• nnoe

    Ahoj, plánuji koupit tento představec od Eastonu, ale trochu mě u tohoto modelu „vystrašil“ netypický sklon 10°. Většina jiných představců má 6°, proto mě to trochu zarazilo.  Máte někdo zkušenosti s tímto představcem resp. sklonem 10° ? Jak to ovlivní geometrii, posed? Oproti standardnímu sklonu…

    Jen pro doplnění, teď vozím FSA 120mm, sklon 6°…tento Easton bych chtěl v délce 100 mm. Jde mi hlavně o sportovní jízdu, rekreačně nejezdím, tuďíž na pohodlí moc nehledím…

    Předem díky za zkušenosti…! 

    0 0
    • Pedro RB  

      Na těch 100 mm bude rozdíl 4 stupňů celkem malý (mám jeden EA30 a kdybych si to tady nepřešet tak o větším úhlu nevím) A kdyžtak to můžeš dohnat ubráním podložek nebo ho můžeš otočit do negativu a to bude teprv sportovní posaz:-)

      0 0
    • siafu  

      jezdim predstavec North –8 st. a 100 mm, zkusenost mam i se starickym Ritchey WCS –17 st a 110 mm, oba nasazeny na bajku bez podlozek a asi tolik: clovek si zvykne na vse:)) Ty 4 st. rozdilu ve sklonu se mi zdaji vcelku malo a kdyztak to muzes srovnat podlozkama. Radeji resit delku. Ja taky jezdit forbec od Use –8 st. 110 mm a mezi North –8 st. 100 mm nevidim nejaky extra rozdil v ovladatelnosti kola, spis se mi toto promitlo do delky posedu. Kratsi predstavec pod 10 cm uz davat ale nehodlam…

      0 0
    • McBlacky  

      já měnil 10/110 za 6/120 a rozhodně jsem to poznal, ale se změnou úhlu byla i délka, takže to je těžký rozlišit co se na tom podepsalo více.

      10 do negativu bych už nedával, to jsem viděl snad jen na canonech.

      0 0
      • sfinga  

        Viděl si to na Cannonech a na mém S-worksu :-)   Já mám EA90, 120 cm a nic sem nepoznal, před tím sem jezdil WCS 110 a taky normálka. Všichni všechno řešíte, kup, namontuj a jezdi a neřeš nějaký sklon.

        0 0
        • přišlapávač  

          ty na něčem teď jezdíš? :-)

          0 0
        • Fana.A  

          To máš asi trochu nataženější posed. 120 cm to se to musí do kopečka šlapat . 8-))

          0 0
          • McBlacky  

            na XC chrta ideální 120 nebo 110. delší už je ve sjezdech o hubu a kratší znamená spíš že máš dlouhý rám na závodní posed.

            0 0
          • jIrI___  

            … a taky musíš mít na těch těch 120 cm sakra dlouhé ruce :-D. Já teď mám 120 mm a uvažuju o změně na 110 mm. Až budou nějaké korunky navíc, vyzkouším jestli poznám rozdíl :-)

            0 0
    • ravag3r  

      Já měl 110mm, 10-ti stupňovej představec a změnil sem na 60mm, 0 stupňovej a byl to hned po koupi fulla nejlepší krok kupředu jak v pohodlí, tak v ovladatelnosti:) A přestaly mě bolet záda.

      0 0
    • popik  

      Ahoj, mám dotaz. koupil jsem si novou sedlovku od Eastonu (EC90). Časem bych rád ještě nové řidítka (MTB MonkeyLite SL) a představec (EA 90). Problém je, že ten představec je veden spíš jako silniční a má právě sklon oněch 10°. Teď mám 110 mm / 7° FSA negativně a docela mi to vyhovuje (chtěl bych to mít ale vše od stejné značky). Je fakt těch 10° negativně moc? Popř. jakou alternativu k Eastonu na 31,8 řidítka?

      0 0
      • kubad  

        EA90 rozhodně není jen silniční představec buď v klidu.

        rozdíl mezi –7 a –10st na kole nepoznáš, případně můžeš dát 3mm podložku pod představec pokud to umožní délka krku a si zpět na stejném posezu

        0 0
      • michals1  

        Na silnicnim kole jsem mel predstavec 120mm s uhlem 10°, ale moc mi to nevyhovovalo. Pak jsem jej vymenil za jiny zase v delce 120mm a uhlem 5°. Ubral jsem podlozku a pocitil jsem znatelne zlepseni jizdnich vlastnosti.

        0 0
        • kubad  

          kouzla čáry máry – vysvětli mě jak se můžou zásedně změnit jízdní vlastnosti když se ti nezmění poloha řídítek ani délka představce?

           
          0 0
          • michals1  

            Výška řidítek se sice nezměnila, ale ubráním podložky pod představcem se zlepšilo ovládání kola. Rovněž jsem zaznamenal celkové zlepšení tuhosti a mírné zhoršení pružnosti.

            0 0
            • kubad  

              pokud to nebylo kvalitnejsim predstavcem, tak me vysvetli jak je to mozne? to proste postrada logiku

              0 0
              • michals1  

                Má to jednoduché vysvětlení. Ubráním podložky se zkrátila vzdálenost představec-ložisko hlavového složení, čímž došlo ke snížení pružnosti krku vidlice. Tedy alespoň jeho funkční části po představec. Také nelze zanedbat deformaci samotných podložek, na jejíž velikost má vliv jejich počet.

                0 0
                • Gorgov  

                  snad to nemyslis vazne…

                  0 0
                • jIrI___  

                  Tak to mě dostalo :-)). Ještě tu tvojí analýzu podlož výpočty o kolik desetin/setin mm se snížila pružnost krku vidlice. Taky by mě zajímala nezanedbatelná velkost daformace podložek. Ty musíš mít doma celý zkušební ústav abys tohle dokázal rozpoznat :-D

                  0 0
                • kubad  

                  zduvodnils to pekne a logicky, bohuzel, ale 5mm podlozka neovlivni znatelne tuhost celku  tomu proste neverim.

                  Typl bych ze to zlepseni zpusobilo pouziti kvalitnejsihi predstavce, protoze klasicky nemas v profilu nic nejde posoudit, takze me prosim napis jaky predstavec menils za jaky, jake prumery a na jakem kole.

                  Dik za info

                  0 0
                • nnoe  

                  hustý…:-)) nějakou logiku to možná má, ale obyčejný smrtelník nemá nejmenší šanci rozpoznat vliv těchto faktorů…:)

                  0 0
                • TomasJ  

                  To je znamy figl. Delalo se to tak pri zavodech Paris – Roubaix, aby to z nich na kocicich hlavach nevytraslo dusi.

                  0 0
                  • TomasJ  

                    Samozrejme slo o opacny postup…pridani podlozky pod predstavec.

                    0 0
            • nnoe  

              Taky se mi tohle nějak nezdá…když si zachoval stejnou délku představce a změnu úhlu si kompenzoval ubráním podložky, tak řidítka ti musejí zůstat v cca stejné poloze = nemůže mít vliv na jízdní vlastnosti

              Na počtu podložek přeci nezáleží…důležitá je výsledná poloha řidítek

              0 0
      • nnoe  

        Není to moc…mám ho už namontovanej a je to v pohodě…pokud chceš, můžu ti sem hodit foto, jak to vypadá v negativu…ale záleží, na jakém kole to budeš mít…je možné, že třeba na fullu s většímy zdvihy (nějaký spíš enduro) už to nemusí vypadat dobře. Taky v kombinaci s vlašťovkama už negativní sklon většinou postrádá smysl…

        Jinak možná alternativa je EA70, vypadá podobně („silniční“ model) a má sklon klasických 6°. Ale je už zas o něco těžší…

        Jinak jenom silniční rozhodně není. Tohle rozdělení moc nechápu, jde v pohodě samozřejmě použít i na MTB

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.