• bystřické

    letos jako každý rok jsem byl v garmiši v dójčlandsku a byl sem se tam podívat na kola a vše okolo nich,zaujal mě tam pohon řemenem,to by se mi na mém mtb líbilo,ale asi bych musel všechno odšlapat na jeden nebo max tři qalty

    kdysi sem si nechal motorku předělat za těžký peníz na řemen,to bylo krásné bezúdržbové svezeníčko,na té motorce sem stím najel 40 000 km a pak sem motorku prodal

    to by byla nádhera mít to na kole

    0 0
    • HELLBOY22  

      bez rozoberateľnej zadnej stavby môžeš na remeň zabudnúť.

      0 0
      • BigKarel2  

        není pravda… :D

        0 0
      • Rubi  

        kdyz nevis, tak nemel ;) bude to lepsi…

        0 0
        • HELLBOY22  

          Ja viem že sú spôsoby ako righty rám a pod. dizajnovo a konštrukčne nie bežné rámy ale je mi jasné že autor takýto rám nevlastní takže na remeň môže zabudnúť. Ale keď to musí byť po tvojom okej → Ak autor nemá rozoberateľnú zadnú stavbu, technicky nezvyčajnú zadnú stavbu, samo-zrastací rám, puzzle bike alebo podobne na remeň môže zabudnúť.

          0 0
    • Jakobo  

      Není to žádná novinka, celkem se to dost prezentovalo s příchodem nových vícestupňových nábojů Alfine apod. před pár lety. Třeba Superior nabízel 2 modely s Alfine a řemenem, ale co tak sleduju, mnozí výrobci a myslím i lidé tady na BF měli trochu přehnané očekávání a možná montují tady ty náboje, řemeny na kola, kde to nemá co dělat, jen aby to vypadalo cool.

      Imho vícestupňové náboje, pohon řemenem nebo přes kardan, dynamo v přední nábě tak na městské přibližovadlo. Dost vidám taková kola v Dánsku nebo Holandsku. Nevím, jak je to s hmotností a účinností, ale tradiční kazeta/hazka na tom bude asi pořád líp.

      Zrovna dnes jsem vážil 7sp Nexus, s řazením a bowdenem 2.1 kg, dále přední bubnovou brzdu Sachs V5000 na průmyslech 850 g. Mám jeden nevyužitý rám a vidli silnice Peugot Vitus 181 a uvažuju, že to na to hodím, ale té hmotnosti se děsím. S normálním řazením smyk, hazka to kolo v evelikosti 60 cm má asi 9,5 kg s nic moc komponenty, s tím Nexusem to bude dobře o kilo víc.

      0 0
      • stip1978  

        o kilo víc? no a co je na tom děsivého? já mám o kilo víc, nebo míň během roku několikrát a na kole jezdím pořád stejně.

        0 0
        • Jakobo  

          Já vím, že to není žádná hrůza, na druhou stranu si obuj lehké tretry, běž si zaběhat a pak to zkus s farmářkama. Pravdou je, že na silnici ten nárůst hmoty v náboji u osy rotace nebude tak znatelný, jak v terénu na horském kole.

          Další problém je, jak už tady nedávno taky naznačil Mlok, nejnižší povolený převod, který spousta výrobců stejně nedodržuje. Třeba pro 14 sp Rohloff to je např. 38/16, což při jeho rozsahu 0.279 – 1.467% odpovídá např. 22/32 až 42/12 normálnímu řazení, což je OK. Jenže to je Rohloff za 20 tisíc, pro Nexus a Alfine to bude asi horší, nicméně do města nebo na silnici stále dostatečné.

          Já jsem už trochu počítal poměry a pro ten Nexus 7sp a 46 z převodník mi vychází pro pastorek 21 zubů optimální kombinace pořád v povoleném převodu, budu na tom asi jak se 7 kolem 12–28 z.

          0 0
          • Vilém  

            U shimana ten povoleny primarni prevod je prave hodne do rychla. Nekde jsem to mel spocitany a pokud se clovek ma drzet doporuceni vyrobce, tak je to cele hozene hodne moc do rychla.

            Pravda nekteri vyrobci kol na to prdi a tento primarni prevod davaji lehci, jenze to pak zase hrozi zniceni naby.

            0 0
            • Pac029  

              Resilo se to na mtbr.com, nestudoval jsem manualy, ale nejakej borec tam daval odpoved technika Sh, a ten tvrdil, ze pro Sh ten pomer je jedno, coz samozrejme nevylcuje, ze pri mensim pomeru ta naba pujde vic do kytek, kazdopadne to nemaj nejspis definovany a tim padem bez problemu s pripadnou reklamaci.

              0 0
              • Vilém  

                Definovany to prave maji. Zajimal jsem se o to, kdyz mi ukradli rohloffa a ja hledal nejakou nahradu. Takze jsem chtel dat 11sp alfine. Prave tento prevod do rychla a problemy s ulozenim planet, ktere nekteri majitele popisuji, me od toho odradilo a poridil jsem opet klasiku a kazetou a saltrem.

                0 0
            • tanuki  

              Nejnižší přípustný poměr předek/zadek je dle shimana 1.9 což při nejlehčím převodu alfine 0.527 dává rozsah přesně 1:1 až 4.09:1 takže je to na mtb spíš dorychla. Jsou lidi, co vozí třeba převodník/kolečko 1.6, ale nepíšou dlouhodobé zkušenosti a obecně s tím bývají problémy, stejně tak použití na tandemech.

              0 0
              • Toutou  

                Mohl by mi někdo objasnit, nebo aspoň nasměrovat, proč tam je nějaký limit a proč by to tudíž mělo míň vydržet? Možná nějak špatně chápu princip.

                0 0
                • tanuki  

                  limit je na maximální točivý moment (moment síly) co snesou ty malá kolečka uvnitř

                  0 0
                • Jakobo  

                  Při překročení toho max. povolného poměru by mohlo dojít k poškození zubů koleček uvnitř, nebo k jejich nadměrnému opotřebení v důsledku velkých tlaků. Imho vypovídací hodnota toho poměru není zrovna vysoká, velký vliv bude mít hmotnost soustavy (50 kg holka vs. 100 kg chlap).

                  0 0
    • Chiron  

      Už sem viděl bike s řemenem a Rohloffem. Parádní hračka a kdybych na to měl, tak už bych něco takového stavil.

      0 0
    • Seky  

      Tak v současný době, asi nejpoužitelnější bike s řemenem co znám http://www.duratec.cz/…29/designer/

      0 0
    • bystřické  

      no podívejme se,tak nakonec už toho jezdí celkem dost,eště vymyslet aspoň osmikolečko a přehazku a nebude to mít chybu

      0 0
    • davids0108  

      Máte někdo zajímavý tip na městské nebo takové „light fitness“ kolo s řemenem? Díval jsem se např. na GT Eightball, ale prý se k nám dováží jen verze s řetězem. Chtěl bych kolo s řemenem, kotoučovými brzdami a převodovkou v náboji, např. Alfine. Na cesty po městě ideální. Konečně bych měl kolo, od kterého nebudu černý.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Zkus hledat třeba na německých shopech, připrav se ale na to, že přenos energie je o dost ztrátovější oproti klasice…

        0 0
        • kamaro  

          Co přesně se ti zdálo ztrátovější? Alfine nebo řemenový pohon? Zatím mám pouze zkušenost s dvourychlostní převodovkou S-A s řemenovým pohonem a s 8s Nexusem s řetězem a ani v jednom případě jsem si většího odporu nevšimnul. Alfine 11s by na tom z hlediska vnitřního odporu mohl být ještě lépe (olej versus vazelina).

          0 0
          • Smazaný účet  

            To já jsem tedy cítil znatelný rozdíl po každým přesednutí na klasiku, jak když přesedneš z ukrajiny. Nejhorší to bylo na rovině na asfaltu ve větší rychlosti…

            0 0
          • kyl  

            Poznat to je,ten řemen musí být napnutý a je tam tah na ložisko.Na kole tu zkušenost nemám ale předělával jsem něco jiného kde byl původně řetěz a šlo s tím lehce točit rukou.Po přestavbě na řemen je při otáčení rukou cítit výrazný odpor.

            Stačí aby v ložiscích na klikách nebo náboji vznikla vůle a odpor jde nahoru.

            0 0
            • kamaro  

              S tím napnutím řemenu bych to neviděl tak tragicky. Musí být napnutý tak, aby to nepřeskakovalo. U mě to tedy občas přeskočí, ale je to dáno tím, že v prudkých stojkách jsem omezen převodovým poměrem 2,0 a tak mi nezbývá něž to rvát na sílu. Kdybych si mohl přehodit, tak to na lehčí převod vyjedu bez přeskočení. Používám ale „hrubší“ řemen než Gates (ten má 11mm rozteč, já mám 14mm) s větší výškou zubu.

              Hodně udělá velikost řemenic, čím jsou řemenice větší, tím je to méně náchylné na přeskočení a nemusí to být tak napnuté. Větší obvodová rychlost řemenu nevadí, naopak je lepší než velká tahová síla. Takže v případě nákupu nového systému použít větší co největší řemenice…

              Nově jsem zjistil, že řemenové pohony dělá i Continental a ti jako svou výhodu udávají, že není potřeba napnutí řemene (díky tvarování zubů, které potlačuje možnost přeskočení).

              Pro sportovní určení tyto systémy ale moc vhodné nejsou, spíše pro nějaká městská kola, cestovní kola popř. zimáky…

              0 0
          • Vilém  

            Tak u rohloffu je na nekterych prevodech odpor dost citelny, mel jsem vzdy pocit, ze slapu proti brzde.

            Co tomu navic prida remen, to nedokazu soudit, nemam zkusenost.

            0 0
            • kyl  

              Čím horší stav ložisek,tím větší odpor.Řetěz je volnej,nějaký tah tam nastává až při šlapání.U řemene je to v tahu pořád,protože je našponovaný.

              0 0
      • Orgic  

        Třeba Canyon má celkem pěkný městský kola s klasikou i řemenem a nejsou ani přehnaně drahý: https://www.canyon.com/cs/urban/

        0 0
        • Esi  

          na městské kolo super, minimální údržba neumažeš se o řetěz, ty Canyony vypadají dobře

          0 0
        • davids0108  

          To kolo vypadá hodně dobře. Nejlevnější kolo, které má řetěz jsem zde našel za 25 000. To bych ještě byl ochoten dát. Nikdy jsem ale nekupoval kolo přes eshop. Je tam nějaké riziko nebo mám raději požádat nějaké cyklo, aby mi kolo sehnali? Mám na mysli např. to, že se s kolem musí po ujetí 100 km na jakousi tu „garančku“. Jak se tohle řeší v případě kola přes eshop?

          0 0
          • Vilém  

            U canyonu nemas jinou moznost, nez koupit primo od nich, zadnej kseft ti to nesezene.

            0 0
          • Orgic  

            Riziko v samotném nákupu nevidím, sám mám taky Canyona, akorát před nákupem si kolo nevyzkoušíš (např. kvůli velikosti) a pak samozřejmě případná reklamace je složitější – je třeba vše posílat přes kurýry. Ale pokud jsi aspoň trochu technicky zdatný, tak si garančku uděláš sám.

            Ta kola jsou u Canyonu levnější než většina značek hlavně právě proto, že nemají náklady spojené s prodejní sítí a prodávají napřímo bez prostředníků, což s sebou pochopitelně nese pro i proti.

            0 0
    • DaD  

      Mě radši pohon řemenem nepřipomínej! Bylo to doslova peklo.Jak táta vytáhl řemen,tak jsem tak mazal,až se za mnou prášilo… :-D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.