• StevensSFC

    Ahoj.Mam problém s vidlí konkrétně s lockautem :-( na rebe team.Vypnu vidli ale furt pruží a odfukuje si.Nevíte někdo čím to muže bejt?Předem děkuji

    0 0
    • petebike  

      nevim co to je – odfukuje si,

      ja bych si typnul ze tam mas malo oleje…

      0 0
    • Evilcleaner  

      no tak hádám že vím. takže zaprvé všechny reby mají „motion control“ který má na rozdíl od klasického locku (on/off) větší možnost nastavení, tzn. vidlice se uzavírá postupě, dále je v tomto „integrováno“ zařízení s názvem FLOODGATE, kterým nastavuješ sílu odtrhu při zamčené vidlici… je to to malé stříbrné kolečko uprostřed locku. tady podle mě bude probém, takže stačí toto kolečko zašroubovat správným směrem a lock by měl fungovat tvrději.

      jiná možnost: když máš kolo otočené vzhůru nohama a pak propružíž byt zamknoutou vidlici tak lock moc nefunguje… protože olej proteče motion controlem a potom chvilku trvá než steče všechen dolů

      a jiná čistě teoretická možnost, pokud to bude moc blbost tak mě někdo určitě opraví- málo oleje v motion control

      0 0
      • StevensSFC  

        Tak Floodgatem to není.Mam to utažené tim správnym směrem.Odfukování myslim zvuk jako by to neudrželo tlak kterej uchází.Olejem nevím nevím.Je fakt že jsem tam lil novej olej 5WT co tam má bít 110ml.Vidlice už blbla dřív.

        0 0
    • pajan  

      Ahoj,

      Já se s dovolenim přiživim :-) Při mojim prvnim „švihu“ (12km) :-D s Rebou (nanastavená, nenafoukaná na mě) :-) mi pri většim rázu a následnym návratu jakoby „škytne“ :-D Postupem času to už dělala míň.

      Díky :-)

      0 0
      • pajan  

        *nenastavená

        Předem se omlouvám za debilní dotaz :-)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • šlapatko  

      Mě se reba taky posrala.Nejde zamknout.Chod je celkově v prdeli.Zdvih se nepropadl.Taky jsou tam podivné zvuky(říkejme tomu čvachtání).V ser­vise mi bylo řečeno že to bude prasklý O kroužek.Když praskne,spojí se negativní komora s pozitivní a vidla přestane fakat.Při sundání s kola jsem zjistil že ve vidli něco čvachtá a taky tam něco lítá.Asi ten prasklý díl.Oprava kolem 1500kč.Tak možná je to tenhle problém.Jen nevím jestli ti zamyká nebo ne.Jsou to jen takové dohady skutečnost se dozvím až po rozdělání.

      0 0
      • StevensSFC  

        Já jsem tu vidly mel rozebranou.Měnil jsem zvih na 115mm.Nic tam prasklého nebylo.Měnil jsem i oleje.Vidlice už blbla před rozebrání.Fakt nevím.Normálně jí zamknu ale když se do ní opřu tak proste propruží.Zvuk jak když se přesune tlak dolní komory do horní.V tomhle případě olej.

        0 0
        • Flegmatik  

          Zkus to, co jsem teď napsal níže. Zamkni ji páčkou a pak ještě zkus to modré kolečko rukou pootočit (po směru HR), jestli tam není ještě vůle a pak zkus zapružit.

          0 0
    • Flegmatik  

      Trochu amatérsky: odfukování je normální, čvachtání taky. Motion Control je dost gumovej, není to pořádný lock-out. Jestli tě uklidním, tak to mám stejné jako ty, oleje je dost a už jsem se s tím nějak smířil, možná i tu páčku ze řidítek odmontuju. Ta gumovost při zavření (spíše nezavření) je dost naprd, to mohli pořešit trochu lépe.

      0 0
      • pepek  

        Gumovitost tam není, když nechceš. Buď máš povysunutý ten otočný ventil, nebo netěsní na obvodu. Vytáhni to a uvidíš. Já jsem si tam naopak ten průtok zvětšil, aby se snížil kompresní útlum.

        0 0
        • Flegmatik  

          Dnes jsem si trochu hrál s tlaky. Při té příležitosti jsem zkusil znovu zavřít Pop-Lockem. Trochu jsem to ošahal a pak zjistil, že to modré kolečko má ještě trochu vůli do uzavření, asi 1 mm ještě pootočit. Takže jsem povytáhl ještě více lanko, utáhl a teď to konečně zavírá, tak já má. Jupí :-) Že mi to tedy trvalo… Už to dokonce nečvachtá a při zavření je vidle dost pevná, asi 0,8 cm vůle (floodgate nastaven na největší odpor).

          Takže beru zpět, co jsem výše napsal. Možná to StevensSFC může zkusit také, jestli nemá taky kousek vůli do úplného uzavření.

           
          0 0
    • The_Trooper  

      Po roce od koupě, také problém s lockoutem u vidle REBA SL. Zamču poplockem vidle stale pruží, zkoušel jsem štelovat lankem u poplocku nepomahá, vidle se nezamče jinak chodí normalně.. Tzn. může to být malým množstvím oleje?

      0 0
      • Evilcleaner  

        jo, je to jedna z možností, ta nejpravděpodob­nější.

        0 0
      • vset  

        Pokud by ti chybel olej muselo by se to projevit na celkove funkci vidlice. Mel jsem podobny problem a chyba byla v tom stelovatku. O zamknuti vidlice rozhoduji mm. Odelej to lanko z vidlice uplne a vyzkousej doraz stelovatka

        0 0
      • The_Trooper  

        Po sundání vidle jsem zjistil další problém, vidlice se po zatížení zastaví o něco tvrdého cca 35 mm zdvihu, je nastavená na 100mm. Tak jak jsem pročítal BF usuzuji že to bude prasklý o-kroužek

        Jak napsal Pavel100: Nejčastější porucha O-kroužku protečení oleje z Lockoutu mezi vnitřní a vnější nohy..vidlice je nepoužitelná nutná oprava, o-kroužek na Motionu – nefunguje Lockout, o-kroužek na vzduchovém pístu – vyrovnání vzduchových komor i přesto že je olej nad pístkem, o-kroužek co tesní u Gate kde prosakuje olej…dle nich velmi časté závady..

        Na kolik výjde oprava o-kroužku + výmena oleje?

        O který o-kroužek se jedna viz. obr.?

         
        0 0
        • The_Trooper  

          O který o-kroužek se tedy jedna? Dal jsem lepší foto :)

          0 0
          • Pavel100  

            Jestli nefunguje Lockout a vidlice má tvrdý doraz při pružení, tak to protekl olej mezi vnitřní a vnější nohy (pravá noha)- O-kroužek je to ten vnitřní rozměrově originál myslím 12×3,5mm a někdo doporučuje 12×4mm. Poškození na O-kroužku není vidět, nelze to podle jeho prohlédnutí vůbec poznat:-(

            0 0
            • The_Trooper  

              Super to jsem chtěl vědet, myslím že to bude tato závada. Co jsem tak pročítal BF tak se tento problém děje u spostu majitelu REBY 09 a 08.

              Jak psal Bafoon:

              takže :-) začlo to zadrháváním locku, pak přestala moje reba zamykat uplně. tady z vševědoucího BF jsem se dočetl o možných příčinách a byť je reba ještě v záruce asi půl roku tak kvůli nějakému okroužku a práci na hodinku být až měsíc bez Charona jsem to rozvrtal sám. Servisní návod, ivelo, BF a TT – to je ta správná kombinace :-)

              Nakonec se to zvrhlo, rozebral jsem ji celou, vyměnil těsnění všude a všechna (co jsem našel) doplnil oleje a BAJK BAJK ;-)

              potřeboval jsem 5imbus, 10klíč, 27 klíč a kleště na segerovky

              všecho drží, funguje, není čeho se obávati btw – bylo to to těsnění po MC olej byl i tam kde neměl být

               

              Jelikož si na rozdělání moc netroufám, dám to do autorizovaného servisu SRAM u nás v Olomouci http://www.bikecentrum.eu/servis.html spojím to i s výměnou oleje ale bojím se že si naučtují tučnou sumu :(

               
              0 0
              • siafu  

                teď mít nedávno v autorizovaném servisu RS v Brně RS Sid Team 07, tak servis odpružené vidlice s tlumením vyšel na 600 Kč, oleje 74 Kč a nová gufera 590 Kč, celkem 1264 Kč

                0 0
            • C-ampari  

              Možná hloupý dotaz, ale musí být nutně O kroužek poškozen? Nemohlo to třeba při nějáké velké ráně a zamčené vidlici natvrdo prorazit, ale jinak je kroužek v pořádku?

              0 0
              • Pavel100  

                Ne, když mi to začalo dělat taky, o-kroužek měl místo 3,5mm jenom 3,3mm tedy se evidentně brousí o píst i když je neustále mazaný (kamarád stejný problém). V RS centru říkali, že vidlice může normálně fungovat a doneseš ji na vyčištění a jak se na to šáhne už to začne dělat taky)

                0 0
                • C-ampari  

                  Já mám Recona 335 SL air a taky mi přestal fachat lock. Ale u mne dostala ránu když byla zamčená. Tak jsem jen vyměnil kapaliny a zatím chodí dobře. Tak uvidíme. Přinejhorším vyměním těsnění. :-)

                  0 0
    • dieegoo  

      Obnovim vlákno a zeptám se… sebral jsem všechnu odvahu a rozdělal svýho Recona, neb opět začal trpět svým oblíbeným neduhem – tvrdým doraze cca v půlce zdvihu.

      V servisu mi posledně řekli, že chyba bývá v prasklém O-kroužku a proteklém oleji. Až pocaď vše sedí s výše napsaným. No ale ouha, žádný těsnící O-kroužek prasklý není a teď babo raď, kde je chyba? Může se kroužek jen „obrousit“ a olej protéct kolem něj?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.