• zizen

    Zdravím, už měsíc vybírám plášť cena cca 700,–Kč, šířka 2,25 – 2,4, tvrdost ideálně okolo 55.. Zkuste mi poradit. Stará vlákna na podobná témata jsem četl a pořád nevím. Jezdím Giant Reign hlavně traily v lese (80% vyjížděk), občas zavítám na lehčí FR trať a jindy zase 100km vyjížďku, kdy se jede 50% po asfaltu.

    0 0
    • Atilla  

      Předek/zadek?

      0 0
    • Tomínos  

      S tou tvrdostí to nebude tak jednoduchý.

      0 0
      • zizen  

        Ten údaj je pouze orientační. Nepotřebuju plášt, který mi vydrží 3 roky ale bude hrozně klouzat, a zase nepotřebuju za půl roku kupovat novej..

        0 0
        • Tomínos  

          Můžeš zkusit onzu, ale má spíš nižší vzorek, takže se rychle sjede. Nebo hans dampfa, případně muddy mary…

          0 0
    • MichaelSimek  

      a nestaci na AM nejaky normalni NN nebo neco v tom stylu, ty vzorky co tady jmenujete uz jsou strasny bagry…jenom se ptam, nemam poneti

      0 0
    • Baba-Ji  
      • dopředu TrailStar Hans Dampfa, dozadu PaceStar Nobby Nica
      • dopředu 3C Miniona DHF EXO, dozadu Ardenta 60a EXO

      …byť ten Ardent je takový kontroverzní

      0 0
      • Tomínos  

        Jen tak dotaz, když už o tom mluvíš, je ten minion reálně k dostání? Tím myslím u nás, nebo musím zabrousit do zahraničí?

        0 0
        • Baba-Ji  

          konkretne tenhle plast jsem nehledal, ale u nas jseem si ho zatim nevsim, v zahranici(D) jo

          …ale cena nelidova, stejne jako u vsech 3C :(

          0 0
    • Smazaný účet  

      Jak to tu čtu mám takový lama dotaz. Existuje nějaký přehled těch tvrdostí nebo systém značek podle kterých bych ji poznal?

      Koupil jsem si za dobrou cenu jednoho NN 2,35 PaceStar Triple Compound a po omaku šlo poznat že je měkčí než mám jiné, podle selského rozumu jsem ho dal dopředu a teď se dívám, že se tu doporučuje i dozadu. :-)

      0 0
      • TheJD  

        Schwalbe dela tri zakladni „tvrdosti“. PaceStar, nejtvrdsi, TrailStar a VertStar, nejmekci. Proto ho tu doporucuji dozadu.

        0 0
        • Smazaný účet  

          To je divný, mám doma tři různé NN a ten Pacestar je dotykově nejměkčí ale aspoň vím na co se mám dívat.

          0 0
          • TheJD  

            Jo. Zminoval jsem pouze plaste EVO. Schwalbe dela jeste radu Performance a ta je tvrdsi a podstatne levnejsi. Tady se ovsem vsichni bavi o plastich rady EVO. (co se Schwalbe tyce)

            0 0
            • zizen  

              nevíš v čem je ta řada Performance horší? Přece jenom dát za plášť 500,– nebo 1000,– je rozdíl…

              0 0
              • Baba-Ji  

                v kontrukci plaste a gumove smesi – performance ma od tohoto rocniku jakousi dvousmes, se kterou teda nemam zkusenosti, ale predesla jednosmes ORC byla docela tvrda a jak naprselo, tak slo hodne o hubu.

                Na zadku se jinak Performance jeste snese (pokud cloveku staci plast bez vyztuh), ale na predku bych to nechtel.

                0 0
      • Baba-Ji  

        od nejtvrdší po nejměkčí:

        Schwalbe – Performance(Dual Compound), PaceStar, TrailStar, VertStar/Gooei Glue(nebo jak se to psalo)

        Maxxis – čím vyšší číslo, tím tvrdší – 70a, 60a(MaxxPro), 42a(SuperTacky), pak jsou trojsměsi MaxxSpeed, MaxxTerra, MaxxGrip

        Continental – měkkou směs označují Black Chilli

        0 0
        • Smazaný účet  

          Dík za info. Nedalo mi to a šel jsem se mrknout a mám tedy od nejtvrdší:

          NN Performance Line Offroad Racing Compound

          NN Evo Triple Compound Evolution Carcass (zlaté proužky)

          NN Evo PaceStar Triple Compound Tubeless Ready

          a pokud chci měkčí měl bych se dívat po TrailStar a VertStar.

          0 0
    • ps.slon  

      Zdarec, volba plášťů je velice individuální záležitost a co vyhovuje jednomu, může druhému vyloženě vadit. Přirovnal bych to k foukání tlumičů. Jeden radši tvrdší na skoky, druhý radši měkčí na žehlení jemných nerovností. Tím chci říct, že si sám budeš muset postupně vyzkoušet a porovnat různé pláště a sám se rozhodnout, který Ti vyhovuje nejvíc. Tvůj rozptyl terénů, které jezdíš je tak veliký, že není plášť, který by byl vyhovující jak na asfaltu, tak např. v lese. Vždy půjde o kompromis, jaký zvolíš druh. Já jezdím předek http://mbaction.com/…es-4968.aspx . Běžně stojí asi 1300kč, já ho koupil ve výprodeji za asi 450kč. Na zadku mám http://www.velohanak.cz/…x2–35–60tpi/ . V lese absolutní bomba, na silnici „strejda na výletě“ . Jezdím přibližně podobné terény jako Ty.

      0 0
      • Baba-Ji  

        ale ten Nevegal, to je teda pekna kotva, ja bych na tom vyletovat nechtel, to si myslim, ze i kdyby jel na Muddy Mary tak se mu pojede lehceji

        0 0
    • Jarda636  

      Předek Conti MK II tubeless2,4, zadek Ardent Exo 2,25

      0 0
      • Baba-Ji  

        to ja bych spis dal MKII dozadu a na predek conti. Rubber Queen(ted prejmenovany na Trail King)

        0 0
        • TheJD  

          S tema je to snad tak, ze v NA se jmenuji Trail King a ve zbytku sveta Rubber Queen, nebo to uz neplati?

          0 0
          • Baba-Ji  

            bylo to tak, ale tusim, ze to ted uz zmenili pro cely svet a rubber queen se uz jen doprodava

            0 0
        • Atilla  

          To jo MK2 jede, ale na předku bych měl snad radši toho ardenta.

          0 0
          • Baba-Ji  

            až taková je to divočina s mk2? já bych se zase na předku bál ardenta

            0 0
            • Atilla  

              Měl jsem ho ve 2,4 a v odkloněných zatáčkách v měkkým se šmejkal do boku, na tvrdým se zase špunty žvejkaj. Třeba na HT mě to nevadilo, ale na fůllu už jsem musel i na XCčku jet ofafrnějc, ale znáš to XC na 180/180:) Tomínos má 2,2 a ty mají hustější vzorek, tak by v měkkým mohli být lepší. No nejvíc mě naštvalo, že jsem na 2 kusech protectionu odtrhl patku a některé špunty se jaksi ztratily.

              0 0
              • Tomínos  

                Jo, dal jsem je Marcele, na mě ta jejich 2.2 asi už není, pokud nebyla nafoukaná jako prase tak jsem ji hned prosek, i na těch našich kulatejch pískovcovejch šutrech. S betty a dampfem problém ohledně toho nebyl ani při menších tlacích a větší rychlosti :-). A celkově se mi ten plášť zdál takovej žmoulavej. Ale byla to ta nejvíc odlehčená verze.

                0 0
                • Atilla  

                  Já myslel, že jsi vzal 4ks

                  0 0
                  • Tomínos  

                    Ne dva :-) Jeden pro marcelu a jeden pro mě na zkoušku, s tím, že když to nebude ono bude mít dva :-)

                    0 0
    • zizen  

      Jaký je tedy rozdíl mezi těmito plášti?

      http://www.koloshop.cz/…tlr,–ss.html

      http://www.koloshop.cz/…tlr,–ss.html

      0 0
      • Baba-Ji  

        oba odkazy jsou na ty same plaste

        0 0
      • pold  

        V tom linku jsou tři tvrdosti, PaceStar (tvrdý), Trailstar (měkký) + VetStar (superměkký).

        Na AM kolo použitelné v kombinaci TSC dobředu a PCS dozadu.

        Jaké bude použití HansDampfa ve VetStaru fakt nevím, kdysi jsem v tomhle řešení měl možnost testnout BigBetty a to už lepilo jak ST od maxisu, brzdilo to i z kopce.

        Mimochodem bacha – ty gumy v linku jsou ve variantě SuperGravity což je nějaký dodatečný zesílení a snad čtvrt kila navíc na gumě.

        0 0
        • Atilla  

          Na AM bych bral spíš NN když už to musí být šváby. HD není nic superrychlého

          0 0
          • pold  

            No jo. NN jsem dlouho jezdil a prosazoval – snad v každým provedení krom UST co bylo ve 2,25 a 2,4 k mání. Poslední dobou se kloním k tomu, že ta daň za rychlost je moc vysoká.

            HD je pomalejší, ale drží o dost líp a než ustřelí tak je to aspoň trochu poznat.

            0 0
            • Atilla  

              HD je na tom s odporem skoro jako MM. Na zadek třeba ardent ať to jede, na předku ať podrží HD, ale cpát ho i dozadu na AM(taky každý si pod tím představí něco jiného) mi přijde blbost. Měl jsem ho na vyjíždku půjčený na zadek a že bych z toho byl nějaký odvařený. Tomínos to jezdí,jenže ten mě ušlape i kdyby měl na zádech krávu:)

              0 0
              • pold  

                No já mám vpředu HD Trail a vzadu NN 2,4 Pace – roky. A dost fest řeším co místo něj.

                Za poslední dobu mně několikrát vyškolil (a jednou z toho dost fest – helma na kaši). Prostě mi přijde že NN dokud má 100% vzorku tak to jde. Jak se vzorek sjede na nějakých 70% a začne mizet járek v prostředních špuntech tak jdou vlastnosti do kopru. A to je guma furt na 70% vzorku.

                0 0
              • Baba-Ji  

                nebo kombinaci NN Pacestar dozadu, at to jede a dopredu HD Trailstar, at to drzi

                …myslim, ze docela svizna kombinace

                0 0
              • Baba-Ji  

                ty bys to moh prubnout…

                …zkus nekdy, jen tak pro porovnani, hodit na zadek MM a HD, to by mne zajimalo, jak se s tema plastema clovek „taha“ v realu :)

                …by mne zajimalo totiz, jestli by se nevyplatilo nahodit na zadek rovnou MM misto HD a clovek uz by nemusel ani prezouvat, kdyz jede do parku napr.

                0 0
                • Atilla  

                  Tak mám jen MM Vert 2,35 DH a pak Trail FR 2,5 a kámoš má HD PCS takže to by asi nebylo moc objektivní. Tomínos má možná HD TSC ale ten už to má zase docela olítaný a navíc už nějaký pátek nejezdím kolo je v krabici a tak:) Do parku stejně jenom butyl:)

                  0 0
            • logoman  

              Mne docela vyhovovala guma butcher control od speslu co jsem jezdil na testovacce endura.

              Moc pekne drzela a dobre brzdila i kdyz bylo vlhko.

              Rad bych nekde sehnal kevlaroveho miniona 2.35 za dobre penize, ale nikde jsem ho nevidel.

              Obcas by to chtelo neco s vyssim vzorkem dopredu, ted je to s ardentem o hubu.

              0 0
            • Smazaný účet  

              Mel jsem vzadu DH TS a o nejake citelnosti gumy bych moc nemluvil, prislo mi ze drzi jak svina a pak se nekompromiste utrhne. Asi nej zazitek byl dojezd po louce, lehka zatacka, trochu vyssi rychlost. Pri dobrzdovani do zatacky se zadek utrhl, drift vpohode, ale pak se guma chytla a nasledovala katapultaz:D

              0 0
              • Baba-Ji  

                a nebyl na te louce v trave spis nejaky pevny sutr nebo parizek? ;)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  prave se si nemylsim…jako je jasne ze z velike casti to byla moje chyba ze sem to jel trochu vice v pluhu nez bych mel, ale preresto s ardentem se mi to nestalo. Nejspise to bud etim, ze ardent neni tkaova drava guma, al ejeho chovani je citelnejsi…

                  0 0
    • bleach  

      ardent

      0 0
    • zizen  

      Ještě jeden možná stupidní dotaz: Když necham vzadu High Roller 2,35 a dopředu pořídim Ibex FR 2,25, bude to hodně špatný? Vím, že by vpředu měl být plášť širší, ale ty Ibexy se mi líbí a širší se nedělají. A HR mam v dobrým stavu a vyhazovat ho nebudu..

      0 0
      • Baba-Ji  

        vsadil bych se, že ten 2.35 HR bude užší než Ibex ve 2.25

        0 0
      • Breakpain  

        Pokud to chápu správně – širší plášť dopředu je proto, abys měl lepší stabilitu a větší kontakt s povrchem (na valivém odporu to skoro nepoznáš). Vzadu se dává úžší – aby byl menší valivý odpor. Takže IMHO, to, že v předu bude užší než vzadu ničemu „nevadí“ … akorát si prostě více mákneš u šlapání. Ale rozhodně kvůli tomu nezačneš padat ;).

        Osobně jsem to zkoušel (širší vpředu, užší vzadu) a oproti variantě, kdy je stejná šíře jsem to nepoznal nijak znatelně. Ale můj jízdní level není moc vysoko a jezdím „na pohodu“. Spíš mě k tomu „masa“ dohnala, abych to zkusil. Jediné, co bezpečně poznám je volba vzorku a kombinuji to tak – „hladší“ dozadu a „hrubší“ vzorek dopředu. Tam je rozdíl znát velký … takže asi tak. Beru to jako hodně individuální zkušenost.

        0 0
    • pedro89  

      Specialized Butcher dopředu a Ground Control dozadu na takovéto kolo ideální. Testoval jsem to a docela dobře to jede a Butcher je fenomenální lepivka (a to vlastním ht a jezdím schwalbe ror/rar).

      0 0
    • tigermoth  

      Trochu archeologie..

      Co si místní znalci myslí o plášti WTB moto 2,3 v roli zadního obutí? Vyhledávám všelijaké lesní rozbitější terény, semtam nějaký menší skok, místní traily a párkrát za rok rychleby. Asfaltu se vyhýbám pokud možno.

      0 0
      • tonik666  

        Jezdil jsem ho vzadu a z mého pohledu tragédie, znova bych do něj nešel a byl jsem rád, když jsem ho sundal. Má málo bočních špuntů, takže nedrží v náklonu. Je dost objemný, takže se pěkně žvejká. Na to jak je těžký (860g), tak moc nevydrží. Ale někdo by mohl mít jiný názor.

        Zato WTB Vigilante jezdím teď vpředu i vzadu.

        0 0
        • tigermoth  

          Jo, Vigilante mám v předu taky, konečně guma co drží, ale na zadek mi to přijde jako zbytečný traktor, přece jenom to bude na trail/AM. Takže to teď vypadá na klasiku Ardent.

          0 0
          • tonik666  

            Na Trail rozhodně Ardent EXO s výztuhou, jede pěkně a občas i drží narozdíl od Moto, a váží o dost méně.

            Vigilante na zadku je už do těžšího terénu, na rychlý trail je to zbytečné.

            0 0
            • kali222  

              Pokud nic nepokazil mediální šum, tak Vigilante považuje Pepík Dresslerů za „neutrhnutelný“… :))))))) Mohl by být sirší dopředu.

              0 0
            • tigermoth  

              Nevíte někdo kolik cm má ten Ardent 2,25 přes boky reálně?

              0 0
              • tonik666  

                záleží na ráfku, ale počítej tak 56mm. Je naprosto akorát, relativně poctivej. Jen vzorek má dost nízký, ale o to lepší je pak na zadek.

                Sjezdová verze 2.4 má zvětšené figury oproti 2.25

                0 0
              • Smazaný účet  

                Můj má na 19mm ráfku (vnitřní) 54mm a 2.4 na 19mm 56mm

                0 0
        • TroyLee  

          Nějaké porovnání WTB VIGILANTE vs. WTB BRONSON? Ten mám vyzkoušený a byl fajn. Ale nevím, jestli se to ještě dělá. Vigilanty mi přišly těžší a to nejen díky konstrukci vzorku, ale taky protože jsou to UST gumy. A to já nepoužívám a používat nebudu.

          Jinak mnoho sezon jsem jezdil kevlarové Spešly v různých variantách (Enduro / Eskar) a vždycky byly skvělé a relativně lehké.

          0 0
          • tigermoth  

            Ten Vigilante je něco úplně jiného, když se podíváš na ty figury, prostě držák do předku. Bronson mi příjde stavbou jako „víc XC“ Moto, teda podle obrázku bych řekl.

            0 0
            • TroyLee  

              Nic ve zlým, ale Bronsony jsem jel, Vigilanty držel v ruce. Takže radu od někoho, kdo je soudí „podle obrázku“ jsem moc nepotřeboval ;)

              0 0
              • tigermoth  

                Vigilante mám, tzn. znám a Moto jsem si prohlížel v obchodě včera, takže promiň, jenom mi přijdou dost podobné.

                0 0
                • TroyLee  

                  Moto jsem měl možnost vyzkoušet kdysi dávno. Nevím co to bylo za směs, ale drželo to sotva ze třetiny tak, jak Bronsony. Ty v zatáčce na hlíně vyzuješ z ráfků dřív, než klouznou.

                  0 0
          • cat  

            Mam to z druhe ruky, ale porovnani Bronson nic moc, rozhodne ne na predek, zato Vigilante do nezpevneneho terenu si vsichni chvali. Kamarad ho ted vozi i na zadnim.

            0 0
            • Atilla  

              Teď jsem pořídil bronson race na zadek a jsem docela unesený. Jede pěkně, drží v prachu i blátě a jde krásně utrhnout do smyku. Zatím nadšení(po velkém zklamání z wtb moto).

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.