokud ti to nesedi vyskove, desky vuci kotouci, tak bych mezi adapter a trmen dal radsi normalni plochy. A ty pulkulaty pod hlavu, aby si hlava pekne sedla.

                                • Mereck  

                                  Ono to spíš nesedí teď. Mám desky krapet výš, přesně jak se tu hovoří. Tak to předělám správně: -)

                                  • Vilém  

                                    Jasne, tak potom jak pises. Ono to z te fotky nebylo uplne zrejme, kdyz je zaostreno na travu a listi:)

                    • TeryPV  

                      Na rámu GT karakoram to stejné, musel jsem upilovat kousek úchytu no…

          • Roxteedy  

            Mám XTčka (RT86 a RT81), když na ně kouknu, tak bych je zahrnul do Tvé podmnožiny „nebrat“

            Ale žádný vibrace nepozoruju, brzdí nádherně… (na XT 785 + XT sintry s chladičema)

            • vpa007  

              Přesně tak… i Shimana patře k do kategorie kotouče s „vlnkou“ a problém s nima nemám ;-)

          • kudlanka32  

            hope saw mi nevibruji…cim to je?

            • Vilém  

              To bude tim, ze to neni ani vlnka ani pila.

              • Roxteedy  

                Počkej, tak pak nevim, čemu říkáš pila :)

                HOPE Saw

                1. vypadají jak pila
                2. jmenují se pila
                • Vilém  

                  Asi si pod pojmem pila predstavujem kazdy neco jineho. Ja si predstavuju vyraznejsi zuby. Ze by ten Hope byl nejaka vyhra to taky ne, mel jsem klasicke stare, kulate a prisly mi lepsi jak saw.

                  • KAITEN  

                    vono taky zalezi na vic okolnostech, nezli jenom na kotouci.

                    • Vilém  

                      Nerikam, ze ne, jen mam proste zkusenost takovou, ze kotouce vybiram co nejkulatejsi, protoze je to vetsi jistota, ze si vse vzajemne sedne.

                      Ten odkazovany force jsem kdysi mel pod znackou alligator, vzadu dobry, vepredu to pri urcite rychlosti vibrovalo, at uz s odpruzenou, tak s pevnou.

                      • Roxteedy  

                        Souhlas, zní to logicky.

                        Jenže třeba od Shimana kulatý kvalitní kotouče neznám. A docela rád mam věci tak, jak je někdo vymyslel. Tedy např. brzdy všechno XT.

        • danielh  

          Tyhle radoby designove kotouce stoji za ho.., takovy jeden pilovy se mi sam ohnul pri brzdeni (predni180), Kotouce kde je vic vzduchu nez materialu za ktery se chytaji desticky sou na prd.

      • Dudys27  

        Ma to teda nejaky vliv na brzdeni treba konkretne tyhle? Pisou tam i kompatabilni se shimano tak proto se ptam

        • novas752  

          Horsi zvukovy nebo vibracni projev pri brzdeni. Slabsi brzdeni (nic moc material a mesni brzdna plocha)

          • Dudys27  

            Je to u vsech tehle design kotoucu nebi mas na mysli vylozene tyhle force ? Este otazka kdyz si dam i dozadu 180 poznam to oproti 160? Moc otazek ale radsi se ptam…

            • jIrI___  

              Jak psal Vilém, všechny ty pily, vlnky atd. mohou přinášet problémy a netýká se to jen Force, ale všech výrobců. Prostě nezáleží tak moc na výrobci kotouče, ale především na tvaru kotouče. Přechod na jiný průměr kotouče je dost výrazný.

              • Jakobo  

                No ten Force v jeho odkaze mi prijde v pohode, jak stare kotouce od Sramu. Nejake ostre hrany nebo moc odlehceny neni.

                Pokud ma vepredu 180 tak dozadu vetsi jak 160 bude imho zbytecny, kolo zablokuje tak jako tak.

                • Dudys27  

                  Takze by jsi nechak tak jak mam 180/160 a nebak by ses tech force jo?

                  • Jakobo  

                    vic jak 160 dozadu nema vyznam. Mozna pokud bys jezdil s vozikem. Ten Force mi prijde v pohode, stejnak v teto cene je vyber mizerny.

                • jIrI___  

                  Měl jsem stejné kotouče jako jsou ty Force, jen s jiným nápisem. Vidlice vibrovala. Vyměnil jsem je za HS1 z aliexpressu, které tu vlnku nemají tak výraznou, a je klid.

    • satanus  

      Jestli hledáš dobré kotouče tak sram centerline. Taky jsem zkoušel plavoucí, zubaté, děrované. No prostě co do dyzajnu cool. A buď to řve nebo vybruje a v nejhorším případě nebrzdí. Jezdím je s XT 180/160. A zatím top

    • Dudys27  

      když jsme u toho brzdy Shimano M506 – stačí tyto brzdy ? nebo ten skok třeba oproti SLX je markantní ?

      • novas752  

        M506 je velmi slusny zaklad. Rozdil oproti BRM7000 je, ale neni tak velky jako mezi M315 a M506.

        Jestli staci? Jak na co a jak komu…

      • Jakobo  

        Nechapu ale, proc chces menit kotouce a ted i brzdy, pises, ze mas kolo Trek fuel. Nebo tos koupil jen ram?

        • Dudys27  

          nene mam to samozřejme komplet od treku :) spíše jsem se chtěl zeptat na ty kotouče a sklouzlo to i těm brzdám, ty určitě měnit nechci spíše jsem nenašel celkově nějáky pohled na ně víš ;)

          • novas752  

            To si malo hledal. Tady jsou zminovane celkem casto jako dobry vstupni model do sveta silnych brzd. Je to Deore paka a Alivio trmen.

    • Plechovka  

      http://fyzika.jreichl.com/…jednozvratna

      o kolik % zvedneš průměr kotouče, o tolik se ti zvedne brzdná síla (působící na obvodu kola). Funguje to i naopak: pokud máš např. 26" s nějakými kotouči (průměr) a přejdeš se stejným průměrem kotoučů na 29", pak se brzdná síla zmenší o poměr průměrů kol (29"/26")

      • Světloslav  

        takže V-brzdy zatěžovaly vidly mnohem více!?

        PS: a není to spíše dvoj-zvratná páka? :-)

        • Roxteedy  

          Vcka neudelaji takovy treni jako hydra/desky/kotouc

          • KAITEN  

            nepotrebujou

            • mikub  

              Vcka brzdí přímo ráfek. Tam není páka skoro žádná, protože brzdí na přímé spojnici mezi osou a pláštěm (a ještě hodně blízko k obvodu pláště). Takže Včka jsou jednozvratná páka…

              Kotouče brzdí náboj a přes výplet je tato brzdná síla přenášená na plášť. Tam je tedy páka, že vzdáleností osa-kotouč brzdíš vzdálenost osa-plášť. (Dvojzvratná páka podle názvosloví výše :) )

              To je taky důvod, proč u kotoučových brzd dostávají víc na prdel ložiska v náboji (přes ně se tato síla přenáší) a taky výplet (přes ten se brzdí).

      • onuce  

        A vůbec nechápu, že u nového 29 kola dají dozadu i dopředu jen 160mm kotouče! Tak jsem objednal nové 180 a 160. Vpředu musí být vždy nutně větší, skrze ergonomii brždění!

        • KAITEN  

          no kdyz vazis 70kg tak 160 staci :-)

          • onuce  

            Možná stačí, ale stejně by měl být ve předu vždy větší kotouč, aby při stejném intuitivním stisknutí brzd, brzdila přední více. Toto mi ostatně přijde jako největší výhoda oproti čelis´tovým brzdám.

            • novas752  

              Predni brzda brzdi z principu vic i se stejne velkym kotoucem. Predni rafkova brzda taky brzdila vic nez zadni.

              • onuce  

                Ale to přec nemůže být pravda. Leda by vpředu byly jiné destičky, popř. špalíky.

                • Libores  

                  tak ony brzdí stejně, jen přední je účinější, protože se při brždění váha přesouvá dopředu.

                  • onuce  

                    To si tedy vůbec nerozumíme. Respektive právě proto je ergonomické mít vpředu větší kotouč…

                    • Chlebovnik  

                      Ano, má to smysl. Nicméně vůbec ne z důvodů, které uvádíš.

                      I když kdo ví, co si vlastně představuješ pod slovním spojením „ergonomie brždění“.

                      • onuce  

                        No jak jsem psal výše… Při stejném stisku brzdových pák, brzdí pak přední automaticky více. Prostě když potřebuji náhle zastavit, stisknu intuitivně obě brzdové páky naráz… a nemusím v ten okamžik řešit, že zadní musím mačkat mnohem méně, bych nesmykoval…

                        • KAITEN  

                          180 kotoucem to jeste zhorsis :-)

                          • midlander  

                            já ho chápu, prostě je zvyklej mačkat obě zároveň a zatímco mu zadní jde hned do smyku, přední zdaleka není na maximu. takže větším kotoučem zvýší její účinnost při stejný síle na páku.

                            • Strakááč  

                              Snad mackam podle citu ne ? :))

                              • Breakpain  

                                tvl … je to ONUCE … to je jiny „druh“ se specifickymi pozadavky ;)

                                • Strakááč  

                                  Ma k tomu svou teorii no.. dava se mu asi zadni hur do smyku :)) ja mam vepredu I vzadu 180 a zadni nekdy ani nebrzdim… nekdy zas jen zadni.. a chce to proste uproste umet.. nic tezkyho to nejni..

                              • midlander  

                                jasně, jde spíš o zvyk, ale stejně není dobrý mít to hodně rozdílný.

                            • onuce  

                              Tak jest.

                    • KAITEN  

                      pokud zmacknes pocitove obe paky stejne a poradne brzdis tak zcela logicky zablokujes zadni kolo

        • danielh  

          Tuhle tezi si vzal kde ty odborniku? :-) slysim poprve. Stsaci trosicku vic zmacknout paku a kotouce muzes mit jake chces.

          • ˘Ö˘ Krab  

            A to máš odkud? Bude to fungovat vždycky? Na malém kotouči můžeš mačkat páku jak chceš, je blízko osy (takže malé první rameno síly) a rychleji se ohřeje (menší plocha). Není to ergonomie, ale prostá fyzika, tedy konkrétně projevy setrvačnosti, které umožňují přes přední kolo přenášet na podklad potenciálně větší síly, než přes zadní. Tedy lze použít i účinnější brzdu. Ještě tady nepadl argument ohledně chlazení větších kotoučů, před časem to tady rozebíral někdo z automotive.

            • onuce  

              Děkuji. Nicméně z pohledu jezdce je to ergonomie.

              • KAITEN  

                ergonomie – pro me znamena napr. nastaveni spravneho posedu, zvoleni spravne sirky riditek a predevsim pak nastaveni pak brzd a razeni.

    • onuce  

      Zrovna mi přišly nové kotouče Shimano Smrt 56 a není nikde uveden utahovací moment šroubů!!! Zato je tam uvedeno: Min.TH=1,5 Co to prosím znamená? Děkuji.

      • allrose  

        bezpečná tloušťka :) …kotouče

      • novas752  

        Že až ho ojedeš na 1,5mm, tak by měl bejt vyměněnej.

        Moment na utažení tak nějak rozumně. :)

        • onuce  

          Aha! Děkuji! Apropo, kolik Nm je v tomto případě rozumných?

          • Vilém  

            Podle shimana 2–4 Nm.

            • onuce  

              Děkuji!

              • KAITEN  

                nezapomen, ze je budes jednou povolovat

              • Drobeczech  

                a loctite.

                • onuce  

                  Loctite je original nanesen, plus záhadné zdvojené asiaretační podložky.

                  • KAITEN  

                    srouby davam bez podlozek

                    • onuce  

                      Ale to jsem moc rád, že to píšete! Hrubě se mi totiž nelíbí! Dám také bez podložek, ale náhradou důkladně proleji modrým Loctite.

                      • novas752  

                        A uz to nepovolis. Staci ten loclite co uz na sroubu je. Bohate. Ze by sesroub povolil jsem jeste nevidel. Naopak nekdy ho je problem povolit.

                        • onuce  

                          Myslel jsem, že modrý Loctite se při povolování snadno rozdrobí… Děkuji.

                      • Rice  

                        Ty plíšky/podložky u Shimano kotoučů jsou docela dobrý, při dotahování to hezky cvaká, takže to navozuje dojem, že částečně fungujou i proti povolování. Pokud je na šroubech nanesenej ten tuflok/nylok, tak bych Loctite nedával, max až se ochodí a to je u kotoučů málo pravděpodobný. Šroub kotouče byl snad jedinej šroub co mi kdy na kole zarostl, ale to mi na něj natekla brzdovka a pak jsem ho nechal několik let zarůst, pak byl na odvrtání, ale nába už stejně šla do sběru.

                        • Vilém  

                          Ty plisky jsou tam prave proti povolovani. At ta stara verze, ktera se zahybala k hlavicce, tak ta nova s ozubenim.

        • midlander  

          Kolegovi jednou investor připomínkoval, že nemá uvedeno na kolik Nm má utáhnout šroub na svorce zemnicího pásku. Tak tam dopsal něco jako „Šrouby je třeba utáhnout nafest, aby se to nepovolilo, ale ne zase moc, aby se to nestrhlo“. :-)

    • pocestny  

      Chlapi pls, rychlý dotaz. Mohl bych při přechodu z 180/160 na 203/180 přehodit ten přední 180 mm P/P adaptér dozadu? Je tam použitá Magura na P/P.

      Hlavně potřebuju vybrat přední adaptér na P/P 203, případně i nový zadní P/P 180? Doporučujete něco, nebo je to úplně jedno a stačí i nějakej Force nebo tak?

      • ˘Ö˘ Krab  

        Když se podíváš, tak P a Z mají jiný tvar, takže se obávám, že přesunout Z dopředu nepůjde.

        • pocestny  

          Hmm, oukey, nebyl by náký tip na zadní P/P na 180 ?

          Hnoj myslím kdysi říkal, že shimano není nic moc, tak jsem vzal tu Maguru. A ted váhám…

          Dokonce jsem na to tady našel vlákno, přečtu si to http://www.bike-forum.cz/…a-180mm.html

          • pocestny  

            kuwa Vilém tam normálně borcovi doporučuje dát dozadu přední adaptér od Shimana PM-PM na 180 (což je přesně to, co mám doma od Magury), a nitraq na námitku píše že je to OK. Pak to samý ještě potvrzuje TJK. (že přední PM-PM funguje i vzadu), guuut problem solved, jakobych se tady ani vůbec na nic neptal

            • Vilém  

              Zkus a uvidis, dle meho by to melo jit, jen muze byt trmen v nejake podivne pozici. Koupit jiny muzes vzdy.

              • hrota  

                Jde to, mam takhle stejny adapter na predni i zadni brzde (180/180 Shimano SLX) :)

        • onuce  

          Prave jsem namontoval adapter a nevim, zda vubec patri na predni kolo! Hadice ted sotva staci a proc ten divny uhel? Viz prvni foto. Na Meridu jsem kdys sehnal hezci adapter, foto druhe.

          • onuce  

            Mam totiž obavy z jiného úhlu přední brzdy vůči ose předního kola…

          • Idas  

            Jestli to na tom druhem obrazku dobre vidim, podle obrouseni toho kotouce bych rekl, ze by ty desticky mely byt o par mm dal od osy.

            • onuce  

              A co ten adaptér na prvním obrázku? Patří vůbec na přední kolo? Děkuji.

          • Vilém  

            Ten prvni adapter tak ma byt. Osobne ho mam radsi, nez verzi dve, kde ti navic chybi pulkulate podlozky pod hlavou sroubu, cimz si kurvis zavit ve vidlici. U te prvni verze alespon hodne omezis moznost, ze strhnes zavit v navarce vidlice.

            • onuce  

              Děkuji! Ale s těmi podložkami tomu nerozumím. Půlkulaté podložky byly jen u nešťastných A­vidů…

              • Vilém  

                Hlava sroubu nedoseda kolmo na trmen, pod hlavou maji byt pulkulate podlozky jak u tech prokletych avidu.

                • lukas aka mitro  

                  Nez onuce propadne depresi, tak pulkulate podlozky snadno sezene z brzdobych spaliku pro Vcka.

                • onuce  

                  Tedy! Již rozumím, děkuji.

                • Strakááč  

                  já ty podložky stejně zahodil… a jde to i bez nich, jen se tak ňák blbě přiohne šroub ale co.. utáhnu to.. sice se to blbě šteluje.. ale dá se to v pohodě.. :D

                  • novas752  

                    Tak prinejhorsim dojebes hlinikovej trmen no, stavaj se i horsi veci. :D

                    • Strakááč  

                      proč myslíš…

                      já myslel, brzdovej úchyt na vidli… :)) ale třmen, to jsem nevěděl..

                      • novas752  

                        Tak sroubujes hlavicku sroubu resp. obycejnou podlozku nasikmo k plose zejo. Takze se to o sebe neopre plochou ale hranou podlozky. A kdyz to nekdo zarve vymacka si do hlinikovyho trmenu dulek nebo mu to oko uplne rupne.

                        • Strakááč  

                          Zkousels to ? :) zezacatku mozna o malicko, pak se pekne narovna jen jak jsem psal.. trochu hur se serizuje.. :)

                  • Vilém  

                    A smysl toho vyhozeni byl jaky?

                    • Strakááč  

                      Proste to slo I bez toho a bylo to hezci.. a hlavne jeden sroub byl kratkej, povolilo se mi to hned druhej den.. a protoze pri dotahovani jsem skoro strhnul zavit tak jsem to sundal nejdriv na jednej strane.. a funguje to, tak jsem to sundal I z druhy strany… s podlozkama bylo zavitu ve vidli tak 5–7mm.. takhle tam je jeste 5mm vic..

                      • Vilém  

                        Kazdy sveho stesti strujcem. Za me je to prasarna, neco jako narvat sroub pres zavit a rict si, ze je to OK.

                        • Strakááč  

                          Hele mel jsem to rozebrany hodnekrat a nejni s tim zadnej problem, bejt delsi tens sroub tak to tak vozim.. ale jak jsem psal ten zavit je kratkej u ty horni casti

                      • Vilém  

                        Jo a pri tom tvym hopsani bych si to tuplem rozmyslel, aby ses jednou nedivil, az po zabrzdeni uleti trmen.

                • pocestny  

                  Tak to jsem rad ze to ma Magura zkosené a nemusím řešit takový voser, jsem zvědav u te dvoustovky od shimana co přijde

                • xtonda  

                  Tenhle originál Shimano sem taky kupoval a taky sem s tím nebyl spokojen, to že strany toho adaptéru nejsou rovnoběžný a tak šroub nedosedá kolmo a řeší se to těmi podložkami mi přišlo divný, adaptér je hodně úzký a třmen dosedá na malou plochu, vystředit to byl docela porod – při dotahování se to vždycky pohlo.

                  Takže tenhle typ je tedy lepší? Nevadí, že třmen je v jiné poloze než s tím Shimano?

                  http://www.axit.cz/…_180_mm.html

                  http://www.axit.cz/…e_180mm.html

                  • Rice  

                    Shimano adaptéry mam už nějakou dobu a zdaj se mi uplně v pohodě. S těma půlkulatejma podložkama se třmen dá vystředit celkem snadno, stačí jen dotáhnout aby zmizela vůle, dostředit třmen a opatrně s citem dotáhnout (případně přitom třmen s apatérem a rámem/vidlicí přidržovat). Při seřizování třmenu hodně pomůže prosvítit ho baterkou a správně natočit kolo/rám, ať je vidět na mezeru mezi destičkama přes celou délku. Každopádně pokud se podaří kotouč srovnat/zohybat do tvaru talíře, tak správný vystředění bez škrtání může bejt skoro až nemožný.

                    • Roxteedy  

                      Povolím třmen, zaheftnu brzdu, přetahnu gumičkou aby držela. Přitahnu třmen, pustím brzdu. Zkontroluju (Teď je prosvícení baterkou dobrej nápad – díky :)) a v naprostý většině případů není třeba dál štelovat.

                    • xtonda  

                      Mě to prostě vždycky uhlo a naklonilo se, po dvou hodinách sem to už chtěl vzdát a vzít to do servisu, pak sem si vzpomněl na trik s vizitkou, vzal sem tlustý papír a narval ho mezi desku a kotouč na straně co to po dotažení vždycky škrtalo, utáhl, papír vyndal a dosáhl uspokojivého výsledku.

                    • Idas  

                      Jednoduche serizovani trmenu.

                      Trmen uplne povolit, potom zmacknout brzdu trmen se sam vystredi.

                      Pri zmackle brzde schrouby mit 6–8 Nm utahnout.

                      • xtonda  

                        To sem samozřejmě zkoušel a nikdy mi to nefungovalo.

                        • lukas aka mitro  

                          Musis ty srouby utahovat postupne…ale kdyz se ti stane, ze mas blbe podlozky (viz drive diskutovana jejich absence u adapteru), tak ti to proste muze uhnout…

                    • Rice  

                      Tenhle návod jsem tu kdysi taky někde četl, ale nakonec ho zkusil snad jen jednou. Já to hodim na stojan, naklonim kolo aby bylo dobře vidět na celou délku destiček (zvrchu třmenu a ne zboku), lehce přítáhnu třmen, jednou ruku mam na šroubu s imbusem utahuju/povoluju – druhou vystřeďuju třmen aby byl kotouč uprostřed mezi destičkama a nejlépe zároveň i uprostřed třmenu (aby kotouč při různym vyjetí pístků neškrtal o třmen). Lehce dotáhnu, zkontroluju baterkou a dotáhnu momenťákem. Zní to komplikovaně, ale kvůli více kolům/zápletům se v tom šťourám občas i několikrát do měsíce, takže jsem nakonec skončil u týhle metody.

              • KAITEN  

                mam uz 3 avidy a podlozky tam zadny nemam :-) co delam blbe

    • Strakááč  

      nejlepší kotouče co nevybrujou jsou centerline.. maj velkou brzdnou, třecí plochu s destičkama tzn větší účinnost než ty co jsou hodně odvrtaný a nekroutí se… atd....... mám XLC kotouče s těma červenýma nejtama.. a přední mi při slabým brždění (jen když lechtám páčku, že se zlehka třou desky o kotouč.. (sintry)) tak vybruje.. ale při silným brždění už ne :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.