Mam pujcenou Fabii, rv 2002, 10500 km 1.4 MPi. Dneska po nastartovani se mi rozsvitil zluty symbol volantu a (kupodivu) nefunguje servo. Mrkl jsem na pojistky, ty jsou OK. Netusite nekdo co s tim muze byt? Kdyby to aspon nebylo pujcene :(
Mam pujcenou Fabii, rv 2002, 10500 km 1.4 MPi. Dneska po nastartovani se mi rozsvitil zluty symbol volantu a (kupodivu) nefunguje servo. Mrkl jsem na pojistky, ty jsou OK. Netusite nekdo co s tim muze byt? Kdyby to aspon nebylo pujcene :(
Volej v servu? Me trosku utika (Toyota Carina) ale kontrolku to nema, casem to zacne divne hucet pri velkym rejdu a je treba dolnit.
u vozu skoda se nam stalo, ze se zaneslo cerpadlo, jednou rupla vysokotlaka hadice=ztrata kapaliny
Ale tahleta ,,fábijka¨¨ bude mít posilovač elektrický.Chce to do servisu ale u týhle značky nic překvapujícího.
skodovky rozhodne nejsou problemovy auta
jo jen záleží na tom komu to vyprávíš ;-)
mame ve firme cca 1500 aut a u skodovek rozhodne problemy nejsou, problemy sou s renoltama jinak je to dosat nastejno
Jak říkám záleží to komu to vyprávíš. On někdo tu statistiku tvořit musí.
Má to elektrický posilovač řízení,pojistka je jeden s těch kovových pásků na baterce,ale tam myslím problém nebude,systém tvoří dvě části snímač ůhlu volantu umístěný dole na řízení,pokud je vadný servo funguje v nouzovém režimu,pokud nejde vůbec je vadné samotné servo umístěné pod baterií,nebo vzhledem ke stáří a množství kilometrů shnilý kabelový svazek,chce to diagnostiku v servise.
v servise to diagnostikovali VAGem (KEI Brno Vinohrady), a zaver: problem je v elektrice (elektronice). Mam ovsem obavy, ze i kvuli jednomu upadlemu dratku vymeni cely blok. Jejich odhad ceny opravy je 22k Kc :(
jasne, sak naco to opravovat ked sa da vymenit cely blok? pritom casto to je len nieco na urovni studeneho kontaktu…
to se tak dela… VAG zjisti zavadu, vymeni se blok co ji zpusobuje…
to ze by u dnes tak slozitych el. systemu nekdo tomu rozumel na urovni kazdyho vodice a dokazal chybu najit a takovej clovek delal za par supu automechanika??? ja uz par takovyhle oprav delal… muze to byt blbost na pul hodky, nebo taky na 14dni… to si servis neriskne a rovnou to vymeni… tobe stejne nezbyde nic jineho a nahradni dily jsou taky slusnej kseft… na facku by se posilovac nerozbil…
nj, taky vim o případu, kdy technici vyměnili půl auta, aby nakonec přišli na to, že chyba byla jinde a téměř triviální. místo 5 tisíc vydal majitel 40. ;o) není nad kvalitní značkový servis. :o)
A proč si půjčuješ tak hrozně drahej auťák???
Kvalifilovaný technik by neměl udělat chybu,systém je jednoduchý pokud je chyba diagnostiky „řízení nekomunikuje“ řízení vede 5 drátů dva hrubé jako plus a minus z baterie a tři tenké plus přes klíček a sběrnice can L a H,zkontrolovat 5 drátů snad není takový problém,pokud by byl vadný snímač,tak to napíše chybu snímače
To máš skoro zadara, když mi uhynul posilovač na mé Žirafě (Zafiře), tak slibovali cenu 55k Kc, nakonec to u garážisty spravila devítka…
Hele, já nevim, ale nešlo by řešit takový krávoviny třeba zavoláním do servisu a né novým, 26.472 foru…
No odma to asi nevyřešíš a u BF teprve ne. Jak už bylo řešeno, problému může být několik. Může to být i slabým akumulátorem, servo se el.hydraulické. Nejčastěji to však bývá v ŘJ serva (je součástí servočerpadla), snímače uhlu natočení volantu už bývají v poho, ale čert nikdy nespí. držím palce tomu bláznovi, co vykuchá celý svazek a prokontroluje ho. V servise je VAS kontrolní blok na ŘJ, přes který se dá diagnostikovat svazek i jednotky, ale ikdo Ti neřekne, kde je chba dokud ten svazek nerozkuchá (může být prohnilý, přelomený drát, nebo vyhnilá svorkovnice).
to je tiez dobry postreh ale uz neviem posudit ci ma to auto odmotany kablovy sväzok, to bolo potreba urobit lebo inak hnila kabelaz s dovodu ze hadicka ostrekovacou je spolu v nom vedena a ked sa rozpoji na spoji tak to tam pekne hnije.
tak fabia ma elektro hydraulicky posilovac riadenia. servo nefunguje vobec alebo ide ale tazko sa toci volantom, popripade nepohasinaju svetla, pristrojovka podsvietenie ? chce to napojit na vag co hlasi aku chybu.
v prvom rade by som skontroloval hladinu oleja v servoriadeni.potom nechal prejst vagom co napise za chybove hlasenie. potor v servise ti budu chcet hned vymenit cele servo a cena cca 20–25 tisic. pokial pozorujes vypadky ucinku servoriadenia pohasinaju svetla, pristrojovka tak to na 99,99% sposobuje TRW snimac ( snimac polohy natocenia kolies) jeho cena cca 2,5–3,5 tisica
kazdopadne na vag treba skocit. hlasky typu skoda je srot je odveci. jej kvalita je srovnatelna s konkurenciou a v podstate je to na 90% vw len ina plecharina. fabia je polo a naopak. inak vela uzitocnych informacii najdes na skoda fore tu je odkaz forum.skodahome.cz/index.php?showforum=67
Ze by pohasinali svetla jsem si nevsimnul. Podle me servo nejede vubec. I tak diky.
Ahojte, nikde jsem tento problém nenašel, tak si říkám, že třeba na b-f by to někdo mohl vědět.. mám Fabiu 1,4 16V 55kW a asi 14 dní mi už svítí kontrolka motoru, takový oranžový vrtulníček. Auto jede normálně, možná trochu víc žere, odhaduju že by to mohla být lambda, tak se chystám do servisu. Co mě ale dneska zarazilo – všiml jsem si, že je trochu málo chadicí kapaliny, tak jsem dolil, pak nastartoval a spíš ze srandy otevřel olejové víčko, že jestli tam třeba není ta emulze a třeba prasklé těsnění pod hlavou.. no a jak bylo víčko dole, tak motor začal nějak blbnout, škubal sebou, kolísaly otáčky, chvílu se zdálo že zdechne a pak se přepl do nějakého režimu, kdy jede ve vyšších otáčkách (ale škube) a nereaguje na přidání plynu. Současně se rozsvítilo EPC. Nechal jsem to odpočinout, zkoušel jsem ještě jednou – a úplně stejné, když jsem zdělal víčko a motor sebou začal mlátit, tak jsem ho dal zpátky a uklidnil se, když jsem nechal bez víčka, přepl se po pár vteřinách zas do toho nouzového režimu. Nevíte čím toto může být? Vždyť to sundání víčka snad nemůže mít vliv na nic, ne? Dík…
tak ona je tam vracecka pro odvetravani motorove skrine do sani…kdyz to oddelas, tak to treba rpisava moc vzduchu…
ijnak „bez problemu“ jezdit s motorem ktery hlasi nenormalni stav je velice chytre:)
Však ta kontrolka je oranžová :-D Dokud to není červený, tak někteří zřejmě jezdí dál :-D
Nj, je to tak.. ale když máte Fabiu, tak si prostě na ty kontrolky časem tak nějak zvyknete :-) Tak třeba minule mi svítila kombinace motor+EPC kvůli tomu, že nesvítila zadní brzdovka, stačilo vyměnit žárovku. Celkově tam mám necelých 150. tisíc najetých, z toho 50 vlastních.. a během té doby prostě každou chvilku něco svítí, samo zhasíná a tak. Když se to stalo poprvé 200km od baráku, tak mě to pořádně vyděsilo, teď už to beru jako takový.. folklór :-)
spíš bych byl možná nervóznější, kdyby nic nesvítilo :-) Ale ne, dělám si srandu..
Mně tam vadilo samovolné zamykání různých dveří, za jízdy i v klidu – to bylo obvzlášť zákeřné.
:-) nová funkce fabky :-) .. některé auta to tak prý mají schválně, že jak se rozjedou, tak to zamkne dveře..
Třeba A3. Prý aby tě na semaforech nemohli vykrást nepřizpůsobiví spoluobčané.
Na to jsou prý dobrý ty plamenomety, ale tady asi nejsou homologovaný.
Přes VAG se to dá různě nastavit nebo úplně vypnout.
Škubání motoru a kontrolka svítící kontrolka souvisí se zasranou škrtící klapka.Klapku vyčistit a seřídit. Pokud se ztrácí chladící kapalina, může být v háji těsnění pod tou hlavou. Chce to ten únik odsledovat, třeba jsi jen dlouho nekontroloval kapalinu.
jj, taky dík – fakt jsem už dlouho nekontroloval, no naštěstí je kapalina čistá, nesmrdí po spalinách a na víčku taky není emulze, tak snad to bude dobré. Jinak – to blbnutí motoru při sundání víčka prý souvisí opravdu s tím oblbnutím čidla tlaku v sání, když motor přisává i přes to odvzdušnění klikovky do sání. Co jsem se dozvěděl, prý tento motor zvlášť trpí na to, že potřebuje podtlak v tom bloku a když nemá, tak dělá to co dělal mně. Jinak – u služebního roomstra otca, 1,6 16V to nedělá, můžete mu vzít víčko a je mu to jedno (motoru :-) ).
1,6 16V byl poslední motor u kterého se dalo mluvit po vyřazení rotaček o spolehlivosti a minimálních nárocích na investice. Ovšem spotřeba a výkon to vyvažovaly.
Servis te nemine. Muze to byt i EGR.
ano, taky se bojím – asi budu zas o 2500 lehčí.. :-(
pajda: mozes mi este napisat rocnik respektive kod motora (mas ho v technicaku).
Vo fabii 1,4 16V 55kW bol:
do 03/2002 AUA,
od03/2002 do 5/2005 BBY
od 05/2005 do cca 2007 BKY
Doma mame dve fabie 1,4 16V 55kW jedna je s AUA a druha s BKY motorom su tam drobne odlisnosti.
Skus napisat ten kod motora, nieco tu uz padlo co by mohlo mat suvis s tym prejavom.
Díky yoggi, je to 2003, motor BBY. Od té doby co jsem tu psal jsem udělal toto: u kamaráda jsme zjistili na diagnostice chybu 16785 = „systém vedení výfukových plynů, průtok příliš malý“. Sundal a vyčistil jsem škrticí klapku a ten prostor kam ústí pod klapkou ta trubka zpětného vedení od EGR ventilu. V tomto místě bylo hodně karbonu. Vymontoval jsem i EGR ventil, ale nic jsem na něm neviděl, jen jsem trochu vyčistil ten karbon, nedovedu posoudit jestli je ok. Bohužel jsem už neměl znova přístup na diagnostiku, takže kontrolka motoru pořád svítí, auto jede tak zhruba stejně jak před tím, jen se chvíli nastavoval volnoběh po vyčištění klapky. Nevím jestli se dá posoudit funkce EGR – četl jsem že otvírá hlavně na volnoběhu a v malých otáčkách – nechal jsem jet motor na volnoběh a sahal jsem na tu trubku zpětného vedení, ale byla jenom teplá, zatímco výfukové potrubí žhavé, řekl bych že nic neotevřelo.. Zkusím v týdnu zase smazat tu chybu a jestli se objeví znovu, je nejspíš už EGR ventil umřítý..
Egr ventil je otvoreny v iba v urcitom rezime lahka jazda. Pri plnom plyne a pri zahrievani motora je zatvoreny. V akych otackach prevadzkujes auto pri jazde bezne?
tak 2000–3500 otáček běžně, občas vytočím až k červenému, abych vyhnal pavouky :-)
Máme v práci Polo (mohlo by to být obdobné?) a jednou se mi na semaforech rozsvítil taky volant. Ale servo při další jízdě fungovalo. Po chcípnutí a nastartování to zhaslo. Kromě toho šéf vyprávěl, že má stejný Polo doma a tam jim přestalo jít servo, v servisu si s tím moc nevěděli rady (už nevím přesně, jestli to nějak opravili a začlo to dělat znova, nebo co), tak někde na webu vypátral, že se to objevuje lidem díky špatnýmu ukostření. Prý přidali extra kostříci drát od serva a je po problému.
Á, pardon, omylem jsem reagoval na první příspěvek a nevšiml si jeho datumu :-)
Já bych potřeboval deaktivovat imobilizer na O1 a nikdo to neumí :(
omyl… ne ze neumi, ale nechce se. je to desna mrdacka.
Tak mi teda vysvětli jak to dělají zloději,že otevřou auto sednou a hned jedou.Já to potřebuju vyřadit,protože mám jen jeden klíč a novej stojí 9 stovek a to se mi zrovna nechce dávat,když Octávka je z roku 97 :D
Někde to jde, že se orig. klíč umístí někde ve voze a nechá se udělat kopie (dvě i tři podle potřeby) a s těma se pak startuje.
napr. spatne zrkadlo je miesto, kde sa umiestnuje ( aj v bazaroch boli pripady takto nachystanych aut a dokonca v mojom blizkom bydlisku aj v znackovom servise nemenovanej znacky, ale to uz je peknych par rokov spat ).
Tomu rozumím,ale klíč nebude v každé druhé Škodovce která se ukradně,že?
škodovek je hodně a tak je poptávka po levných originálních dílech a tak se kradou a rozebírají na prvosoučástky a zpět do provozu vracejí na jiných autech.
Vadný snímač servořízení
Na Fabii jsem měl před lety podobný problém, když byla málo nabitá baterie – první se odepínal posilovač, ale pak následovala další elektronická udělátka a palubka svítila jako vánoční stromeček.
Teď na Roomsteru to podle diagnostiky vypadalo už dost špatně (řídící jednotka posilovače nekomunikovala), ale servisák nepropadl panice a chybu našel v kabeláži, oprava ve stokorunách.
Ano, Roomster a Fabia 2 mají problematicke místo ve dveřích, kudy vede svazek kabelu. Kabely se casem mechanicky unavi a popraskají.
já se zeptám tady, až nezakládám téma na offtopic
Favorit, karbec, nestartuje když je chladno a vlhko. za suchého počasí chytne na drc, ale jak je pršlavo nebo mlhavo, tak startér točí točí a hovno z toho.
zkoušel jsem čistit víčko rozdělovače, byly trochu opálené kontakty, to jsem obrousil na čistý kov. jiskru to háže.
AC pumpa nepomáhá…
napadá vás, kde by mohl být problém?
Zkus před, nebo i během startu pumpovat plynem.
před startem to dělám – sytič. během startu jsem to zkoušel, nepomohlo – spíš mám pocit, že to přechlastám
Favo má automatický sytič – doporučuje se před startem sešlápnout plyn na podlahu a pomalu uvolnit. Ale tady to vypadá na problém zapalování – cívka (zahnojenej izolátor), prasklé probité víčko rozdělovače, palec v rozdělovači, starý kabely, fajfky na kabelech, svíčky…
Řekl bych, že to je vlastnost Fáčka…
Vlhky vzduch ma tu vlastnost, ze ma vetsi tepelnou kapacitu nez suchy. Ve valci se tak spotrebuje spotrebuje vice cast vznikleho pri kompresi na ohrati vzduchu, ktery je ve vysledku chladnejsi nez kdyby byl nasaty suchy vzduch. Tim padem je tam nizsi teplota a hure to chyta…to sis vsiml:) Jestli by to chtelo o drobek chdsi nebo sytejsi smes ti neporadim, to neodvodim:D
Jinak, pokud bys nad tim dumal, tak zazehove atmosfery mivaji za popsaneho pocasi trochu vyssi vykon…studeny vlhky vzduch vice ochlazuje vnitrek valce a nizsi teplota znamena, ze se tam vleze vice luftu a tedy i smesi:) Tlepsi se tak termodynamicka ucinnost motoru.
jeste koukni, jestli nemas nekde prasklou izolaci na dratu ke svicce, nabo popraskanou gumovou krytku na rozdelovaci/fajfku.
studený=hustší vzduch=chudá směs. Co na tom chceš odvozovat? Navíc se na studeným povrchu benzín sráží, takže je ho ve směsi ještě méně..
ja mel v hlave pomotane kdy je chuda a kdy bohata…jestli na palivo nebo na vzduch…mozna jsem nad tim moc premyslel…
A jsi si jistý, že ten pastorek na startéru zapadne do věnce? Jinak za starých časů jsem často řešil uchlastané svíčky jelikož předchozí majitel předěl sytič na ruční. Stačilo je vyšroubovat očistit hadrem a jelo se, jo to byly časy ;-)
nejsem, nevím jak to poznat :)
zas tak moc autům nehovím… jenom vím, že za vlhka to nechce naskočit… někdy se to nechá překecat po chvilce, někdy ani po delší chvilce. dneska po očištění víčka rozdělovače to jevilo snahu po delším přemlouvání naskočit, ale nenaskočilo
zkusím vyměnit kabely a svíčky. na svíčky jsem se stejně chystal, kabely se zdají být v pořádku, jsou měněné před pár lety; nejsou ztvrdlé.
Mě auto kdysi zlobilo, že když jsem jel za vlhka, začlo vynechávat, zkoušel jsem kdeco, protože kabely vypadaly jak nové, právě svíčky, čistit rozdělovač a nic nepomohlo. Až jsem se jednou za dště naštval, zastavil otevřel kapotu a chytl za kabely, že vyzkouším jestli v nich není blbý kontakt, dostal jsem prdu a hned jsem věděl který probíjí :-)
Podívej se pod palec do rozdělovače. Mělo by tam být pertinaxový mezikruží, je-li prasklé, dělá to nezdobu.
.
tak startér točí točí a hovno z toho
předchozí majitel věděl proč tam dal ten mechanický-pak už záleží jen na tobě, jestli sis umyl tu ruku, kterou s tou páčkou hýbeš.
Jenže startér se nejprve roztočí a pak sepne relé (cívka) a vidlice zasune ozubené kolečko do pastorku, takže to že se točí je jenom ta první (jednoduší) polovina eskymáckého obratu.
. . . . to by ty zuby vypadaly
paradontoza si nevybira:)
To sice jo ale když nezaskočí tak sluchem poznáš že se motor vůbec netočí ale že jen šustí startér na prázdno, je to jako by jsi dal pod kapotu zapnutou vrtačku, vlastní zkušenost měl jsem takový vychytaný Fiat Tipo tam ten starter taky zaskakoval jak se mu chtělo :-)
Edit: teda napsal jsem to nepřesně měl jsem na věnci jedno místo kde ty zuby byly takové všelijaké tam to prostě nechtělo vůbec to čit motorem šlo to naprázdno tak že start byla taková loterie jak se zrovna ten motor zastavil
Fáčko roztlačíš, Formule 1 taky nemá startér ;-)
hehe :-))) naopak ne?
no já na tom Tipu tenkrát měl v jednom místě do půlky umleté zuby na věnci a tam to fakt nezaskočilo do zubů a jen se ten pastorek z boku opřel o zuby ale roztočil se, byl to šílenej zvuk :) časem se to vyřešilo, rupnul rozvoďák a vyměnil jsem motor :-), až když to bylo rozebraný tak jsme si všimnuli v jakém je stavu ten věnec
na chrochtávce se mi pastorek neroztočí do doby, dokud není ve věncu.
Startér má fakt sílu, podařilo se mi dát špatný setrvák, co se opřel o skříň převodovky. Při pokusu nastartovat to dobře vytlačilo zuby. Au :-D
na tom Tipu to bylo nějaké dojebané tak že se to roztočilo i když to nebylo v zubech (ten věnec měl v těch místech snad poloviční tloušťku) nevím jestli to nebylo třeba napadené kutilem :-) přece jen jsem to tenkrát kupoval když to mělo najeto 150 tisíc a mimo to to byl Ital a tam je možné všechno :-)
první operace se nezdařila
měnil jsem kabely, svíčky a cívku.
ještě zkusím přebrousit palec rozdělovače, přijde mi, že je zasviněný kontakt.
pertinaxová podložka, kterou zmiňoval Kankrlík, je v pořádku.
víčko rozdělovače je OK, není prasklé. kontakty jsem čistil včera.
pro vtipálky – auto šrotovat nebudu :) mám to spíš jako hračku než věc, na které jsem závislý
Promiň chlape, ale jako hračku bych si představoval takovýho Rapida, nabo aspoň 125ku, ne Fávo. Za mě totiž Škoda z výrobních a úsporných důvodů, přes původ karoserie od Vignale, tohle auto dost zprasila.
Ale vlastně, ať Ti slouží a užij si to. Jsou lidi, co milujou i Tráboše (masochisti :-))
náhodou, dneska ráno jsem viděl luxusně vymazleného trabiho :)
Hele, já k nim mám v zásadě nostalgický vztah, jako skoro ke všemu, spojemýmu s mým mládím. U nás v Čechách to ještě s těma dvojtaktama jakš takš šlo, ale zážitek, kdy jsem v roce 1990 stál jako chodec v Lipsku před přechodem na červený a rozjíždělo se mi pod nosem najednou cca 7 Trábošů a 3 Wartburgy,…tak to byl teda echt pocuc. :-)
Ale abych jen, jak se nám strejcům stáva, nemudroval… u Fáva si to nepamatuju, ale u Škodovek předchozí generace tohle byla normální věc. Přijel jsem na chatu, nechal to na stát na vlhký trávě ..a ráno nenastartoval. Jediná pomoc byla mít v základní výbavě spray Kontaktol. Sejmout víčko rozdělovače, vysušit všechno (raději i kontakty kabelů) hadrem, nastříkat Kontaktol a zavřít. Samozřejmě napumpovat benzín ručně páčkou do „lahvičky“. Brrrrrm a už s jelo :-).
Ještě můžeš zkusit zda ti svíčka hází jiskru a změřit baterii, zda má alespoň 12,6 V naprázdno.
baterku změřím až ji dobiju…
To víčko rozdělovače nemusí vypadat že je prasklý, jsou tam mikrotrhliny v kterých se drží vlhko, já bych to ještě zkusil vyměnit..
to je pár kaček, to už mě nezabije :)
Jo, to bych taky udělal. Nikdy jsem nevěděl, odkud se tam ta vlhkost bere, tohle by mohlo být ono.
jestli je tam ten palec ze zeleným odporem, tak to může být ono.
cosi zeleného tam je
tak to vyměň..
tak jo, koupím víčko i palec :)
Ještě přihoď baterii a karburátor a máš to vyřešené ;-)
Palec hore:)
druhá operace se zdařila. víčko vysušené na topení + palec s obroušeným svinstvem z kontaktů zafungovaly, byť bylo dneska v OL opět hnusně vlezlo, auto naskočilo na první otočení klíčkem
v kastlíku už mám nachystané nové víčko a nový palec, zítra to prohodím a snad bude pokoj
díky za rady.
p.s.: výměna svíček a cívky nakonec nebyly marné, auto je živější a líp reaguje na plyn
p.p.s.: znalců Favoritů je tu evidentně dost, ještě jeden dotaz. z motoru jde v místě, kudy se leje olej, hadice někam do motorového prostoru. přijde mi, že ta hadice je jakási volná a je nasazená jenom aby se neřeklo. možná praskla nějaká spona… předpokládám, že ta hadice má být zajištěná. řekne mi někdo, k čemu ta hadice je?
Doome, je to jen nějaké tuším odvzdušnění z motoru. Já mám docela dávné zkušenosti, měl jsem asi 3 ks, 1203ky a ty součástky , komponenty jsou u nás vlastně ze stejného soudku. MB1000, š 1OO,105,120,5 i to první „favo“. Někdy je docela i ojeb ta zapomenutá kameninová kostka na cívce. Je v ní nějaký odpor, a ten když se přepálí, máš smůlu a hledáš, hledáš. Už nevysvětlím k čemu to je, mám Roomstra a proto kapotu radši neotvírám.
A Kontaktol už máš? Topení nebude vždycky po ruce :-)
jasně, mám :)
Jestli je to u rozdělovače, tak to bude podtlaková regulace předstihu, ta zajištěná nemá být, ale když vypadne bude se ti Fávo špatně rozjíždět.
z motoru jde v místě, kudy se leje olej, hadice – Doom už je tak dost zmatený dost, tak ho ještě nebij takovýma hovadinama
https://www.google.cz/search?…
je to leská věc dole
tvl já vím cotoje, akorát že Doom mluví o hadici odvětrání klik. skříně
až půjdu ven tak to vyfotím :)
to je hadice odvětrání motoru a má být nasazená zespodu do tělesa vzduchovýho filtru. Může být jen spadlá, nebo sundaná úmyslně – to se dělá tehdy pokud už je motor hodně „vyjetý“ a žere olej a tzv. „tlačí“ nahoru – tlak z válce jde přes kroužky do klikový skříně a tímto odvětráním ven. Jde z toho takovej modrej mastnej kouř a ten hodně rychle znehodnotí vzduchovej filtr a zasere karburátor. Poznáš to tak, že tu hadici za chodu motoru ucpeš palcem a přidáš plyn, pokud tlakuje a kouří je to tento případ. Nechat ale hadici jen tak v luftu je docle prasečina, někam se strčí PETka, do ní ta hadice a občas se z tý flašky vyleje ten hnus..
jo a když je ta hadice vyvedená mimo, je potřeba zaslepit ten nátrubek v tělese filtru, aby motor nenasával nefiltrovanej vzduch
Zdravim,
BF je nekonecna studnice moudra, tak se zeptam. Dneska jsem na Fabii 1 (47KW, HTP, najeho cca 50tis) menil zarovku predniho svetla (jak jinak) a pri tom se trochu podival po motorovem prostoru. Odelal vicko oleje a vsiml si zakolisani otacek volnobehu. Co mne ale prekvapilo, ze pri utazeni vicka doslo jeste k vyraznejsimu zakolisani, odhadem otacky mohly spadnout az na 500rpm. Po zomku sekundy se otacky vratily kam patri. Moje otazka zni, zda je OK, nebo je nejaky pruser na spadnuti. Je mi jasne, ze jde o tlakovani motoroveho prostoru a po uzavreni vzroste tlak na spodni stranu valcu a tim pribrzdi motor (u trojvalce je tento jev o dost vyraznejsi, protoze se meni se zdvihem vnitrni nepracovni objem motoru). Ojel menim do 10tis nebo jednou rocne.
Dekuji.
Pokud ti auto při popojíždění mírně cuká a špatně jde do otáček mohl by to být EGR ventil. Kolik má najeto?
najeto cca 50 tis.? :) Jinak špatný EGR se podle mě neprojeví tím, že „jde motor špatně do otáček“. Některé F1 ho ani nemají.
F1 nemají ani startér.
Ne, s popojizdenim problem neni, jde mi o to kolisani otacek pri odsroubavani a zasroubovani vicka 710…
Radím víčko nešroubovat a je po problému… ;-)
no zrovna na takoveho chytraka jsem cekal:D:D
Teorie pěkná, ale špatná. Po otevření víčka se skokově ochudí směs a chvíli trvá, než to lambda regulace dorovná obohacením směsi délkou vstřiku. To samé, jen opačně po uzavření víčka. Preventivně bych mrknul na š. klapku zespoda. Je tam vyústění EGR a zasíra klapku fest = horší reakce na udržení volnoběhu…
Hmm..dobre, proc dojde k ochuzeni smesi…protoze uz pretlak z klikove skrine neni odvaden zpet do sani a tak nedochazi ke zmenseni obsahu kysliku?
Začne to sát falešňák přes tu díru po víčku přece… Nejsem si jistý, jestli přesně chápeš, kde se tam v te klice bere přetlak a proč se odsává do sání…
Tak jsou dve moznosti ne…spodem a vrchem. Spodem co profoukne kolem valcu ke klikovce. Horem co foukne kolem driku ventilu..nebo co se vtahne pri sani…ale to by melo byt vsechno dobre utesnene at nedochazi ke vzniku karbonu.
Do sani se odsava aby bo s sebou nese pary/rozptyleny olej a kdyz se to spali tak se nemusi resit filtr…bohuzel to zhorsi ucinnost…
Že ty jsi ten kkt, co komentuje F1 na Sport1? :-)
Ten si taky plete válce a písty: Představte si, že válce vibrují 200× za vteřinu
Neco konstruktivniho tam nemas?
Jo. Proč sundáváš víčko za chodu motoru?
Jsem zvedavy:)
a to máš za to, horší případ by byl kdyžbyses následkem zvědavosti stal paroháčem :D
:DDD
Potřeboval bych vysvětlit jak se přetlak kolem gufer ventilů zpod ventildeklu dostane do klikové skříně, to by mě jako fakt zajímalo.
podtlak…
Moment, ono si to ufoukne z valce kolem gufer a stejne je nad ventily podtlak? Mozna po vyrovnani tlaku hadickou.
Špatně sem to přečet a blbě odpověděl. Formuluj to nějak jinak, nejlépe na nějakým jednoduchým obrázku.
Je to naopak, přetlak z klikové skříně (vzniklý netěsností pístních kroužků) se dostane pod ventildekl, a to stejnou cestou, kterou dolů protéká olej při dolévání.. ;-)
to jsem měl na mysli
To sem udělal na motoru CGPA najeto 20 tisíc a to samý. Motor funguje s určitým podtlakem a když celej system někde otevřeš, tak ho to celý rozhodí.
Zajdi na škoda forum.
Super, diky!
Ahoj když už se tady řeší Fábie, tak se něco zeptám. Rozsvěcuje se mi kontroůka, červený teploměr. Na vagu nehází chybu, chladící kapalina vyměněna. Poté se měnila i expanzní nádržka a stále se rozvěcuje. Někdy u studenékho motoru jindy u teplého. Na škodaforum jsem se ptal a nikdo neví. Prý to mám shodit ze skály.
zkus Dieselpower forum. Borci většinou vůbec nedávají gramatiku, ale někteří autu dost rozumí
Zkusím tu gramatiku vylepšit… :)
Pokud nemáš mastnotu v exp., tak kabeláž nebo budíky. Nic jiného tam není… F1 předpokládám?
Zkus proklmnout ten konektor na čidle expanzky. Pokud to už nebude svítit, tak exp. ko.
Konektor na expanzce je spíš kvůli hladině. Voda se ti v expanzce nezahřeje ani po 10ti kilometrech. A to už modrá kontrolka studenýho motoru dávno nesvítí.
Díky, ale ta expanzka je měněná, mastnota ve vodě taky není. Ještě mi mechanik povídal že destilovaná voda s nemrznoucí směsí není vodivá. Prý jsem měl dát vodu z vodovodu.
Zkusím prklmnout ty dráty z expanzky, Fábia1 1,4 Mpi.
Propoj ty dva piny v konektoru a uvidíš hned, jestli je to kabeláž…
Kterej drsoň ti poradil to házet ze skály?
No přece ten, kdo má rozum :-)
mám v práci kolegu a ten dal za Fábii 1,2 340 000,– ?? nechápu ale lidé jsou různí
Čili, někdo rozum má a někdo holt ne…nic k nechápání :-)
Jasně, měl raději pořídit olítaný báwo, nebo oktáfku v tédéíčku pak by byl za kinga. ;)
Každej má jiný chuťě. A když svým jídlem neznepříjemňuje život těm ostatním okolo, tak ať si jezdí s čim chce.
TSI? HTP?
Co máš proti fábuli?
Je to malý, jako 26 ka.:-)
Malý, šikovný, hravý a mrštný. Tak jako 26tka.
Dobrá, tak jinak… mám 185/115, myslím, že víc o mém vztahu k malým autům ( a kolům) dodávat netřeba :-)
182/105. A nějak mi nepřijde, že bych se do ní nevešel.
Ale zas na druhou stranu, jo přiznávám. Pokud by tenkrát bylo na koupi auta víc peněz, šel bych do něčeho většího.
Chlápek od nás z práce má 205cm a lehce přes metrák a jezdí v Puňťovi(Fiat Punto).
stylem Hightower v policejní akademii?
Normálně se nasouká na přední sedadlo,taky jsem myslel že sedí vzadu ale sedačku tam má :-)
Drsoň na škodaforum. Mám tam najeto 97 000 km, nikdy jsem stím neměl vážný problém.
Nevíš jeho nick?
Hoď odkaz kde se to řeší.
Nebo ještě tohle kde se řeší přímo to.
Po mnoha letech a mnoha opravách mých aut mi šéf dal k disp. Roo HTP a řekl mi: potřebuji Tě v práci odpočatého, tak tady máš auto a kapotu !!! neotvírej !!!. Taky cesta.
čau borci,potřeboval bych poradit . mám škodu fabii 1.4 mpi 44kw r.v. 2002 najeto 167 tisíc, auto mám 3 roky bez jediného problému..Ale proběhla výměna těsnění hlavy+ vybroušení hlavy a válců (asi byla prasklá hlava) ale žádné problémy nebyly ,jen emulze na víčku. po ujeti cca 200 km auto ztrácelo výkon,cukalo, jako kdyby jelo na 2 nebo 3 válce, na diagnostice u známého to ukazalo chybu 1. a 4. válce,tak se vyměnily cívky , a problém to nevyřešilo, kontrolka motoru svítí už roky,ale teď občas blíká, a lehce prosvítá kontrolka ,,volantu´´ oranžová .a taky mi jeden den svítilo EPC-oranžové ( tyto dvě věci nikdy nesvítily).
Poradi někdo jak to vyřešit ?? předem moc díky,už sem z toho na prášky.