• JakubCh

    Dovoluji si mít dotaz o radu na všechny zkušené. Koukal na to už můj servisák a jeho názor je – prasklý lak. Já to zkoumal pečlivě s lupou a myslím si taky, že to je jen lak (je to mé zbožné přání taky). Je to na místě, kde snad rámy moc nepraskají, kde to není moc namáhané. A je to na místě toho červeného „plamene“, z pod něj leze černá (jako zbytek laku) a když přejedu rám rukou, přijde mi, že ty červené místa jsou nějak nastříknuté na tu černou zákl. barvu (je cítit, jak ty červené místa jsou „vyšší“). Když po tom místě praskliny jezdím nehtem, žádná trhlinka není cítit. Navíc kousek vedle je jedna taková další, ale úplně mrňavá, nenafotitelná, jen vlásek. Ale pod lupou má stejný charakter. Na to místo (asi na něj) mi spadl klíč – napadá mě, že to prasknutí laku mohlo pomoct (nejsem si ale 100% jistý, že to bylo do toho místa, ale napadlo mě to). A nakonec, našel jsem na BF toto Je to taky Spyder… Můj rám má najeto asi 350 km, je to nový kousek. Ty fotky, vypadá to na nich docela hrůzostrašně, jako kdyby rám byl pomalu napůl už, ale jak píšu, na živo nic strašného, lupa hlubší prasknutí neodhalila. Odjel jsem na tom teď hory, dával tomu docela ve sjezdech a hlídal to – ani se to už nehne ta prasklina. Tak jen, jaký je názor zkušenějších? Aspoň odhadem… Vím, reklamace jde, ale přijít teď o podzim :( Ale než se zase přizabít…

    0 0
    • kravjec  

      na tuti to zjistíš když to odloupneš

      0 0
    • George.999  

      U Spyder rámů je popraskaný lak celkem běžná věc, ale jedná se spíš o takové drobné popraskání. Tohle už mi přijde moc.

      0 0
      • JakubCh  

        Právě brousit to nechci. A odloupnout to nejde, ta prasklina prostě nejde na povrch. Jako kdyby byla prasklá vrstva mezi horním lakem a trubkou – ta červená prostě

        0 0
        • George.999  

          Takhle těžko říct. Jestli jsi na tom odjel delší štreku, dával tomu zabrat a prasklina se nerozšířila, tak by to mohlo být v pohodě. Ruku do ohně bych za to ale nedal.

          0 0
          • JakubCh  

            Budu to hlídat, najel jsem na to 68 km, hory. Sjezdy, kameny…nemazlil jsem se s tím. A vážím 93 kg. A ani ťuk, pořád stejné. Průběžně jsem to během vyjížďky i kontroloval, pro jistotu. Na těch fotkách to fakt vypadá hůř, jak ve skutečnosti :D Jinak nastoupáno jsem měl 1140 metrů, takže ty sjezdy byly fakt úměrné tomu stoupání – a typické Beskydské šutry. :D A je to taky na hodně divném místě. A kdyby něco, komín podložek pod představcem nemám (jednou jsme tu něco takového četl).

            0 0
        • pee.tr  

          Řekl bych, že ta prasklina pokračuje až do černé dál, pokud vidím dobře.

          0 0
          • JakubCh  

            Do ******, to nebylo naživo vůbec vidět, nic tam nebylo…to až jak to vzal blesk. Jdu na to kouknout…

            0 0
            • pee.tr  

              Vidím jí až pod písmenem „k“ (taková vlnka).

              0 0
              • JakubCh  

                Byl jsem ve sklepě. Je to náhoda, ta vlnka, to je povrchový šrám vlaku. Pokračuje to i do červené dále, mimo tu trhlinu. Blesk to zvýraznil na té černé. Svítil jsem si na to a prostě ten běžný škrábanec lesklého laku, takových už tam mám milion :)

                EDIT: navíc je vidět, že ta trhlina končí právě tím červeným (zblízka je to na rámu krásně vidět…)

                0 0
              • RacerX  

                Mas hustej zrak a take asi pravdu :-(

                0 0
            • George.999  

              Taky se mi zdá, že jde za tu červenou až po K, ale jak píšeš, prasklý rám zrovna v tomhle místě… Navíc ta prasklina v černé části mohla být už dříve a nevšiml jsi si toho. No sledoval bych to, pak uvidíš.

              0 0
              • JakubCh  

                V tom černém viz výše, je to náhoda. Škrábanec v lesklé vrstvě laku, jde to dále až do červené mimo tu prasklinu… dokonce je to i na té fotce vidět, kam to jde :)

                0 0
                • JakubCh  

                  Je to tam docela vidět. Jsem se zleknul a letěl do sklepa. Kdo bydlí v paneláku s X vchody ví, jaká to je radost tam jít v tuhle hodinu :D Ale jinak bych neusnul… :D

                  0 0
                • George.999  

                  Ok, na rovinu, řekl bych lak. Jestli se na tom ale přizabiješ, na mě to neni. :-)

                  0 0
    • Norri  

      Z vlastní zkušenosti vím že prasklý rám vrže…

      0 0
      • JakubCh  

        A u mě je ticho :)

        Prdel je ,měl jsem prasklý GT Avalanche 0.5, u patky, ve sváru. Teprve to začínalo, no a byl ticho. I když…jednou jsme něco zaslechnul na horách :D

        0 0
    • Turbo  

      I takto prasklá barva je vada. Pokud to máš nový za mě ihned reklamovat. I kdyby to byla jen povrchová záležitost tak je lepší aby o tom výrobce/prodejce věděl pro případ, že to časem praskne. Chráníš se tak hlavně ty.

      0 0
      • JakubCh  

        Po pravdě, vím že je to vada laku. Ale reklamovat to, dokud by tam byla jen jedna taková blbost… Vím, jak to kolo bude brzo vypadat. Výrobce udělá přesně jen jedno – aby se kryl, tak řekne – přestaň hned jezdit, pošli rám na reklamaci. Úplně logicky. Což mi odepíše celou podzimní sezonu :D

        0 0
        • Turbo  

          OK, tak se pak jen nediv až ti případně zamítnou reklamaci. (což ti samozřejmě nikdo nepřeje!)

          0 0
          • JakubCh  

            Zamítnou, pokud jim to sám řeknu :D A ani pak by nebyl nějak důvod, protože fakticky vzato – pokud to prasklina je a já to dorazím, nic to na věci nemění. Vůbec nic, rám by se měnil kus za kus. Jiná věc by bylo hledisko odpovědnosti za škodu při úrazu, o tom žádná.

            0 0
            • Turbo  

              Může se stát, že napíšou, že je to rupnutí následek pádu a trhni si. Pak je to pro tebe – 2000 a starosti okolo. Nebo bys to pak dával znalci?

              0 0
              • JakubCh  

                Klidně, už mám se znalcem nejlepší zkušenosti :)

                zadruhé, to klidně mohou říct už teď..s tím jste někde třísknul, hm?

                0 0
                • Turbo  

                  Na todle ti zrovna nemůžou říct nic. Je vidět, že je to prasklina a ne mechanický poškození zvenčí.

                  0 0
                  • JakubCh  

                    Bylo by to na hádačku, klidně jsem s tím o něco mohl bouchnout a tím to způsobit, ne? Teď hádám, nevím jestli třeba úder o hranu ponku by to dokázal…? A že by se ani neodloupla barva…? Každopádně jo, s tímhle pravdu máš a hřeším na to, že Spyder ty reklamace řeší ok dle ohlasů tady.

                    0 0
      • George.999  

        Jezdil jsi někdy Spyder? To bys to musel reklamovat pomalu hned po uchycení přesmyku. :-)

        0 0
        • JakubCh  

          +++ jako detaily neřeším, potkal jsem pár Spyderů co mají něco najeto a taková hrůza to není. Na rovinu, víme, jak ty kola fakt vypadají – oděrky od kamínků – to je to nejmenší.

          0 0
        • Turbo  

          Hm nejezdil. Ale todle je prasklina sice v barvě a pokud tam nebyla tak ten matroš pod ní pracuje. Je otázka jestli je to u hliníku možný?

          Sám mám rám za relativně dost peněz a je na místech po těch letech oloupanej a podřenej lak, že by se jeden divil. Což je normální pokud se na tom jezdí, že. Ale být tam prasklina u který nevím, jak mohla vzniknout, tak jdu okamžitě reklamovat.

          0 0
          • JakubCh  

            Hliník 100% mírně pruží, to je jasné už jen z kroucení zadní stavby a cinkání brzd že…

            A problém bude rám za dost peněz, tenhle Spyder stál 1999– Kč. Podívej tady co umí Spyder udělat…

            0 0
            • Turbo  

              Hm to je smutný, ale i tak bych stejně očekával nějakou kvalitu, i když je to „jen za 2 tisíce“

              0 0
              • JakubCh  

                Po pravdě, jestli to je jen lak, tak mě to vůbec nevadí. Ve skutečnosti si toho sotva všimneš…

                Asi, jako kdybych reklamoval Nikon D90, že má šmejdský řemen, který se mi po roce rozpadl. A byl nevím jak dlouho bez foťáku. Zanadával jsem a řemen koupil na eBay nový za 000nic. Záleží, jaká ta vada je. Vědět, že tohle je jen lak, mávnu rukou. Příští týden se třeba vysekám a bude rám odřený – daleko horší, než toto.

                0 0
                • Turbo  

                  Pokud reklamuješ řemen a ne celej foťák, tak posíláš jen ten řemen! Blbej příklad.

                  0 0
                  • JakubCh  

                    Dobrá, odlepený gumový polep na těle, další bolest Nikonu :D

                    0 0
                    • Turbo  

                      :-) OK, Jde o to co vlastně chceš. Každej má jiný priority. :-) Tvůj foťák, tvoje volba… :-)

                      0 0
                      • JakubCh  

                        Tohle dělá bohužel spousta Nikonů (můj naštěstí zatím ne, ale to přijde…) a opravdu jen magor to řeší :D nebo ten ,co nechce fotit (nebo má více těl). Ten polep bych s tím lakem klidně srovnal. Polep nefotí, barva nejezdí.

                        0 0
                        • Turbo  

                          V tom případě bych jezdil, protože to bude jen vada laku, což je u spyderů běžnej problém :-)

                          0 0
                          • JakubCh  

                            Teď jsem si vzpomněl, v hospodě říkal známý, že něčím snad nechal prosvítit rám motorky, když ji kupoval, že se mu něco nezdálo v jednom místě. Poptám se ho asi, co a kde to bylo, to by bylo ideální řešení :D

                            Jinak to je právě to, proč jsem se tu ptal, je to hodně netypické a nelogické místo na prasknutí rámu, takže jsem čekal na někoho s konkrétní zkušeností třeba

                            0 0
          • Turbo  

            Navíc karbon docela pracuje, takže určitý partie rámu může lak vykazovat prasklinky. Ale zase jak píšu, nejsem si jistej, posílám minimálně foto prodejci s dotazem zdali mohu jezdit nebo mám poslat rám na reklamaci. Pokud prodejce napíše, že jezdit a neřešit, tak psaní uschovat a kdyby to ruplo má problém on a ne ty a o to jde.

            0 0
            • JakubCh  

              Prodejce Ti na 100% napíše poslat mu to. byl by idiot doslova, kdyby řekl jezdit… :)

              0 0
              • Turbo  

                Takže co z toho vyplívá?

                0 0
              • JakubCh  

                A když to rupne, do konce záruky mám 22 měsíců..pošlu to na reklamaci, že to prasklo. Pokud mu nějaká svině nepošle odkaz na tohle vlákno :D, co se tak asi stane? Prasklý rám ,aha…tak nový. Spyder s tímhle problémy nedělá, co tady psali lidi…

                Jinak zítra to vezmu na slunko a fest prosvítím, jestli to opravdu nejde dál. Mám poznačené fixem už, kde to začíná a končí a budu dávat bacha, co to dělá. Hne se, jde. A na konci října, začátkem listopadu…až už to na velké bikování vypadat nebude ,to možná rozeberu a pošlu do Spyderu..

                0 0
                • Turbo  

                  Jo jen jsi se tu ptal co my na to, tak jsem napsal svůj pohled na věc. Jinak je to tvoje kolo, tvoje rozhodování co s tím. OK ;-)

                  0 0
                  • JakubCh  

                    Vyplývá mi z toho jako „právníkovi“ jedno… :D Negarantovat NIC co neosahám a nevím na 100%, tak uvažuje výrobce/prodejce :D Ptal jsem se hlavně těch, co mají s prasklinami už své zkušenosti. Věř mi, že tyhle úvahy mám v hlavě taky…

                    0 0
                • zdenek  

                  Na druhou stranu: teď je vidět, že to není způsobeno zvenčí. Až budeš mít za pár měsíců kolem praskliny škrábance a stopy od kamínků, tak už to tak zřejmé nebude…

                  0 0
    • TJK  

      z vlastni zkusenosti.. Spyder = obrovska vrstva barvy.. tak bych se nedivil kdyby to v realu byla opravdu jen lupla barva… navic ta prasklina zacina na divnym miste odprostredka do nikam a nema vlasovy zakonceni.. podle me kdyby praskl ram tak se to rychle zvetsuje a nemelo by to tak jasne a otevrene ukonceni.. tak ci tak bych s tim urcite za prodejcem zasel…

      0 0
      • JakubCh  

        Tak jsem na to kouknul ještě jednou, na slunku a přisvítil to ještě halogenkou :D Opravdu to nikam dál nepokračuje (do černé), takže je to dost nelogické, aby to byla prasklina. Dole pod ní jsou vláskovité další dvě,úplně nepatrné, ale pod lupou jen zmenšeniny téhle. A taky opravdu není při přejetí nehtem cítit, že by v místě praskliny byla nějaká prohlubeň. Horní vrstvu laku to nenarušilo vůbec. Kdyby to byl prdlý rám, tak by to snad šlo až na povrch? Ale nakonec jste mě nalomili, asi do Spyderu pošlu fotky…

        0 0
    • Johnnyxjr  

      Chci Vás poprosit o názor zda je to jen lak nebo bude poškozený karbon? V utery jsem to byl reklamovat tak čekám na odpovéd. Díky za názory.

      0 0
      • kubad  

        he he je po něm

        0 0
        • Johnnyxjr  

          Kupoval jsem ho 10/2013 je tam dozivotka trek tak uvidim prodejce to nafotil a poslal do USA prej do 14 dnu daj vedet

          0 0
    • JakubCh  

      Hehe, vykopané moje vlákno. No, tak na kole jezdím vesele už hodně km a mohu říct, že to je na 100% lak :D Neposunuje se to ani o kousek a ten rám už dostal takovou čočku s mou váhou v terénu Beskyd, že by to dávno muselo rupnout. :)

      0 0
      • Johnnyxjr  

        Díky sedlovka je zasunuta 20 cisel tak snad v pohode ty praskliny jsou i na druhe strane.

        0 0
        • JakubCh  

          To tvoje těžko říct no…připadá mi divné jak tam jsou ty dvě praskliny vedle sebe, to by bylo spíše na lak snad, ne? Ale nevím…raději bych nejezdil, než se vyjádří „odborník“ :D

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.