• MlokCZ

    Na mojí „silničku“ v profilu chci na střídání pořídit karbonovou pevnou vidlici (Reba zůstane, kolo bude v budoucnu používané i do terénu s nějakými terénějšími plášti).

    A teď otázka jakou. Potřebuju alternativu 100mm vidlice, ale aby to bylo počítáno v nezatíženém stavu (tedy nebyl brán v potaz sag u odpružené). U zamčené Reby na 115mm se sag drží na 15mm (tedy vidlice se drží na 100mm zdvihu) a to je přesně akorát, co potřebuju pro ideální pro mě geometrii.

    Tedy zatím v úvahu přichází XF2 long, ta by měla být alternativa ke 100mm vidlici. Otázka je, jak je to myšleno, zda v nezatíženém stavu u té opdružené nebo berou v potaz i to, že ta 100mm bude mít třeba 2cm sag. Neví někdo jak to je?

    Existuje nějaká jiná levnější srovnatelná alternativa? V historii jsem tu viděl, že tu bylo zmiňováno, že na ebay se dají ty samé s jinou nálepkou koupit výrazně levněji. Nebo případně úplně jiná vidlice (musí to být ale alternativa 100mm zdvihu, ne méně).

    A případně víte někdo o nějaké dobré ceně přímo na tu XF2? Zatím jsem našel např. za 5390?

    0 0
    • roud  

      Tady ti poskytnu foto osmdesatky třeba ti to pomůže

      0 0
      • MlokCZ  

        Dík, takže to vypadá, že se sagem se nepočítá a je to alternativa nezatížené vidlice. Tedy long verze bude na výšku přesně to co potřebuju.

        0 0
        • roud  

          Snad to tak bude víc nemůžu sloužit :O(

          0 0
    • Archer  

      Potrebujes asi vidlici na 29er. Napr.: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?…

      Delka A2C u nezatizene 100mm 26" vidlici je zhruba 470–475mm. U zatizene sagem – ~450mm +/- 5mm. Pokud vezmes 29" vidlici, tak u „sag compensated“ dostanes akorat 470mm, coz odpovida tvym 100mm nevyuziteho zdvihu.

       
      0 0
      • maxtor  

        No, kdyby tu OnOne měli i ve 26palcové alternativě, tak bych nedoporučil nic jiného. Tahle má bohužel jednu nevýhodu a tou je větší předsazení patek než u 26 palcové. Dříve jsem se o ni zajímal (bohužel byla k mání jen ve 29palcové úpravě s délkou 470mm), ale i kvůli tomu jsem ji nevzal (těch 470 mm délky bylo na rám, na který jsem ji potřeboval taky moc) . Nakonec jsem koupil 445 mm Bontrager. To by mělo odpovídat 80mm zdvihu.

        0 0
      • MlokCZ  

        Otázkou je, co ten offset, který má pro 29tkovou verzi větší.

        0 0
        • Archer  

          Genesis 2

          0 0
          • MlokCZ  

            Mě je jasné, co provede větší předsazení vidlice (ale nevim jak moc), ale právě nevim, jestli ten výsledek chci. A teď s Rebou to odpovídá tomu menšímu předsazení a přijde mi to tak akorát, už teď je to znatelně točivější než oba fully, ale drží rovnou stopu zatím dobře.

            0 0
      • maxtor  

        Takže zjištěno OnOne má v 29 palcové verzi délku 470mm a předsazení 47mm, přičemž běžné předsazení horských vidlic 26 palců je někde kolem 38mm. Jestli to má nějaký podstatný vliv na ovládání kola, nevím, ale je to cenťák navíc.

        0 0
        • Archer  

          Gary Fisher ma vetsi predsazeni u svych Genesis 2.

          0 0
    • kubad  

      prostě prolez E-bay ale u té 100mm – 465 korunka to bude asi horší

       
      0 0
    • jecnak  

      Nestavej kockopsy, Prodej to a kup si silnicku.

      0 0
      • MlokCZ  

        Silniček už jsem měl hodně (15 let jsem na silničkách jezdil) a jedno vím naprosto jistě, že silničku už rozhodně rozhodně nechci (kdybych ji chtěl, tak jsem tu poslední před dvěma lety neprodával) a to z mnoha důvodů:

        • nemám zájem o posez jaký má silnička
        • nemám zájem o převody jaký má silnička (a to ani s trojplackou)
        • nemám zájem o nepohodlí na silničce
        • nemám zájem o způsob brždění na silničce (poloha při spodním úchopu pro ostřejší brždění a to jak to nic moc brzdí s úzkými plášti díky tomu, že pláště nejsou schopné přenést brzdnou sílu)
        • nemám zájem nemožnost projíždět sem tam lehké terény propojující asfaltové úseky (někteří by to projížděli i na silničce, ale to není nic pro mě)

        Takže proč bych si měl kupovat silničku, co bych tím získal? Jediné plus silničky je, že při větších rychlostech jede znatelně lépe, ale to je pro mě opět nevyužité díky průměrům jaké jezdím (na silničce jsem nikdy nejezdil průměry přes 25km/h když jsem těch 15 let jezdil a klidně na kopcovitější trase jedu průměr i na silničce jen těsně přes 20). Takže kromě jedné pro mě sporné výhody bych získal jen velkou řadu negativ.

        To kolo už jsem pořádně testnul a je to přesně to co jsem chtěl a jsem rád, že jsem nakonec šel touhle cestou a ne něčím blíže k silničce (uvažoval jsem o fitness kolu, o trekinkovém kolu a o 29tce biku – jediná 29tka by byla asi zajímavá, jenže když tam vezmu co by mě stejné osazení stálo…).

        Navíc to kolo bude v budoucnu používané normálně jako bike, tedy s Rebou a nějakými normálními teréními plášti a mít kvůli tomuhle kola ještě dvě místo jednoho, to už jsem fakt nechtěl.

        Ta vidlice je jediné nad čím váhám. Dost dlouho jsem si ani nebyl jistý, jestli i na silnici tam tu Rebu nechci nechat. Sice je většinu času nevyužitá, ale těch 10–20% času, když vypínám lock se docela hodí a těch 80–90% mi zamčená nijak nevadí. Takže jediný hlavní rozdíl je váha a když to kolo na váhu stavěné není ani náhodou, tak přeci jen více než 1kg je už dost. A pak malinký rozdíl při jízdě ze sedla. A je fakt, že zase ta menší část, kdy Rebu ocením se s carbonovou pevnou přižije, proto jsem se nakonec rozhodnul, že budu mít obě ty vidlice a přehazovat podle potřeby.

        Naopak ještě trošku uvažuju, jestli nedám časem Super moto pláště (jako to má teď Archer), které jsou 2,35, tedy ještě výrazně širší, i když zatím s těmi Supreme spokojenost. Na těch supermoto mi vadí výrazně menší odolnost než u těch Supreme.

        Tedy chápu, že se spoustě lidem to kolo takhle vůbec nelíbí a raději budou jezdit na silničce, ale je mi to úplně jedno.

        0 0
        • jecnak  

          Takovy kolo mam vlastne taky – to na kterem jsem jezdil v Kokorine + uzke slicky. Ja jen jestli vis, ze to pres vsechnu snahu nejede jak silnicka. Ocividne vis. Takze to beru zpet.

          Ty jsi fakt desnej spisovatel ;-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Já mám prostě vše posunutý hodně do pohodlí. Na tom, co jsi jezdil na Kokořínsku by se mi nelíbilo jezdit ani kdyby se z té vyjížďky na Kokoříně vypustili všechny zajímavé technické úseky a zbyl tam jen ty rychlé cesty.

            U vás chrtů je hrozně velký rozdíl v těch rychlostech co jezdíte. Když jedete na silničkách průměr kolem 30ti nebo i výrazně více, tak tam není o čem debatovat a silnička pojede o hodně lépe (tam se projeví jak menší aerodynamický odpor plášťů, tak menší aerodynamický odpor posezu). U těch průměrů kolem 20ti to tak ale už není. U mě byl při těch mojich nízkých průměrech už velmi malý rozdíl v průměrech mezi silničkou a HT s plášti typu Speedmax (cca jen 10% na průměru). Teď ten rozdíl bude už zcela minimální (do 5%) a to je pro mě zanedbatelný.

            0 0
          • v POHODÌ klokan  

            Tady je jasný, kdo by vyhrál soutěž Bike-fóra o největší množství textu :-) To by vydalo na knihu! :D

            0 0
        • Archer  

          Podle me, moc vysoka vidlice na pevne kolo se nehodi.

          Muzu te dat vyzkouset pevnu vidlici, i s Super Moto. Bud' na svem kole, nebo lze i prehodit na tvoje. Mozno ten „nizky“ posed neni tak spatny, jak se zda. Taky jsem se ho bal, ale s pevnou vidlici je to uplne jinak. Necitim zadny diskomfort.

          0 0
          • MlokCZ  

            Já už to celkem dobře otestoval s tou Rebou. Zamčená není sice úplně stejná jako pevná, ale je to hodně blízké. A testoval jsem různé zdvihy a když byla kolem těch 95–100mm (po započtení sagu), tak to bylo ok. Když byla na 85mm (nezatížená), tak už to dobré nebylo, nelíbilo se mi chování kola, příliš malý hlavový úhel.

            A ta long by měla mít 465mm. Reba na 100mm (nezatížené, tedy odpovídající těm 115mm nezatíženým + lock) má cca 475mm, tedy stále to půjde i tak nepatrně níže.

            A celková výška posezu je u mě hodně specifická záležitost. Mám hrozně krátké ruce a trup a k tomu normální nohy (sedlo tedy poměrně vysoko) a tedy potřebuju řídítka hrozně vysoko. Pro představu, manželka, která je stejně vysoká má ± stejný posez jako já když dá řídítka o 4cm níže než já + sedlo o 4cm více dozadu (tak ho naštěstí potřebuju vůči středu).

            A i v tuhle chvíli už mám posez o malinko nataženější než na fullu. Řídtka mám o 2cm níže a o 1cm dále. Tohle mírné natažení oproti fullu se zdá být ok a o něco malinko sportovnější posez než fulla tam nechám.

            Abych dosáhnul stejně vysoko řídítek s tou XF2 long, tak to znamená jednu podložku pod představec navíc (tedy 2cm podložek). Takže případně můžu vyhazovat podložky (nejraději bych tam měl zase jen tu jednu nebo klidně žádnou). A kdybych to chtěl natáhnout, tak taky není problém, mám tam 9cm představec a 105mm bych mít na tomhle kole také mohl. A to samozřejmě ještě můžu představec otáčet a nebo dát řídítka s nižším zdvihem.

            Možností jak to snížit je tedy nepřeberně, ale nahoru a zkrátit to už rozumně nijak nejde (nechci žádné představce typu 45st. úhel a řídítka jsem pracně hledal hrozně dlouho, která mi sedí parádně).

             
            0 0
            • Archer  

              Taky mam kratky trup a dlouhe nohy, taky mam vytazenou sedlovku. Ale fakt ta pevna se citi nejak jinak…

              Jeste jedna varianta – pevna vidlice 26 a predni kolo 29 :)

              0 0
              • MlokCZ  

                Jasně, koukal jsem na výšku řídítek oproti sedlu na fullech a HT s tou pevnou. Takový rozdíl bez problémů udělám i s tou long (a to stále ještě bez otočení představce). Reaction má výrazně kratší hlavu než oba fully. Takže je možné, že nepatrně dolu řídítka ještě půjdou nebo to nepatrně netáhnu. Tam limitovaný nijak nejsem. Kdybych chtěl ale zachovat stejný posez, co tam mám teď (ten už o něco položenější než na fullech), tak s tou kratší už by to byl velký problém (5 podložek pod přestavec není řešení). A hlavně je tu ten druhý faktor, hlavový úhel. Nemám prostě rád těch 71st. a to ani s pevnou vidlicí. S tou long se to nedostane ani na celých 70st. (bude to těsně přes).

                A to 29tkový kolo by tam samozřejmě šlo, ale nevim jestli je to ideální varianta. Vše by šlo váhově dost nahoru, průchodnost terénu není podstatná v tomhle případě a nepatrné snížení valivého odporu mi taky netrápí.

                0 0
    • MlokCZ  

      Tak nakonec bude ta Pellska XF2 long. Rozměrově sedí výborně a k tomu je hned dostupná.

      0 0
      • Archer  

        „To neděláš dobře, Jaromíre“ :)

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce