• Čapíno

    Ahoj, rád bych znal váš názor popřípadě zkušenosti na používání plášťovek TUFO, místo silničních plášťů. Plášťovky se dají vozit na normálních ráfkách, nemusí být galuskové, foukat se dají na tlak 8–12 bar a životnost ve srovnání s pláštěm je cca o 1500km další. Cena průměrné plášťovky je okolo 1000Kč, tedy jako kvalitní silniční plášť.

    Anketa: Co vozíte na silničním kole?

    12x
    39%
    0 0
    • Bikes  

      Můžu plášťovky od Tufa jen doporučit. Vozím je už několik let a bez jediného problému, když se mi střihlů ventilek na XC1 na horáku, tak ji bez problému vyměnili. Jsou lehčí, líp se odvalujou. Problém je s defektem, duši zalepíš, ale plášťovku těžko. já jsem pro Plášťovky všemi 10

      0 0
    • kubad  

      zjisti si na jaký tlak jsou stavěné tvoje ráfky – a zjistíš že ve většině případů stejně nemůžeš plášťovky foukat na max tlak :-( to jejich použití hodně omezuje pokud nechceš riskovat destrukci ráfku. Takže použitelný tlak je cca jak u plášťů a tím je veškěrá výhoda plášťovek Tufo v háji. Než plášťovky to už radši galusky můžeš foukat ještě mnohem víc

      0 0
      • Bikes  

        Hele,čéče, ještě jsi asi plášťovku neviděl ani na webu, jinak bys nemohl myslet vážně co píšeš. plášťovka na ráfek nepůsobí takovým tlakem, jakým jsou nahuštěny, takže Tě nemusí tlak povolený na stěnu ráfku trápit. A zkus si pěkně rovně nalepit galusku. Pláště působi přímo na stěnu ráfku, tak je nemůžeš přehustit, ale plášťovka je mimo ráfek a tak klidně můžeš hustit na doporučené tlaky. Doporučuji vyzkoušet, než začneš hanit a nevěřit.

        0 0
        • kubad  

          max. tlak je výrobcem jasně daný. Sice plaštovka působí na rafek trochu jinak ale daš za to ruku do ohně? Pláštovka je slepá ulička, v Mtb už to Tufo pochopilo a dělá jen galusky :-) A nalepit rovně galusku je sranda.

          0 0
          • Extremist  

            S tim tlakem je to tak, jak pise Bikes. Plastovku muzez narvat jak krava a rafku to nic neudela, bo plastovka drzi pohromade sama, kdezto plast roztahuje rafek.

            0 0
        • vladaza  

          už jsem to tu psal několikrát, jsem jeden z mála , co jezdí plášťovky TUFO XC 1 na MTB a co se týká jízdních vlastností jsou nepřekonatelné, natlakovat je můžu třeba na 6 atm/ kdybych o to stál při nějaké silničářské vyjížďce/, kdo Tufo nejezdí,ať se k tomu zasvěceně raději nevyjadřuje, je to špičkový výrobek / možná známější ve světě než u nás/, mít silniční kolo, tak o klasických pláštích vůbec neuvažuji, galuska je jednoduše vždycky lepší už z podstaty uzavřené konstrukce

          0 0
        • Čapíno  

          Tak myslíš že na normální ráfky plášťovky můžu nasadit a nemusím se bát? Rozhuduji se, na čem budu příští rok jezdit a stále nevím:))

          0 0
          • kubad  

            Nasadit můžeš ale moc přes max tlak bych nešel. to je u Mavicu 8,5atm tuším. Když už tak radši galusky :-)

            0 0
            • roud  

              Na aksiích sem měl 7–8 a přežily to a bratr měl na grand remerxech na zavodech dokonce kolem 10 :O)

              0 0
              • petebike  

                přezije to i vic, je to ale jen otazka casu kdy to muze bouchnut :-) roztrzenej rafek – prefouknutim sem nikdy nevidel, to spis guma rupne :-(, jinak Galusky je paradni vec ale je to spis pro zavodniky, cena je bohuzel dost vysoka :-(

                0 0
                • Čapíno  

                  Rozhoduji se na čem budu příští rok jezdit. Zatím uvažuji o Plášťovkách silničních Tufo C S33 Special (990Kč/kus) nebo Hutchinson Fusion 2 (990Kč/ks), popřípadě Top Speed (690Kč/ks).

                  0 0
                  • petebike  

                    ja mam nejlepsi zkusenosti s Michelin Pro race 2 a nebo Continetal GP4000

                    0 0
                    • roud  

                      Pro race jezdim taky super plášť :O)

                      0 0
                      • Čapíno  

                        Já ty Micheliny jezdil také a byl jsem spokojený, ale nesmělo zapršet, jinak to bylo jako na ledu :-))

                        0 0
              • Čapíno  

                No já do Pro2 Race foukal 11 atmosfér a plášť i réfek vydržely:))

                0 0
          • Zdenda CUBE  

            V tomto má David stoprocentně pravdu, maximální povolený tlak foukání u kol Mavic ksyrium SSC SL II je 8,5 Atm. Pak hrozí zhroucení a poškození ráfku, tak je to napsané v origo manuálu od Mavicu. Pokud budeš dodržovat toto varování, tak je úplně jedno, že máš pláště, které lze foukat na 10–12 Atm. když takovým tlakem riskuješ poškození kola. A co se týká pláště nebo plášťovky, tak největší problém u plášťovek vidím v tom, že je horší vozit rezervní než si do kapsy nacpat náhradní duši a při defektu je výměna otázka několika minut. Sice se v nouzi pár km dá na píchlé a prázdné plášťovce pomaloučku opatrně dojet, ale nutnost s každým defektem kupovat novou je přeci jenom o něčem jiném, než za pár korun koupit duši.

            0 0
      • Rychlej turista  

        Tak to jsi mě docela vyděsil, o tom jsem nikdy nepřemýšlel, že bych mohl přefouknout ráfek. Na jednici vozím Panaracer stradius extreme, co se mají foukat na 10,5 atm., takže do nich cpu 11 a zatím ráfek drží :-).

        0 0
    • Luma  

      Plášťovky jsem neměl ale kdysi jsem vozil galusky Tufo a můžu říci že byly nezničitelné a super jely.Jinak jediný problém u plášťovek vidím v defektu,duši si vezmeš do dresu ale náhradní plášťovku asi né a Tufo tmel taky všechno nezalepí.

      0 0
      • vladaza  

        menší dírky zalepí, problém je proříznutí třeba o sklo, já třeba mám tmel aplikován preventivně a rezervu nevozím vůbec / akorát pumpičku pro dotlakování při případném defektu/, zatím jsem vždycky dojel, pravdou je, že oprava velkého defektu je prakticky nemožná – to je ostatně jediná slabina systému / pro někoho třeba zásadní/

        0 0
        • Čapíno  

          Ale když přořízneš klasický plášť o sklo, tak jsi také dojel, protože když tam dáš novou duši a nahustíš to, tak Ti plášť vyleze a buuuuuuummm:)))

          0 0
          • Čapíno  

            duše vyleze :))

            0 0
            • přišlapávač  

              dá se…jednou sem říznul mišelina, tak sem u cesty našel prázdnej obal od žvýkaček, tak jsem ho dal mezi duši a plášt,ty balíčky na žvejky jsou docela silný a na tom jsem v pohode dojel 45 km :-)

              0 0
          • petebike  

            muzes to ale podlozit a dojet aspon nekam, parkrat se mi stalo neco podbnyho, kdyz dira neni moc velka tak se to da v poho opravit kusem tvrdsiho igelitu „obcanka“ treba

            0 0
        • juli  

          Myslim, ze plastovka ma jednu zasadni vyhodu pri defektu a to, ze na prazdne opatrne dojedes bez poskozeni rafku. Pravda nic moc prijemneho, ale da se – vlastni zkusenost.

          0 0
    • juli  

      Ja vozil tak 5–6 let na zimaku cyklokrosové Diamantky ty byly širší, tuším 28mm a naprostá spokojenost. Za tu dobu 3–4 defekty, všechny se daly zalepit Tufo tmelem. Dneska se už asi nedelají. Teď mam na silnici Hi-Composit Carbon 21 nebo 22mm, ale nic moc najeto, navíc je střídám s plášti, tak si hodnotit zatím netroufám, ale subjektivně jsou pohodlnějsí, než stejně široké Vittorky.

      0 0
      • vladaza  

        koukni na stránky výrobce, myslím, že tam najdeš i nástupce těch diamantek

        0 0
        • juli  

          Tak mam obavu, ze ne. Na webu jsem cyklokros nenasel vubec. Ale na podzimnim SL jsou o tom na stanku povidal a pro cyklokros jsou uz jenom galusky :-(

          0 0
          • zimák  

            Vem ty plášťovky,když prořízneš plášť pomalu na něm dojedeš,na galdě taky,obojí pak stějňě musíš vyhodit,bát se že ti plášťovka roztrhne ráfek je blud.no a když pichneš plášťovku o trn ,tak to tufotmelem v poho zalepíš protože menší díra v běhounu se lěpí v poho,kup 1 náhradní plášťovku pro případ defektu,slož ji na co nejmenší.vozit plášťovku je v poho ale plášť ne protože si ho z principu nikdo nebere,každý si řekne že má lepení a náhradní duši a to stačí.A ohledně těch plášťovek na mtb ty přestaly vyrábět protože na některých ráfcích dost špatně držly,nevím na kterých,ale prostě co vým snažily se aby perfektňě sedly na většinu xc ráfků,nějak to nemohly dopilovat , tak se na to vykašlaly,víc ne­vím.

            0 0
            • vladaza  

              doplním, že k XC 1 jsi dostal i seznam doporučených ráfků, já je mám na Mavicu – no problem, když jsem je zkoušel na Remerx, tak to nebylo vončo, problém kompaktibility byl ostatně / bavil jsem se se zástupcem Tufa na Sport Lifu/ důvodem k přechodu na klasické galusky , na ty bohužel nejsou běžně ráfky – set z karbonu od Tufa je cenově mimo

              0 0
    • Vrci  

      vozím obojí. Na závodech, kde mám doprovod s náhradními koly beru plášťovky.Jinak vozím ProRace2.

      Jak tu několik lidí psalo, že se nedá použít max tlak pášťovek v plášťovém ráfku – není to pravda. Patka plášťovky má stejný rozměr a tvar jak při 8 tak při 15 barech a namáhá ráfek pořád stejně.

      0 0
      • vladaza  

        poslední perlička k tematu – ty plášťovky na MTB XC1 byly ježděny bez problému / neoficiálně/ í s tlakem kolem 10 atm./doporučený byl max.6/

        0 0
      • RADO77  

        Stejně jako Vrci. Na závody vozím plášťovky – můžu tam dát (a dávám) 12 Atm bez ohledu na ráfek (potvrzeno přímo Tufem). Kolo se koulí jedna radost. Jinak vozím pláště – nebaví mě s sebou tahat náhradní plášťovku. Na trénink stejně vozím obyč pláště za pár šupů a neřeším opotřebování.

        0 0
        • Čapíno  

          Mám jenom jedny kola, tak nic přehazovat nemůžu a stále nevím, co mám vzít :-))

          0 0
          • vladaza  

            když už pro nic jiného, tak jen pro touhu vystoupit z řady a čůrat lehce proti větru, prostě být svůj, bych bral plášťovky / a ty ostatní plusy máš jako bonus, stále však měj na paměti – nejde o život!/

            0 0
            • Čapíno  

              No já nikdy neřekl, že jde o život, jen mě zajímá, co bude lepší:)) Kdyby byl mezi plášťovkou a silničním pláštěm rozdím v ticícikorunách, tak nic neřeším, ale když to stojí stejně…atd.

              0 0
              • vladaza  

                jízdní vlastnosti má lepší plášťovka, to ti potvrdí každý, kdo má možnost srovnání – zcela / mimo ventilek/ uzavřený bezdušový systém má a bude mít ve finále vždy lepší chování než soustava duše, plášť. to platí pro terén i silnici. myslím, že investice do Tufa není tak závratná, aby ses o tom nemohl přesvědčit sám

                0 0
              • RADO77  

                Pokud Ti nevadí vozit s sebou složenou rezervu, která je vždy větší než duše ber plášťovky. Fakt jedou jak z praku. Navíc if do nich dáš ten Tufo tmel tak malé defektíky neřešíš. Tmel je zalepí – osobní zkušenost na Českém poháru v DT v Rozvadově loni. Jen bacha na ty nejlevnější (teď se mi nevybavuje jméno) lehce se prodřou z boku – jednu takovou teď dojíždím na trenažéru (apropos. na trenažer jsou plášťovky taky dobré)

                0 0
                • Čapíno  

                  Chtěl jsem vzít ty to: www.kupkolo.cz/…ial_995.html Docela by mě zajímalo, kolik se dá na nich „natočit“ ?

                  0 0
                  • Čapíno  

                    Když budeš defektit a aplikuješ do pláště tmel, dá se na tom plášti pak dále jezdit?

                    0 0
                  • RADO77  

                    Speciálky jsou v poho. Myslel jsem ty Jet Pro. Kolik se na nich dá natočit nevím. Já jsem na Jet pro natočil cca 2000 a nebylo to na nich nijak znát. Teď po cca 1000 na trenažeru je už opotřebení trochu znát, ale ne moc. Na speciálkách jsem jel jen dva závody – cca 400 km, takže zkušenosti nemám, ale nevypadá to, že by to bylo horší než u těch Jet Pro. Jediná věc na co si chce dát pozor je, že snesou trochu míň za mokra než pláště.

                    Co se defektu týče, poznal jsem to tak, že jsem po dojezdu viděl zvenku trochu zaschlého tmelu, jak se přes dírku dostal ven. Tu plášťovku mám v trenažéru dodnes. Na závody bych si ji ale asi nebral…

                    0 0
                  • RADO77  

                    Ale jak píše kolega dole. Doporučil bych tam dát na jarní objemy nějaké levné pláště a na letní „sezonu“ bych tam hodil ty plášťovky. Jinak se připrav na to, že když je budeš poprvé navlíkat na kolo, tak je asi prokleješ, ale pak už Ti to půjde jedna báseň (anebo mám levé ruce) :-))

                    0 0
                    • vladaza  

                      ještě jsem si vzpomněl na jednu drobnost, nedá mi to – kromě klasického tmelu dělá teĎ Tufo i nějakého pokračovatele, ten by měl mít ještě lepší vlastnosti / vzzkoušeno nemám/, já jsem třeba použil i zeleného Slima do bezdušových pneumatik, zatáhne větší díru jak Tufo, protože je trochu hustší a jsou v něm rozemlety drobné kousky /asi/ gumy

                      0 0
                  • stumf  

                    Vem si plášťovky, jezdil jsem pláště a pak zkusil plášťovky, mám ty nejobyčejnější myslim S22 a mám natočeno 4500, přední jak nová a na zadní už je ploška. Ale pláště jsem vyhazoval po 1500km. Skvělě se odvalujou. A defekt jsem taky ještě neměl a ma Ksyria SL a foukám co pumpa dovolí a bez problému.

                    0 0
      • vas  

        Přesně tak s tím tlakem to je tak jak píše Vrci, jinak až do loňska jsem několik let po sobě vozil čistě plášťovky, ale na příští rok planuju na trenink michelin lithion, zacal jsem trochu vice jezdit a jakmile se přehoupneš přes určitou kilometráž, tak te provozovani gald vyjde dost draho. Zadní mi vydrzi cca 3tis(zalezi na vaze jezdce) predni je nesmrtelna hodne pres 10tis jen clovek nesmi dostat defekt = 2× jsem chytl hrebik(neopra­vitelne). Konecný soucet za sezonu byl 6gaulsek (nastesti je mam za VO cenu, ale i tak to udelalo na pitomych galdach skoro 5 litru). Pristi rok porizuji druhy par kol a plastovky budu pouzivat uz jen na zavodech.

        0 0
    • capis  

      apíno, zdraví tě s podobnou přezdívkou Čapis

      0 0
      • Čapíno  

        Pěkná přezdívka, také jsi bocía, nebo jak se to u těch banánu říká? :-))

        0 0
    • RedAce  

      Vozil jsem celou sezonu ty nejlevnější, myslim s22? a nalil do každý půl toho Tufo tmelu. Vozim to furt na 10b. Už jsem píchl předek 5× a zadek 1× a vždy to samé, kolo syčelo asi 10sekund, stříkala z toho ta sračka, přestalo to a ještě tam zůstalo nějakej 5barů. Stalo se mi to i při závodě a bez jakkýhokoli zastavování jsem ho dojel.

      0 0
    • Manchos  

      Přidám se ke staršímu vláknu, ať mi nikdo nevyčítá vytváření nového :-)

      Zvažuju, že vyzkouším TUFO plášťovky, ale narazil jsem na dvě věci, s kterýma si úplně nevím rady:

      1. Když do plášťovky dám ten „preventivní“ tmel, jak se to pak

      chová, když chci upustit vzduch, nebo vypustit úplně a sundat ji? To ta břečka vyjede ventilkem zase ven? Nebo když chci dohustit, tak většinou prvně upustím trochu vzduchu, aby se pumpa nemusela tolik prát s ventilkem a nějak si nedokážu představit, co ten tekutý tmel v tu chvíli udělá…

      1. Druhou věcí jsou vysoké ráfky. Podle měření je délka ventilku 30mm.

      Nejdelší Tufo nástavec má 31mm. Tohle když dám na padesátky ráfky, tak mi z ventilku zůstane koukat jen pár milimetrů. A protože Tufo nástavce mají hladký povrch, tak tam předpokládám nenašroubuju ani redukci, kterou se fouká běžná duše?

      0 0
      • Mikikuba  

        Preventivní tmel tam nedávej. přesně jak píšeš při dofukování zasereš ventilek. Jezdím je 6 let a mám asi 4 defekty z toho jeden neopravitelnej Extreme tmelem. Čili je to zybtečný.Najeto za 6 let asi -+100 tis km.

        Tufo dělá nástavce, které se dávají mezi vršek ventilku a tělo ventilku a ne na ventilek nahoru čili by to mělo fungovat.Aspoň já takovej doma mám od nich.

        0 0
        • bochov  

          Ja tam ten preventivní tmel mam a dofoukat se to da když kolo při dofukavaní daš do polohy 8hod a chvíli počkaš

          0 0
          • Mikikuba  

            Znam lidi co to tam mají.Je to taky hodně o tlaku co tam máš.moje zkušenost je že je to zbytečnost viz počet defektů z toho jeden by nazachránil ani panbuh natož ten řídkej preventivní tmel:)

            0 0
            • Manchos  

              Díky, oběma. Teda teď už všem třem :) Tu druhou věc už jsem vyřešil, tan závit na redukci se montuje přímo na závit ventilku, takže je to ok. Tak jsem zvědav jestli to proti plášťům bude znatelná změna, nebo ne.

              0 0
              • bochov  

                Z mych zkušeností to je změna k lepšímu mam s33pro a foukam to při svých 110kg na 11bar.

                0 0
              • Smazaný účet  

                V čem očekáváš změnu, méně defektů?

                0 0
                • Manchos  

                  Jo, řekněme větší odolnost vůči defektu a v případě malého, za použití prevntivního tmelu, i větší bezpečnost. Plus doufám v lepší přilnavost k asfaltu v zatáčkách.

                  0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Závidím Ti silnice, po kterých jezdíš, odhaduji, že u nás doma (celkem 4 silničky, dohromady max. 15 tis. km/rok) připadá jeden defekt odhadem na 2000 ujetých km.

              Nedávám řídký preventivní, ale bezdušový Slime s drtí, která zalepí i mírně větší průpichy, pokud už není běhoun moc sjetý a ucpávka se má v čem držet. Proti proseknutí bočnice nepomůže ani Slime, ani svěcená. Nafukování a vyfukování je bez problému.

              0 0
              • Mikikuba  

                nevím jestli máš co závidět. bydlím v Praze a jezdím okolo Prahy veškeré tréninky. Spíš to přisuzuju obutí top je elite pulse a na trénink elite ride plášťovky. Nedám na ně dopustit. Foukám na 9–10. Teď jsem koupila s novým kolem pláště Continental a jezdím je na trénink a plášť prostě proti plášťovce nejede je to doslova gumový pode mnou.Fuj!A to nemluvím, že neřešíš tlak kvůli ráfku. Jediný zápor je cena to uznávám.

                0 0
                • biker jura  

                  zajímavý, já kupoval plášťovky s33 special kolem 750kč/kus, celkem těžký, myslel jsem si, jak budou odolný. No odolný jsou když je foukám tak do 7,5bar jakmile jsem tam dal tlak kolem 10 bar, tak jsem měl defekt do 5km od baráku, nafoukal jsem to takhle 4× a 4defekty, vždy nejaký kaminek se proklubal jak byla ta guma nabombená a „neuhnula“… tak mám asi smůlu.

                  0 0
        • Manchos  

          Díky. Akorát jak sjem zjistil, Mavic to má trochu debilně vyřešený. Dávají ke kolům taky nástavec, ale…jejich origo ventilky jsou jakési pogumované a ta guma slouží zároveň jako těsnění. Takže když použiju jejich nástavec na běžnou duši, tak to moc nafoukat nejde, protože to utíká…nástavec žádné těsnění nemá. Ale to se vyřeší nějakým O-kroužkem a mělo by to být snad ok.

          0 0
        • Manchos  

          Tak plášťovky dnes dorazily a s nima i další otázka, která v návodu není. Konkrétně jde o HiCC.

          http://www.tufo.cz/…te-carbon-1/

          Nějaký drobný vzorek to má a není mi jasné jestli je jedno jak je nasadím (směr vzorku), nebo ne. Tušíte někdo jak ta věc patří? :-)

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Standardně je dávám po směru, tedy jako na traktoru. Když sedím na kole a podívám se na plášťovku, směřují mi šípové vzory vpřed. Ale když jsem ji jednou zkusil obráceně, nepoznal jsem to.

            0 0
            • Manchos  

              Dík, právě s tím bojuju. Po celém obvodu ok, ale aby zapadly obě strany u ventilku, to se mi nějak nedaří :-)

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Ale jde to, třeba u ventilku stisknout bočnice plášťovky k sobě a současně zatlačit skrz běhoun na ventilek, aby si úplně sedl. Zatím mi to vždycky vyšlo :-).

                0 0
                • Jezevec70  

                  Poprvé je to docela boj, ale to se poddá. :-)

                  0 0
                  • Manchos  

                    Tak dobojováno. Jako ne až teď, hodinu a půl po předchozím příspěvku, stihl jsem kolo i umýt, abyste si nemysleli :-D

                    První byla boj, dost se bránila, ale nakonec si dala říct. A druhá už šla v pohodě :)

                    0 0
                    • Mikikuba  

                      První jsem nasazovala 45 min…:)ted -+ 1 min max je to o grifu

                      0 0
                    • stirecek  

                      Tak jaké jsou zkušenosti s plášťovkama? Jaký rozdíl ve srovnání s pláštěm? Co defekt, už byl? Vozíš preventivně tmel?

                      0 0
                      • bochov  

                        Ja jsem plaštovky vozil je to dobře obutí momentalně jsem od ních upustil,nebot jsem měl defekt,který nevzal tmel a nebyl nikdo znamy na telefonu toto je jedina vada plaštovek,pokud toto vyřešíš tak jsou lepší jako plaště.

                        0 0
                        • biker jura  

                          na píchlé se dá dojet bez problému desítky km…

                          0 0
                          • stirecek  

                            Nezničí se to, když na ní pojedeš třeba 50–70km?

                            0 0
                            • biker jura  

                              tak samozřejmě že zničí… když máš defekt, kterej je evidentně neopravitelnej a jsi daleko od baráku, tak už je to asi jedno… ale par km se opatrně dá dojet i bez zničení.

                              0 0
                        • stirecek  

                          asi nejlíp mít jednu rezervní a vozit ji sebou :-) Škoda, že se nedá poskládat nějak jako duše a strčit do dresu. Asi to vidím na klasické pláště…

                          0 0
    • Manchos  

      Tak zkušenosti po loňském ježdění jsou asi tyto:

      Rozhodně nemám pocit, co říkájí někteří odpůrci, že plášťovka „nejede“. Spíš mi připadá opak.

      Defektil jsem během roku 3×, z toho 1× přední, 2× zadní. Tufo tmel (extreme) to pobral vždycky bez problémů. Foukám i se zalepenýma na 140 psi, drží a dál jezdí.

      Poslední loňská vyjížďka byla díky „tuhé“ zimě 24.12., s defektem zadku. Zalepil jsem, v pohodě dojel. Jen jsem tam místo cca 1/3 tuby tmelu díky velkému zmáčknutí narval skoro všechno :-D Pak kolo 2 měsíce stálo a teď když ho roztočím ve vzduchu naprázdno, tak hooodně slušně hází (vyvážení). Pravděpodobně kvůli zatuhlému tmelu v jednom místě.

      Na silnicích po zimě s drobnými kamínky to dojezdím a pak bude výměna.

      Ve výsledku tedy spokojenost.

      0 0
      • jaja01  

        diky za recenzi! chybi mi jen jedno info – ktere plastovky jezdis?

        0 0
        • Manchos  

          HiCC, 22mm…zvažoval jsem zkusit 25, ať nejsem tak vyklepanej, přeci jen ten můj rám toho zrovna moc netlumí, ale chci zkusit S3 Lite, která je lehčí, jenže má jen 21mm…takže dál bude kostitřas ;-)

          0 0
          • SharkPool2  

            Možná jsem úplně mimo, ale nejsou náhodou NiCC galusky? Váhám taky nad Tufo plášťovkama , teď vozím pláště Continental Radsport, na tréninku OK, ale jak se to valí nad 40kmh, tak jsou fakt na dvě věci… :-)

            0 0
    • veteran  

      Podařilo se mi výhodně nakoupit několik plášťovek a teď váhám co s nimi. Doporučuje se nechat je „doschnout“ nasazené a nafoukané na ráfcích, podobně jako galusky. Ale tolik ráfků nemám. Neudělám chybu, když je nechám nafoukané volně viset? V každém případě půjdou ven z krabičky a igelitu.

      0 0
    • hydergine  

      Jaký nejnižší tlak je rozumné dávat do plášťovek? Mám Tufo C Elite Ride 25, 75kg i s kolem.

      0 0
      • JFtryall  

        Ja bych za rozumny limit povazoval tak 3,5– 4 bary pri tehle vaze. Bezne jsem jezdil 5 barmanu v silnicnich 25mm galdach na horsi povrchy nebo mokro. U plastovek to bude dost podobne.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Plášťovky se imho vozí kvůli vysokým tlakům, jinak si zvolil špatné obutí…

        0 0
        • hydergine  

          To znamená, že se při nižším tlaku chovají hůř než pláště, nebo jenom, že naplno nevyužiji jejich potenciál?

          0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Nevím, jak Ty, máme doma na plášťovkách najeto cca 80 tis. km. IMHO je naprostá kravina, vozit v nich přehnaně vysoké tlaky, přikláněl bych se k JFt, volil bych 5/5,5 bar jako maximum na pěkné povrchy a JFt doporučení jako minimum. Každý si může snadno vyzkoušet podle techniky šlapání, preferovaných tratí a rozložení zátěže na kole. Kouzlo plášťovek spočívá ve velkém povoleném rozpětí tlaků (třeba kvůli zahřívání od ráfku při brzdění v Dolomitech) a právě možnosti bezpečně vozit nízké tlaky, což značně přispívá k pohodlí.

          0 0
          • Marskatin  

            Přidal bych možnost preventivného užití tmelu. Pro někoho to může mít význam, i přesto, že se ztuhlý tmel nedá odstranit, tak jako u bezduší.

            0 0
            • hydergine  

              To jsem právě myslel, že by mohlo být jedno z možných použití: tmel a (relativně) nízký tlak. Až se někdy dostanu na velodrom, tak zkusím 8+ barů, ale na silnicích kolem Brna by to bylo nepraktické. Díky všem za odpovědi.

              0 0
          • Smazaný účet  

            Mi to je jedno, si vozte v 25mm klidně tlaky, co vozí profíci na CX. Jsem zvědav, kam ty silničky budou se šířkama gum a tlakama postupovat. Už teď jsou na některých silničních kolech širší ráfy, než se vozily před pár lety na XC…

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              24 mm plášťovka s 5 bar pod 90 kg udělá i z vysokých hliníkových kostitřasných ráfků pohodové a lidské. Je dobře, že mi moje foukání schvaluješ, bez toho bych se na kolo vůbec neopovážil sednout.

              0 0
            • JFtryall  

              No smysl toho prispevku je kde? :-) CX se jezdi na 1.5 a mene. A kdyz by rozsirovani nemelo smysl, tak se delat nebude.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.