• common rider

    Při čištění předního náboje Deore jsem objevil prasklinu v kluzném pouzdru, která je skoro po celém obvodu (viz foto). Zatím jsem se s podobným problémem nesetkal, a proto má otázka zní, jestli je náboj na odpis, nebo se na tom ještě dá jezdit? Má za sebou odhadem 3000 km a nebyly s ním žádné problémy ani v něm nic nechrastilo.

    0 0
    • common rider  

      ještě přidám fotku, na které je to líp vidět

      0 0
      • Vilém  

        Bud preplest, jak radi juli, nebo vymenit tu misku. Shodou okolnosti tam pasuje z favorit naby. Semtam se da sehnat ulozenka v cyklokramu. Na dvou nabach uz jsem je menil a zatim to funguje.

        0 0
        • maxtor  

          Já jsem vždycky myslel, že ta část kónusu je součástí těla náboje a vyměnit tak nejde… Viz výkres

          0 0
          • hrajem  

            Musi tam byt vlisovana – telo naby je z hliniku a draha ocelova. Takze z jednoho kusu byt nemuzou…

            0 0
          • Vilém  

            Jde. Miska je nalisovana do tela naboje. Vyklepnes ji z druhe strany. Jestli by neco pasovalo do zadni naby to netusim, tam jsem to jeste nikdy nemenil.

            0 0
          • Smazaný účet  

            Ideální příležitost si koupit nějakej novej náboj na průmyslech. :)

            0 0
            • maxtor  

              Nevidím důvod… Mé současné Deorka (M555) mají zadní najeto 20 kkm a přední 25 kkm – ten dokonce bez jediného rozebírání. Jeden zadní jsem už zničil vlastní vinou – špatně jsem seřídil kónusy.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Konusy makaj dobře když sou dobře seřizovaný a mazaný. Akorát sem línej to dělat, tak mam průmysly.

                0 0
                • t29  

                  +1

                  0 0
                • maxtor  

                  No ještě žes přiznal, že jsi na to líný:) Já nechápu, proč v tom tolik lidí hledá vědu. Stačí trochu citu a kapka tmelu do závitu, aby se to nemohlo pohnout. Já jsem kónusový náboj dosral hned napoprvé, když jsem to špatně dotáhl a ono se to za jízdy samovolně dotáhlo na krev a poškodilo kónus.

                  A když se vrátím k těm Deore – jak jsem psal – můj přední má přes 25 tisíc, bez rozebírání, zadní o pět míň (kvůli té mé chybě) a během provozu jsem ho jen jednou (víceméně pro kontrolu) rozebral a znovu promazal, i když to nebylo nutné.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Já vim. Otec má nalítáno na mojem starým kole na Aceře vepředu a C201 vzadu 10000km. A furt makaj, bez rozebrání. Ale prostě průmysl je průmysl no.

                    0 0
                    • Evilcleaner  

                      až jednou vyklepneš ložiska a třeba zjistíš že nové mají vůli v náboji tak slovní spojení „průmysl je průmysl no“ získá na úplně novém významu;)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Jak vyklepu v náboji? V jakým třeba náboji? Nový a vůli? Existujou lepidla na ložiska.

                        0 0
                      • Mamut  

                        Zozen si naboj, kde sa stiahnutim osy da regulovat aj vola priemyslov. Zlaty Sachs blahej pamati.

                        0 0
                        • Evilcleaner  

                          hehe, netýká se to mých kol ale kol na kterých dělám servis. prostě provolávat tu nehynoucí slávu průmyslům je stejně nemyslné jako konusy odkázat do nejhlubšího pekelného žaláře.

                          0 0
                        • Smazaný účet  

                          Tak to sem si vyžral u novatecu. Tak sem ho rozkuchal, přeorganizoval podložky, posunul ho po ose o 1mm k přehazce, na průmyslech sunal těsnění a natlačil ještě trochu vazelínky navíc. A pak to všechno sesadil a pečlivě zakapal vysokopevnostním tmelem na válcový spoje. Pak sem to všecho stáhnul na krev. No a teď funguje nádherně. Takže astala vista konusy.

                          0 0
              • marapara  

                Také jsem vozil asi půl roku Deorko vzadu na fullu a před dovolenou začalo zlobit a povolovat se konusy. No, už se místo něj točí Kore s 10 mm osou :). Jsem rád, že jsem se ho zbavil.

                Konusy jsou pro někoho, kdo je umí seřídit a chce se mu v tom hrabat. Průmysly pro ty co chcou jezdit a ne několikrát do roka řešit údržbu nábojů.

                0 0
                • maxtor  

                  Každý má jinou zkušenost. Já jsem teď na novém kole přešel na ložiskový náboj CrankBrothers. Na podzim se do něj dostala voda (nějak jsem to nepostřehl jak je to možné – u Deore by se to určitě nestalo) a zarezlo ložisko. Na jaře, když jsem to zjistil, jsem měl co dělat, abych to rozchodil. Naštěstí se to povedlo (pomohl jsem si expanzním ježkem do carbonových vidlic, který jsem v něm upevnil a tak dlouho s ním kvedlal, až se otočil). Náboj má vuli, a abych to eliminoval, musím to hodně pevě upevnit rychloupínákem.

                  Druhá zkušenost je na silnici s obdobnými náboji Ambrossio. Pokud nebyl rychloupínák naplý jak struna, zadní kolo plavalo. Naštěstí jsem se už jich zbavil a přešel zpět na kónusové Dura-Ace.

                  0 0
                  • JSt  

                    u „modernich“ loziskovych nab strcenych do stareho ramu/vidlice jsem se setkal s tebou popisovanym problemem. vnitrni roztec naby byla ok, ale osa byla pro starsi tenke patky moc dlouha. vuli slo resit bud pretazenim – samo blbost nebo pridanim podlozek pod upinak z vnejsi strany vidlice.

                    0 0
                    • maxtor  

                      To bych právě neřekl, že by ten náboj má menší rozteč, ale ruku do ohně bych za to nedal. Každopádně to zkusím. Díky za tip!

                      0 0
    • Mamut  

      Oprava radia Jerevan: Nie je to klzne puzdro, ale draha valiveho loziska.

      Skurvit uz na to nie je co, tak by som jazdil a nechal to dozit.

      0 0
    • juli  

      Na tomhle bych, na rozdíl od Mamuta, nejezdil. Když miska praskne úplně, tak tlačíš…

      Je to na novou nábu.

      0 0
      • Mamut  

        Ak praskne uplne, tak to asi zacne drhnut, ale nejak sa domov dostane. Osu bude mat v novom naboji aj tak novu a ani po prasknuti to nebude nebezpecne, ze by to vypadlo z vidlice a pod.

        Samozrejme je urcita moznost, ze domov dotlaci, ale velmi pravdepodobne cely a zdravy.

        0 0
        • juli  

          Na fatální nehodu, ani na zničení něčeho dalšího to není, ale jet se na tom dá dost blbě. Navíc bez brzdy.

          0 0
        • saddik  

          Vnitřní misku v náboji už jsem prošlápnul 2× (vždycky se tedy urvala jako celek, nepraskla) a na dojetí to nebylo ani náhodou. Vidím to jedině na výměnu. Přizabít se kvůli tomu nejspíš nemusí, ale může, a koneckonců to stejně pravděpodobně odejde do pár kilometrů po sborce, protože nejspíš zatáhne konusy trochu těsněji, než byly.

          0 0
    • common rider  

      Díky za reakce. Koupím teda asi nový náboj – který z těchto tří byste doporučili? (cena nehraje moc roli)

      1. http://www.kupkolo.cz/…90_2518.html
      2. http://www.kupkolo.cz/…ny_1500.html
      3. http://www.kupkolo.cz/…ano752/Akce

      U těch Deore vidím rozdíl v té gumové prachovce, kterou má 530. Je tak proti bordelu chráněná víc než 590? LX ji má taky, a co jsem koukal, je i na XT nábách.

      0 0
      • common rider  

        ten link na LX se mi nepodařilo vložit – je to tenhle: http://www.cykloworld.eu/…-der-hb-m580

        0 0
      • blisterexist  

        osobně bych nad shimano ani neuvažoval pokud nejezdíš jen na cyklostezkách

        0 0
        • common rider  

          To je sice hezké, ale příští rok budu stejně v souvislosti s přechodem na kotouče kupovat nové náby, tak nemám důvod teď volit zbytečně nákladné řešení.

          0 0
          • lidumil  

            Tak buď rovnou koupit náboj na kotouč, nebo to nejlacinější.

            0 0
            • common rider  

              Jestli je možné zaplést náboj na kotouč s tím, co mám teď na náboji pro V, tak o tom zauvažuju.

              0 0
              • skvedo  

                Budeš k tomu asi muset pořídit nové dráty. Kotouče na 6 děr mají minimálně levou přírubu vždy vysokou, aby se do ní dostaly dráty kolem úchytu kotouče. U náboje na kotouč jsou příruby taky celé hnuté doprava, podobně jako zadní doleva.

                0 0
                • common rider  

                  No právě toho jsem se bál, to mi připadá lepší koupit za kilo LX nábu.

                  0 0
                  • Mamut  

                    Za kilo naboj nekupis. A ked to mas na rok, tak ti stacia aj draty za 1–2Kc/kus (mne take stacia trvale), takze to drahsie urcite nevyjde.

                    0 0
                    • common rider  

                      v cykloworldu mají LX za 116 peněz

                      0 0
                      • t29  

                        tak to nepřemýšlej a ber ho – za ty peníze nic lepšího neseženeš.

                        (akorát si ověř, jestli potřebuješ 32 nebo 36 drátů)

                        Když koupíš přední náboj na kotouč, tak na 100% nebudou sedět délky drátů = budeš potřebovat nové dráty. A pak je otázka, jestli při přechodu na kotouče budeš chtít nechat ráfky na véčka, nebo dát ráfky na kotouče. Všechno zbytečné starání navíc.

                        0 0
                        • Mamut  

                          Necha tie iste rafky. Ked tu riesi 100Kc, tak asi nebude vyhadzovat funkcny rafik a prepletat na novy rafik (alebo platit preplet) + platit nove spice, ktory mu funkcne nic nove neprinesie.

                          0 0
                          • t29  

                            Nové špice bude určitě potřebovat, pochybuju že sežene náboj na kotouče se stejnou roztečí přírub a děr jako má na véčkových. S ráfkama souhlasím.

                            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.