• MAr(c)el1

    Zdravicko, tak jsem se po delsim jezdeni rozhodl vymeniz zadni NN 2.25 plast za jiny ktery bude vice vhodny na silnicni projizdky. Teren samozrejmne jezdim taky, ale na ten si necham NN. Predek menit nehodlam a tam nechavam NN 2,25. Ktery byste doporucili z nize uvedenych? Porad nad tim badam a badam …

     

    Vse to jsou „zakladni“ kevlarove verze.

    Anketa: Jakou gumu na zadek kdyz vpredu mam Schwalbe NN 2.25" ?

    0 0
    • Scully  

      Na zadek mi příjde hodně sympatickej SmartSam. Ale pokud to máš jen na silnici tak bych se nebál něčeho hladšího třeba FuriousFred.

      0 0
      • MAr(c)el1  

        SmartSam me taky zaujal, ale kdyz porovnam cenu tak mi vychazi lepe RR … jeje, to zas bude neco nez to koupim :)

        0 0
        • Rychlej turista  

          Smart Sam tutově vyjde levněji.

          0 0
          • MlokCZ  

            Záleží jaké porovnáváš verze. Pokud ty plnohodnotné (tedy třísměsové) EVO s kevlarovou patkou, tak RR bude určitě levnější. A pokud performance ošizené verze (u SS jednosměsová verze, která má jak větší valivý odpor, tak hůře drží, ale zato má výbornou životnosti), tak tam záleží co přesně sežene u RR za verzi, RR oficiálně ty levnější verze mít ani nemají, ale přitom v prodeji jsou a tady nemám moc přehled ani čím se liší ani kolik stojí.

            A pokud by chtěl odolnější double defense verze, tak opět RR sežene levněji (ale v tomhle případě budou jak RR, tak SS v double defense verzi výrazně dražší).

            0 0
            • Rychlej turista  

              Nevycházel jsem ani tak z ceny, ale hlavně z životnosti. Přijde mi, že SS by měl vydržet mnohem víc a tedy vyjít levněji. Aspoň u těch obyčejných.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ty jednosměsové (tedy levnější verze) ano, ty jsou opravdu držáky.

                Ale už dvousměsový (předchozí model té dražší verze) měly výdrž o dost nižší (řekl bych že už jen o trošku lepší než RR). A 09 model, který je prvně třísměsový netušim z praxe jaká je výdrž, protože ten jsem už neměl, ale klidně mohla jít výdrž zase malinko dolu. Můj odhad je, že bude pořád nepatrně lepší než u RR díky tomu, že vzorek je o malinko vyšší (ale rozdíl je velmi malý), když směs je už zcela totožná.

                Jenže na druhou stranu drží ta jednosměsová verze znatelně hůře a i má vyšší valivý odpor (i dle měření).

                A výdrže ani u RR mi nepřijde špatná, možná je to tím, že to někdo přefukuje a nebo více smykuje a více váží. Mně vydrží RR na zadním kolem 2,5–3tis. km s tím, že při polovině vzorku je pro mě sjetý (tedy jezdit ho do mrtě, tak vydrží mnohem více) a jde pryč.

                Osobně bych jen kvůli výdrží do té levnější jednosměsové verze nešel nejen kvůli vlastnostem, ale také kvůli tomu, že tu výraznou výdrž není možné často využít, protože dřív se plášť zničí jiným způsobem (utrhané špuntý, proražení běhounu, proříznutí…), zvlášť když ty levné verze se nedělají v odolnějších provedeních.

                0 0
                • o.1  

                  „Osobně bych jen kvůli výdrží do té levnější jednosměsové verze nešel nejen kvůli vlastnostem, ale také kvůli tomu, že tu výraznou výdrž není možné často využít, protože dřív se plášť zničí jiným způsobem (utrhané špuntý, proražení běhounu, proříznutí…), zvlášť když ty levné verze se nedělají v odolnějších provedeních.“

                  Toto trosku dramatizujes:-) mozno by to bola pravda, keby jazdil vyslovene iba kamenite zjazdy alebo niekde cez sklo po smetisku…:-)

                   A to chce asi na cestu a do normalneho terenu, tam su tie rozne double defens ap. iba vyhodene peniaze

                   
                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Pokud jezdíš pořád sjezdy pomalu a opatrně, tak to možná vyhozené peníze jsou (to si musí každý ujasnit dle toho jakým stylem jezdí a jak moc defektí sám), jinak rozhodně ne. Není třeba jezdit žádné kamenité sjezdy nebo po smetišti, stačí jezdit trošku rychleji poměrně snadné sjezdy.

                    Psal jsem to zrovna nedávno v sousedním vláknu v reakci na FF, zkopíruju to znovu ještě i sem: „Před 14 dny jsme takhle jeli z Králického Sněžníku směrem na Polskou stranu. A teď nemám na mysli ten horní technický místy hodně těžký úsek po zelené s šutry (tam to samozřejmě není nic pro FF), ale cyklotrasu, která vede v Polsku blízko podél hranice směrem na Jodlow a to spodní polovinu. Je tam pěkná široká cesta s tvrdým podkladem, která nemá moc zatáček a je poměrně prudká (odhad z gpsky je že to je souvisle 14% několik kilometrů). Směrem dolu to tedy opravdu jelo, místy přes 60km/h (a brzdily to občasné zatáčky). A v tomto sjezdu kamarád prorazil (a to ne že by cvaknul, ale prostě přímo prorval běhoun možná o nějaký mini kamínek nebo mini klacík, o co jsme nenašli a žádné větší překážky typu šutry a klacky na cestě nikde nebyly) Smart Sam alpencross verzi a to ještě jel na fullu. A ta cesta byla opravdu pohodová, na HT tam jel další úplně stejně rychle a neujížděli jsme mu, cesta nebyla rozbitá.“

                    Tedy obyč slušná cesta, jen trošku větší rychlost a i ten zesílený SS to nepřežil. A druhý kamarád také ten stejný zesílený SS už také podobně prorval.

                    Takže ono to není nijak zázračné ani s těmi zesíleními. A Schwalbe v obyč verzích jsou prostě tenounké šlupky.

                    Pokud se jezdí pořád v kamenitých terénech a k tomu trošku agresivněji, tak to tu jezdí jiný než já a pak mají defekty i na mnohem odolnějších pláštích než jsou double defense/alpencross verze SS/NN/RR.

                    A lidí, kteří opustili Schwalbe pláště po pár proříznutí (šlo téměř vždy o obyč verze) tu je také poměrně dost. A ve více případech šlo o normální terén, žádné extrémy.

                    Na druhou stranu je spousta lidí, co s tím žádný problém nemá, ale to je dané tím jak jezdí málo agresivně.

                    Utrhaných špuntů tu je v historii také mraky, a třeba v naší partě koncem životnosti NN i SS sem tam nějaký ten špunt vždy utrhne. Double defense verze samozřejmě špuntům nijak nepomůže.

                    0 0
                    • o.1  

                      Pomaly a opatrne nie je celkom moj pripad.

                      Tiez sa mi zo dvakrat stalo ze som natrhol bok plasta(namotany ostry konar pri rychlej jazde cez popadane haluze po veternej smrsti) ale to su skor ojedinele pripady, ktore pri tom rozdiele ceny mozem dat novy plast (ja som to vzdy zalepil sietkou zo smirgla a dojazdil bez problemov az do konca), ale to sa stane raz za cas alebo nikdy, a ked to este chce na „silnicni projizdky“ …

                      Neodpustim si este jednu poznamku- ked menis plaste v polovicke vzorku tak to menis prinajmensom vzadu prave ked ma najlepsie vlastnosti :-) (ide rychlejsie a este drzi rovnako).

                      Skoda ze nebyvam niekde blizko, mohol by som jazdit plaste zadarmo:-)

                        
                      0 0
                      • MlokCZ  

                        S tím rozdílem cen a novým pláštěm to moc nechápu. Pro příklad (jen teoretický příklad, já už dlouho jezdím UST, takže už dávno neřeším, zda double defense verzi nebo obyč) vezměme třeba NN, který jezdím na předním kole, tedy tam mi vydrží hodně km a proto šance na takové zničení je větší.

                        NN double defense 09 verze 2,25 bych dnes mohl koupit za 950Kč (bike24.com). Obyč verze je za ± 750 Kč (neprohledával jsem všechny eshopy, jestli náhodou někde není ještě o pár Kč levnější, to by ale mohla být i ta double defense verze). To tedy máme za stejnou cenu 4 kusy double defense verzí a 5 kusů obyč verzí. Na 4 kusy double defense na předním to je nějakých 20tis. km. Pokud mi tedy během 20tis. km zachrání double defense verze 2 velké defekty, tak už znatelně ušetřím. A jeden pořádný defekt za 10tis. km není nic extrémního. Nehledě na to, že mi během těch 20tis. km ušetří větší množství drobných defektů jako trny apod. (ne že by double defense verze nešla píchnout trnem, to samozřejmě lze, ale je to méně časté, proto také vozím UST s tmelem, které tohle řeší nejlépe) a tím mi ušetří opravy defektů (které mě třeba na vyjížďce vždy docela otráví).

                        A s tím menším valivým odporem to tak dost často není (samozřejmě někdy to tak být může, záleží na konrétní konstrukci pláště a jak se změní kontakt pláště s terénem se sjetým vzorkem a jak dobře je navržený vzorek). V některých případech má sjetý plášť, zvláště při huštění na menší tlaky (což tak jezdím) naopak větší valivý odpor. O tom, že drží stejně nemůže být řeč.

                        0 0
                        • o.1  

                          Hovoril si, ze by si koli zivotnosti nesiel "do té levnější jednosměsové verze ", tam uz ten rozdiel v cene je vyrazny.

                          S tym valivym odporom to je pravda, ze zalezi aj na konstrukcii plasta , ale to iste plati aj o tom podrzani. Napr. teraz dojazdievam Mountain King vzadu v strede skoro bez vzorku ale vdaka bocnym spuntom si na nom dovolim skoro to iste(aj ked mozno trochu pomaha aj zvyk) ako na novom. Vpredu je to samozrejme ine, tam uz to okolo polovicky pomaly zacne byt menej spolahlive.

                          Ale na „silnicni vyjizdky“ + 96,73% ceskoslovenskych terenov by som to nevidel tak dramaticky. A ked sa prilis nebrzdi, tak je kazdy teren hned o cosi lahsi:-)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Pokud jde o ty levné verze, tak s cenou je už velký rozdíl, to máš samozřejmě pravdu, ty jsou kolem 400Kč.

                            Ale tam jsem také psal „nejen kvůli vlastnostem“, tedy ty vlastnosti (jak plášť drží a jaký má valivý odpor) jsou tu také velmi podstatné pro rozhodování.

                            Co se týká té výdrže, tak takový jednosměsový SS na předním bych u sebe viděl tak na 10tis. km a tohle prostě ty špunty v dobrém stavu nevydrží, proto jsem to zmiňoval v souvislosti s výdrží, tedy že bych opět byl stejně jen třeba na těch 5tis. km.

                            U zadního už to bude jiné, tam nebudou ty výdrže tak velké, takže tam je dost pravděpodobné, že by to někomu vydržet mohlo.

                            Tohle si každý musí ujasnit sám dle toho co a jak jezdí a co mu za ty prachy stojí.

                            0 0
    • nksh  

      Na Kenda Small block 8 jsem docela zvědavej, v americkejch časácích je už na každym druhym kole :) Ale tady s nima zkušenost nemá zatim asi nikdo

      0 0
      • MAr(c)el1  

        vcera jsem je mel v ruce v jenom krame, kterej neni zrovne nejlevnejsi (Trek/GF) a cena me velmi prekvapila 510,– Ale zase jsem rano koukal na valivej odpor a ten by mel bejt znatelne vetsi nez NN co tam mam ted … ted babo porad :)

        0 0
        • nksh  

          kde si zjistil valivej odpor?

          0 0
          • MAr(c)el1  

            nasel jsem nejakou tabulku, ale uz ji nemam, bylo pro me jen dulezite vedet jak jsou na tom ty co me zajimaji

            0 0
          • MlokCZ  

            Třeba na mojich stránkách ta tabulka pořád je. Ale tam je jen nějaká jiná verze Small Block (bez té 8čky) a ještě model 08. A ta je na tom s valivým odporem přímo mizerně.

            Je možné, že prošla testem už ta nová verze taky.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak dle tohoto odkazu to asi je přímo Small Block 8, jen loňský model. Ideální by byla asi přímo ten test Bike magazinu ve kterém to bylo, zkusím se podívat.

              0 0
              • MlokCZ  

                Takže tady je, tedy pokud nedošlo u aktuálního modelu k výraznému přepracovaní, tak je na tom vyloženě tragicky (o tolik horší valivý odpor než NN je už fakt moc) na daný druh pláště.

                0 0
                • MAr(c)el1  

                  to je teda skoda … takze RR a ted jestli 2.1 nebo 2.25

                   
                  0 0
                • MAr(c)el1  

                  ale koukam ze testovali verzi 120 TPI, ale za tech 500,– je 60 TPI … predpokladam ze by na tom mohla bejt co do valiveho odporu lepe

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Možné to je, ale také to může být i opačně. Také záleží zda se liší jen TPI nebo třeba i směsí či něčím dalším. Tohle je bohužel problém, že test se dá brát vážně pouze přímo pro tu konkrétní verzi a u jiné může být vše jinak.

                    0 0
                    • nksh  

                      mě se ten test nezdá-vycházejí stejný hodnoty jako u Kenda Blue Groove a to je plášť s pořádnym vzorkem podobnym jako Nevegal, z kterýho Small Block vychází, ale měl by být mnohem „jezdivější“. Tak jestli spíš soudruzi z ndr neudělali někde při měření chybu :)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Nemyslím, už to měří hodně let, metodika je dlouhodobě zaběhnutá a testavací zařízení pořád stejně a když náhodou dojde k nějaké chybě, tak na ni vždy někdo upozorní a v pdf verzi testu bývá dávno opravená (někdo upozozní a pdf verze vychází až několik měsíců po tištěné).

                        Vzorek je pouze jen jedna z věcí, na které záleží, ty ostatní věci jako směs, konstrukce běhounu jsou stejně důležitý parametry a od pohledu se nepozná z toho naprosto nic. Takže od pohledu bych si nikdy neodvážil hodnotit valivý odpor žádných plášťů.

                        Třeba rozdíl mezi valivým odporem nových Fat Albertů a RR není nijak velký, tady je vidět jak málo může udělat samotný vzorek, když je srovnatelná konstrukce pláště a směs.

                        0 0
                        • nksh  

                          no už jsem myslel, že mám ideální plášť na zadní kolo, ale hledání pokračuje :)

                          0 0
                          • nksh  

                            tady zase všichni vychvalujou níkzkej valivej odpor

                            0 0
                          • MAr(c)el1  

                            taky sis vybral kenda small ? :)

                            0 0
                            • nksh  

                              docela mě zaujal, už jenom netradičním vzhledem :)

                              0 0
                          • kloubik  

                            S tím valivým odporem jste mne teda moc nepotěšili… Zas na druhou stranu oproti Nevegalům jsem spokojenej. Dal jsem je předevčírem na zadek, myslím že na suché podmínky a tvrdý podklad budou ideální, zatím jsem je projel jednou, dneska se chystám na delší vyjížďku, tak uvidím. Z prvních pocitů mi přijde, že jedou mnohem lépe než Kenda Nevegal co jsem vozil a drží taky velice dobře. Šířku jsem naměřil 55 mm u rozměru 2.1 (ale není to úplně přesný, nemáš šupléru)

                            0 0
                            • nksh  

                              pokud je to pocitově znatelně lepší než s Nevegalem tak je beru taky. Dík za další info

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Oproti Nevegalu bude s valivým odporem výrazně lepší každá guma této kategorie.

                                Starší verze Nevegalů (tuším 04 nebo 05) měla dokonce tak velký valivý odpor, že to bylo mimo rozsah měření toho přístroje, co s ním v Bike magazinu měří (a měří to do 50W).

                                Takže pocitově to musí být mnohem lepší i pro tu verzi Kendy co byla v tom testu. Ten rozdíl mezi Kendou (v testu) a Nevegalem bude větší než mezi Kendou (v testu) a NN.

                                0 0
                            • MAr(c)el1  

                              a jakpak jedou na silnici???? Nemas treba moznost srovnat s Nobby Nic?

                              0 0
                              • kloubik  

                                Bohužel ne, schwalbe jsem nikdy nejezdil, ale jak kendy doslouží, chci je určitě zkusit obout.

                                0 0
            • destr  

              Mno tak to teda čumim.

              0 0
        • destr  

          Právě že by měli mejt dobrej valivej odpor…

          0 0
    • Dlabka  

      Vysvětlí mi někdo prosím co znamená ten valivý odpor udaný ve watech?

      0 0
      • MAr(c)el1  

        to znamena kolik energie musis vynalozit abys rozpohyboval kolo … cim mene tim lepe

        0 0
        • Dlabka  

          to je mi jasný, ale to je energie kterou potřebuješ na překonání jednoho metru za jednu sekundu?

          0 0
          • MlokCZ  

            Ne, je to potřebný výkon (ne energie, energie se neměří ve watech, ale joulech) k udržení rychlosti 20km/h pro zatížené kolo 50kg (tedy zhruba to odpovídá 75kg jezdci a zadnímu kolu) a nafoukaného na 2,5 baru pro tvrdý povrch (tedy nejvíce ty čísla odpovídají na asfaltu, v terénu valivý odpor bude větší, poměry mezi plášti budou ale většinou podbné, i když nějaký rozdíl tam být samozřejmě může a nemusí mít valivé odpory pro různé povrchy v přesně stejném poměru jako byly změřené pro tvrdý povrch).

            0 0
            • MlokCZ  

              Pro orientaci ale nejsou podstatná absolutní naměřené výkony ve watech, ale spíše poměr těch čísel pro různé pláště.

              0 0
    • Featherbed  

      Omlouvám se za zneužití vlákna, ale budu přecházet na UST, a tak vybírám první bezdušové pláště… chci aby pořádně jely ale přitom i držely v terénu :-)

      Jsem z lehčí váhové kategorie, stávající dušové Bontragery co byly původně na kole jsem cca za 3000km jednou procvaknul, jinak žádný defekt, takže se asi dá říct, že příliš nedefektím…

      Přemýšlel jsem o RR dopředu i dozadu, ale byly mi doporučeny Maxxis Crossmark, máte s nimi někdo zkušenosti? Doporučili byste ještě nějaké jiné pláště? Díky…

      0 0
    • MAr(c)el1  

      Nenasel by se tu nekdo kdo by mel prime srovnani s Schwalbe RR 2.25 a Kenda Small block 8 2,1 ???

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.