• Pavel1492

    Má někdo zkušenosti zda vybrat převody: 1×11 SRAM převodník 34 zubů a kazeta 10–42 (budou chybět lehké převody?) nebo 2×11 od Shimana převodník 26 a 36 zubů a kazeta 11–42 zubů? Děkuji

    • rdx  

      tak ±4 roky tady podobne vlakno bylo, ale ted uz to tu dlouho nikdo neresil …

    • Lachtis  

      Na to si musíš odpovědět sám. Při tom 1×11 s 34z převodníkem máš velmi slušné převody do rychla a současně velmi, velmi těžké převody do lehka. Při tom setupu 2×11 máš solidní převody do rychla a dostatek lehkých převodů. Rozsahově je lepší 2×11, ale třeba Ti o rozsah nejde a bude pro Tebe lepší to 1×11…

      Tady si to můžeš krásně vyčíst: http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

    • Carlllos  

      Mám na enduru SLX 2×11, 38/28 ve předu a 11–42 vzadu a jsem spokojený, využívám všechny převody, nechybí mi převody do lehka ani do těžka.. Myslím že jsem udělal dobře.

    • Pavel1492  

      super kalkulator! Děkuji moc.

      • kandik psi zub  

        jen tak na okraj- v tom kalkulatoru doporucuju sledovat taky skoky mezi jednotlivyma prevodama. Mozna mas dieselovy nohy a je ti to fuk, ale treba moje zkusenost je, ze pri normalnim xc cestovani po okoli jsou skoky nad 15procent uz celkem znat.....

    • milan.v  

      Pavliku, dej vyhledat a budeš mít co číst tak na dva, tři večery …

    • Jirka1986  

      Dnes bych jednoznačně volil 1×12, pokud je xd ořech tak 1×11 už nedává smysl. Pro nezávodní ježdění pak asi klidně 2×11.

      • Singlespeed  

        Přesně tak. 1×11 byl jen takový velmi krátký vývojový mezistupeň. Kvůli nedostatečnému převodovému rozsahu je v segmentu horských kol už je překonaný a zastaralý. Takže určitě nebrat. Buď 1×12 nebo 2×11.

        • antt  

          souhlas

          • antt  

            souhlas na Jirkou! :) Jedenástka je mezistupeň, ale stále použitelný

        • antt  

          nebo si děláš sradnu? Ty takový ladič pastorků ;)

          • Singlespeed  

            Nedělám. Nesoudím naštěstí podle sebe. Radit s převody přece nepotřebuje zkušený cyklista fajnšmekr, ale nezkušený laik. A tomu bych, pochopitelně, nedotažený systém 1×11 nedoporučil. Naopak, fajnšmekr, ten si jezdí, co mu vyhovuje a nepotřebuje se nikoho na nic ptát :-).

      • Lachtis  

        Souhlasím s Tebou, ale jen v tom smyslu, že pokud chce 1× a není výkonnostně na tom velmi dobře, tak bych taky jednoznačně volil 1×12. Ale, že by 2×11 nebylo i pro závodní ježdění?

        Sám jezdím závody a to cca 20 ročně, převážně maratony, pár XC závodů a s 2×11 nemám problém. Na dlouhé maratony přes 80 km jsem kuwa rád, za velmi dobrý rozsah převodů. Ale je pravda, že spousta lidí má vyloženě strach ze smyku, což u mě není, to pak musí jít opravdu jen do 1× něco.

        • Jirka1986  

          Chtěl jsem říct že na závody vidím víc výhod u 1×12 (hmotnost, jednoduchost systemu) ale závodit lze v pohodě i s 2×11 samozřejmě.

      • lunochod  

        Pro 11 i 12 je jeden a tentýž xd ořech?

    • Světloslav  

      řetězové systémy 1×11 až 1×14 a to i na silnici (viz novinky 2018) jsou slepou uličkou vývoje…

      Budoucnost vám odpoví :-)

      • Chlebovnik  

        Řetězové systémy na kolech obecně jsou slepou uličkou vývoje. Co tam máš dál?

        • Singlespeed  

          Obecně pohon šlapáním do pedálů má na kahánku, bych řekl :-).

          • Světloslav  

            no tak doufám, že mi, co nemáme auto a jezdíme na kole to ještě nevzdáme! teda je fakt, že nám to komplikují vývojáři ze šrámu a šimanína a vymýšlet nekvalitní spotřební píčoviny, jen kvůli tomu , aby vydělali :-)

            je to fakt darda, když zjistíte, že údržba kola (spotřeba komponent) vyjde nastejno jako provoz a údržba motorky se spalovacím motorem!

            • Vilém  

              A to s tema nakladama na provoz prislo az s 1×11–1×14 ze? Naklady na provoz kola, osazeneho vyssi tridou komponentu, jsou tak nejak furt stejny a to vysoky a je jedno, jestli se vozila trojpila, nebo jednopila.

              • tomas.nov8  

                Těmhle lidme to nevysvětlíš :) oni si myslí, že když je kolo o 30tis dražší, tak bude stát řetěz stejně jako jejich HG71 a pak ti řeknou, že víc jak 9 rychlostí je jen marketingovej tah.

    • milan.v  

      Jako by toho tady bylo málo…

    • Roxteedy  

      Ja bych svoje 3×10 nevymenil. Fakt vyuzivam cely rozsah prevodu… jezdim spise silnice, to bude tim…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse