• trew.x

    Zdravím chlapy,

    chci se zeptat, jak často vám praskají dráty ve výpletu? Ptám se proto, že letos mě praskl drát už po 4. Je to normání?

    Ráfek Alexrims TD17, náboj XT (07), dráty asi nejaký noname. Může to mít spojitost s kotoučovou brzdou? První dva praskly u ráfku, další dva u náboje. Už mě nebaví s tím chodit do servisu. Má to nějakou příčinu na kole, nebo je to tím, že vážím 95 kg?

    0 0
    • pačes  

      Chybu na sobě nehledej, vážím skoro stejně, jezdím kotouče, vpředu dráty 2–1.5–2, vzadu 2–1,6–2 a v poho

      0 0
    • mr.antik  

      Tak mě letos praskly tušim 2, minulý rok 1.

      Jsou to dráty 1,8mm a vážim 63 kg…

      0 0
    • trew.x  

      Tak myslite ze mam nechat kolo preplest, nebo koupit komplet novy kolo? Jeste me napada koupit si centrovaci stolici a menit to doma sam…

      0 0
      • mr.antik  

        stolici doma nemám a měnim to taky sám.

        Jinak jsou dráty a ráfky v pohodě? Dráty rovnoměrně natažený?

        0 0
        • trew.x  

          Mě přijde že jo. Řekl bych, že je to ve stejným stavu jako když jsem na to koukal po servisu.

          0 0
        • trew.x  

          Jak to centruješ? To máš véčka? Nebo jakej máš postup?

          0 0
          • mr.antik  

            Mám kotoučovky takže na centrování moc nehraju. Tak nějak odhadem – aby to nikam neházelo a jen kontroluju podle zvuku jestli nejsou dráty přetažený nebo volný. Ale jinak je můj výplet v hrozným stavu, takže si stim moc hlavu nedělám.

            0 0
    • marapara  

      Jaké máš dráty? Jinak výplet může bát klidně přetažený.

      0 0
      • trew.x  

        No právě po druhém drátu mi řekly že to nechaj volnější a teď  to prasklo jak sem říkal u středu. Jaký sou tam dráty nevím. Co se měří? Průměr?

        0 0
        • pačes  

          Podle Hurphyho zákona by měl hned vedle novýho drátu prasknout ten starej, pokud nemáš nakoplý ráfky tak bych to celý přepletl na nový dráty, podle finanční situace spíš za značkový

          0 0
          • trew.x  

            No tak asi to bude potreba no :( tak jeste to zkusim vymenit sm jak to dopadne, a kdyz to pujde, tak budu dal jezdit a kdyz ne, tak to necham preplest… nejhorsi varianta sou asi novy kola no…

            0 0
    • Ricci  

      Vazim 108 kg a drat mi za vyse roka,co aktivne jazdim,nepras­kol,kolesa zbytocne nesetrim…

      0 0
      • bochov  

        Ja vazim take 108kg a letos mi po dvou letech zacal praskat vyplet draty 1.8mm na zadnim kole takze jsem to prepletl 2mm draty a uvidi se kolik vydrzi.

        0 0
    • Lance  

      jak mas stary ten rafek a ten vyplet???

      kdysi sem resil neco podobneho na silnicce, jednou mi jebnul jeden, vymenil sem v servisu, docentroval, vyjel, jebnul dalsi, znovu sem to opakoval, jak jebnul treti, to mas opravu vzdy tak po kilu, sem se na to vysral, koupil novy rafek, dal komplet nove draty a OK. takze asi tak

      0 0
      • trew.x  

        No ted v zari to bude 2 roky.

        0 0
        • Volf  

          Já zažil praskání drátů kdysi dvakrát. Jednou jsme měl na nábě v otvorech pro dráty otřepy po vrtání a podruhé když jsem byl krkna a při přeplétání nové náby jsem použil sstaré dráty s myšlenkou, že ušetřím.

          0 0
          • trew.x  

            Tak nejak ze vsech prispevku tedy vyplyva jediny… bud preplest kvalitnimy draty a nebo koupit rovnou novy kola… kdyz jsme tedy u toho… jaky draty byste mi doporucili? V tyhle oblasti sem uplne mimo…

            0 0
            • Volf  

              já používám tyto: DT SWISS ale seženeš je i za míň…

              0 0
            • Lance  

              nevim jaky je ten rafek, preplest kazdopadne, otazkou je zda hned nevymenit i rafek, naboj bych samozrejme nechal, teda pokud nechces uplne nove zapletene kola :)

               

              jinak draty pouzivam taky DT, ale ted co mam na horaku to fakt nevim :)

              0 0
            • Vilém  

              Pouzivam bud obycejny Marky, nebo kdyz ztencovany, tak Sapim. DT mi neni nejak sympaticke:)

              0 0
    • Vilém  

      Preplest na nejake kvalitni nerez draty a bude klid.

      0 0
    • Hrubiduk  

      Měl jsem stejný problém, původně na kole velmi stylové dráty v černém provedení (sorry, nejsem technický typ, takže bližší detaily neznám) ty mi praskly dvakrát po sobě, poté jsme na doporučení servisu přepletl na výplet bez barevné úpravy (nerez??) (bavím se jen o zadním kole, přední jsem nechal, tam problém nemám) :) a od té doby mi drát nepraskl ani jednou. To ož je tak 3 roky a cca 4000km. V terénu.

      0 0
      • trew.x  

        Kua…tak ja sem na tom uplne stejne, jenze po prepleteni na stribrny drat (hlinik, nebo nerez, taky nevim) To zaclo praskat u stredu. Rikal sem si ze je to asi teda moc volny, ze to ten stred striha. Nebo ty draty tomu naboji nesedly. Ale to sou prave jen takovy moje teorie.

        0 0
        • Vilém  

          Zalezi kdo a jak to vypletl a jakymi draty. Zalezi na smeru odkud se vkladaji draty, kam smeruji zaberove draty, zda draty vedouci od stredu naby trosku prehnul pres prirubu naboje atd… Proste i s dobrejma dratama se da udelat zmrsenej vyplet.

          0 0
          • trew.x  

            Tak to uz je na me moc :-D  Rikam, tohle sem v zivote nedelal, natoz abych vedel jak to ma byt nebo jak to je :)

            0 0
    • Daf  

      Příčina může být, buď nekvalitní výplet, nebo špatný ráfek. U pokřiveného ráfku, který je vycentrovaný tak, že neháže, je výplet hodně nerovnoměrně napnutý. Jestli je ráfek OK, tak to nech přeplést nerezovými dráty 2mm např DT Swiss, Sapin, popř. českýmy ze šroubárny Marek. Ty jsou levnější než DT Swiss, Sapim a taky dobrý.

      0 0
      • trew.x  

        Jak poznam ze je rafek spatnej? Je na to nejakej postup?

        0 0
        • Wojtek  

          já bych ho vypletl(odpletl) a pokud by pak samostatný ráfek byl křivý hodně, tak by šel do koše

          0 0
        • Daf  

          Sám musíš vědět, jestli dostal ránu a byl kvůli tomu centrovaný. V podstatě se dá říct, že pokud ráfek, který házel víc jak cca. 0,5cm z jiného důvody, než je praský drát, bude už špatný. Kdybys takový ráfek rozplet, bude vidět, že je křivý.

          0 0
          • trew.x  

            Rekl bych ze extra ránu nedostal, pred prasknutím kolo neházelo. A dalsi vec je, ze kdyz to rozpletu, tak nebudu schopnej to vratit do původního stavu :-D Takže ja se asi naučím měnit ty dráty sám, a pokud se to bude opakovat, tak koupím nový kola. Případně se ještě zeptáv v servisu, ale tam mě asi řeknou to samy… přeplest, nebo vymenit :(

            0 0
            • Daf  

              Kolo se dá komplet přeplést stylem, že vyndáš starý drát a místo něj hned dáš nový :) Pak to jen dotáhnou a vycentrovat. Jinak vyměnit jeden drát by neměl být žádný problém. Akorát u zadního kola je potřeba nářadí na sundání kazety.

              0 0
              • trew.x  

                A je potřeba tu kazetu sundavat i když je ten prasklý drát na druhé straně náboje, tedy u kotouče? Nebude stačit sundat ktouč?

                0 0
                • jonti  

                  Sundat kazetu potrebujes stejne, docela blbe se to tam dostane a skoda ohybat novy drat.

                  0 0
                • McBlacky  

                  to už je fakt moc :)

                  0 0
                  • trew.x  

                    Říkám, že sem to v životě nedělal :) Proto se ptám jak blbec :)

                    0 0
                • Daf  

                  V nouzi ho tam nějak naohybáš, ale není to ideální postup ;)

                  0 0
                • Carloss  

                  přešně naopak.. kotouč nech, sundej kazetu..:P

                  0 0
    • trew.x  

      Tak a ještě teda poslední otázka, když budu mít nářadí (byčík a stahovák) a sundám kazetu, rozsype se mi do stavu ve kterým přišla (největší pastorky pohromadě a par menších volně) nebo nějakým způsobem to bude držet pohromadě? Nasazovali mi ji tehdy v servisu, tak nevím jak to funguje :(

      0 0
      • MavasH  

        Zleží jakou kazetu máš, ale obecně to nejde (snad :-p) smontovat blbě

        0 0
        • trew.x  

          XT 08 :) na ivelo sem nasel postup sundani a nasazeni..nepisou tam ze by se melo na neco specialne davat bacha, tak sand to bude bez problemu… po praci vyrazim sehnat naradi a vecer se ozvu jak sem dopadl :)

          0 0
      • Wojtek  

        dycky 2 nebo 3 nejmensi pastorky sou oddelené, a ostatní snýtované,a některé dou taky roznýtovat

        0 0
        • trew.x  

          Jak to tak všechno posloucham, tak abych se bal ze od dnesniho veceru budu jezdit maximalne z kopce :) a to jeste v tom lepsim pripade :)

          0 0
        • vysmátej bajker  

          sram 970 je v celku:) spojené šroubkem.poskládat shimano není problém stačí je dávat písmenkama nahoru na pootočení je tam jeden výřez širší.

          0 0
    • trew.x  

      Tak až teď jsem se dostal domů :) Oprava se odkládá protože mám jen stahovák a byč, ale nemám niple, dráty a centr klíč. Takže to musí počkat do zítra.

      Jinak do cykloworldu už mě nikdy nikdo nedostane… řikal sem si že tam budou mít vše co potřebuju, ale měli to s těží a ještě sem si to musel sám najít, protože napoprvé mi prodavač na dotaz na stahovák na kazetu suveréně podal stahovák na kliky…

      0 0
    • Kubajzs  

      Nevím, jestli je to náhoda, nebo co, ale mám taky Alexrims TD17, nábu XT 08 a každejch 500 km chodim do servisu s prasklym drátem…!

      0 0
      • tonik666  

        Nába XT, ráfek Mavic 717, dráty DT super comp a na zadním praskají každou chvíli. U mě je to starým kolem a stylem jízdy – co chvíli dostanou ránu. Tak se nsažím docentrovávat sám. Naposledy jsem pověsil kolo za sedlo na futro, sundal plášť a přilepil k rámu páskou šupléru – centrovací vidlice jak vyšitá :)

        0 0
        • Vilém  

          No jestli to nebude tim svepomocnym cyntrovanim. Pokud bys utahl nestejnomerne vyplet, tak oppticky nemusi hazet, ale pnuti v nekterych dratech muze byt vetsi. Totez pokud uz je nakopnutej rafek a musis ho v nejakem miste vic dotahovat.

          0 0
          • tonik666  

            Určitě to tím také je, výplet je nestejnoměrně dotažený. Jenže chodit do servisu za $20 každý měsíc není únosné. Měl jsem to docentrované před dvěma týdny a v sobotu dostal výplet kamenem tak, že se jeden drát prohnul a uvolnilo se jich hned několik. Tak jsem to řešil svépomocí.

            0 0
    • Hrabex1  

      to se stava u vypletu z asijskych dratu.

      Draty vyrez flexou a preplet DT nebo necim podobnym. Uvidis, ze to prejde

      0 0
    • parduba  

      Co jsem začal používat dráty Sapim tak mám klid.

      0 0
    • jajak  

      V prvé řadě bych po takovýchto zkušenostech asi změníl servis ( nechci podceňovat, ale fakt se dá potkat hodně různá kvalita ).

      Pokud budeš sundávat kazetu, tak hlavně bacha při jejím dotahování – pokud to dorveš, tak už to třeba nemusí nikdo sundat ( na matici je vroubkování, které se zakousne do nejmenšího pastorku ). Jinak v podstatě nic moc nehrozí – špatně to poskládat ani nejde.

      0 0
    • NETOPÝR TOPÝR  

      No já se nestačim divit.Skoro se to sem bojím napsat,ale mě neprasknul jěště žádnej drát. Mám druhým rokem Meridu Crosway pětistovku ráfky alexrims brzdy Véčka avid sigl digit5 vážím 90 kilo a vozím 5 kilo batoh.

      Mám najeto 7 000 km a pořád zvažuju jestli už nastal čas nechat to vycentrovat :-) všechno si na kole dělám sám ale do tohohle se nese… Přitáhnout výplet bych si měl už asi nechat, jenže mám strach přesně z toho, že si ho nechám přítáhnout a oni mě ho přetáhnou a pak to začne praskat.

      Jinak kolik jste kdo najel nejvíc na stejnejch ráfcich s původníma drátama ?

      0 0
      • bochov  

        Ja jsem na zadnim vypletu najel 3000km vazim 108kg rafky alexrims a spice byly 1,8mm ted jsem to prepletl na 2mm.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.