• Njaji

    Zdravím,

    za týden jedu na dovču a rupnul mi u zadního kola ráfek (Remerx Masterdisc 29er). Vyplést nové kolo neumím a tak se chci zeptat. Vyplatí se koupit nový ráfek a rovnou to nechat v servisu přeplést (náboj SLX) a nebo sehnat celé zapletené kolo?

    Kdyby byla výhodnější varianta celé zapletené kolo, kde mají slušný výběr? nejlépe Praha.

    Díky za radu.

    0 0
    • notobi  

      já si nechal měnit vždycky jen ráfky. nevidim důvod proč kvůli ráfku měnit celý kolo

      0 0
      • Njaji  

        Co to může stát?

        0 0
        • W.Muchov  

          novej ráfek masterdisc stojí kolem 300 korun + nějaká práce

          0 0
          • Njaji  

            Prima.To bych se mohl si „litru“ vejít.

            Díky.

            0 0
            • W.Muchov  

              http://remerx.cz/masterdisc je to na jejich stránkách, snad to platí

              0 0
            • worlusho  

              Možná bude větší problém s vytížeností servisů, chce to nejdříve obvolat, jinak v případě nouze jsem zahlédl toto

              0 0
              • wilda81  

                Servisy jsou vytížené na konci týdne. Od pondělí do čtvrtka si každý říká „je čas, zanesu to tam zítra“. :)

                0 0
                • worlusho  

                  Tak je pravda, že já do servisu nechodím, než bych tam došel, tak si to udělám třikrát. :) Jediné s čím zaměstnávám Hnoje tak jsou právě záplety a ty si zařizuji na sezonu v listopadu a tak si nemůžu stěžovat, že bych je někdy neměl včas. :))

                  0 0
    • W.Muchov  

      neřešit, jezdit dál :D

      0 0
      • Rychlej turista  

        Mohlo by to poškodit brzdové gumičky.

        0 0
        • Njaji  

          Nemohlo. Brzdy jsou kotoučové, ale on to myslel stejně ze srandy :-)

          0 0
          • Vilém  

            Jak se to stalo? Kolik do toho foukas? Jak jsi tezkej?

            0 0
            • Njaji  

              86 kg

              Foukám 3,5 maximum je 4. Tedy nepřefukuji. Kolo je skoro nové, ale má najeto skoro 9000 km (za rok).

              0 0
              • Vilém  

                Tezkej nejsi, ale 3,5 neni zrovna malo.

                0 0
                • Njaji  

                  Ok. Kolik foukáš Ty?

                  Poradíš?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Vzadu, pri svych cca 100kg maximalne tak 35psi, tj cca 2,4 baru.

                    Ona ta pevnost rafku neni dana maximalnim tlakem napsanym na plasti, cim sirsi plast, tim vic namaha rafek, pri stejnem tlaku. Proto nekteri vyrobci zapletenych kol, nebo rafku, uvadeji maximalni tlak pro ruznou sirku plaste.

                    Jinak prasknul jen takto z vnejsku, nebo je praskly i podelne vevnitr?

                    0 0
                    • Njaji  

                      Pouze z boku. I když možná že i zevnitř neb jsem to zjistil tak, že jsem píchnul a díra byla u ventilku.

                      0 0
    • MirosPikos  

      Podle tohoto návodu to zvládne i bezruký :) Já jsem teď přeplétal na CRR zadní a rovnou přední kolo. Místo Remerx 7325 jsem nahodil Remerx Hurry. Jediný co bych možná měl zmínit, že mám centrovací lavici.

      http://youtu.be/caCloMziaCk

      0 0
      • Njaji  

        Někdy přes zimu nacvičím. Ted mám před dovčou :-) Díky.

        0 0
      • worlusho  

        Co že to máš centrovacího. :)

        0 0
        • MirosPikos  

          Když bych napsal stolici, jak je to správně, tak to zní zase blbě a lidi rádi chytají za slovo. Ale asi víš, co jsem měl namysli. Leda napsat centrovací vidlice :)

          0 0
          • worlusho  

            V pohodě, jen jsem si vzpomněl na kamaráda a ten má centrovací křeslo, takový domácí tuning, kdy sloučil příjemné s užitečným, tak jsem si říkal, jestli jsi to nedotáhl na nějaký vyšší level. ;)

            0 0
            • MirosPikos  

              Centrovací křeslo taky dobrý :-D Já to budu dotahovat přes léto úchylkoměrama, jen je musím pořídit a bráchu chvíli otravovat ať mi vyjede do hliníku přípravky.

              0 0
              • Vilém  

                S uchylkomerama me centrovani strasne stvalo. Oko vidi, oko neni pi.., takze jsem verny jemu.

                0 0
                • kyl  

                  Alespoň víš o kolik přesně dotáhnout nebo povolit.Kola jsem s tím dělal už někdy v 97sedmém,v ser­vise na mě tenkrát servisák koukal a nechápal o čem mluvím.

                  Za týden už to měl taky i s magnetickým stojánkem a jak si to pochvaloval.

                  Já si to ještě vylepšil o váleček,místo kuličky nebo hrotu,které jsou výměnné.

                  Jako kontaktní váleček posloužila gumová rolnička ze starého kazeťáku a stačilo ji jen přitáhnout šroubkem.

                  0 0
              • kyl  

                Na nějaké rychlé docentrování(pod­mínkou byly ale čepy na vidlici a rámu)jsem to měl i takto.Jen musely být hluboké ráfky,u obyčejných by po dotažení drátů mohl vyčnívající kousek prodřít duši.

                Bylo to jen pro rychlé docentrování boční osmy bez nutnosti demontovat kolo,plášť i duši.

                0 0
                • Vilém  

                  Dobry:) Tahle lidova tvorivost me neprestane nikdy bavit.

                  0 0
                  • kyl  

                    Centrovací vidlici mám udělanou ze staré odpružené vidlice RST 156.Můstek je k nohám chycenej 4 šrouby a tak stačilo jeden vynechat aby se s nohou dalo otáčet a tak se tam vleze i zadní kolo.

                    0 0
    • Bndrej  

      Ahoj, nechci zakladat nove tema, tak to napisu sem. Po asi 1500 km na bazarovem gravelu topstonu mi na asi 5 mistech popraskal rafek kolem nipplu (viz foto). Kdyz nad tim tak premyslim, o vikendu jsem kolo nafouknul na cca 3,5 atm, mohlo to byt teoreticky moc?

      Hlavne ale ted co s tim, abych mohl zase co nejrychleji jezdit? Cely novy zaplet, nebo mi zvladnou preplest naboj na novy rafek treba nekde na pockani nebo do par dni?

      Moc diky, Ondrej

      0 0
      • plzakj  

        3.5 by nemelo byt moc. Co je to za rafek? Ale to by melo byt i v limitu vetsiny MTB rafku. Taky mi to prijde spis na ten pretazenej vyplet.

        0 0
        • Bndrej  

          Je to wtb st i23, co byl v tovarnim osazeni kola.

          Asi se ptam moc blbe, ale jak bych poznal, ze je vyplet pretazeny? Rozhodne jsem ho nijak nedotahoval :)

          0 0
          • plzakj  

            Ze praskne rafek :-) Nebo tenzometrem. A do ten bazar, ten to “neladil” pred prodejem?

            0 0
    • Markony  

      Mi to připadá jako přetažený vyplet, otázka zní v jakem stavuje náboj ? Koupit nové zapletly a jezdit .

      0 0
      • Bndrej  

        Jak bych poznal ze je s nabojem neco spatne? Asi to tak ale dopadne, mel jsem nove zaplety vyhledove v planu jako prvni velkou investici, tak to ted jenom bude narychlo. Diky za odpovedi!

        0 0
        • JendaH  

          Jak bych poznal ze je s nabojem neco spatne?

          Že se musí často seřizovat konusy (pokud to teda má seřizovací konusy :) a stejně tam je za chvíli náhodně vůle; že to při točení kola nejde plynule ale různě to drncá; možná totéž (viklání a další problémy) se cvrčkem. Podle toho se pak musíš rozhodnout, jestli se to vyplatí přeplétat, nebo zahodit a koupit celé zapletené kolo.

          0 0
    • Markony  

      No možná by stalo zato napsat co je to za náboj .

      0 0
      • Bndrej  

        Je to formula rx-142 centerlock. Subjektivne jsem zadnej takovej pocit pri jizde nemel, ale je to moje prvni poradny kolo, nemam zkusenosti…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.