• vvv

    Zajímalo by mně jestli lze nějak omezit přehřívání kotoučovek při delších sjezdech s trvalým přibržďováním. Jezdil jsem teď v Javorníkách a třeba 4 km sjezd z Kasáren na ledě se nedal zrovna moc pustit takže jsem furt držel zadní, o přední jsem ani nezauvažoval, to bych šel hned na hubu, a tak po cca 2 km se samozřejmě přehřála a a kromě hrozných zvuků podstatně snížila účinnost. Mám HAYES NINE a vážím 95 kg. Pomůže jiný kotouč nebo jiná deska? Jsou k tomu jiné značky třeba méně náchylné?

    0 0
    • Radek Broz  

      Nepřibržďovat trvale, nechat to jet a dobrřďovat jen před zatáčkama a technikama.

      0 0
    • Vilém  

      Trochu by mohly pomoci pridavny chladitka kapaliny,ale hlavne jina technika brzdeni

      0 0
    • JJ  

      Organicky desky by mely byt proti zahrivani odolnejsi. Třeba moje celosinr Fibrax na Hone byly tragicky, brzdily pekne, ale prehrivaly se je co ses na ne osklive podival. Nebo vetsi kotouc, na 95 kilo minimalne 180 mm.

      0 0
      • vlk  

        no nevím, já musel dost vybržďovat jeden kopec v Jeseníkách dolů, protože jsem v tu chvíli už měl zničená ložiska u hlavovýho(to je jiná) a dole se mi z brzdy kouřilo, tak že mi ohořela ta barva na tom plechu destiček :o)

        0 0
    • mr.antik  

      Kdybys přibržďoval i přední, tak bude potřebna síla na jednu brzdu poloviční a zahřívání taky

      0 0
      • vvv  

        to je ale chytrý názor, hlavně že píšu že to bylo na ledě, zkus tam brzdit přední z kopce

        0 0
        • Vilém  

          Stejne je to divny,kdyz ti zadni kolo nesmykovalo pri brzdeni,tak proc by melo predni?

          0 0
          • MlokCZ  

            No ono mu určitě to zadní smykovalo, jenže narozdíl od předního si při tom nerozbije držku.

            0 0
            • Blade  

              Zase pokud mu zadní smykovalo, tak by se ten kotouč tak nepřehříval..

              0 0
              • MlokCZ  

                Taky jsem nemyslel pořád, určitě se snažil brzdit, tak aby nebyl ve smyku vůbec, ale to se na ledu těžko podaří pořád. Na předním ale i kdybys moh brzdit většinu doby bez smyku stačí krátký smyk a můžeš letět.

                0 0
                • Blade  

                  Ne že můžeš, prostě letíš :o) Sem si letos vyzkoušel hned na prvním sněhu ;-)

                  0 0
                • fousek  

                  No kdyz s tim pocitas a neni to na sikme ploze a do zatacky tak se da s predni kolem ve smyku ujet docela dlouhej kus

                  0 0
                  • vvv  

                    samozřejmě že mi zadní kolo zhusta smykovalo (když už se tady ta část diskuze tak rozvinula) ale v okamžiku kdy jsem měl dojem že jsem na pevnějším povrchu tak jsem lehce přitáhl i přední brzdu nicméně i tak se mi zadní kotoučovka přehřála, on je ten sjezd docela dlouhý a dostatečně prudký, přerušovaně brzdit se na sněhu s ledem moc nedá, aspoň ne tak aby se to stihlo ochladit… takže proto vznikl tento dotaz, podobný problém mám když jedu tentýž sjezd po tmě, to si taky nedovolím to až tak pustit abych je dostatečně chladil a i když brzdím oběma tak ve spodní části se to už zpravidla taky vaří.....

                    0 0
                • goofy  

                  Dle mne predni jde lip uhlida, at nejde do smyku, a kdyz to cekas, tak jde i ten smyk docela dobre pohlidat…

                  0 0
    • vlk  

      No záleží na tom, pokud přestává brzdit kvůli přehřáté kapalině v brzdě,

      • tak se dají sehnat jakoby chladící nádobky, které jsou přišroubovány v místě kde se u třmenu brzda vypouští. Já mám ovšem zkušenost, že i bývá třmen málo teplý a přesto vyhořívaj destičky a začne to zrácet účinnost.Asi by pomohl
      • větší kotouč, líp by se chladil.

      No a v neposlední řadě se dají na některé typy kol koupit destičky,

      • které mají mezi brzdnou směsí a tím plechem tepelný izolant.

      Takže to také trochu zabraňuje přenášení tepla na třmen a následně na brzdovou kapalinu.

      0 0
      • ota  

        a nespálí se o to dřív destičky,když teplo není odvedeno?

        0 0
        • vlk  

          jj-je to napsáno výše.Pomáhá to jen u brzd, které mají blbě řešen třmen a mají s teplotou oleje problémy, u avidů 7 to není moc poznat.Ale zase je možné, že tam má výrobce destičky co zvládají vyšší teploty.

          0 0
    • jankohrasko  

      mam hayes hfx9,povodne som mal kotuce 160mm, dosticky semimetalic,behom tyzdna v alpach som zjazdil kotuce aj dosticky, tak som vymenil kotuce za 203mm a dosticky jazdim sintrovane, vacsinou original hayes. od vtedy ziadne problemy ani pri tazkych zjazdoch s prevysenim 2km..

      0 0
    • Tomcat  

      No jednak jak říká Radek technikou brzdění, nemusí se na tom stát furt ale odbrzďovat jen někde. To je o technice ale i to nemusí pomoci.

      Pokud máte XC brzdy a jezdíte opravdu agresivně, musíte něco vyměnit. Začal bych větším kotoučem, který lepe chladí, zkusil bych změnit kapalinu(pokud to brzda umožňuje) , možná ozkoušejte prvek coolbomb od Cykloprofi v nejhorším případě koupit jinou brzdu protože tyhle sjezdy s tvou vahou jsou na XC brzdu nic moc.

      0 0
      • vlk  

        Jak to myslíš s tou kapalinou.Jako že existují některé co méně mění vlastnosti s teplotou.Co by jsi dooručil na shimano brzdy mimo oroginál, co by bylo lepší a co na avid 7.

        0 0
        • kubad  

          Asi myslel jiné brzdy, ty s brzdovou kapalinou (všechny ostatní než Shimano a Magura), používá se většinou DOT 4,1, můžeš použít DOT 5,1 ta má vyšší bod varu.

          0 0
          • vlk  

            Aha. A jinak obecně je dot méně náchylná na teplo než minerální? Nebo je to naopak.

            0 0
            • Tomcat  

              Jo ale!: změnit kapalinu(pokud to brzda umožňuje)

              Brzdové kapaliny mají několik tříd a liší se bodem varu nebo nachylností na vodu.

              0 0
    • šlapatko  

      Jo jo na snížku je to o hubu mám Včka tak vím o čem mluvím.Asi ti moc neporadím někdy brzdím očima,nohama a jak to de.Někdy jdu potupně pěšky je to lepší neš odřený rypák.

      0 0
    • enrico  

      vačší kotúč a naučiť sa brzdiť prednou, ja neviem, ale ja zadnú brzdu už ani prakticky nepoužívam, keď tak len vo výnimočných prípadoch na pribrzdovanie v prudkých zjazdoch

      0 0
      • MlokCZ  

        To jako měl celý sjezd na tom ledu brzdit přední nebo jak si to myslel?

        0 0
    • indet  

      To jsi jel z Kasáren do Karlovic? Pěkný kopeček jezdím tam na lyže.Jinak samozřejmě brzdit přední na ledu může jen a pouze hazardér, který si co chvíli někde ustele.

      0 0
      • vvv  

        Ano kopeček je to opravdu pěkný,ještě o něco výživnější je z nedaleké Kohútky, ten má ještě o něco hrubší sklon zatím jsem ho jel ale vždy jen nahoru a sjížděl jinama, tam bych to asi utavil nebo musel dát v půlce pauzu…

        0 0
    • BikerMarius  

      větší kotouč lepší desky a gumu s hrotama ;-) pak můžeš brzdit na ledu ostošest

      to vlk: izolant mezi matroš a desku??o tom jsem jesště neslyšel… ja myslim že by bylo lepší dostat co nejvíc tepla od kotouče a od desek aby tolik nezahřáli.Takhle by se desky spíš přehřívali.

      0 0
      • vlk  

        No vozí to darjan na avidu 7. Třmen se už tak moc nehřeje jako dřív, ale při zahřátí to ztrácí skoro stejně jako originál destičky o moc se to zas tak nezměnilo. je třeba vždy pro konkrétní brzdy určit, zda ztrácejí díky přehřání destiček nebo třmene a následně oleje. některé typy třmneů jsou na to náchylné a tam by to mohlo pomoc.

        Ale je to tak jak říkáš, dle mého mínění je také důležité chladit destičky a kotouč. To potvrzují i moje lx, stává se mi, že se z destiček kouří a o dost hůř to pak brzdí a přitom třmen je jen trochu teplý-oproti avidům 7 je studený.

        0 0
        • Tondach  

          Nechci zbytečně zakládat téma-je to podobné.Váhám mezi Avid Juicy Five a Seven.Kromě ceny a jiné brzdové páky nevidím rozdíl v třmenech.Kámoš mi ale tvrdí,že 5ky se hodně hřejí(ovšem sám je nemá)-já vážím 72kg a nejezdím žádnou divočinu-tak normálně.Jestli je někdo,kdo je má a ví.Díky za odpověď.

          0 0
          • Standa  

            Mám pětky manželka sedmičky.Při podzimním testíku s vozíkem za stálého brzdění téměř žádný rozdíl.Přehřejou se obě.Dělal jsem s těmito brzdami během letošního roku spoustu kravin a nejlépe se mi osvědčil origoš kotouč 185mm a kool stopy.Tyto desky nejsou sice (co se brzdného účinku týká) lepší než originál,ale neřvou tak za mokra. Jinak výše zmiňované rady o střídání brzd jako prevenci proti přehřátí jsou trochu mimo.V našich podmínkách ano,ale je spousta lokalit,kdy se člověk musí díky sklonu spolehnout pouze na předek,takže si spíš myslím,že by výrobci měli trochu na současných brzdách zapracovat.Osobně si příští rok na Gardu dávám véčka,protože si nedokážu představit,jak bych ubrzdil vozík ze sv.Martino k jezeru.

            0 0
            • vlk  

              jestli jsi zkoušel i se 160mm kotouči- je velký rozdíl v přehřívání oproti 185mm?

              0 0
              • Standa  

                Rozdíl je spíš v účinnosti,při testu s vozíkem byla znát i větší odolnost proti vadnutí,ale uvařil jsem je stejně.Zajímavé je,že u kotouče 203mm jsem pak již žádné zlepšení nepozoroval.Neměl jsem ale orig.avid,protože jsem se ho za tři měsíce od Žitnýho nedočkal.

                0 0
            • kudlanka32  

              ha haaa.....za ty Vcka te budou mucit......me take moc nesraly akorat sem jednou utavil ventilek.....

              0 0
            • Martyss  

              Myslím, že hlavní problém je v tom, že každou brzdu jednou uvaříš. Navíc, když to spojíš s gramařením na kole, tak je to vždy kompromis mezi cenou, hmotnostní a odolností proti vadnutí.

              0 0
    • jankohrasko  

      ak brzdy zodpovedaju tomu, co jazdis, tvoja technika brzdenia nesmie mat vplyv na cinnost brzd, brzda musi vzdy brzdit aj v dlhych a tazkych zjazdoch, ak to tak nie je, musis nieco menit, vid moj prispevok vyssie.neviem si predstavit, ze pocas zjazdu ktory si perfektne uzivam, by som sa zaoberal tym, ako pribrzdovat/teraz prerusovane, teraz len prednou, teraz vobec, lebo uz citim prepaleny smrad…/ v nemeckom biku raz za rok robia test disk. brzd, teraz to bude vo feb cisle, tam vidiet, ake su rozdiely v modeloch, velkosti kotucoch,… a testuju to holandskym testom, kt.je proti vsetkym zasadam spravnej techniky brzdenia…

      0 0
    • ares  

      Co občasné externí chlazení kotouče vodou, sněhem, ledem, ionťákem?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.