• Dave.6

    Zdravim, tak konecne je to tady. Nove potrebne veci mam nakoupene (trety, bunda, navleky atd) a prijdou penize, ktere chci pouzit na upgade kola. Takze hned na zacatek do konce zari bych mel mit asi 12 tisic. A ted jak je co nejlepe utratit.

    Bike zde bike-forum.cz/forum/fot­ky/nase_biky.html?de­tail=3978

    Jde me o to zda tech 12 tisic dat jen do kol a pak setrit na hydry (cca dalsi mesic nebo dva) a nebo koupit oboje, ale z něčeho slevit)

    Takže kola mám vybraná tato:

    náboje DT Swiss 340 disc 6děr, ráfky DT Swiss XR4.2 disc (cena asi 10k + černé dráty a modré elox niple)

    a nebo levnějsí

    náboje DT Swiss Cerit disc 6děr, ráfky DT Swiss X455 disc (cena asi 4,4k + černé dráty a modré elox niple)

    Hydry jsou jasné

    ORO K18 (chci nechat kotouče 160/160, ale brzdy jsem nezkousel)

    nebo Avid Juicy 7 (sice jsem je zkoušel jen jednou a chvilku a na mě jsou asi fakt hodně jedovaté)

    No sedlo je otázka jednotlivce, ale po zkušenostech z botama od Speslu a jejich BG, bych klidne sel opet do spesla a to v podobe sedla Alias (je ve trech rozmerech tak bych se mohl trefit – podle merky mam mit pry velikost 143 mm :) )

    Nebo jina varianta? Vykaslat se na neco a koupit treba rebu? :) ne to byl vtip :) ty kola jsou fakt kriticka :) Vlni se to na vsechny strany a chtel bych prumyslova loziska.

    Tot zatim asi vse.

    Moc diky za pomoc.

    0 0
    • Jane  

      vidím to na ty kola – tedy DT Swiss 340, ráfky 4.2d, výplet Super Comp a niple DT alu

      0 0
    • jonti  

      Skoda ze se nenapisal, kolko vazit, pri tych 196cm predpokladam ze aspon 80kg, a nenapisal si ani, co od upgradu ocakavas. Este k tym brzdam, vozim teraz aj Oro K24 aj Avid Juicy 7 a juiciny mi pridu lepsie co sa tyka ergonomie paky a servisovatelnosti a jednoduchosti. Maximalna brzdna sila je asi porovnatelna, u oro je na zaciatku stlacenia paky velka brzdna sila pri malej sile na pake, ale dalej to zial tak dobre nie je, takze ak napr. brzdim zo 40km na nulu, tak ich je treba stlacat najviac ako vladzem, rovnako ako avidy. Prehrievanie so nezazil u ziadnych z nich, vazim 70kg. K tym kolesam, proste za viac penazi rychlejsie kolesa, ideal velmi vela penazi a naj kolesa :)

      0 0
      • Dave.6  

        a jo vidis to jeste vahu :) jj tipnul jsi to dobre :) vazim 82 kg… Jsem hubenej jak lunt…:) No co ocekavam? No od brzd urcite lepsi udrzbu, u mechanik je silene to stelovani desticek od kotouce, hydry se nastavi samy :) No a urcite lepsi chod oproti mechanikam…

        Jinak teda cetl jsem celou diskuzi rozhodovani mezi avidama 7 a orama a prislo me ze ty ora vychaj lip (hlvne na 160/160 kotoucich) kdyz by ses rozhodoval sam za sebe co bys vzal?

        No a co se tyce kol? No urcite lepsi akceleraci a odlehcit je jelikoz too co tam je to jsou snad tunova kola. A z tech kol myslis teda co?

        Jiak moc diky

        0 0
        • jonti  

          Tak Oro, su lahsie :) Ak nerozbijas casto rafiky, tak zobrat lahsie rafiky 4.2, draty Competition 2–1.8–2, a usetrit na nabojoch, aj tie Cerity alebo onyxu su velmi dobre, hoci trochu tazsie.

          0 0
    • enjoy  

      ja ti poradim.Jane nikdy neposlouchej!:-),ona je „jina“:-)

      0 0
      • Dave.6  

        ja ti nevim ale me teda uz hodnekrat poradila a fakt docela dobre, za to ji patri dik.

        jinak jaka je teda tvoje rada? :)

        0 0
        • enjoy  

          musel bys tady znat od zacatku:-)

          osobne jsem zastance nesetreni..ale jak si vybral ty varianty,urcite by stacili ty kola levnejsi a garantuju ti,ze bysi nepoznal rozdil.ona Jane ti vzdycky poradi to nejlepsi,protoze je tak trochu megalomanka:-) osobne bych dal(a dal jsem) do kol jeste vic,ale zapletenych.ne ze by byl rozdil ve funkci,ale udelaj proste vetsi radost. zda se mi,ze umis celkem vybrat co je dobry,myslim ze nepotrebujes radit.

          0 0
          • Jane  

            no zase to beru tak, kolikrát budeš kupovat nějaký náby… takže proč nevzít rovnou 340, ale jen Cerity… ano, je možné, že rozdíl ve fci nepoznáš, no ale vzhledem k frekvenci nákupu náb si prostě vezmu ty „lepší“… tak přemýšlím já. Pokud někdo hodlá měnit náby jednou za tři roky, tak chápu, že 340 jsou zbytečná investice, ale to si každý musí zvážit sám. Já holt raději klidně delší dobu šetřím a pak si koupím to lepší a zatím tedy s funkčností takových komponentů panuje spokojenost (viz zadní Hugi 240 bez „s“) narozdíl od zadní náby LX

            0 0
            • mr.antik  

              já si myslím, že ty to kolo jen strojíš a nejezdíš na něm :-) ono všechno se dá zlomit a pokud na to někdo těžko šetří, tak aby se na tom potom bál jezdit. Já bych si radši nechal nějakou rezervu, třeba na do budoucna na vidli…

              0 0
              • Jane  

                no tak doteď se roční kilometráž pohybovala v rozmezi 4000–5000 km – ano mnoho to není a bude ještě hůř – holt určité povinnosti ve škole, diplomka… atd jinak nevidím důvod se bát jezdit na kole, zase to moje kolo není nic extra a komponenty mi docela dlouho vydrží, pač to nijak nehrotím a pokud přijde pád, tak jen v pomalé rychlosti, kdy je minimální šance něco rozbít… a holt čas od času si chci udělat radost, bohužel nakupování oblečení a takových „kravin“ mi radost nepřináší, takže si raději pořídím něco na bajka – že… jako teď šaltr XTR :)

                0 0
                • mr.antik  

                  povinnosti ve škole, to je pohoda, to jsem taky jezdíval pět tisíc. Pak příjde práce a bude to mnohem horší… Ty budeš mít nakoupený superdrahý komponenty, který hodně vydržej a 10 let nebudeš mít co ladit :-) Ta výdrž nemusí být jen o padání, nedávno jsem neštastně najel na klacek,kterej se mi zamotal do zadního kola, naštěstí mám celkem levný blativý kompnenty, tak se to jen trošku poohýbalo

                  0 0
            • enjoy  

              Tak bud je nekdo v baliku a neresi to,koupi si to nejlepsi.. takovej clovek ale taky nema stejny kolo tri roky:-) pak je tu nekdo kdo neustale ladi a snazi se dokupovat ultra vyhcytavky,jenze to je cesta do pekel.kolo si mas postavit za balik penez a pak na nem uz jenom jezdit ve vysneny konfiguraci.nez byt porad nestastnej,ze mi tam tohle a tamhleto jeste chybi.to radsi zase po case novy kolo. ty treba v jednom kuse po necem prahnes,neco ladis..tu a tamhleto..pak je to kolo tak divoky,jako ho mas treba ty.

              0 0
              • Jane  

                no tak řekněme, že neustále trochu „ladím“, ale to jsou teď jen takové blbůstky… na nový kolo nejsou prachy, takže to skládám postupně, navíc by se mi žádný kolo od výrobce zřejmě nezamlouvalo – zase by se musela vyměnit kupa věci a furt něco – ne, ne mě baví ten výběr komponent, a to že je to trochu divoký mi popravdě řečeno ani nevadí – už teď panuje spokojenost s jízdním projevem a to že mám jedno kolo stříbrný, druhý černý a že řidítka, představec, rohy atd. nejsou od jednoho výrobce mě stěží dokáže rozházet – stejně jako hodnocení v sekci „naše biky“, které mi připadá vcelku úsměvné ve srovnání s jinými koly – na koukání to asi není, ale to mi je docela fuk, hlavně že to jede – a docela dobře :)

                0 0
      • kolda  

        souhlas:))Jane je proste ujeta na komponentech, furt resi pi…viny, misto aby na to kolo sedla a poradne jezdila.

        kola sezenes dobry v relaci kolem 6 tis.

        DT Onyx + slusny rafky a vyplet.

        hydry ti neporadim, protoze mam vecka.

        0 0
        • Jane  

          ježiši – ať si koupí, co chce – jestli se mu 340 zdají za moc peněz a nechce stavět tak drahý kola, tak potom asi není co řešit… a fakt nevím, co má společnýho řešení komponentů s ježděním na kole – info si můžu shánět večer na netu, což taky dělám a Velo nekupuju

          0 0
          • kolda  

            já jenom, že v tvým případě je to už skoro posedlost.

            0 0
            • Jane  

              hm tak posedlost si představuju jinak… se o to akorát zajímám – možná na holku více, než je obvyklé – to uznávám, ale spíš to vidím tak, že je lepší do budoucna určité věci na B-F fakt neřešit, protože to beztak nikam nevede a nepovede

              0 0
    • orca.1  

      Kola jsem řešil podobně jwko ty a dospěl jsem k tomuhle:

      • náby Cerit disc(340 jsou sice pěkný ale cena to kazí, ložiska stejný jako cerit, na normální jsou 340 zbytečný)
      • ráfky 4.2d jsou super, ale kameny do nich mlátí stejně jako do levnějších X445 :)
      • výplet dt superkomp a alu niple. Celkem cca 7kKč.

      Brzdy Oro k18, není co řešit.Kotouče 160 na normální užívání bohatě. Kompletní brzdy vč. kotoučů a adaptérů cca 7,5kKč.

      Sedlo pohodlné Wtb RocketV, 500Kč. (upozornění: každá p***l je jiná:)

      Tohle mám na kole a funguje to.

      0 0
      • MlokCZ  

        Ty kola za celých 7tis. Když si tady www.netbike.cz/select_det.php?… necháš dát supercompy, tak to nemůže určitě vyjít na tolik.

        A ten ráfek bych já osobně vzal 4.2d. Jsem potřeboval v Jeseníkách na dovolené rychle zadní nové kolo, které jsem tam zrušil a vzal z netbiku kolo právě s x455. Těch pár gramů navíc by mi navadilo. Ale nějak jsem si nevšim, že je užší a na širší pláště to je už znát. Tam bych kvůli těm 2mm šířky navíc určitě teď bral raději 4.2d.

        A ty brzdy opět na netbiku mají komplet za 6200 www.netbike.cz/select_det.php?… A dopředu bych rozhodně 160ku kotouč nedával.

        0 0
        • Dave.6  

          zdravim, takze tohle muzu brat jako radu? :)

          Vzit jen cerity na XR4.2d rafkach? myslis ze se nevyplati priplatit za ty 340tky (onyxy neuvazuju to je skoro jak cerit)

          Teda dodavam ze je to fakt jen na pohodove chrti XC. Plaste bych rekl ze tam nikdy sirsi jak 2.1 nepujdou (takze na to by mohly stacit i X455 ne? nebo v cem jinem by byla vyhoda tlustsiho rafku?)

          No a co se tyce brzd? Nevim ted mam mechaniky a vse jsem na kotoucich 160/160 daval s prehledem…:) Nemyslim si ze u hyder by to mohlo byt o tolik horsi ne?

          Diky

          0 0
          • MlokCZ  

            Na širším ráfku širší plášť lépe sedí, méně se ohýbá do stran, lépe využívá svojí šířku (teď zrovna jsem porovnával šířku Albertů, na 19mm širokém 4.2d mají 53,5mm, na 23mm širokém ráfku mají 56,5mm). Do 2,1 je to ještě asi fuk, pak vem klidně tu kombinaci certi + x455, pokud ti nevadí těch 55g navíc na ráfku.

            0 0
        • orca.1  

          Ty kola mě stály zhruba 7, cena včetně zapletení, 9ks náhr. drátů a poštovného.(cerit disc, 4.2d, superkomp, alu niple) Výměnou výpletu se to prodraží, drát champ. stojí 6,50 a superkomp 20,–.Rozdíl ceny na obou ráfkách je 1300,– Brzdy jsem kupoval přímo u bartoníčka v březnu, origo balení. Nevím jestli na netbiku je to taky tak nebo sundané z kola, pak je ta cena příznivější, ale.. Já osobně bych spíš potřeboval 180 dozadu :), s přední není problém a 180 vpředu by pro mě byla už moc jedovatá (75kg rider:)

          0 0
          • MlokCZ  

            Mám 70kg. Delší dobu jsem jezdil 180/160 na K24-kách. V Jeseníkách testoval 200/180 a vůbec mi jedovatá nepřišla a bylo to přesně podle mojich představ. Se zadní jsem měl ale trošku problém s vibracemi a pak samozřejmě více cinkaly. Zatím jsem vrátil 180/160 (nechtělo se mi řešit ty vibrace testování jestli pomůžou jiné destičky, jiný kotouč, moc dalších alternativ už nemám, zafrézované to mám dobře a seřízené taky a vše dotažené taky). Poslední den v Jeseníkách jsem už na 180/160 jel sjezdovku z Šeráku a jak jsem litoval, že na předním nemám 200ku (musel jsem si v půlce sjezdovky na 180ce pomoct druhým prstem, což se mi vůbec nelíbilo). Ale je fakt, že pokud není takovýhle typ sjezdu, tak se na 180/160 taky dá v pohodě. Proto pořád váhám, co tam nakonec nechám. A možná nakonec přejdu na 200/160. Problém s tím, že by ta 200-ka byla moc jedovatá jsem neměl ani náznakem.

            0 0
            • Volf  

              No jestli to není spíš otázkou z čeho jsou udělaný destičky. Nemám skoro žádnou skušenost s kotoučema, ale co se týká špalků tak jsou ohromný rozdíly v použitejch směsích a není důvod se domnívat, že u destiček to bude jinak.

              0 0
              • MlokCZ  

                Rozdíly v destičkách jsou, u K24-řek jsem zatím neexperimentoval a měnil teď zase za originální. Ono u ORO moc možností stejně není, protože dost výrobců pro ně destičky běžně k dostání nemá. Třeba u J7 jsem experimentoval více a rozdíly nějaké byly ale nic výrazného. A co jsem hledal info na zahraničních stránkách, tak ty originál organické brzdí dobře a nic moc lepšího není.

                Ale je to hodně o tom, co jezdíš za sjezdy. Když se jede něco hodně prudkého jako ta sjezdovka z Šeráku a přitom se musí brzdit souvisle (já opravdu nemám na to na takové sjezdovce to pustit a nebrzdit souvisle), tak je třeba hodně výkonu. Je taky možné, že ke konci už začali lehce vadnout (i když ten pocit jsem neměl, že bych musel brzdit výrazně vyšší silou než na počátku sjezdovky).

                0 0
          • MlokCZ  

            A dozadu 180ku moc nechápu. Tam i 160ku zablokoju jedním prstem na jakémkoliv povrchu (se Smart samem 2,25). Proto asi dám tu kombinaci 200/160.

            0 0
            • orca.1  

              Taky ta 180ka byla se smajlíkem:) Je to daný tím, že přední má vždy „větší“ účinnost na zpomalení než zadní. Když vezmu za zadní při jízdě v sedle, tak mi to přijde houbovitější. Jak jsi psal, tak při prudkých nebo delších sjezdech lehce vadne, ale není to sjezdová brzda, takže já jsem s nima spokojenej.

              0 0
              • MlokCZ  

                houbovitější je zadní brzda vždy (dáno dlouhým vedením hadiček), ale i tak při stejné síle na páku při 200ce vepředu a 160ce v zadu zadní zablokuju a přední stále můžu ještě sílu zvyšovat. Proto i přes ten houbovitý chod uvažuju ještě i o 200/160. Nejraději mačkám brzdy cca stejnou silou.

                0 0
          • kolda  

            ty jsou fakt pěkný

            0 0
    • Volf  

      Hele já bych to nehrotil. Na alívkách jsem najezdil dobře 25 000 km a dobrý. Sice nejsem příznivcem kotoučů, ale když už tam máš ty mechaniky tak bych je vyměnil za hydry a dál to zatím neřešil. Taky jsem si prošel obdobím, kdy jsem v něčem slevil abych to měl hned a není to ono. Kola bych klidně řešil až na příští rok. stejně začne být za chvíli hnusně a do jara máš na luxusní kola.

      0 0
      • Dave.6  

        tak to je taky dobrá rada :) i kdyz ja nerad cekam :) radsi bych to mel uz ted hned :) ale to by znamenalo jedine si pujcit a to se me nezamlouva :)

        Takze bych utratil cca 6 k za brzdy a pak bych mohl setrit na nova kola a jak pises na jare bych si bez debat mohl koupit 340tky a rafky 4.2D…

        Ted me jde jen o to zda fakt poznam rozdil mezi tema 340tkama a ceritama (popripade mezi rafkem X455 a nebo XR4.2D) jestli to proste za ty penize navic stoji? Nekdo tady psal ze rozdil nejde moc poznat…

        Jinak ty brzdy ora k18 jsou asi jasna volba :)

        Jinak moc diky…

        0 0
        • kubad  

          Jasně že nepoznáš, je to jen marketing výrobců. Kup si Alivko to funguje taky!!!

          0 0
          • Dave.6  

            ta tvoje odpoved se me moc nezamlouva… uz parkrat jsi me tady fakt dobre poradil tak proc ted takova arogance? Jako jasny chapu ze se v kolach vyznas lip a ja jsem jen amater ale tak snad kdyz nevim tak se muzu zeptat ne? Ani ses nepodival do profilu (jinak bys vedel ze alivko mam) a hned takhle utocis… Je me jasny ze kdyz se podivam na cenu ktera je asi 2× vyssi tak se nekde projevit musi me spis slo zda to uziju ja na moje pohodove XC…

            Stacilo by napsat jen ne pro tebe je to zybtecny kup cerity, nebo pockej si a kup 340tky vyplati se ti to…

            No to je jedno…

            0 0
            • kubad  

              To je právě to co nemůžu. To si musíš rozhodnou sám proto ta odpověď. Nevim jak jezdíš jaké máš plány do budoucna a nemyslím si že si oslík kterému když někdo řekne kus tohle je to super tak to koupíš. Navíc pochybuju že tu někdo má přímé a dlouhodobé srovnání těch konkrétních kol.

              0 0
            • kolda  

              ale kubad měl docela pravdu.

              já jsem jezdil několik sezon na kolech náby Deore/ráfky Eagly a taky to jezdilo a ne špatně.

              na pohodové XC jak píšeš ti budou bohatě stačit náby Cerit, připlatil bych spíš za ty ráfky a výplet.

              ale pokud chceš mermomocí vrážet prachy, tak prosím:) ale můžeš je vrazit i do něčeho jiného, např. vidle.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.