• biker jura

    Ahoj,

    řeším zase tak trochu pláště a při hledaní v historii jsem toho o rubenách moc nenašel, tak jsem si říkal, že bych založil vlakno, ktere bude patřit rubenám. takže srovnani a zkušenosti sypte sem:-)

    díky

    0 0
    • BigKarel2  

      Já měl jednou chvíly Rubena…myslim že Trilobit 26×1.9 nebo tak nějak…a nic moc…ale zase stály jen pár korun…

      0 0
    • glide  

      Po zkušenostech s jejich low-end plášti trilobit a dušemi (byly děsně špinavé) nechci značku rubena na svém kole vidět. Pláště byly špatně oříznuté a po půl roce používání začaly slušně házet. Dle postů zde na fóru nic překvapivého.

      0 0
    • killme  

      jezdim plaste od rubeny saurus a charybdis, pro verze,

      naprosto bez defektu, plaste sundavam jen kdyz je sjedu :) zadny hazeni,

      za me dost dobry plaste

      0 0
      • Anry  

        Charybdis 26×2,0 – jaký jsou na blátě?

        0 0
        • tom_777  

          trochu níž to píšu: podle mě jsou na mokru lepší než NobbyNic jsou úzký a dobře se samočistěj

          0 0
        • delightak  

          Zdravím, před nedávnem mi je nabídnul v obchodě jeden prodavač/závodník s tím, že Rubena šla hodně nahoru a že je zkoušel a jsou fajn. Tak jsem vzal dopředu Charybdis 2,0 a dozadu Scyllu 2,1 dohromady bratru za 1100, což mi zdálo vzhledem k váze jako dobrá cena. Oboje to jsou dušáky, ten top design, CRX compound. Naježděno na nich mám zatím cca 300 km. Na první svezení mě nejvíc zaujala lehkost s jakou na nich kolo akceleruje a taky hodně nízký valivý odpor. Jsou to takové rakety. Kdyby mi někdo řekl, že to jsou čistě závodní gumy, klidně bych mu to věřil. Scylla vzadu sice moc pohodlí neposkytne a v bahně taky žádné zázraky nečekejte, ale za to jak jede na suchu jí to klidně odpustím. Subjektivně bych taky řekl, že Scylla vede líp než ten Charybdis vpředu, i když má nižší vzorek. Popravdě Charybdis je pro mě spíše zklamáním, tedy alespoň co se týče vedení stopy a hlavně jistoty v zatáčkách. Už několikrát se mi stalo, že mi nehezky ustřelil a to i v situacích, kdy bych to zrovna nečekal, čili dopředu bych ho asi nedoporučil. Možná ta Scylla by byla dopředu taky lepší. Ta ale zase hůř brzdí, než ten Charybdis.

          Jinak co se kvality zpracování týče, tak nemám výhrady. Po nasazení kola nehážou a ani samotné obouvání není žádný porod, dají se nasadit v pohodě bez montpák. Pro mě tedy Rubena ano, Charybdis ne.

          0 0
          • biker jura  

            na sypkem povrchu je opravdu i dopředu lepší scylla, to už mám odzkoušené

            0 0
    • šlapatko  

      Rubeny jsou slušné pláště, jen nekupovat nejlevnější verze.Třeba trylobit sport je slušný.Levnější opravdu hází.Dovolím si říct že jejich top modely jsou srovnatelné s top modely jiných značek.

      0 0
      • kyl  

        Já koupil levnou Rubenu,stála 150kč a patku vytahoval v čelistech svěráku,jinak to nešlo.

        0 0
    • nooski  

      Silniční pláště Rubena páchají sebevraždu a nic nevydrží. MTB pláště jsou na tom s výdrží podobně. Duše Rubena patří k tomu nejhoršímu, co spatřilo světlo bikerského světa. Přibližně 2/3 všech silničních duší značky Rubena mi samy od sebe praskly a téměř vždy u ventilku a to jsem do nich dával jen 7 atm. Je to šmejd, šmejd a znovu šmejd. Co se cyklistických komponentů týče, nepoznal jsem horší produkty než všechno od Rubeny. Ruce pryč a zavřít je za pokus o vraždu. Katastrofa, hrůza, děs, teror, horor to jsou slova, která by měla následovat slovo Rubena. Ještě, že na světě existují firmy jako Continental nebo Michelin, které umí udělat produkty, jenž přežijí víc než ležení na polici v obchodě. Fuj, hnus ruce pryč :-)

      0 0
      • biker jura  

        no zaleží kdy jsi je naposled vozil, dnes už podle nekterych lidi jsou vychytane, me zajimaji hlavne top design se směsí CRX tam je i vaha slusna. vsak uvidíme dalsi reakce.-)

        0 0
      • Trainman  

        K těm duším. Už rok vozím Ultralighty a pohodička. Zatím bez defektu.

        0 0
        • StuntJ  

          též vozím UL a bez jediného problému, i když vozím jen 40 psů …

          0 0
      • pelhrimov  

        No a já zase tvrdím, že duše Rubena jsou v pořádku. Jezdím je několik let light verze na závody a kolo se nemusí ani mezi závody dohušťovat. Težší duše od Rubeny a dříve Barumu (BAťa+RUbena+Ma­tador-po znárodnění Barum, prý ten název ukecala Eliška Junková) vydrží desetiletí aniž by ucházely, viz. vesnické skládačky a esky. Pláště hodnotit nemohu, ty jsem nikdy neměl.

        0 0
      • pelhrimov  

        Reakce Nooskiho na Rubenu je to samé jako výkřiky náctiletých na auta značky Škoda :) Jen umí zuřit, když je někdo s něčím spokojený.

        0 0
        • Hrabex1  

          ja bych se nevyjadroval tak tvrde jako on, ale jinak s nim souhlasim.Rubeny jsem zkousel nekdy pred 5 lety, mel jsem par silnicnich a par trekovych a vsechny 4 gumy dopadly stejne. Driv, nez jsem je sjel do pulky se roztrhly, ze duse koukaly ven.

          Jednalo se o levnejsi plaste a s vahou na tom nebyly uplne spatne.

          Duse jsou strasne malo pruzny a taky se cas od casu roztrhnou

          0 0
      • kyl  

        S dušama máš pravdu,2× sem vytáhl celej ventilek a jednou se mi to stalo u duše Gaex.

        0 0
      • notobi  

        nesouhlasim jezdil sem rubenu na svým prvním kole a spokojenost rozhodně větší než když jsem na kolo dal stejnej vzorek, ale od Ritchey ty klouzaly na mokru tak, že jsem se v životě za jednu trasu tolikrát nevyflákal jako na nich,

        0 0
    • Turbo  

      Pár závodů vozím Rubena Scylla Supra 26×2,1 – Tubeless

      Za 600,– slušná váha, vzorek co se celkem rychle pročistí a nedrží vůbec špatně. Já jsem spokojenej, uvidíme kolik vydrží.

      0 0
      • biker jura  

        a mužeš srovnat jak jedou oproti jinym gumam co jsi pred nimi? vsichni tu driv tvrdili jak jsou obecne rubeny strasne pomale… dik

        0 0
      • RUSH  

        Existuje od Rubeny něco jako RR+NN? Myslím kombinaci rychlý zadní plášť a přední plášť co podrží. V provedení tubeless. Díky.

        0 0
    • onik  

      rubena charbidys 2.0 pro verzi bezdušaky a naprosto bez problemu a defektu a drží dobře…

      0 0
    • glide  

      Daruji dva pláště Rubena Trilobit V59 26×1,9 jeden hází a druhej je bez vzorku.

      Jen vážní zájemci, při rychlém jednání sleva :-)

      0 0
    • biker jura  

      ješte jsem se chtěl zeptat jaky je rozdil ve verzich dusovych a tubelles supra. zda je tam rozdíl jen v patce, protože vozim dusove plaste bez dusi a zajima me jestli by nebylo lepsi vzit tubelles supra že jsou treba odolnejsi/tlus­tší(steny).

      0 0
    • scret  

      jezdil jsem kdysi Masterv kevlaru, a pak nekolik let Acrisy v kevlaru se silikou…

      dobry gumy, bohuzel na dnesni dobu uz malej rozmer:( 1,9…

      ultralight duse od nich nejsdriv supr, ale pak se nejak zhorsili v kvalite a staly za h…

      docela by me zajimaly novy bezdusaky od nich…

      0 0
      • biker jura  

        jj taky o nich prave uvazuji

        0 0
        • hrajem  

          Bezdusaky mam, pohoda, jen doufam ze nebude potrebovat demontovat, protoze to by byl fakt porod :-D

          0 0
          • biker jura  

            a jake maš? a jake jsou vlastnosti? chlapi pomozte mi, kdyz mate rubeny tak sem hodte i vlastnosti :-)

            0 0
    • natureman42  

      mam doma tu kevlarovou RacingPro verzi Acrisu 1,9 127 TPI, na svuj segment imho velmi slusne plaste, bohuzel jak psal scret jsou pro mne uzke..

      Na asfaltu celkem leti, v lehcim terenu celkem podrzi a kdyz je technika, daj se s nima vyhrat i Sudety :)

      Vali se mi doma nevyuzite – jsou prakticky jako nove, jestli maji najeto 200km, tak je to moc, klidne je prenecham za par korun.. (kdyztak posta)

      0 0
      • McBlacky  

        to jsou ty modrý ne? historie …

        0 0
        • natureman42  

          model 2009, cernej, viz. obrazek

          0 0
        • roud  

          Modrý acrisy se silikou jsem kdysi jezdíval a nedám na ně dopustit dodnes…

          0 0
          • scret  

            jen maj malinkatou nevyhodu, na mokry trave a sutrech klouzou jak svina…

            0 0
            • roud  

              Tak jsou to rychlý pláště na sucho takže nic překvapivýho :O)

              0 0
              • scret  

                to je pravda, bohuzel beda jak chytnes treba na zavode prehanku jako ja, pak mas adrenalin v kazdym lehcim sjezdiku:)) ale to uz je davno… :)

                0 0
          • Vilém  

            Kde silica opravdu fungovala, bylo u jejich vzoru od Michelinu.

            0 0
            • roud  

              Modrý acrisy se silikou jsem kdysi jezdíval a nedám na ně dopustit dodnes…

              0 0
              • Vilém  

                Jo, kdysi jsem je mel taky, ale zeleny micheliny proste sedely mnohem vic. Ted jsem mel v rukach ty jejich novy gumy a vypadaly dost sympaticky. Vaha cca 460g 2" guma, pekne silne boky, ne jako schwalbe, smes na dotyk hodne mekka a hodne silikonem. Jsem zvedav az je kamos vyzkousi, co nazna.

                0 0
          • notobi  

            ty modrý byly naprosto skvělý ještě mam jeden nejetej doma jejich samočištění bylo supr vlít si do bahna a vyjel s téměř čistým pláštěm

            0 0
      • scret  

        jj, frcej jak das a i do lehciho terenu za sucha nejsou vubec spatny!

        0 0
    • KRAJIC  

      Nějaké zkušenosti s CHARYBDIS rozměr 2,35? Odvalování, jak tlumí, odolnost proti průrazu na šutrech?

      0 0
    • pernaaa  

      Já vozím duše rubena…a vše v pořádku. Narozdíl od Ritchey Lightweight a Kenda Tubes jsou super. Předtím jsem měl co chvila defekt a zdálo se mi že zadní kolo po ostřejší vyjížďce lehce ušlo. S duší rubena žádnej problém. S plášti zkušenosti nemám, vozím Kenda.

      0 0
    • MAJX  

      Jak je to s jejich reálnou váhou ? Na stránkách Rubeny mají u u Scyla Racing TOP designu váhu něco pod 500 gramů – nevím teď přesně,ale na žádným z českých e-shopů jsem nenašel tuhle verzi pod 600 gramů ? Je to ta jejich top – myslím,že ji značí V96 (127TPI)

      0 0
    • Turbo  

      Jezdil jsem různý pláště, naposled Racang Ralph a Rocket Ron a přijde mi, že při stejný udávaný šířce byly širší, racing ralph lépe seděl ale výdrž nic moc. Rocket ron tolik nedrží ale jinak mi přišel víceméně podobný těm rubenám co vozím teď.

      Schvalbe už ale nechci, dva jsem prorazil a víckrát píchnul. (předtím maxxis, michelin a ty byly v pohodě)…

      0 0
      • biker jura  

        a jak bys srovnal valivy odpor o proti te schwalbe kombinaci, je to taky dost žadany dotaz:-)

        jinak mohl bys je nekdy zvažit? jestli vyrobce nekeca. Jo a ten rozdil oproti tem stejnym NE tubelles supra je pouze v te patce? dik

        0 0
        • Turbo  

          Myslím, že rozdíl bude jen v patce. Valivej odpor bude podobnej. Rozhodne nejvíc nahuštění. Váhu bych jim věřil.

          0 0
    • Manas  

      Rubena Charybdis 2.25, kevlar + medium silica smes (ne ze bych vedel co to znamena). Velka spokojenost, jedou dobre a drzej vic nez co jsem mel SmartSamy a nejaky dalsi. I pri sjezdu se na nich dalo :-)

      0 0
      • Dlabka  

        jaká je reálná šířka pláště? Kde ho mají? jaká je váha? Díky

        0 0
    • Cryzyy  

      Na Charybdis a Scylla Tubeless jsem zatim letos odjel 4 zavody, od uplne suchejch po Selu a rekl bych, ze to jsou celkem konkurenceschopne plaste. Tahle kombinace celkem jede, na blate od nizkeho vzorku nelze cekat zazraky, ale uplnej propadak to taky neni.

      0 0
    • dancing dog  

      těžší ale dobrý

      0 0
    • Kubiczech  

      Nevím, jestli to tu už je, tak se omlouvám. Přidávám reálné váhy některých nových Ruben:

      • Scylla 2.1" Top Design V96 – 454g (+4g)
      • Chrybdis 2.0" Top Design V95 – 502g (+52g)
      0 0
      • biker jura  

        oba dusové?

        0 0
        • Kubiczech  

          Ano. A musím říct, že zatím má z téhle kombinace i plášťů samotných docela dobrý pocit.

          0 0
          • biker jura  

            a už jsi je jel? kdyztak hod info .-)

            0 0
            • Kubiczech  

              Kombinace Scylla vzadu a Charybdis mi přijde jako dobrá univerzální kombinace (něco jako oblíbená dvojička od Schwalbeho). Na asfaltu jede a v terénu podrží.

              Docela jsem se bál, jak si Scylla vzadu povede v bahně, co bylo Okolopardubic, ale žádný problém nebyl. Díky hustému vzorku se zanáší více než Charybdis, ale nic dramatického.

              Na rychlý a suchý povrch ještě pořídím Zefyros.

              0 0
              • souky junior  

                Neměl by být ve předu širší plášť? Tu Charybdu bych chtěl dopředu, ale 2,0 se mi zdá málo a ještě jsou prý trochu užší než ostatní pláště 2,0. Nedělají se i v racing pro verzi 2,1 nebo 2,25? Dozadu bych pak dal Karmu.

                0 0
    • tom_777  

      tak dnes jsem pořídil Charybdis tubeless supra

      vážili 465 a 471

      na ráfkách ZTR Olympic maj 51mm nový takže ještě trochu povyrostou

      mám to jako bezdušovej set na horší podmínky (mokro)

      šlo to nafoukat krásně normální pumpou

      takže zatím super – uvidím co předvedou v akci

      0 0
      • tom_777  

        tak v terénu (tréning na EXTRÉM BIKE MOST) ukázaly zuby a v terénu jsem si to dost užíval na asfaltu jsou trochu pomalejší ale toho v Mostě moc nebylo

        místama bylo dost bláto a samočištění bylo o chlup lepší než kámošovy NobbyNic – vzorek se moc nezanášel a když tak při trochu vyšší rychlosti to všechno rychle vylítalo…

        spokojenost

        0 0
        • biker jura  

          super díky za dobre info.jeste dotaz oproti jakym plastum se ti zdaji na asfaltu pomalejší? a jak sli nasadit? dik:-)

          0 0
          • tom_777  

            proti RACEKING i RacingRalph jsou na asfaltu pomalejší

            proti NobbyNic nebo Michelin XC A/T jsou minimálně vyrovnaný soupeři možná o chlup rychlejší

            0 0
        • scret  

          diky za info…

          0 0
      • tom_777  

        musím doplnit: měřil jsem to lajdácky pravítkem – 51 maj přes špunty – přes boky férově posuvkou 48mm – jsou ale širší než RocketRon 2.1

        ostatní informace jsou v cajku

        0 0
      • Vítekbiker  

        Tuhle kombinaci ZTR ráfek + Rubena Tubless supra mám v plánu na příští rok. Můžu se zeptat co vnich máš za mlíko a kolik si ho tam cca dával????Díky moc

        0 0
        • tom_777  

          do předního jsem nalil zbytek mlíka NoTubes

          do zadního pak Caffe Latex

          příště bych se přikláněl k NoTubes, i když to je plus minus to samý

          0 0
          • em.ar  

            Měl jsem ZTR Arch + Scylla 26×2,1 Tubeless + tmel No Tubes. Píchnul jsem zadní o trn a stejně to ten tmel nezacelil. Jelikož se ty pláště v bahnitém terénu chovaly jako prase na ledě, šly z kola.

            BTW: Nechtěl by někdo cca 180 km jeté Scylly za rozumnou cenu? Jeden plášť je potřeba zalepit.

            0 0
            • tom_777  

              zalepit to mělo to mlíko NoTubes…

              za kolik? napiš mi na mail… :)

              0 0
    • biker jura  

      tak už koukám že rubena vypustila i novou řadu grey line. pry by mela byt na trhu do června

      0 0
    • biker jura  

      tak dnes mi došli nove rubeny charybdis tubelles supra top design. váha je 450g a 460g. Koupil jsem je v nevixu, kde mi ochotne po jednom e-mailu nekolik kusu zvažily a vybraly ty nejlehčí což jsem přesně chtěl a žadal je, což bylo super.

      jinak na omak maji dost mekkou a „lepivou“ směs, jeste lepší než continental super sonik a nejsou to takove papíraky jako třeba schwalbe a super soniky(conti) a jiné…

      v neděli je budu testovat tak sem pak hodím info.

      0 0
      • blacks1  

        koupil jsem rubena flash, takovy napul slicko a nic moc, kazdopadne nesel nandat a sundat ani bohove

        0 0
        • biker jura  

          nevím proč tim naražíš na muj prispevek. jako by to neco znamenalo… hlavne pokud je to nejaky levny plast tak se moc nedivim

          0 0
      • tom_777  

        nojo v NEVIXu si svý zákazníky hejčkaj :)

        0 0
      • Hornet  

        mohol by si aj v sobotu testovat :-)

        som zvedavy, ake budu…

        ked pises, ze lepiva zmes, drzat budu dobre, ale mozno v km vela nevydrzia

        supersoniky mam teraz a prekvapili ma, ze celkom drzia, na zaciatku sa zdalo, ze to bude rychly proces, ale kvalitou je to vyborny plast :-)

        0 0
        • biker jura  

          ja jedu dnes jeste zavod na starych gumach takže rubeny opravdu až v nedeli:-) jinak s tou vydrží si to nemyslím protože prave super soniky vydrželi taky dost a to jsou poměrně mekke. možna tim že ta směs mekka tak se jakoby nedrolí a vydrží i víc. uvidíme

          0 0
      • biker jura  

        no tak prinasim prvni dojmy z novych ruben charybdis top design tubelles supra.

        plaste jsem nahodil na rafek bez použití mont pak(chtelo to jen trochu sikovnosti) naprosto v pohode a jelikož jsem neměl zadne mliko, pac jsem ho zapomnel doma tak jsem to riskl bez něj. nasadil jsem plast na patky rafku jen u ventilku a obycejnou pumpou se plaste po asi 5 pumpnuti chytli a bylo nafoukano. bez kompresoru, bez jarove vody, bez prvotniho pouziti duse, a podobnych vychytavek. K mému udivu gumy držely tlak i bez tmelu naprosto v pohodě tak jsem je nafoukl na 2,5bar a sel spat. rano jsem prisel a tlak klesl pouze na 1,5bar coz je super, když tam neni zminovany tmel. rano jsem jen dofoukl na 2bary a vyjel za totalniho blativeho pocasi a tak jsem jim dal poradnou zkousku.

        na mokru jsem nemel nikdy lepsi gumy, a to jsem jezdil vsechny schwalbe a nektere continentaly super sonic. tyhle rubeny s touhle mekkou lepivou smesi drží fakt paradně. jednou vyborě i na asfaltu, oproti kombinaci rocket ron/racong ralph jsem nepozoroval na asfaltu zadny velky rozdíl. nekde jely lip nekde hur zalezi na typu asfaltu. v terenu jsou ale na tom lepe a to jak v cisteni(a to i proti nobby nicum) tak v rychlosti. tim že drzi ve sjezdu a drží i ve vyjezdu tak ma kolo staly kontakt s povrchem a jsou o dost lepsi.

        casem budu pořizovat i zefiros tak dam vedet. zatim jsou ale rubeny naprosto spičkove gumy a jsou 100% konkurenční vsem ostatním, s tou přilnavosti jsou na tom nejpiš ale jeste lip nez jine značky. a jejich vaha kolem 460g na gumy s tubelles patkami je řadí mezi nejlehčí na světě a to se jedna opravdove bezdusaky

        0 0
        • Hornet  

          Diky moc :-) tak som si to v duchu predstavoval, ze to bude.

          Takze sa asi aj vyrovnaju MK supersonicom a tym ze su bezdusaky, su aj lepsie. A ta vaha je super.

          Kolko a ake mlieko si daval?

          0 0
        • Lenka.05  

          Jestli mně zrak nešálí, tak ty nový Charybdis jsou jen 2.0?

          0 0
        • ememem  

          a mimochodom vedel by si mi povedat aky je rozdiel medzi tubeless supra a tubeless ust okrem hmotnostneho cca 160g??

          0 0
          • ememem  

            sa pytam lebo sa mi zda nejake divne ze „plnohodnotne tubeless“ plaste rubena maju pomaly polovcnu hmotnost co ine znacky (schwalbe. michelin, conti a atd.)

            0 0
            • Cryzyy  

              „plnohodnotne tubeless“ se v tomto pripade rovna nepouzitelne bez tmelu, protoze vzduch z nich utika. Kdyz ten plast nafouknes a das pod vodu, je celkem patrne jak moc je „plnohodnotne tubeless“ :)

              0 0
            • tom_777  

              supra verze neni UST, ale má stejnou patku takže zapadne do UST ráfku

              0 0
              • ememem  

                aha, ok , dik. takze je to take TNT a la rubena. pri tej hmotnosti to bude teda slupka s ust patkou. vzhladom na to ze to vazi ako RaR a ma ust patku navyse tak som zvedavy na odolnost hlavne bocnic, ci tam vobec je nejaka guma. ta 705g ust verzia uz by mohla byt z tohto hladiska ok.

                0 0
                • biker jura  

                  odolne budou rozhodne docela dost na tu vahu. nejsou to zdaleka takove slupky jako schwalbe evo a conti super sonic. navic maji na bocich nejakou odolnejsio tkaninu. co se tyka ust tak už to napsali nademnou jedna se o dusovou verzi s patkami potaženými tesníci gumou. nevim jestli jsou stejne jako ust, protože ust gumy nevozim a vozit nebudu kvuli vaze,ale to je zase jina…

                  0 0
                  • ememem  

                    odolne budou rozhodne docela dost na tu vahu – to je mozne nic to vsak nemeni na tom ze to musia byt slupky rovnako ako Evo RaR a pod. ked to vazi aj pri tej malej sirke 450g a ma navyse ust patky tak neviem ci tam este vobec zostalo miesto na gumu. proste zazraky nerobia ani v rubene.

                    0 0
                    • biker jura  

                      ne opravdu slupky jako schwalbe evo to nejsou!!! vim co držím v ruce. navic muze ta směs byt lehčí. a navic odolnost oproti všech scwalbe evo bude rozhodne vyšší. každej schwalbe co doma mam je nekde proseklej a to dost, ne že by mi to vadilo, podlepim a neřeším ale asi tak. navic ta smes muže mit nižší hustotu tim bude lehci a muzou jí tam dat vice. s pousta lidi co rubeny jezdi tak nema s defektama zadnej problem. no vsak uvidime casem:-)

                      0 0
                      • Cryzyy  

                        Kolega z teamu, ty Rubeny rozrezel (a po cca 5ti zavodech zahodil) docela hezky, ja plast riznul zatim jenom jednou, takze to vychvalovani odolnosti zase tak moc neprehanej. „proste zazraky nerobia ani v rubene“ ©ememem

                        0 0
                        • biker jura  

                          tak jasny ale rozriznout mužes cokoliv, ja myslim odlnost proti beznym defektum

                          0 0
        • ememem  

          btw kolko maju realnu sirku?

          0 0
          • biker jura  

            tak jsem ti je změřil, maji nafouknute na 1,9bar na rafku ztr 355 sirku pres boky 48,8mm. ale jsou takove kulatejsi a proto jsou dost pohodlne a navic ta smes taky dela hrozne moc, takže siřka dostacujíci. navic jsou pomerne vysoke

            0 0
            • jIrI___  

              Škoda, že to jsou takové užovky :-(

              0 0
              • biker jura  

                me to nevadi, naopak mi vyhovujou a kdyz drži lip nez treba nobby nici 2,25 tak proc ne…

                0 0
                • ememem  

                  je fakt ze trebars taky python ma tiez horko tazko 49mm ale zas s tym ze drzi lepsie jak NN bych bol opatrny, zacina to vyzerat ze pracujes v PR oddeleni rubeny :-)

                  0 0
                  • biker jura  

                    neboj nemam s rubenou nic spolecneho:-) ale na jednech treninkovych kolem mam nobbi nic a na zavodnich mam ted nove charibdys a tim že drzi lepe jsem si na 100% jisty. cely tyden mam jedny kola a na patecni rozjeti a vikendove zavody mam druhy, takže to srovnani mam celkem presne a kazdy tyden

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Na čem drží lépe než NN? Tyhle Rubeny jsem nejel, takže je nemůžu hodnotit, ale nedokážu si představit, že v pořádném terénu bude hustý a nízký vzorek i přes měkčí směs nějak excelentně držet a to ještě při té žalostné šířce.

                      V pořádném terénu je třeba RaR o hodně horší než NN a vůbec se to nedá srovnat právě díky tomu nízkému hustému vzorku x vyšší řídší vzorek. A zase třeba na asfaltu drží RaR lépe, tam je vysoký řídký vzorek nevhodný.

                      A že by najednou ty Rubeny byly tak zázračné, že s podobným typem vzoreku jen díky jiné směsi najednou místo o několik tříd horší než NN budou o třídu lepší?

                      A kolik prosím Tě vážíš? 1,9 baru při tom pidiobjemu pláště, to si v trošku náročnějším terénu při větší rychlosti vůbec nedokážu představit ani když je to bez duší.

                      Kvůli objemu (ale i gripu) teď budu dávat ty NN v UST ve 2,4 abych mohl s tlakem ještě trošku níže (na 2,25 UST NN a RR, všechny kousky aspoň 55mm šířka, co jsem jezdil/jezdím pod těch 30psi na zadním jít ani bez duší nemůžu pokud bude na trase nějaký pořádný terén).

                      A na kolik jsi foukal ty 2,25 NN? Foukal jsi je aspoň na 1,7 baru a méně? Tohle je adekvátní tlak pro ten větší objem, aby se to dalo srovnávat a nebylo to ovlivněno tím, že ty objemnější jsou přefoukané.

                      0 0
                      • ememem  

                        inak ked uz sme pri tych nizkych tlakoch neni trocha blbost fukat na tak malo? ako ok, ma to svoje vyhody(to tu teraz nerozoberajme, je to tu kde kade tisic krat), ale mam takeho cervika ze z to z hladiska pruzenia to neni uplne prave orechove. som si minule vsimol ze ked mam trebars predne nafukane tak na 28–30 psi(co je uz pri ust celkom v pohode jadzitelne ba priam az optimalne) , postavim bike na zadne do zvislej polohy a necham ho volne padnut prednym kolesom na zem tak pri takomto tlaku po dopade predne koleso este trocha odskoci. akonahle som nafufal tak cca 35–37 psi tak sa to uz pri dopade neodrazalo. pripisujem to tomu ze pri tom malom tlaku to poberie plast a vlastne sa este aktivne nezapoji pruzenie coz sa mi zda ako nie prave najlepsie.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tohle je velmi špatný test, který je nic neříkající. Třeba při přefoukaných pláštích (tedy při vyloučení jejich vlivu) se v tomto testu bude vidlice s high speed expanzí chovat hůře (než vidlice bez high speed expanze) a přední kolo může odskakovat od podložky a při reálné jízdě to bude úplně jinak.

                          Ono hlavně za jízdy je to zcela jiná situace, kolo se pohybje celé dobředu a nefunguje to s návratem pláště stejně jako při dopadu na místě bez pohybu.

                          Na překážce se vždy chová lépe méně nahuštěný plášť (i dle testování vidlic to bylo vidět, na tom předchozím se kvůli vyloučením vlivů plášťů foukalo na max, na tom posledním co jsem nebyl se už na max nefoukalo), pomůže vidlici co sama nezvládne (i hodně citlivá vidlice nereaguje při nájezdu na překážku okamžitě a plášť ji v počátku pomůže).

                          Negativní vliv málo nafoukaného pláště v podobě toho, že návrat stlačeného pláště není tlumený je oproti pozitivním vlivům zcela zanedbatelný.

                          0 0
                        • Ruprt2  

                          ten tvůj test je zajímavý, ale podle mě irelevantní.

                          v prvním případě ti propružil plášť a na vidlici (téměř) nedošlo v druhém případě, ti do toho promluvila vidlice, resp. její tlumení.

                          to je ale proto, že vidlici máš nastavenou na kolo zatížené jezdcem. Takže takový test bez jezdce je k ničemu.

                          0 0
                          • ememem  

                            ja som to nijak cielne netestoval, len som to tak viac menej bezmyslienkovite skusal teraz nad tym trocha rozmyslam. btw – na tuning-test sa pise Útlum – Jako třetí test zkusíme útlum. Dosud jsme se zaměřovali na reakci při nájezdu na překážku. Tlumení nám přitom hrálo samozřejmě i tam svoji roli, ale nešlo popsat, spíš jenom jako pocit z chování kola. Proto zkusíme test, který popsat půjde. Pneu opět přehuštěno a na rovné nejlépe betonové ploše postavíme bicykl na zadní do úhlu 90 stupňů. Z této pozice ho necháme volně dopadnout na přední kolo. Reakce by měla být asi taková jakoby dopadlo na zem těsto, nebo kus hlíny, to znamená náraz je pohlcen deformací, ale kolo se už od země neodlepí. V žádném případě se nesní proměnít v poskakující míč. Berte to jako zkoušku informativní. Kdo by chtěl hodnotit tlumič podrobněji pro toho jsou jiné naše měření. Tohle je pořád laický test. cize ak je to s prehustemymi ok a s podhustenymi poskakuje tak je asi problem ze tam naozaj chyba vaha jazdca

                            0 0
                      • biker jura  

                        na mokrych kamenech a korenech drží proste lepe. nobby nici me tady dost zklamaly. a v sušším terenu taky drží lepe, maji kulatejsi profil a da se to vic naklopit a vzorek je stale v kontaktu. jinak 1,9bar mam v prednim kola 2,1bar mam v zadnim a bazim 61kg. ty NN jsem foukal 1,7predek a 1,9zadek. a na rafek jsem snimy nesel nikdy a to jezdim xc zavody(čp,.nerikam že je to najaky super rozdil v drženi orpoti NN obecne ale na tech korenech a kamenech je to rozdil tridy. i Continentali drzeli lip nez NN. a co se tyka jinych povrchu rubena charybdis je proste pro me lepsi.

                        0 0
                  • tom_777  

                    jsem to taky tady psal o kus vejš: na mokru jsou lepší než nobbynic – já je mám právě na mokro a tak mě ta šířka nevadí – supr se samočistěj

                    0 0
              • Pijer  

                Mně to zas tak strašný nepřijde, když Schwalbe RoR 2,25 UST na 19mm ráfku má 54mm a dušové provedení ve 2,25 je ještě užší.

                0 0
                • biker jura  

                  dusove 2,25ky roro maji 52mm na 19mm rafku, mereno mel jsem je taky

                  0 0
                  • Pijer  

                    no právě, rozdíl –3mm u 2,0 vs. 2,25 mi přijde víc než přijatelný

                    0 0
        • biker jura  

          tak dnes jsem je byl projet, tentokrat za sucha alespon nez zacalo chcat:-) jak rikam, gumy co by drželi lip jsem nemel, klopil jsem v terenu docela dost a sypkych površích a oproti takovym nobby nicum je to o tridu lepsi. na suchych korenech a kamenech drzi jako na asfaltu. Jinak v terenu jedou perfektně, pocitově jakoby lip nez na asfaltu, ale ani na nem nejedou pomalu, rikam nevidim moc rozdil oproti ralphum a v terenu bych případny deficit stejne 100× dohnal.

          takže momentálně nejlepší gumy na trhu na xc

          0 0
          • Ruprt2  

            ty mě štveš :-)

            Ještě jeden takový jako ty a objednávám čtvery :-)

            0 0
          • Hornet  

            Fajn :-) a vies ich porovnat aj s MK supersonic?

            0 0
            • biker jura  

              s MK bohužel ne, ale s RK SS ano. jedou pocitove dost podobne,sfaltu mozna nepatrne hur ale v terenu zase o to lip. drží o neco lepe diky te smesy(i kdyz conti SS obecene drzi taky perfektne) a vyborne se cistí o neco lip nez nobby nic(ten je asi podobny nejvic MK)

              0 0
              • Hornet  

                OK, vdaka tej zmesi to bude dobry plast, myslim ze zrovnatelny s MK supersonic.

                Pojdem do nich, dobra vaha, dobre jazdne vlastnosti, aj cena dobra.

                Schwalbe ma nepresvedcili, hlavne cena, a vysoka vaha pri ust verzii, a neviem ze by robili nieco podobne ako tnt. A do obyc plastov s miekom nechcem ist, aj ked to funguje…

                0 0
        • destr  

          To zní skoro jako pohádka :-D :-D

          0 0
        • popik  

          Mohu se tě zeptat jaké máš ráfky? Já mám ty Rubeny (Charybdis TOP DESIGN) od poloviny dubna.

          Na ráfky (DT 4.2 D) s Rubena vložkou do ráfku to šlo nasadit tak blbě, že se teď modlím, ať to vydrží alespoň rok.

          Srovnání s dušovými NN mi vychází ± nastejno (výhodou je absence duše). Je pravda, že porovnání s loňskem není příliš objektivní, letos je o poznání více mokro (to co jsem s NN loni vyjel, jsem letos s Rubenou nedal ani náhodou)

          Koupě rozhodně nelituji, za ty peníze je to super.

          0 0
          • biker jura  

            už jsem to tu psal, mam rafky ztr 355.

            a mas vubec verzi tubelles supra? a nafoukl jsi to pumpou? navíc ta rafkova gumova vložka je spis na obtiž. dej tam žlutou pasku notubes.

            0 0
            • popik  

              Velkou pumpou jsem to nafoukl bez problému.

              Myslíš že by ta páska fungovala i s mými ráfky?

              Koupil jsem originál bezdušový set od Rubeny. Verzi mám Charybdis Tubeless Supra 26×2,0 – TOP Design V95.

              0 0
              • jIrI___  

                K tomu nafouknutí bezdušáků. Nejdřív jsem měl jsem v ráfku lepící pásku (ale nebyla to NoTubes) a ani za boha se mi to doma nepodařilo dílenskou pumpou nafouknout a nepomohl ani kompresor na benzínce, nervy jako prase. Pak jsem na radu někoho tady z B-F vystřihl z 20" duše proužek a dal ho do ráfku místo pásky a nafoukl jsem to hned na první pokus naprosto bez problémů doma pumpou. Takže zkusit můžeš, ale ta gumová vložka je podle mě jistota.

                0 0
                • popik  

                  taky si myslím, že ta gumová páska je jistota. Zkoušet budu až v době, kdy bude guma zralá na výměnu, do té doby budu radši jezdit…

                  0 0
              • biker jura  

                jo funguje to dobře mel jsem to tak taky s temito rafky. pak nevym jaky jsi mel problem. pokud s nasazenim na rafek tak jsi možna delal neco spatne nebo jsi mel tesnejsi patky plaste mozne je vsechno.

                0 0
          • ememem  

            ako nic proti rubenam len ked hovoris ze za ty penize tak to stoji +/- to iste co schwalbe.

            0 0
      • Hornet  

        Vcera som ich nahodil aj ja, mozem potvrdit tvoje pozitivne skusenosti :-) aj ked len nejakych 40km ale je to super(klop,klo­p,klop)

        Nahodenie ok, na asfalte sa odvaluju lahko, v terene(aj ked zatial malo km) je to rychle, dobre drzia a su velmi pohodlne, asi vdaka tej zmesi.

        Jedno male negativum, na jednom plasti boli dve male dierky, tesne nad patkou, ale tmel si s tym poradil.

        0 0
        • RomanH  

          A vzal jsi ciste Charybdis, nebo kombinaci Charybdis / Scylla ?

          0 0
          • Hornet  

            Dal som obidva Charybdis, je pravda, ze maju cca 48mm sirku, ale ta zmes je fakt super pohodlna. Mohli by hodit na trh 2,1 a 2,2ky.

            0 0
            • RomanH  

              O sirku mi ani tak nejde. Kdyby mi slo o pohodli, jezdim na fullovi. V terenu mi vice nez na sirce zalezi na smesi a vzorku. Spise jsem se ptal na tu Scyllu proto, ze bude asi o chlup rychlejsi a mozna i o neco dele vydrzi.

              0 0
              • biker jura  

                maš pravdu, scylla je o chlup rychlejsi na tvrdym a o neco vic vydrží. ale jak pisu taky výše, tak na tom povchu co je ted, cyli přeschlý jak prase je i na přední kolo lepší než charybdis.

                0 0
            • Vilém  

              „ale ta zmes je fakt super pohodlna“ to mas nejakou verzi z plne gumy? To asi nebude z lehcich.

              0 0
              • Hornet  

                :-) nie je to plna guma :-D ale prevazene a su pod 450g

                0 0
              • biker jura  

                mužes si to tu prosímtě aspon trochu pročíst? urcite dostanes odpoved:-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  To asi nedostane. Úzká guma prostě pohodlná být nemůže, to je dané objemem a následně foukáním na malý tlak a směs na to bude mít vliv zanedbatelný (tedy pokud by ta guma nebyla opravdu plná).

                  0 0
                  • biker jura  

                    libí se mi, že snažíš všem vždy poradit, ale není poprvé co se snažíš vyvrátit něco, co tak prostě je. pohodlí a tím tlumeni pneumatiky je zavyslé na objemu(jak píšeš), ale také na vzorku(jeho výšce, hustotě, směsi, ze které je).

                    Rubeny charybdis mají vysoký vzorek ktery je poměrně mekký(na zmáčknutí, ohyb) a tím tlumí velice dobře. Třeba takový zefiros(vzorek nižší než FF) je sirší, objemnější, ale není tak pohodlný jako zminěny Charybdis

                    0 0
                    • Ruprt2  

                      Ale tady jde o něco jiného.

                      Ten plášť není tak strašně vyjímečný. Rubena nemá patentovanou mimozemskou směs z vesmírných materiálů, která je pohodlnější i při tloušťce zahradní hadice než cokoliv jiného.

                      Tvůj příklad kulhá i v tom, že zrovna FF se zas nějak extra nízké tlaky taky nevozí.

                      Pohodlí je v prvé řadě objemem a tlakem

                      pak dlouho dlouho nic

                      pak je to trochu směsí směs.

                      Navíc pokud by se vzorek tolik ohýbal, aby to bylo významně znát na pohodlí, tak by plášť byl nejistý.

                      Nehledě nato, že se dá argumentovat, že bude vždy pohodlnější Chabrybdis ve verzi 2,2 než 2,0.

                      PS: i ten tlak si prostě na úzkém plášti nemůžeš dovolit takový jako na plášti širokém.

                      0 0
                      • biker jura  

                        nemyslel jsem FF ale zefirose. se na nej kouknete. pri stejnem tlaku je charibdis pohodlnejsi. a tlaky kdyztak vozim 2bary vpredu vzadu coz na tu uzovku je malo podle vas, podle me to staci a na rafek nechodim. navic ma rubena docela tvrdou kostru takže na rafek nejdes tak lehce jako třeba s ronem pri stejnem tlaku. o tom pohodli to beru jako že pohodlna na top jak je prave siroka, ze se vyrovna i o neco sirsim plastum

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          uf

                          1. nevykejme si to mi tahá oči
                          2. pohodlná a tvrdou kostru to nějak nejde dohromady
                          3. souhlasím s tím na to jaká je. Však nikdo netvrdí, že jako šutr.

                          Jenom je to nesouměřitelné s pláštěm třeba 2,25. (nejen v pohodlí to souhlasím)

                          1. Asi to nejsou špatné pláště. Ale podle tebe jsou rychlé jak blesk,

                          v terénu drží jako čert, pohodlné jsou peřiny a lehké jsou jak pírko. Nepřeháníš to už trochu :-)

                          0 0
                          • biker jura  

                            počkej počkej, nikomu nevykám. jinak to byli první poznatky a nepsal jsem to takto. ted s postupem casu vidím i jejich menší nedostatky.

                            1. s rychlosti to bylo myšleno vzhledem ke vzorku, malo ktery plast

                            s takovym určením a vzorkem jede dobře i po asfaltu. Třeba ron je rychlejší, proto ho mam ted na mčr nasazení na zadek.

                            1. s přilnavosti, že drží jako čert si stojím, ale v te dobe kdy jsem

                            z nich byl nadšený, bylo na prd počasí, ted když je sucho zjistil jsem že třeba scylla drží na tom přeschlým o neco lépe.

                            1. váha tak tam není o čem mluvit, ktery plašt s UST patkami a poměrně

                            dost dobrou odolnosti važí 450g?

                            1. s tím pohodlím jsem to už vysvětlil dole. rozhodně třeba rony

                            2,25 jsou nekde jinde…

                            0 0
                    • DaSnail  

                      líbí se mi, že se ti líbí rubena. 8o)

                      to o tej mäkkej zmesi a mäkkom vzorku je pekné, ale užovku musíš nafúkať viac jak balón a ja by som teda 48mm plášte asi jazdiť nechcel.

                      to, že sú (teda keď skutočne sú)štuple mäkké na ohyb nieje ideálne, dá sa povedať že je to na hovno.

                      imho

                      0 0
                      • biker jura  

                        rubena se mi libi, ale ted na mčr xc stejne jedu na zadku schwalbe Rona:-) takže zaujaty fakt nejsem.

                        navic to ze musis nafoukat uzovku vic nez balon je pekny ale me treba nevyhovuje když mam balon uplne mekkej a pohupuje se to.

                        0 0
                        • DaSnail  

                          veď nemusíš voziť balon uplne mekkej. fúkneš jak chceš.

                          0 0
                    • MlokCZ  

                      Jenže já s tím nesouhlasím. To tvrdíš ty, že to tak prostě je. Já zase tvrdím, že vliv směsi a vzorku na pohodlí je oproti objemu a nahuštění minimální.

                      A tohle tvrdím na základě ježdění zhruba 40 různých plášťů (a to s velmi odlišnými vzorky, měkou i tvrdou směsí), co jsem za svoje bikování jezdil.

                      A i objemný málo nafoukaný slick (2,35) se spíše tvrdší směsí byl vždy o několik tříd pohodlnější než úzké pláště s jakýmkoliv vzorkem a jakkoliv měkou směsí.

                      Objem se prostě ošidit co se týká pohodlí nedá.

                      Samozřejmě pokud budeš mít dva skoro stejně úzké pláště, tak vzorek a směs může nějaký rozdíl udělat, ale pořádný objem to nikdy nedožene. A ono taky bude rozdíl jak jsou ty pláště vysoké pro danou šířku.

                      Jezdil si někdy opravdu objemné pláště nafoukané na hodně nízký tlak pro srovnání?

                      Já bych to přirovnal k vidlicím. Hubené méně pohodlné pláště odpovídají rovné hliníkové vidlici. Hubené více pohodlné pláště odpovídají třeba zahnuté karbonce (tedy o malinko pohodlnější budou). Ale na odpruženou (opravdu objemný plášť) to nikdy ani zdaleka nedosáhne.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        A jak tu doplnili ostatní, tak další pointa je v tom, že málo objemné pláště je potřeba prostě přefoukat a to i bez duší a tím se to zabije úplně.

                        A zrovna na tyhle vlastnosti, tím myslím pohodlí, žehlení, atd. jsem opravdu citlivka, takže tady si 100% stojím za tím co jsem napsal a za svojí praxi vyzkoušel.

                        0 0
                      • biker jura  

                        ale jistě, ted už s tebou souhlasím. tlak je mnohem dulezitejsi a objem taky. to ale nikde nepopíram. jinak jezdil jsem conti race king 2,2 (58mm) takže vím co myslíš:-)

                        říkam jen že rubena charybdis na to jak je uzká je pohodlnější nez jine plaste co jsem jezdil ve srovnatelnych sirkach(vsechny schwalbe ve 2,1)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          No vidíš, že se nakonec v celku shodnem. Celé to ale začalo ne tvojím příspěvkem, ale příspěvkem Horneta, kde píše „ale ta zmes je fakt super pohodlna“. A to byl ten problém, super pohodlné to prostě být nemůže.

                          Kdyby napsal, že je ten plášť malinko pohodlnější než stejně široké konkurenční pláště, tak jsem vůbec nereagoval.

                          0 0
                          • biker jura  

                            jj souhlasím

                            0 0
                          • Hornet  

                            Ja by som k tomu dodal len tolko, ze vyskusaj a potom porovnavaj, takto je to na prd. Zbytocne tu budeme polemizovat, netvrdim, ze je najlepsi na svete a uz lepsi nie je:-) ale moj dojem je taky ako som napisal. A urcite by bol lepsi vo vacsom objeme, to sa neda popriet.

                            Nechcem robit velke zavery, ked som na nom najazdil velmi malo, ale zatial som s nim velmi spokojny a hodne ma prekvapil v tom dobrom.

                            To ze material plasta nemoze vela prispiet k pohodliu, by som netvrdil.

                            0 0
                • Vilém  

                  A maso zeres?

                  0 0
        • biker jura  

          konečně moje tvrzení potvrzuje někdo další:-)

          akorat ta výdrž na zadním kole nebude tak slavná no. davam jim tak 2000km ale za ty vlastnosti to stoji a kdo od super lehke zavodní gumy ceka, že vydrží dele tak … ale 2000km jsou dost kdyz to porovnach s rocket ronem kterej tak max 1200km

          0 0
          • ememem  

            a ja zas opakujem ze by ma fakt zaujimalo jak by dopadla v nejakom objektivnom teste, napisal som do bikemagazinu aj mountainbiku ze ci by tak cirou nahodou nemali zaujem o zaradenie keby nieco podobne v buducnosti robili s argumentom ze na tom jazdi aj majster europy.

            0 0
            • biker jura  

              jj to je dobry nápad. určitě by mě taky zajimal nazor dalsich lidi co by to porovnali s ostatními plášti. a už ti odpověděli

              0 0
    • frederick  

      Tak jsem se tím všim prokousal a ted nevim co je lepsi. Jestli Scylla nebo Charybdis. Mám Karmy a ty jedou dobre na asfaltu, ale je trochu sprchne a nedrzi ani na asfaltu, ani v lese. Ktera z tech dvou Ruben je lepsi? Dá se to vůbec takto klasifikovat?

      0 0
      • jIrI___  

        Já bych dal Charybdis na předek a Scyllu na zadek.

        0 0
      • biker jura  

        rozhodně to takhle klasifikovat nejde. každy plast je na neco trochu jineho, ale obecně bych rekl že bude lepší mít oboje charybdis, protože na suchu ten rozdil v rychlosti nebude temer znatelny a držet bude charybdis ve vetšině pripadu lepe a v mokru by si se scyllama mel vetsi problemy.

        takže zaleží jen na rozdílu v zivotnosti charybdis vs. scylla a pokud by byla cca stejna tak rozhodně charybdis na predek i zadek

        0 0
    • Olej  

      ahoj já mám bezdušáky rubena scylla a nemužu si je vynachválit:)drží pěkně i v bahně

      0 0
      • biker jura  

        ano to věřím, jelikož maji stejnou směs jako ostatni top designy a ty nove scylly maji i lepsi vzorek tak budu dobre, ale ne tak jako treba charybdis.

        jak jsou na tom jinak? vaha, odpor, odolnost? dik

        0 0
        • Olej  

          tak váha se píše 465gramu ale tak to vubec nevím ta scylla je spíše na sucho.Ten druhej co jsi psal je na bláto odpor to nemá jede to dobře.Jedu je už měsíc a to jezdím denně a a ji v bahně to docela drží:)

          0 0
          • biker jura  

            charybdis neni jen na blato. je do cleniteho terenu a vyborna je i na suchu. vsak mrkni co o nich pisu vys. a vaha me zajimala spis jestli jsi ji nevazil. u tech mych je taky vaha od vyrobce 495g a maji 450g a 460g

            0 0
    • frederick  

      Zdravim. Určite tu nekdo z Vás jel v nedeli Merida Bike Vysocina marathon. Bylo to celkem blátivý. Máte nejaky reference na Rubeny? (nejlépe Charybdis)

      Díky:)

      0 0
      • Cryzyy  

        Ano, ja to jel s Charybdis na predku, ale nejak nevim co sem vic psat, kdyz se na ten vzorek podivas, tak se da odhadnout co od toho muzes cekat. Mario to objel na Michelin XCR DRY 2 a vyhral, takze to o plastich zase tak moc nebylo :)

        0 0
      • biker jura  

        ja na nich jel xc a super, na tech korenech jsem mel vyhodu nad ostatnima ale bylo taky dost o technice jizdy samotne, ale na korenech drzi super jak pisu i vys

        0 0
    • Pijer  

      Nějaký Testík charybdis a scylla

      0 0
      • killme  

        spis reklama ve forme testu :) ale jen at je o nich slyset cim dal vic, fandim jim, obdivuju ze dokazou drzet krok a vyrabet tady… neni to zadna falesna nemecka indonesie…

        0 0
        • ememem  

          no to sice neni ale ako nic proti rubenam ale uz prvotna informacia co si na plasti pozries a sice sirka je nepravdiva a to dost znacne. napisat na plast co ma realnu sirku na 17mm rafiku necelych 47mm ze „2.1“ ked je to v skutocnosti 1.85(co nakoniec aj v tom PR testiku priznavaju) je dost odvaha…ako nie ze by to iny nerobili ale odtail potial, to potom aj ta hmotnost vyzera dobre „ačkoliv jde o XC pláště, jejichž jednou z hlavních vlastností má být nízká hmotnost, neubírá tuto na úkor jejich boků.“ celkom by ma zaujimalo ako by dopadli v nejakom objektivnejsom teste v mb alebo b-m lebo inak ta „supara“ ako napad neni zle (sice take okopcene geax tnt ale to je mi jedno)

          0 0
          • orm  

            Mohu se zeptat, jak jste ke 47mm přišel? Máte ty pláště a měřil jste je nebo jste to někde četl. Mám dva pláště Scylla a dva Zefyros, obojí ve verzi 2.1". Pláště mají od 50 do 51.2mm. Měřeno posuvným měřítkem, přes boky. V článku mluví o Charybdis 2.0", že se blíží spíše k 1.9", ne o 2.1".

            0 0
            • ememem  

              mozno neuveris ale na drzovku som to odmeral na jednom biku po pretekoch :-), taku plastovu subleru za 2E z baumaxu nosim v aute.

              bolo to na CM-maxoch (dufam ze maju 17mm) a sirka bola fakt cca 47mm. zas ze bych sa sekol o tolko sa mi nezda, ci sa robia vo viacerych sirkach?

              len tak mimochodom inak si myslim ze ten bike patril bud mr. hartlovi alebo mrs hartlovej.

              0 0
              • ememem  

                a inak vyssie tu v threade sa pise ze na ztr maju nameranych cez boky 48mm takze viac menej to iste co som nameral ja. ten cca 1mm odchylku pripustam, zas az tolko som sa tym z pochopitelnych dovodov nezapodieval :-)

                0 0
                • tom_777  

                  taky v novým VELO je testovali a tam naměřili 49 mm u pláště Scylla

                  každopádně když se podíváš na pláště v týhle kategorii tak to zas takovej úlet není viz. Hutchinson Python, Kenda Karma, Rocket Ron, Continental Mountain, Race i Speed King v rozměru 2,0

                  poctivý 2,0 dělá snad jen Michelin

                  0 0
      • qistof  

        to je teda test :-) já bych to radši nazýval výpis z katalogu :-)

        0 0
      • Ruprt2  

        Takový zvláštní test.

        O výdrži ani slovo. Prý je hlučný, což ale nevadí.

        Prý je úzký, což je dobře.

        Chabrydys dali dozadu a Scyllu dopředu, taky zvláštní.

        Vozili bezduše, ale 2× ho cvakli. Rozporuplný test. Spíš takový netest. V mých očích jim to spíš ublížilo.

        Hlavní negativum je údajně váha, která je super. Což podle mě udělali schválně, aby řekli, že je těžší, člověk se podívá zjistí, že vlastně není a tak má pocit, že je to vlastně super bezchybný plášť. Na to, že testovali údajně několik měsíců jsem čekal víc.

        No chtěl jsem je příště, ale teď si to rozmyslím trochu víc.

        0 0
        • MlokCZ  

          Čekal jsem divný test na základě toho co jsi o něm napsal. On je ale ještě horší…

          Dostalu mi: „Charybdisu bychom typovali místo 2,0“ spíše 1,9…"

          Když se ani nemohli v testu obtěžovat tu šířku pláště změřit, což je otázka 3s…

          A u Remerxu mají teď nějaké UST ráfky k testování? Nebo na jakých Remerx ráfkách jakých parametrů to bylo testováno? Jestli mají ty pláště UST patky (což snad mají), tak patří na UST ráfek.

          A to cvaknutí tam mají napsané jasně: „Boky plášťů jsou slabě jakoby šupinkově strukturované, po celou dobu našeho testování nedoznaly sebemenší úhony a propustily pouze dva defekty procvaknutím duše.“

          Testovat takový plášť s duší, to už je tedy opravdu dost…

          A ta šířka jak si už uvedl, ta je asi dobře. Díky ní si můžeš při použití duší řádně zacvakat :-)

          0 0
          • tom_777  

            …trochu smysluplně ty pláště otestovaly ve VELU.

            Podle mě jsou to dobrý Tubeless gumy XC/maraton kategorie, navíc díky Kulhavýmu je teď vozí hrozná spousta lidí, právě na ty závody kam patřej.

            0 0
          • Ruprt2  

            no bezdušový ráfek v remerxu nemají.

            Ale Remerx propaguje Rubena bezdušovou sadu.

            Rubena propaguje Remerx ráfky. To mi nevadí a je to podle mě asi i dobře. co znamená ten plášť 3v1 nechápu, to jakože má UST patky? nebo je má napůl? No slíbili, že to bude v nějakém další testu. Tak určitě si ho přečtu, ale očekávám, že bude napsaný v podobném duchu. Takže přínosný moc nebude.

            Podpora českých výrobků se mi líbí, ale má to své hranice.

            To je jak škodovka. Nejlepší rodinnné užitkové velkokapacitní sportovní levné auto. Které jezdí jako supersport, stojí jako Dacia, kvalitnější než Japonec, vnitřní prostor jak v Avii a z venku menší než Smart :-/.

            0 0
            • orm  

              3v1 znamená, podle Rubeny toto:

              1, Plášť jde použít na klasický ráfek s duší.

              2, Plášť jde nasadit na ust ráfek bez duše.

              3, Plášť jde nasadit na klasický ráfek bez duše pomocí bezdušové sady.

              Moje poznatky k těmto novým Rubenám.

              Bezdušové pláště jsou tubless, proto jsou lehké, tj. mají jen UST patky, zbytek je normální plášť, tj. jsou pórovité na bocích a je nutné použít tmel pro utěsnění. Chvilku trvá než plášť přestane ztrácet samovolně tlak. Po nějaké době to těsní v pohodě. Pláště mi trošku házely. Prodejce Rubena na Merida bike vysočina říkal, že každý plášť před prodejem nafukují a stestují na házení, nevím jestli mu to věřit.

              Na trhu jsou dvě bezdušové sady od Rubeny. Jedna původní, která není moc dobrá (to mi řekl i prodejce) a jedna nová. Ta původní má modrý tmel a gumovou pásku jejichž součástí je ventilek. Dle mých zkušeností je tento tmel na nic. Druhá sada má šedý tmel, který by měl být lepší. Páska je gumová se samostatnýma ventilkama.

              Gumová páska je poměrně silná, takže u mělkých ráfků, jako je např. dt 4.2d nejdou pláště nasadit (já zničil tři montpáky) a je lepší použít něco jiného, já použil pásku caffe latex se seklýma vláknama o šířce 21mm (učitě se dá použít i jiná, levnější páska se skelnýma vláknama) a samostatné ventilky. Toto řešení funguje spolehlivě.

              0 0
              • orm  

                Ještě bych rád dodal, že s pláštěma Scylla bez duše jsem ujel asi 200km, z toho jeden 105km závod. Jízda po aslfaltu dobrá, v terénu mi připadaly nepohodlné (foukal jsem na 3atm) v porovnání se RR 2.25", vzorek u uprostřed jev již známky opotřebení, stabilita dobrá. Na zadním kole jsem měl na závodě po 5km defekt, zdá se že se částečně vytrhl špunt uprostřed běhounu, který tmel (ten modrý) nedokázal zacelit. Nasadil jsem duši a jel dál. Po prvotním natšení jsem trošku vystřízlivěl, uvidím jak to bude vypadat dále. Prodejce říkal, že jsou v přípravě pláště o šíři 2.25" a uvažuje se o 29" verzích.

                0 0
                • Ruprt2  

                  to co píšeš je zajímavé a není zabarvené.

                  Až budeš mít další poznatky, tak se něco určitě napiš.

                  Jenom taková drobnost, 3atm nejezdím ani s duší, máš k tomu nějaký zvláštní důvod?

                  0 0
                  • orm  

                    Důvod je moje váha, která je teďka 108kg. Při nižším tlaku bych sice u bezdušových plášťů neprocvakl, ale odnesl by to ráfek.

                    0 0
              • -Alan-  

                Na ráfky Author Helium se Rubena Scylla Tubeless Supra (ne Top Design) při použití gumové pásky s ventilkem z Rubena sady nedá nasadit. Plastové montpáky by se zlomily a ostatně už tam na koncové nasazení není prostor, kudy tam špičku montpáky vrazit. Zkoušel jsem to ještě na starších Ritchey Girder ráfkách stejné šíře s upravenou 24" duší. Po ostříhánání na poměrně úzkou pásku jsem plášť konečně nasadil, ale nebyl jsem schopen ho donutit zapadnout do patek (zůstával někde dost napevno chycený za tu pásku). Přemýšlím, zda ty Top Design můžou být v tomto směru jiné.

                0 0
                • biker jura  

                  ty stare rubeny byly skoro nenasaditelne, ale top designy co mam(vsechny tri vzorky) jdou na moje ZTR 355 nasadit i bez montpak

                  0 0
              • popik  

                Nasadit s gumovou páskou od Rubeny na 4.2D jdou, já zlomil jen jednu plastovou montpáku ;-) Jde to ale hodně blbě.

                0 0
                • orm  

                  Tak to gratuluji, já to po několika hodinách, zničených montpák a zničených rukou vzdal. Nedokázal jsem si představit, že bych to např. na závodě měl měnit. S caffe latex páskou (50m, 300kč) jdou pláště nasadit rukou.

                  0 0
                  • popik  

                    tak to souhlasím, na závodě bych je sundávat nechtěl. No a při představě, že bych je teď měl sundat a zkoušet jinou pásku se mí rosí nejen čelo ;-)

                    0 0
          • -Alan-  

            S tou duší je to tak, že hned v prvním odstavci je napsáno, že Charybry měli v dušové verzi. Číst pořádně a pak se teprve divit.

            Kromě toho je to spíš pár postřehů, než nějaký hloubkový test. Jsem zvědavý, co bude v tom článku o té bezdušové sadě. Osobně jsem rád, že v tomto směru Rubena něco vyvíjí, i když moje zkušenosti nejsou zatím s kombinací s Rubena plášti viz níže.

            0 0
            • Ruprt2  

              Já nemám nic proti Rubeně, já kritizoval test.

              To že je to pár postřehů máš pravdu. Skutečně to ani není možné nazývat testem. Byť se ten článek TEST přímo jmenuje (čili číst pořádně)

              A to, že je Charybdis dušový plášť neříká vůbec nic.

              To že ho jezdili s duší je celkem jasné, jinak by těžko mohli duši cvaknout.

              Ale v testu psali, že použili bezdušovou sadu.

              Rubena taky plnohodnotné bezdušové pláště nemá.

              No a jestli použili bezduše dopředu a dozadu dali duše, tak to je fakt bez komentáře.

              Spíš si myslím, že asi zkoušeli kde co, jenom to nějak opoměli napsat.

              Měli pláště několik měsíců na otestování a napsali jenom těch pár postřehů, jak jsi sám napsal. To je oč tu běží.

              0 0
              • popik  

                „Ale pojďme zpět k vlastním plášťům. Začneme prvním z nich a tím je starší Charybdis. Ten jsme dostali ve specifikaci Racing Pro CRX Light Compound a ve výše zmíněném rozměru 26×2,0“ Skládací patka je u této řady samozřejmostí s tím, že šlo o klasický dušový model, který nese na svém boku údaj 127 TPI a v katalogu pak maximální nosnost 123 kg. V dané specifikaci jsme pak navážili přesnou hmotnost pláště 456 gramů."

                0 0
                • Ruprt2  

                  já vím napsal jsem:

                  „A to, že je Charybdis dušový plášť neříká vůbec nic.“

                  a tím jsem myslel, že nevím důvod proč by to nepoužili s tmelem, když taky píšou, že ten tmel používali.

                  To co jsi mi vykopíroval jsem zaznamenal.

                  0 0
              • biker jura  

                rubena dela i plnohodnotne UST plaste!

                0 0
                • Ruprt2  

                  jo máš pravdu nějak jsem to splantal.

                  0 0
                • drhor  

                  Nevím, co znamená plnohodnotné . Mám Scyllu UST a klidně během 2 dnů úbytek 5 PSI tlaku, RR 0 PSI, nutno stále dofukovat , na rozdíl od Schwalbe ! Ano, Rubena lehká, opravdu šlupka, ale na úkor kvality při užití standartního množství tmelu ! Rubena UST už mi na kolo nesmí !!!

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Co máš za tmel, že ti to netěsní?

                    0 0
                    • drhor  

                      Normální Geax, RR opakovaně pohoda . Ze 2 kusů Rubena jeden 3 díry, že je neutěsnil ani tmel hned při nasazení :-)

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Ten neznám, ale NoTubes tmel funguje spolehlivě.

                        0 0
                        • drhor  

                          Tmelem to není, ty pláště jsou prostě na h…o :-(

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            To jako že v plášti byly 3 tak veliké díry, že je neutěsnil ani tmel? To je snad na reklamaci, ne? Kolik mm mají?

                            0 0
                            • drhor  

                              Jo, reklamace úspěšně vyřízena, peníze vráceny, ale důvěra již ztracena , asi tak .

                              0 0
                          • biker jura  

                            no tubes fungu je mnohem lepe nez ty sra.ky do origo ust plastu

                            0 0
                  • biker jura  

                    a maš opravcdu ust nebo tubelles supra? tam je totiž rozdil

                    0 0
    • Dzin_CZ  

      Nedávno jsem se stal majitelem dvou Ruben Scyla 2,1" tubeless supra Top design V96. A tak trošku mých zkušeností.

      Jsou to moje první bezdušáky, takže jsem se montáže dost bál, ale nakonec to nebylo těžší než instalace duše. Mám záplety AC 26 Disk Alphatype a pláště jsem nasadil i bez montpák. Nafouknutí u jednoho kola se dokonce povedlo malou pumpičkou, s druhým jsem musel na blízkou benzínku ke kompresoru. Pláště nehází, šedivý tmel jsem nalil přes ventilek. Přes noc utekl tlak. Po nafouknutí jsem kvedlal kolem, aby se tmel rozlil do netěsností a ten je opravdu zalepil. Od té doby je tlak stabilní.

      Co se jízdních vlastností týče, mohu Rubeny srovnávat s RK 2,2 , které jsem vozil přes rok. Pocitově jedou o fous lépe, jsou to ale menší balóny, takže méně pohodlné svezení. Na suchém asfaltu perfektní, suchou polňačkou a suchým terénem provedou stejně dobře jako RK. Na blátě nevím, moc jsem ho nepotkal, abych mohl hodnotit. Co mě ale hodně překvapilo je chování za mokra. Dnes jsem jel z práce domů, pršelo, a na letenské pláni v jedné zatáčce mě ujelo přední kolo. Ustřelilo stejně snadno jako RK vloni na sněhu na skoro stejném místě. Bohužel dnes sníh ještě není. Co si vzpomínám, tak moc neklouzaly ani RR. Dost mě to zklamalo. Ještě uvidím kolik vydrží, ale příště to vidím na jiné gumy …

      0 0
      • biker jura  

        ja se hlavně divil na bílých pruzích delících vozovku. na te barve to klouže jak prase.

        0 0
    • fichtl  

      Vozím Rubena Charybdis Tubeless Supra 26×2,0 – TOP Design V95 a jsem maximálně spokojnej.

      0 0
    • blisterexist  

      tak jsem koupil nějakou šit verzi Rubena Charybdis, 890g za 150kč, tak uvidím:-)

      0 0
    • mr.nikdo  

      mate uz nekdo zkusenosti s vydrzi? Kolik vydrzi celkem?

      Mam tu sedou verzi z KupKola – Charybdis a Scylla a nejak po 900km jsou ty spunty hodne odrbany…

      0 0
    • ove  

      Znám lidi,kteří se je pokouší vozit a o spokojenosti se nedá moc mluvit.Jsou samý defekt a pokud je obuješ na Vikingy,tak je tak snadno nesundáš.Nestává se totiž běžně abys při sundávání plášťe lámal montpáky…

      0 0
      • biker jura  

        jenže to je chyba vikingu a ne ruben

        0 0
      • JayDee  

        kdyz je das na vikingy, tak pujdou na bazar spolecne ^_^

        p.s.: s lehkosti sundavani to nema nic spolecnyho

        0 0
      • Hornet  

        Tie plášte sa nahadzujú a zhadzujú bez montpák :-) na prd sú Vikingy…

        0 0
      • mr.nikdo  

        tak to bych rekl ze bude mozna i rukama – nemam zadnej problem je nasadit a sundat…

        dokonce to pri trose snahy de i bez montpak ;)

        Vozim Viking + Rubena Scylla a Charybdis – v te sede…

        0 0
    • booris  

      chci si koupit plaště:

      Rubena Scylla Tubeless Supra 26×2,1 – TOP Design V96–do zadu

      Rubena Charybdis Tubeless Supra 26×2,0 – TOP Design V95– dopředu

      myslite, že je to dobry řešeni co se třeba výdrže týče a ochranou před defekty?

      0 0
      • royal  

        mam jenom tuhle predni (charybdu), zatim (cca 1500 km) jsem nedefektil (nebo o tom nevim a vzal to no-tubes tmel).

        Na mokrejch korenech a kamenech to neni zrovna vzor stability, a na mokrejch kostkach musis jet jenom rovne nebo pomalu :-)

        0 0
        • booris  

          tak mě jde o vydrž a stabilitu v terénu. když už jedu po silnici a prši tak to nějak přežiju :) měl sem schwalbe NN, na předu vydržel dlouho ale v zadu se sjížděl hodně rychle. tak doufam že tohle bude aspoň o trochu lepší, jak si na tom zatím se vzorkem?

          0 0
          • biker jura  

            vydrž je u ruben tak 60% co vydrž u schwalbe, takže pokud chces vydrž tak rubeny top design ne.

            0 0
            • booris  

              to je hodně slaby, kolik ti vydržely schwalbe?U mě to byl docela velkej rozdil na předu a na zadu

              0 0
      • DoDo2  

        Vozim presne tuhle kombinaci a jedinej problem mam s vydrzi, Scylla na zadku je po cca 1000 km dost ojeta a uz asi moc nevydrzi, Charybdis na predku je poho. Bez defektu (teda o zadnym nevim, vozim je s tmelem). Dobre to jede a vyborne drzej.

        0 0
        • booris  

          tak to vidím jedině takhle, že si pořídím tu charybdis do předu a do zadu si necham micheliny xcr dry 2

          0 0
    • Kubiczech  

      Teď jsem koukal na zadní Scyllu a po tisíci km se mi začínají houfně odlupovat špunty na stránách. Nevíte, jestli je svolávají do Náchoda? (:

      0 0
    • pajasimi  

      pokud rubenu, tak tohle, batman edice za 15 200,– neberte to http://www.batman-bike.cz/…

      0 0
      • Pumsc  

        152 kč,co se ti nezdá?:D

        0 0
      • blisterexist  

        přesně z tama mám dvoje charibdisy nebo něco takového, no co vám budu povídat:-D váha jednoho lehce pod 1kg:-D

        0 0
    • jURis_1  

      Je nějaká identická alternativa pláště Rubena Kratos RACING PRO 29×2,25 pro 26 kola?

      0 0
    • scota  

      Nevíte jak je to s dostupností Kratos 26×2,25?

      0 0
    • iceek  

      Vytahuji vlakno. Po lonskych peripetiich s plasti jsem se rozhodl dat letosni rok sanci Rubene. Stejne jako vsichni hledam kompromis mezi vahou/rychlos­ti/odolnosti. Procetl jsem spoustu vlaken a udelal si obrazek o moznostech. Rikam si, ze kdyz plaste rubena nebudou stat za nic, tak jsem aspon podporil ceskou firmu :-). Nejezdim zadne sjezdy. Vetsinou polni cesty, lensi cesty, lehci teren a asfalt. Na letosek mam pripraveno:

      4 x SCYLLA TOP DESIGN / V96 / 2.10 / Tubeless Supra / navazeno 497g

      2 x CHARYBDIS TOP DESIGN / V95 / 2.0 / Tubeless Supra / navazeno 446g

      Je to obuti na dve kola (HT a chrti full), pokusim se sem prubezne davat informace o defektech, vlastnostech atd.

      Lonske zkusenosti:

      Schwalbe RaR, RoR a NN prorezany (boky, behoun)

      Hutsinson Python slecen za jizdy (nejdriv predni, za nejaky cas stejnym zpusobem zadni)

      Contiky RK SS proriznuty behoun

      Vse jezdeno jako bezduse s NoTubes na UST kolech (Mavic).

      0 0
      • Smazaný účet  

        Děkujeme za oznámení ;)

        0 0
        • iceek  

          No dobre :-), tak trochu jsem cekal, ze se dozvim, co pro letosek planuji vyzkouset ostatni ;-) …

          0 0
      • qik  

        Zůstávám u klasiky RoR+RaR 2,1.Chtěl bych letos zkusit RoR+RaR 2,1 UST, abych zvýšil odolnost, ale ta váha :-(. No uvidím s čím budu víc spokojený.

        0 0
      • Kubiczech  

        Já dojedu skladové kousky Rocket Ronů a pak se s radostí vrátím k Maxxis Ikon, což je zatím ta nejlepší guma, co jsem jezdil.

        0 0
        • MichaelSimek  

          v cem je lepsi Ikon nez RoR/RaR? Porad premyslim co za plaste na novou sezonu a porad nemuzu najit odpoved

          0 0
      • Karlíííík  

        Myslím, že budeš s nimi spokojenej. Do mokra a těžkého terénu obouvám Charybdisy vpředu i vzadu. Jinak na sucho vzadu vozím Scylu. Maximální spokojenost. Dobře jedou, Charybdis vzadu mne podržel i v situacích, kdy jsem už už málem sebou hodil o zem. Nehodí se ho vozit vzadu v horkém létě na asfaltu…zato Scyla jede vzadu skvěle. Charybdis vpředu vede, dobře se čistí, žádný defekty na žádném z plášťů. Ve výjezdech i sjezdech pomohou. Vozím bezdušáky ty TOP verze. Najeto 1600 km. Nehážou, žádný problémy. Dokonce i kolega co si je chtěl zkusit si je pochvaloval.

        Chtěl jsem pak nasadit zase Schvalbe NN a RaR, ale ty už nechám přítelkyni na jejím GT. Půjdu zase do Rubeny. :-)

        Zvažuji vyzkoušet na léto do terénu RoR od Schwalbe. Snad budou fajn.

        0 0
    • blaf  

      uvazuju, ze koupim Scyllu na zkousku, ale nejak se nevyznam v tech jejich oznacenich

      v cem se lisi plaste oznacene nasl. zkratkama?

      Top Design V95 TS GL

      Top Design V96 RP

      na kupkole jsou jeste vsechny oznacene jako Tubeless Supra

      0 0
    • frantvm  

      Skládačka 20×1,75. Za 5 let 7 plášťů Rubena, nebo Mitas.Huštěno na 2–2,6 at, což je méně, než povolené. Pláště se vždy utrhly u patky. Poslední 2 pláště se neutrhly, ale jeden – 6/2017 udělal bouli. Koupil jsem nový Mitas, po necelých 20 km se také udělala boule a roztrhl se po délce, asi 8 cm. Nebyla tam skoro žádná vlákna, vypadalo to jakoby kord ani nebyl přivukanizován, ale jen přilepen. Plášť je pevný asi jako hadra, vypadá, že jej roztrhnu v ruce. Pokud máte dost peněz a nadbytek času, kupte si plášť Mitas. Zlaté ruce českých mistrů. Taky musím říct, že na předním kole mám plášť Rubena sjetý na 50%, který zatím ještě drží.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Tak celkem logicky, když se to opakuje, tak koupím nějaký BMX plášť, ty vydrží skoro všechno.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.