Přeprava karbonových rámů kol autem

93 nepřečtených
  • Pavel03

    Zajímalo by mě jakým způsobem přepravujete v(na) autě karbonová kola.

    Jestli:

    1. Na střeše, kdy je kolo upnutý klasicky za rám.
    2. Na střeše upnutý za přední vidlici (http://www.obchodth.cz/…ide-561.html.
    3. Na nosiči kol na tažném zařízení(upnuto za rám kola)

    Nesetkal jste se někdo s nosičem INNO, kdy se kolo na střešním nosiči upíná přes pláště?

    http://www.roofbox.co.uk/…~cC4urewyWXI

    0 0
    • mr.antik  

      normálně ho dám dovnitř

      0 0
    • mr.nikdo  

      Normalne na strechu s Thule Pro Ride 591.

      0 0
    • Lister  

      Viděls někdy nějaký profesionální závod a všiml sis, jak tam vozí kola? Tak v čem by měl být problém? Takový rám tam během jednoho závodu stráví víc času než u amatéra za celou dobu provozu.

      Vozím běžně na střeše nebo v kufru.

      0 0
      • Pavel03  

        Jde mi o to, že výrobce(Ghost, ale asi ivětšina ostatních) převravu vně auta na nosičích nedoporučuje. Jediná možnost přepravy je v kufru auta. Pokud ale cestuji s celou rodinou někam na dovolenou, tak se tam kolo již nevleze.

        A jelikož nemám moc zkušeností, tak se bojím abych ho na střešním nosiči při vyšších rychlostech (cca 120km/h) nezničil.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Asi bulsit, ja nevidim problem to vozit na nosici :)

          0 0
        • Lister  

          Ve slušném nosiči se mi IMHO nemůže vůbec nic stát. Ty síly, které na rám působí nejsou nijak veliké – pokud majitel není úplný trotl a nepřetáhne to na krev.

          Jediné, co dělám, je to, že v místě upnutí nasunu na rám kousek trubkové izolace k ochraně laku – mám spodní vedení lanek a čelisti, které svírají rám svrchu a zespodu.

          0 0
          • McBlacky  

            asi tak zažil jsem takovou třídenní rallye 2000km po nejhorších třetích a druhých třídách s kolama na střeše v těch nejlepších thule držácích, že si dovolím říct, že v nich kolo drží i když auto jde v zatáčce bokem nebo jede 150+ dálnici. Carbec i hliník

            0 0
            • pee.tr  

              Kapku problém, ale to nejen u karbonu, může být případ, kdy si člověk kolo silně zasviní bahnem, pak ho nemá čím omýt a během přepravy na střeše se v místě upnutí rám parádně odře. Mimo to asi ne každý střešní držák bude ideální na každý průřez rámovýcch trubek, především těch karbonových. Osobně mám trojúhelníkový a to relativně větších rozměrů. Aniž bych to tedy testoval, tak tuším, že zrovna dobře by ten rám v tom klasickém jednopackovém střešním nosiči nedržel. Soudím podle zkušeností s nosičem, v němž jsem párkrát vezl své hliníkové kolo. Obdoba http://autodoplnky.sport-zabava.cz/…1-p-166.html Ne, že by kolo vypadlo, ale minimálně se tam bude odírat lak. Jedině to dodatečně řádně vystlat. Ale určitě bych koukal před koupí střešního na provedení té čelisti.

              0 0
              • McBlacky  

                tohle řeším jen u silnice, bajky dostanou naloženo dost v lese nebo na závodech. Pár škrábanců navíc mě je fuk. Ale chápu, že to je argument, přivedení bovdenů vnitřkem nebo horem to stačí otřít hadrem pro sichr

                0 0
            • Mr.Duck  

              Presne. Mam nosic za $18 na kufru z par ohnutejch trubek, muzu s tim jet 160, nebo kilo po lesni ceste, a kolu se nic nestane.. Jasne ze vevnitr je to idealni, ale kdo si ma furt kupovat naky ohromny auta a lejt do nich benzin, zejo :)

              0 0
        • ememem1  

          jedine na co by si mal davat pozor, je aby si ho do nosica nepricvakol moc silno, na bocny tlak moze byt trubka slabsia, inak je to bez problemov.

          0 0
    • Singlespeed  

      Karbonového Keldu vozím normálně na střeše ;-).

      0 0
    • Radek Broz  

      Normálně vevnitř, občas na kouli. V čem máš problém?

      0 0
      • Pavel03  

        Z nudy jsem si začal číst manuál ke kolu a tam jsem se dočetl, že nedoporučují upnutí za karbonový rám a jediná doporučená přeprava je uvnitř vozu.

        Tak mě to začalo vrtat hlavou. Jinak bych to neřešil.

        Jak se říká: Neznalost problému vnáší klid.

        0 0
        • Radek Broz  

          Ve srovnání s tím, co se s rámem děje při jízdě… :)

          0 0
          • pee.tr  

            Akorát, že při jízdě dostává štosy do míst, kde je na to rám stavěný. V plošně relativně malém místě úchytu do nosiče to na nějaký extra velký síly asi stavěný není. Tím nechci říct, že by měl při přepravě rám prasknout, ale zřejmě je pro výrobce bezpečnější na možná rizika upozornit. Když by si někdo dal pod sedlo ještě brašnu s nářadím, lahev s pitím a co jí vím ještě, může v bodě uchycení na rám působit v zatáčkách docela velká síla. Možná někdo bude umět spočítat :-)

            0 0
            • Dejv94  

              Jako že by se ti v zatáčce zlomilo kolo když budeš mít větší brašnu pod sedlem a velkou flašku na pití? :-D :-D

              0 0
              • pee.tr  

                Nepsal jsem nic o zlomení. Jen to, že určitej rám v určitý čelisti nemusí ideálně sedět a bez nebezpečného přetažení se tam může odírat lak.

                0 0
                • Dejv94  

                  tak pak uprava čelistí nebo „vložka“ mezi čelisti a rám?

                  0 0
            • Zdenda CUBE  

              Víš co je hlavní důvod této věty v manuálu? Aby pokud ti náhodou přece jen držák nějak decentně označí stopy uchycení na rámu, mohli v případě reklamace poukazovat na to, že si to neměl vozit v nosiči, i když ti třeba prdne zadní stavba atd.

              0 0
    • Dejv94  

      Vozim na držáku za autem, 160+ není problém, všecko drží, když není v rukách nasráno a nepřetáhneš čelisti abys rozmáčk rám, tak se myslím nic nestane.

      0 0
    • bradek  

      Pokud to jde, tak vozím v kufru, když ne, tak na střeše, jestli máš hranatější rám, tak doporučuju Thule Freedide 532.

      0 0
    • Mr.Duck  

      A tohle se v CR smi? http://northshoreracks.com/

      To sou rozhodne zdaleka nejlepsi nosice na kolo. A s velkym odstupem..

      0 0
      • mr.nikdo  

        Jestli maji homologaci, potom ano.

        0 0
      • kali222  

        tak tohle bych chtěl, aby kolo necucelo do stran, ikdyz to neni o moc. dokonce to maji nasazene i na inteligentnim vozidle.

        0 0
        • nitraq  

          Jenže tohle řešení závisí na čtyřhranný americký tyči na připojení koule. Evropan má tu tyč zpravidla kulatou.

          0 0
          • kali222  

            to resilo sundavaci tazne. presne takove meli rodice od yachtsportu, kdyz jsem byl malej (na skode 105). :P abych byl presny, ctyrhran pritomen, ale jestli rozmerove… to, spis ne. principem ano.

            0 0
        • kali222  

          yes, konecne. :) uk, cili zadny problem s homologaci. skoda, ze nakup neceho takoveho neni na poradu dne.

          0 0
    • scalar  

      No, já vím o jednom, co takhle s karboňákem na střeše projížděl po tou nafukovací startovní bránou a rám to nepřežil.

      0 0
      • Lada,s  

        Já jsem viděl něco podobného na jednom závodě, kde se parkovalo na fotbalovém hřišti. Postupně se celá plocha plnila autama a přijíždějící hledali volné místa. Najednou si jeden borec všiml že pod fotbalovou brankou jsou hezky 3 volné místa vedle sebe, tak se rozhodl tam zajet. Ovšem zapoměl že má kola na střeše. Nebyl to hezký pohled :-D

        0 0
    • Pavel03  

      Na dtestu proběhl test nosičů jízdních kol na tažné zařízení auta. Koho to zajímá může stáhnout zde: test nosičů kol

      0 0
    • mr.a  

      jen takový hloupý dotaz – máme nosič na tažné a nikde jsem nenašel (možná jsem blbě hledal) za co uchytit karbonový rám – za horní rámovou trubku či sedlovou trubku? je mi jasné, že uchycení se nesmí přetáhnout…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Uchytit to musis tak, aby to drzelo:) Kam vyjdou chnapiky neni podstatne, proto jsou polohovatelne. Zpravidla za horni ramovku.

        0 0
        • mr.a  

          jo, tak to mi došlo, že to držet musí :-) můžu obě varianty, ale vzhledem k tomu, že o karbonový rám mám větší obavu než o hliník tak mne zajímá, kde to bude lepší :-)

          0 0
          • JMT  

            podle mě to je nejlepší na sedlové trubce v místě, kde je zasunutá i sedlovka. Nicméně to kolo drží kolama, tato podpěra až tak roli nehraje a jen to kolo přidržuje…

            0 0
            • mr.a  

              díky – taky jsem si to tak myslel, že za sedlovou trubku to bude optimální

              0 0
          • Vilém  

            Chytam za horni trubku, jak pise lukas.

            0 0
    • wilda81  

      Za autem. Priste dej anketu…

      0 0
    • krabica  

      V autě.

      0 0
    • petrx  

      Nejlepší je vozit karbonová kola v tomhle XD http://www.azprivesy.cz/…izdnich-kol/

      0 0
    • MichalBr  

      Myslím, že na autě ani s karbonem nemůže být problém když koupíš Proride 598, který má jiný systém čelistí pro uchycení kola.

      1. nevypadne protože se celé čelisti uzavřou
      2. v čelistech je perforovaný měkký plast, který kolo obejme a ani tolik netlačí na venkovní vedení bovdenu.
      0 0
    • coltcha  

      Potřeboval bych pomoci s výběrem nosiče na střechu pro kolo s hranatým rámem a venkovním vedením (viz foto). Ideálně už s lepší ochranou proti poškrábání laku, ať tam nemusím furt něco strkat. Většinou jsem minulej bajk vozil v kufru, ale rodina se rozrůstá a do auto ho prostě nenarvu. Kouli nemám, takže jen střešní. Měl jsem kdysi Proride 532, ale poté co jsem sedřel na Spectralu lak, jsem se ho zbavil. Nějaké tipy?

      0 0
    • Georges24  

      Ahoj potřeboval bych poradit s uchycenim hranatých kol :-)

      0 0
      • Pajasob  

        To půjde upnout prakticky do jakéhokoliv nosiče.

        0 0
        • mikub  

          ProRide ne, ten má profilovanou ližinu. Tady bych, asi v jediném případě, upřednostnil HAKR :D

          0 0
    • Sla  

      Potrebuju nosič na karbonoveho horaka. Vozite karbonove rámy na Thule 598? Nemusím se bát poškození? Díky

      0 0
      • mr.nikdo  

        Na starsim 591 jo. 598 bych se taky nebal.

        0 0
      • sterated  

        598 je v pohodě, žádná ochrana není třeba, je tam přímo taková guma, která slušně pruží a obepne celý rám. Pokud bych měl nějakou nižší řadu Thule, tam bych pak ochranu určitě dával.

        0 0
        • Breakpain  

          Mám nižší řadu, karbonové rámy, vozím to tak 5 let a světe div se … drží vše jak má :)

          0 0
    • vili  

      Prosím pomoc:

      Mám starší nosič na kouli na dvě kola a dosud vše OK. Po pořízení nového karbonového kola s moderní geo se mi tam už nevleze ani na délku, ani šířkou plášťů a ani neobepne úchyt spodní rámovou trubku :-D. Vzhledem i k novému autu (Toyota Proace) řeším komplet nový nosič. Na mulťáky mají originál nosič na páté dveře, který je naprosto dokonalý a hned bych ho bral, ale na toyotu nabízí originál pouze nosič na kouli a to ještě max pro 3 kola.

      Takže otázka zní:

      1. Jaký nosič na páté dveře na 4 kola, co by mohl pasovat na toyotu proace a pobere moderní dlouhá a tlustá kola?
      2. pokud neexistuje varianta 1, tak jaký nosič na kouli na 3–4 kola, co pobere moderní dlouhá a tlustá kola?

      Díky za pomoc nebo popostrčení co hledat.

      0 0
    • M@rkr  

      2. Wjenzek dělá na 4 kola. Podle výrobce rozteč mezi koly 19cm, max rozvor 1,2m (vleze se i větší, vyzkoušeno), max pláš 2,2" (da se upnout i 2,5") https://www.wjenzek.com/…lfa-plus-3-1

      Pak Atera, Thule, je toho dost, pokud nelimituje peněženka…

      0 0
    • zderes  

      Hleděl jsem jak puk, když mi mechanik říkal, že nemám vozit kolo s karbonovýma kolama v nosiči vzadu na kouli kvůli výfuku, že se jim stalo 2× (kola Roval), že se tím horkem výplet na straně výfuku úplně pokroutil. Myslel to úplně vážně a vůbec neměl radost z toho, že půjčený kolo povezu byť jen 5 km na nosiči.

      Řešil to někdo?

      0 0
      • André Vebr  

        Ano, měl pravdu, zde foto kol Enve na nosiči Porsche Cayene po ca 50km jízdy. Ale pán je právník, tak je mu to celkem jedno :))

        0 0
      • milan.v  

        To slyším poprvé…

        0 0
      • Yatza  

        To se mi zda jako blbost. Karbon ma minimalni tepelnou roztaznost a snasi i vysoky teploty, dyt se z toho delaji (napriklad) brzdovy kotouce.

        0 0
        • André Vebr  

          To máš sice pravdu, ale brzdový kotouč a ráfek budou dost odlišný

          0 0
          • zderes  

            Tvl fakt. Tento borec píše, že jel pár minut…

            0 0
            • Yatza  

              Hmm, evidentne neni karbon jako karbon :) Mam tu nejaky AliEx sedlovky a riditka, co mi neprosly vstupni kontrolou, horkovzdusnou pistoli do 600 stupnu, asi zacnu delat pokusy :D

              0 0
            • milan.v  

              To je jak z papíru…

              0 0
              • zderes  

                https://youtu.be/3ty2OIwpbvo

                Fakt je to tak.

                Ráfky Tufo mi nikdy toto neudělaly a vozím je asi třetím rokem.

                Chtělo by to nějakou ochranu.

                0 0
                • milan.v  

                  No, na tom videu je výfuk jak kráva, který jde přímo z pár decimetrů na ta kola.

                  0 0
                  • Esi  

                    No stejně by mě nenapadlo že ty spaliny můžou být až tak horké, tam je úplně shořelá páska, to jedině nějaký krycí plech, ale za to tě zase v Rakousku policajti setnou protože v tom okamžiku nemáš homologovaný držák

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      No, zalezi na aute, ale takovy extrem je diesel, kteremu zrovna bezi regenerace DPF…pak je v systemu teplota az 650 °C…na kdyby bylo na vystpu oc 100°C mene, porad je to palba. Za katalyzatorem muze byt taky docela teploucko. A to teplo z vyfuku se nemusi uplne rychle rozptylit…

                      0 0
        • embi  

          Karbon-keramicky koutouce jsou uplne neco jinyho…

          0 0
        • Pikaču  

          Kámoš takhle prijel ze zavodu a kolo na scalpelu taky propalene. BMW X5. Řešil reklamaci a uznali jí. :))

          A pak si koupil od Thule nejake krytky na vyfuk a uz je to OK.

          0 0
      • Alojs01  

        Tak normalni auto, v mem pripade II Oktavka ma vejfuk hodne jinde. Pripadne staci to kolo dat na druhou, pripadne treti pozici a uz je to uplne v klidu.

        Jeli jsme takhle nekolikrat nekolik set km a nikdy zadny problem.

        0 0
        • Cryzyy  

          Přesně, když má někdo z auta okapovou roru, co trčí dozadu, tak to možné je, výfuk nám na autě vyfukuje dolů na silnici, nepřesahuje okraj auta a žádný problém nemám

          0 0
          • Esi  

            Jo to bude ono a patrne v kombinaci s vypadlováním filtru pevných částic kdy mají ty spaliny podstatně vyšší teplotu než za normálního provozu

            0 0
    • vecino  

      Ano je to o kombinaci kde mám výfuk a jak velkou rouru + jakej typ nosiče vozím. Sice nemám karbon ráfky, ale nedělá to problém. Mám Thule nosič a na kola mi to nefouká.

      A Thule prodává k některým nosičům „tepelný štít“: https://www.obchodth.cz/…e-52291.html

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.