Přeprava karbonových rámů kol autem

49 nepřečtených
  • Pavel03

    Zajímalo by mě jakým způsobem přepravujete v(na) autě karbonová kola.

    Jestli:

    1. Na střeše, kdy je kolo upnutý klasicky za rám.
    2. Na střeše upnutý za přední vidlici (http://www.obchodth.cz/…ide-561.html.
    3. Na nosiči kol na tažném zařízení(upnuto za rám kola)

    Nesetkal jste se někdo s nosičem INNO, kdy se kolo na střešním nosiči upíná přes pláště?

    http://www.roofbox.co.uk/…~cC4urewyWXI

    • mr.antik  

      normálně ho dám dovnitř

    • mr.nikdo  

      Normalne na strechu s Thule Pro Ride 591.

    • Lister  

      Viděls někdy nějaký profesionální závod a všiml sis, jak tam vozí kola? Tak v čem by měl být problém? Takový rám tam během jednoho závodu stráví víc času než u amatéra za celou dobu provozu.

      Vozím běžně na střeše nebo v kufru.

      • Pavel03  

        Jde mi o to, že výrobce(Ghost, ale asi ivětšina ostatních) převravu vně auta na nosičích nedoporučuje. Jediná možnost přepravy je v kufru auta. Pokud ale cestuji s celou rodinou někam na dovolenou, tak se tam kolo již nevleze.

        A jelikož nemám moc zkušeností, tak se bojím abych ho na střešním nosiči při vyšších rychlostech (cca 120km/h) nezničil.

        • Mr.Duck  

          Asi bulsit, ja nevidim problem to vozit na nosici :)

        • Lister  

          Ve slušném nosiči se mi IMHO nemůže vůbec nic stát. Ty síly, které na rám působí nejsou nijak veliké – pokud majitel není úplný trotl a nepřetáhne to na krev.

          Jediné, co dělám, je to, že v místě upnutí nasunu na rám kousek trubkové izolace k ochraně laku – mám spodní vedení lanek a čelisti, které svírají rám svrchu a zespodu.

          • McBlacky  

            asi tak zažil jsem takovou třídenní rallye 2000km po nejhorších třetích a druhých třídách s kolama na střeše v těch nejlepších thule držácích, že si dovolím říct, že v nich kolo drží i když auto jde v zatáčce bokem nebo jede 150+ dálnici. Carbec i hliník

            • pee.tr  

              Kapku problém, ale to nejen u karbonu, může být případ, kdy si člověk kolo silně zasviní bahnem, pak ho nemá čím omýt a během přepravy na střeše se v místě upnutí rám parádně odře. Mimo to asi ne každý střešní držák bude ideální na každý průřez rámovýcch trubek, především těch karbonových. Osobně mám trojúhelníkový a to relativně větších rozměrů. Aniž bych to tedy testoval, tak tuším, že zrovna dobře by ten rám v tom klasickém jednopackovém střešním nosiči nedržel. Soudím podle zkušeností s nosičem, v němž jsem párkrát vezl své hliníkové kolo. Obdoba http://autodoplnky.sport-zabava.cz/…1-p-166.html Ne, že by kolo vypadlo, ale minimálně se tam bude odírat lak. Jedině to dodatečně řádně vystlat. Ale určitě bych koukal před koupí střešního na provedení té čelisti.

              • McBlacky  

                tohle řeším jen u silnice, bajky dostanou naloženo dost v lese nebo na závodech. Pár škrábanců navíc mě je fuk. Ale chápu, že to je argument, přivedení bovdenů vnitřkem nebo horem to stačí otřít hadrem pro sichr

            • Mr.Duck  

              Presne. Mam nosic za $18 na kufru z par ohnutejch trubek, muzu s tim jet 160, nebo kilo po lesni ceste, a kolu se nic nestane.. Jasne ze vevnitr je to idealni, ale kdo si ma furt kupovat naky ohromny auta a lejt do nich benzin, zejo :)

        • ememem1  

          jedine na co by si mal davat pozor, je aby si ho do nosica nepricvakol moc silno, na bocny tlak moze byt trubka slabsia, inak je to bez problemov.

    • Singlespeed  

      Karbonového Keldu vozím normálně na střeše ;-).

    • Radek Broz  

      Normálně vevnitř, občas na kouli. V čem máš problém?

      • Pavel03  

        Z nudy jsem si začal číst manuál ke kolu a tam jsem se dočetl, že nedoporučují upnutí za karbonový rám a jediná doporučená přeprava je uvnitř vozu.

        Tak mě to začalo vrtat hlavou. Jinak bych to neřešil.

        Jak se říká: Neznalost problému vnáší klid.

        • Radek Broz  

          Ve srovnání s tím, co se s rámem děje při jízdě… :)

          • pee.tr  

            Akorát, že při jízdě dostává štosy do míst, kde je na to rám stavěný. V plošně relativně malém místě úchytu do nosiče to na nějaký extra velký síly asi stavěný není. Tím nechci říct, že by měl při přepravě rám prasknout, ale zřejmě je pro výrobce bezpečnější na možná rizika upozornit. Když by si někdo dal pod sedlo ještě brašnu s nářadím, lahev s pitím a co jí vím ještě, může v bodě uchycení na rám působit v zatáčkách docela velká síla. Možná někdo bude umět spočítat :-)

            • Dejv94  

              Jako že by se ti v zatáčce zlomilo kolo když budeš mít větší brašnu pod sedlem a velkou flašku na pití? :-D :-D

              • pee.tr  

                Nepsal jsem nic o zlomení. Jen to, že určitej rám v určitý čelisti nemusí ideálně sedět a bez nebezpečného přetažení se tam může odírat lak.

                • Dejv94  

                  tak pak uprava čelistí nebo „vložka“ mezi čelisti a rám?

            • Zdenda CUBE  

              Víš co je hlavní důvod této věty v manuálu? Aby pokud ti náhodou přece jen držák nějak decentně označí stopy uchycení na rámu, mohli v případě reklamace poukazovat na to, že si to neměl vozit v nosiči, i když ti třeba prdne zadní stavba atd.

    • Dejv94  

      Vozim na držáku za autem, 160+ není problém, všecko drží, když není v rukách nasráno a nepřetáhneš čelisti abys rozmáčk rám, tak se myslím nic nestane.

    • bradek  

      Pokud to jde, tak vozím v kufru, když ne, tak na střeše, jestli máš hranatější rám, tak doporučuju Thule Freedide 532.

    • Mr.Duck  

      A tohle se v CR smi? http://northshoreracks.com/

      To sou rozhodne zdaleka nejlepsi nosice na kolo. A s velkym odstupem..

      • mr.nikdo  

        Jestli maji homologaci, potom ano.

      • kali222  

        tak tohle bych chtěl, aby kolo necucelo do stran, ikdyz to neni o moc. dokonce to maji nasazene i na inteligentnim vozidle.

        • nitraq  

          Jenže tohle řešení závisí na čtyřhranný americký tyči na připojení koule. Evropan má tu tyč zpravidla kulatou.

          • kali222  

            to resilo sundavaci tazne. presne takove meli rodice od yachtsportu, kdyz jsem byl malej (na skode 105). :P abych byl presny, ctyrhran pritomen, ale jestli rozmerove… to, spis ne. principem ano.

        • kali222  

          yes, konecne. :) uk, cili zadny problem s homologaci. skoda, ze nakup neceho takoveho neni na poradu dne.

    • scalar  

      No, já vím o jednom, co takhle s karboňákem na střeše projížděl po tou nafukovací startovní bránou a rám to nepřežil.

      • Lada,s  

        Já jsem viděl něco podobného na jednom závodě, kde se parkovalo na fotbalovém hřišti. Postupně se celá plocha plnila autama a přijíždějící hledali volné místa. Najednou si jeden borec všiml že pod fotbalovou brankou jsou hezky 3 volné místa vedle sebe, tak se rozhodl tam zajet. Ovšem zapoměl že má kola na střeše. Nebyl to hezký pohled :-D

    • Pavel03  

      Na dtestu proběhl test nosičů jízdních kol na tažné zařízení auta. Koho to zajímá může stáhnout zde: test nosičů kol

    • mr.a  

      jen takový hloupý dotaz – máme nosič na tažné a nikde jsem nenašel (možná jsem blbě hledal) za co uchytit karbonový rám – za horní rámovou trubku či sedlovou trubku? je mi jasné, že uchycení se nesmí přetáhnout…

      • lukas aka mitro  

        Uchytit to musis tak, aby to drzelo:) Kam vyjdou chnapiky neni podstatne, proto jsou polohovatelne. Zpravidla za horni ramovku.

        • mr.a  

          jo, tak to mi došlo, že to držet musí :-) můžu obě varianty, ale vzhledem k tomu, že o karbonový rám mám větší obavu než o hliník tak mne zajímá, kde to bude lepší :-)

          • JMT  

            podle mě to je nejlepší na sedlové trubce v místě, kde je zasunutá i sedlovka. Nicméně to kolo drží kolama, tato podpěra až tak roli nehraje a jen to kolo přidržuje…

            • mr.a  

              díky – taky jsem si to tak myslel, že za sedlovou trubku to bude optimální

          • Vilém  

            Chytam za horni trubku, jak pise lukas.

    • wilda81  

      Za autem. Priste dej anketu…

    • krabica  

      V autě.

    • petrx  

      Nejlepší je vozit karbonová kola v tomhle XD http://www.azprivesy.cz/…izdnich-kol/

    • MichalBr  

      Myslím, že na autě ani s karbonem nemůže být problém když koupíš Proride 598, který má jiný systém čelistí pro uchycení kola.

      1. nevypadne protože se celé čelisti uzavřou
      2. v čelistech je perforovaný měkký plast, který kolo obejme a ani tolik netlačí na venkovní vedení bovdenu.
      • hrota  

        Navíc má ještě omezenou sílu, kterou můžeš ty čelisti utáhnout, takže u tohodle konkrétního bych se vůbec nebál, vozíme je spokojeně a neřešíme nic…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.