Prasklý řetěz - je to normální?

106 nepřečtených
  • endex.luke

    Zdravím všechny,

    v březnu jsem měnil řetěz za nový sram PC 1051, předtím jsem měl KMC X10, které vydrželo asi 2300 km. Najeto od té doby 638 km. Převážně cyklostezky, silnice, sem tam do lesa ale žádný extrém. Dneska po cestě z práce jedu po stezce a mimo řazení slyším nepravidelné prasknutí…chvíli jsem to sledoval a všiml jsem si prasklého řetězu viz fotky…

    Je to normální po 638 km bez nějaké extrémní zátěže? Není to na reklamaci řetězu? Zdá se mi divné, že je naprasklý ten článek, ještě jsem se nikdy z ničím takovým nesetkal.

    Díky za zkušenosti a info, zda je to obvyklé prasknutí se kterým máte zkušenosti, a nebo je to nekvalitním článkem řetězu a vidíte to na reklamaci…

    0 0
    • Smazaný účet  

      100% na reklamaci… :DDD

      0 0
      • Carloss  

        Nevim co je ma tom tak smesneho, ale tohle je jasna vada materialu a reklamovat to klidne muze.. Pokud ma obchod par kroku od baraku= vyplati se mu tam chodit.. A dostat treba novej retez ;)

        0 0
        • Esi  

          Jo tak za pokus to určitě stojí, pokud to není zrovna ten článek kde se to nýtovalo tak by to uznat měli, při nejhorším vynýtovat prasklý článek a dát na místo něj spojku

          0 0
          • endex.luke  

            Tak dělali to v tom servisu, při větším celkovém servisu kola. Ale řetěz má rychlospojku, tak nevím jestli je to zrovna nýtovaný článek – to nepoznám. Jinak mám od toho účtenku a mám to tady kousek od baráku, že bych se tam stavil. Ale poučení pro příště, sram už si určitě nekoupím…i ten nájezd se mi zdá hrozně nízký…navíc nešlapu vůbec silově ani neřadím při záběru…ne že bych neměl na novej řetěz, ale jsem z toho zklamán…

            0 0
            • mr.nikdo  

              Jestli je tam spojka – nytovane to nebylo.

              Zkus si precist toto

              0 0
            • Breakpain  

              Klidek, smula na spatny kus, rozhodne to neni vlastnost SRAMu. Par desitek jsem jich mel a vzdy v poho … vec najezdu je jina.

              0 0
            • Esi  

              pokud to dělali v servisu tak by to měli určitě uznat, je to klasická vada materiálu, při nejhorším budeš mít na řetězu ty spojky 2 :-) už se to tady párkrát řešilo, sem tam má někdo problém s rozpojením řetězu ve spojce, ale řekl bych že to je jen u těch co jezdí dlouhé rozbité sjezdy, najezdil jsem se spojkou dohromady určitě více než 20 000 km a nikdy se mi to nestalo. (pro rejpaly bylo to na cca 10 řetězech a ta spojka taky nebyla jen jedna :-) )

              0 0
              • mr.nikdo  

                Reklamace po 638 km? Takze pomalu ve 2/3 zivotnosti retezu ho jit reklamovat?

                Snad to nemyslis vazne…

                Pujdu reklamovat ponozky, protoze se mi po tydnu intezivniho noseni rozpadly. Taky vada materialu.

                0 0
                • Breakpain  

                  Tak zrovna fusky, co se rozpadnou po týdnu, to bych jim narval do huby :) …

                  0 0
                • Georrge  

                  pokud to má danou životnost, tedy klasicky dva roky, případně třeba ty najeté kilometry, tak pokud produkt rupne dřív, je to na reklamaci ;) takže ano, jestli rupl ve 2/3 životnosti (ikdyž nic takového u řetězu není) tak je to na reklamaci.

                  Pak jsou další věci, jako opotřebení při používání, tady bych dal vytahání řetězu, to je normální opotřebení, praskání článků ale asi ne…

                  u bot bych to přirovnal takhle – sešmatlá se ti podrážka, to je normální opotřebení, ale pokud se ti bota rozlepuje nebo se ti párájí švy, to je šmejd na reklamaci.

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Kterou Ti potom treba ani neuznaji, kdyz Ti praskne guma na boku ;-).

                    0 0
                    • Georrge  

                      uznat ti ji nemusí, prodejci dělají s reklamacema různé prasárny a často se stává, že neuznají reklamaci, na kterou ale máš nárok. Problematika toho, co je jenom opotřebení a co už je vada na reklamaci je velmi složitá a málokterý zákazník ví, co výrobce ještě považuje za opotřebení, a co už je vada. A u toho řetězu to nevím ani já, a nevíš to ani ty, nikomu se to nechtělo studovat, ale mudrujem tu všichni ;)

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Ano. Nicmene toto by mne hanba mlatila jit reklamovat.

                        0 0
                        • Georrge  

                          hanba ani ne, mě by se hlavně nechtělo :D než s tím někde běhat, řešit to, teď být nějakou dobu bez řetězu… tak tam raději hodím rychlospojku, nebo přenýtuju ten článek ze zbytku, co mi zbyl při zkracování nového řetězu.

                          ale já často levné věci nereklamuju, jsem na to moc líný :D

                          0 0
                        • Smazaný účet  

                          To je fakt je hamba dělat něco na co máš dle zákona práva.

                          0 0
                        • niky79  

                          Tys byl vzdy divnej, co ti mam rici.

                          0 0
                          • mr.nikdo  

                            Hm. Bohuzel spis B-F je divnejsi a horsi nez kdy driv. Co Ti na to mam rict?

                            0 0
                • Esi  

                  záleží na tom jestli je ten řetěz vytahaný nebo ne, takhle prasklý článek je evidentní vada materiálu, pokud je ten řetěz i vytahaný tak je za hranicí životnosti pokud ne je to na reklamaci. Není přece problém změřit to mimo ten prasklý článek. Na kross kole jsem najezdil na C9 4000km než propadla měrka, převody dál fungují na dalších řetězech, používám to jako zimáka, tak že životnost řetězu je dost individuální

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    No vida. Nektere C9 byly vytahane do 1000 a nektere az po 6000 km. Zrovna taky vada materialu.

                    0 0
                    • Esi  

                      no spíš způsob užití, přece jen řetěz se obrušuje dalo víc v blátě a bordelu než když najíždíš kilometry skoro jen po silnici :-) proto píšu že jestli není vytahaný tak by to mělo jít reklamovat, protože řetěz není na konci životnosti, já osobně bych tam vrazil ještě jednu spojku a dojezdil bych to

                      0 0
                    • Tomahomo  

                      15 je tvůj věk, nebo IQ? Podle tvého uvažování jsi na tom stejně jako lumyr.

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Chtel jsem napsat neco urazliveho, ale nebudu.

                        C9 mela vadu a nektere opravdu sly na reklamaci, ale hned. Ne po par najetych km.

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        Tak chápu že ty bys byl schopnej reklamovat i prasklou šprcku, ale jít reklamovat praskly řetěz po 700km mi přijde směšný, jako cely tvoje vyjadřování. Já bych to přenýtoval nebo dal spojku a neřešil, ale záruka 2 roky přece ;))))

                        0 0
                        • Georrge  

                          ona je nějaká stanovená cena zboží, do které je reklamování směšné, trapné, sockoidní a podobně? Kolik že tahle hodnota je? Nikdy jsem ji v zákoníku neviděl…

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Koukam, že tu má dost lidi problém pochopit psány text. O jaký ceně tu zase mluvíš??? Mě přijde směšný jít reklamovat 700 km jetej řetěz. Kolik stal je nepodstatný, je to proste spotřební zboží. Vytahanej řetěz sjetou gumu nebo ošoupany gripy taky půjdeš reklamovat???

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Je dost podstatnej rozdíl mezi opotřebeným a vadou, v tvém věku by jsi to už taky mohl vědět.

                              0 0
                            • mr.nikdo  

                              +1 navic pokud eshop – posilas retez postou. Pak to prodejce posle dovozci. Dovozce to posle zpatky i se zamitnutim. Prodejce to posle tobe. A jsme na cene retezu jen za postovne. Nebudeme se bavit ted o penezich za ztraceny cas.

                              Fakt je neskutecne, jak nekteri lidi uvazuji. Jak jsem uz nekde psal – reklamace odlamovaciho noziku za 20 Kc.

                              0 0
                              • Tomahomo  

                                Zvládáš chápat psaný text??? „Jinak mám od toho účtenku a mám to tady kousek od baráku“

                                0 0
                                • mr.nikdo  

                                  To je jedno. Vypust posilani prodejci. Prodejce to sam od sebe nevyreklamuje, pokud si nerekne: Chci mit od toho blazna pokoj a neda mu retez novy.

                                  Prodejce stejne ten retez posle dovozci a to uz stoji penize.

                                  Zvladas ty ve svem veku pochopit i moznost vylouceni 2 cest?

                                  Stejne jako v pripade toho Authora… Misto aby servisak vymenil trubicku, posle ram na reklamaci. Tady, pokud bude servisak aspon trochu uvazovat, mu tam hodi jiny clanek anebo rychlospojku. Reseni je to v konecnem dusledku k prdu, ale bude mit opraveny clanek.

                                  0 0
                            • niky79  

                              Ale on nereklamuje ojety retez. On reklamuje vadu na tom retezu. Rozdil by mohl pochopit i zacek 5. tridy, proc ne ty?

                              0 0
                              • mr.nikdo  

                                Vadu na ojetem retezu? To bys fakt mohl pochopit, kdyz nechapes ani zakladni matematiku.

                                0 0
                                • hovanec  

                                  Takže když Ti praskne např karbonový rám po půl roce používání, tak si půjdeš koupit nový a reklamovat to nebudeš? Tahle analogie je úplně totožná. Otřepej se a probuď se ze snu.

                                  Povaha zboží je samozřejmě jasná, ale prasklý článek řetězu není běžné opotřebení. Tak se s tím prostě smiř a hotovo. Druhá věc je, že to je otrava pro obě strany, když blbci neumí vyrobit řetěz.

                                  0 0
                                  • mr.nikdo  

                                    Po 2 mesicich to stejne.

                                    Uplne stejne, jako Ti nevyreklamuji loziska na nabe.

                                    Retez oproti ramu ma celkem velke mechanicke opotrebeni po 1. vyjizdce. Proti standardnimu pouzivani ramu.

                                    Otrepej se ty a zkus se nad tim zamyslet. Jakmile je ten retez za 1/2 zivotnosti…

                                    0 0
                                    • hovanec  

                                      A jaké mechanické opotřebení má standardně používaný řetěz? Obhajuješ šmejdy.

                                      Zamysli se nad pojmy

                                      • povaha užívání
                                      • vada materiálu
                                      • běžné užívání
                                      0 0
                                      • mr.nikdo  

                                        Hm. Vcera jsem se s odstupem dival znovu na ty fotky. Prijde mi to jako klasicke roznytovani retezu. Akorat tady nyt vydrzel a praskl clanek.

                                        Buhvi, kdy a jak se to stalo – tolik asi k povaze uzivani. Podobne jsem trhl retez v zime a pak jeste nekolikrat.

                                        Smejdy neobhajuji. Cesi si dlouho nechavali valet hlavu v bahne a vsechno se ruzne opravovalo – drzela se huba a krok. Ted se to meni, ale stejne jako v USA mozna za chvili budeme soudit vyrobce mycek, protoze nenapsali, ze se tam nesmi umyvat deti.

                                        Chce to trochu premyslet i o tom, jak jsem to uzival, jakou to ma zivotnost a kde to ted je.

                                        0 0
                                        • hovanec  

                                          Hele, těžko soudit, to si uživatel musí sáhnout do svědomí, zda to rupnul v záběru na španěla. Já jen tvrdím, že běžnou jízdou (řazení dle manuálu výrobce kola) se tohle stát nemá a pokud ano, tak je vada výrobku. Dál bych to neřešil je to položka za 3 kila.

                                          0 0
                                          • mr.nikdo  

                                            No konecne ;-).

                                            Podle foto je proste klasicky prervany retez a az nasledne prdl clanek.

                                            Sranda je, ze to treba ani nemusis poznat kdy a kde se to stalo. Coz byl muj pripad s jedinym pretrzenym retezem doted. Az doma jsem zjistil, ze nejak drhne… A kdyz jsem ho jel do garaze prenytovat, malem jsem si narval koule :-D.

                                            Mimochodem na spanela ho jen tak nerupnes – jezdim to casto na horskem i silnicnim…

                                            0 0
                            • Georrge  

                              asi s tím máš problém no… on nereklamuje vytahaný řetěz… když ti po 20kkm praskne blok motoru u auta, tak to taky nepůjdeš reklamovat? Vždyť se to taky přece opotřebovává a už to máš kus životnosti za sebou… co na tom že to je ještě v záruce.

                              0 0
                        • Breakpain  

                          Kluci, nejde o to, co je trapne a co neni … Ale jde o to, reklamovat to, co je oprvnene – takoveto prasknuti proste pravdepodobne normalni neni, takze bych ho reklamoval.

                          Ale priznam se, ze plno veci neraklumuju … nicmene to je pristup, ze si nechavam prdet na hlavu ;) …

                          Tohle je podle me korektni reklamace …

                          0 0
                        • Tomahomo  

                          Vy dva jste se hledali, až jste se našli! Jak by řekl klasik, Ještě větší blbec/blbci než jsme doufali – btw. taky má 15… :D

                          Ujasněte si rozdíl mezi „opotřebením“ a „materiálovou vadou“. Jestli vy vyhazujete řetěz po 10 dnech, což představuje 800km při najíždění, případně červenec/srpen, pak většina lidí ne.

                          A ve tvém případě bych tu šprcku fakt reklamoval.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Tak jestli se při každy reklamaci tvaříš tak blbě jako v profilu, tak chápu že zrovna tobě tu šprcku pokaždé musej uznat.

                            0 0
                          • mr.nikdo  

                            No na horskem kole 9 rychlostni retez vyhazuji v rozmezi 1200–1500 km – je vytahany. Co vim, tak 10 rychlostni retez ma jeste mensi najezd ⇒ stejne ma chvilku pred smrti.

                            0 0
                            • niky79  

                              A jak to s tim souvisi?

                              Prosimte, pochop evidentni vec. Reklamuje se vada materialu. To, v jake fazi ojeti je retez, je naprosto jedno, to s tim nema zadnou souvislost. Je to opravdu snadne pochopit.

                              0 0
                          • mr.nikdo  

                            :-D a jeste jedna novinka – co Ti rika amortizace dana zakonem :-D. +/- 2/3 zivotnosti retezu = tak 50 Kc :-D. To nezaplati ani tu cestu do toho servisu.

                            0 0
                            • niky79  

                              Co to meles za nesmysly? U reklamace zadne amortizace neni.

                              Ma dane zbozi vadu? Ano → opravit, vymenit, vratit komplet penize. To jsou moznosti, ktere dava zakon.

                              0 0
                              • mr.nikdo  

                                :-D :-D.

                                Ehm. :-D :-D :-D. :-D :-D :-D.

                                Hm. :-D :-D :-D.

                                Tak dobre. Fakt dokazujes, ze jsi mimo. Kdybych se i v okoli reklamaci nepohyboval denne, tak to asi nepisu. To i treba k tem cenam komponent na kola. Nemyslis?

                                0 0
                • niky79  

                  Ty se mi zdas nejaky pritroubly. To, v jake fazi zivotnosti to je, neni zadny argument.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  nevím kolik vydrží řetěz tobě, ale 600km má být jako hodně? Když těch 600km ujedeš do kopce, tak možná ano :-D

                  0 0
                  • kyl  

                    Před lety jsem nějaký KMC vyhodil po 250km.....

                    0 0
                  • kubad  

                    na závodech ve sračkách odpálíš řetěz za 2 závody tj cca 150km

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Je mi to jasný a vím to. Ale taky vím, že to není případ autora tohoto vlákna. Proto jsem si rýpl, protože sám napsal, že nejezdí nic extrémního.

                      0 0
                      • endex.luke  

                        Tehdy jsem ten řetěz vzal, roznýtoval, o ten prasklej článek zkrátil a zase snýtoval…teď ten řetěz má cca 1200 km a slouží dál, a pořád měrka ukazuje, že ještě není na 3/4 životnosti…takže tak…jestli znova nerupne, tak očekávám nájezd cca 1800 – 2000 km…

                        0 0
        • Smazaný účet  

          Směšný je to celý. Půjdu reklamovat vytahanej řetěz, taky asi vada materiálu. Stát se to druhem den co mu to nasadili, neříkám nic.

          0 0
          • Tomahomo  

            Být tebou šel bych reklamovat spermie otce, či vajíčko matky, evidentně tam byla vada materiálu.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tak půjdeme spolu, tobě to určitě vyreklamujou, tys tam musel byt několikrát a pořad žádná změna…

              0 0
          • mr.nikdo  

            Tak tak. Asi tam vada byla, ale po 700 km mne retez za 400 Kc jit reklamovat fakt nenapadne. Tady se uz dostavame do silenych mravu US tloustiku…

            0 0
        • Smazaný účet  

          Dovedu si představit tu vášnivou diskuzi mezi zákazníkem a prodejcem. Přesvěč prodejce, že řetěz koupený před 4 měsíci má najeto jen 600 km :-D

          0 0
          • Tomahomo  

            Ty si kupuješ pokaždé jen jeden řetěz?

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jak to souvisí s mou reakcí?

              0 0
              • Tomahomo  

                „Přesvěč prodejce, že řetěz koupený před 4 měsíci má najeto jen 600 km :-D“

                Edit: Nevidím nic divného na tom kdyby řetěz koupený před půl rokem měl najeto 0km.

                0 0
    • pepek  

      Určitě reklamuj. Ale pouze ten jeden článek, ostatní reklamovat nemůžeš, ty jsou ok.

      0 0
    • scalar  

      Myslíš, že když zajedeš do toho servisu, co máš kousek za barákem, mechanik tam šáhne do kýblu, kde má naházené zbytky řetězů a za minutku Ti ten vadný článek vymění, tak to tento problém vyřeší?

      0 0
      • mr.nikdo  

        Ale majoritni rada zni reklamovat a nechat si vymenit cely retez.

        0 0
        • scalar  

          Na výměnu nemá nárok při první reklamaci, když je možné řešit ji opravou.

          0 0
          • Smazaný účet  

            tak někdo tohle udělá doma za minutu, ale většina chytráků to poveze do servisu a zratí min. hodinu. K tomu všemu budou trvat na novém řetězu. Za idiota je tu ale ten, co to nereklamuje.

            0 0
    • endex.luke  

      Nic chlapci,

      ač se cítím v právu, že toto není opotřebením, když vás tady tak čtu, tak vám musím dát za pravdu, že u té reklamace bych se cítil kapku trapně. Takže nechám to bejt, jdu pro novej řetěz, ať tady z toho pěkného víkendu ještě něco mám…

      Ale nepopírám to, že žasnu nad tím jak kvalitní ty některý věci jsou a kolik toho vydržej. Po tom kmc, kterej dal 2300 a ještě by 300 zvládl je prostě pro mě ten sram velmi negativní překvápko.

      Jinak díky za názory a majte sa.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Proč hned nový řetěz, vždyť to za minutu máš opravemý…

        0 0
        • endex.luke  

          Nemám druhou spojku, jediný co ted můžu doma udělat je to roznýtovat, ten prasklej článek dát do pryč a snýtovat to o jeden článek kratší…otázkou je jestli to bude ok, protože sem to zatím dělal asi jednou a je to už hoooodně dávno:D

          0 0
          • Barak  

            Dojdi do krámu, když to máš kousek, řetěz reklamuj. S největší pravděpodobností ti vymění prasklý článek. A když už tam budeš, kup si nový.

            0 0
      • mr.nikdo  

        Oprav to anebo priste kup KMC.

        Treba na silnici jsem mel 5000 km Sram PC971 a OK. Dal jsem tam HG53 a za 1300 km byl K.O. Takze jsem tam znovu dal a koupil PC971 :).

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tak to PC je taky podstatně dražší.

          0 0
          • mr.nikdo  

            Tech asi 40 Kc fakt podstatny rozdil neni.

            Protoze stejne 30 Kc davam stabilne navic za rychlospojku.

            Podstatne drazsi bude, az ted budu na nove horske kolo davat XTR retez.

            0 0
        • Wakizashi  

          Takze rovna dneska mi praskl po cca 200–250 km KMC X10SL. Evidentne podle nekterych bych mel radeji jit koupit novy a vubec se s RMA neobtezovat… Stoji jen devet kil, ze jo… Navic, to nebylo v zaberu, ale na malym kolecku pri jizde napohodu…

          0 0
          • kubad  

            jistěěě, reklamuj

            0 0
          • Esi  

            Dal bych tam spojku a vykašlal se na to. Reklamaci můžeš zkusit, ale pochybuju že to prodejce vezme tak že ti dá nový, na reklamaci má ze zákona 30 dní, tka že to vklidu pošle výrobci a ty si budeš muset stejně koupit nový, přece nebudeš měsíc bez kola kvůli takové hovadině, tak že za mě spojku a kašlat na to

            0 0
            • Petr78  

              A čekat, kdy to praskne zase jinde......

              Asi bych zkusil jiný řetěz – ten který netrpí tolik praskáním a uživatelé si ho chválí.

              0 0
              • Esi  

                řetěz většinou praskne proto že jsi blbě přeřadil nebo jsi ho blbě zanýtoval, ještě se mi snad nikdy nestalo že bych jeden řetěz za jeho životnost přetrhnul víc než jednou :-)

                0 0
                • hovanec  

                  No v tomto případě nepraskají články, ale spíš se roznýtuje, ne?

                  0 0
                  • Esi  

                    jojo, na druhou stranu když tam dá spojku tak se mi nezdá zrovna pravděpodobné že by prasknul další článek

                    0 0
                    • hovanec  

                      No pro jednou je to ok, taky bych to tak udělal. Jen důvěra v takový řetěz by u mě byla malá a představa, že mi to rupne v závodě. Uáááá! Pak další věc, pokud se to stane 2× – 3×, tak za cenu desítkových rychlospojek máš nový řetěz. :)

                      0 0
                      • Esi  

                        Ale zase když takovej řetěz s 3 rychlospojkama sjedeš tak jich máš potom dost náhradních pro případ nouze :-).

                        Já moc závodů neodjedu, ale je fakt že řetěz umí prasknout vždy v ideální dobu, někde u nějaké mokřiny ve 30 stupních, jsi zpocenej jako prase a ještě tě žerou komáři, do toho všechno ******** no prostě ideál, vždycky bojuju s tím že to tam nechám a půjdu pěšky, většinou se mi povede trhnou řetěz tak jednou za sezonu, v 99% případů je to rukama prostě blbě přeřazeno a do toho řetěz na hraně životnosti :-)

                        0 0
                        • hovanec  

                          No jeté rychlospojky nejsou moc ideální materiál. S každým řetězem nová rychlospojka.

                          0 0
                          • Esi  

                            No já vozím na devítkové kazetě devítkovou spojku od sramu a mám stejnou už asi na 3 řetězu a v pohodě nikdy se mi nestalo že by se rozpojila. Není to kvůli těm pár korunám za spojku, ale většinou jí zapomenu objednat s řetězem :-)

                            0 0
                            • hovanec  

                              Se Sramem je vždy v ceně. ;) Na Shimanu jsem je taky vozil, ale kvůli příšerné povrchové úpravě už Shimano nevozím. Nebudu vyvracet, že ty spojky jsou bytelné a vydrží víc než jen řetěz, ale je to risk. Už jen, když se podíváš, jak je vyhoblovaná po použití na jednom řetězu, tak nechápu, jak jí tam s klidným svědomím můžeš dát. :)

                              0 0
                              • Esi  

                                Nikdy mi nepřišlo že by byla nějak extra zmasakrovaná, vozil jsem jí na C9 a potom na nějakých shimanech, teď tam mám HG73 ale už je po smrti, mám objednané nové kolo bude za 14 dní a z časových důvodů za tu dobu najedu tak max 200km tak že už na to kašlu a řetěz měnit nebudu, přece jen už jsou na výměnu i převodníka tak že tam vlastně není co zničit :-)

                                Je fakt že kdyby ta spojka náhodou povolila tak mám v podsedlovce ještě 2 náhradní :-) ale nikdy se mi to nestalo

                                0 0
                                • hovanec  

                                  Na konci životnosti řetězu mi šla spojka až podezřele lehce rozepnout. :) Každý jezdíme jinak. Doporučení výrobce je jasné, jak si to každý převede pro svoje podmínky, to je individuální.

                                  Já bych to na svém kole neudělal, leda v nějaké nouzovce, ale vzhledem k tomu, že mám vždy nějakou spojku navíc a při její ceně…

                                  Jen mi těch 20 Kč za 9s spojku nestojí za ty potenciální problémy.

                                  0 0
                                  • Esi  

                                    Nezkoušel jsi 9s sram spojku na 10s řetez ? dám tam samozřejmě 10s spojku ale že bych si ty 2 náhradní co mám v podsedlovce nechal na takové to nouzové dojetí. Jinak je teda prasárna že 10s spojka stojí asi 3× tolik co 9s i když při té spotřebě je to zanedbatelné

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      9sp je širší, ale nouzové v pohodě výhoda je ze jde lehce rozpojit, nsrozdil od 10 a 11 SP.

                                      0 0
                                      • Esi  

                                        super, nechám to jako záložní :-) na tu 10s si asi budu muset upravit nějaké staré kleště protože originál budou stát minimálně 2 kila na to že je použiju 2× za rok je to dost :)

                                        0 0
                • kubad  

                  přesně tak

                  0 0
              • Wakizashi  

                To KMC X10 tady někdo jezdí na 2k KM. Mně kikslo po 250 KM. Jinak nepraskl článek, ale roznýtoval se. Žádná větěv nic ale.

                0 0
            • Wakizashi  

              KJoupit „druhý“ byla taky alternativa a mít pak náhradní. Spíše mi jde o to, že by bylo fakt hodně ošklivé, kdyby se mi tohle stalo při nějakých 40 km z kopce po bordelu a kořenech. Nerad bych se rozkydnul díky prasklýmu řetězu někde v drátech.

              0 0
      • ememem1  

        a toto si si precital?

        0 0
    • Zdyn  

      Tak teda se také divím na některými reakcemi.

      Takovéto prasknutí je jasná vada materiálu a nebo výroby. Řetěz má „jen“ 700km.

      S reklamací by neměl být problém.

      A když máš obchod kousek a nezabereti to moc času, tak bych to tam dal.

      Dřív jem dělal na krámě a kdyby mi toto někdo donesl, tak bez řečí sáhnu pro nový řetěz.

      Takováto vada nemá nic společného s běžným opotřebením.

      Nicméně jsme dokonce reklamovali i opotřebení. Jedny řetězy byly vytahané cca po 200km a to není normální. Následná reklamace byly bez problémů.

      0 0
    • ToBla  

      Před měsícem jsem poškodil řetěz stejným způsobem, článek prasknul na stejným místě. Bylo to ale 10sp Shimano a stalo se to tak, že byl klacek v šaltru. Dal jsem spojku a jezdím dál.

      0 0
    • Vašur  

      Ahoj, na fotkách vidím na druhé straně toho čepu jako kdyby tam bylo něco vraženého. Stalo se mi něco podobného. V zimě se zatuhlým řetězem jsem na křižovatce pootočil kliky, abych se mohl rozjet a při tom mi řetěz najel částečně na sousední pastorek. Při šlápnutí mi pak škubnul a dál jsem cítil, že stále přeskakuje. Zjistil jsem, že je úplně tuhý jeden článek. A viděl jsem tam podobně něco vraženého. A nešlo to ven, tedy za pomoci nástrojů co vozím ani ničeho, co mi dala příroda. V lese jsem ten (dvoj)článek vyndal a doma pak zjistil, že je to špona, kterou tam vysekl zub pastorku. Ovšem, na druhé straně čepu článek neprasknul. Ještě ho někde mám, ale teď jsem ho nenašel. Možná jsem ale jen špatně vyhodnotil tyhle fotografie.

      0 0
    • File12  

      Podle mě je to o nějaký bordel. Nájezd už taky není nejmenší a řetěz fakt extra čistě nevypadá. Takže jsi prostě mohl něco nabrat a mezi zubem a řetězem to při záběru prasklo. Nikdy mi nerupnul takhle článek, ale odnejtoval bych, dal rychlospojku a jezdil. Tohle pochybuju že by uznali. Nicméně za zkoušku nic nedáš.

      Spojku vozím, nejtovačku na multikl. taky. na cestě bych opravil, jel a neřešil.

      0 0
    • jablon  

      Normálně vyhoď ten prasklí článek. Určitě máš ještě nějaké bokem (žádný řetěz si nekoupíš s přesnou délkou), a nanýtuj novej článek…

      0 0
    • petrun  

      Nemá někdo z fóra osobní zkušenost porovnání nájezdu řetězů Campagnolo C10 a KMC X10?

      PS: o Shimanu prosím nepsat!

      0 0
    • mr.nikdo  

      A jak vlastne dopadla reklamace?

      0 0
      • endex.luke  

        žádná nebyla…nakonec sem to druhej den roznýtoval, zkrátil o ten prasklej článek a zase snýtoval…k dnešku má ten řetěz 1200 km a pořád jezdí dál…měrka ještě neukazuje ani 3/4 životnosti…tak uvidíme co vydrží…poslední dva měsíce ale jezdím jenom na silničce, tak km na něm moc nepřibývaj…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.