• vodler

    Máte zkušenosti s „novinkou“ převodu 2×10 a jaké je k tomu vhodné příslušenstvíza rozumnou cenu(klika, přesmykač, kazeta přehazovačka)? Nebo je lepší zůstat u 3×9? Díky

    Anketa: Jaký převod preferujete?

    4x
    6%
    3x9
    61x
    94%
    0 0
    • t29  

      při požadavku na rozumnou cenu je lepší zůstat u 3×9

      0 0
    • nox159  

      novinka :D

      btw: registroval ses vcera, tak si to tu pročti a pak neco založ ;-)

      0 0
      • Vilém  

        tu novinku ma v uvozovkach.

        0 0
        • nox159  

          i tak bych nenapsal co rikate na „novinku“ v podobe odpružene vidlice myslite ze je to krom spravným směrem?

          nebo co ríkate na „novinku“ hydraulicke brzdy…

          0 0
          • Vilém  

            Vzhledem k tomu, ze narozdil od vidlic, nebo hydraulickych brzd, je to na trhu ve vetsim meritku od pulky letosniho roku, tak bych to klidne „novinkou“ nazval.

            0 0
            • nox159  

              kdyby uz tady o tom nebylo X vlaken tak to novinka je :)

              jinak staci se mrknou do historie procist si ji a pak az zakladat vlakno…

              0 0
      • kolin  

        Hlavně že ty jsi starej mazák… Mě prijde jeho dotaz rozumnej a nemáš nejmenší důvod se mu posmívat a povyšovat se ty ‚Chrtífule160mmza35c­osenehoupe‘

        0 0
        • nox159  

          jde o to proc zaklada nove vlakno kdyz podobnych s podobnou problematikou uz tu jsou.

          jinak si dej kolo do profilu ;-)

          0 0
        • fousek  

          proc mas v uvozovkach chrti full co se nehoupe? Takovy kola proste existujou a to ze tomu nekdo neveri je spis jeho problem

          0 0
    • destr  

      Nejlepší je 2*9 :-)

      0 0
    • Georrge  

      podle mě je 2×10 (9) jen pro ty, co jezdí na biku jen v terénu a nikdy nevyjedou na asfalt, nebo naopak. Pokud totiž jezdíš jen v terénu tak nejtěžší převody nezařadíš, na silnici zase naopak. A nebo pro ty co maj fyzičku a nejlehčí převody prostě neřadí. Pokud ale máš „všestrané“ kolo, jezdíš asfalt i terén a jezdíš spíše rekreačně, tak je podle mě nejlepší 3×9. Aspoň já tedy řadím nejlehčí i nejtěžší převody a jsem rád že je tam mám. Taky ale nejsem žádný závodník :)

      0 0
      • Volf  

        No a ještě do toho započítej odpor puristů, kteří tvrdí, že na silnčku nepatří trpjtalíř, na bika dvouplacka, rohy na vlaštovky, neoholený nohy na silničku atd. Aby převod 2×10 / možná i 11 / nedopadnul stejně jako dualy.

        0 0
        • alinceb  

          Ještě si zapomněl na kšilt, volný kraťasy, velkou brašničku a SPD na silničku a slicky na MTB…:) No a pak taky brzdu na festku…:)

          0 0
        • Rychlej turista  

          Na silničce mám trojpalcku a na bajku dvoj a přijde mi to akorát.

          Na silničce je trojplacka ukrutně hnusná, ale odstupňování převodů nemá chybu a vzhledem k věku si tu trojpilu už můžu dovolit :-)

          0 0
          • Volf  

            Správná činnost. Okolí se musí vlatním příkladem stále vychovávat :-)

            0 0
          • oddie  

            Na silničním kole jsem měl trojtác (RX100) v minulém století, dneska už silničku nemám…

            0 0
          • McBlacky  

            já si to teda nemůžu zatím dovolit vzhledem k věku, ale když už si neholím nohy, vozím bike SPD a Camel, tak už nemá smysl řešit jestli 2 nebo 3 placky :)

            O to kyselejší jsou ksichty „pravých“ žiletek, když si je dávám v kopcích.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Tak tak. A nejapné poznámky o blátošlapech najednou utichnou :-D

              0 0
            • Jenda  

              si mi pripomnel jak jsem tuhle jel po rovine na Fritzkovu za jednim vysamponovanym svycarskym silnicarem hezky v haku a v pohode jsem mu uvisel, tak sem si tak rikal chlapec vypada jak armstrong a jede uplny hovno. No asi trenoval intervaly bo po cca 15 min najednou roztocil nohy a zmizel. Tak sem se zase vratil do reality:-)

              0 0
      • tonik666  

        Jezdím do terénu po silnici a vystačil bych si bohatě s 3×5 (terén je rovinatý). Mám kazetu 11–32, a 11,12,28 a 32 téměř nevyužívám. Nejlehčí převod mi stačí 22–24, nejtěžší 44–14.

        To by šlo dobře nahradit dvojplackou 26,36, z převodů bych eliminoval nejlehčí a dva nejtěžší (a získal nový převod těžší než 44–14) a mohl bych pak jezdit celý terén na malou placku a celou silnici jen na velkou. (výpočty jsem dělal pomocí gain calculatoru od Sheldona Browna). Nechce se mi ale moc investovat do dvou nových placek.

        0 0
        • jajak  

          Nejlepší bude koupit si silniční kazetu. Na celopevňáku MTB se slickama vozím 26,36,46 a vzadu 12–24. Rozsah je na silnice v pohodě a navíc mám jemnější odstupňování, než na původní MTB kazetě.

          Přijde mi docela legrační, jak tady kde kdo používá různé speciální „kalkulátory převodů“, nebo píše, že se mu to nechce složitě počítat a tak to radši odzkouší v praxi.

          Převodový poměr se vypočítá vydělením dvou čísel (třeba počtu zubů). K vydělení dvou čísel mi teda většinou stačí kalkulačka :)

          0 0
          • tonik666  

            Ten kalkulátor započítává délku klik, takže výsledky jsou srovnatelné s jiným kolem.

            0 0
            • MlokCZ  

              Délka klik je nepodstatná. Tu každý nějakou vozí a je tedy konstatní a daná dle jezdce. A pokud by náhodou třeba na silničce vozil jinou délku než na biku, tak to stejně nelze dle délky přepočítávat poměrem délky, takhle to pro různou délku klik v praxi rozhodně nefunguje (délka klik má vliv na kadenci a matematicky tohle přepočítat jednoduše nelze, vždy bude závist jak se konkrétní jedinec vypořádá s rodílnou délkou klik v praxi, jaké bude jezdit kadence, jak moc silově v závislosti na délce klik).

              A pokud myslíš obvod/průměr kola (který je rozdílný a je podstatný pro srovnání a který přepočítávat matematicky jednoduše lze), tak to snad také zvládne započítat každý, to je pouze vynásobení/vydělení poměrem obvodů (nebo průměrů) kol.

              A pokud to chce někdo přesně pro srovnání konkrétní 26tky a 29tky, tak stejně musí vzít v úvahu jaké má na čem pláště a tedy ten poměr si určit sám.

              Tedy např. to může být 2100mm x 2300mm pro 26tku x 29tku. Tedy stačí násobit/dělit (podle toho jestli přepočítáváme z 26 na 29 nebo opačně) 1,095. Ideálně si to vzít pro konkrétní obvody.

              0 0
    • Flegmatik  

      V anketě ti asi moc lidí na 2×10 neklikne, protože to tu má v současné chvíli zatím naprostá menšina, ostatní s tím zkušenost nemají žádnou. Podle mě je brzo se na to ptát. Za dva roky ano.

      0 0
      • Darius  

        myslim, ze nemusim mit na kole 2×10, abych vedel, ze je pro me 3×9 lepsi… cele je to o rozsahu, ktery 2×10 chybi

        0 0
        • alinceb  

          Všeobecně když člověk porovná váhovou úsporu 2×10 proti 3×9 a výhody nebo spíš nevýhody jednotlivých systémů, tak z toho vždycky 2×10 vyjde hůř. 2×10 bych si dal tak na MTB raketu na krátké rychlé tratě, jinak to myslím není k ničemu moc dobré…

          Když si někdo udělá 2×9, tak už by měla být úspora znatelnější, ale i tak je to do členitějšího terénu pro normálního člověka nepoužitelné…

          Podle mě budoucnost ukáže, že to je jen slepá ulička vývoje a všichni se pomalu vrátí k 3×9 nebo 3×8…:)

          0 0
          • Darius  

            marketingova oddeleni tlaci na novinky, ale bajky jsou dost jednoduche stroje… vysledkem jsou samoucelne zmeny typu rapid-rise, dualy, 3×10, 2×10 atd. kazdy rok jsou ramy o 10% lehci, 15% tuzsi… takze za par let se zacneme limitne blizit k 0 hmnotnosti a nekonecne tuhosti

            chapu ale, ze svet obchodu je neuprosny, a kdyby kazdy jezdil jako ja (momentalne ocelak s pevnou a BB7:), muzou to pani manazeri zavrit

            0 0
            • alinceb  

              Asi tak nějak.

              Btw. jak ti brzdí ta BB7 se 160kou kotoučem? To by mých 86kg teda neubrzdilo…:) Nepotkali jsme se kdysi u Bareše na dílně, když sis tam byl pro vidlici?

              Když sem tam byl, tak tam byl nějaký týpek pro pevnou a ztěžoval si, že s nim nikdo nekomunikuje a že kvůli tomu objel celou Prahu a oni to pořád ještě nemají hotové…:)

              0 0
              • Darius  

                BB7 brzdi mych 70–75kg uz dlouha leta stale stejne dobre

                nepotkali… dostal jsem ji postou, ale taky jim to tehdy trvalo nejak dele nez bylo prijemne

                a at nejsem offtopic, na druhem kole valim jeste 3×8 :) a doufam, ze vydrzim co nejdele

                0 0
                • alinceb  

                  Mi teď předělávají patky na rámu teprv asi 6 týdnů…:( Jdu tam zavolat, bo tenhle týden mi to mělo přijít…:(

                  0 0
          • tmax  

            Na MTB raketu na krátke a rýchle trate jednoznačne 1-prevodník. Dvojplacka, potažmo trojplacka je zbytočná a spomaľuje.

            0 0
            • witmar  

              možná i bez ne? S jedním převodníkem si podle mého nevystací skoro nikdo…

              0 0
              • tmax  

                Ak si neskúšal, nemá zmysel o tom debatovať…

                0 0
                • DaSnail  

                  to nemá, je to blbosť… ;o)

                  0 0
                • Singlespeed  

                  Mám jednopřevodník na dvou kolech. Pokud dám třeba 32 zubů, tak se s tím docela jezdit dá. Ale kdo nejezdí jen nějaké krátké závody kolem baráku, jezdí v horách, kam bike patří, nechce se mu pořád tlačit a nechce mít pořád nasazenou jen nejakou malinkou placku pod 30 zubů, tak prostě potřebuje minimálně dvojpřevodník. Nedovedu si představit, jak to normální člověk láme třeba na Inovec ze sedla Radar po červené třeba s 36-zubovou plackou, to by se snad podělal i Jarda Kulhavý.. :-)

                  0 0
                  • tmax  

                    To je samozrejmé, že tiahle kopce s tým veľmi nejdú (aj keď záleží od voľby placky a kazety), no reč bola o KRÁTKYCH A RÝCHLYCH tratiach. Tj. bez tiahlych stúpaní a príliš strmých kopcov (no krátke sa dajú dať so zaťatými zubami). Napr. Okolobrna a Okolozlína sú ideálne príklady, kde „stačí“ aj 44 + 11–32. Ale treba mať pevnú vidlicu a rohy. :-D

                    0 0
                    • DaSnail  

                      prečo by tiahle kopce nešli? s 1×8 sa dá 14% bez problémov, pri 24% sa už trochu spotíš, no.

                      keď sa jazdí na pohodu tak jedna placka je ok.

                      na závody kde ti stačí 44z, by bolo asi efektívnejšie 46/36, 48/38 alebo 53/39.

                      imho

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Máš pravdu, 53/39 je na bajka nejlepčí :-D

                        0 0
                      • tmax  

                        Tak ako komu, no ja som na tom na Greenbike maratóne pohorel, Medvedie údolie (7,5–8km, prevýšenie 375m) ma odpísalo. No keby som šiel celý čas na pohodu, problém by asi nebol.

                        0 0
                    • Chaingang  

                      tak to jseš asi jinej letec…okolozlína byl jeden z mála závodů,kde jsem použil malou placku.Osobně bych moc chtěl vidět,jak jedeš ten kopec před dělením tratí na velkou placku,to bys asi celkově vyhrál.

                      0 0
                      • tmax  

                        Celkovo možno, keby som pretekal a neviezol sa len. Lebo ma nasrali na prezentácii, potom na štarte a nakoniec zlá voľba plášťov… Následné pódium prekvapilo a musel som smiať, hoci som sa za to hanbil. Tajomstvo zdolania toho kopca tkvelo v tom, že som si povedal: „try not, do or do not, there is no try“ :-) A hore pod lesíkom stáli nejakí bikeri „očumovači“, tak som nemohol dopustiť robiť tímu zlú reklamu. Preto oči do zeme a lámal som to. Také jednoduché…

                        0 0
                        • McBlacky  

                          bedna na krátké trasa 25km v nepochopitelné kategorii 19–24 let se asi s tímto přístupem zajet dá. Závody jsou jinde.

                          0 0
                    • ememem  

                      tebou spominane preteky nemaju s mtb absolutne naprosto nic psolocne, to sa da ist aj na silnicke a myslim to uplne vazne.

                      0 0
                      • tmax  

                        Preto som napísal, čo som napísal. No ja by som volil skôr CX ako cesťák…

                        0 0
          • marios  

            Asi 3 týdny vozím 2×9 (40/27 a vzadu 11–34) a jsem náramně spokojen. Většinou jedu velkou z apoužití celého rozsahu kazety, nemusím se starat kdy už bych to neutočil jako když jsem míval 44T. POuze do dlouhých a prudkých kopců dávám malou, tady už používám jen tak 4 největší pastorky. Na převod 27/34 jde vyjet všechno , co bych vyjel i na kašpara. Na toho jsem stejně nikdy nepoužil pastorek 32. Kašpara jsem dával vlastně jen když jsem měl na HT ohnutou patku šaltru a nešly mi tam horní 2 pastorky (letošní Saltz)

            0 0
          • Peslezedirou  

            Něco jsem hledal ohledně převodů a narazil na tohle vlákno, neskutečný jak čas letí. V kontextu dnesnich převodu je zajímavé, jak se dnes řeší jenoplacka versus systémy 2× něco :-)

            0 0
    • vasek80  

      Jsem zvědav kdy se objeví hlas pro 2× 10 a v zápětí přípěpěk pardon překliknul jsem se:-)

      0 0
    • maajkee  

      chybí tam ještě možnost 3×8 :)

      0 0
      • MlokCZ  

        To tam taky chybí možnost 1×5 (singlisti mají svoje vlákno) :-)

        0 0
    • MlokCZ  

      Když už si dal anketu, tak si tam měl dát i 3×10. Já třeba zůstávám u 3×9, ale určitě se najdou tací, co půjdou cestou 3×10. A to neberu v potaz sériová kola, kde bude po většinou osazováno 3×10 u 2011 modelů.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Dle zamereni kola vozim 3×9 a 2×9 a plne mi to vyhovuje:)

      0 0
      • Honzyn  

        Na 2×9 se dava kazeta 11–34 nebo i 12–36,takze v kombinaci s malym prevodnikem 28 bych nevidel nejmensi problem v tom,ze biku chybi lehky prevod do prudkych kopcu.Na starsim biku jsem leta jezdil prevodniky 24–36–46 a kazetu 11–28(7 speed)a vse OK.3×7 bylo idealni,dal uz to nemelo jit.Na novou 29er budu ted misto puvodni kazety 11–34 davat 11–32,myslim,ze do vyjezdu rozhoduje spis hmotnost kola a vzorek zadniho plaste,lehci prevod uz moc nepomuze.

        0 0
        • Smazaný účet  

          22–38 a 11–34. Sice skok mezi prevodnikama je veliky, ale vetsi mensi placku se mi shanet zatim nechtelo.

          0 0
        • Marskatin  

          kdo dělá devítkovou kazetu se 36zuby?

          0 0
          • Al Stra  

            shimaňo, ale samostatně jsem ji neviděl

            0 0
          • MlokCZ  

            Shimano a to jedinou HG61, běžně se dá koupit:

            http://www.koloshop.cz/…-12–36–9sp./

            Bohužel je to levná nic moc provedená kazeta a má více než 450g.

            0 0
            • Marskatin  

              to je škoda, že není na úrovni SLx nebo XT, dal bych si ji na kolo, protože 22/34 na 29" je asi nějak mezi 22/32 a 22/30 u 26" a to mi občas nestačí. No já vím, že chyba je v nohách…ale ty už lepší nebudou.:(

              0 0
              • MlokCZ  

                Škoda to je. Já právě pořád váhal, jestli teď na 29tku zůstanu u 9tky a nakonec zůstanu a doufám, že s 11/34 to bude stačit.

                A jestli si dobře vybavuju, tak ta kazeta má ještě druhý a ještě větší problém. Nemá velké pastoreky na společném unašeči. A to je při 36tce pastorku pro hliníkový ořech smrtelné.

                0 0
                • Marskatin  

                  druhý problém si vybavuješ velice dobře.

                  Proto ten stesk, že není na úrovni SLX nebo XT.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Kdybych tu 29tku nestavěl jako celopevňáka, tak by mi to taky nestačilo a šel bych do desítky 12–36 + devítkové převodníky 22/32/44.

                0 0
    • kovar  

      preferuju 3×8

      0 0
      • Honzyn  

        Skoda,ze na 3×8 uz se nesezenou vyssi modely razeni.Kazeta XT 737 8 speed jeste sehnat lze.Pro porovnani:je o 50g lehci nez Sram 990.Cena je min jak polovicni.Nekolik kol jsem si predelaval z 3×9 na 3×8 a asi to udelam i ted se Superfly a X.0,akorat,ze nejlepsi razeni 8sp. je starsi model Sram X.7.

        0 0
        • oddie  

          Jaký má ta ještě sehnatelná XT kazeta 8sp rozsah?

          0 0
          • Darius  

            11–30

            0 0
            • oddie  

              Kdo ji maj? Našel jsem jen 11–28…

              0 0
            • McBlacky  

              Vozím Alivio kazetu 11–32 a vydrží celou sezonu podzimních zimních a jarních sraček za začátku jezdím nové řetězy a pak ojíždím jeté devítky z jiných kol. Za tu cenu na zimáka super.

              0 0
    • radek01  

      Moc tomu nerozumím ale myslím že chrťáci 2X10 vozí poměrně dlouho takže vzhledem k masovému rozšíření MTB závodů fizička závodníků stoupá takže pan Shimano a jemu podobní věří že za 2 roky na tom všichni budeme jako Hruška nebo Kulhavý a ohromně si užijeme 2X10.

      0 0
      • MlokCZ  

        Proč by tomu měli věřit? Vždy taky dále bude trojplacka a na skoro všech 2011 modelech vidím osazovat 3×10.

        0 0
        • radek01  

          only joke

          0 0
          • Honzyn  

            S dvojtacem 42/28 a kazetou 10sp. 11–36 dostanes nejlehci prevod lehci nez klasika trojtac s malou 22 a kazetou 9sp. 11–32.Spis se mi nelibi vyssi hmotnost kazety,34ka kazeta je vyrazne tezsi nez 32ka,o 36ce kazete ani nemluve.Maly talir 22z. pritom vazi pouze 20g.Jedinou vyhodu 2tacu vidim v tom,ze retez nespadava pri razeni dolu z 3. nechtene na 1.Proste bud radis nahoru nebo dolu a vic radis na kazete.

            0 0
            • MlokCZ  

              To nedostaneš.

              28/36=0,78

              22/32=0,69

              22/28=0,79

              Převod 28/36 tedy odpovídá 22/28. Takže s 42/28 převodníky + 11/36 kazetou přijdeš oproti 11/32 kazetě a 22 placce o jeden nejlehčí převod.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Mlok ma ty kolecka srovnany, na toho jsme vsichni kratci:)

                0 0
              • šlapatko  

                Mě by zajímalo k čemu by se dal přirovnat převod 36–36.Jsem na tyhle počty blbý.Honí se mi v hlavě myšlenka 1×10:-).****** se na celý přesmykač.V jed­noduchosti je krása.

                0 0
                • Darius  

                  36/36=1 :)

                  0 0
                • krabica  

                  22–22

                  34–34

                  32–32

                  .

                  .

                  .

                  :o)

                  0 0
                • MlokCZ  

                  36/36, to máš úplně nejjednodušší, když máš pastorek a převodník stejný, to ani nemusíš ty dvě čísla dělit :-)

                  Takže zase ke stejnému případu, tedy stejný pastorek a převodník.

                  Tedy ke 22/22. 22jka na 9tkové kazetě není, nejbližší reálný převod tedy bude 22/21 (na 11/32 kazetě).

                  Takže 4. nejlehčí převod na 11/32 kazetě při klasických 9tkových 22/32/44.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  1:1,2:2,3:3,4­:4,5:5,6:6,7:7,8:8,9:9,1­0:10,11:11,12:12,13:13,1­4:14,15:15,16:16,17:17,1­8:18,19:19,20:20,21:21,2­2:22,23:23,24:24,25:25,2­6:26,27:27,28:28,29:29,3­0:30,31:31,32:32,33:33,3­4:34,35:35,36:36,37:37,3­8:38,39:39,40:40,41:41…;)

                  0 0
                • Georrge  

                  1×10 jojo krásně jednoduchý… a co na to řekne řetěz?:) vím že desítkový už je dělaný na větší náběhové úhly, ale jezdit dlouhodobě nějtěžší převod na 1×10 asi nebude pro řetěz a ozubení ideální…

                  0 0
                  • šlapatko  

                    Nejraději jezdím na jednopřevoďáku, ale do větších kopců to není.

                    0 0
                    • nox159  

                      taky to na celopavnaka planuju zkusit ale nahodim 1×9 ( kazeta 11–32) a dopredu hodim neco mezi 42–39 – tohle jeste budu muset doladit – ale myslim ze tahle kombinace by byla na zavody idelani :)

                      0 0
              • Honzyn  

                Omlouvam se tedy za mystifikaci.Taky jsem si to blbec moh spocitat:-)To bude asi tim,ze vozim 24–36–46 prevodniky+kazetu 11–30,takze na klasice 22–32–44+kazeta 11–32 ten nejlehci prevod vubec nepouzivam.

                0 0
    • šlapatko  

      Nejjtěžší převod 36–11 by mohl stačit.Jezdím spíš kadenčně.Horší je to s nejlehčím převodem.V bes­kydech bych dal Javorník, následovně Radhošť a domů by mě odvezli.1×10 má budoucnost s kazetami 11–40 :-)

      0 0
      • Georrge  

        jaký největší skok vlastně může být u dvoupřevodníku? Že by se spíše než nejmenší vynechal ten střední… ale přehodit řetěz z 22 na 44 asi není reálné :)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Z 22 na 38 to jeste docela poslusne skace…

          0 0
          • Georrge  

            takze pri prevodniku treba 24–44 a kazete 10st 11–36 clovek dostane jeste o chloupek sirsi rozsah prevodu nez na 3×9, vahove to sice bude horsi (rozdil v kazete bude asi vetsi nez rozdil v prevodniku) ale dostanu mnohem lepsi plynulost razeni. Takhle pri rozjezdu na semaforu musim zacinat na strednim prevodniku a behem rozjezdu prejit na velky prevodnik, tady by to vsechno bral velky prevodnik a maly by byl do terenu… hmm na tom 2×10 mozna neco bude :D ale jen za predpokladu ze prevodnik 24–44 bude fungovat

            0 0
            • Darius  

              lukas pise ze mu funguje rozdil 16z a ty uz operujes s 20ti… ad rozjizdeni, pokud to neni do extra kopce lze se v pohode rozjet na 44–24 nebo 44–28 a nemusis radit prostredni

              0 0
              • Georrge  

                no pri 44–28 uz retez pekne skrta o rameno presmyku… coz myslim zdrave neni :)

                0 0
                • Darius  

                  asi jak komu, na gripshiftu exituje neco jako microindex…

                  0 0
            • MlokCZ  

              Naopak to bude pro řazení pěkně debilní. Při velkém rozdílu převodníků se budeš mnohem více pohybovat u rozhraní mezi nimi, takže je budeš muset dost často řadit sem tam (kdybys měl prostřední placku, tak většinu času můžeš jet na ní).

              A pokud budeš chtít navazující převod po změně převodníku, tak místo, aby vzadu stačilo přehodit na opačnou stranu o 1–1 pastorky, tak budeš muset řadit o více pastorků.

              Ve výsledku budeš řadit mnohem více.

              Konkrétní příklad:

              Jedeš 24/11 a chceš o jedno těžší převod. Nahodíš 44 a na kazetě budeš muset přeřadit až na 21čku. A to bude znamenat, že budeš muset řadit o pět pastorků. To bude sprominutím úplně na ho…o.

              A do toho to bude ještě řadit mezi převodníky blbě.

              0 0
              • MlokCZ  

                mělo tam být: …opačnou stranu o 1–2 pastorky, …

                0 0
              • Georrge  

                máš recht… 2×10 je na hovno :D pro turisty…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Mně ten velký skok mezi převodníky vadil i když jsem zkoušel jen 22/36 + rockring. Tohle ještě někomu vyhovuje, na mě byl už tenhle skok moc velký.

                  Shimano právě z tohoto důvodu šlo opačným směrem a na trojplacce 2011 ten skok ještě snížilo na 24/32/42. To už je možná skoro ale zbytečné, ten skok 22/32/44 mi přijde tak akorát.

                  0 0
                  • newbie  

                    …takže když mám 29" a na ní vzadu 11–34, která mi do kopců občas nestačí – nejlíp by podle tebe bylo vpředu nechat 22/32/44 a dozadu dát 10st 11–36?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ano, já bych to tak udělal. V historii tu bylo uvedeno, že to někdo zkoušel a s desítkovým řetězem to běhá na 9tkových převodnících v pohodě, tak snad to tak opravdu je (já to nezkoušel).

                      A kazetu dle chuti buď 11–36 nebo 12–36. Mně osobně by se nejvíce líbila PG1070 12–36, má podle mě nejlepší odstupňování z těch 10tkových kazet. A 44/12 by mělo na 29tce bohatě stačit.

                      0 0
                      • Al Stra  

                        nebo vymenit těžkyho RIPa za něco, co pojede lépe do kopce, třeba Air9

                        0 0
                        • newbie  

                          :-)) ale kuš… těžkej jsem já, ne rip… z aira bych nadělal třísky… teda vlastně piliny (?)

                          0 0
                        • newbie  

                          teoreticky ale zajímavá otázka – o kolik by soustava jezdec-kolo musela být lehčí, aby to šlapalo na zadních 34 stejně jako předtím na 36?

                          0 0
                      • newbie  

                        dík za info… odstupňování nastuduju, ale ta 44/11 asi není nutná – vlastně jsem myslím použil jen jednou na nějakém přiměřeně skopcovitém kousku asfaltu… :-)) ale zase na nas**ní spolucestujícího na 26" (zvlášť když měl tak o 40 kilo míň) byla dost dobrá

                        0 0
              • MlokCZ  

                A ještě tu bude další problém. Při tak velkém rozdílu placek bude při použití té menší a nejmenších pastorků škrtat řetěz o tu větší placku.

                0 0
    • Singlespeed  

      Jak 29-tkového tak 26-tkového horáka jsem upgradoval před nedávnem na 3×10. Převody 3×9 už budou pro příští rok snad jen na Aliviu. 3×10 bude na 100% nejrozšířnější kombinace, proč vymýšlet něco jiného? Už teď se běžně prodávají třeba MRX-ka 3×10 s komplet SRAMem X-7–10speed. Co se desítky týče, jsem se Shimanem Dyna-Sys velmi spokojen. Řazení má delší a tvrdší krok, méně je háklivé na bahno a vydřené bovdeny.

      0 0
      • vikicek  

        Co je dobrého na tom, že má řazení dlouhý chod ?

        0 0
        • Singlespeed  

          Kromě Dyna-Sys na 26-tce mám na 29-tce starší desítkové Shimano řazení kompatibilní s běžnými přehazovačkami Shimano. Můžu proto srovnávat, zejména teď, kdy je stále v lese mokro a bahno. Krok staršího modelu je velmi krátký a jemný (dá se přeřadit o pět pastorků naráz) až mi to v terénu trochu vadí. Je to háklivé na čisté bovdeny a bahno to nemá vůbec rádo. Naproti tomu novější Dyna-Sys s přepákováním totožným s devítkovým SRAMem 1:1 (tedy 2× delším krokem) si ve stejě nepříznivých podmínkách vede mnohem lépe, silná pružina šaltru táhne pěkně lanko i v celkem solidním bahně a případné drobné nepřesnosti se téměř neprojevují.

          0 0
    • venda77  

      Do teď tady řešíte převodový poměr! Ale co třeba životnost 10tkovýho řetězu? Kámoš ho u 2×10 musel měnit už po 200km!

      0 0
    • vasek80  

      Co by čistě teoretickybylo dobré pro mne na fulla když mám klasickou Deorečkovou kazetu 11–32 a deorečkové kliky 22–32–44. Přičemž bych se mohl obejít bez velké placky a snesl bych i větší převod jak 32/22

      Ideální bych viděl převodníky 22 a 36 a 9ková kazeta 11–34

      Tohle funguje? Nejsou tam velké skoky

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tahle kombinace funguje, radi to docela dobre. Chvili jsem to tka vozil, ale protze se obcas musim premistovat po cestach, tak mi trochu vadilo, ze pri rychlosti kolem 30Km/h jsem uz musel poradne tocit nohama a pri pohodovych 25Km/h jsme je vpodstate na nejtezsi/druhy nejtezsi prevod.

        V tebou popisovane kombinaci jsem lama co se dalo na velkou a kdy uz to neslo, tak jsme shodil na malou, odradil o tri pastorky a zase to jelo dal:)

        0 0
        • vasek80  

          To by mi nevadilo. Předpokládám, že na fullu je stejně 30 strop. Zítra jedu na cca 50km švih a bude i silnice, tak se schválně zaměřím na tu rychlost. Jakému převodu odpovídá na mé stávající kazetě ten převod 36/11, pokud dobře počítám nejblíže je 44/14.

          Teď otázka jestli to má smysl. Sice chci měnit jak kliky tak kazetu, jelikož je to nejošizenější část kola.

          Jaký by tedy byl přínos ve předu jen dvě placky. Vidím výhodu ve váze (o kolik???) a jelikož mám x9 řazení, tak bych nemusel tolik koukat na převody, jenže mám řazení na 3 a to měnit by bylo už neekonomické.

          Ale myslím že ta 11–34 s 22 a 36 je zajímavá volba pro fulla

          0 0
          • tonik666  

            Mrkni se na tabulku co jsem dával o kus výš. Převod 36–11 je o kus těžší než 44–14.

            Na stránkách Sheldona Browna je docela fajn kalkulátor převodů. Nerozumím proč, ale Sheldon připočítává k převodu také délku klik. Každopádně si tam můžeš naházet údaje ze svého kola a ono ti to vyplivne „gain ratio“, tj. o kolik se kolo posune při jedné rotaci klik, a porovnat si různé varianty.

            0 0
            • MlokCZ  

              Pokud by se řešily pro stejného jezdce různé varianty převodů současně i s různou délkou klik, tak to smysl určitě má ji tam počítat.

              Při kratších klikách můžeš točit snadnějši vyšší kadence a zase nemáš sílu na silový záběr pro nižší.

              Jinak pokud je to pro stejné kliky, stejné kolo, tak je zbytečné to vůbec přepočítávat na ujeté metry, stačí pouze porovnávat převodové poměry. Na ujeté metry se to hodí přepočítávat, když je třeba srovnávat různá kola s různým průměrem kol.

              0 0
        • tonik666  

          Nevím, co pro tebe znamená pořádně točit nohama. Mně připadá převod 44–14 na jízdu po rovině skoro moc těžký, a převod 36–11 je ještě o dost těžší, takže by s ním mělo v klidu jít jet třeba 40km/h.

          0 0
          • MlokCZ  

            Přesně tak. 36/11 je dostatečný na 40km/h s pohodovou kadencí (je to pořád kadence ještě znatelně pod 100ot./min).

            Pro 30km/h a 36/11 je 72ot./min, tedy naopak dost nízká kadence.

            0 0
            • Smazaný účet  

              kdyz mi to rychle toceni jeste tak nejde:-/ … ale kvuli kolenum s tim zkousim neco delat…zatim se mi nejlepe toci tak 80rpm

              0 0
              • MlokCZ  

                80ot./min je už zcela v pohodě, není třeba hned točit 100ot./min (což ani na biku není ve všech situacích ani vhodné).

                To pak máš s 36/11 rychlost 33km/h. Kde je tedy problém s těmi 30km/h?

                0 0
    • folty.hans  

      chybí mi možnost 1×9, na jaře do toho jdu :-)

      Jinak 2×9 uplně v pohodě, už bych se u bika na trojtác nevracel (a to jezdím jak Jizerky tak moravské placky). 2×10 musí být uplná lahoda.

      0 0
    • kabo6  

      Čau lidi chtěl bych se zeptat na Váš názor na novej Specialized Pitch protože ten má taky 2×9 a ještě s napínákem.

      Nemám s dvoutácem zas tak velký zkušenosti a trošku se toho bojim aby mě tam ten jeden tác nechyběl.

      Dík za jakoukoliv reakci

      0 0
      • McBlacky  

        to už se vozí déle, napínák a dvě pily.

        nebál bych se toho. Pitch není žádná raketa a velká placka je na něm k ničemu. Pokud to nebudeš ****** XC pláštěma a budeš jezdit to na co je kolo určený, ani to nepoznáš.

        0 0
    • McBlacky  

      dokázal bych si představit, že bych pro závodní kolo měl doma dvoje kliky s dvouplackou a měnil je podle závodu. Když se dneska běžně mění pláště i celá kola, tak by to zase nebyla taková pruda.

      Pro jedno závodní kolo si neumím představit, že bych pro mě existovala dvoupila na které bych objel vše od XC po Salzku. To samé na kolech do lesa, kdy někdy se jede hodně rovina jindy víkend, dovolená v horách.

      nejvíc se ale bojím životnosti. Pokud bude kopírovat přechod 9–10 na silnici, tak věřím, že bikeři nebudou rádi měnit řetěz po 500–700km a po každém bahňáku. Pokud se tohle prokáže jako blbost a životnost bude srovnatelná, pak to jistě budoucnost má

      0 0
      • destr  

        Jenže to bys musel štelovat i přesmyk ne?

        0 0
        • McBlacky  

          bohužel musel.

          ale při % rozdílech proti trojpile prostě nejde rozdíl utáhnout změnou kadence a síly. U střední varianty dvoupily se pohybujeme v rozdílu 10% na obou koncích převodového spektra. 10% rozdíl v něčem co přímo ovlivňuje výkon je nepředstavitelně mnoho. Například odchylka o 10% z optimální kadence /nejlepší watt/tf poměr/ je sakra znát na hodinovém úseku. A to s tím at chceme nebo ne přímo souvisí.

          0 0
      • Gorgov  

        Životnosti se nebojím vůbec, spíš sem na ní zvědavý. Přepokládám ovšem opak, tedy, že se životnost řetězu i kazety zvýší. A těším se na to jak malej…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.