Po kolika letech kupujete nove kolo? Nebo upgradujete

106 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Jak casto upgradujete a ktere komponenty nejcasteji?

    Nebo kupujete po nekolika letech rovnou nove kolo a prechazite tim automaticky na vyssi modely s lepsim osazenim, lehci ram atd …?

    0 0
    • jIrI___  

      Upgraduju ve chvíli, kdy se něco pokazí. Při mém malém nájezdu to obvykle trvá několik let.

      0 0
      • Martin  

        +1

        když už měním kolo, tak z rozežranosti a pak stejně koupím nový rám a dopořídím jen to, co se mi nehodí ze starého osazení

        0 0
      • doubeq  

        +1 a stejným způsobem jako Doomhammer

        0 0
      • Smazaný účet  

        +1

        0 0
    • petrx  

      No když to vezmu zpětně, tak první „MTB“ (ocelák bez odpr. vidle) vydržel 10 let pak šel do šrotu, druhý 5 let pak jsem jej prodal kámošovi ale tomu po pár měsících vypadl ze střešního nosiče na autě, takže taky skončilo ve šrotu a nyní mám 5 let 26" karbonovej hardtail a jestě dlouho bude sloužit, protože kromě výměny spotřebáku (řetěz, brzd. desky) a občas problémových brzd (holt. avid elixir3 no) se vůbec nesere.

      0 0
    • Breakpain  

      Měním dle změny jízdního stylu, nikoliv kvůli stáří a komponentám. Obvykle jednou za rok ;) …

      0 0
      • snas89  

        Copak? Chystas se na dowhnill?:)

        0 0
        • Breakpain  

          Nato si myslím nikdy nedojde :-) … neměl bych pro něj využití, půjčit z půjčovny u tratě, možná, ale co jsem se zajel na svém kole „podívat“ na DH trať na Klínovci, defakto jsem to jel celé na brzdách, potřeboval bych mít více vymeteno v hlavě ;-) … Spokojím se s traily a s bike parky na mírnější úrovni :-).

          Anyway – ptal se na frekvenci výměny kola :-) a když to zprůměruju, vychází mi to takhle ;).

          0 0
    • Čipera  

      Dávám mu rok, maximálně dva. :-)

      0 0
    • X-biker  

      Když se daří tak každý rok, když je dobré tak jen tunim :-D

      0 0
    • plysovykozisek  

      Až mám chuť zkusit něco jiného, tak za 3 roky. Ale za posledních 12 měsíců jsem udělal vyjímku. Komponenty měním až je to nezbytně nutné.

      0 0
      • Smazaný účet  

        No ja kupoval nove kolo teprve pred dvema roky, ale uz zacinam pokukovat po necem lepsim. Jenze kdyz se nad tim zamyslim, neni to nic co bych potreboval, ale je to neco co chci. Tak me zajimalo jestli je nas takovych vic :-D

        0 0
        • jIrI___  

          To jsi na B-F na správném místě. Jen malé procento lidí tu mění komponenty/kola až na konci jejich životnosti. Naprostá většina upgraduje bez racionálních důvodů, přesně tak jak popisuješ, že prostě chtějí, a to i několikrát ročně :).

          0 0
          • Smazaný účet  

            Vybavu mam dobrou, ale omezuje me hlina a cele to pak vazi 12,5kg.

            Taky sem uvazoval, ze vezmu jen ram z bikediscountu, ale s timto nemam vubec zadne zkusenosti. Na co si dat pozor? Napriklad me zajima jestli se vidlice lisi napr v uhlu sklonu. Rebu asi nedam do vsech ramu, ze?

            0 0
            • Kohi_007  

              Vidlice se neliší úhlem sklonu, to ti dělá hlavová trubka. Vidlice se liší zdvihem. Rebu s rovným sloupkem dáš do jakýhokoli rámu se správným hlavovým složením, Rebu s tapered (dole se rozšiřujícím) sloupkem dáš do rámu s tapered hlavovou trubkou.

              Není Reba jako Reba :-)

              0 0
              • Smazaný účet  

                Ten rozsirujici sloupek poznam hned jak se na to podivam nebo je to neco co je uvnitr?

                Ve specifikacich vidim jenom udaj Rock Shox Reba RL 29, PushLoc

                0 0
                • Kohi_007  

                  Na vidlici co je nasazená na kole se to nemusí poznat hned, jak sem psal, může bejt s rovný sloupkem v tapered hlavě.

                  Na sundyná vidlici to poznáš hned, rovná je prostě rovná, tapered je hahoře užší než dole:

                  Tapered Reba: ZDE

                  Rovná Reba: ZDE

                  0 0
              • JFtryall  

                Muzes pouzit externi hlavove slozeni- semiintegrovane pro klasickou hlavovku, ale pro taper vidlici.

                0 0
              • alinceb  

                Úhlem sklonu se neliší, to máš pravdu, ale liší se (u XC asi ani tak moc ne, ale u EN už jo) parametrem „rake“, t.j. předsazení osy kola před osou řízení.

                0 0
            • Smazaný účet  

              Výbavu nemám nikdy dobrou, pořád je co měnit :D

              0 0
        • Breakpain  

          Kolo jsem nikdy neměnil proto, že by mi „nestačilo“, ale protože jsem CHTĚL, chci si udělat radost ;)… na posmrtný život nevěřím, takže být zasypaný v rakvi zlatem neocením :).

          0 0
          • Čipera  

            A mimo to, že si uděláš radost a vyzkoušíš pokaždé něco jiného bych řekl, že je to i ekonomičtější. Na kole pak tratíš mnohem méně než kdyby sis ho nechal třeba 5 let.

            0 0
            • Breakpain  

              Jak se to veme … tratím na tom i tak slušně a kola od mě většinou nejsou vůbec zhuntovaná, naopak … třeba aktuální MTB kolo má najeto něco do 200km a letos u toho už asi zůstane ;) …

              0 0
              • Čipera  

                No nejvíc v ceně hraje roli podle mě stáří a samoszřejmě stav kola, ale za 3/4 roku tomu kolu zas tak moc neuděláš pokud se staráš. Pokud ten rok koupíš a ještě prodáš ztratíš mnohem méňě než když si ho necháš přes rok nebo už 2 roky.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jenze kdyz ho mas 5 let, tak sice na tom jednom ztratis o hodne vice, ale jen jednou.

                  0 0
                  • Čipera  

                    Pokud nekupuješ kola za plnou cenu vyplatí se to, pokud ano vyjde to asi tak na stejno jako by sis ho nechal delší dobu.

                    0 0
          • Smazaný účet  

            Za kolik by se dalo prodat Cube LTD PRO 2015? Mam top stav, menim retezy, kazdou sezonu si nechavam delat repasy vidlice a o kolo se radne staram. Porizovaci cena byla 28 000,– ale kdyz se divam jak ceny kol vzrostly, myslim, ze tech 20k bych z toho mohl vytriskat …???

            0 0
            • Breakpain  

              Mě se ptej, … ale je to dva roky starý a použitý, takže já bych to viděl spíš na 15tis … Většinou, když nakupuju nový kolo, automaticky si řeknu o 10–15% slevu a tu i dostanu.

              Rok staré kolo mě většinou stojí 35% z ceny dolů – nájezd obvykle velmi malý. (kol mám několik).

              Nicméně, já tomu prd rozumím u takového typu kola ta cena třeba tolik neklesá. Každopádně novější model znamená většinou i novější technologie, takže opírat se o to, že jsou teď dražší je … nejisté ;).

              0 0
            • Vilém  

              Kdyz myslis:)

              0 0
            • jIrI___  

              Viděl bych to spíš kolem 15k. Ale musíš to střelit rychle, za pár týdnu přestane být hlad po kolech a reálná prodejní cena až do jara dalšího roku ještě klesne.

              0 0
    • mastihuba  

      pro některý by se dalo založit vlákno po kolikati vyjížďkách kupujete nové kolo… :)

      0 0
    • jeniiiik  

      Posledních šest let každý rok, občas i dvakrát do roka…neumím vyměnit řetěz, tak si rovnou koupím nove kolo. :D

      0 0
    • Mereck  

      Upgraduju. Když něco exne, nebo mám pocit, že nutně potřebuju něco lepčího (do této kategorie patří třeba můj poslední počin – vidlice).

      Asi bych neupgradoval třeba rám. Kdybych chtěl jinou geo, nebo carbon, asi bych šel po komplet jiném stroji.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Je to taky moznost. Co si budeme povidat, po nekolika letech je to kolo proste okoukane a ten pocit noveho kola nic nenahradi :-D

        0 0
        • Mereck  

          Já jsem zase rád kolu věrný. Je to prostě moje kolo, má jméno, něco jsme spolu zažili… Jediná možnost, jak se ho zbavit, je pro mě přerazit rám.

          Rám je pro mě to kolo. Zbytek jsou komponenty, které můžu upgradovat.

          0 0
          • Breakpain  

            Jo, tak tohle já neřeším .) … citovej vztah k tomu nemám :)

            0 0
            • Mereck  

              Teď si představ, až mně bude třeba 60. Budu mít byt plnej kraksen co mají jména a nemůžu se jich zbavit :-)

              0 0
          • Prazak0  

            Někdo tu psal podobně, mění jen komponenty, rám mu zůstává. Vlastně to tak dělám taky, ale není to dobré. Lepší je komplet nové kolo. Nový rám a přendat ze starého kola, nebo na starý rám nové komponenty, to vyjde celkově dráž a nikdy tu není nové kolo, co má nějakou dobu záruku a hlavně vyjde levněji než to kupovat díly jednotlivě.

            Některé komponenty vydrží dlouho, tj. 20 let a více, krom rámu i přehazovačka. Na starém kole by člověk měl měnit jen spotřební materiál, pláště, duše, řetězy, méně často i kazety a převodníky. Upgradě na starém kole mi moc nedává smysl. Ke starému rámu mít zbytek nový, pak až rám praskne tak komponenty přendávat na nový rám, to je špatná kombinace. Já jsem spíš pro dokupování spotřebního materiálu.

            0 0
            • Mereck  

              Tak můj HT je ročník 2015. Samozřejmě bych si nekoupil SLX brzdy (jen příklad komponentu) na 20 let starý rám. Ale chci se svým kolem jezdit, dokud to půjde a ne je rok co rok střídat.

              0 0
              • Prazak0  

                Tak rám mám starý přes 20 let, protože mi vyhovuje, je to ocelový rám a celé kolo se dnes staví obvykle na duralovém rámu. Největší nesmysl je dělat uprgrade např. rámu z favorita, myslím obyčejného, tedy trubky HiTen dnešní terminologií a kupovat na to komponenty na úrovni SLX. Stará přehazovačka RSX i přesmyk Ultegra stále slouží výborně, nevidím důvod k upgradu. Pokud by něco odešlo, tak na takto starý rám, pokud bych chtěl kolo zachovat, tak spíš komponenty levnější. V podstatě mi upgrade dává smysl jen u nového kola, ty sundané nové díly si možná schovat, až ty lepší odejdou, tak je dát na ten starý rám. Myslím tady někdo ukazoval starý náboj Dura, najeto přes 100 tisíc km bez jakéhokoli seřizování, stále hladký chod. Takový náboj bych zapletl asi i do nového ráfku, ale přece jen bych k němu dal ráfek nižší kategorie. Myslím, že nic nevydrřží věčně, velmi přesná ložiska můžou chodit hladce, ale únava materiálu se někdy projeví a třeba tam něco praskne. Do nového výpletu bych normálně dal asi vše nové, ráfek, dráty, náboj. Použité bych tam dal leda v případě, že např. ráfek se zničil po krátkém užívání, najetím do díry, přes obrubník ap.

                Nedává mi smysl si každý rok, dva tři kupovat nové kole. Tohle má smyslu u závodníků, kde ti profíci kola fasují a nekupují si je sami. U hobíka s dosti vysokým nájezdem, např. 20 tis km za rok chápu, že třeba po 100 tis km chce kolo nové. I když tady obvykle má nějaké kolo na závody a trénuje spíš na nějakém starším, na novém jen občas, pak ještě kolo na zimu. Takže ten roční nájezd se rozloží na víc kol.

                0 0
                • Mereck  

                  Člověče, ty jsi romanopisec :-)

                  0 0
                • Čipera  

                  Měnit kolo každý rok, nebo dva určitě smysl dává i u hobíků. Nejen kvůli tomu, že pokrok jde dnes do předu strašně rychle a vyvíjí se každým rokem, jak kvalita materiálu a geometrie rámů, tak i komponenty jsou každým rokem dál a dál. Takže obrazně řečeno máš každý rok za ty samé peníze lepší a lepší kolo a peněžně to vyjde min. na stejno a nekdy i lépe než když si kolo necháš třeba 5 let, měníš komponenty a upgraduješ. Rok staré kolo se prodá mnohem lépe než 5 let staré a navíc pokud koupíš třeba v předprodeji, jako to dělám já dostaneš na nové kolo slušnou slevu takže se to vyplatí o to víc.

                  0 0
                  • snas89  

                    Nemyslím si.

                    Ale popíšu to jen na svým příkladu a chápu, že každý to má jinak a třeba i čeká od kola něco jinýho.

                    Chtěl jsem raketu do lesa a při výběru jsem se trefil. Kolo je neuvěřitelně rychlý. Jde za pedálem, jen v terénu je to taková koza. Ale to mi zase nevadí, protože jsem na techniku levej a znám svoje limity skrze hlavu a beru to tak, že se naučím tu techniku. Navíc kde ztrácím v „technické technice“ získám jinde.

                    To kolo můj limit daleko převyšuje (stejně jako drtivá většina kol na trhu) a vím, že se mám ještě na tom svým co učit a že můžu.

                    Jezdím kolo třetí sezónu a jen jsem přidával teleskop plus letos jsem měnil z 2×10 na 1×12 kvůli teleskopu právě. Co se týče toho jak se to kolo chová jsem byl spokojenej a neměl jsem potřebu měnit.

                    Letos představený nový epic a půjdu do něj: rychlost zůstala ale zlepšilo se ovládání. Ale zase u něj zůstanu minimálně pět let (když nebude nějaký konstrukční nebo ergonomický průšvih, který se projeví až během užívání a reklamací).

                    Co čekáš, že může oproti epicu postavit trek/scott/can­nondale a naopak? Nic. top karbon je na cca stejný úrvoni a komponenty mají stejný. Buď ti to kolo sedne nebo ne. A když ti sedne, nevidím důvod měnit neco co sedne. A pokud ne, tak nevidím důvod to kupovat..

                    Dává my smysl měnit kolo, když se zásadně změní geometrie k tomu co ty chceš. Ať už modelem, nebo výrobcem. Jinak ne a měnit jen spotřebák.

                    Ale co chci říct: dobrý karbonový rám, dobrá vidlice, dobrý komponenty.

                    A když trefíš geometrii, která ti sedne, tak co chceš na tom kole měnit?

                    Karbonový rámy vydrží věčnost a celkově, když se o kolo staráš, tak vydrží nesmysl.

                    Za mě to beru tak, že ať se porozhlídnu všude kolem (xc 29 full), tak mě nenapadá, proč bych chtěl měnit.

                    Naopak si myslím, že i jak jdou věci dopředu, tak už tam teď v kole na nějakej čas není kam se posouvat.

                    Ano, čekají nás nový technologie: grafen, tlumení řízený elektronikou, možná jiný pohon, než retěz (nemám namysli lektrokola:) ), ale pořád to vidím, že dřív než za pět let to reálně stejně řešit nebudeme.

                    0 0
                    • Čipera  

                      Tak všechno se samozřejmě odvíjí od celkové ceny kola a nájezdu km. Většina hobíků si nebude kupovat novyho spesla, nebo cannona,treka top modely za 300k a jak řikáš jsou na tom top komponenty, které pár let nebudou mít konkurenci. Většina hobíků má cenovku okolo 30 myslím si tak do 70k, což už lepší kola jsou a je na nich pokrok každý rok. Když už se nemění rám tak se mění komponenty vidlice atd…Pak samozřejmě záleží na nájezdu a kde a jak jezdíš a beru to podle sebe okolo 3–4000km na biku, kde vyměním za sezónu 3–4 řetězy jinak nic. Navíc jak jsem psal beru kola od jednoho prodejce takže dostávám v předobjednávce výrazné slevy a pro mě se to takto vyplatí víc než měnit kolo třeba za 5 let a vyměnit hromadu komponentů. Např kde je letos xt 1×11 přístí rok bude gx 1×12 a pod. A samozdřejmě záleží i na firmě každá má vývoj jinak a jinak ho posouvá dopředu.

                      0 0
                      • Prazak0  

                        Pokud je někdo hobík, ale závodí, tak bych předpokládal, že má dražší kolo než za 30 tisíc. Ano, záleží na nájezdu a celkové ceně kola. Pokud máš slevu na nová kola od prodejce, dokážeš šikovně prodat rok ježděné kolo (takové typicky člověk sežene se slevou jako roční model případně v létě jako model daného roku, který se uváděl na trh začátkem roku nebo ještě konem minulé roku), tak to může fungovat. Ono na kole, co není užíváním poničené, tak se moc nepozná, jestli kolo jen stálo v obchodě či skladu, nebo se na něm rok jezdilo a má nájezd třeba 10000Km.

                        0 0
                        • Čipera  

                          proto jsem psal to rozmezí 30–70 průměr bych řekl okolo 50k. Snažím se vždy prodat ještě ten rok třeba na podzim, protože letošní model na tom vždy bude trochu lépe než z minulého roku. Jinak 10 000 km už je na kole dost znatelné 3–4 zas tolik ne pokud si člověk dává trochu bacha aby se nějak moc neválel..

                          0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Pokrok jde kupředu, takže proto, že loňská 1×11 na MTB je už nemoderní, vyměním obratem za letošní 1×12? Když pak náklady při Tebou avizované obměně přepočtu na korunokilometry, půjdu spáchat sebevraždu.

                    Opravdu by mě zajímala přesná kalkulace v reálných číslech, má zkušenost říká, že takto nakupovat & prodávat můžeš jen tehdy, když na kole takřka nejezdíš a díly neopotřebováváš provozem.

                    Osobně mi přijde, že musí být v absolutních i ryze provozních číslech levnější moje plně amortizovaná 10sp Ultegra s najetými 50.000 km a odřenými pákami a sjetým převodníkem, přesto plně funkční, ve srovnání s funglovou 11sp.

                    Podle Tebou uvedených kritérií bych měl mít asi tak třetí sadu (6700->6800->Di2) a nikdy bych na tom nemohl vydělat tak, aby se to vyplatilo. Zdůrazňuji funkčnost, kdyby přestala být funkční, asi bych části měnil, jakože u převodníku mne to čeká.

                    0 0
                    • Čipera  

                      Tenhle koncept mám vyzkoušený hlavně u mtb, silničku mám na dlouhá léta protože nájezdy a zatížení na silničce jsou výrazně jiné než na mtb. Jinak popisoval jsem nad tebou všechno se odvíjí od ceny nového kola a nájezdu km.

                      0 0
                  • Smazaný účet  

                    Mám kolo z roku 2008 a kolo z roku 2015. To z roku 2015 má i vyšší sadu komponenetů, ano jede se na něm lépe ale abych musel kvůli tomu měnit každý dva roky kolo, to fakt ne.

                    0 0
                    • Čipera  

                      Tak každý ať si dělá co chce to je jasný, já to dělám rád takhle a vyhovuje mi to. Rád každý rok vyzkouším něco jinýho, 5let na tom samém by byla nuda. :-)

                      0 0
                  • Prazak0  

                    Tak hobík, co hodně jezdí, má dražší kolo, současně si vše kupuje sám, tak ne každý chce každý rok kupovat nové kolo. Pokud tu má nějak limitovaný rozpočet, tak buď si koupí dražší kolo jednou za 3–4 roky, nebo každý rok, dva nové, ale potom leda levnější. Tady se odvážím tvrdit, že je lepší kvalitnější a takové, co bude mít déle, vyjde to líp z hlediska kvality a asi i financí.

                    Jinak zažil jsem někoho, kdo kupoval každý rok nové auto, staré vždy prodal. To jistě jde, když člověk žije v zemi nebo má takový plat, že nové auto není problém. Protože za to rok jet dostane zpět méně, než by odpvoídalo míře opotřebení. Prostě je to o penězích.

                    Jak už jsem psal, nejsem příznivcem upgradu u staršího kola, na to měnit spíš spotřební materiál, ke konci životnosti spíš dokupovat levnější komponenty, než co bylo původně. Ale pokud umíš šikovně prodat rok staré kolo, nové si opatříš levněji, tak to možná jde.

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    A ktere znacky maji vyhodne predprodeje? Nebo to zalezi ciste na prodejci? Dokazu si predstavit, ze takovy Canyon si to muze dovolit, ale ja uprednostnuju kamenny obchod. Mam sveho prodejce Cube, pravidelne tam jezdim na servisy – vymena retezu, repase vidlice, par kamosu si tam taky koupilo kolo za 30k, myslim, ze prodejci uz sem za tech par let udelal dobry zisky, ale nikdy by me nenapadlo dojit a rict si o slevu. Za slevu bych byl pochopitelne velmi rad, i kdyz u me by pak prodejce ziskal casem penize zpet za servisy. Nakupem kola to mezi mnou a prodejcem nekonci.

                    Takze by me zajimalo, jake znacky maji nejake zvyhodneni v predprodejich ci jinych „happy“ akcich a zda to je oficialni. Pokukuju po nejakem Speslu, tam by si to jiste mohli dovolit, ale nikdy by me nenapadlo si rict o slevu napr 7000 s argumentem, ze jinak si to nekoupim. K tomu bych se nesnizil.

                    0 0
                    • Čipera  

                      Záleží na výrobci a prodejci. Já když si obědnávám kolo v předobědnávce tzn. když si kolo obědnám na podzim tohoto roku a dostanu ke konci zimy 2018 tak mě daj slevu od dovozce. Jelikož jsem věrný zákazník a kupuju kolo každý rok, dá mi nějakou slevu ještě prodejce. A o slevu si určitě neřikám, a to protože by mi řekli pokud se ti to nelibí di si jinam, protože vědí že jinde mi to lépe stejně neprodají. Jinak kde a jaký značky a prodejny maj takové akce netuším.

                      0 0
                    • alinceb  

                      Právě proto, že jsi obchodu tolik věrný a nosíš mu peníze zpět na servisu, bych se s majitelem zkusil na slevě dohodnout. Praxe je obvykle taková, že při takovém přístupu zákazníka ke kameňáku pak prodejce třeba vyrovná ceny komponentů e-shopům a umí dát i zajímavou cenu na kolo jen proto, aby si spokojeného zákaznika udržel. Spokojený zákazník nejsou jen marže na jeho nákupech a provedeném servisu, ale hlavně dobré reference…

                      Co se týká Spešlu, tak tam bych osobně bez slevy nakoupil vůbec nic. Nejen, že mají velice slušné marže, ale mají i velice slušnou obrátkovost zboží. Když pak člověk vidí, jaké slevy umějí ve výprodejích, tak nechápe, jak to někdo vůbec může koupit za plnou cenu.

                      Pak jsou samozřejmě značky, u kterých slevu neuhádáš ani omylem a je to správně. Na mysli mám třeba Santa Cruz, Intense a další prémiovky…

                      0 0
                    • Kamilac  

                      Vždyť říct si o slevu není nic špatnýho, jedná se o obchod né o dobrodění. Ja když jsem teď kupoval bajk, tak jsem si taky na tvrdo řekl o slevu, zvlášť při těch maržích co na tom mají a světe div se, prodejce neměl se slevou problém, a ještě si myslím že mu při té ceně zůstalo dost.

                      0 0
                    • Breakpain  

                      O slevu si reknu … Specialized, Cannondale, Trek, Giant. Vsude jsem slevu dostal a vratilo se jim to, bo jsem jim vsude koupil minimalne dve kola.

                      Nevim, jestli je to ovlivneno vyssi cenou, ale to je fuk. 10–15% zatim vsude. Nevyslo mi to jen v jednom obchode.

                      0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Ke starému rámu mít zbytek nový, pak až rám praskne tak komponenty přendávat na nový rám, to je špatná kombinace.

              Záleží na cenové a kvalitativní hladině pořízení. Naopak, mnohdy je to velmi ekonomická varianta, když se k rámu chováš stejně, jako k jiným částem kola, takže ho v okamžiku spotřebovaní prostě vyměníš. Jde o cenu práce a poměr ceny mezi jednotlivými komponenty, přičemž rám nebývá často to nejdražší.

              Kdybych měl třeba HT 29" v hliníku s udržovanou Rebou a na XT (a klidně nemoderních 2×10) a praskl mi rám, tak si koupím buď tentýž rám hliníkový nebo karbonový a vybavení přesypu, než abych kupoval celé nové kolo.

              Totéž jsem učinil před lety se silničkou – koupil levnou hliníkovou na tehdy aktuální 10sp Ultegře 6700, po prasknutí rámu přeneseno komplet na nový karbonový rám, kde slouží dodnes a bude sloužit zřejmě do skonání světa. Protože tou dobou měla sada najeto jen kolem 10.000 km, tak byla v podstatě nová a proč bych ji posílal se ztrátou do světa, když jsem z ní vytvořil nové kolo (a se zárukou na rám).

              Upgrade smysl samozřejmě dává, nejčastěji si tím člověk udělá radost, občas si technicky nebo technologicky pomůže, někdy (brzdy) to zásadně zlepší funkci a bezpečnost.

              Jen z vlastní pohodlnosti se ale snažím nepořizovat si věci, které bych plánoval upgradovat, takže poslední dobou jen měním spotřební materiál, přičemž za spotřební materiál považuji třeba i záplety.

              0 0
              • Prazak0  

                Tak rám jistě je komponenta srovnatelná s dalšími, které stojí podobně. Šlo mi o to, že mi nedává smysl kolo, kde něco je na velmi dobré kvalitě, ale jiná část kola je výrazně horší. Plně uznávám, když při prasknutí rámu se zbytek kola přendá na rám nový, tentýž a nebo takový, kam to jde přenést. To není ale typický upgrade.

                I já jsem si dělal upgradem radost, ale celkově musím vyhodnotit, že je lepší kolo koupit celé nové v optimálním složení. Vylepšovat po částech vyjde dráž a výsledek stejně nemusí být optimální. Když píšeš o zápletech, tak to je fakt. Často praskne ráfek, jak jsem psal jinde, za optimální považuji mít pak vše nové, pokud tu není nový náboj a dráty, ale mělo to vše dosti naslouženo. Ale tady se dostáváme k tomu, že stejně vždy stojí za úvahu, jestli by nebylo lepší kolo celé nové. Nové záplety ale obvykle stojí méně jak komplet nové kolo, takže člověk si pořídí jen tu část, co potřebuje, nebo jen prostě si chce udělat radost.

                0 0
          • t29  

            Podepisuju. Kolo je kámoš a kámoše taky neměním každé dva roky :)

            0 0
            • Čipera  

              Někdo má kolo jako kámoše, někdo jako věc která mu slouží. :-)

              0 0
    • hmm  

      Tahle otázka přímo souvisí s aktuálním stavem. Ženatý hypotéka dvě děti. Ten kupuje kolo až doslouží nebo vůbec. Svobodný bezdětný pracující ten kupuje kolo když ho přestane bavit. :-)

      0 0
      • Lišák  

        Amen ;-)

        0 0
      • THORX  

        Asi nějak tak, jsem vše kromě dětí. Snad se na novou sezónu něco povede koupit momentálně jsem bez kola.

        0 0
      • jIrI___  

        Tak to dopadá především v případech, kdy se člověk upíše novodobému otrokářství – hypotéce :)

        0 0
        • Josech  

          Souhlas. Pruser je, ze to ti blazni delaji dobrovolne. K tomu dve deti, vybornej napad. Ale co, dnes je moderni zit na dluh. Nemam na to, ale stejne to chci! Nepochopim…

          0 0
          • Aleon  

            Jasně – a nějaké jiné řešení, jak si pořídit vlastní bydlení nebo raději bydlet celý život v nájmu?

            0 0
            • Čipera  

              No jasně od 15 ti let chodit na brigošky a pak do práce, každý měsíc si ušetřit 10000 a ve 30 můžeš stavět za hotovku.

              0 0
              • Smazaný účet  

                ******* je spíš hypo, kde lidi jedou na svoje maxima. Tj. maximální možná hypotéka, nejdelší doba splácení a jen tak tak to vyjde, abych na to měl. Dnešní levný hypotéky jsou past vedle pasti. Co budou dělat za 5, 10 let, až nebude úroková sazba 1,5% ale třeba 5,5%?

                0 0
                • Aleon  

                  S tím souhlasím, pokud má někdo takovou hypo a někdo mu ji poradil, pak ten rádce asi moc dobrý kamarád není a pokud do toho jde člověk sám dobrovolně, aniž by si takové věci dokázal dát dohromady, pak jeho chyba – a za chyby se platí.

                  Já začínal u hypo s úrokovou sazbou 4,5% s fixací na 3 roky a po refinancování jsem na 1,9% a to už jsem si fixnul na 7 let, pak vím, že i kdyby se úroková sazba zvýšila třeba zpět na těch 4,5%, tak to dám, nejsem přeci žádný střelec a nebudu sypat do něčeho, o co bych svou nerozvážností mohl přijít ;o)

                  0 0
                • Japhy  

                  Modelový příklad, teď si beru hypo 2 mega na 20 let s úrokem 1,5% (IMHO blbost, už je to někde kolem 2%, nevěř všemu z billboardů a reklam, kde ti dají 1,5%, zahojí se na vedení účtu a nevýhodném pojištění), fixace 5 let. Splátka je cca 9700. Za 5 let bude jistina cca 1,55 mega a když úrok vystřelí na 5,5 %, bude to (při předpokladu nezměněných 15 let splácení) dělat 12700. Za 5 let se snad plat o pár tisícovek zvedne, ne? Stačí mrknout na vývoj průměrné mzdy. A kdo si vezme hypo na krev, že ho 3 litry měsíčně nasměrují do dluhové spirály, ten si jí neměl brát vůbec…

                  0 0
                  • THORX  

                    My měli dostat před rokem úrok 1,79% a nakonec nám museli dát 2,14% fix 5 let a já zažádal o fix na 3 roky, tak uvidíme co bude :)

                    0 0
                    • Japhy  

                      Já teď refinancuju za 2,09% s fixem na 5 let, za 5 let bude jistina už tak nízká, že by mi ani trojnásobný úrok nerozhodil sandál. Jako nepotěšilo by to, ale rozhodně bych se z toho nehroutil.

                      Co jsem se bavil s poradcem, s aktuálními příjmy domácnosti by dokázal vykouzlit cca 3–4× takovou hypo než mám, ale upřímně – byl bych takovej magor? Bydlení mám aktuálně pořešený vcelku uspokojivě a novej barák, kvůli jehož splácení bych několik pětiletek pořádně nespal, mi za to fakt nestojí.

                      0 0
                      • THORX  

                        s jakým předstihem refinancuješ?

                        0 0
                        • Japhy  

                          Měl jsem sjednanou hypotéku s float sazbou, nevěděl jsem co bude, zůstal jsem v baráku sám :-/, takže jsem chtěl mít volný vrátka to co nejdřív barák bez sankcí prodat a doplatit. To nastane někdy začátkem září, nicméně počet obyvatel nejen doplněn na původní stav, ale dokonce o jeden kus navýšen :-).

                          Zhruba na konci května jsme to začali s (dlouhodobým prověřeným) poradcem řešit, před měsícem jsem podepsal novou smlouvu, před 14 dny návrh na vklad nové zástavy do banky, jakmile bude zástava zapsaná, požádá se stará banka o vyčíslení dlužné částky a v září by měly přetéct prachy. V zásadě mě čeká ještě jedna cesta do nový hypotéčky, jedna cesta s dalším návrhem na vklad na KN a asi finíto.

                          0 0
              • Prazak0  

                To mít radši nějakou plečku, ale těch 15 let radši jezdit. Než šetřit na pořádný kolo. Kvalita kola má odpovídat tomu, co člověk jezdí, čím víc, tím kvalitnější.

                0 0
          • popokatepetl  

            Bud si mladel klucina nebo starej pardal co vyrostl za komaru a pak koupil byt za hubicku. A ty deti budou jednou tvorit hodnoty. Vseci nadávají na privandrovale muslimy ale nemaji deti nebo jedno. I dve jsou z pohledu zachovani populace malo.

            0 0
        • popokatepetl  

          na druhou stranu na duchod neco zustane krome dvaceti vyfocenych kol :-)

          0 0
    • Mr.Dan  

      Kolo nikdy nekupuju, nebyl bych ochotnej dát v mých očích takovou šlupu najednou, a upgradovat nějakej horší základ je o ničem, nicméně k otázce: první pořádný kolo jsem si postavil v r.2014 s tím, že mi určitě vydrží a nebudu potřebovat nic dalšího. A pak v roce 2016 stavba celopéra. Takže u mě co dva roky nějakej novej bajk, s tím, že starších se až na výjimky nezbavuju.

      0 0
      • Japhy  

        Po letech s HT hajtrou od Artura jsem si poskládal 29 fulla s tím, že mi určitě 5 let poslouží. Jsou to 4 roky a už dva roky zpátky bych bral nový bajk všema deseti. První full je vždycky sázka do loterie a s jídlem roste chuť. Moc malý zdvihy a s tím žádnou přestavbou nic nevykouzlím. Původně byl v plánu Canyon Nerve, momentálně vyhrává Spectral. Hned jak se sejdou prachy a slevy u Canyonů, jdu do první rozumně vybavený varianty, pak se tam flákne Sram Eagle a na další pětiletku pořešíno.

        0 0
    • Petr L2  

      Zajímavá otázka, nedavno jsem nad koly v garáži přemýšlel. Jezdím tak, že rámy svých kol asi tězko zničím. Díly měním tak nějak plynule jak se mi co nového líbí a rozhodně driv než je potřeba, prostě pro radost. Oblibených věci se nerad zbavuji, nebo mám tendenci si kupovat nahradou za staré nefunkčni stejné nové, což u kol moc nejde. Takže spíš budu kola přikupovat než měnit a kdy a jaké si koupim, nebude mit asi žadnou logiku. Prostě to přijde. Do té doby spokojeně šlapu na tom, co mám. :-)

      0 0
    • Alojs01  

      Kupuju až když opravdu potřebuju… Bylo období, kdy po narození dcerek jsem kola rozprodal a jezdil jen na jednom starém (to mám mimochodem už 21let a pořád na něm najedu cca 2tis km ročně), se kterým jsem tahal vozejk. Když jsem pak začal znovu jezdit, nově pořízené kolo bylo vždy až po nějakém cíli (když ujedu ročně tolik a tolik km, můžu dát tolik a tolik tis do kola). Po 7 letech (2celopéra a 3 silničky) jsem se dostal do fáze, že mám na svoje použití to nej (lepší už by bylo jen mrháním peněz) a to mi několik let určitě vydrží.

      A žádný tuningový potřeby nemám, takže když díly/komponenty slouží, neměním (i když mě SRAM občas se.e :-))), takže jediná změna byla výměna brzd Formula, které se zavzdušňovaly za XT.

      0 0
    • blackboy007  

      jenom měním komponenty za lepší u mě třeba výměna brzd z Hayes na XT řazení z SLX na XT a časem půjde i kazeta a samozřejmě řetěz, pláště a duše sedlo gripy atd

      0 0
    • krabica  

      Když uznám, že to je nutné. :-)

      0 0
    • Johnnyxjr  

      chlupy který jsem rozfrcal radši nepočítám každopádně zlatá mašina

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        A stíháš, při všem tom překupování a vybírání, na těch kolech i jezdit?

        0 0
      • puka  

        Nechápu to skákání z karbonu na hlínu a zase zpět.. :D

        0 0
        • Breakpain  

          prachy?

          0 0
        • Johnnyxjr  

          určitou roli v tom hrála autonehoda a pak to moje padání s karbonem nejsem kámoš laborování kantíky a kotoučovky atd full to byl taky úlet jinak po nehodě jsem chtěl hned na kolo fáčko nemá cenu komentovat madona to byl střep z bazaru a to SLR byl bazar a původní majitel řádně zakrátil hlavovku tak jsem nechtěl představec do + když se na to podívám z odstupem času kdybych bejval prvně narazi na toho pica tak je vystaráno cesta k němu byla dlouhá a taky drahá proto jsem se ted usadil na tom titanu padám taky ale zatím to drží

          0 0
      • jIrI___  

        Tak to je solidní nářez :)

        0 0
      • Tacmud  

        častěji nakupuju jen potraviny a benzín!

        0 0
    • Aleon  

      Já budu kupovat kolo po 15-ti letech, poté, co praskl rám na starém. Nové doufám vydrží taky nějaký ten pátek a nehodlám jej hned tak měnit.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.