Mám silniční kolo ale uvažuji o Gravel kolo ale nevím jestli sadu 1×11 nebo 2×11 co je lepší hlavně to chci na cestu do práce
díky
Mám silniční kolo ale uvažuji o Gravel kolo ale nevím jestli sadu 1×11 nebo 2×11 co je lepší hlavně to chci na cestu do práce
díky
No nevím, na cestu do práce je lepší 1×11, ale zase na cestu z práce je lepší 2×11.
pane Lorenc?
Jestli ze jezdis prevazne silnici tak urcite 2×11. Vhodny prevodnik by byl 46/30 pak mas dostatek prevodu i do terenu.
Můj známý si taky koupil 1×11 a moc spokojený s tim nebyl, ve sjezdech a kles. rovinach je to oproti dvoutácu strašně znát, takže já bych bral 2×11, nic tim nezkazíš.
Nejde o počet převodů , ale konkrétní převodové poměry vs profil tratě .
No a přesně ty * konkrétní převodové poměry vs profil tratě* se líp najdou na 2×11, než na 1×11. Ano, pokud bude extrém a bude na gravelu 53/39 × 11–25, tak to v „terénu“ nebude lepší než 40 × 11/46.
Osobně na kole s berany preferuju 2×, na kolech do terénu 1×. Jsem spokojen. ;-)
Vozim na gravelu 42 – a na silnicnich zapletech nam 10/36. Jeste mi nikdy zadnej silnicar s dvouprevodnikem z kopce neujel :-) 60km/h uslapu a pak stejne vsichni zalehnou.
Dovolím si nesouhlasit,
na silničce pojedeš při kadenci 120 cca 55 stačí aby ti ten přede tebou trochu cukl a už ho nedojedeš
ale pokud se ti to neděje tak ok
Taky je rozdíl jet kadenci 120 s odporem na pedálu a 120 při šlapání vody. Málokoho to baví :)
Tak nejezdim se zavodnikama a okolo Prahy stejne zadny kopec, kde bys nejakou delsi dobu mohl jet a slapat pres 60 neni. V tyhle rychlosti jsme uz vsichni zalehli za riditky.
Ani z Jestedu dolu mi nikdo z meho okoli na silnicce neujel, mozna proto, ze nechtel :-).
Jasné však píšu , pokud vyhovuje OK
Můžu se zeptat na životnost kazety? Mám gravel 1×10 42/11–28, jezdí to hlavně na silnici a šotolinu bez velkých kopců. Životnost proti silničce 2×11 je násobně horší, malé pastorky 11–14 jsou docela rychle v kopru…
Tak to záleží jak moc necháš vytahat řetěz.
Právěže řetěz nebyl vytahaný nikdy. Preventivně ho měním dřív než je potřeba, ale ty nejmenší pastorky to stejně nedávají…
Tak větší převodník aby jsi nejezdil po rovině nejmenší pastorek na kazete, převody 1×10 nejsou úplně idealni
Proto se ptám na tu životnost, jezdím kazety od Shimana nebo SunRace, možná Sram vydrží víc, nevím, nemám osobní zkušenost. Zažil jsem ale případ, kdy na Sram kazetě majitel jezdil řetěz, který nešel změřit klasickou měrkou, protože byl tak prodloužený, že měrku nebylo kam zasunout. A kupodivu po nasazení zcela nového řetězu vše fungovalo a žádný pastorek kazety „nestřílel“, to by u Shimana nebo SunRace nebylo myslitelné…
Mě kazety Shimano 10s vydržely většinou 5 řetězů než to nový nevzalo, bylo to teda na MTB a 2×10 s tím ze nejmenší pastorek jsem jezdil výjimečně. Jeden řetěz cca 1000km řetězy jsem používal sram
No, 5000km není úplně moc, navíc s dvoupřevodníkem, ale zase na mtb v terénu se opotřebovává všechno daleko rychleji, než na silnici nebo šotolince to je fakt…
Jo na silnici bych rekonstrukci najedes víc než dvojnásobek, u tebe bych rekonstrukci je problém ze moc jezdíš na malý pastorek a ten odchází rychleji. Pokud to rám a profil ježdění, tak bych zkusil o 2 zuby větší převodník než mas, zkusit jezdit frekvenčně, na 1×12 mtb na 34/10 běžné uslapu v zátěži 38km/h tak ze 42/11 by měla pro normální smrtelniky být na rovině výjimečná záležitost.
No, větší převodník je právě už trochu problém, musel bych jít dál od zadní vidlice a to bych asi rozhodil řetězovou linku…
No tak s tím nic nenadelas kromě ježdění více frekvenčně
Protoze mas maly prevodnik, musis mnohem vic vyuzivat male pastorky. A cim mensi pastorek, tim kratsi zivotnost.
Na 11sp kazete najeto cca 15tis (najezd na retezu cca 4tis km) a pak jsem sadu prodal. Porad ale s novym retezem byla ok.
Na 12sp kazete najeto zatim cca 10tis.
Úplně bych se nepoustel do tlumočení toho, co říkal známý a známý známého…neber to lze, ale nevíš, jaké nároky má známý atp.
1×11 je malinko blbuvzdornejsi, na dojíždění do práce úplně v klidu. Současně za mě největší výhodou bylo, že se ti na podzim nazasere přesmyk listím, v zimě mi pak přesmyk namrzal, jenže tuhle výhodu cestou do práce asi moc nežiješ. Jo a ještě možná v terénu tolik vpředu nepadá řetěz.
Mám aktuálně 1×11 (44z > 10/42z) a do rychla je to v klidu, do kopců taky, nevýhodou je, když jedu delší silniční švih, tak jsou „šedé zóny“, kde bys potřeboval převod přesně někde mezi. Tedy odstupnovani není ideální.
Ale jakmile používam gravel jako gravel a ne jako silnicku, tak mi 1×11 úplně stačí :-)
No ono záleží kde je ta práce, pokud bydlí v Jilemnici a děla kuchaře na Labské boude, tak z 1×11 bude dost nešťastný :-) přece jen z půlky parkoviště na dolních misečkach na zlaté návrší je to docela do kopce a ne každému by musel stacit převod 40/46 a z dolních misecek dolu je to dost šlapavý sjezd a 40/11 by mohlo být malo
Je to o zvyku. Pokud máš 1 kolo zvykneš si. Silnička klasika 2×12, gravel 1×12 – celou zimu na gravelu s klukama na silnici nebyl problem.
V zimě snadnější údržba
Tak záleží kolik terén a kolik silnice a struktura terénu. Čím více asfaltu a terén jen šotolina, tím více 2×11 a obráceně.
Každou z možností přicházíš buď o rozsahu nebo o odstupňování. Otázka by měla být 2×12, 1×12 nebo 1×13.
O rozsah u varianty 2×něco neprichazis
Spis 2×11, pokud to nemas hlavne jako nahradu bika.