• zzd426

    zdravím, jak to vypadá tak sezóna skončila, tak nezbývá než se pustit do čištění a mazání, aby kolo bylo na příští rok v cajku a nic nezrezlo, jako minulou zimu, kdy jsem měl z kuliček v ořechu na jaro kostičky. Otázka zní: čemu všemu věnovat pozornost?

    0 0
    • nox159  

      vsemu :)

      0 0
    • jIrI___  

      Pozornost věnuju leda tak správnému ustavení biku, ať nespadne.

      0 0
    • Delkim  

      můžeš se inspirovat něčím třeba tady

      http://www.ivelo.cz/…mazani-kola/

      http://cestovani.idnes.cz/…na-kolo.aspx?…

      0 0
    • nitraq  

      Umeju kolo, ať ho na jaře nevytahuju špinavý, stříknu silikon na vidlici, hodím malou-malou a hotovo, víc netřeba.

      0 0
    • MirosPikos  

      Někomu sezona začíná :) Stačí nasadit teplý fusekle, návleky, pár vrstev navíc, rukavice a šátek… jsou ideální podmínky, sucho, mrazivo, žádný bláto.

      0 0
    • scota  

      pedály, bowdeny, hlavové složení, řetez. Při uskladnění není špatné odřadit tak, aby lanka nebyla napnutá.

      0 0
    • pavlik6022  

      sezona nekončí, obvzlášť letos se dá pořád ještě jezdit …

      0 0
    • hanness  

      Velky servis davno za mnou,veskere loziska,cepy,tlumic a vidlici a jezdim dal,porad se da,dokud nebudou srajdy,tak kaslu na to.

      0 0
    • blaf  

      sezona skoncila uz davno, ted je tu nova, takze uz mas zase jezdit :)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Údržbu dělam celej rok. Jednou to a potom tamto. Ořech mam novatec Raptor takže jen povolit matici a vyčistit-namazat praporky.

      Jinak celý kolo na průmyslech.

      Před zimou sundam řetěz, vyčistim, namažu a dam do pytlíčku.

      Kolo stříknu cyklostarem a pak umeju smetáčkem horkou jarovou vodou. Opláchnu, lehce stříknu olejem reznoucí části. Pověsim pytlíček s řetězem na kolo a celý kolo pověsim na hák ke stropu do kůlny.

      A doufam, že se dožiju příští sezony.

      0 0
    • Raider  

      Máte někdo zkušenosti z posezónním servisem na MOJEKOLO? mají tam akci za 600kč do ledna.. tak přemýšlím že bych si ho tam dal.. Minule když jsem si dal k nejmenovanému prodejci kol kolo na servis tak mě nedokázali otevřít cannondale kliky..

      0 0
      • zzd426  

        Jako za ty prachy, jestli opravdu udělají to co tam je napsané tak v klidu. s tím co tam je všechno je to (aspoň pro mě) práce tak na 4–5 hodin, možná méně, nejvíc času zabere čištění kuliček z nábojů :) Ale i tak si ten servis budu dělat radši sám, poprvé to sice trvalo trošku déle, ale jak to člověk dělá potřetí tak už mu to jde od ruky…

        VELKÝ SERVIS OBSAHUJE:

        • Seřízení brzd (přední + zadní)
        • Seřízení řazení (přední + zadní)
        • Seřízení, vyčištění a promazání hlavového složení
        • Seřízení, vyčištění a promazání středového složení
        • Seřízení, vyčištění a promazání nábojů kol
        • Vycentrování a dotažení výpletů kol
        • V případě potřeby výměna brzdových špalků nebo destiček
        • Kontrola a dotažení šroubů
        • Kontrola stavu lanek a bowdenů
        • Změření stavu řetězu + případná výměna (bez materiálu)
        • Vyčištění a promazání sedlové trubky a sedlovky
        • Nafouknutí kol na správný tlak
        • Kontrola celkového stavu kola
        • Konzultace a nastavení odpružené vidlice a tlumiče
        0 0
        • bucivoj  

          Já si dělám servis průběžně celý rok,takže posezónní servis neznám.

          0 0
        • Smazaný účet  

          A kolik za to chcou?

          0 0
          • scret  

            davej pozor:)

            600,– pise to o kus vys:)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Já jenom, že to je nějak málo.

              Za 600 tohle všechno ani náhodou.

              U jednoho Budějckýho cykokrámu je to za 1200,–

              A to ještě s tim, že když dělaj cizí klo, tak se s tim tak nemazlí jako kdyby bylo jejich vlastní.

              Já osobně bych si za to vzal přez 1600,– a to s tim, že by na kole nebyl žádnej záser.

              0 0
              • Seky  

                je vidět, že opravdu neumíš vydělávat. Tohle co je tam napsaný je pro zručnýho mechanika max. hoďka práce a to ještě s puzou na kafe. Nesmíš si představovat, že to bude dělat jako to děláš ty na svým kole.

                • Například co si asi představuješ pod pojmem seřízení brzd. u hyderto bude jen že vezme za páku a zjistí jestli to brzdí, nebo nebrzdí a mrknena kotouč jestli není probrzděne a na desky jestli nejsou sjetý. Tohlezvládne cvičeným okem bez nářadí max do 30 sekund. V případě žebudou jsetý desky, tak je vymění a to si piš, že si núčtuje pořádnoumarži za prodaný nový desky. A to mu tu montáž bohatě pokryje. U Véčekjen seřízení sklonu špalků a vzdálenost od ráfku, v případě výměnyšpalků to je stejný jak s deskama.
                • seřízení řazení, tak to je taky další těžkej servisní úkon.Zkontrolovat případně seřídit dorazy a stavěcím šrouben nastavitsprávné předpětí lanka tak aby to řadilo, hmmm … minuta max. dvě.

                A takhle by se dalo pokračovat, nejvíc práce dá to kolo celý umejt, protože to co je špinavý je rozbytý. :-)

                Nechci se tě nějak dotknout, ale nesmíš si ty servisy idealizovat. Já si začal vše dělat sám, protože v servisu mi vždy napáchly víc škody než užitku. A tenhle velký servis dělám na svým kole po každým větším bahně a vzhledem k tomu, že mám vše na průmyslech tak to zvládám cca za 30 minut.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Tak jednou píšou-

                  • Seřízení, vyčištění a promazání hlavového složení
                  • Seřízení, vyčištění a promazání středového složení
                  • Seřízení, vyčištění a promazání nábojů kol

                  Sice v divným pořadí, ale budiž.

                  Jenomže člověk laik si pod tim představí rozhození nábojů, vymytí nebo aspoň otření hadrem kuliček a konusů. Sesazení a konečně seřízení.

                  0 0
                • fousek  

                  Tak jestli popisujes montovani noveho kola tak mas samozrejme pravdu, ale u jetyho kola, je temer vzdycky nekde problem. A jak rikas cisteni kola zabere nejvic casu, bohuzel bez vycisteni se vetsinoun nedaj najit ani ty dorazovy srouby. Dost casto se stava ze jsou zohybany kotouce nebo prevodniky, k tomu vetsinou chyceny konusy. Chtel bych te videt jak udelas komplet servis na kole, ktery ma odjezdeno za rok 4t. do 1 hodiny a jeste k tomu stihnes kafe.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    No, vono i nový kolo jde pěkně sabotovat.

                    Nábojový konusy jsou ve fabrice seřizovaný mimo rám takže se točí v ruce pěkně bez vůle. Ale jak se dotáhnou rychloupínákem do rámu a pak se tak hezky sevřou, že dřou hodně.

                    Ale viděl sem na novým kole vybaleným z krabice Deore XT zadní náboj kterej měl kontramatku na konusu utaženou tak, že se dala povolit rukou bez použití větší síly.

                    Takže tak.

                    0 0
                • Smazaný účet  

                  Já si je neidealizuju.

                  Právě že sem to i nějakej ten rok dělal v profiservisu a vim, že bych si tam kolo nedal.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  Ale k tobě bych si dal kolo hned.

                  Jsi zajisté zručný a rychlý servisák.

                  0 0
                • scret  

                  hmm, ty budes asi extra sikovny servisak:)

                  Samozrejme pokud neni problem, tak je to rychly a easy… Pro normalni lamu zni vetsina ukonu jako neco slozityho, coz samozrejme neni… Ale pokud budes mit nekde sebemensi problemek, muzes se s tim m.dat treba dalsi hodku…

                  0 0
                  • Seky  

                    Shrnu to i pro všechny nad tebou a napíšu to sem jen jednou. Když je vše cajk tak ten servis musej max. do honky dát a za tu cenu si i slušně vydělaj. Pokud je to rozesraná stará plečka, tak to samozřejmě bude tvat klidně i celej den, ale rozhodně si vydělaj na výměně a prodeji náhradních dílů. Jenom blbec by se snažil, v rámci takovýhle prohlídky a za takovýhle peníze, to kolo opravit ekonomicky tak, aby pokud možno opravovala a né vyměnňoval za nový.

                    Pro Fouska: proč při servisu kola za takovýhle peníze rovnat ohnutej kotouč? Prostě oznámi zákazníkovy, že má ohnutej kotouč a prodaj mu novej. To samý při čištění brzd, automaticky nacpou nový desky, nebo špalky s pořádnou obchodní marží. Jinak dělat takovejhle posezóní servis a nic k tomu neprodat a vše opravit je totální charita.

                    Pro Pavku: pár let jsem v servisu taky pracoval, tak vím jak se tyhel servisy dělaj a jak se to dá vosrat, aby to dělalo dojem, že je to super. Takovej kónus stači rozebrat(nevy­sypávat kuličky), jen šáhnout dovnitř hadrou, utřít ty největší sračky a vtlačit tam novou vazelínu, aby po zatočení vylejzala ven. Zákazník pak nemá nejmenších pochyb že byl servis řádně proveden. :-)

                    A protože sem v servisu dělal a tyhle sračky poznám a protže to na mě skoro v každým servisu v okolí už zkusily, servisuju si kolo sám. Samozřejmě kompletní posézoní servis mi trvá 2 dny, protože se s tím mazlím a toho celopéra taky rozebrat zadní stavbu a dát vše dokupy není taková sranda jako u HT. I když i HT my trvá celej den. A to mývám kolo vcajku, ale vyčist vše, rozleštit škrábance, navoskovat rám atd, není hned.

                    0 0
                    • scret  

                      nejsem profi mechanik, ale extra levej taky nejsem:) servis delam obcas kamaradum, nektery se o kolo staraj, nektery to ke me jednou za rok hodej a to je pak des bes… Proste tam clovek resi vsechno… ale je mi jasny, ze v servisu se s tim nemazlej tak jako ja doma a pro kamose… kseft je kseft…

                      Bohuzel takova je doba, na kvalitu se se..e, vsichni se to snazej o.ebat a mit rychly prachy…

                      Jak jsem psal, hlavni prachy u tyhle akci vidim na matrosi a taky je dobry to, ze mimo sezonu maj do ceho rejpnout…

                      0 0
                      • Seky  

                        Jako jo vidim to úplně stejně. Moc se s tim nemažou a hlavně, že se něco k tomu prodá a že je kšeft mimo sezónu. Jinak když dělám servis pro kámoše tak to za takovýhle prachy taky nedělám, ale i když je to za víc jak dvakrát tolik tak je to pořád spíš s kamarádství, živit bych se tím nechtěl, protže to dělám až moc poctivě.

                        0 0
                        • pavlik6022  

                          takže účtuješ kamarádovi 1200,– za servis?

                          --dělám to zadarmo o tom přece kamarádství je ne ?

                          asi budu muset přehodnotit priority :))

                          0 0
                    • fousek  

                      Komplet servis do hodiny neni realnej, teda pokud tim oba nemyslime zasdane jiny servisni ukony.

                      Me teda prijde snazsi vyrazit a nalisovat 8 lozisek na zadni stavbe nez delat komlet repasi na zadni nabe Shimano.

                      0 0
                • šlapatko  

                  Ty seš taky průmysl :-) Další co si myslí jak ho spasí ložisko. Tvoje příklady mohou lidi jen rozhodit. Tak třeba Výměna desek u avid elixír + seřízení může zabrat dost času i zkušenému servisákovi. Ne jen u avidu musíš rozhýbat pístky. Seřízení řazení v tvém příkladu ? Taky žádná sláva. Po sezoně ideálně vyměnit bovdeny, popřípadě lanka.

                  Dále je dobré po sezoně udělat vidlici, popřípadě tlumič.

                  Samozřejmě Seky to dá vše do 2 hodin :-)

                  Pro Sekyho

                  0 0
                  • Seky  

                    Hmmm … když si myslíš, že za 600,– ti v servisu udělaj vše co si napsal, co je potřeba, tak ti to ty hlupáčku nebudu vyvracet.

                    Taky jsem nikde nepsal, že kompletní poctivej servis včetně vilde a tlumáku udělám za 2 hoďky, to je jen tvůj výmsl vycházející z evidentního nepochopení.

                    Asi jsem superman, nebo nevim, ale výměna desek u avidů mi přijde stejná jako výměna desek u Shimana. prostě vytáhnu závlačku, vytáhnu starý desky, zasunu nový desky a zasunu závlačku zpět. Nevím co na tom hledáš za složitosti, je to otázka max. pár minut na obou kolech a dá se to udělat vklidu i na cestě v lese.

                    Jen hlupák si může myslet, že mu v rámcy celkový prohlídky kola za 600,– u těch avidů vymění desky, brzdovku, a těsnění v ceně a ještě zgenerálkujou vidli a tlumák :-) Pokud tomu věříš, že jsou to takový poctivý kabrňáci, kteří ti vše dají dokupy, doporučuju se tam rozběhnout a rychle tam dát kolo do servisu, jinak by se na tebe taky nemuselo dosta.

                    0 0
                    • bruco  

                      Pri vymene dosticiek nepotrebujes roztiahnut piesty?

                      0 0
                    • bruco  

                      Pri vymene dosticiek nepotrebujes roztiahnut piesty?

                      0 0
                    • šlapatko  

                      Panáčku, hned se nečerti :-) V servisu pracuju a pořád vidím co jsou lidi schopní s koly udělat. Vyměnit desky je pohoda, najít mezeru je věc druhá.

                      nazdar zdraví hlupáček :-)

                      0 0
                      • obda  

                        Když bude potřeba se drbat s mezerou, tak prostě zákazníkovi naúčtujou výměnu brzdovky a odzvdušnění :-/ A na tom už si vydělají.

                        0 0
                    • McBlacky  

                      budu komentovat jen tu výměnu desek. To je ideální postup, který funguje u shimano brzdy, rovnýho kotouče a stejnoměrného chodu pístků.

                      Tyto podmínky často nedodrží nové nejeté kolo…

                      specielně třeba u avidů nebo formulí je výměna desek klidně na hodinu.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        jak pises…proste jenom „udelat brzdy“ je na dele, pokud jdes trochu do hloubky a chces to udelat poradne…

                        0 0
                        • scret  

                          presne… a neni to jen o sikovnosti mechanika, ale u tehle znacek spis o zapi..enosti nekterych brzd:)

                          Uz se mi stalo nekolikrat, ze Avidy v pohode… ale taky hodnekrat, ze jsem se s tim prdel strasne dlouho…

                          Po moji rezignaci jsem dal do servisu, kde si s tim taky neporadili… Proste nektery brzdy takovy jsou:)

                          0 0
        • scret  

          to je dobra cena… Z neceho ten servis zit musi, takze neco maj i treba na materialu atd.

          0 0
        • xshreck  

          hm, teda práce tak na hodinku a půl :)

          mě tam chybí tolik věcí a tolik věcí tam je zbytečných … :)

          Pro mě je velký servis výměna olejů ve vidlici, kotrola gufer, kotrola brzd – jak chodí pístky, příp. vyměnit brzdovku (dělám pravidelně každý rok pro jistotu s čištěním). Čisštění hlavka je ve většině případů poteba jen na spodním ložisku, tak pro informaci. čistí i konusové průmyslové ložiska nebo jen volné kuličky? Aby pak nepřišla faktura na 2000 že dali nové ložisko tam a tam a tam.

          Dávají dokupy i ořech? Ten je taky důležitý.

          Za těch 600 bych tohle chtěl dělat taky :))

          0 0
          • McBlacky  

            jenže v servisu dáš 600–1000 je za základní servis vidle (vyčistit a olej do mazání a tlumení) bez výměny servisního kitu a gufer…

            Tlumič dle značky.

            Samozřejmě pokud máš lišku a chceš origo, vynásob si to dvěma a pošli do Písku…

            Takže takový posezonní servis fulla (rozborka/sborka stavby) servis obou tlumících jednotek. Sem tam nějaký ložisko vymenit… to tě taky může přijít na 4+ tisíc

            0 0
        • ruremc  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        • McBlacky  

          ono dost záleží jaký máš kola, hlavu atd.

          když to je všechno vtop kvalitě na průmyslech tak servis co píšeš dáš za dvě hodiny pečlivě nebo za hodinu zevl metodou.

          déle to ani dělat nemohou, jinak by jim těch 600 nevyšlo nákladově.

          0 0
        • pavlik6022  

          4 – 5 hodin ? :))

          0 0
      • borda  

        Cena dobra, v realu ale pocitej s rozhodne vice, nez 600, protoze tam neni zadnej material a neco ti urcite menit budou.

        0 0
        • scret  

          tak proc by meli jeste platit matros?:) tam muze byt radove i za nekolik set az tisic:)

          0 0
          • borda  

            Pisu, ze by ho meli platit? Samozrejme, ze ne. Jen ho upozornuju, ze realna cena proste bude vyssi. Spousta lidi si to nemusi uvedomit, no.

            Ja si kolo uz do servisu nedam, protoze kam prijdu, tam narazim na kretena. vcera jsem po jednom sundaval loziska HTII palici (utazeny to musi bejt nafest, to jo). Jeden pedal ve skoro novych RF deus klikach jsem po tom zmrdovi proste nepovolil. jsem zvedavej, co s tim budu delat. Dalsi debilove mi dali uplne blbe (v podtate naopak)radici bowdeny na anthema, jeste meli kecy, jak to ma giant blbe udelany. taky si stezovali, ze jdou blbe seridit dualy. Bodejt by sly, kdyz maj blbe vedeny bowdeny a jeste tam daly brzdovy. Proste hovada, kam se podivam.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Proste kdyz si servis nezkurvis doma sam, tak se nestacis divit:)

              0 0
              • borda  

                Tak nejak :-)

                Ja jsem alespon slabej, tak po sobe vetsinu veci povolim :-). A kdyz davam pedal do kliky, tak ho namazu.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  to chce kladivo nebo trubku:)

                  0 0
                  • borda  

                    Samozrejme jsem zkousel oboji. Ani hovno. A samozrejme jsem se trefil rukou do velkyho prevodniku a nemel jsem na nem retez.

                    Strikal jsem i povolovacem, proste to nejde. 100× jsem mu rikal, at mi ty pedaly tak neutahuje. malo platny.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      tak jeste tezsi kladivo nebo jeste delsi trubku…

                      proc hned po servisu sundavas pedaly, abych to prekontroloval?:))

                      0 0
                      • borda  

                        Ja je nesundavam hned po servisu. Daval je tam nekdy v cervenci. Od zari na tom kole ale nejezdim.

                        Vzdycky jsem mel problem po nem pedaly povolit, protoze razi heslo, utazeny to musi bejt uplne nasracku, jinak se to vyvakla. A tentokrat to u jednoho opravdu prehnal, navic u druhyho po vazeline ani stopa, takze se s tim asi jeste pekne vyblbnu.

                        0 0
                        • teffe  

                          Ohřej to horkovzdušnou pistolí. Kliky nejsou lakované, nemáš tam co spálit a hliník má větší roztažnost než osa pedálu. mohlo by to povolit. Taky se mi osvědčilo když jsem řešil to samé po debilovi ze servisu(poprvé a naposledy co jsem dal kolo do nějakého servisu) povolovat to tak, že máš imbus z jedné strany a stranový klíč na ploškách z druhé strany kliky a pořádně zabrat oběma najednou.

                          0 0
                          • šlapatko  

                            Zdravím, zajímalo by mě zda máte pedálpvý klíč, nebo to stahujete obyč stranovým?

                            0 0
                            • borda  

                              Nejak v tom moc nevidim rozdil. Ten pedal ma nejakej utahovaci moment, kterej rozhodne neni definovanej zpusobem vezmi metrovej pedalovej klic od parktoolu a utahni to uplne nasrac co ti sily staci, pokud mozno se na tom jeste zhoupni.

                              Bezne dostupne pedalove klice pro domaci servis navic zadnou paku nemaji. Jo to obycejnej predrazenej cinskej ksunt.

                              Taky je pekna hovadina ten pedal nenamazat.

                              Dnes jsem k vyse uvedenemu zjistil, konusy, ktere jsem pany pozadal, aby mi utahli byly totalne, ale totalne povoleny. po par stovkach km. Tak tem asi zase sila chybi.

                              Takze vysledky ze dvou servisu – bud totalne pretazene, nebo nedotazene zavity. Uplne blbe vedeny lanka. V obou servisech brzdovy bowdeny misto radicich (co je tohle ***** za zvyk?).

                              Na kole jezdim dlouho, uz jsem to tady i psal – v servisech na malych mestech sedej nasrany, zapskly, arogantni nestatsnici, ktery akorat premejslej jak s tebou *******. A pekne kurvej i elemntarni ukony.

                              Bezpochyby se najdou i vyjimky. Ty ovsem pouze potvrzuji pravidlo.

                              0 0
                              • šlapatko  

                                Máš jen smůlu. Pedálákem zatahuju opatrně, je to velká páka.

                                Konusy, to je zase jiná písnička, spousta lidí na to sere nebo to neumí. Brzdový bovden na řazení se dává dost často, ale nemyslím si že je to dobré řešení. Jsou tam stráty, je to pak celé gumové. Toš tak :-)

                                0 0
            • Raider  

              No já jsem původně šel na servis kvůli tomu že mě praskalo ve středovém složení nebo někde tam.. Stejně nic nezjistili.. nepovolili ale peníze si vzali.. hlavně že mě namazali řetěz.. Po promazání pedálu už to bylo dobrý ale ted znovu praská.. možná to bude chtít nové pedály..

              0 0
              • borda  

                To spis bude chtit sundat kliky a ocistit a namazat osu/loziska.

                0 0
              • teffe  

                namaž závity pedálů vazelínou s molykou. Vypydá to podobně jako grafitová vazelína, ale molyka je výrazně lepší než grafit. Seženeš to u někoho v autodílně, používá se to kloubů na poloosách

                0 0
                • Raider  

                  jinak ty kliky cannondale chcou jaky klíč? budu muset asi koupit pač to prej normalnim co měli v servisu nešlo.. Zkusím i ty pedály promazat… Někde to musí být..

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    nekde jo..akorat to ze to „lupe od klik“ nemusi vubec znamenat, ze to kliky jsou;)

                    0 0
                    • Raider  

                      Hned jak to došlo ze servisu tak jsem se na to mrknul, rozdělal celé pedály a prostříkal.. Potom to nachvilku přetalo dělat.. tak to bylo asi ono.. Tedkom se to asi zaneslo a je to tu znovu..

                      0 0
            • scret  

              nebylo to mysleno nijak zle, to jentak na vysvetlenou:)

              JInak ja dospel k servisovani tim, ze jsem si to nejdrive chtel taky zkusit, pak taky usetrit jako student a taky ze me to bavilo… Postupne me to bavi cimdalmin, do toho sevisuju biky kamaradum, takze kolikrat musim neco delat po nejakym matlakovi v servisu – pretazeny zavity me taky dokazou na..at… Takovej silnej blb kolikrat udela skody… az hruza…

              No a nakonec kolikrat diky tomu zanedbavam svoje kola… teda v mym pojeti:)

              V pojeti nekoho, to dostane 10× vetsi peci:))

              0 0
      • bikerR  

        Já tam nechal dělat kolo, sice ne balíček, ale řekl sem mu co tam chci udělat (napsal mi to jako střední balíček ale dělal tam více věcí), cena sice krapet větší, ale vše šlape.Měl zrovna volný servis, ale 2 dny to trvalo.Vše záleží v jakém stavu máš to kolo, pokud tam je něco zralé na výměnu, tak volají – já osobně bych se nebál, ale připravil bych si více jak 600kč.

        Jinak servis vidle(vzduch) a tlumáku ti tam neudělají, nedělají to, posílají to bud k žitnému(RS), nebo pokud si z Prahy tak tě pošlou do Bike Live(muj připad a doporučuju).Z pru­žinovkama nevím, neřešil jsem to nikdy :)

        Tož tak…

        0 0
    • šlapatko  

      Celkově mi příjdou tyhle balíčky naprd. Možná jako základ + co se najde. Ideální je dopředu se domluvit co a jak se bude dělat. Cca spočítat cenu práce i s materiálem. Dále je vše na domluvě. Hlavně u starších kol, nikdy nevím co mě překvapí.

      Zakázka může být do 1000 kč, výsledek 2000 kč. Vše záleží na domluvě.

      Jsou servisy výdělečné, někdy i prodělečné. Těch druhých nesmí být více :-)

      0 0
      • scret  

        tak ja beru tyhle balicky pro normalni lidi, ktery tomu moc nehovej a tak jednou rocne je litr nezabije… zaroven si myslej, ze po takovym „zakladnim“ servisu maj kolo ok..

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.