• kherberos

    Zdravím,

    včera jsem měnil na kole (MTB) řetěz (byl už vytahaný). Řídil jsem se touto metodou: http://www.ivelo.cz/…mena-retezu/ .

    Dnes jsem brzy z rána vyjel a vyskytl se problém. Při určitém zařazení (2–7 a 2–8 a 3–7, 3–8) přehazovačka přeskakuje. Ne tak, že by sama přeřadila z pastorku 7 na 8 či opačně, ale snaží se o to. U jiných převodů je to v pohodě. Netušíte, čím to může být? Napadla mě ohnutá patka přehazovačky, ale na pohled vypadá v pořádku.

    Jen doplním, že jsem kromě výměny řetězu nic nedělal.

    Bohužel se dost špatně určuje, co se s ní přesně děje, protože k tomu dochází pouze, když opravdu sedím na kole a šlapu (při ručním šlapání na stojanu k přeskakování nedochází). I proto jsem si toho všiml až při reálné jízdě.

    Za tipy díky!

    0 0
    • novas752  

      Na 90% byl starý řetěz už moc vytahaný = je vytahaná i kazeta. Nech tomu tak 200km. Pokud si to nesedne, bude potřeba vyměnit i kazetu. Pokuď to jakoby střílí při slinějším záběru několikrát za sebou, tak je to zaručeně ono.

      Pokud ne, tak může být snýtovyný článek zatuhlý nebo špatně seřízená přehazovačka.

      A pořiď šupleru a řetěz měň, když naměříš 132,8 mezi 11ti články (Je to cca 1000–3000km, záleží na mnoha faktorech), potom si další řetěz zaručeně sedne (téměř) hned.

      0 0
    • kherberos  

      Díky… no, měnil jsem tak po 1500 km … jak dlouho už byl ten řetěz přes míru netuším. Měřil jsem to u kamaráda, který měl měrku řetězu – tak jsem to zjistil. Jestli byl ten řetěz vytahaný dlouho, tak asi mohl „vytahat“ i kazetu. Každopádně díky za radu. Zkusím tedy někam párkrát vyjet a uvidíme…

      Místo té šuplery stačí ta měrka, ne? :)

      0 0
      • novas752  

        Měrka nemusí být 100% přesná. Já měřím měrkou a když se to začne blížit, tak měřím radši šuplerou.

        Měrkou to přeměřuju jednou za cca 150km.

        0 0
      • Čipera  

        Kazeta se ti nevytahá, ale jak je vytahanej řetez, tak mezery mezi článkama jsou delší a nedosedá přesně na zuby v pastorku kazety a ty zuby se ti vyjedou podle toho řetězu a když dáš novej řetěz který je kratší tak se nevejde do zubů u kazety a proto přeskakuje...­.....Každopád­ně pokud ti střílí rozhodně vyměň i kazetu a nenechávej nic sedat.

        0 0
      •  

        Šuplera je přesnější. Měrky mají tolerance a většinou bývají celkem nepřesné.

        0 0
      • Čipera  

        A příště víc hlídat řetěz a radši klidně vyměnit řetěz o něco málo dřív pak ti kazeta v pohodě vydrží i 4 řetězy.

        0 0
        • novas752  

          A potom tam na dalších 0,6mm (novej řetěz má 132,2 a mění se při 132,8 = rozdíl 0,6) můžeš ty jednou ojeté řetězy postupně nasadit znova a pak ještě jednou. Timhle způsobem můžeš na jedný kazetě „bezpečně“ najezdit přes 10, možná i 15 000km. :)

          0 0
          • Čipera  

            Jo i tak to jde ale eště je potřeba myslet na převodníky:-D Ale takto to asi řeší málokdo ne? A ze zkušenosti stejně 60% lidí na to tak trochu kašle řekne si to je eště dobrý to je eště dobrý eště to jeden švih dá a zas maj v háji kazetu. :-D

            0 0
            • novas752  

              Tak to nevim. :)

              Každopádně já to mám takhle v plánu vyzkoušet. Možná zkusim i „čtvrté kolo“, ale na to ty řetězy asi budou potřeba zkrátit o dvojčlánek. Pak bych mohl na tý kazetě mít najeto okolo 20 000 (což by při ježdění jen na tom jednom kole pro mě byly 4 roky, když z něj bude zimák, tak spíš 8 :) ) a to s radostí vyměnim i kladky a celý kliky. :D

              0 0
    • kherberos  

      Lidi díky! Před chvilkou jsem vyměnil kazetu, vyzkoušel a problém vyřešen! A já už myslel, že je to nějaký zásadnější problém. Pro příště si dám na vytahání řetězu pozor. Ještě jednou díky moc všem! :)

      0 0
      • Ricci  

        Dobra investicia vymena kazety po 1500km :-)

        0 0
      •  

        Ty jo dej tam zpet cos tam mel a ty nove nech na pristi rok,kolik toho jeste najezdis letos. Nekteri najedou i desitku a meni to az komplet.

        0 0
        • kherberos  

          A máš nějaký návrh, jak ten problém střílení při určitých převodech vyřešit jinak než výměnou té kazety? To mám čekat, až si řetěz sedne, pokud si vůbec někdy sedne? :)

          Udělal jsem chybu, že jsem ten řetěz měnil pozdě, tak jsem si připlatil. Ta kazeta stejně nebyla až tak drahá … mám osm pastorků, cena za Shimano HG51 350 kč. Teď už si dám pozor :)

          0 0
          • novas752  

            Tak máš 2 možnosti:

            1. Nechat tam aktuální řetěz (pokud měl původní najeto 1500, tak tenhle si sedne relativně rychle) a najezdit s tim třeba 5000km a pak to obojí zahodit. A pak už měnit jak se má.
            2. Co nejdřív vyměnit kazetu za novou, dokud se nový řetěz příliš „neroztáhne“.
            0 0
          •  

            Stary retez,starou kazetu letos dojezdit na pristi sezonu to sundat a dat nove,stejne u techto levnych komponentu to nikdo nehlida az to nefunguje tak to vyhodi a nanda nove

            0 0
          • Čipera  

            A co ti můžu poradit když už máš novej řetěz dej i novou kazetu a snaž se co nejvíc eliminovat vytažení řetězu. Má na to vliv spoustu faktorů, jak mažeš, jak meješ, jak přehazuješ atd…já jezdím převážně docela těžký terén a mením řetěz 1000 – 1500km

            0 0
            • kherberos  

              Ok, udělal jsem to tak a budu se snažit. Já mám terén tak střední. Zhruba 40–50% asfalt (jezdím tak i do práce, a to je převážně asfalt), zbytek terén. Tak snad teď něco vydrží :)

              0 0
        • Čipera  

          Ano, ano výborná rada a pak budeš měnit i převodníky pak už ti to nebude ani přehazovat pak někde namotáš šaltr a bude tě čekat i šaltr nehledě na to, že řetěz už bude tak vytahanej že ho 40 km od baráku přetrhneš atd........:-D Todle si můžeš dovolit u 20 let starýho oceláku na ježdění po městě, ale rozhodně ne u bika:-D

          0 0
    • Breakpain  

      Mám takovou specialitku:

      • new bike
      • Supreme 29 (zadni stavba ma extra kladku)
      • Sram GX DH, 1×7
      • vel. XL, 116cl retezu, kladky maji po 12z
      • horni kladka „U“
      • spodni kladla „L“

      Kdyz sjedu rychle schody nebo jedu v bordelu, kde kolo hodne nadskakuje… Stane se mi to, ze se asi odlehci retez a dojde k potoceni horni kladky, tim padem pak dosedne tlustsi zub kladky s nabehem do uzkeho clanku na retezu a nezapadne to. Samo se to nevrati a musim rucne potocit kladku.

      Hazka radi hladce, dorazy mi prijdou OK, vzdalenost pastorku a kladky je 12mm (ma byt 15mm, priblizil jsem to).

      zbyva mi kontrola:

      • rovnost patky (ale to by snad blbe radilo a to se nedeje)
      • jeste jednou zkouonout dorazy (ale retez nepada)
      • upravit vzdalenost kladky a pastorku na ofiko 15mm (ale to padalo mnohem ochotneji)
      • kontrola dotazeni patky a prehazky, ale pred jizdou jsem to utahl a delalo to hned…
      • jestli neni lehce zatuhly nejaky clanek retezu, ale neprijde mi

      Nesetkal se s tim uz nekdo, nemate tip? …

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.