• Lingoss

    Zdravím mám takový problém. Před dvěma týdny jsem si koupil kolo na kterém jsou brzdy značky Tektro (hydraulické). Dnes jsem poprvé jel delší trasu v prašném prostředí a vše bylo v pořádku. Poté jsem kolo jen opláchl vodou. Asi po třech hodinách jsem se jel ještě jen tak projet a hodně jsem brzdil a najednou mě v obou brzdách jak přední tak i zadní začalo jak kdyby bouchat(klepat) a cukat a když jsem sáhl na kotouče byly šíleně horké, že na nich nešlo udržet ruku. Probíhalo to tak, že jsem jel z kopce a začal pomalu brzdit a až už jsem dojížděl a hodně tlačil na brzdy v tu chvíli začal onen problém, který jsem popisoval. Chtěl bych se zeptat jestli je to vada destiček nebo kotoučů mám zvažovat reklamaci, nebo je to součást nějakého zajetí brzd? Děkuji

    0 0
    • tigermoth  

      Tektro Draco s origo tektráckýma kotoučema s oválnýma dírama, což? Zkus namáznout desky na straně pístku měděnou pastou. Kotouče horké bývají, rozhodně víc než aby se na tom dala udržet ruka.

      0 0
    • Dunde.e1  

      Každé mechanické brzdy převádí veškerou energii na teplo, s tím že to teplo jde do kotouče a do destiček a odtud se odvádí do okolního vzduchu, nebo brzdového třmenu.

      Zahřívání kotoučů při brzdění je zcela normální jev a není moudré na kotouč sahat, pokud si dobrzdil delší kopec, jinak se ti kotouč vypálí do kůže. Raději na něj plivni, pokud chceš vědět zda už má 100°C :-)

      To bouchání nevím čím může být způsobeno, ale to už asi normální není. Mohlo by to být zvlněným kotoučem, nebo blbě natočený třmen…těžko říct. Mrkni jestli neupadlo obložení z destiček, ale to by šlo i slyšet takové škrábání (drhnutí).

      0 0
      • Lingoss  

        Skusím ještě zítra seřídit prasátko jestli to neni tím. Zkoušel jsem to pak ještě jednou když to bylo vychladle a ok, ale jak se to hodně zahřeje tak se děje toto.

        0 0
        • Edwin  

          Nemáš možnost vyměnit kotouč? Jestli se ti fakt při zahřátí nedeformuje?

          Já měl tyhle brzdy s shimano kotoučema (slx nebo xt) a nikdy nebyl problém.

          0 0
          • Lingoss  

            To nemám bohužel

            0 0
          • Esi  

            jezdíval jsem tyhle brzdy na krosce a i po 6km sjezdu v alpách (na 6 km o 900výškových metrů po hlíně) se nezkroutili, byli jen lehce do fialova a to se zase obrzdilo :) po 4 km byla teda technická pauza protože se z těch brzd už povážlivě kouřilo přece jen mám 190cm a 100kg :-)

            0 0
            • Edwin  

              Já mám teda jen 198 cm a 96 kg, ale nikdy jsem ani nerozkouřil. A to jsem s nima třeba sjížděl špindlerovku :)

              0 0
              • Esi  

                Tohle byl přejezd hřebenu mezi silnicí z Kaprunu na Mitersill a silnicí ze Zell am see do Salbachnu, z 1918 m.n.m do 900m.n.m na 6 km tak že fakt řádnej kopec spousta brždění z 60km/h na 20 je to po jílovaté cestě která je pořád trochu mokrá to se v čechách jen tak nevidí :-)

                0 0
                • Edwin  

                  Hele, to jsem neměl tu čest, ale fakt tenhle kopec z polský strany na špindlerovku je brutal stěna. Vřele doporučuju. Já to jel po 2 hodinách spánku s asi čtyřkou v žíle a byl to holej boj o přežití. Ale dost si myslim, že za střízliva bych na to neměl ani morál a vzdal bych to.

                  http://www.cykloserver.cz/…lety/detail/?…

                  0 0
                  • Esi  

                    hezká špička, Karun byl boj o přežití hlavně nahoru, ze 750 metrů do těch 1918 na 12km, jeli jsme to skoro 2 hodiny je to skoro celé po hliněné cestě, a potom ten sjezd na druhou stranu, je to to opačně tak by to bylo asi na pěší výlet tam je to daleko strmější :)

                    0 0
      • Lingoss  

        Dělalo to i na přední i zadní. To by byla velká náhoda kdyby upadlo obložení na obou, ale podívám se na to.

        0 0
        • Esi  

          že by upadlo obložení považuju za krajně nepravděpodobné, snad jsem nikdy neslyšel o nikom komu by se to stalo :)

          0 0
          • vsn  

            mě se to stalo :) když jsem totálně zamaštěný desky odmastil horkovzdušnou pistolí :D … pak když jsem na konci dlouhýho sjezdu pustil brzdu tak upadlo.

            0 0
            • Esi  

              jsi extremista, já ty samé brzdy co má tazatel ohřál v alpách tak že jsem je sám cejtil (jel jsem první) po zastavení z nich šel regulérně kouř (organické desky) a potom jsem v pohodě jezdil ty samé deky i kotouče ještě celou sezonu

              0 0
              • vsn  

                jj pokud se z nich kouří za jízdy tak to je ještě OK :)

                0 0
                • Esi  

                  jojo maximálně jsem měl trochu fialové kotouče ale nezkroutili se tak že ta úžasná barva se zase po pár desítkách km obrzdila :)

                  0 0
                  • Me2d_CZE  

                    Takže tohle zbarvení kotoučů nemusím řešit? I když se to neobrzdi. Je to kotouč po cca 200 km bez nějakého výrazného sjezdu. A kdyz brzdím tak dávkuju.

                    0 0
            • George1977  

              Desky se odmašťují čističem brzd ty horkovduško :-)

              0 0
              • Esi  

                jojo netřeba ho kupovat v cyklo, stačí nějaké autopotřeby steojí to asi 100kč a je toho ve spreji 400ml to je napořád :-) jinak hodně mastné desky (když si je stříkneš olejem při mazání vidle buď trochu obrousit pilníkem a nebo rovnou zahodit

                0 0
                • George1977  

                  Odmastit se dá všechno. Jen vědět jak. Odmašťovače dokážou přes noc díky jevu zvaném difuze úplné zázraky.

                  0 0
                  • Esi  

                    je to klidně možné nikdy jsem neměl to štěstí, při mazání vidle si házím přes kotouč kus hadru :-)

                    0 0
    • George1977  

      Nebrzdi slabě stále, ale silně a krátce. Brzdy potřebují čas na vychladnutí, když budou desky stále v kontaktu s kotoučem, nikdy nevychladnou a pak to dělá ty zvuky.

      0 0
      • Lingoss  

        Je možné, že jsem si to udělal sám, protože jak to udělalo ty šílené zvuky a trhání tak jsem pořád a pořád brzdil a zkoušel kdy to přestane :-/

        0 0
        • George1977  

          Ty brzdy mám :-) vím co jsou zač. Až sjedeš desky poohledni se po lepších.

          0 0
          • Esi  

            jojo jezdil jsem ty brzdy asi 5 let a nikdy jsem neměl problém jen ty originál desky stojí za … ale preventivně bych je neměnil, ono to brzdí ne tak jako třeba SLX ale brzdí jen je občas potřeba trochu víc zabrat, ale bez problému 2 prstama šlo to kolo při sezení na sedle na přední a to mám 100kg

            0 0
        • George1977  

          Kupoval jsem pak do nich Ashima dual compound v Koloshopu.

          Je to mix organiky a sintru a brzdí o moc líp jak origo.

          0 0
    • Lingoss  

      Tak první co tak skusím zítra kouknout na ty destičky případně seřídit třmeny.

      0 0
    • Lingoss  

      Když už se to tady tak řeší tak bych se chtěl ještě zeptat na jednu věc pro přesnost mám přesně hotle kolo. http://www.gtbicycles.cz/…rline-expert

      Ještě bych se chtěl zeptat. Když zabrzdím přední tak ve vidlici jak kdyby ťukne a pak pruží jak kdyby v ní byla vůle. Kde se to dotahuje?. Zkoušel jsem tím plusem točil jsem stím pak to začalo lupkat a nakonec už stím nejde otočit takže je to na doraz a pořád to trošku pri zabrždení ťukne jestli mě dobře chápete :D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.