• NeumimTo

    Ahoj,

    chtěl bych se zeptat, k čemu používají (zejména časovkáři) něčím vyplněné výplety – viz. foto ? Je to aerodynamika, hmotnost nebo něco jiného?

    PS: Když bych si svůj obyčejný výplet potáhl nějakou fólií, dosáhnu stejného efektu? :D

    0 0
    • NeumimTo  

      Vidím, že se název tématu nějak pokazil, měly tam být uvozovky

      0 0
    • notobi  

      za A je správně aerodynamika

      0 0
    • žuri  

      http://www.youtube.com/watch…

      aj ja si chcem spravit;) Ale som strasne zvedavy na tu tvoju foliu. No v tvojom pripade je to myslim uplna zbytocnost, len keby si chcel stylovo vyzerajuci bajk:)

      neni to plny vylpet, je to diskove kolo, steny su dosky z karbonu a casto je vnutro niecim vyplnene. Novy stoji cca 20k

      0 0
    • McBlacky  

      má to několik důvodů. Aerodynamika je jedním z nich, ale stejně důležitá je i setrvačnost. Disk je těžší a lépe drží rychlost, za předpokladu, že umíš dobře šlapat. Vzhledem k tomu, že se dnes jezdí ITT podle wattmetru je to o to důležitější když má trasa malé vlnky.

      Použití disku v časovce se láme zhruba kolem 4–5% sklonu trasy. Například na Plan des Corones na Giru (2010) se vzadu jeli výplety o váze, že by nepřežily sjezd, protože sklon byl 8,4% avg ale 24% max. Pro porovnání letos na Rormandii bylo jen 4% v ITT a vozil se jak disk tak vrchařské výplety. Hladké časovky se jezdí vpředu 80mm vzadu disk.

      Nevýhoda disku je jeho menší ochota k akceleraci – na trasách kde je více 180 obrátek to je znát, a při bočním větru je to často příčina pádu v ITT nebo rozhození formace v TTT.

      0 0
      • Smazaný účet  

        ten vítr – důvod proč třeba na Havaji na IM disk skoro nikdo nevozí…

        0 0
      • žuri  

        s tou setrvacnostou je to sice ties pravda ale viac sa chodi po vahe, alias preco by sa potom jazdily lightweighty. Ale kde si prisiel na tych 180:)

        na Havaji je disk kvoli vetru uplne zakazany

        0 0
        • McBlacky  

          setrvačnost tam hraje roli, to mi věř. Co se týče obrátek o 180, tak tam skoro zastavíš a rozjíždět z desítky na 55 disk nebo vrchařský kolo to bys fakt poznal. Nic s tím neuděláš, ale je to prostě tak, že to stojí dost energie. SE podívej jak z takových situací sprintují a jak jim to moc nejde, na rozdíl o sprintů ze zatáček v klasických etapách. V neděli v Ženevě se jede ITT kde se točí 2× 180, se podivej

          0 0
          • Vilém  

            Jestli on to spis nepochopil tak, ze se otacis stoosmdesatkrat.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.