• PhoenixKarel

    Koupil jsem kolo MTF Hill 7.1. Dá se nějak zjistit kolik už má baterka která je v rámu kola, 882Wh, za sebou?

    0 0
    • novas752  

      Mohli by to umět přes diagnostiku v servisu kde motorky na těch motorech prodávaj.

      0 0
    • pocestny  

      Našel jsem ti to na mapě! :-D

      Né, ted vážně, zavolej si do uherského hradiště, podle googlu tam mají diagnostiku na bafangy, jestli ti to zjistí

      https://www.facebook.com/…08461/posts/

      0 0
    • Tomcat  

      100% se to zjistí nedá. Šlo by přeměřit kapacitu , ale i tak skutečný počet cyklů se nemusíte dozvědět. Už třeba že podle ročníku tam bude jiná série , nebo jiná baterie. Kapacita se udává v mAh nikoli Wh . To je pak jak dojezd auta udávat v km/h…

      0 0
      • Prazak0  

        Ano, kapacita změřit jde, ovšem kapacita je jiná při různých vybíjecích proudech. A relativně slušná kapacita nemusí taky znamenat, že baterie nezažila nešetrné zacházení a časem se to projeví na její životnosti.

        Ano, u baterií se obvykle uvádá kapacita, ale někdy se skutečně uvádí uložená energie. Protože při vyšším napětí baterie menší proud nemusí ještě znamenat méně uložené energie. Co jsem si všiml, tak napětí těch baterií bývá různé.

        0 0
      • Modus2  

        Kapacita se udává v mAh nikoli Wh No nevím, údaj kapacity ve Wh mi připadá výhodnější, protože k tomu nemusím řešit napětí konkrétní baterky. Když mi někdo řekne že má baterku 13Ah, tak se ho musím zákonitě zeptat na volty.

        0 0
    • Prazak0  

      Zjistit půjde reálný dojezd, což ovšem závisí nejen na kapacitě baterie, ale i hmotnosti jezdce, větru, profilu trasy atd. Počet cyklů je ošidný pojem. Určitá baterie může mít 500 cyklů při plném nabití a vybití. Pokud se vybije jen méně a pak se dobije, ideálně ne na 100%, tak počet cyklů může klidně být 5000. Ty cykly zas neznamenají, že baterie poskytla desetkrát tolik energie. Ale méně hluboké vybití a dobití něco pod maximum může znamenat, že z baterie se dostane skutečně vícenásobek toho, co by dával při plném nabití a plném vybití. Jde o to, jaký je to typ baterie a jakým způsobem byla vybíjena a nabíjena než o samotný počet cyklů. Navíc některé baterie degradují jen věkem, nemusí se vůbec používat a ztrácí užitné kvality. Další věcí je i to, jaký styl nabíjení se používal. Obecně, velmi rychlé nabíjení, zvl. ke konci, když už je baterie skoro nabitá, tak velkému množství baterií nesvědčí. U většího vybití větší proud do určité míry nevadí.

      0 0
    • PhoenixKarel  

      díky všem za reakce , rady. Jen mě štve , že na LCD Bafang , s motorem MaxDrive250W a baterii LG 24,5 Ah (882 Wh), Dojezd až 210 km – články 3500 mAh (vážím 115kg a ani za skoro ideálního počasí jsem neujel víc jak 110km, při asistenci 1) vůbec nevidím nic o baterce .Neexistuje nějaký (ted napíšu blbost) jinší snímač, LCD,SW, kde bych toto viděl ? Přístup Moutfieldu a i dotazy na jejich centrum , proč se neukazují informace o baterce atd je jak kdybych hrách na stěnu házel

      0 0
      • mr.antik  

        Vzhledem k tomu, že průměrnej číňan váží polovinu, tak to cca sedí, ne?

        0 0
      • pocestny  

        To jsou hypotetické údaje o těch dojezdech, vyšťavit baterku jde i po 6km, když vytáhneš pár dětí na kopec na laně. Těch 210km spočítali čistě teoreticky jako (kapacita článků/(watty x čas)) x nějaká rychlost = nnn km, nebo tak nějak podobně

        0 0
      • novas752  

        Co čekáš jako? Ty dojezdy jsou nesmyslné. S váhou na horní hranici spektra se k tomu asi těžko přiblížíš.

        0 0
        • JendaH  

          Mně přijde dojezd v pohodě, já dal nejvíc 225 km (na kole bez baterky a bez motoru), tak s tím by se těch 210 snad dát dalo, ne? :-)

          0 0
    • PhoenixKarel  

      testoval jsem před tím Crussis e-Largo s baterii kapacity 14,5 Ah s dojezdem až 130 km. Najel jsem 95, takže jsem očekával že s 1,5× silnější baterkou a stejným motorem najedu aspoň 140–150. Nu což .

      Jo objednal jsem si z Aliexpressu v rukavicích se nevyznám ale to odpružení jsem tu někde našel v diskusi. Díky za rady.

      0 0
      • ladys  

        Nosnost kola je většinou udávaná i s váhou kola.

        Nějak ti to nevychází..

        0 0
        • PhoenixKarel  

          jasně že mě to nevychází, ujet o 50 km méně je dost rozdíl. Jinak váhu na Cruisiss a MTF jsem měl stejnou u MTF o váhu baterie více

          0 0
    • RomSva  

      cyklus je takový zažitý pojem který ale moc neřekne.

      stačí nechat vybitou baterii půl roku někde v koutě a je po ní. taky plné nabití ji moc dobře nedělá.

      kapacita změřit jde, ale jak už bylo řečeno, nic moc to neřekne. záleží na vybijecím proudu(tvrdost baterie)

      1 0
      • PhoenixKarel  

        to chápu. Jen si myslím že ta baterka asi už má něco za sebou. Je sprosté , když ti prodají něco za drahé peníze a řeknou že údaje o baterce nelze zobrazit (patrně jejich úmyslná ochrana) ty cylky jsem chtěl alespoň orientačně , ale že to neudává ani Ah, atd mě štve.Při změně kol za menší silniční nelze změnit nastavení (pouze si zaplatit odblokování čipu(4000) a pak už jo smutné)

        0 0
        • pocestny  

          k tomu odblokování zkus najít něco na netu. Nikdy jsem se o to blíže nezajímal, ale možná najdeš způsob, jak si to odblokovat zadarmo. Často si někdo nechá platit jen za to, že člověk něco sám neví.

          Kapacitu baterie by ti mohl přeměřit nějaký nadšenec s vhodným přístrojem.

          velocita máksima desiderato :-) https://www.youtube.com/watch?…

          0 0
    • prochon  

      Já jsem kupoval baterii na Ali (1152Wh) I když recenze byly příznivé tak mě zajímalo, jestli tam ta kapacita, alespoň přibližná opravdu je. Za pár korun jsem koupil wattmetr a vyrobil si měřák. Baterie měla mít 48V 24Ah. Měřák mě naměřil po dvou cyklech použitelnou kapacitu 22,2Ah. Zátěž byla drátovým rezistorem nastavená mezi 150 a 250W aby se to nějak podobalo jízdě. Kolik na to najedu je fuk, protože ji nevybíjím nikdy úplně. Stačí mě že ta kapacita tam je. Mám připravený ještě jeden modul, který zajistí, aby se baterie nenabíjela na 100%

      1 0
      • PhoenixKarel  

        pěkný , snad se do toho taky pustím :-)

        0 0
      • Prazak0  

        Je potřeba odlišit dvě věci, skutečnou kapacitu baterie, to lze různými způsoby změřit, docela přesně. A druhá věc je životnost. Třeba u NiMh článků, kterými svítím na kole, tak některé mají slušnou kapacitu, ale dosti menší počet cyklů proti jiným se stejnou kapacitou, akorát že déle vydrží.

        Dosti nezávisle na technologii či chemii článků platí, že nejlepší je baterie vybíjet méně a dobití na plnou kapacitu stačí jen někdy. Dobíjení je konci dává baterii poněkud zabrat, stejně jako hlubší vybití. Vícečlánková baterie, tam je navíc riziko, že dojde k přepolování a to pak zcela zničí ten článek.

        0 2
    • exxonvaldez  

      Pokud chceš víceméně nabrat něco kolem baterií 18650 které jsou předpokládám v ebiku stejně jako v noťasu,v aku vrtačce, v Tesle a bůchví kde ještě tak obsáhle zde

      http://www.battex.info/diskuzni-forum

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.