• Edwin

    Zdarec, zjistil jsem, že mi hází zadní kolo cca 2 cm a zjistil jsem, že mám prasklý nipl. Ač se mi nic nestalo, tak přeci jen si myslím, že se mi při sjezdu 60 km/h něco stát mohlo a tak se ptám:

    1. stačí kolo donést do servisu, aby mi tam dali nipl a vycentrovali, nebo
    1. mám preventivně vyměnit všechny niple? V případě variantě B, jaké

    byste doporučili (nějakou rozumnou volbu cena/výkon). Díky.

    • Ricci  

      A ked ti praskne drat tak vymenis vsetky draty??? :-)

      Vymen nipl a pre istotu aj drat a hotovo

      • Edwin  

        Nevím, proto se ptám. Nevím, jak dlouho jsem tak mohl jezdit, tak jestli jsem nemohl odrovnat i ostatní.

      • Járaa  

        Taky bych vyměnil nipl popřípadě i drát. Čím víc se do hovna šťárá, tím víc smrdí.

    • emanuel  

      mas tri moznosti

      A – nepises jetli mas naradi stahovak kazety,paku s retezem a centrklic to by vyslo nejlevneji ale centrovani asi nezvladne kazdy.

      B- dat do servisu at drat drat s niplem vymeni a vycentruji cca 150–200 kacek (ale nikdo ti nezaruci za jak dlouho praskne dalsi :-( )

      C -dat to servisu a rict at to cele prepletou sic drazsi varianta obyc drat stoji 2 kc a vypleteni jak kde pocitaji 250–300 ja bych priklanim k posledni variante…

      • nox159  

        k vymene niplu mu staci jen centrklic ( proc vymenovat drat? )

        jinak pokud ma duralove niple tak bych o celem prepleteni moooozna uvazoval ( sam bych na to pri prasknuti jednoho neresil) ale jestli ma klasiku nevidim duvod preplitat vse…

      • Jakobo  

        Varis z vody. Nez takove rady, radsi nepis nic, ocividne o tom nic nevis anebo velmi malo.

        1. Jaky to byl nipl, Al nebo mosaz?
        2. Kolik mam vyplet za sebou, jak nipl praskl?
        3. Co je to za vyplet, jake draty, pozinkovany smejd nebo DT?

        AZ na to odpovi, tak ma teprve smysl neco napsat. Vymenit napr. DT draty a mosaz niple za pozinkvane smecko…

        Vymena niple je jednoducha, imho staci jen vymenit nipl (pokud jsou mosazne, pokud Al, muze se to stat u jinych, ale zas, mozna byl jen pretahly).

        • Edwin  

          Zkusím zodpovědět:

          1. asi AL jsou to základní kola Authora (viz kolo v profilu)
          2. kolo může mít nalítáno cca 3000 km
          3. dráty jsou ocelový 2mm (viz 1)

          Nipl byl prasklej přímo pod hlavičkou. Závit zůstal na drátu, hlavička v ráfku.

          Až si to dokážu sám sobě obhájit, tak chci koupit kola nový, takže do tohodle bych nerad moc investoval. Na druhou stranu bych si nerad rozbil hubu :o)

          • kubad  

            vyměň nipl a preventivně drát je to pár korun a výplet nech zkontrolovat, mechanik už ti řekne v jakém je to stavu, případná výměna niplů za bronzové taky moc nestojí a kolo by mělo zase držet

            • pepek  

              bronzový bych nedával, budou těžký a drahý :-)

            • Patar  

              Přeplétal jsem v poslední době několik sad kol , zakoupených čekými zákazníky v Asii. Příčinou utrhaných hlav niplů byly vždy krátké dráty. A to až o 4mm . Hlavně , že kola byly levnější.

    • Cray  

      Zkusím obnovit starší téma… Dnes při jízdě do práce (město, na křižovatce) praskl nipl na předním kole. Niple mám Al. Najeto cca 1500. Dráty jsou Sapim Race. Drát jsem vytáhl, vypadá OK, nipl zahodil. Má smysl měnit jen jeden nipl, nebo rovnou všechny? Dík

      • kubad  

        Prověřit délku drátu, a komplet napnutí celého výpletu

      • Bubaaak  

        stačí jeden, ale kup si dalších „několik“ do zásoby :)

        Pak si jen zkontroluj, jestli nemáš osmu a máš dráty zhruba stejně napnutý

      • Singlespeed  

        Al niple občas praskají, takže pokud chceš mít navěky klid, vyměň je za mosazné.

        • Cray  

          Supr díky. Měnit je teda vsechny nebudu, koupím hrst niplu. Centrovat musim tak jako tak, osma je uz teď.

          • Petr Ch  

            Přečti si příspěvek-Patar 4.8 2013-Spíš než se ptát,zda vyměnit jeden,nebo všechny,bych hledal příčinu,proč to po tak krátkém čase prasklo.Zkontroluj si,zda máš správnou délku drátů a jak jsou napnuté.Pokud bude vše OK a nipl by nějaký znovu praskl,tak dát silnější dráty a mosaz niple.Navíc jsi nenapsal,o jaké kolo se jedná.To se pak těžko posuzuje.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.