• Smazaný účet

    Zdarec!

    Premyslim o nejakych slick/semi-slick plastich na moje mtb. Cas od casu vyrazim i na delsi silnicni akci a nechci si zbytecne brousit terenni plaste. Nemluve o zbytecnym odporu.

    (Na) silnicku nemam a zas tolik toho na silnici nenajezdim. Kdyz uz ale jedu, tak je to hodne dlouhy a myslim, ze by mi stacilo jedou za cas jen prezout.

    Viz bike v profilu. Takze spis nejaky sirsi kousky. Resi to nekdo z vas podobne a mate tipy?

    Dik!

    0 0
    • kyl  

      Já když vím že to bude jen po asfaltu tak nazuju Cobry od Rubeny.Jede to pěkně ale jen po silnici.

      0 0
    • jIrI___  

      Já vozím Continental SportContact 1.6. Díky trošku větší šířce do něj narvu stejné duše co vozím v normálních MTB pláštích, po silnici jede jako blesk a případě nouze se s ním dá bez obav vjet i na polní cesty. Navíc cena je taky dobrá, takže co víc od takového pláště chtít :)

      0 0
      • japotek  

        Přesně o těch uvažuju. Měl bych dotaz… Jak je to s převodama mám jen 42×11 nebude to malo?

        0 0
        • jIrI___  

          Já mám 44×11 a nemám problém s nedostatkem převodů, nejtěžší převody točím jen z kopce. Netuším ale, jaký rozdíl bude mezi 44z a 42z talířem.

          0 0
        • nox159  

          na nižších plaštích pojedeš vzdy o jedno kolečko na kazetě níž nez na pořádném balonu.

          aspon tak to mam vyzkousene ja ;-)

          0 0
        • Volf  

          2 zuby ti na věnci při stejném pastorku udělají cca 30 cm na jednu otáčku, ale 2 zuby na pastorku při stejným věnci udělají cca 90 cm. Je to jen od oka, ale jestli si to chceš spočítat tak počítek počet zubů na převodníku lomeno počet zubů na kazetě krát pí krát D kola.

          0 0
          • Smazaný účet  

            tohle bych si rad nechal vysvetlit i nejak bliz, to me zajima. v pripade ze zvolim plaste 1,5 nebo i o kousek uzsi, jak vyrazne pocitim rozdil ve frekvenci oproti svym 2,2/2,25?

            0 0
            • Volf  

              No jde o to jestli si dobře rozumíme, respektive jestli jsem já porozuměl tomu o čem mluvili v rozdílu mezi 42 a 44 zubů. Já jen reaguji na to, jqak se liší ujetá vzdálenost na jedno otočení klik a popisuji jak to spočítat. Nechci se ale pouštět do polemiky o kadenci. Tam bude hrát asi dost podstatnou roli valivý odpor pláště a také i aerodynamický odpor, který bude stoupat se zvyšující se rychlostí. No takže nakonec na to bude mít největší vliv právě výkonnost konkrétního člověka, respektive jeho vytrvalostní složka.

              0 0
            • MlokCZ  

              Přesně v poměru obvodu plášťů (nebo poloměrů to je fuk, ale obvody jsou čísla, která se většinou více pamatují, protože se používají pro nastavení tacháče). Poctivá 2,25tak se vzorkem má obvod kolem 2100mm (ty mám některé změřené), 1,5ka slick může mít klidně jen těsně přes 2000mm (tady už nevím přesně, dlouho jsem nic takového už nejezdil, 2,0 Marathony Supreme mají kolem 2045–2050mm), pod 2000mm to ale určitě nebude.

              Tedy maximální rozdíl může být těch 100mm, což je 5%. Pro nejtěžší převod a použití pastorku s 11 zuby je to rozdíl 0,5 zubu.

              0 0
            • Rychlej turista  

              Ty převody prostě nestačí. Jedno­rázově se to dá přežít, ale musíš počítat s tím, že z kopce šlapat je zbytečné a po rovině s větrem v zádech to už taky není ono.

              0 0
      • Smazaný účet  

        zajimavy. ty musi bruslit i na suchym a drsnym asfaltu :) sou tak hladky, ze z toho de strach. ale vslastne je to neco, co potrebuju.

        0 0
        • jIrI___  

          Jednu věc jsem zapomněl napsat – na suchém asfaltu drží jako přibité, samozřejmě si musíš dávat pozor na štěrk na krajnici apod. Taky jsem jim ze začátku moc nevěřil, ale mile mě překvapily.

          0 0
        • pepek  

          Ne, potřebuješ toto

          0 0
      • yeseteer  

        super, něco takovýho bych taky potřeboval. Jenom ještě jeden dotaz: jak je to se zatížitelností? Vozil bych na kole i brašny řekněme do 30kg? pouze na zadním kole + mých ±73kg. Nebudou s tím problémy?

        0 0
        • jIrI___  

          Problémy by snad neměly být nebo si je aspoň nedokážu představit, vážím 80 kg. Nafoukáš horní hranici tlaku a pojedou jako drak i s brašnami :)

          0 0
    • Martyss  

      Dost záleží na tvých požadavcích a finančních možnostech. Asi před rokem jsem zadarmo dostal pláště viz odkaz níže. Parametry odpovídají ceně. Rozměr je sice psán 2.0, ale když je porovnám s se starými RR 2.25, tak jsou na tom objemově velmi podobně. Do budoucna pošilhávám po Fourious Fredech ve 2.25 s raceguardem, ale to je cenově jiná kategorie.

       

      http://www.author.cz/…6&eid=612816

      0 0
      • Smazaný účet  

        tak nebudu moc utracet. bylo to bylo do 400/ks.

        ty co uvadis, sou na me uz asi moc teren. premyslim opravdu o takovych „mtb galuskach“ :)

        0 0
        • miche  

          Pak muzu doporucit toto, dal sem na tom i 200km silnicni zavod a super :-) I na polnacce se s tim da chvilku vydrzet :-)

          0 0
        • Martyss  

          Jestli víš, že tě terén nečeká, tak bych koupil nějaké úzké slicky, ale nevím, jestli je někdo v téhle cenové relaci vyrábí.

          0 0
      • ZbynekN  

        Ty silkroady nedoporučuju. Měl jsem je na kole  v základu. Když to porovnám s pythonama, tak vůbec nejedou, odpor je o dost větší a hůř sedí v zatáčkách.

        0 0
        • Frankie  

          Presne tak, okamzite putovaly na kolo pritelkyne :) … az se ojedou, tak asi budou dobry, ale jinak opravdu nejedou… F

          0 0
        • Frankie  

          Presne tak, okamzite putovaly na kolo pritelkyne :) … az se ojedou, tak asi budou dobry, ale jinak opravdu nejedou… F

          0 0
      • Hornet  

        740g je uz trochu moc…a chce to len na asfalt, 2,0 je zbytocna sirka.

        0 0
        • Smazaný účet  

          svata pravda. rad bych i vyrazneji pod 500g a sirku 1,5 a min

          0 0
        • Martyss  

          Na silnici hmotnost vůbec nevadí spíše naopak. Hodně cítit je v terénu. Souhlasím, že pokud chce pláště čistě na silnici, tak nejsou moc vhodné.

          0 0
          • Hornet  

            Tak s tym nesuhlasim :-) 740g a trebars 450g nevadi? nuz ako komu :-D

            0 0
    • ziki007  

      Ja mam dobrou zkušenost s timhle WTB. Jezdim ho na singlu – asfalt, polni cesty, lehkej teren (samozřejmě za sucha). Vozi je i kamos, co pruvodcuje cyklozajezdy nejruznejsiho charakteru – od asfaltu kolem Balatonu po MTB Gardu. Je linej prezouvat a tohle mu jako univerzál vyhovuje.

       
      • na asfaltu prilis nehluci, nafoukany slusne jedou, slusna zivotnost ( na singlu najeto cca 3000, prevazne asfalt + polnacky, vzorek na zadni zhruba v pulce, kamos je menil po cca 7000,ale naznak vzorku tam porad byl .-) ), odolnost (zatim bez defektu).
      • nejede jako slick, hlucnejsi nez slick,nejsou kompatibilni s mokrejma sutrama, korenama a blatem, strasny zavazi-cca 700g jeden…

      Z.

      0 0
    • ant4  

      Doporučuji CST Traveller 1.15. Mám na nich najeto zhruba 600 a paráda, je to jen o něco tlustší jak silničkaa valí to jak drak. Dneska jsme byly s kámošema a po cestě zpátky jsme jeli přes 50 a tam už je teda horší, že nemáš převody, takž pokud nemáš rád vysokofrekvenční šlapání, tak v těhle rychlostech je to takový zajímavý:) ale maximální spokojenost, za 500Kč za oba plus 150 za duše a mám skvělou silničku:)

      http://www.edisk.cz/…_1.44MB.html

      Sedlovky si nevšímjte, praskla mi objímka, tak je tam jen tak:)

      0 0
      • Tomahomo  

        Jistě, 50 je běžná cestovní rychlost po rovině…

        0 0
        • ant4  

          to samozřejmě není,ale s větrem a v háku to problém není…

          0 0
          • Tomahomo  

            Tak na to snad ale mají pláště minimální vliv, takže nechápu proč to zmiňovat.

            0 0
      • Smazaný účet  

        tjo. taky pekna alternativa! myslim, ze nejdriv zkusim sehnat neco ojetyho na zapujceni, abych si takovy uzky vyzkusel v praxi docela me laka predstava udelat z toho silnicku s masivnim ramem a poradnou xc vidlou :)

        0 0
      • Smazaný účet  

        prijde mi zajimava nabidka schwalbe." city jet ":http://www.schwalbe.cz/index.php?…&

        nebo jeste jiny kousky, jako schwalbe Kojak, to uz mi ale pripada dost slaby co do zivotnosti

        0 0
        • lindas  

          City Jety jsou výborný, ale docela těžký pláště.

          0 0
        • Jezevec70  

          City jet jsem jezdil, ale starý model, který se dělal v šířce 1,75. Byli dost těžký, ale jeli pěkně. A hlavně se vůbec nesjížděli. Vydrželi neskutečných 22 kkm - skoro přežili kolo. A defektů taky minimum a to jsem často jezdil i polní a lesní cesty.

          0 0
        • R-A-D-I-U-S  

          Tyto mam…  a  dobry, za ty prachy :-)

          0 0
      • Smazaný účet  

        muzes nahodit i naky detaily plastu? diky!

        0 0
    • šlapatko  

      Doporučuji Rubena Trylobit.Parádně jedou i maxxis flyweight.Tyhle mají přes 11000km,terén i silnice.Je mi líto přezout ho když tak krásně jede:-D

      0 0
      • Sodík  

        Slicky a 11000 km ? Nechápu – já měnim pláště tak po 2000 – 4000 … u tohodle bych se skoro bál, že ti to někde, třeba ve sjezdu, rupne …

        0 0
        • Sodík  

          (Mně kdysi bouchnul za jízdy podobně ojetej plášť, naštěstí zadní a nejel jsem rychle, jinak by to nedopadlo dobře)

          0 0
          • ekib  

            Mě kdysi prasknul zadní plášť v zatáčce při sjezdu a já zase nedopadl dobře :-)

            0 0
      • Hornet  

        Jazdit s takto zodratym plastom je fakt hazard. Celkom jazditelny plast kupis uz v cene 300–500 korun, stoji ti to za to riziko?

        0 0
        • jIrI___  

          Jenže plášť za 300–500,– neváží nějakých 300–400g. V tom bude podle mě ten hlavní problém :)

          0 0
          • Hornet  

            Tak jasnacka :-) neviem ci ta fotka tak klame, alebo je lava strana tak moc zodrata voci pravej. Vyzera to dost hrozne :-D

            0 0
          • šlapatko  

            Tady nejde o prachy,ale mám vzadu rád když plášť frčí.Jen v bahně trošku hrabou.Brzo půjde dozadu RR 2,25,na předním kole má 4000km a pomalu ubývá.

            0 0
      • kyl  

        Trilobity mám zrovna nazuté a jsou dobré ale lepší byly ty modré se silikou ale už se nedělají:-(

        0 0
    • Daf  

      Zvolil bych něco takového. Po silnici to pojede pěkně a do terénu netřeba přezouvat.

      0 0
    • t29  

      Schwalbe Speed Cruiser by se mohl hodit. Bohužel nemám srovnání s jiným podobným slickem.

      0 0
      • Smazaný účet  

        jo! na to sem se taky dival, to by sedlo, jen bych to potreboval aspon videt v realu nebo aspon na fotce v kontextu mtb rafku a vubec celyho biku.

        0 0
        • t29  

          že já toho přezutého Rulera ráno smazal … :)

          tak aspoň jedno foto, pláště Speed Cruiser 26×1,5"

           
          0 0
        • t29  

          ještě přihodím jedno srovnání – klasika na „26“ kolech":/uplo­ad/users_lib/11713/­biky/big/img6704te­ren.jpg se dá přezout na „28“ kola":/upload/u­sers_lib/11713/­biky/big/img6681sil­nice.jpg, vleze se to docela dobře. Chce to teda dvoje výplety a kotoučovky.

          0 0
          • Hornet  

            Dobry napad :-) a na tych 28" to ide asi o dost lepsie na asfalte, fajnee.

            0 0
            • Smazaný účet  

              parada! kdybych nevedel, co s lovama, tak si urcite koupim novy kola. a kdyby jeste vic, tak uz vlsatne rovnou silnicku :)

              0 0
          • op  

            Presne nad timhle jsem uz taky delsi dobu premital. Nemohl jsem prijit na to, jakej je v tom hacek, ze to nikdo nevozi.. A vida, hacek neni zadnej :)) Myslim, ze koupit nejaky 28" komponenty nebo cely kola z druhy ruky a vyrobit si tak nahradni kola (silnici stejne skoro vubec nejezdim, tak to nemusi byt nic moc) nebude zas az tak moc nakladny..

            0 0
            • t29  

              háček v tom není, ale pořád vyjdou levněji 26" slicky :)

              a je lepší mít na jedno kolo jeden rozměr ráfku, i když střídáš dvě sady kol = pro kombinování se silničníma kolama je vhodnější 29" :)

              0 0
          • japotek  

            To je moc pěkný. Jak je to prosím tě s kazetou? Není problém, že by na ní řetěz nějak střilel kdyz budeš jezdit po věčinu času jeden pár kol a potom je vyměníš.

            0 0
            • t29  

              když měním kola, přehodím i řetěz, aspoň mám důvod ho očistit :)

              0 0
    • Frankie  

      Dlouhodobe prosazuji Schwalbe Hurricane… prijdou mi lepsi nez co jsem mel Ritchey innovader a Author Silkroad… F

      0 0
    • wbiker  

      Já koupil tohle http://www.maxxis-tires.cz/…olumbiere-xc . Dneska bych spíš vzal jen kvůli šířce Ritchey Tomslick v šířce 1". Záleží, jestli ti ty palcovky povolí ráfek. Jinak, pokud to chceš fakt jen na silnici, tak bych se vyhnul semislicku. Vzal bych co nejužší plášť a nafoukal ho na maximum. To že je hladký jsem na přilnavosti nepocítil (ale za deště jsem nejel), do zatáček jde líp než Conti Explorer.

      0 0
    • castro  

      Maxxis Overdrive, Maxxis Xenith… Levny, nejsou moc tezky a docela vydrzej, ja jsem s nima 100% spokojenej

      0 0
    • pižmoň  

      Zkus IRC mythos ve verzi slick,da se na nich jezdit po ceste ale i v mensim blate.

      0 0
    • Forester  

      zdarec, teď jsem koupil dva schwalbe Hurricane. večer nandám a hned ráno cestou do práce otestuju. Je to 26×2,00, ale vypadá užší. Ale ještě nemám na kole, tak to jen odhaduju.

      0 0
      • Forester  

        tak jsou nandaný ty schwalbe hurricane musím říct. že na 2,00 vůbec nevypadaj. vedle maxxis ignitor 2,1 (původní plášť) to vypadá jaK galusky. zítra bude i praktická zkušenost

        0 0
        • Smazaný účet  

          No, schwalbe udava rozmery vetsi, nez ve skutecnosti guma ma. Vypozoroval jsme odchylku 5–7mm

          0 0
          • MlokCZ  

            Jak který a hlavně jak na kterém ráfku. UST rozměrově téměř sedí (2,25tky mají nejčastěji 56mm, tedy chybí pouze 1mm a na některém ráfku by možná i tu teoretickou šířku 2,25 překonaly).

            A ráfek udělá taky hodně. Jak tu nedávno psal třeba kubad šířku na ZTR Arch a tam i dušové 2,25tky měly 56mm.

            0 0
        • Forester  

          tak jen pro info, ráfek mám DT SWISS, XR4.1 DISC- viz profil.

          dneska jsem to projel do práce, cca 20km, všechno silnice nebo zpevněná cesta. překvapilo mě, jak se to parádně odvaluje, možná to bude i tlakem, běžně 50psů nefoukám. na zpevněných cestách v ostřejších zatáčkách musí dát člověk pozor, trochu to klouže, ale jinak fakt paráda. čas o cca 10% lepší než na klasice Maxxis Ignitor 2,1.

          Pokud by to byla verze s kevlarovou patkou, která má skoro o třetinu nižší hmotnost, tak maximální spokojenost.

          0 0
    • black.horse  

      Osobně hlasuju za Schwalbe Marathon Racer 26× 1,5 v kevlaru. Mají solidní váhu 340g, s 90PSI slušně jedou po trvdým nebo asfaltu a dá se na nich jezdit na suchu i v terénu (s jistými omezeními samozřejmě)… každopádně univerzály na asfalt, pěšinky, šotolinu atd…

      0 0
    • Smazaný účet  

      diky vsem za nazory.

      nakonec jsem nakup trochu protahl a dnes jsem namontoval maxxis detonator 26×1,25.

      jdu to testnout a vecer pridam dojmy a fotky.

      0 0
      • Smazaný účet  

        naprosta spokojenost. ze zacatku sem byl trochu moc opatrnej v zatackach, ale hned sem si zvykl. na rychlosti a vynalozene energii je to poznat, prevody vybiram trochu hloubs.

        hned na prvni rovince sem si vsiml toho, ze nic neslysim a nic pode mnou nehuci :)

        myslim, ze na pomery ceskych silnic je to primerena silnicka. prestoze sem jel dnes trasu limitne se blizici 100% po silnicich, tak sem vyuzil svou foxku poradne. dlouho sem chtel kupovat silnicku, ale dokud budou silnice jaky sou, tak je odpruzena silnicka lepsi reseni :-D

        jeste dodam, ze sem testoval na tlaku nekde mezi 85–90 psi

        0 0
        • PjSky  

          povedena silnicka :D… jj Columby sem poridil a vyzkousim na ustecku, je to tam jen o silnici kdyz se chci poradne a rychle znova podivat po kraji a tak. Je fakt ze kupovat silnici za 20tku aspon aby to jelo kdyz nevim jestli me to jeste bavi :) je dost luxus.

          Hm.. vzdycky me pekly na silnici ty auta.. A ted jeste diry.

          Asi ne. Les je les.

          0 0
    • martin123martin  

      Caute, taky hledám nejake plášte které by jsem sem tam nazul na delsi štreky, hledam neco primo z Brna, neco jsem nasel(odkazy dole), ale nevim ktere mam koupit. Nemate nejake zkousenosti s nima? Alebo poradte nejake dobre co zezenu v Brne. diky

      http://www.sunshop.cz/…0000101.aspx

      http://www.sunshop.cz/…0000101.aspx

      http://www.sunshop.cz/…0000101.aspx

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.