Poraďte e-shop kde udávají reálné váhy komponentů

109 nepřečtených
  • Davidakta

    Už mě nebaví se v tom hrabat, otevřu pět shopů,ve dvou jsou rozdílné váhy a ve zbytku je radši neudavaj

    0 0
    • Al Stra  

      kupkolo-) nebo si vem vlastní váhu a vyraž do kameňáku

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • novas752  

      S reálnou váhou jsem se ještě nesetkal, vždycky píšou výcuc z popisu od dovozce, někdy tam ani váha neni. U plášťů občas píšou váženo ale zdá se mi to o trochu snížený. Nejjednodušší je dohledat si váhu na fórech, tady jsou taky nějaký gramařský vlákna.

      Taky je někdy problém s reálnym výsledkem – např zaříznutí krku na vidlici ji odlehčí, to samý zkrácení hadic brzd, řídítek, sedlovky…

      0 0
    • Vilém  

      Kazdej gram je dulezitej. Uz se tesim na reklamace, ze nesedi udavana hmotnost.

      0 0
    • MirosPikos  

      r2-bike.com mají dost často komponenty vyfocené na velmi kvalitní váze (KERN myslím).

      0 0
      • Davidakta  

        Tohle fakt nechápu, když chci profavat

        0 0
        • Davidakta  

          Sorry,nějak se mi motaj prsty na displeji:)

          0 0
          • Davidakta  

            Tak to zkusím znovu.Kdyz budu prodávat zboží kde jsou gramy zásadní a v řádech tisíců tak to ***** zvážím.snad nemaj tak očesané ceny,že by na ten čas nebylo

            0 0
            • novas752  

              Tak to zase tolik neřeš, ta hmotnost je hrozně přeceňovaná. Kolik wattů asi ušetří když bude mít o 25g lehčí kolo… na rovině úplný prd a do kopce skoro taky. Se tu rozčiluješ jak kdybys stavěl 5 kilovou silnici.

              Nebo můžeš díly různě odlehčovat jako třeba Trepixfajxl. Akorát budeš muset navýšit rozpočet. :)

              0 0
              • MlokCZ  

                Už jsem to tu psal jinde u jiných témat, kde se hmotnost řešila v souvislosti s výkonem.

                Zkusme znovu nějaký příklad tady. Pro jen 55kg, kde to bude výraznější. A dejme tomu, že ušetří po více dílech celé 2kg (i když jak už mu všichni psali, tak pak je lepší pořídit rovnou celé nové kolo).

                kolo 14kg + 55kg jezdec + 5kg výbava (oblečení, boty, batoh, pití + pár dalších věcí v batohu). To máme 74kg.

                A změna bude na 72kg.

                V kopci to tedy bude ušetřených 2,6%, což už není úplně zanedbatelné, ale žádný extrém to také není. Místo za 10 minut bude při stejném výkonu na stejném kopci za 9:44.

                A i když by z toho byla část rotační hmotnost (ušetřená), tak v rovnoměrném kopci (kde se do kopce nebude brzdit) to nic nezmění.

                0 0
                • novas752  

                  Ja prave nemluvim ani o celych 2kg, kde to nejaky smysl ma, ale napriklad 200g nekde mimo kola, to mas 0,27% a to ti na 10 minutovem kopci udela asi 2 sekundy = uplny prd.

                  0 0
                  • Davidakta  

                    Chlapy už pochopte, že neřeším watty ani vteřiny na kopci.Ale pro tu holku je velký rozdíl jestli má někde přenášet 14kg nebo 12kg

                    0 0
                    • nitraq  

                      A už máš zváženy stávající komponenty?

                      0 0
                      • Davidakta  

                        Mám tu zrovna sedlovku, která má 270g,tak jí asi nebudu řešit.ja myslel že bude mít tak 500

                        0 0
                        • novas752  

                          To je na hlinik celkem pohoda, ja mel hlinikovou 380g ted mam karbonovou cinu 180g za 350Kc ale na silnici, na bajka bych si ji asi nedal.

                          0 0
                          • Davidakta  

                            Tomu rozumím,mě šlo o to že bych nerad koupil něco za 2000Kč a váha bude 220g

                            0 0
                            • novas752  

                              No hele rozumne fungujici vidlici tezsi nekoupis i kdyby ses docela snazil. Kliky s dutou osou taky. Plaste s kevlarovou patkou bez nejakych extra ochran taky nejspis budou lehci, neco malo bys usetril na dusich, kdyz koupis nejake lepsi rafky v xc kategorii tak taky tezsi nebudou, to jsou veci kde to ma smysl. Ale abys mel vyrazne lehci riditka, sedlovku, tak bys musel i za hlinik dat docela dost a zadnej funkcni prinos krom hmotnosti by to nemelo.

                              Na sedle se taky da usetrit celkem dost ale to musi hlavne padnout.

                              0 0
                              • Davidakta  

                                Je to tak,jen se mi nechce do těch ráfků,to jsou hrozný pecky

                                0 0
                                • novas752  

                                  Si casem zvyknes. :)

                                  0 0
                                • palo7  

                                  hledej na bazaru, dost často jsou tam nejetý, nebo min. jetý. Nějaká střední cesta a i ty by klidně mohli být oproti těm tvým klidně o půl a více kila lehčí a za příznivou cenu

                                  0 0
                              • Davidakta  

                                Se sedlem hýbat nebudu, hrozně si ji chválí.

                                0 0
                    • Espen  

                      A co takhle denně 200 dřepů, 100 sklapovaček a 50 kliků ? Za 14 bude mít hned větší sílu a ty 2 kila řešit už nebude muset. Bude to i rychlejší než ty všechno nakoupíš a přeskládáš!!! Osobně pár dalších vláken o tom jak to a to nejde čekám :-). A pevnější zadek jedině plus.

                      0 0
              • Davidakta  

                Já nechci o 25g lehčí kolo,ale nechci těžší komp.než mám teď

                0 0
      • MlokCZ  

        To je stejně k ničemu z důvodu rozptylu hmotností pro různé kusy, jak píšu níže. Naopak to bývá často ještě horší informace než žádná, protože některé e-shopy to zneužívají a sice dají fotku reálně zváženého kusu, ale vyberou k tomu nejlehčí z více kusů.

        0 0
    • MlokCZ  

      A jak si to v reálu představuejš? Jako, že e-shop zváží všechny kusy zboží na skladě a následně bude mít všechny ty hmotnosti přímo v e-shopu a ty si budeš kupovat konkrétní kus s konkrétní hmotností?

      A kdyby to tak bylo, tak co pak budou dělat třeba s těmi nejtěžšími kousky plášťů? To by museli nasadit i rozdílné ceny pro různě těžké kusy, aby jim to nezůstalo na skladě.

      Tušíš vůbec, že hmotnost jednotlivých kusů stejného typu zboží se často liší a to i o dost? U plášťů mám zatím rekord rozdíl 535g vs 705g pro typ pláště s udávanou (výrobcem) hmotností 605g. Tam byl tedy i ten těžký kus na reklamaci (přes určitou toleranci to lze reklamovat).

      U jiných dílů než u plášťů to nemusí lítat až tolik, ale je to běžné i tam.

      0 0
      • wilda81  

        schwalbe, co? ;)

        Ale jinak myslím, že Davidakta šlo o zvážení obdobné jako má r2-bike, hibike apod. Prostě abys viděl jak moc výrobce kecá. Že se liší kus od kusu je asi jasné každému…

        0 0
        • MlokCZ  

          Ano, ten rekord je od Schwalbe.

          Nicméně u jiných značek to nebývá zase o tolik lepší a dost kusů u Schwalbe zase tak velký úlet nemá.

          To vážení jak píšu má ten častý problém, že je cíleně zvážený nejlehčí kus a pak je to často ještě více zavádějící než třeba hmotnost udávaná výrobcem (která je udávaná většinou jako průměrná a lítá jim to pak na obě strany, i když čas od času to výrobce přežene a lítá to více nahoru než dolu).

          0 0
        • Vilém  

          …kazdemu asi ne.

          0 0
      • Davidakta  

        Pláště beru,guma je svině těžká a ta výroba nejde udělat v přesné normě.Ale u obráběných kusů ty váhy lítaj minimálně

        0 0
        • MlokCZ  

          Kolik toho máš z komponentů na kolo naváženo, kde jsi měl více kusů od jednoho typu. Já hodně a to včetně více případů, kdy jsem měl kusů 5+. Lítá hmotnost u všeho, i řídítka, představce, sedla, kola, cokoliv dalšího…

          Jen to není až tak výrazné jako u plášťů jako těch 535 vs 705g, což je o 32% více u toho těžšího kusů. 20% rozdíl nejlehčí vs nejtěžší kus jsem viděl už u mnoha dílů.

          0 0
    • wilda81  

      nevím jestli znáš, ale dobrý zdroj hmotností je tu: https://gewichte.mtb-news.de/

      0 0
    • MiKED  

      Je tak složitý pochopit, že se váha obvykle bere z údajů výrobce?

      Nebo bys chtěl, aby prodávající udával „2× řídítka 220 g, 3× řídítka 230 g…“? A zaplatil bys obchodu náklady na dalších několik lidí, kteří by všechny kusy vážili a zadávali do databáze?

      Mimochodem tohle je tvoje kolikáté vlákno o váze?

      0 0
      • Davidakta  

        Je to druhé vlákno,ale s jiným tématem.A 10g neřeším to bych si řekl,že mám asi špatnou váhu,nebo dobrou:)

        0 0
        • MiKED  

          A co tedy řešíš?

          Sorry, ale když pořídím těžký kolo, nemůžu předpokládat, že ho představím na lightweight.

          0 0
          • Davidakta  

            Pochop, že jsem kilař a ne gramař

            0 0
            • maros.77  

              Začal bych míň diskutovat a radši jednat.

              Mám na prodej nové WTB Kom i23, nechám za 3000,– ,chceš?;-)

              0 0
              • Davidakta  

                Jestli jsou zapletený:)

                0 0
                • maros.77  

                  No tak určitě…, když normálně stojí jeden 2400,–. :-D

                  0 0
                  • Davidakta  

                    Já vím Kojál jsem na ně a je to cena pěkná.ale já už jsem se rozhodl pro vidli a pohon.tam si myslím že ta úspora váhy bude obrovská

                    0 0
                    • Davidakta  

                      koukal:)

                      0 0
                      • maros.77  

                        Ale pořád si asi nepochopil, že nejvíc se úspora projeví na kolech.

                        Lehší ráfky, gumy na bezduších a budeš o kilo dole za cca 6k.

                        K tomu vidli + kliky a máš dole další kilo, víc nemá smysl.

                        0 0
                        • Davidakta  

                          Ja honím váhu na přenášení kmenů a nošení do schodů za jízdy je mi to jedno.

                          0 0
                          • novas752  

                            Ale i tak na těch kolech ušetříš hned po vidlici nejvíc gramů. Vidlice hodí kolem kila, na zápletech i s obutim by se dalo přes 600g, Zbytek už je za přijatelný ceny jen takové 50–100g paběrkování, kliky + střed možná dají okolo 150.

                            A jestli jezdíte i v terénu, tak se lehčí kola chtě nechtě projeví mnohem víc než co jiného (co se týče hmotnosti), lepší akcelerace s každym šlápnutim je hodně znát.

                            0 0
                          • maros.77  

                            Končím, tady je každá rada.....

                            0 0
                    • palo7  

                      když už jsi se rozhoupal, tak to udělej pořádně. Tedy komplet kola včetně obutí, vidlici a ten pohon na 1× něco …

                      Radši vše a klidně jeté, než jen půl věcí a nové :-)

                      0 0
            • krabica  

              A co tedy řešíš? Mrkni do zahraničních obchodů, tam váhy udávají, na bike24 mají část zboží i zváženo.

              0 0
              • Davidakta  

                Už to neřeším už na to koukám, akorát nevím proč to tedy u nás nejde.

                0 0
                • nitraq  

                  Protože po tom není poptávka? Obchodník nemá důvod dělat něco navíc, co mu nepřinese profit.

                  0 0
                • wilda81  

                  U nás je mnohdy problém i popis. Třeba identifikovat správné koncovky DT je vždy velká loterie :))

                  0 0
                • Singlespeed  

                  Kdo by to zvážil? V lepším e-shopu je frmol, denně zkompletovat a zabalit stovky zásilek. A k tomu ještě vážit každý naskladněný komponent? To by asi jen tak jednoduše nešlo.

                  0 0
                  • krabica  

                    Tak Němci to zvládají, stačí to od nich převzít… :-D Zas tak moc se sortiment nemění…

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Aby se nezjistilo, že to je podobně jako prý s jídlem – u totožného produktu v říši vyšší kvalita (nižší hmotnost) za stejnou nebo nižší cenu :D

                      0 0
                      • Vilém  

                        Nemela byt hmotnost vyssi?

                        0 0
                        • jIrI___  

                          To v závorce bylo vztažené na komponenty , lehčí = lepší :)

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        To asi ne. Třeba pláště beru z o něco větší části z Neměcka než u nás (a jsou to i krabicové verze) a extra těžké kousky se v tom najdou úplně stejně (a stejně tak i zase extra lehké kousky, kdyby třeba někoho napadlo, že k nám posílají vybrané těžší kousky, tedy neposílají).

                        0 0
                  • Davidakta  

                    Myslím že těch komp.neni tolik a nedělá se každý měsíc nová řada

                    0 0
                    • novas752  

                      No skoro jo, ale největší problém je to, že by komponenty museli rozbalovat (často ze „zapečetěných“ krabic) a nebo to vážit i s krabicí.

                      0 0
                      • wilda81  

                        V tom případě nechápu kupkolo. Ti krabice neznají :))

                        0 0
                        • novas752  

                          No protože maj nějaký věci v pytlíkách přímo od výrobce určený rovnou pro montáž, proto mají u něčeho lepší cenu než za kterou to zakoupí servis od specializovanýho dovozce – například Shimano a Lange. Ale i tak to znamená roztrhat zapečenej pytel.

                          A spoustu věcí v krabičkách mají.

                          0 0
                          • wilda81  

                            to byl sarkasmus

                            0 0
                          • xtonda  

                            Zrovna včera mi přišla z levného eshopu nová přehazovačka a kazeta Deore M6000, v igelitovém sáčku, shora zarolovaném a secvaklém sešívačkou, na sáčku jen malá nálepka KCK Cyklosport s názvem zboží a čárovým kódem.

                            0 0
                            • jIrI___  

                              Já kupoval Shimano kliky a kazetu, samozřejmě za tu nejnižší cenu, na kterou jsem narazil, a obojí bylo origo balení v krabici. Až mě to samotného zaskočilo :D

                              0 0
                  • wilda81  

                    Tady jde ale o zvážení jednoho náhodně vybraného kusu.

                    0 0
                    • Davidakta  

                      To bych neřešil.ale chtěl bych popis a váhu jednoho nahodnyho komp..taky neřeším jestli se před jízdou napiju hodně nebo málo:)

                      0 0
                    • Singlespeed  

                      Rozbalit, nepoškodit origo obal, zvážit, zaznamenat, znovu zabalit, doplnit údaje na e-shop. To než uděláš třeba jen u tisíce položek (jen představců má třeba Koloshop na stránkách kolem stovky), tak to sežere obrovské množství času a ten neustále chybí. Navíc, na tom, že tohle všechno uděláš, ani korunu nevyděláš, neboť rozhoduje obvykle jen cena a ne kvalita popisu zboží.

                      0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
    • scret  

      Tvl, muze bejt nekdo ve 32letech takovej pacient? Nechapu te! Nenechas si tu od lidi poradit, ale zakladas jedno vlakno za druhym… Chces odlehcovat, ale zaroven pises, ze jedes na kila a ne na gramy. To odlehcovani tkvi hlavne v tom, ze to hlidas skoro vsude… Je nemsysl myslet si, ze vymenis vidli a plaste adostanes se na –2kg. Samozrejme je logicky zacinat tam, kde usetris nejvic za co nejmin penez, ale… Vsichni ti tu radej, ze i zaklad je na h… A z hovna bic proste neupletes…

      Ale jsou to tvy prachy..:)

      0 0
      • wilda81  

        … a když upleteš, nezapráskáš. A když zapráskáš, tak leda sáme sebe. :)

        0 0
      • Davidakta  

        Udělal jsem dvě vlákna a už vím že vidlí a obutim udělám 1,5kg za 8000,– to je špatný?

        0 0
        • Slavik  

          Vítej v Čechách…

          tady prostě na to serou. jsou líný vzít i šupleru do ruky a když nabízej lanko „XTR Shimano“ o průměru 1.2mm, přijde Ti 1.1 od Force, jako to dělá jeden eshop v Liberci.

          0 0
        • scret  

          vis to urcite? proboha, co je tam puvodne za veci? kazdopadne tak jako tak zbytek bude jebka… Ale pokud nechces menit ram, tak bych dal koupil lehci zaplety, no a pak lepsi komponenty – razeni, prehazku… Pocitam tam budou scheize brzdy… Hypertezka sedlovka, riditka… Zvaz gripy – na tech se da taky levne castokrat schodit nejaky gramy…

          0 0
          • Vilém  

            Nesledujes, nevis:) toto chce odlehcovat.

            0 0
            • scret  

              jj, pamatoval jsem si, ze je to nejaka jebka od scottu… Ale neni mi jasny, kde chce nahnat tech 1,5kg za 8tis.

              A taky mne zmatlo, ze mu na 27,5 kolo nekteri doporucujou 26kovou vidli:))

              0 0
            • Singlespeed  

              Je to šílenec :-0.

              0 0
          • MiKED  

            Nemá to smysl. Je to podobný případ jako ve vláknu „mám si koupit Rockrider?“. Ať poradíš, co poradíš, bude to marný.

            0 0
      • Davidakta  

        Pořád když dám do toho kola 6k za vidli tak jsem na 20.to je moc?

        0 0
        • novas752  

          Máš kolo za 20 s dobrou vidlicí ale zbytkem jako na kole za 12…

          0 0
          • Davidakta  

            To je 18 s vidlicí a tu starou pouziju,ta bych ji nekoupil za stovku.a k tomu se to kolo líbí

            0 0
        • palo7  

          kup raději vidlici za 3,5 a k tomu ty kola co ti někdo nabízel za 3

          0 0
    • antuch  

      No, jestli resis gramy, tak musis vsude… Ja treba postavil kolo s rozpoctem cca 19, je to full a po vymene plastu ma 13, 1 kg vcetne pedalu, na mym profilu je jeste s tezsimi plasti. Da se i za relativne maly prachy postavit lehky kolo, jen musis hledat…

      0 0
    • oddie  

      Hele, já ti držím palce. Nepaběrkuj a obuj se do toho pořádně! Řešit je potřeba všechno! Rám, vidlici, kola, kliky, ale i řídítka, sedlo, sedlovku… Jen tak se něčemu dobereš! Kašli na prachy a jdi do toho pořádně ;)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.