• Delgar

    Ahoj,

    je tu někdo kdo jezdil 26" palcová kola a přecházel na 27,5" ?. Uvažuji o koupi nového fullu se zdvihy 120mm. Nejraději bych zůstal u 26" z toho důvodu, že za stejnou konfiguraci ušetřím cca 15 000 kč. (Celé RB IQ mě vyjde kolem 30 000, protože nějaké komponenty už mám). Zatímco 27,5 bych musel kupovat celé nové. Tak se chci zeptat zda-li se opravdu vyplatí ušetřit si o 30% víc peněz a nebo je to zase jen obchodní trik ?

    Předem díky!

    0 0
    • strtom  

      Je to obchodní trik. Osobně jsem přešel z 26 rovnou na 29 a ježdění mi přináší stejnou radost. Přesto se necítím okraden že jsem zaplatil víc, jen jsem potřeboval nové kolo po šesti letech.

      0 0
    • Smazaný účet  

      vem to jak to je, posetris a casem zvazis zda vymenit nebo ne…

      0 0
    • Lister  

      Celé RB IQ mě vyjde kolem 30 000, protože nějaké komponenty už mám

      Jaké komponenty. Jestli sis pořídil kola a vidlici a pak začal zvažovat, jestli nejít raději do 27,5, tak to opravdu nebylo moc taktické :-)

      Jinak přece užiješ všechno na obou kolech.

      Mám 26 kolo, na které poputují 27,5 záplety. Bohužel nemám zatím pláště a před barákem leží 20cm bílých sraček, takže asi chvíli neotestuju.

      0 0
      • Delgar  

        Ahoj, no mohl bych použít vidlici a kola ze stávající 26" kdybych nepřecházel na 27,5.

        Ale hlavně co jsem se díval tak např. RB IQ ve verzi 26" team stojí 31 000 kč a rb IQ ve verzi team 27,5" stojí 42 000 kč, co že je rozdíl 11 000 kč za stejnou konfiguraci, takže je to víceméně otázka pouze financí.

        0 0
        • kubad  

          jenže je vcelku rozdíl mezi 26 a 27,5" u RB

          27,5" je modernejší rám s tapered hlavou a pevnou osou vzadu, tohle se do 26" teprve dostane a cena se asi trochu pohne

          0 0
        • Lister  

          Jak píše Kubad 275 má spoustu drobných ale podstatných vylepšeních. 275 má ve specifikaci o dost dražší ráfky. Bohužel je ale pravda, že kola 27,5 vychází dráž než 26 a asi to ještě chvíli vydrží.

          0 0
          • wilda81  

            přesně do té doby, než se zase zjistí, že ideální rozměr je 26" :)

            0 0
            • kubad  

              pro koho?

              0 0
            • McBlacky  

              pro 90% populace co nezávodí je. Ale marketing je marketing :)

              0 0
              • MirosPikos  

                Vcelku odvážné tvrzení.

                0 0
                • Lister  

                  To se můžem dohadovat do nekonečna. Nejlepší ať si to každý vyzkouší sám. Ono každému sedí něco jiného, jezdí jinak a taky na každé kolo se IMHO hodí něco jiného, takže těch proměnných, které si musí sednout je milion.

                  0 0
              • maajkee  

                Proč?

                0 0
              • JakeF  

                To bych řek úplně stejně, akorát naopak :).

                0 0
            • Danpepik  

              Přesně tak.. 26' ovladatelnost super,požitek z jízdy-zábava a radost… Čím větší kola,tím větší neohrabanost jízdních vlastností kola.. A 29' kola si pořizují pohodlnější jezdci,na delší trasy určitě příjemnější a rychlejší,ale ovladatelnost v terénu,přirovnal bych k chůzi na chůdách.. :)) ale jde o zvyk samozřejmě.. Každopádně 26' nevymřou… ;))

              0 0
              • Richards  

                Datum ? Vykopávání mrtvol ? :-)

                0 0
                • Danpepik  

                  Omlouvám se,nechtěl jsem vykopávat mrtvoly… :)) nekoukl jsem na datum konverzace,ale i přesto tvrdím,že 26' v mnoha směrech lepší… Na malém prostoru obratnejší,do zatáček jistější,pláš­tě,duše,ráfky atd.,čím větší tím těžší.,k přepravě (výtahy v panel.domech hotové peklo s 26' na tož 27,5' nebo 29' a na „Full bike“ a ke stylu jizdu,pro kterou je „full“ stavěn,prostě patří 26'.. A to že jsou větší ráfky pár let hitem,jak bylo suprávně konstatováno-marketing.. Samozřejmě každý jezdíme dle svého uvážení a možnosti a každému sedí něco jiného..Ale dříve,se na staré dobré Bmx taky nedávali větší ráfky než samotné kolo…A pred 25lety, bmx kolo,plnilo velmi dobře roli,které je dnes pod záštitou dnešního MTB a všech typu kol spadajících pod MTB… A to bmx bylo bez odpružení.. Být tenkrát bmx ještě ve „full“ verzi..Tak na něm jezdím do dnes… :))) 29'ráfky patří na trekingové kola,k přeprave jezdce na pivo,bez námahy… Na motorky taky z niceho nic nezačali vyrábet větší ráfky…Na autě větší rafek,jen pro vzhled a parádu,jinak pro auto akorát katastrofa…Če­py,ložiska,tlu­miče,péra,brzdy,kom­plet podvozek dostává daleko víc na prdel už od 16',‚do17‘ po 19',20'atd. ,než když je auto posazene na sériových 14',15'..Auto ztratí obratnost,dravé zrychlení a akceleraci,veme si o litr paliva navíc,pneu i ráfky stojí více..To samé si myslim,bude u kol,jen v jiném poměru a měřítku..Ale být technické kontroly u kol jako u aut,bylo by kolo nezpůsobilý vozovce s 29' jako osobní auto do 2t s 19'' ..Reagoval jsem,protože na toto téma vedeme od příchodu 27,5 ' a 29'letité dohady a rozepře mezi naší partou hoby cyklistů a MTB bikerů,abych některé neurazil… :)) Jako otázka.. Rám carbon-hliník- ocel- Slitina hliníku…?? Co je ideál? Opět pro každého něco jiného,ale celkově pro hobika-mtb bikera je hliník nebo slitina nejootimalnejsi váha,odolnost,ce­na,design…Car­bon by to byl v případě,že jezdci nevadí měnit nebo kupovat či opravovat proražene trubky-odolnost carbonu 0,po narušení vláken klepnutím o cokoliv..Ocel až na váhu,asi nej,pruži,odolnost ani nemluvim… Atd.Takže taková a podobná témata řeším po celodenním ježdění po kopcich.. A samozřejmě následně roz řešení pak hledáme tady na Bike foru.. Jinak je paráda,že je tolik cyklistu-bikerů a pribyvaji další a další.. Je to parádní sport ,koníček,relax,zá­bava a radost,některé to i živý a pro mnohé se to stává životním stylem.. Děkujeme za pochopení a trpělivost s námi… Zdraví všechny Plzeň… :)))

                  0 0
                  • -b-n-x-  

                    No ty woe. To je jak pres kopirak od jednoho nedavno bloknuteho uzivatele.

                    0 0
                  • TeryPV  

                    3022???

                    0 0
                  •  

                    ten elaborát mě někoho připomíná:-)

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Ti, kdo si nepamatují minulost, jsou odsouzeni k tomu ji opakovat.

                      G. Santayana

                      0 0
                  • adam1  

                    Zrovna včera,měl jeden kolega na vyjížďce starou 26 /meridu,normálně jezdí 29 a čeká na lectora – proto vzal starou26 a světe div se jelo mu to líp jak na 29 a byl nedostižný:).Z kop­ce jsem ho dohnal tam má 29 návrh.

                    Nevím co by se dělo,kdyby Jarda a Nino začali jezdit 26 ?

                    Dle mě 26 není „posmrti“? a vrátí se?osobně jezdim 29 a 26 mám jako nouzovku.

                    0 0
                    • adam1  

                      Ještě foto

                      0 0
                    • Petr L2  

                      Můj mladší bratr stále jezdí 26" debaty o jiném průměru s ním nemají smysl, je to prostě nejlepší průměr a není důvod se ho vzdávat, ovšem když jedeme spolu pořád brblá jak to *****, že mě to tolik nedrncá a že mi to nějak líp na těch kořenech jede.............

                      0 0
              • Petr L2  

                Reaguješ na čtyři roky starou konverzaci, ale zase je fakt vtipné si to projít, jak to kdo před těmi léty viděl :-)

                0 0
                • TeryPV  

                  To jo no, hlavně tehdy byl exot ten, co měl 29er, dnes jsem na 26er fullu za exota já a to jsou jen 4 roky :o

                  0 0
              • -b-n-x-  

                26 nevymrou? Dyt uz vymrely :-)

                0 0
          • Delgar  

            Díky za reakci,

            ráfky bych stejně dodával svoje, ale spíš by mě zajímalo jestli má jště nějaké vylepšení kvůli kterému se fakt vyplatí si přišetřit.

            Ve předu jsem zjistil, že bych také na 26" neměl pevnou osu protože Rebu s pevnou osou na 26" nikde nemůžu najít. V čem je lepší tapered hlava ? (Vážím 60kg)

            Díky !

            0 0
    • maajkee  

      27,5 (reálně 27) vnímám pouze jako náhradu za 26, jen aby se oživil trh, takže když už bych šel do novýho kola a nechtěl jsem z nějakýho důvodu 29ku, tak jdu do 27,5. Tipuju, že na 26ky se v nejbližší době pomalu přestanou dělat kvalitní ráfky a vidlice a zůstane jen 27,5(27) a 29.

      Už jen tím, že na hodně 26 MTB kol jdou použít 27,5 záplety je jasně vidět, že rozdíl je minimální a v praxi při jízdě rozdíl v rovině spíše psychologické, ale to někteří nechtěj ani slyšet.

      Takže za mě 650b klidně, ale čistě z pragmatických důvodů a ne že by to byl nějaký posun z 26.

      0 0
      • Pitrisecek  

        nevidím žádný racionální důvod, proč by se měly přestat vyrábět díly v souvislosti s 26kami. Kde je poptávka, tam je vždy nabídka. A lidí, co mají 26ky je pořád a bude velká spousta, a to několik let. Také je třeba myslet na to, že trh s mtb není jenom Evropa či USA, je zde i asijský trh, a pochybuju, že zrovna velké kola v Asii budou mít takový úspěch, jako tady. Asiaté jsou totiž malinkatí :-) Klidně se vsadím, že i za několit let budou výrobci stále nabízet vidlice, ráfky atd. pro 26ky. Je to stejně jako u auto, i dnes koupím díly na jakékoliv starší auto…

        0 0
        • Lister  

          Pokud se budeme bavit o kvalitních komponentech tak sdilim majkeeho názor. IMHO časem nebudou nebo se budou prozrazovat.

          Je to jak s 9 spd vs 10 spd. Spousta lidí 9 vozí, díly se sehnat dají ale je jich už málo a ceny rostou.

          Na uvažované XC kolo bych si už 26 asi nedal. U NT tuplem tam bych uvažoval jen 27 nebo 29.

          Zajímavý je článek který má RB na stránkách ( test z Celá) kde se porovnávaly IQ všech rozměrů a 26 totálně propadla. Možná je v tom dost propagandy ale podle mě taky dost pravdy.

          0 0
        • maajkee  

          Je to stejný jako s osmičkou, s devítkou, taky už to nemá dneska smysl, pro osmičku už nekoupíš nic kloudnýho, pro devítku už taky je z výprodeje. V tomhle je trh poměrně rychlej. Samozřejmě, že ráfky a vidlice pořád budou, ale řekl bych že už ze strany výrobců nebude žádný vývoj, ještě chvíli ze setrvačnosti něco vyrábět budou.

          0 0
        • Smazaný účet  

          když se přecházelo z 8sp na 9sp, tak se po nějaké době už vrcholové komponenty na 8sp nedělaly, příchodem 10sp se situace opakovala.. Tady bych to viděl stejně, sehnat díly půjdou ale bude to dost omezené…

          0 0
        • Tina  

          Máš pravdu, ešte pár rokov budú dostupné diely na 26". Aj drahé. Proste sa budú vypredávať skladové zásoby. A najlacnejšie bajky možno v 26" ani nezmiznú. Ale hovorím o kategórii do 10tis Kč.

          Avšak žiadny väčší výrobca nepredstavil nový model 2014 drahšieho bajku v 26" prevedení. Iba DH/FR.

          0 0
          • jIrI___  

            A v roce 2020 příjdou výrobci s 26" jako s horkou novinkou překonávající 29" ve všech ohledech, ať se keš točí :D

            0 0
      • McBlacky  

        no tak právě z pragmatických důvodů je lepší mít ještě pár let 26, protože aktuální situace komponentů je stále drtivě pro 26. Například ZTR ráfky, schwalbe gumy a další a další

        0 0
        • Lister  

          V roce 2015 už to bude přesně naopak.

          Už pro rok 2014 má Schwalbe skoro všechno pro střední rozměr.

          0 0
          • McBlacky  

            vážně si to myslíš? Vzhledem k tomu, že nabídka 29 za 15 let na trhu nedohnala ani omylem nabídku 26 tak bych nebyl takový marketingový optimista.

            0 0
            • Smazaný účet  

              to jo, zrovna schwalbe má tu nabídku dost nevyváženou…

              0 0
            • Tina  

              Ale 29" kolám trvalo 10 rokov, kým sa im podarilo presadiť. 27,5" je za jeden rok v ponuke bajkov, vidlíc a kolies tam kde 29er za 8 rokov.

              0 0
              • kubad  

                tak tak, taky sem nečekal že 650B tak pujde a je to fakt nesrovnatelné s 29"

                0 0
            • Lister  

              Ano myslím.

              29 byla vždy presentována jako alternativa.

              27,5 je zcela jasně protlačována jako náhrada 26 a přesně tak se k tomu výrobci i postavili. Uživatelé si možná myslí něco jiného, ale pokud si výrobci řeknou,ž e budou silně tlačit 27,5 a ve 26 nevydají žádné nové kolo, tak tomu bude odpovídat i nabídka komponentů.

              0 0
          • MlokCZ  

            To si nemyslím. Pro 2014 ještě 650B u Schwalbe v nabídce ani zcela nedohnalo nabídku 29" (a ta je pořád dost omezená oproti 26").

            Třeba RaR pro 2014:

            • 11 kousků ve 26"
            • 5 kousků ve 29" (jako 6. kousek jsem nepočítal 33–622, že to užnení bikový plášť, i když je to pořád na stejný ráfek)
            • 4 kousky v 650B

            A že to nechtějí jen tak vzdát s 26" rozměrem je hezky vidět na tom, že je pro 2014 i jedna nová verze (konkrétně snake skin 26" x 2,1").

            Podle mě maximálně za několik let (a nemyslím si, že to bude už od 2015) omezí ve 26" to co mají navíc (tedy UST a double defense verze) a dojde k cca vyrovnání.

            Pro rok 2015 si myslím, že bude ještě jasně převažovat nabídka ve 26" oproti 29".

            Další zajímavý příklad je nový Thunder Burt. Objevil se všech rozměrech a pouze v 650B chybí RaceGuard verze.

            Rocket Ron to samé co RaR, také nejvíce verzí pro 26" a i tady pro 2014 nové verze i ve 26" rozměru.

            Já jen doufám, že UST verze ve 26" vydrží co nejdéle. Se snake skin verzí tedy rozhodně zcela sokojený nejsem (na 29" mi ale nic jiného nezbývá).

            0 0
            • TJK  

              zase to beres moc vedecky… podle me je to o jednodussim a globalnejsim nahledu… vyrobci a prodejci si na 29er overili ze proste nejaka takova razantni novinka muze fungovat a vycitili stejnej potencial u 650b .. podle me proste otukli trh a vyslali to tam ve velkym protoze meli uz predchozi zkusenosti s 29er .. podporili to masivni kampani ze prebiraj vyhodu 26er a 29er .. udelali z toho modlu bez chyby a booom na trhu je tu… podle me to je takhle jednoduchy

              0 0
              • Lister  

                Tohle je podle mě naprosto přesné!

                0 0
              • Atilla  

                no nevím, ale 29" je tu už hodně dlouho a že by nějak válcovala 26 jsem si nikde, nikdy nevšiml.

                0 0
                • maajkee  

                  Ne? Stačí se kouknout na nějakej amatérskej závod :)

                  0 0
                  • Flegmatik  

                    …kde je stále převaha 26"…

                    0 0
                    • TJK  

                      taky si myslim.. ale 29er fakt peklelne dotahuje… prijed k nam do Jizerek… minimalne 3/4 novejch biku sou 29er .. takze 26 dojizdej principielne jen setrvacnosti…

                      0 0
                      • roman 3D  

                        musím potvrdit že v Jizerkách je rapidní nárůst 29, pořádně jsem si toho všimnul až v posledních týdnech kdy se tady nevyskytuje už tolik lidí a tak si člověk prohlídne na čem vůbec lidi jezděj, 27,5 bych spočítal na prstech jedný ruky a to i se mnou

                        0 0
                    • maajkee  

                      ´Já nevim, já jel jen třikrát cyklomaraton tour a minimálně v přední polovině startovní listiny mi přišlo, že je převaha 29tek. 26ky jsou vidět spíš u starších konzervativních závodníků :)

                      0 0
                    • JakeF  

                      Protože ne každej mění každej rok kolo. Ale co vidíš nový kola, tak to jsou z tak 90% 29ky, 26ky akorát u dětí a malejch holek. A teda co já znám osobně, tak i holky už na příští rok berou 29ky, co letos jezdily 26.

                      0 0
                    • Lister  

                      Problém je v tom že většina lidí si to kolo koupila dřív než se 29 vůbec objevily.

                      0 0
                  • McBlacky  

                    a tím to začíná a končí. Tisíce cykloturistů nebo rodinky s dětmi kteří se poflakují po čr jezdí na trekkingu nebo 26.

                    Elektrokola pro seniory jsou většinou 26" – velmi progresivní trh, zejména v bohatších zemích.

                    atd.

                    a ty závody, dobře bys to viděl na NAC, na startu 5–6 tisíc lidí a 29" nebude mít ani tisícovka.

                    0 0
              • MlokCZ  

                Já polemizoval s Listerem jak na tom je a v nejbližších letech (2015) bude nabídka plášťů. A vycházím z toho, co se objevuje pro 2014.

                A moc nerozumím tomu co jsi tedy tím chtěl vlastně říct. Tedy jestli si myslíš, že v roce 2015 na tom bude 650B v dílech (a hlavně tedy pláštích o kterých je řeč) lépe než 26" nebo nebude?

                0 0
                • TJK  

                  no jasný… to máš pravdu.. tak je to ale vždy… principielně nakrmit trh odpovídajícími díly trvá déle než uvézt novinku na trh… beru to z osobního pohledu.. na začátku sezony sem stavěl 650b a 1×10 když to bylo ještě v plínách.. sem tam zmínka.. max velkohubý prohlášení… po dílech a pláštích speciálně ani vidu ani slechu.. sem tam kousek.. něco rozumného sehnat byla bída… podívej se zpětně na vývoj za poslední půrok… kolik výrobců plášťů a komponentů se vyrojilo… prostě oproti 29er extremě rychlé a třeba rozšíření 1×10 / 11 je záležitost ani né 4–5 měsíců.. to je neskutečná rychlost… podle mě se trh v tomhle ohledu srovná 2014 a 2015 bude 26 na ústupu mimo dění a max v lowcost segmentu…

                  0 0
                  • Lister  

                    V tomto jsme stejný optimista (nebo pesimista?)

                    Tady to vidím úplně stejně a ta tvoje předchozí „analýza“ je přesně to, co mne dnes v této souvislosti napadlo, jen bych to asi nedokázal tak trefně a jednoduše napsat.

                    Prostě na 29 si vyzkoušeli, že to jde, a lidi si „zvykli“, že MTB může mít i jiný rozměr kol, a teď se toho už dá mnohem jednodušeji využít.

                    0 0
                    • TJK  

                      já to napsal tak nejak jak me to napadlo.. z laickyho hlediska.. mozna to ma i hlubsi podtext kterej nevidim… ale z meho pohledu meli krasne zorany pole od 29 a jen do toho zaseli 650b a zalili to spravnym hnojivem :-D jestli to byl vylozene kalkul a nebo vystrel naslepo kterej vysel nevim.. kazdopadne stav je jakej je a ten boom je proste neoddiskutova­telnej…

                      0 0
                      • Lister  

                        Prostě jsem ovce. Podlehli jsem vábení a teď nás za to pěkně oholí na natáhnutých cenách :-)

                        0 0
                        • TJK  

                          já jo .. já to uvítal… pro mě byl ten rozměr jako dělanej :-D

                          0 0
                          • Lister  

                            Nevěřil bych jak se můj názor rychle změní, ale vývoj je podle mě jasný.

                            26 je podle mě ve fázi klidně ležícího pacienta na lůžku v klinické smrti – rodina a přátelé doufají v zázrak, odborníci už je tlumí příznaky a posledními zásahy oddalují nevyhnutelné.

                            0 0
                            • Atilla  

                              No DH/FR segment tomu bude naštěstí ještě pár let ušetřen. A dokud tady bude F1 MTB na 26" tak 26" EN, FR, DH komponenty jen tak nezmizí.

                              0 0
                  • MlokCZ  

                    Souhlasím s tím, že nástup je a ještě i bude daleko rychlejší než u 29".

                    Ale když se podívám na konkrétní situaci třeba právě u plášťů, tak jak už jsem uváděl, tak tam se nemůže pro 2014 nic s 26" srovnat, 2014 nabídka je jasná už teď a je pro 26" daleko větší.

                    Další rok se to nejspíš o trochu zase zlepší, aktuální stav ve 26" si myslím, že to nedožene nikdy a že se to zastaví ± na stejném rozsahu nabídky jako u 29".

                    Tedy, že třeba UST verze v 650B prostě vůbec nikdy nebudou. Ale rád bych se mýlil.

                    A tedy hlavní otázkou je jak moc bude nabídka dílů u 26" upadat nebo nebude.

                    A teď jsem se podíval ještě na nabídku plášťů pro turistiku (Marathon série, Super moto, apod.). Proklikal jsem asi 10 různých typů plášťů a v 650B vůbec nic.

                    A tady i 29" má obrovskou nabídku díky překryvu s cross/trek koly.

                    Nejdříve bude omezená nabídka ve 26" u rámů, tam je to vidět už pro 2014. I když kdo ví, co bude další roky…

                    0 0
                    • McBlacky  

                      u většiny značek to dopadne tak, že místo 10 modelů každý v 6ti speckách budou mít 6 modelů, každý ve třech speckách ale pro tři rozměry.

                      pláště jsou příklad, ale ráfky jsou podobná písnička.

                      Mě se líbí Giant, má v nabídce na 2014 všechny rozměry. Spešl to v tomhle fakt zaseknul :/ byt jeho 29 jsou top v masové výrobě co do vlastností rámů.

                      Například chápe, že pro holky race pevnák není 29 ideál atd…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Souhlas, bohužel to tak nejspíš dopadne.

                        A díky novému rozměru časem přijdeme o něco, co tu teď na trhu máme. A přitom samotný ten rozměr nepřinese v podstatě téměř nic.

                        Proto nemám 650B rád. Sám o sobě ten rozměr mi ničím nevadí a další full klidně bude 650B (i když nemám problém ani zůstat u 26", je mi to v podstatě fuk), ale ty důsledky na trhu…

                        0 0
                      • Tina  

                        U väčšinu značiek to bude tak, že než aby živili 3 rozmery, rozhodnú sa pre 2. Ktoré to budú je myslím už teraz jasné.

                        26" bajky budú mať naďalej v ponuke ako low-end modely. Tam zase 29er až tak nemá šancu preniknúť.

                        0 0
                    • Tina  

                      U Schwalbe by som si nebola taká istá. Pred cca 18 mesiacmi mali v ponuke jediný 650b plášť. RaR 27,5×2,25". A koľko ich majú teraz za tak krátky čas?

                      26" plášte sa ešte budú vyrábať dlho. Ale osobne počítam, že high-end 26" MTB plášte bude do 4 – 5 rokov problém zohnať. Možno nejaké preležané skladové zásoby. Low-end plášte sa budú robiť pravdepodobne stále, pretože v kategórii do 10tis bude 26" bajk existovať pravdepodobne vždy. Pre ultra malé postavy alebo vysoké deti.

                      0 0
            • Lister  

              Jasně, čísla možná budou mluvit jinak a je pravda, že pokud chce člověk UST, tak to je bída, ale já jsme si tam obutí našel a nemusel jsem se omezovat.

              0 0
          • ememem1  

            29 je jasna ale medzi 26 a 27.5 je to dost otazne ci a kedy aj ked trend sa zda byt dnes zrejmy. bodaj by aj ne ked ekvivalent je o dobrych 10–15% drahsi.

            0 0
      • ememem1  

        hm, dospievas, mudries…

        0 0
    • Smazaný účet  

      Já už jsem se rozhodl a koupil Gianta Trance 27,5 se 140mm. Nebudu tady popisovat svoje dojmy, neboť bych na sebe přivolal všechny škarohlídy, co nemohou skousnout, že reklamní kecy můžou mít v něčem pravdu. Nicméně, bych si dovolil Ti poradit – vyzkoušej si oba rozměry na stejné trase a udělej si vlastní názor. Nevím jak v Rychlebkách, ale na S. pod Smrkem měli ještě v říjnu na půjčení 27,5 Agangy.

      0 0
      • maajkee  

        Tak zrovna na SpS bohatě stačí klidně celopevná 26ka :)

        0 0
        • TJK  

          no na ty probrzdeny rolety nic moc :-D ale je pravda ze na vetsinu toho hladouckyho trailu je skvela :-DD

          0 0
          • McBlacky  

            když v nich nebrzdíš tak je to fuk :)

            0 0
            • TJK  

              no jenze ty vybrzden rolety sou prave v miste kde prekvapive musis brzdit :-DD samo nebrzdit by byl ideal…

              0 0
              • Atilla  

                Jsi ještě asi neviděl pořádné rolety:)

                0 0
                • TJK  

                  na XC s pevnou sou i maly rolety sranda ;) jinak jasny poradny fakt asi ne ;)

                  0 0
                • McBlacky  

                  myslíš takový kterých si všimneš i na 200/200 a na 100/100 tě vystřelej do vesmíru ?

                  0 0
                  • Atilla  

                    Třeba ty na špičáku za tím dřevěným dropem v poslední části DH trati.

                    0 0
        • Smazaný účet  

          Tak jistě, dá se to i na trekingovém kole, ale nikde není psáno, že s půjčeným kolem musíš jezdit jen po Singltreku. Podstatné je, že si ho můžeš půjčit na delší dobu a prodavače při tom nemáš celou dobu za zadkem.

          0 0
      • roman 3D  

        jo, v kalužích pod Smrkem se ten rozdíl dá poznat nejlépe:-)

        0 0
      • Lister  

        Ono tady v tomto případě je to ale podlě mě docela jednoduché.

        Klasické IQ nebylo nikdy moc povedeným modelem a jeho evoluce v podobě 27,5 podle mě řeší většinu neduhů původního rámu. Takže tady bych si připlatil i kdybych si měl půjčit a to bez ohledu na velikost kol.

        0 0
    • kudlanka32  

      nejezdil ale…pozor na prechody:

      „na přechodu pro chodce nemá chodec přednost před tramvají"

      Jinac jsem videl nejaky test s wattmetrem, kde s vaznou tvari tvrdili ze 29 oproti 26 usetri na jakemsi okruhu celych 15W. Na display bylo nejaky cislo 350W…to je par procent. Chyba wattmetru pry byla 1%. Nevim jak to vyhodnotili, z kolika jizt atd… Ale pokud nejsi velky, nechces jezdit zavody na pevnaku, zkratka nemas nejaky vyssi cile, tak usetris nejvic tim ze si ho nekoupis :-D

      0 0
    • jandys  

      přidám to sem ať nezakládám novej topic.

      Co říkáte na přechod z 26" na 26,5" Baví vás to o půl palce víc? Jste v závodě o půl palce na kolo rychlejší? Jste o půl palce lepší lidi? :D …sorry, jen mě baví ta hra na palce. Můj názor zní: raděj na jaře zainvestujte do 14ti denního soustředění v chorvatsku a pojede vám to aj bez palců ;)

      0 0
      • kubad  

        LOL :D

        0 0
      • TJK  

        tak se bav dal ;) ve dvaceti posnidal ocividne salamounovu moudrost sveta a nutne jsi prispechal nas obycejne smrtelniky zachranit od ubohe jednoduchosti :) oo dekujeme ti prevelice za tvuj hodnotny prispevek

        0 0
        • maajkee  

          Tak svým způsobem má pravdu. Člověk si pořád kupuje něco novýho, jenom protože na to má prachy, ne protože to potřebuje. Je to jen dočasný suplovaní štěstí, protože lidi už bez kupování hromady věcí skoro neuměj bejt štastný.

          0 0
          • jandys  

            né, má pravdu. Lidi, hlavně ti mladí jsou vedení už do základní školy k tomu, aby neměli vlastní názor, ať už je jakýkoliv. Takže pak když se objeví nějaká výjimka, tak je z toho pozdvižení, beru. Diskutujte dál.

            0 0
            • JakeF  

              Sakra, ty jsi ale ostrej týpek…

              0 0
              • vsn  

                hej vy dva, nejste partneři? :P

                0 0
                • JakeF  

                  I ty, Brute? :)

                  0 0
                  • vsn  

                    nene, já do tebe nereju obvykle :) ale teď mi to nedalo :D

                    a aby jsi se cítíl líp tak jsem se dneska měřil aby mi Kalas vyrobil kombinézku :D Počkej, budu vypadat na jaře jak (j)eliťák :D za Listopad mám přesně 48km :P tak zapadnu :D

                    sranda je, že pro někoho je obvod v pase přes pánevní kosti a pro někoho přes zadek … (modelka a jedna paní co šije šaty) tak mi obě řekly přes zadek – nejširší místo. tak snad to bude dobře a nebudu muset pak přibrat aby mi neplandala :)

                    0 0
                    • JakeF  

                      Hele, já už jsem teď proti sezóně nějaký 4kg nahoru a kombinézky mě přešly… Ale tak někdy se na vás na XCčko přijedu podívat :).

                      0 0
            • scret  

              Tou vyjimkou jsi mel na mysli sebe nebo jak?:)

              0 0
          • Atilla  

            +1

            0 0
          • Lister  

            Sebereflexe???

            (když si tedy vezmu ten kolotoč v tvé garáži…)

            0 0
            • maajkee  

              Přesně tak. Ale snažím se z tý dnešní konzum doby vymanit, ale není to lehký!

              0 0
              • Lister  

                Víš, že to tak není, v tomhle budeme podobní. Na kolech nejen jezdíme, ale taky stavíme, upravujeme, prodáváme…

                Za sebe klidně přiznám, že ta fáze, kdy člověk dává dohromady plány, zjišťuje informace, šetří, hledá komponenty, uvažuje jestli to bude sedět… a pak to dá celé dohromady, mě baví asi ze všeho nejvíce.

                Raději pak pomineme, že ve výsledku zjistíš, že máš zase „jen“ další kolo a chceš něco nového. To prostě patří k tomuto postižení.

                0 0
          • lutte1  

            Jak z jednoho orwelosvkýho filmu, kde nějakej robotickej hlas říká z rozhlasu. „Buďte rádi za komerci, kupujte a buďte šťastní“

            0 0
          • Blazer  

            Tak tomu je:)

            0 0
    • Pytlik  

      Ja jsem za 27,5 moc rad…trochu haluzovite jsem vymenil celem dost penez za € pri 26 a ted, pri 27,5, jsem dost v plusu. Takze na 27,5 mi rozhodne nesahejte :))) Ted jeste cekam, jak to bude s tou 29 :)))

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.