• Mandin11

    Mám silniční kolo ale uvažuji o Gravel kolo ale nevím jestli sadu 1×11 nebo 2×11 co je lepší hlavně to chci na cestu do práce

    díky

    0 2
    • scalar  

      No nevím, na cestu do práce je lepší 1×11, ale zase na cestu z práce je lepší 2×11.

      20 0
    • MTBIKER doporučuje

      GT Grade Elite 28 kolo, bordó Skladem > 2 ks

      Akce GT Grade Elite 28 kolo, bordó

      od 19 899 Kč -24% MOC 32 899 Kč

      GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé Skladem 1 kus

      GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé

      od 92 999 Kč MOC 104 999 Kč

    • mirorek2  

      pane Lorenc?

      0 0
    • ken-t  

      Jestli ze jezdis prevazne silnici tak urcite 2×11. Vhodny prevodnik by byl 46/30 pak mas dostatek prevodu i do terenu.

      1 0
    • Salomon-premium  

      Můj známý si taky koupil 1×11 a moc spokojený s tim nebyl, ve sjezdech a kles. rovinach je to oproti dvoutácu strašně znát, takže já bych bral 2×11, nic tim nezkazíš.

      2 1
      • Tomcat  

        Nejde o počet převodů , ale konkrétní převodové poměry vs profil tratě .

        2 0
        • Lišák  

          No a přesně ty * konkrétní převodové poměry vs profil tratě* se líp najdou na 2×11, než na 1×11. Ano, pokud bude extrém a bude na gravelu 53/39 × 11–25, tak to v „terénu“ nebude lepší než 40 × 11/46.

          Osobně na kole s berany preferuju 2×, na kolech do terénu 1×. Jsem spokojen. ;-)

          6 0
          • Alojs01  

            Vozim na gravelu 42 – a na silnicnich zapletech nam 10/36. Jeste mi nikdy zadnej silnicar s dvouprevodnikem z kopce neujel :-) 60km/h uslapu a pak stejne vsichni zalehnou.

            0 0
            • kubad  

              Dovolím si nesouhlasit,

              na silničce pojedeš při kadenci 120 cca 55 stačí aby ti ten přede tebou trochu cukl a už ho nedojedeš

              ale pokud se ti to neděje tak ok

              2 0
              • Fazzy  

                Taky je rozdíl jet kadenci 120 s odporem na pedálu a 120 při šlapání vody. Málokoho to baví :)

                1 0
              • Alojs01  

                Tak nejezdim se zavodnikama a okolo Prahy stejne zadny kopec, kde bys nejakou delsi dobu mohl jet a slapat pres 60 neni. V tyhle rychlosti jsme uz vsichni zalehli za riditky.

                Ani z Jestedu dolu mi nikdo z meho okoli na silnicce neujel, mozna proto, ze nechtel :-).

                0 0
            • Akai  

              Můžu se zeptat na životnost kazety? Mám gravel 1×10 42/11–28, jezdí to hlavně na silnici a šotolinu bez velkých kopců. Životnost proti silničce 2×11 je násobně horší, malé pastorky 11–14 jsou docela rychle v kopru…

              0 0
              • Jáchym 1  

                Tak to záleží jak moc necháš vytahat řetěz.

                0 0
                • Akai  

                  Právěže řetěz nebyl vytahaný nikdy. Preventivně ho měním dřív než je potřeba, ale ty nejmenší pastorky to stejně nedávají…

                  0 0
                  • Esi  

                    Tak větší převodník aby jsi nejezdil po rovině nejmenší pastorek na kazete, převody 1×10 nejsou úplně idealni

                    1 0
                    • Akai  

                      Proto se ptám na tu životnost, jezdím kazety od Shimana nebo SunRace, možná Sram vydrží víc, nevím, nemám osobní zkušenost. Zažil jsem ale případ, kdy na Sram kazetě majitel jezdil řetěz, který nešel změřit klasickou měrkou, protože byl tak prodloužený, že měrku nebylo kam zasunout. A kupodivu po nasazení zcela nového řetězu vše fungovalo a žádný pastorek kazety „nestřílel“, to by u Shimana nebo SunRace nebylo myslitelné…

                      0 0
                      • Esi  

                        Mě kazety Shimano 10s vydržely většinou 5 řetězů než to nový nevzalo, bylo to teda na MTB a 2×10 s tím ze nejmenší pastorek jsem jezdil výjimečně. Jeden řetěz cca 1000km řetězy jsem používal sram

                        0 0
                        • Akai  

                          No, 5000km není úplně moc, navíc s dvoupřevodníkem, ale zase na mtb v terénu se opotřebovává všechno daleko rychleji, než na silnici nebo šotolince to je fakt…

                          0 0
                          • Esi  

                            Jo na silnici bych rekonstrukci najedes víc než dvojnásobek, u tebe bych rekonstrukci je problém ze moc jezdíš na malý pastorek a ten odchází rychleji. Pokud to rám a profil ježdění, tak bych zkusil o 2 zuby větší převodník než mas, zkusit jezdit frekvenčně, na 1×12 mtb na 34/10 běžné uslapu v zátěži 38km/h tak ze 42/11 by měla pro normální smrtelniky být na rovině výjimečná záležitost.

                            0 0
                            • Akai  

                              No, větší převodník je právě už trochu problém, musel bych jít dál od zadní vidlice a to bych asi rozhodil řetězovou linku…

                              0 0
                              • Esi  

                                No tak s tím nic nenadelas kromě ježdění více frekvenčně

                                0 0
                  • Hrabex1  

                    Protoze mas maly prevodnik, musis mnohem vic vyuzivat male pastorky. A cim mensi pastorek, tim kratsi zivotnost.

                    0 0
              • Alojs01  

                Na 11sp kazete najeto cca 15tis (najezd na retezu cca 4tis km) a pak jsem sadu prodal. Porad ale s novym retezem byla ok.

                Na 12sp kazete najeto zatim cca 10tis.

                0 0
      • FOSA  

        Úplně bych se nepoustel do tlumočení toho, co říkal známý a známý známého…neber to lze, ale nevíš, jaké nároky má známý atp.

        1×11 je malinko blbuvzdornejsi, na dojíždění do práce úplně v klidu. Současně za mě největší výhodou bylo, že se ti na podzim nazasere přesmyk listím, v zimě mi pak přesmyk namrzal, jenže tuhle výhodu cestou do práce asi moc nežiješ. Jo a ještě možná v terénu tolik vpředu nepadá řetěz.

        Mám aktuálně 1×11 (44z > 10/42z) a do rychla je to v klidu, do kopců taky, nevýhodou je, když jedu delší silniční švih, tak jsou „šedé zóny“, kde bys potřeboval převod přesně někde mezi. Tedy odstupnovani není ideální.

        Ale jakmile používam gravel jako gravel a ne jako silnicku, tak mi 1×11 úplně stačí :-)

        0 0
        • Esi  

          No ono záleží kde je ta práce, pokud bydlí v Jilemnici a děla kuchaře na Labské boude, tak z 1×11 bude dost nešťastný :-) přece jen z půlky parkoviště na dolních misečkach na zlaté návrší je to docela do kopce a ne každému by musel stacit převod 40/46 a z dolních misecek dolu je to dost šlapavý sjezd a 40/11 by mohlo být malo

          0 0
    • pohy  

      Je to o zvyku. Pokud máš 1 kolo zvykneš si. Silnička klasika 2×12, gravel 1×12 – celou zimu na gravelu s klukama na silnici nebyl problem.

      V zimě snadnější údržba

      0 0
    • BlackMC  

      Tak záleží kolik terén a kolik silnice a struktura terénu. Čím více asfaltu a terén jen šotolina, tím více 2×11 a obráceně.

      0 0
    • Vrci  

      Každou z možností přicházíš buď o rozsahu nebo o odstupňování. Otázka by měla být 2×12, 1×12 nebo 1×13.

      0 2
    • tonik666  

      Spis 2×11, pokud to nemas hlavne jako nahradu bika.

      2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.