• GaGy

    Půjde to zalepit nebo vyhodit?

    0 0
    • slavekRM  

      Zalepit to půjde, ale držet to nebude… Takže vyhodit

      0 0
    • GaGy  

      A dá se nějak změnit ten systém abych to zamykal jen z vidlice ?? Mě by to nevadilo… Nebo se musí vyměnit komplet ten vnitřek ?

      0 0
      • novas752  

        Je potřeba vyměnit patronu s normálnim vrškem.

        0 0
      • skvedo  

        Musíš rozšroubovat MC a vyndat pružinu. Pak případně ještě upravit/zbastlit/vy­měnit páčku na korunce.

        0 0
      • Petr L2  

        Pohledej v ostatních diskusích, někde je tu na to návod

        0 0
    • Sindy  

      Navrtej tam malinkou dirku a vlep do toho nejakym pevným lepidlem kovovou tycku.

      0 0
    • MartinaBu  

      Vyměň páčku a jezdí. Já jsem zrušila páčku u reby po čtrnácti dnech, v servisem my ji vyměnili za suntour páčku a pohoda vše funguje jak má:-)

      Origo rochshox stála 1600,– , suntour 450,–

      0 0
      • Petr L2  

        Ta Suntour páčka, je to tahle?

        http://www.kupkolo.cz/…modra_z2239/

        0 0
        • MartinaBu  

          Jj přesně ta.

          0 0
          • Petr L2  

            Páčka Suntour je na kole, funguje dobře, pouze má trochu kratší chod než původní od RS. Kolečko na vidlici se neotočí až na doraz, vidlice se sice chová jako otevřená, ale přecejenom mi vrtá hlavou, jestli je to OK.

            0 0
            • skvedo  

              Pokud ti míra toho přituhnutí vyhovuje a nechceš to víc natvrdo, tak s tím klidně jezdi. Ovládání na korunce můžeš taky nastavit volně na jakoukoliv pozici.

              Pro případné srovnání kroku mě napadají 2 možnosti:

              • prořezat/propilovat drážku ve které je lanko uchycené aby tahalo na menším poloměru od osy.
              • vytvořit nové kolečko na uchycení s tahem na menším poloměru. Já bych ho udělal na 3D tiskárně když už ju mám. V Praze by ti s tím mohl pomoct uživatel Pedro404
              0 0
              • Petr L2  

                Vidle je v klidu zamčená, při zatažení za lanko se otevře, i když se kolečko nedostane až na doraz, zdá se, že vidle je otevřená. Zajímalo by mě, jak to uvnitř funguje, pokoušel jsem se vysledovat jestli je odemykání on/off, nebo postupné a zdá se, že on/off ale jistot nemám.

                Jinak nápad s úpravou kolečka je dobrý, díky

                0 0
                • MlokCZ  

                  Zamykání není on/off.

                  U MC se postupně zmenšuje otvor pro průtok oleje při kompresi. Když se ale otvor přivře jen trochu, tak to pocitově na místě není znát vůbec a výrazně je to poznat až tak kolem 3/4 pohybu páčky.

                  Proto se to jeví jako by to bylo on/off. Lehce přivřené to bude maximálně nepatrně znát při velké ráně, kde menší otvor pro průtok oleje při kompresi už může lehce projevit.

                  0 0
                  • Petr L2  

                    Díky, zkusím to tedy obráceně, našponuji lanko a budu mít jistotu, že je vidle zcela otevřená, to že se úplně nezavře je asi menší zlo :-)

                    0 0
        • GaGy  

          Díky zkusím

          0 0
    • Pavel  

      Já se na bajku naučil jezdit a zamykat nic nepotřebuji. Z jednoho bajku jsem to už sundal, na druhém to sice ještě furt mám, ale už jen jako relikvii… ;-)

      0 0
      • Petr L2  

        neříkej, že když musíš pár kiláků po silnici, že by se ti zamknutí nehodilo

        0 0
      • Kysky  

        Tak to mi natoč jak ses naučil bez locku jezdit ze sedla do kopce :D

        Nechápu lidi co nezamykají. Pomůže to v asfaltovým výjezdu i když jezdec drtí v sedě

        0 0
        • Jirka24x  

          Taky sem zamykání na fulu 120mm zdvih vyhodil. Nikdy sem nezamykal. Průměrnou na silnici mám 22–25 km/h

          0 0
          • Kysky  

            Ono možná taky když je někdo těžší = má to víc nafoukaný, tak se to dá. Já foukám spodní limit (njn 55kg) a tak to propruží i když mi na řidítka sedne mucha :D

            0 0
            • Jirka24x  

              Já to mám nafoukaný na 75kg a mám to meky jak prase. když umíš šlapat do kulata vůbec se to nehoupe.

              0 0
              • Kysky  

                Tak já nemyslím při kadenční jízdě. Ale když drtíš silově do kopce

                0 0
                • Jirka24x  

                  To je uplne jedno slapu kadencne i do prudsich kopcu. Prostě je to furt otevřený a problém to nedela! Měl jsem to otevřený i když jsem jel do Plzně 285km a Někdy i tlumič kvůli prdely :)

                  • Mluvím ale o hoby a turisticke jizde kde se pohybují tak od 18–25km/h průměrné podle terenu. Na závodech kde bych honil každej wat a sr*l na pohodlí bych určitě zamykal nebo dal pevnou to je jasný :)
                  0 0
            • MlokCZ  

              Ne, to bude přesně naopak. Každý má odpor pružiny (tedy nafoukání) adekvátní dle svojí hmotnosti, takže v tomhle je to u všech stejné na hmotnosti nezáleží.

              Ale pasivní odpory vidlice jsou téměř stejné pro všechny (nárůst s tlakem tam nějaký je, ale minimální, daleko menší poměrově než poměr hmotností jezdců). A tedy lehký jezdec má poměrově ke svojí hmotnosti největší vliv pasivních odporů.

              A tedy jak v sedě, tak ve stoje se mu bude houpat vidlice nejméně (při srovnatleném stylu šlapání).

              Při jízdě v sedě je to především o tom jak kdo umí šlapat a pokud se vidlice houpe hodně i v sedě, tak jezdec šlape prostě extra blbě.

              Ve stoje zvlášť při intenzivnější jízdě se už bude houpat každému. Ale i tady to lze trochu omezit stylem jízdy. Hodně pomůže přenést o trochu více hmotnosti na přední kolo.

              Celé je to především o pocitu jezdce a jestli mu to pocitově vadí nebo ne. Pokud to není na závody, tak rozdíl zamčená vidlice vs odemčená je na výsledném čase výjezdu kopce naprosto minimální, často až neměřitelný.

              Já si vidlici někdy do delšího výjezdu po asfaltu ze sedla rád zamknu (jezdím poměrně dost ze sedla), ale je to přesně hlavně o tom pocitu, na kopci tedy znatelně dříve nejsem.

              0 0
              • Jirka24x  

                Taky se malokdy postavim a jezdím v sede. Já dřív zamykal ale při zdvihu 120 to bylo do kopce horší jak v otevřeném stavu. :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  U fullu zamčení vidlice ještě více zhorší geometrii (ještě větší snížení sagu na vidlici a zvýšení na tlumiči jak se více ve výjezdu zatíží zadní kolo).

                  Aby to na fullu fungovalo dobře, tak je potřeba:

                  • mít tlumič s polohou blízké locku nebo lockem, to pak sníží sag na tlumiči ještě více než se sníží na vidlici a je pak ok
                  • nemít na vidlici zamykání příliš tvrdé, aby tak nesnižovalo sag: nejlépe funguje lock u Suntourů, ten pomalu propouští olej, že udrží i v zamčeném stavu skoro stejný sag jako u odemčené vidlice a současně se to při jízdě ze sedla nehoupe vůbec (RS i když nemá zcela tvrdý lock, tak snižuje sag na vidlice daleko více než Suntour a přitom se při šlapání pohupuju nějaký ten milimetr, tedy chová se o hodně hůře; Foxky zase mají většinou hodně tvdý lock, tedy sice se nepohybují, ale sag snižují hodně)

                  Teď mám kombinaci obojího a je tak pro dupání ze sedla na asfaltu do kopce full už téměř srovnatelný s HTčkem (jen téměř, protože lehce jiná geo a mírně vyšší hmotnost).

                  Při kombinaci, že to omezení tlumiče (když nemá plný lock) neudrží vůbec a houpe se to a lock vidlice hodně sníží sag na vidlici, tak je to pak pěkně na h…o a je pak skoro lepší vidlici nechat také otevřenou.

                  0 0
        • Smazaný účet  

          Jj…kazdy miliwatt ztraty se pozna na strave!

          0 0
    • wilda81  

      Zkus napsat uživateli TJK. Teď jsem mu jednu posílal s kolem a pravděpodobně ji nebude potřebovat.

      Já protáhl opačně lanko, utáhl v odemknuté poloze a jezdil bez možnosti zamknutí.

      0 0
    • DeathNick  

      ted je jedno zamykani na cyklobazaru za pekny peniz na ST

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.