• kungpao

    Zdarec, na jar plánujem upgrade biku (Scott G-Zero, jednočap) o nový tlmič. Doteraz tam bol RS Sid, spokojnosť ale už má 8 rokov a hlavne nemá zatváranie. Varianty : 1. Fox RP 23 – predpokladám že už je celkom vychytaný, nevýhoda je to že nie som si istý či je defaultne nastavený krok útlmu presne tam kde ho chcem mať ja 2. DT SWISS SSD 225 + remote control na zatváranie 3. DT SWISS HVR 200 + remote control na zatváranie. Prvé 2 varianty sú rovnako drahé (cca 11tis. CZK, ten posledný je drahší o hodne. Moja otázka je čo by ste mi doporučili a či ste počuli alebo na vlastnej koži zažili čokoľvek ohľadom spoľahlivosti tlmičov DT SWISS.

    0 0
    • Jenda  

      no nevim ale 225 podle me nema zamykani, kazdopadne samotna 225 stoji asi 6.5 tis zatimco RP23 tech 11. Nevim cim myslis nastaveni utlumu ale odskok to samozrejme ma stavitelnej a stavitelnou kompresi myslim nema ani jeden znich. Sam mam ted na kole 225 a vadi mi ze se velmi snadno skrabnul pist, to mi prijde povrchova uprava foxu ze bude asi lepsi.

      0 0
    • kungpao  

      Pozerám že jakmile sa tu nerieši Olkyč alebo to že si niekto nevie nájsť babu tak je tu mrtvo :-) Asi to risknem na ten DT Swiss 210.

      0 0
      • Misiak  

        daj potom nejake referencie, trocha po dt pokukujem…

        0 0
        • kungpao  

          Nazdar, takže referencie sú nasledovné :

          1. čo sa týka chodu, tak je to ako keďe krájaš horúcim nožom do masla, absolútne krásny krok, mám pocit že mám nový bike.
          2. čo sa týka zamykania, myslel som si že je to super ale ukazuje sa že to na tom fule až taká výhra nie je, nakoľko tlmič zostane zamknutý v pozícii plnej dåžky, ale geometria je optimálna pri predpísanom sagu. Z toho vyplýva aj to že napr. sedlo nie je ideálnej polohe, ale špička je jemne dole. Pomohlo by zamykanie z riaditok na diaľkové ovládanie ale tuzemská cena je hodne vysoká a z ebayu nakupovať nemám možnosť.
          3. na Striku je trochu problém s prílišnou linearitou chodu nového tlmiča, sag ktorý mám doporučený z papierov od biku som musel trochu zmenšiť, nakoľko tlmič moc chodil a ja si potrebujem nechať posledný cm chodu tlmiča pre strýčka náhodu – t.j. nepredvídateľné bomby. Inak práca so zdvihom je krásna ale na mňa sa to trochu viac zaktívnilo. RS Sid ktorý tam bol predtým bol viac progresívnejší. Skúsim polaborovať s tlakom vzduchu, možno nájdem hranicu kedy sa efektívne využíva zdvih, zachová sa pohodlie a navyše nepôjde stále na 90% svojej kapacity

          0 0
          • Misiak  

            skoda ze 210 stoji pomaly tolko co fox RP23. rad by som vedel aky je rozdiel medzi 210 a 225, okrem uzamykania, co je pre mna uplna blbost. a tiez by bolo este otazne ci je linearnejsi alebo progresivnejsi v porovnani s floatom. ak by bol kusok progresivnejsi, tak by to mohla byt zaujimava volba. len potom este co servis. pripadne plnenie dusikom a pod…

            0 0
            • kungpao  

              Skutočne je DT o čosi drahšie. Ale je blbuvzdorné a ten chod je skutočne veľmi zaujímavý.

              Myslím že je výrazne lineárnejší ako Float, skúšal som Strike s Floatom a dosť sa to približovalo RS Sidu s jemne nafúkanou negatívnou komorou (tá bližšia ku piestu ktorou sa určuje citlivosť tlmiča).

              0 0
              • Misiak  

                no tym padom pre mna nema dt vyznam. zadok je podla simulacie degresivny (mlok to tusim pred casom spominal) a v kombinacii s linearnym tlmicom ako je float je to celkom ok. ale zniesol by som trocha viac progresivity a hlavne chcem PREC tu poondenu platformu… dik za info.

                0 0
      • vratan  

        zadna stavba na G-Zere ti nepraska (zvar na pravej strana pri naboji)? nie je zle to skontrolovat pred investiciou do tlmicu…

        0 0
        • kungpao  

          Mám Strike 20, rok výroby 1999, ono to zatváranie v podstate ani moc nepotrebujem, ale kedže priateľka začala mať rada cestu a zobrala mi moje HTčko postavené vyložené na rýchlosť, tak začínam byť v handikepe v kopcoch :-)

          0 0
          • kesu  

            nechci do toho kecat ale Gzero bylo predstaveny v roce 2000,v roce 1999 bylo jeste octane FX a intoxica.A model Strike(gzero v karbonu)prislo podle myho az v roce 2001 a az pozdeji myslim 02–03 prisel Strike FX s vetsim zdvihem vzadu.Co se tyka praskani zadni stavby tka na tom opravdu nejhure byly modely s scandiovou zadni stavbou ale prvni roky Gzera(tusim az do 02)praskaly taky.Pak to trochu zlepsili.Kazdopadne bych to s tim lockem moc nenamahal.Jo a dej fotku toho striku bylo to moje nejoblibenejsi kolo hezkejch par let:)

            0 0
            • kungpao  

              ty vole máš pravdu, je to 2001, viď www.bikezona.com/…ci-ficha.asp?….. Ono to už tak nevyzerá, v skutočnosti som to vylepšoval, vylepšoval, vylepšoval takže v skutočnosti mrkni na attached file. (fotil martt, peknú fotku nemám bo bike je furt špinavý lebo ho jazdím a nešampónujem). Zo staršieho obdobia mám ešte Scott Endorfin, ak sa posnažíš tak ho nájdeš niekde vo fotkách. Do profilu to nedávaj, i tak je to tu samý jarin a spol. a ľuďia buď kecajú o kokotinách alebo si navzájom nadávajú. Takže mi na tom prd záleží čo mám v profile. Ohľadom tvojho doporučenia zamykať to iba občas súhlasím, ide o dlhé výšlapy po asfaltkách. Full mám na to aby to makalo, na nemeckých diskusiach som našiel čosi o tom ale je to fakt ťažké to prekladať, takže tam vo všeobecnosti odporúčajú DT 210L + remote. Teraz som našiel DT XM180 s remotom, má to už taký ten Pace dizajn, cena trochu menšia. Uvidíme…

              0 0
              • kesu  

                hele ja sem bika z profilu taky smazal.Ja sem tohodle strika strasne moc chtel a nakonec sem koupil jeho nastupce.Zamykani ma a ja ho nadevsechny pripominky tady pouzivam,nerikam ze moc ale pouzivam.Ale osobne bych vzal tlumic Fox,nejezdil jsem dt takze nemuzu nejak srovnavat ale foxy mi prijdou ze vzduchovejch tlumicu nejcitlivejsi a to by u me rozhodlo.Kazdopadne ten tvuj bike je fakt krasnej,skoda,ze se jejich ceny porad pohybujou dost vysoko,jinak bych ho uz davno koupil jako bika na lesteni.Btw zahledl jsem i jednoho strika s karbonovejma loukotema spinergy,taky super masinka

                0 0
                • Peslezedirou  

                  Jezdil jsem cca 3lišky a teď jeden DT, ale nevím jestli bych vzal znova foxe, ale asi spíš ne, z několika důvodů, možná i proto, že fox jako tlumič mi připadá jako reba.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak se rozepiš o skutečných důvodech. S DT tlumiči nemám zkušenosti a reálné rozdíly by mě zajímaly, i když jsem s Fox tlumiči naprosto spokojen.

                    0 0
                • kungpao  

                  Jo jo, o tej kráse viem o čom hovoríš. Je to proste zlatíčko. Ta funkcia na dnešné pomery je skôr priemerná, dnešné VPP a Maestro sú ďaleko vyspelejšie. Ale ide o pocit, a na tom biku som za tie roky najazdil naozaj veľa kilometrov, takže si trúfam povedať že to bol skvelý bike. Problémy s praskaním boli, ale nie u mňa. Ak ho nájdeš na e-bay, kľudne doň choď. Je to veľmi čitateľný bike a jazdné vlastnosti sú skvelé. Hlavne v zjazdoch sa dá hodne ťažiť z pomerne priamočiarej zadnej stavby, je to veľmi efektívne aj napriek absencii rôznych prepákovaní a inteligentých systémov. Z toho titulu sa človek nebojí to trochu viac pustiť a teda by tie Spinergy trpeli viac ako vydržia. Ale sú krásne, to sa nedá poprieť…

                  0 0
        • kungpao  

          Praskalo to na Strike 10 a Strike Limited (skandiové a zoslabované stavby). Dúfam že nepraskne lebo svoj bike milujem a aj keď viem že nové systémy sú ďaleko vyspelejšie (priateľka má Trance 3 a je to parádne pojazdeníčko) tak ide proste o ten pocit. Na bike som strašne dlho šetril, aby som sa vôbec zmohol na ojazdený, a nechcem oň prísť.

          0 0
      • Vlado Jekyll  

        ja by som išiel do foxa s propedalom, lebo myslím si, že keď budeš často používať to zamykanie tak Ti praskne rám, už má dosť rokov…a propedal Ti bude bohate stačiť

        0 0
        • kungpao  

          Tiež som nad tým uvažoval, ale!

          1. nie je na to soft aby sa to dalo skontrolovať ako sa budú mať radi. Linkage to nepodporuje (aspoň čo sa týka zoznamu bikov). Bojím sa toho že nakoľko je tam 6 kombinácii otvorenosti toho propedalu tak sa proste netrafím do toho nastavenia. Skôr si predstavujem že by bolo lepšie niečo čo má plynule nastavenie úrovne propedalu. DT HRW, resp. niektorý z RSiek.
          2. ako písal Mlok hore, tak sa robia rôzne varianty. Nie som si istý ktorú potrebujem, výrobca už nedáva na takéto veci support a tak mi to isto nepovie.
          3. Tlmič bude v teréne otvorený, zavretý len na asfaltové výjazdy prípadne nejaké pokusy zašprintovať si po rovine.
          0 0
          • MlokCZ  
            1. Ono to asi budeš mít v případě, že bys bral Foxe jednoduché, protože samotné tlumiče v prodeji budou stejně jen v jedné maximálně dvou variantách a ty další kombinace jsou pouze pro velké objednávky pro oem tlumiče pro výrobce kol.
            0 0
    • fousek  

      No nevim jaky presne G-zero mas, ale ja bych tam tlumic s lockem nedaval (teda spis bych ten lock nepouzival), pomerne titernej cep a na tlumici je dost velka paka, proste bych se bal ze tomu ramu neco nehezkyho udelam

      0 0
    • fousek  

      Jo a jeste jakou ma roztec ten sid? nevim jak pozdejsi G-zera ale z roku 2000 meli roztec 170mm, ja sem puvodni tlumic nahradil 165mm a bylo to docela v poho, ale asi tam byl mensi zdvih

      0 0
      • kungpao  

        Ja som aj na pôvodnom nameral 165. Myslím práve že väčší by sa už nezmestil.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.