Přehazování ráfků u xc(ter./sil.)

9 nepřečtených
  • funny

    Zdravím, koupil jsem si nové ráfky do terénu a staré chci používat na silnici. Ovšem jediný problém který se vyskytl je ten, že nové jsou tl. 23 mm a staré puze 18mm, tzn. že vždy budu muset ladit brzdy. To že budu muset vždy pootočit regulační matičkou mi nevadí, ovšem když povolím matičku na maximum tak ani to nestačí. Potřeboval bych nějakej nádstaveček, dá se něco takového vyrobit? Nebo mě tak napadá, že bych mohl použit kousek bužírky-doufám že to nebude dělat neplechu. Máte s tím někdo zkušenosti??

    0 0
    • Marccoo  

      jedna rada,asi né na místě,ale bylo to první co mě napadlo – Kotoučovky

      0 0
    • Martin  

      tohle řeším u kola pro moju – nechce mít dvě, tak má crossový rám a dva páry kol: silniční a crossová. bohužel jsme nepřišli na nic lepšího než pokaždé povolit lanko u V-ček a přeštelovat brzdy. je to vopruz, ale co už.

      kotouče by to jistily líp

      0 0
    • zichis  

      přeplítat starý dosluhující ráfky na kotoučovou nábu mi připadá taky jako peknej opruz. To uz je lepsi na riditka namontovat jeste jedny paky a mackat je v zavislosti na tom, ktery vyplety jsou zrovna nasazeny (novy kotoucovy\stary veckovy) :→ Menit nastaveni brzd pritazenim lanka taky neni moc stastnej napad. Pokud nahodou na veckach nemas paralelogram, budou ti na jednom z rafku dosedat zesikma. Rozdil 5mm je fakt moc. Takze ti nezbyde nic jinyho, nez udelat tu jedinou spravnou vec: Pri vymene rafku prehodit podlozky u celistovych spalku (mala\velka)

      0 0
      • bestguru  

        To už je lepší přitáhnout lanko.

        0 0
        • zichis  

          a podkopnout židličku :o)

          Kdepak. Při takovým rozdílu je potřeba měnit podložky, nebo rovnou celý čelisti. Což může být nakonec i rychlejší než si hrát se špalkama. Jediným imbusklíčem uděláš šuch-šuch-šuch a máš tam pokaždý správně zajetý brzdy :)

          0 0
    • pepek  

      Uplně nejvíc nejlepčí by bylo to prodat a koupit stejný ráfky, nebo měnit gumy. Je to rozhodně rychlejší a blbuvzdornější řešení.

      0 0
    • funny  

      Heh, tak jsem včera udělal takovej hliníkovej nášup (z polské antény jsem si uřezal cca 3 cm trubičku, kterou jsem prořízl) a budu ji vkládat mezi brzdovou páčku a lanko. ovšem to s těma špalkama mě nenapadlo, že vlastně budou sjížděny špatnym úhlem.

      0 0
    • Daf  

      Pri takovem rozdilu bude potreba doladit i polohu brzdovych spalku. Jinak muzou sjizdet pod rafek, nebo v druhem krajnim pripade drit o plast. Vyresit to muzou brzdy s paralelogramem a paky s moznosti zmeny pakoveho pomeru (Avid) Potom budou mit spalky kolmy posun k rafku a kdyz budes mit paku na sirokym rafku nastavenou na nejcitlivejsi chod, ta na uzkej nastavis nejkratsi krok a zbytek doladis stelovacim sroubem na pace. Cenove to ale asi neni moc vyhodne reseni ;) Nejjednodussi reseni je asi pouziti sirsich semislickovych plastu, ktere funguji dobre na silnici i v suchem terenu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.