Převodníky ultegra fc-r8000 50/34

57 nepřečtených
  • Jaaaan

    Zdravím, nemá někdo prosím zkušenost s rychle se ojíždějícím velkým převodníkem 50?? Případně přidám foto po najetých 3000 km…na druhém kole co mám, který je 105, tak na něm je pouze sebraný lak po 5000 km…

    Případně jak se poznají sjeté zuby na převodníku?? A pokud budete použvat výrazy jako nabalování řetězu, tak prosím o vysvětlení, nevím co to znamená:-) Díky

    0 0
    • Vilém  

      Tak pripadne pridej foto, jinak je to vesteni.

      0 0
      • Jaaaan  

        Může na to mít vliv nějaká „řetězová linka“?? Ikdyž mám přehazovačku seřízenou opravdu dobře, nikde nic necvrliká, ale ta linka třeba nemusí být už z principu úplně přesná (třeba kvůi rámu) a tím pádem se třeba rychlejc ojíždí pouze převodník než kazeta a kolečka??

        0 0
        • Daf  

          Může na to mít vliv ještě křížení řetězu. Když třeba jezdíš pravidelně velké pastorky z velké pily. Pak se velký převodník jakoby obrušuje řetězem z vnější strany. Ono to většinou moc nevadí, ale jak se dostaneš do fáze, kdy se ty zuby začnou pomalu ohýbat dovnitř :) Pak to začne blbě řadit.

          0 0
      • Jaaaan  

        Tak sem se asi nechal trochu unest. Retez ani mezi zubama nevyleza ven.

        0 0
        • Jaaaan  

          Jeste 2

          0 0
          • jecnak  

            To řešíš celkem zbytečně. Převodník je jako nový.

            Ten na fotkách jako nový není, ale bude sloužit určitě dalších několik desítek tisíc km stejně jako zbytek pohonu.

            0 0
            • Jaaaan  

              No ma cca 3300km. Spis me zarazilo ze tak rychle sel ten lak dolu. Na 105 to tak rychle neni. Ale ta ultegra je narozdil od 105 duta, tak to ma taky treba na neco vliv

              0 0
          • Jaaaan  

            A este zevnitr

            0 0
            • jenda95  

              a už jsi na tom kole aspoň jednou jel??

              Já jsem dost magor na mytí kola, ale takhle čistou malou placku mám málokdy :)

              0 0
              • Jaaaan  

                jo cca 3000 km…jezdil jsem pouze za sucha a na čistotu su taky magor:-)

                0 0
                • jenda95  

                  verim ti leda tak zwift :)

                  0 0
                  • Jaaaan  

                    nevím co je na tom tak těžkého věnovat po každé jízdě 10 minut otření kola suchou hadrou

                    0 0
                    • Krejza  

                      Je to ztráta času. 10 minut stačí na vyčištění pohonu, jednou za čas. Proč mrhat další zhruba hodinou na něco, co nemá na funkci vliv?

                      0 1
                      • Jaaaan  

                        ale psaní tady a čumění po internetu ztráta času není co:-)

                        2 0
          • gerrard  

            Nemas nejak vysoko presmykac?

            0 0
            • Jaaaan  

              jo je to asi o 2 mm výš, cca 5, ale už sem se tím smířil, ničemu to nevadí…nemá cenu to celé přenastavovat když to funguje…co vím od kluků, tak ho mají lidi dokonce i 7 mm

              0 0
            • Jaaaan  

              Kdyz je vys nez ty 3 mn co udava shimano, tak na co to muze mit vliv, ze nepada retez na maly prevodnik? Pada bez problemu u me

              0 0
    • jenda95  

      ja s tim posledni rok trochu bojoval, takze jsem v obraze – v zasade poznam na velke placce 3 veci:

      • spatne mi to radi z male na velkou, coz je asi proto, ze zuby jsou nejak ojete a nechteji nabirat retez. Serizenim presmykace to myslim neni, vymena pomohla.
      • prevodnik je s novym retezem hlucny, ale jinak vsechno ok
      • na prevodnik se lepi retez, tj v miste kde se ma odpojit popojede trochu nahoru a az potom se zvukem spadne. To ale spise delaji male prevodniky – zpusobuje to, ze se na zubech vytlaci material do stran a ten brani retezu se spravne odpojit. Jde spravit pilnikem.

      Naopak predstava, se by nekdy preskocily zuby jako na kazete mi prijde az nerealna (ale asi to mozne je).

      Kazdopadne i na gravelu mi prevodniky vydrzi spise 15000km nez 5000km .. a vizualne to poznat neumim, i kdyz jsem se snazil srovat novy a ojety. Neco videt ja, ale jak je kazdy zub stejne jiny, tak nevim nic.

      0 0
    • jecnak  

      Velký převodník má živostnost kolem 30 000 km a více. Není vyjímkou, že se na něm najede daleko přes 50.

      1 0
      • Jaaaan  

        jo šak jo, na cannondale spidering sem najel 50 000 a furd fungoval

        0 0
      • jenda95  

        super, ja mam na silnicce (tj zcela bez blata) najeto 25000 a porad ho obhlizim jestli uz umre nebo ne – zatim vsechno v pohode, ale uz mi to prislo moc, takhle jsem zase v klidu :)

        0 0
    • Daf  

      Ono strašně záleží v jakých podmínkách je jetý. Převodník jetý za sucha a hezkého počasí najede tisíce kilometrů bez větších známek opotřebení. Naopak převodník jetý v dešti a špíně může vypadat opotřebeně už po pár stovkách kilometrů.

      1 0
      • Jaaaan  

        jezdím pouze za sucha…jak to budu mět v ruce přidám foto…

        0 0
    • Jaaaan  

      Pridam jenom pro porovnani prevodniky na druhem kole. Tady maji najeto cca 5500, takze o 2000 min nez ty ultegry a uz na prvni pohled jsou mene sjete. Muze mi prosim nekdo rict, jak se to muze tak rychle sjizdet, kdyz razeni mam nastavene spravne, patka srovnana dle osy a razeni nikde necvrlika a funguje jak ma. Prece ten retez muze chodit po prevodnicich pouze jednim zpusobem, jina moznost neexistuje ne? Diky za rady

      0 0
      • Vilém  

        To bych ani nerekl.

        0 0
        • Jaaaan  

          Když s epodíváš na horní fotky té ultegry, tak třeba ten malý převodník je z vnější strany už lehce bílý, kdežto tady ten 105 vůbec…

          0 0
          • Vilém  

            Ano, na horni fotky jsem koukal a proste mi prijde ta 105ka ojeta vic. Nebavim se o eloxu na prevodniku, ale o opotrebeni zubu.

            Idealni by bylo, kdyby to bylo nafocene stejne, ale i tak.

            0 0
            • Jaaaan  

              Pridavam jeste jednu fotku te 105. Je to vyfocene s napisem, takze stejne jako nahore ta ultegra. Pocitam ze tvary zubu budou stejne u obou.

              0 0
              • Krejza  

                Vypadá to, že nerozumíš psanému textu. Po 3, 5, 7 tisících vypadají převodníky jako nové, zuby nemají zničené ani vymačkané. Rozhodně ne ty dva, které jsi sem dal na fotkách.

                Proč tedy pořád řešíš, že na nich slezla barva trochu jinak? Nechápeš, že tohle je naprosto nepodstatný údaj?

                0 0
                • Jaaaan  

                  No to je sice možné, ale na tom převodníku ultegra je i hlučný řetěz, jinak bych to neřešil. Tak jediné co mě napadlo je rychle se sjíždějící převodník. Řetěz vytahhaný ještě není.

                  0 0
                  • horolezec  

                    To už jsme tu taky vyřešili. Pořiď 12sp řetěz.

                    0 0
                    • Jaaaan  

                      Co sem četl nějaké zkušenosti, tak ne všechny byly pozitivní. Pokud by to nechodilo dobře, tak je to vyhozených cca 1200 kč.

                      0 0
                      • horolezec  

                        Ano, záleží na víc okolnostech, mě to třeba pomohlo. Ale vyhozený peníze to nejsou, řetěz můžeš přece jezdit, případně prodat.

                        0 0
                        • Jaaaan  

                          Tak pokud by to nechodilo dobre, tak bych ho nejezdil a musel by se sundat

                          0 0
                      • milan.v  

                        Nevím o nikom, kdo to dal na kolo, že by mu to nechodilo dobře…

                        5 0
                        • rejdy  

                          No já jsem asi jeden z mála, mně to nechodilo dobře. Ale mám RX Ultegru, takže to mohlo mít vliv (nevím, jestli je rozdíl v kladkách, nebo něčem jiném kromě brzdy navíc). Bylo to tiché, řadilo to pěkně, ale silné vibrace do pedálů na velký pile.

                          0 0
                        • Jaaaan  

                          Jaký je teda rozdíl ve 12 a v 11 řetězu kromě toho že je užší?? Jak jsou dlouhé články nebo jejich tvar?? Lze použít stejnou délku jakou používám u 11??

                          0 0
                          • horolezec  

                            Ano, jediný rozdíl je, že je užší. Pak podle typu (Sram, XTR, Ultegra apod.) se liší odlehčením článků, což ale na hlučnou Ultegru nemá moc vliv. Délka článku je stejná, takže řetěz bude mít stejnou délku.

                            0 0
                            • Jaaaan  

                              Takže má cenu to vůbec zkoušet, když tam dám místo 11 105 tu 12 slx třeba??

                              0 0
                              • horolezec  

                                Záleží jak moc ti vadí ten „hluk“. Pokud to sneseš, tak to nemá smysl a můžeš vyměnit až budeš měnit řetěz. Pokud tě to moc irituje, vyměň hned. Z hlediska opotřebení převodníků tam rozdíl nebude.

                                0 0
                                • Jaaaan  

                                  Tak řazení mám v podstatě seštelované jak nejlíp to jde a hluk je na velkém převodníku + 3. a 4. nejmenší pastorek. Jakmile se přeřadí ze 3. na 2. a poslední tak úplné ticho. Je to zřejmě proto, že je tam nejvíc místa mezi pastorkama. Od 5. směrem nahoru začíná hluk, ale to je kvůli křížení jasné.

                                  Přitom na 105 kazetě a 105 převodníkách je druhé kolo tiché. Zřejmě je to kvůli tomu, že převodníky nejsou duté a kazeta má jinou povrchovou úpravu (není matná) a kladky jsou taky jinak provedené. Prsotě čím dražší komponent tím větší hluk.

                                  0 0
                                  • horolezec  

                                    To je přidaná hodnota. Čím dražší, tím větší „bordel“. Buď rád, že nemáš Duru.:)

                                    0 0
                                  • rosomak204  

                                    Je fakt že ultegra kazeta je něčím potažená záleží pomohla by 105 co převodník třeba třetích stran neoriginální

                                    Dával jsem i některé pastorky v kazetě nové to nepomohlo

                                    Tak 12s řetěz sh je vyšší ve středu článku na gravelu mi to pomohlo na silnici je to takové no rozhodně lepší

                                    Sram řetěz mi chodil blbě vepředu tam nepočítají s přesmykačem nemá tam na sobě náběhy

                                    0 0
                                    • Jaaaan  

                                      asi su slepý, ale já tam žádný rozdíl nevidím

                                      0 0
                                      • horolezec  

                                        Já teda jo:)

                                        0 0
                                        • Jaaaan  

                                          jo to vidím, hledal sem nějaký rozdíl v těch nábězích…no takže když je vyšší, tak nechápu ty pozitiva, protože bude víc čouhat nad zuby

                                          0 0
                                          • milan.v  

                                            Tebe to rozumbradování hodně baví, viď? ;o)

                                            2 0
                                            • gerrard  

                                              Taky toto vlákno se zájmem pozoruju. Na všechno má odpověď a nic mu není dost dobré. :) Ale pořád ještě nevím jestli je to trol nebo pacient.

                                              1 0
                              • Polopol  

                                Mi se osvědčil řetěz campagnolo. Má to ostřejší řazení a hluk žádný. Ale dal bych to s novou, nebo zánovní kazetou

                                0 0
                                • horolezec  

                                  Ten jsem taky vozil (Record 11) a v porovnání s 12sp Sh. (Dura nebo XTR) mi to vyšlo šul nul.:)

                                  0 0
                                  • Polopol  

                                    To je možné, mám na mysli srovnání s klasickým řetězem shimano 11sp.

                                    0 0
    • milan.v  

      To vlákno už se dostává do absurdní roviny… Něco jako otáčení ventilků při plnění mlíkem nebo měření řetězů, předělávání tras po routování Garminu, atd…

      1 0
      • Vilém  

        Tak si ho hlavne pamatuj, at mas v budoucnu kam odkazat tazatele se stejnym „problemem“.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.