• Blarky

    Zdravím, rád bych se zeptal zkušenějších na horské kolo 29 palců. Využití ze startu hlavně na shození váhy. Po práci 1–2 hod. a po pár týdnech až naberu trochu formu ;) tak přidám cestu do/z práce cca 20 km. Cesta většinou asfalt + nějaká ta zkratka přes polní cesty. Výška 199 cm a 130 kg. V obchodě mně bylo doporučeno toto:

    MRX 29" velikost rámu 23"

    Vidlice Suntour XCR RL 29" Air

    Výbava Sram X5

    Hydraulické brzdy Avid

    Doplňky vše Profil, duralové

    Sedlo gelové

    0 0
    • Mysee  

      Za 15–18 by šlo.

      0 0
    • Dunde.e1  

      Možná to víš, ale na shození váhy je důležité se neštvát, ale držet poměrně nízkou tepovou frekvenci, pak se pálí tuky a vytváříš si nějakou vytrvalost.

      Jinak se svou vahou musíš mít vzduchovou vidlici, což tvé kolo má, akorát si nejsem jistý jestli nohy XCR air nemají průměr jen 30mm, trochu dražší raidon má totiž 32mm. Ideální by ale asi by vidlice s pevnou osou (jsou ale dražší), protože pod tou váhou se ty obyčejné (bez pevné osy) budou asi hodně kroutit (mám 100kg a i ten Raidon se kroutí).

      Kdybys neměl 130kg, tak by ti stačil možná i 21" rám, ale ať nenamáháš rám v místě napojení sedlovky, tak 23" bude v tomto směru výhodnější. Bacha ale ať není moc dlouhý, bolely by tě ruce, možná i záda, za krkem apod a taky aby štangle nebyla nebezpečně vysoko, takže rám si vyzkoušej, každý výrobce má trochu jinou geometrii.

      Docela zásadní budou ráfky a špice. Chtělo by to něco zesíleného, ale s tím neporadím.

      Záleží jaký máš rozpočet. Určitě by se dalo na zakázku postavit kolo, které by sneslo takové zatížení a fungovalo i slušně. Nejlepší by bylo oslovit nějakého stavitele.

      0 0
      • Mysee  

        +1 Postavit teď něco bytelnějšího. A až něco shodí a bude vědět, co mu vyhovuje a líbí se mu, tak pořídit něco lepšího. :)

        0 0
      • Blarky  

        Rozpočet je už na maximum :( Na začátku jsem si říkal kolem 15000. Po tom co sem slyšel v obchodě jsem to zvednul na 21–22000 víc fakt už nevytáhnu. Cena:

        MRX 29" velikost rámu 23"

        Vidlice Suntour XCR RL 29" Air

        Výbava Sram X5

        Hydraulické brzdy Avid

        Doplňky vše Profil, duralové

        Sedlo gelové

        19500± už si přesně nepamatuji kolik říkal. Bude se to skládat. To znamená že 2500 by ještě mohlo jít do ráfku, ale asi to bude málo v tom se nevyznám.

        0 0
        • tromboonen  

          Se vyprdni na MTB kdyz chces jezdit po asfaltu a nech si postavit crosse treba s pevnou od mistnich stavitelu, pojede to lip a bude Te to lip bavit..

          Nebo to ber tak, ze chces zhubnout, kup si co nejtezsi MTB a mas to, ale jak rikaj ostatni, jednak to chce jezdit v urcitych tepech (ale obcas si dat sprint nebo vyjet kopec rychleji aby telo spalovalo i po vykonu).. no a to na nejakem tezitku s blbou geometrii jde dost blbe, ne ze by to neslo, proste pojedes podle tepaku, ale nebude to vubec zabavne a asi te to brzo omrzi a vyprdnes se na to… za me je lepsi investovat trochu casu a usili a pripadne penez (ale nemusi to byt nutne drazsi) na to, aby to kolo bylo neco, co v danem terenu pojede a bude te bavit, a pokud se bavime o asfaltu, cyklostezce a max polnacce, tak na to MTB rozhodne nepotrebujes..

          0 0
          • Esi  

            případně pokud by jsi to stavěl tak si na krosové kolo můžeš nechat dát MTB převody (Kros má standardně silničářské) tak že budeš mít o trochu ty převody lehčí lépe si to bude šlapat do táhlejších kopců, ale v ceně do 10 tisíc bych šel minimálně do pevné vidle, rám takového kola stejně žádný terén nesnese a na cyklostezku odpruženou vidli nepotřebuješ a v této cenové kategorii nemůže být o tlumení ani řeč

            0 0
            • Esi  

              sakra tohle patřilo o jedno téma vedle :-( (výber kola za 9 litrů nebo kolik tam je) :-(

              0 0
            • Blarky  

              No ted sem už uplně zmatenený :D No nevím já měl vždy horské a když už jsem měl půjčený trek např jen na cestu do obchodu nebo něco podobné, tak ano zdálo se mi že to jde více bez odporu, ale na MTB se citím nějak lépe. Ano nejspíš to bude trošku vražedná kombinace moje váha + ten odpor na MTB. Ale potřebuji trošku snížit váhu a nabrat fyzičku. I kdyby to mělo znamenat ze začátku 30 min jezdit a pak pauza. A hlavně si potřebuji po práci trochu vyčistit hlavu :)

              0 0
              • Dunde.e1  

                kdyžtak na 29MTB můžeš obout bez jakýchkoliv úprav pláště z treku, pokud bys chtěl mít trekové kola a jejich nízký odpor.

                Jinak jak jsem psal níže. MTB má spíš výhody a existuje mnoho plášťů od rize terenních, přes univerzální po silniční. Když si tam nedáš nějaké vysoké bahenní špunty, tak to pojede pěkně.

                Stačí abys najel na horší asfaltku a budeš rád za silné pláště. Trek bude muset být nabušený na možná 5barů, budou trvdé jak šutr, nic neodtlumí a pokud jo, tak hrozí procvaknutí. Pokud bys jezdil jen hladké asfalty, tak proč ne, ale pro horší cesty to nebude ideální.

                0 0
          • Dunde.e1  

            MTB bude pevnější, širší pneu budou líp tlumit rázy, což bude pohodlnější pro jezdce a šetrnější pro kolo. Navíc pod dvoumetrovým chlapem bude MTB na 29" vypadat normálně.

            0 0
    • Jetson  

      Tady na to všichni házej špínu, ale já bych se mrknul na cyklo Němčík. Podle mne se tam dá najít i docela slušná nabídka. Navíc narozdíl od S a M variant 29" se ty větší verze docela najdou i ve výprodejích jako poslední kus za slušnou cenu.

      0 0
    • Ricci  

      Pri 130kg je dost podstatne ake tam budu kolesa,volil by som nejake enduro rafky napr DT Swiss 533d, cenovo prijatelne a velmi pevne

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.