• Cykloš

    Zdravím,

    Moc rád si pořád procházím tohle forum, a musím říct, že už jsem tady našel spousta dobrých rad, a tipů…

    Bohužel na můj aktuální problém jsem tady nenašel téměř nic. A tak Vás prosím o radu k mým brzdám.

    Jedná se o zadní brzdu Shimano M395 na GT Avalanche 2.0. Pískají, ale ne tam kde obvykle, píská páčka když jí zmáčknu. Je to docela srandovní zvuk, v přírodě je to zaměnitelné s ptactvem :D

    Dalším problémem je, že jakmile se kolo dostane do nějaké nepřirozené polohy – visí na háku, je kolama hore, tak se chová pár minut jako zavzdušněná, nicméně jen jednou se mě stalo, že jsem páčku dal až k řidítkům.

    Vzhledem k tomu, že brzda prostě brzdí tak neřeším a jezdím, ale blíží se prázdniny, a já potřebuji spolehlivý stroj…

    Takže co s ní? Nestane se jí nic, když se na ní vykašlu, a budu to řešit až po sezóně? Máte někdo podobný problém?

    Jakým způsobem, a jestli spolu tyto dva příznaky souvisí?

    Pořeší se to odvzdušněním, nebo je to spíše na reklamaci?

    Tak díky moc za případné rady a zkušenosti…

    0 0
    • okam_z_brna  

      S tím pískáním to nevím, možná zkus kápnout nějaký mazání na ten čep podle kterýho se otáčí páka.

      Ale s tím že když dáš kolo vzhůru nohama nebo tak, tak je to fakt zavzdušněný. Mě to taky jednu dobu dělalo, že prostě jak to dáš do jiné polohy, tak se ty bublinky přemístí a pak to promáčkneš až na řidítka.

      Jinak určitě tím nic nepokazíš, když to dáš do servisu až po sezoně, ale bude ti to hůř brzdit. Takže je to na tobě.

      0 0
      • rbcrx9  

        když to dáš do servisu až po sezoně, ale bude ti to hůř brzdit

        Co to je za radu?

        0 0
        • Anub1ss  

          No to je jasný v servisu ti při odvzdušnění zamastí kotouč z destičkami (což je celkem obvykle) mě se to stalo ;-)

          Ja už chápeme to horší brždění po servise?

          0 0
          • zimic  

            Hosi to je Jedlickarna tady. Mam problem s brzdou- dej to opravit, ale bude to hur brzdit. Piska, skripe mi packa – rada, ktera musela stat spoustu usili – namaz cep – necekane to pomohlo. Priste – pomoc uslo mi kolo – zkus to dofouknout. :-)

            0 0
            • Erknold  

              Teď je v módě ještě zkusit to reklamovat :-)

              0 0
              • zimic  

                Jestli to ale neni bezne opotrebeni:-))

                0 0
              • Cykloš  

                Reklamovat proto, protože se oba dva problémy začali objevovat současně téměř okamžitě po garanční prohlídce kola… Brzdy se odvzdušňují jak jsem čet tady tak jednou za dva roky, a pokud mě prodali kolo s již zavzdušněnýma brzdama, pak to důvod k reklamaci je ne?

                Vzhledem k tomu, že by na případnou reklamaci měli 30 dní, a venku je hezky tak radši obětuju těch pár stovek, a odvzdušním za své.

                Původně jsem myslel, že problémy spolu souvisí. Prostě jsem jednou dal kolo vzhůru nohama, že vyměním pláště, a páčka začala skřípat a brzda se chvíli chovala jako zavzdušněná…

                Zlatý Véčka, tam jsem si dycky věděl rady a vystačil s imbusem

                tak se omlouvám, že mě to nenapadlo hned… :))

                0 0
                • Erknold  

                  A já když tu někomu doporučím kvalitní véčka místo hydraulik, tak jsem tu za blba :-)

                  Když porovnám přítelkyně véčka LX a mé 395, tak její brzdí lépe :-) a ani jednou se ji zatím nezavzdušnily, mě prakticky co rok. Stejně tak nemusí čistit pístky.

                  0 0
                  • blaza84  

                    Já když jsem před lety přešel na kotouče, tak jsem je proklínal a přísahal jsem bohu, že s vrátím k véčkám. Jenže pak jsem o ně naučil trochu starat a už bych určitě neměnil, je to jiná liga. Mimochodem s údržbou kotoučových brzd je méně práce, než se starat o véčka, jen je to něco jiného a člověk nesmí být línej se to naučit :)

                    0 0
                    • Cykloš  

                      jj, jako já se jich bál, právě proto, že s nimi neumím. A čim víc je takových věcí na kole, co nejsem schopen vyřešit na koleni doma, nebo nejlépe v terénu, tím hůř… Ale na druhou stranu pociťuji, že to brzdí lépe než véčka na předchůdci – trekovém authoru, a to se musej postarat o 100kg živé váhy. Asi bude taky nejlepší se s nimi začít víc rozumět no…

                      0 0
                • Lenka.05  

                  Odvzdusni si je sam, je to na par minut. Dobra rada – vyndej radeji desky :) Jednoduchy navod

                  Ja teda mam ten kalisek z videa (koupila jsem pro jistotu a snazsi manipulaci rovnou s mineralnim olejem), ale jde to i bez nej, vetsina lidi tam dava strikacku. Hadicka pasuje od vzduchovani akvarka.

                  0 0
                  • Cykloš  

                    Mohl bych to zkusit, čet jsem na ivelu takovej pěknej návod jak se to dělá, ale nejsem úplně šikovnej na ruce, tak nevím jeslti by se mi to povedlo… Ale zkusit to můžu, do servisu s tím mohu vždycky… Ale díky za radu…

                    0 0
                  • kyl  

                    Dnes jsem tyto brzdy přehazoval na jiné kolo a musel jsem zkrátit hadice.Zadní brzda šla v pohodě ale přední ne.Před zkrácením šla páka lehce až do bodu kdy desky sednou na kotouč a pak jen lehce propružuje.Teď po zkrácení jde hned od začátku ztuha a jde promáčknout až k řidítku.

                    Podle návodu jsem protlačil olej,to jde v pohodě.Nakonec jsem to zkusil na páce i podtlakem,vše­lijak poklepávám hadičku,natáčím třmen i páku,bublinky nejdou ale páka má pořád stejný chod.

                    Nejspíš to asi bude chtít novou páku.

                    0 0
                    • kyl  

                      Tak i dnes bez úspěchu,od spoda nahoru jsem protlačil asi 2 deci oleje a páka má asi takový chod jakoby dřelo těsnění a propouštělo.Nejspíš to celé i s třmenem rozkuchám.

                      0 0
                      • Kafař  

                        Nedavno jsem dost bojoval s Deore M615, sice brzdily, ale po klasickym odvzdušnění – 20ml protlačit nahoru, nechat vytéct spodem a zavřít pořát nic moc. Nakonec jsem u toho strávil snad 2 hodiny – zespoda natlačil oleje až na vrch trychtýře, zase nechal protéct dolu, zavřel promačkal a znova a znova. Po tom co jsem brzdou prolil přes 2–4 dcl z ní kupodivu vyšlo zase pár velikejch bublin. Zkoušel jsem je i celý vypustit/napustit, ale vždycky brzdily jako by byly trošku zavzdušněný. Možná by stálo za to brzdu pověsit a plnit/odvzdušňovat mimo rám. Strávil jsem s jejich servisem hromadu hodin a kde byl problém jsem nezjistil, možná trn/oliva, možná problém ve třmeni, nevim, každopádně kupovat novou hadici a rozebírat/kupovat třmeny by bylo časově i finančně dost náročný (navíc jsem nebyl spokojen ani s přední ani se zadní). Takže jsem nakonec jsem kvůli větším nárokům na brzdný schopnosti (strmější traily) pořídil M785 – a i po vypuštění/napuštění brzdy zatim žádnej problém a brzdí to znatelně líp…

                        0 0
                        • Vilém  

                          Pokud to jde, tak je nejlip to fakt delatnekde mimo kolo, zaveseny.

                          Nekdy to vsak nejde, treba kdyz je hadicka vnitrkem ramu a to je pak kolikrat akrobacie :)

                          0 0
                          • kyl  

                            Zkracoval jsem na kole.Vzduch se do třmene dostat nemohl,hadičku jsem měl pořád nahoru.Už jsem měl i páku rozdělanou a nic.Je pěkná blbost že čep páky je nerozebíratel­ný,není snadné dostat táhlo do páky.Pak jsem to dělal mimo kolo,všelijak to natáčel,pokle­pával,bublinky nejdou a stejně páka zabírá hned s odporem a jde promáčknout.Nakonec jsem udělal pokus jen s pákou,zacpal jsem vývod a páka jde se stejným odporem promáčknout.Asi blbá náhoda,že zrovna při zkrácení se posralo těsnění.

                            0 0
                        • kyl  

                          Já se s tím babrám dva dny a výsledek mi ukazuje na špatnou páku.Zaráží mě ale že zadní zabírá až píst mine maličkou díru v expanzce.Přední jde ztuha okamžitě,dírka je přitom průchozí,šplíchne z ní olej.

                          0 0
                        • kyl  

                          Tak hotovo,vadnej trn u páky,sice olej propouštěl ale díra byla ani ne poloviční,nějaký zmetek z výroby.Dal jsem nový a brzda má normální chod.

                          0 0
                          • Vilém  

                            Tvl, takova pi..vina.

                            0 0
                            • kyl  

                              A přitom šel normálně odspodu olej protlačit.2× jsem měl rozdělanou páku,dnes rozdělal i třmen.Z hadičky šel olej vyfouknout taky bez nějakých obtíží ústy ale když jsem chtěl do trnu zasunout tenký drátek,šlo to jen ze strany od třmene,od páky asi jen 10mm.

                              0 0
                • scota  

                  Brzdy nejsou konstruované na polohu vzhůru nohama viz. manuál Shimano, takže reklamaci bych ani nezkoušel.

                  0 0
                  • onuce  

                    Mám na svojí Meridě cca deset let brzdy Shimano M485, přičemž většinu z toho času visí koly vzhůru, a nikdy se brzdy nezavzdušnily. Teď mám nově M 395 a zavzdušnila se přední brzda po první noci vzhůru… Ten vývoj! Tak teď kolo obracím až po zagumičkování přední brzdy do trvalého přítlaku. A ejhle, toť zároveň nejlepší odvzdušnění. Vzduch vystoupá ke třmeni, kde díky neustálému tlaku vyprchá mikronetěsnostmi. Již nemusím brzdu vždy napumpovat mačkáním.

                    0 0
                    • novas752  

                      To ta brzda ale zavzdušněná byla, jen se to neprojevilo – bublina v expanzní nádobce zůstane v normální poloze kola jen v té nádobce a nijak se neprojevuje.

                      Když kolo otočíš na krovky, přirozeně to procestuje do „okruhu“, nejspíš až do třmene a tam už se to projeví. Když brzdu dobře odvzdušníš, můžeš kolo otáčet jak je libo.

                      A nevim proč by měl ve třmeni být neustále pod tlakem. Když nebrzdíš, žádnej tlak tam neni a po otočení kola na kola akorát začne cestovat hadicí nahoru. :)

                      0 0
    • MysoK  

      Piskanie skus namazat ako uz niekto radil, brzdu mas zavzdusnenu, stalo sa mi to iste s M596. Odporucam dat si to odvzdusnit – zavzdusnena brzda = tak trochu ruska ruleta.

      0 0
    • Cykloš  

      Díky moc za rady, pískání po namazání zmizelo.. vzhledem k tomu, že se to pískání objevilo ve chvíli co problém se zavzdušňováním, tak jsem si nemyslel, že bude oprava tak jednoduchá :)…

      0 0
    • blaza84  

      Brzda je zavzdušněná. Že šla promáčknout páka, když kolo viselo na háku, se mi taky stávalo. Po pár zmáčknutích se napumpovala a bylo to dobré. Buď byla špatně odvdušněná, nebo je v okruhu netěsnost. Dal bych to spravit co nejdřív, brzdy mi přijdou celkem důležité :) Odjezdit s tím celou sezonu je celkem kaskadérství. Jestli máš nové kolo, tak by to měli udělat v rámci garance zdarma. Zavzdušněná brzda rozhodně není nic jako běžné opotřebení.

      0 0
      • Erknold  

        Jo já třeba budu mít někde netěsnost. Když po roce zadní odvzdusnuji tak je olej špinavý. U přední byl jak nový i po vice než dvou letech.

        0 0
    • allrose  

      ad 1-cáknout do mechanismu pístku páčky silikon spray

      ad 2-desky se blíží minimu,výměna za nové a měly by chodit zase normálně i bez odvzdušňování (teorie-že v brzdě je málo oleje ke konci desek)

      0 0
    • ScottAspect  

      Páky mi také začaly pískat. Kápnul jsem tam trochu minerálního oleje. Brzdy máte evidentně zavzdušněné. Je třeba vyměnit destičky, jestli jsou sjeté a pak odvzdušnit. Dá se to zvládnout doma. Minerální olej jsem sehnal v cyklistice, kde mi prostě odlili. Dlouho to však nevydrželo. Jak kolo otočím, zase promáčknu až na grip. Měnil jsem však destičky, tak mě to zase čeká.

      0 0
      • Vilém  

        Myslis, ze to za skoro rok, nevyresil ?

        Nezlob se, ale proc se poustis do nejakych rad, kdyz mas problem seridit blbou prehazku?

        Pokud ti brzdy delaji to co popisujes, tak jsi je zrejme neovzdusnil dobre. Jaka je souvislost mezi vymenou desek a odvzdusnovanim, to mi taky neni jasne.

        0 0
        • ScottAspect  

          Poprvé jsem je neodvzdušňoval já, ale odvzdušnění mi problém nedělá. Nikdy jsem s žádným seřizováním na kole problém neměl a už vůbec né s přehazkami. Tu svou snad dám dohromady, chybí mi ještě nářadí.

          Napsal jsem to sem jen tak, že mám tyto brzdy. Je mi jasné, že to má vyřešené. Chtěl jsem se podělit o zkušennost a poznatky, toť vše.

          edit: nademnou reagoval dotyčný 28.3., tady skoro po roce.

          0 0
          • allrose  

            nevím proč,ale někdy mi staré reakce vyběhnou jako nové.....pak jsem si všimnul…ale pozdě,stanou se i horší věci :-(

            v každém případě tyto brzdy už nikdy

            0 0
    • Martingeff  

      Zdravím, vyměnil jsem na kole Merida (kotoučovky Shimano) brzdové destičky BBB – přední kolo OK po seřízení, ale zadní kolo ukrutně píská a vibruje do rámu (při intenzivním brzdění z kopce).

      Už jsem dvakrát brzdu seřizoval a pořád se mně nedaří tento jev odstranit. Mam najeto na nových destičkách teprve 80 km. Staré originál shimano to nedělali.

      Co poradíte?

      0 0
      • novas752  

        Zkontrolovat jestli destičky dosedají rovnoměrně, zkontrolovat jestli destičky nezasahují do paprsků kotouče, lehce zabrousit na destičkách „náběhové“ hrany, vypálit destičky soustavným brzděním v nějakém delším sjezdu.

        0 0
      • allrose  

        kupovat ori destičky,už jsem vyléčen z laborování

        0 0
      • Vilém  

        Dat tak origo desky.

        0 0
    • Martingeff  

      Destičky jsem vypaloval při sjezdu z kopce se soustavným šlapáním tak se to malinko zlepšilo, ale když páčku zmáčknu víc tak to zase ukrutně píská a vibruje až z toho brní zadek:-) Čím zabrousit náběhové hrany destiček? Pilníkem?

      0 0
    • Martingeff  

      No ty BBB mně doporučili v Cyklo prodejně, že dobře brzdí a „nepískají“ – zkusím to dnes rozdělat, srazit pilníkem hrany destiček a promáznout pístky a znovu seřídit.

      0 0
    • Martingeff  

      JJ to bych mohl vyzkoušet, předek je v pohodě ten brzdí super a ani nevrzne..:-)

      0 0
    • Martingeff  

      Jak je to tedy a tím mazáním pístků nebo podmazávání destiček měděnou vazelinou? Někdo tady píše, že maže a někdo zase že odmaštuje- tak co je pravda?

      0 0
    • Martingeff  

      Takže spíše odmastit (destičky, kotouče i pístek)

      0 0
    • Martingeff  

      Tak jsem to všechno rozebral a zjistil jsem, že destičky někde drhnou, protože je do krajní hrany destiček vybroušen lehce půlměsíc.

      Odmastil jsem vše lihem, destičky jsem vzal lehce pilníkem a znovu složil a seřídil a snad je to OK.

      Ještě jsem neměl čas to projet. Podle mně bylo špatně usazeno zadní kolo a destička zasahovala níže než je dosedací plocha destičky (je to vidět i na kotouči – oleštěná plocha).

      0 0
    • Martingeff  

      Tak jsem to včera vyzkoušel, ale je to pořád stejné. Už nevím co s tím asi to dnes odvezu do servisu ať se na to podívají.....

      0 0
    • Martingeff  

      Tak jsem byl v pátek v servisu a tam mně řekl mechanik, že je to normální a že je to seřízené dobře.

      Mám prý si zvyknout, že brzdy (destičky BBB) vržou a vibrují do rámu.

      Časem se prý destičky spečou a budou skřípat méně.....

      0 0
      • Erknold  

        tak to bych si na ně zvykal přesně cestu do obchodu, kde bych si koupil shimana a BBB by šly do destičkového nebe. Ty 200 by mi za to stálo.

        0 0
    • Martingeff  

      Kolega mne doporučil Goldfreny tak jsem je objednal a budu zkoušet jestli se to zlepší.

      Jinak ty BBB stály 345,–kč (jeden pár) kupoval jsem dva (na přední brzdě je to OK).

      0 0
      • Erknold  

        tak jestli chceš pak laborovat, tak asi mám doma jedny staré desky origo shimano z 395, tak bych ti je poslal

        0 0
    • Martingeff  

      Vyzkoušel jsem ty Goldfreny a je to mnohem lepší než ty BBB.

      Sice to trochu hůř brzdí, ale pískání a vibrování do rámu je mnohem menší.

      Uvidím až se zajedou jak to bude vypadat…:-)

      0 0
    • Riccardo  

      Kvílející brzdy po výměně starých desek za nové mi také přidělaly pár starostí. Po všech rozpouštědlech, čistidlech a odmašťovačích nakonec zvítězil starý parní čistič: nejsprostší model z TV produkt, zapomenutý, zaprášený, nepoužívaný.

      Sundal jsem zadní kolo a dal ho napříč přes vanu. Vyndal jsem obě nové , ovšem značně kvílející destičky. Parním čističem, místo vedle místa jsem z obou stran očistil brzdový kotouč. Tekl z toho takový černý humus, přestože jsem předtím použil čistič brzd. Stejně jsem očistil i destičky. Bacha na středovou osku, je dobré něčím zalepit proti vodě.

      Účinek perfektní, brzdí jako nové a hlavně : SILENT !!!!

      Měl jsem nutkání s tou párou vypucovat i kazetu, jistě by se rozzářila, ale radši lehle zaprášenou a lehce promaštěnou, než suchou bleskovku.

      0 0
    • Fredos  

      Se tu přiživím, můžou být shimano organiky(byly k deore třmenu) tak špatný že se jim ve sračkách v dešti drasticky sníží brzdný výkon? Tím drasticky myslím, že když sem vyjížděl dokázaly zablokovat kolo na asfaltu (jsou vzadu). Potom 30km v dešti a ve sračkách a když přišel sjezd tak nedokázaly kolo ani zpomalit. Bylo to dost nepříjemný zjištění na skalce v takovém rockgardenu kde v tom dešti by bylo použití přední jasná smrt:D Potom na rovině fungovaly pomalu jako ABS sotva se kolo bloklo hned povolilo. V dalším sjezdu si zase ani neškrtly.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.